játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Nelbernest
Böngészős 3D-s MMORPG
Kategória: MMORPG
A projectről:
Ez egy böngészőben futó MMORPG lesz, igen-igen tudom, megint, de elszánt vagyok:)

Kicsit vegyítve lesz benne Minecraft szerű elemek is (világ, craft), de csak látszatra. A küldetésekért mindenfélét kaphatunk, vagyis akár még egyedi blokkokat is. Bár még csat ötlet szinten, de később lehetősége lesz az embereknek telkeket vásárolni, és ide építheti meg a házát.
A szokásos ölj meg x disznó küldetésen felül, kicsit pörgősebb, nem unalmas küldetések is tervbe vannak.
Maga a játék WebGL-en fut, és WebSocket-el vannak összekötve az emberek egy szerveren.

Kipróbálható demót is linkeltem, ahol tesztelhető az eddigi eredmény. Bár van még 1-2 bug, de egész jól működik, gyengébb gépeken is kifogástalanul fut 60FPS-el. A kezdeti pozíciótól 100 blokknyira bárki építhet.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Netbeans;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2014
Beküldve:
2015.06.13 09:09
Fejlesztő:
pokolstudio ( fő)
Elérhetőség:
Tagok:
beküldő: peti634
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: %

Képek - Nelbernest

2016.03.31. 14:10
éjjel
éjjel
2015.10.15. 11:48
nappal
nappal
2015.10.15. 11:47
fények
fények
2015.09.28. 13:00
Első
Első
2015.06.13. 21:37

Fejlesztési napló - Nelbernest
peti634 2016.03.31. 14:10
Elkészül a játékom következő mérföldköve, egy újabb szerkesztő, ahol lényeket hozhatunk létre, szerkeszthetünk, festhetünk, ezt pedig a szerkesztő automatikusan leanimálja.
Jelenleg még csak járni, és állni tud, de könnyen hozzáadható bármilyen új animáció algoritmus(ugrás, guggolás, stb), ami akár paraméterezhető is (fogjon meg egy poharat), ezután az összes elkészített lény, ismeri a hozzáadott mozgásalgoritmust.
Mint látható azért még eléggé fapados, akár bugot is tartalmazhat, később még bőven fejlesztve lesz.
Ezután már valamilyen online, többet játszható, lehetőleg egyszerű játék fog mindehhez készülni.
Szerkesztő linkje: http://www.pokolstudio.hu/pam/rev0.4/pam.html
Mozgás: W-A-S-D, bal click, és lehet forgatni a kamerát.
peti634 2015.10.15. 11:07
Elkészült a terep szerkesztő egy fő verziója: 0.6
Itt már RGB fényeket rakhatunk le, dinamikusan állítható a napfény, mentés/betöltési opciók, stb...
Jelenleg tudok 1-2 bugról, de ezek nem jelentősek, így később kerül kijavításra.
http://pokolstudio.hu/pte
Ide fogom folyamatosan feltölteni az újabb és újabb verziókat, jelenleg 0.6.


Ezután egy 3d-s karakter létrehozon fogok dolgozni, ahol viszonylag gyorsan össze lehet majd rakni különféle szörnyeket (Sopra - Lénylabor)

Ha valaki készít saját terepet, szívesen megnézem

Hozzászólások - Nelbernest
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #208913   2016.01.04 08:03 GMT+1 óra  
Arra gondolsz, hogy a tengelyeken keresztül terjed csak a fény?
Vagyis csak x-y-z irányba, átlósan nem.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
4Bit - Tag | 548 hsz       Online status #208912   2016.01.04 03:22 GMT+1 óra  
A fények elég érdekesen néznek ki. Mintha egy kicsit elcsúszott volna.
Úgy álljunk meg az életben, akár a sziklaszírt a tengerben; ne engedjük, hogy a szüntelen hullámverés megingasson bennünket.
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #208380   2015.09.28 21:01 GMT+1 óra  
Jelenleg egy szerkesztőt készítek hozzá, ahol jópár dologgal bővült a lehetőségek listája (főképp napfény, és pontfények), nemsokára bárki számára elérhető lesz.
URL-t is adni fogok.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #207901   2015.07.05 08:56 GMT+1 óra  
A kocka rossz helyre rakása valóban főleg TPS nézetben jön elő (ezért is mondtam hogy jelenleg szinte használhatatlan), FPS nézetben volt olyan hogy pl szemmagasságban elkeztem rakni a blokkokat magam fele sorban, és egyszer csak nem volt hajlandó a következő blokkra ugrani hanem maradt a kurzor (vagy minek nevezzem) az előző blokkon amit már letettem.
A fagyásnál is azt láttam hogy nem a kép közepén látom a kurzort hanem valahol a felső sarokban (ha 2D-ben nézzük, 3D-ben valahol nagyon messze láttam egy fehér kockát villogni)

