játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Maker3D
3d-s rpg maker szoftver
Kategória: RPG maker
A projectről:
Bizonyára emlékeztek még a Fantasy Maker 3D-re, amelyet 2003ban írtam, 2005ben használtam, és 2007ben pedig ingyenesen letölthetővé tettem.

Ez a szoftver ennek a folytatásának tekinthető, ám az alapoktól újra lett írva. Beszéltem már sokaknak erről a szoftverről, és mindenkinek nagyon tetszett, illetve jó ötleteket fogalmaztak meg.

Ez a maker program az rpg makerek egy új generációjának első képviselője, az első olyan 3d-s rpg maker program a világon, amely utasításkészletében, kezelhetőségében, és egyszerűségében is felveszi a versenyt a régi 2d rpgmakerekkel.

-Egyszerű, chipset alapú 3d-s térképszerkesztő, map színezés, mátrix szerű textúrázás, állítható magasság

-Körökre osztott 3 dimenziós mp/hp alapú, final fantasy 7hez hasonló harcrendszer, ami max 4 v 4 harcot tesz lehetővé (tárgyhasználat, varázslás, támadás)

-Párhuzamos szkriptfuttatást lehetővé tevő, öndokumentáló szkriptnyelv, rpgmaker szerű utasításkészlettel, akár kattintgatva is lehet vezérelni. Pl a betölteni kívánt fájlok neveit nem kell megjegyezni, egy legördülő listából, valós idejű előnézeti kép mellett lehet válogatni pl a modellek között, ez egy saját találmány. Basic alapú szkript szintaxis: if, for, while és társaik...
A 3D-s parancsokon kívül karaktervezérlő, hang kezelő, karaktervezérlő, sprite és szövegkezelő utasításkészlettel is rendelkezik. A program emiatt nem igényel betanulási időt, pár órányi használat után elegendő tapasztalat gyűlik össze a program teljes kihasználásához. A szintaxisra sem kell figyelni az inteligens, kattintgatós editor és az ott helyben felugró leírások révén. A modellek előnézete teljesen valós idejű, az előnézeti képeken a modellek valós időben forognak hogy több oldalról megtekinthetőek legyenek.


-Beépített karakterszerkesztő. válaszd ki a nadrágot, szoknyát, bugyit, zoknit, pulcsit, hajat, arcot lehetőségek tucatjai közül. Az elkészített karaktereket nem kell kimenteni, vagy manuálisan animálni, az így létrehozott karakterek engine szinten le vannak kezelve, animálva (harcrendszerhez is). Természetesen saját textúrák is felhasználhatók a szereplők létrehozásához, ha a beépítettek kevésnek bizonyulnának.

-Chipset: belső berendezési tárgyak, növények, fák, házak, asztalok, polcok, pultok, ajtók... Kb 100 objektum alapból, amelyekkel össze lehet rakni a pályát. (A screenshoton ezek még nem szerepelnek, mivel még nincsenek beimportálva.) Természetesen szabadon lehet saját modelleket is hozzáadni a programhoz, a .3ds formátum teljességgel támogatva van. Az ismert textúraformátumok: jpg, tga, bmp


-A szoftver használata nem igényel grafikusi vagy programozói tapasztalatot, egyszerű általános iskola 7. osztályos qbasic tudással vezérelhető, no meg józan paraszti ész kell ahhoz hogy az ember megértse hogy mit jelent az hogy pl LOAD_MODELL "filename", location... Persze ezek a parancsok is le vannak írva részletesen ha az ember kiválasztja.

-Inteligens cachelés: a szoftver minden betöltött pályaelemet megjegyez, így azokat nem kell már többször betölteni, pl hogyha az egyik mapról a másikra teleportálsz. Emiatt zeneváltással együtt egy kb jó 2 másodperces teleport idő van, ami egyedülálló az ilyen programok között.