A minecraftban is van ugrás egyébként (nyilván az ihlette ezt az egészet), igaz hogy ott már 1 blokk magasságba is ugrani kell.

Szerintem a 2x4 blokk túl sok egy játékosnak, én 1x3-nak tippelném a kameranézet alapján, de ezek szerint túl sokat járt a karakterem a Burger Kingbe...(esetleg lehetne ilyen is benne, hogy ha túl sokat zabálsz akkor felhízik a karid 1x3 ról a mostanira, és akkor minden kicsit nehézkesebben megy)


EDIT: Eddig nem is próbáltam, de pl simán ki lehet zuhanni a pályáról ha leszaladsz a blokkokról, érdemes lenne körbefalazni vagy adni egy minimum értéket, ami alatt automatikusan visszateleportál a pályára.
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #207900   2015.07.05 07:08 GMT+1 óra  
Nagyon köszönöm a visszajelzést, örülök
Ezt az egész kijelölés, egér váltás (és még a blokk váltást is) át fogom még nézni, biztosan teljesen máshogy lesz az egész, de sajnos jelenleg nagyon kezdetleges még, és pár bugot akkor vettem észre amikor ezt publikussá tettem, a következő verzióban megpróbálok párat javítani, de egyenlőre nem ez az 1. célpont.

Az hogy nem oda rakta a kockát ahova néztél, ez csak TPS nézett alatt jött elő, nem?
Ha nincs kipipálva, akkor FPS nézetbe van, ekkor működik értelmesen a kijelölés.
A lefagyást, és "kimegy az egér a felületről" bugot nem tapasztaltam még.
Az ablak remegés pedig szintén GUI bug (egy szöveges mezőbe lebegőpontos értéket írok ki, ő pedig valamikor túl sok helyet foglal, és el-el tolja a többi elemet, HTML (Y))

És igen, sajnos a fizikánál is találtam 1-2 érdekes dolgot, nekem sikerült 1-2 helyre be is ragadnom, de a játékosnak valójában 2x4 terület kell hogy beférjen. Lépcső gondokról is tudok, bár ez már érdekesebb lesz. Mindenképp Javítva lesz a fizika

Anyagminta váltás módosítva lesz, esetleg itt is teljesen más megoldás lesz.

Az ugrást sokan panaszolták, de egyenlőre még nem döntöttem el hogy kell e? Sok játék megvan nélküle, viszont ha bekerülne, akkor több dolog miatt is szívás lenne. De ha mindenki hiányolja, akkor mindenképp befog kerülni

Tudom, egyenlőre elég kevés a tartalom benne, jelenleg még az enginnel szívok, egy király dolgot be akarok rakni, ami szerintem nagyon meg fogja dobni a dolgokat

UI: Nagyon király a várad
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #207899   2015.07.05 03:36 GMT+1 óra  
Szia!

Ha nem bánod megpróbálom összefoglalni az eddigi tapasztalataim a játékkal kapcsolatban, az alapján amit láttam belőle. Úgy gondoltam célszerű lenne valamit megpróbálni felépíteni benne, hogy lássuk gyakorlatban mit tud az engine (igen az a barakk szerűség az enyém).