-Hülyebiztos felépítés

-WYSIWYG pályaszerkesztő, kattintásra már el is kezdheted játszani a pályát ott azonnal, mindenféle töltögetés nélkül, escapere visszadob editor nézetbe

-Debugger

-Ismert hangformátumok: wav (hangokhoz ajánlott), ogg (zenékhez ajánlott)

-Linux és Windows támogatás

-Magyar és angol nyelv

-Kis méret (tömörítve kb 150 mega)

-Modern, 3 dimenziós grafika valós idejű vetett árnyék és fénykezeléssel.

-Logómentes, az elkészített játékhoz természetesen nem kell a maker.

gépigény:
A maker sima használatához javasolt legalább:
-4 gbyte szabad hely
-A jó kezeléshez ajánlott legalább 1,6 ghzes AMD AthlonX2 vagy Intel Core2Duo processzor -ATi Radeon X1950 vagy nVidia GeForce 7900, 512 mbyte vrammal
-2 Gbyte RAM
-egér és billentyűzet

A maker3d-vel készített játékok maximális minőségben ugyanezzel a gépigénnyel rendelkeznek, de minimális grafikán futtatva (állítható a grafika részletessége) futhat a game egy kb 500 mhz-s processzorral szerelt gépen is GeForce2/Radeon 7500/Voodoo5 társaságában 512 mbyte RAM-mal.

-Technikai paraméterek:
4096 különböző textúrát tud betölteni, 2000 különböző modellt tud kezelni, maximum 8000 pályát tartalmazhat a game.

A szoftver természetesen a mostani, 2006-ban kezdett game enginemet használja, a kezelőfelület pedig fél éve íródik (persze nem folyamatosan). A harcrendszert már tavaj megcsináltam. A chipsetet szintén megcsináltam már tavaj.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
GCC, G++;
nincs
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2011
Beküldve:
2010.10.27 11:10
Fejlesztő:
(1 fő)
Elérhetőség:
e-mail:
Tagok:
beküldő: Geri
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 100%

Képek - Maker3D
kissé megújult skin
kissé megújult skin
2011.08.21. 04:38
tárgy és hős mutatása a főmenüben
tárgy és hős mutatása a főmenüben
2011.04.27. 16:18

2011.04.27. 16:04

2011.04.27. 16:04
question
question
2011.04.25. 04:17

2011.03.04. 10:53

2011.03.04. 10:44

2011.03.04. 10:44

2011.03.04. 10:44

Fejlesztési napló - Maker3D
Geri 2011.09.12. 08:14
BUILD 702:

-20-70% speed-up
-sprites now using mipmapping and anizo filtering, if available
-fixed a broken filter selection in the graphics engine
-application now sets default language to Hungarian in Romania and Slovakia
Geri 2011.03.05. 15:38
http://fantasymaker3d.uw.hu/Maker3D_demo.zip

ftp://lgfx.no-ip.org/LegendgrafiX/Maker3D/Maker3D_demo.zip

Hozzászólások - Maker3D
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #176003   2012.03.07 21:20 GMT+1 óra  
verjembelétek, hogy pont most nem érek rá foglalkozni veletek

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #175994   2012.03.07 19:54 GMT+1 óra  
Idézet
ddbwo :
A kritikus:

A program igazi szuperképessége, hogy a Sims előtti grafikát sikerült párosítani a Sims3 gépígényével.



There, I fixed it.
raytraceisten és übermedic
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #175993   2012.03.07 19:46 GMT+1 óra  
A kritikus:

A program igazi szuperképessége, hogy a Sims2 előtti grafikát sikerült párosítani a Sims3 gépígényével.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175950   2012.03.06 22:30 GMT+1 óra  
Idézet
syam :
Vagy egy Voodoo5-t ~^^~


i see, what you did there

   
syam - Törzstag | 1491 hsz       Online status #175929   2012.03.06 19:13 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
akkor sajnos nem fog működni a gépeden
javaslom, vegyél használtan egy 6600GT körüli videókártyát.



Vagy egy Voodoo5-t ~^^~
alias aalberik
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175900   2012.03.06 17:39 GMT+1 óra  
akkor sajnos nem fog működni a gépeden
javaslom, vegyél használtan egy 6600GT körüli videókártyát.

   
pgyalog - Tag | 102 hsz       Online status #175895   2012.03.06 16:08 GMT+1 óra  
Geri: változatlanul 3 fps.
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175811   2012.03.04 22:35 GMT+1 óra  
pgyalog: maker3d menü jobb oldalt, és vedd le a grafikát minimumra.

   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #175795   2012.03.04 18:11 GMT+1 óra  
Igen, Geri, ideje lenne kivenni már a láthatatlan geometriát meg a többi trükköt hogy most már mi átlag géppel rendelkező emberek is kipróbálhassuk.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
pgyalog - Tag | 102 hsz       Online status #175792   2012.03.04 17:21 GMT+1 óra  
Drivercserét követően is változatlanul 3 fps körül mozog a játék.
Csak összehasonlításképpen: pl. Psychonauts 30 fps-sel szalad.

Más lesz a dologban...
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175724   2012.03.03 14:36 GMT+1 óra  
driverfrissítést az agyának.

   
pgyalog - Tag | 102 hsz       Online status #175717   2012.03.03 13:23 GMT+1 óra  
Kipróbáltam a demót. P4 2.8, Radeon9600,3GB -> 3 fps
"Jó grafika kikapcsolás" menüponttal ugyanez a helyzet.
Ne túl bíztató..
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175637   2012.03.01 23:58 GMT+1 óra  

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #175598   2012.03.01 14:13 GMT+1 óra  
Legjobb fejlesztés:

-application now sets default language to Hungarian in Romania and Slovakia

:zászlólengetőemotikon

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #175595   2012.03.01 12:37 GMT+1 óra  
Nade miért nem opcionális? Jó tudom, ezt már megdumáltuk, mindenki hülye, csak te vagy sárgabögre.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #175594   2012.03.01 12:21 GMT+1 óra  
Ki játszik manapság joystickal Rpg-t?

De majd este rákötök a gépre egy ilyen joy-t, és biztos jobb élmény lesz!

De ha nem lehet a gázkarral előre és hátra mozogni, akkor mérges leszek!
raytraceisten és übermedic
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175593   2012.03.01 12:02 GMT+1 óra  
ez joystickra van optimizálva.

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #175585   2012.03.01 07:50 GMT+1 óra  
Nekem azzal is az volt a bajom, mint az összes többi játékoddal, programoddal, hogy ragaszkodsz ahoz, hogy a only billentyűzet, és egérrel nem lehet nézelődni mint egy normális TPS-ben, pedig a labirintushoz, meg a Maker3D stílusához pont hogy jó volna.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Tibsy - Tag | 307 hsz       Online status #175584   2012.03.01 03:32 GMT+1 óra  
ahhoz képest ez is :624 alkalommal let le szedve ,,, és a labirintussal is sokan játszottak ..max jobban kellene a kódot optimalizálni mert a grafika nem valami jó a rendszer igényhez képest
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175583   2012.03.01 00:25 GMT+1 óra  
megtiszteltetésnek veszem, elvégre egy olyan szoftverről van szó, ami szó szerint SENKIT nem érdekelt

   
Tibsy - Tag | 307 hsz       Online status #175581   2012.02.29 23:46 GMT+1 óra  
mind 1 ..de vedd meg tiszteltetetésnek hogy emlékszem rá ..mert, PL. nsf széria neveire nem igazán emlékszem annak ellenére hogy szoktam velük játszani
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175555   2012.02.29 19:11 GMT+1 óra  
,,anno pár évvel ezelőtt''
pár... 7?