A hiányosságok és nehézségek (értsd bugok) rögtön az elején kiütköztek, a kurzorral, vagy ahogy te szeretted volna elhitetni velünk, az egeres irányítással igencsak meggyűlt a bajom, rendszerint máshol jelenik meg a kocka mint ahova ténylegesen nézek, ami igen nagy valószínűséggel amiatt van, hogy te az egeret valahogy nem úgy kezeled le, ahogy általában egy 3D alkalmazásban szokás, hanem "csak" elrejted, de simán kimehet az ablakkeretből vagy tudom is én hova, nem látod, de mikor kattintasz nyitsz egy új tabot a böngészőben vagy épp bezárod, remeg tőle a kép mert érezhetően próbál visszatalálni az ablakodba, néha egész egyszerűen lefagy és nem hajlandó mozgást produkálni míg le nem teszel egy blokkot.

Ez az egész ablakos, egeres mód közti váltás nagyon eröltetett, csinálj egy játékon belüli menüt amiben az anyagmintákat lehet választgatni, az állandó ki be váltogatás emiatt roppant körülményessé teszi az építést.

A játékos méreteivel is vannak gondok. Nem férek be 1x2 helyeken de sokszor az 1x3 is kevés neki, főleg lépcsőknél tapasztaltam ezt, holott "ránézésre" be kéne hogy férjen, arról nem is beszélve, hogy adott esetben (lépcső kiférni kiférek, de vissza nem tudok már menni. A blokkok egymásra helyezése közben, ha a blokkon állsz és magad alá teszed, nem mindig rak magasabbra, sőt sokszor izegni mozogni kell jódarabig, mire észreveszi, hogy odakerült egy blokk, és már egyel magasabban kellene legyél. Ez a magas tornyok építése közben nagyon zavaró lehet.

Jó volna ha lenne ugrás, amivel 2 blokk magasságig is tudsz ugrani.

TPS nézettel nem is kísérleteztem, olyan szinten zavaró, hogy eltakarod amit építeni szeretnél.

Tudom hogy még nagyon az elején vagy, de jöhetne pár anyagminta az alapcsomagba
Víz pl...nagyon hiányzik. De színesíthetnéd a palettát a többi anyagnál is, a füvön kívül minden olyan szürke most.

Egyelőre ennyi, remélem tudtam segíteni, sok sikert a projecthez!
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #207822   2015.06.17 14:53 GMT+1 óra  
Ezzel teljesen egyetértek, de vannak ötleteim, hogyan kellene majd ezeket mind megvalósítani, amiket nem mondom, hogy tökéletes, és a legjobb megoldások lesznek, de elméletben jó, vagy nem. Ha jó, előbb utóbb menni fog, ha nem akkor szerintem ki fog derülni.

Igen, tudok a bugokról, és még sajnos ezért 0.1, de elsőnek nagyobb falatokat akarok megoldani, mivel ezek miatt még módosítani kellesz pár helyen, így ahol a bug jelentkezik, lehet törlésre fog kerülni.

És igen, sajnos még tartalmilag eléggé üres, de igyekszek
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
DieToBorn - Tag | 32 hsz       Online status #207816   2015.06.17 09:20 GMT+1 óra  
Amúgy vannak még bajok

   
DieToBorn - Tag | 32 hsz       Online status #207815   2015.06.17 09:17 GMT+1 óra  
Le írhatnám... De elég ha annyit mondok hogy alapos tervezést igénylő feladat bármilyen hálózati megvalósítás.... Egy egyszerű futkározós játéktól kezdve egy dinamikusan változó világ lemodellezése hálózati kommunikációval nem kis falat....

   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #207814   2015.06.17 07:52 GMT+1 óra  
Volt egy kis bibi a szerverrel, és még talán van is, de most már tesztelhető.
Nem értem azt a "nem gondolted ezt komolyan" dolgot
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
DieToBorn - Tag | 32 hsz       Online status #207809   2015.06.16 19:40 GMT+1 óra  
De amúgy szerintem nem gondoltad ezt komolyan Nekem van H5 SOC motorom c# + H5 de szerintem ezt nem gondoltad komolyan

   
DieToBorn - Tag | 32 hsz       Online status #207808   2015.06.16 19:36 GMT+1 óra  
Error

   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #207794   2015.06.13 17:09 GMT+1 óra  
pokolstudio: Nelbernest
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
> 1 <