   
Tibsy - Tag | 307 hsz       Online status #175480   2012.02.29 02:04 GMT+1 óra  
jó akkor tervezőprogram ..csak meg lepődtem hogy a gamestar oldalon fent van .. mint anno pár évvel ezelőtt az egyik CD_ mellékleten meg a labirintus ...
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #175434   2012.02.28 14:02 GMT+1 óra  
mármint hova? a tervezőprogramok között van. GAMÉT (? ) oda játékokat ne akarjál betenni

   
Tibsy - Tag | 307 hsz       Online status #175421   2012.02.28 06:07 GMT+1 óra  
csak tudnám hogy sikerült ide ezt a gamét be jutatnod ...ide

http://letoltes.gamestar.hu/letoltes/8332/maker3d/demo/windows/linux/?lista=tema&tol=11&order=3
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #171995   2012.01.04 22:35 GMT+1 óra  
Jóvamá, öreg vagyok én már ehhez. Csak úgy rémlett mintha.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Asylum - Törzstag | 5441 hsz       Online status #171993   2012.01.04 22:23 GMT+1 óra  
Az már jó rég volt, már több éve nvidiás vok (de le is irtam te ). Viszont akad itt egy ati-s gép majd alkalomadtán megnézem.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #171992   2012.01.04 22:21 GMT+1 óra  
Asy-nak nem ATI kártyája van?
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #171961   2012.01.04 18:01 GMT+1 óra  
én ugyan nem váltok kontextet, valami driverhiba van *egyes* nvidiákon, valszeg mindkettőtök esetében ugyanaz. sajnos már csak ati kártyám van itthon, nemtok utánanézni.

   
Asylum - Törzstag | 5441 hsz       Online status #171873   2012.01.03 18:11 GMT+1 óra  
Mozgás nélkül 30 fps mozgás közben 15 (asus engts 250).
glintercept szerint framenként contextet váltasz.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Viktor84 - Tag | 112 hsz       Online status #171871   2012.01.03 17:46 GMT+1 óra  
I3-as intel 2mag+hyperthreading legrosszabb 56fps.játék közben is és szerkesztőben is.Oké 2Gb dx11 videókártya de nem a csúcs kategóriából.

Geri szerintem dobd ki a fenébe a motion blurt mert nagyon zavaró!Ráadásul nagyon gépigényes.

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #171858   2012.01.03 14:30 GMT+1 óra  
20 fps egy GTX480on, 3.2ghz * 6 maggal...
raytraceisten és übermedic
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #171818   2012.01.02 23:48 GMT+1 óra  
optimizált verzió released. kb + 4 fps

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #169790   2011.12.02 14:57 GMT+1 óra  
terveim szerint karácsony előtt jön egy újabb build.

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #166998   2011.10.16 20:07 GMT+1 óra  
na, ahhoz képest egész jó

   
borsi - Tag | 180 hsz       Online status #166995   2011.10.16 20:00 GMT+1 óra  
Igen, az integrált cucc.

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #166994   2011.10.16 19:58 GMT+1 óra  
borsi: intel gpu?

   
borsi - Tag | 180 hsz       Online status #166993   2011.10.16 19:55 GMT+1 óra  
A battletest jó grafikával 1-2 fps, azt kikapcsolva 8-20 fps (már viszonylag játszható ), új textúra betöltésekor áll csak le 1-2 másodpercre. Ja és még mindig i3-350m.
A nagy textúrák betöltésére nincs valami kerülő módszer, ami nem fogja vissza a renderelést? Pl valahogy így?

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #166992   2011.10.16 19:54 GMT+1 óra  
át tudod billenteni low quality módra (a jobb oldali menüben), az van intelekre szánva

   
gopher - Törzstag | 496 hsz       Online status #166988   2011.10.16 19:30 GMT+1 óra  
Oké, így most megy Igaz kb. 4FPS (legalábbis a battleteszt), de megy
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #166978   2011.10.16 17:15 GMT+1 óra  
nem.

indítsd el közvetlenül az engine.exe-t a bin könyvtárban, és nézd meg hogy mi történik plz

nincs véletlenül msned/skypeod? (a régi címed már halott)

Ezt a hozzászólást Geri módosította (2011.10.16 18:30 GMT+1 óra, ---)

   
gopher - Törzstag | 496 hsz       Online status #166952   2011.10.16 12:04 GMT+1 óra  
Igazából el sem indul. Szóval rányomok a "start.exe"-re, tölt egy pillanatig, aztán kilép (nincs a folyamat listában).

Szerk: ha parancssorból futtatom, ugyanezt csinálja, de nyit egy másik parancssoros ablakot is Próbáltam rendszergazdaként is, úgy sincs semmi.

Nem lehet, hogy olyan shadert akar használni, ami nálam nincs? (csak erősen tippelgetek)
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #166948   2011.10.16 11:54 GMT+1 óra  
Idézet
gopher :
Na mostmá' leszedem, megnézem a csilli villi Intel X4500 csipem bírja-e

Szerk: hát őő.. nem indul (win7)



csak nem úgymarad a betöltésnél féluton, és szó nélkül meghal?

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #166947   2011.10.16 11:53 GMT+1 óra  
az irányítás átbuzerálásán nem gondolkodok, mert az izlés kérdése.
talán ha nagy request lesz valami másfajta irányításra, akkor belerakom azt is, mint lehetséges, kiválaszható irányítási módon, de ezt nem tartom túl valószínűnek.

ashkandi: ja, aszittem az enyémről van szó, nem a cry engineről

   
gopher - Törzstag | 496 hsz       Online status #166942   2011.10.16 11:02 GMT+1 óra  
Na mostmá' leszedem, megnézem a csilli villi Intel X4500 csipem bírja-e

Szerk: hát őő.. nem indul (win7)

Ezt a hozzászólást gopher módosította (2011.10.16 11:45 GMT+1 óra, ---)
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #166939   2011.10.16 10:50 GMT+1 óra  
Ez az ő nagy szerencséje, hogy nincs nekem erre időm.



EDIT: Az irányítás átalakíthatóságán még mindig nem gondolkodsz? Pár alap dolgot bele rakhatnál. Nekem pl jobban tetszene a játék, ha lenne benne egy TPS szerű irányítás egérre meg oldalazással. Aztán esetleg egy arra megyek amerre a gombot nyomják 8 irányú, vagy ezt megspékelve analóg karos JOY irányítást is lehetne bele rakni.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #166933   2011.10.16 08:47 GMT+1 óra  
könyörgöm valaki keresse vissza és linkelje az arcába ezt a mondatát.

   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #166930   2011.10.16 00:39 GMT+1 óra  
Idézet
DMG :
De van, a változás csak annyi, hogy most kiállsz és felvállalod.



igen, mert mostmár nem 15 fps-el megy, hanem játszhatóan

amúgy meg amíg egyesek pörögtek rajta hogy húdelassúlolol, addig szép csendben folyamatosan 5-15%-os sebességnövekedést hoztam verzióról verzióra, sok kicsi sokra megy

olyat meg, hogy ,,-Nade azzal nem is tudsz játékot készíteni'' nem mondott senki.

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #166929   2011.10.16 00:32 GMT+1 óra  
De van, a változás csak annyi, hogy most kiállsz és felvállalod.

Meg remélhetőleg a:

-Dehát a Crysis sokkal jobb teljesítménnyel fut a gépemen.
-Nade azzal nem is tudsz játékot készíteni

Szemlélet is megváltozott/megváltozik.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Geri - Törzstag | 2186 hsz       Online status #166928   2011.10.16 00:14 GMT+1 óra  
mindig is beláttam hogy lassú, különösen, amikor még ilyen 15 fpsel ment.

dehát csak nem ismerhettem el...


mammoswine, jól vagy?

hát ennyire nincs politikai érzéketek?

Ezt a hozzászólást Geri módosította (2011.10.16 00:24 GMT+1 óra, ---)

   
> 1 < [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
Korábbi postok