játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Rot Magus
Ronny Wester '94-es Magusának felújított változata
Kategória: Roguelike
A projectről:
Szokványos roguelike, néhány rendhagyó megoldással, Ronny Wester egykori műve előtt tisztelegve.

Egyfajta gyakorló projekt, későbbi játékok előkészítése, egy olyan egyéni elhatározással, hogy míg el nem készül, nem telhet el nap úgy, hogy nem adok hozzá valamit a játékhoz.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
rot.js;
Brackets, GIMP
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2014.12.06.
Beküldve:
2014.12.25 11:57
Fejlesztő:
Kosina Zoltán (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail:
Tagok:
beküldő: kosinaz
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Ideiglenes felfügggesztve
Ideiglenes felfügggesztve
Készültség: 30%

Képek - Rot Magus

2015.01.06. 13:20

2015.01.05. 10:29

2014.12.29. 12:04

2014.12.27. 10:05

2014.12.25. 11:59

Fejlesztési napló - Rot Magus
kosinaz 2015.01.31. 11:59
Túl összetettnek bizonyult az eredeti Magus rendszere egy egyszerű tanuló projekthez, úgyhogy úgy döntöttem, egyelőre jegelem, míg el nem készítek néhány valóban egyszerű játékot.
kosinaz 2015.01.08. 12:00
A kód takarítása közben rájöttem, hogy a térkép ügyes-bajos dolgait sokkal egyszerűbben is eltárolhatom JavaScriptben, és így megszabadulhatok jó néhány egyébként is elég instabil segédfüggvénytől. Bár millió még egy helyen kell emiatt átírnom a térképre hivatkozó kódrészeket, ezután legalább ennyivel is átláthatóbb lesz a kódom, így nekem is könnyebb lesz vele dolgozni.
Az egyetlen probléma ezzel, hogy ismét nem látszik semmivéle gyarapodás a játékon.
kosinaz 2015.01.06. 13:19
A távolból támadó ellenségek hozzáadása előtt úgy döntöttem, nem árt, ha az elfünk azt is tudja, mi lett a veszte. Ezért végül csak megjelenítettem a roguelike játékok elengedhetetlen, szószátyár kommentátorát a képernyő alján.
kosinaz 2015.01.05. 10:37
Végre valahára elkészültem a tárgyrendszerrel. Az eredeti játék rendszere sokkal komplexebbnek bizonyult, mint elsőre gondoltam, és a könnyebb kezelhetőség kedvéért további fejlesztéseket és módosításokat is el kellett végeznem. A rendszer viszont javarészt kész, már csak fel kell tölteni.
A kód persze a nagy kapkodásnak köszönhetően tele van felesleges, ismétlődő részekkel, meg apróbb logikátlanságokkal, úgyhogy rövidesen ismét nagy takarításba kell fognom, közben viszont igyekszek majd további tartalmat is hozzáadni a játékhoz.
A jelenlegi verziót azért közzétettem GameJolton, a korábban is megosztott linken így ki is lehet próbálni:
http://gamejolt.com/games/rpg/rot-magus/41491/
kosinaz 2014.12.29. 12:11
Folyamatban van a tárgyak beépítése a játékba.
A játékos már ide-oda pakolgathatja a tárgyait, válogathat, mivel támad, mivel védi magát, de eldobni még nem tudja őket, mint ahogy megkaparintható kincsek sem terítik még be a térképet.
A kód viszont már kezd indokolatlanul terebélyes lenni. Így még mielőtt hős elfünk lecserélné fegyvertárát, megpróbálom kicsit frappánsabbá tenni a kódot.
kosinaz 2014.12.27. 10:05
Teljesen sikerült kiiktatni a rot.js karakter alapú megjelenítését. Az új HUD már el is készült, és az egyéb játékképernyők is stílusosabban jelennek meg most már.
Innentől kezdve semmi akadálya a játék tartalmi feltöltésének. Jöhetnek a tárgyak.
kosinaz 2014.12.26. 09:53
Szembesültem vele, hogy a karakteres megjelenítés alkalmatlan, de legalábbis szükségtelenül nehézkessé teszi a játék fejlesztését, mivel a Magus grafikailag meglepően gazdag és változatos volt. A rot.js viszont konzolos megjelenítésre építi a grafikus megjelenítését is, így akkor is minden tile-hoz karaktert kell rendelnem, ha azokat a játékban már meg sem akarom jeleníteni karakteres formájukban.
Ezért úgy döntöttem, hogy nem a rot.js beépített függvényeit fogom használni a megjelenítésre, hanem közvetlenül a canvas-t kezelem majd. Az átírás viszont attól tartok nem egy perc lesz.
kosinaz 2014.12.25. 12:02
Elkészült a játék első publikus teszt verziója, ezért eljött az ideje, hogy itt is beregisztráljam, valamint megosszam GameJolton.
Minden nap fejlesztem, és időről időre újabb publikus verziókat is közzé teszek majd.
Addig pedig az eredeti játékkal az alábbi linken lehet ismerkedni:
https://github.com/cxong/MagusPreservation

Hozzászólások - Rot Magus
kosinaz - Tag | 95 hsz       Online status #209028   2016.02.08 16:38 GMT+1 óra  
Jaja, ugyanaz csinálja, aki a preservationt, írta is nekem, hogy mostanában erre fog koncentrálni.
   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #209027   2016.02.08 16:34 GMT+1 óra  
kosinaz - Tag | 95 hsz       Online status #209026   2016.02.07 20:14 GMT+1 óra  
Sajnos jól látod a helyzetet. A kezdő feketeség akkor van, ha fában spawnolsz. Viszonylag könnyen javítható lesz majd, de egyelőre még súlyosabb problémákat szeretnék áthidalni. A támadás hiba meg azt hiszem azért van, mert puszta kézzel akarsz ütni kard vagy íj kijelölése helyett. Szintén orvosolható lenne, viszont a probléma úgy tűnik a rendszer gyökereiben van.
Ha rápillantasz a Github repóra, ott látszik, hogy a publikálás óta kb kétszer annyi kódot toltam bele, mint előtte összesen, és jelenleg frankenstein szörnyetegére hasonlít az egész, egy kis testvérrel együtt, ami legalább szép, de még egy szereplő sincs benne újraírva.
Leginkább ezért jegeltem eddig a projektet.
Most harmadjára is nekifutottam, és lehet ismét nulláról elkezdem újra írni, hogy aztán még addig se jussak el, mint másodjára. De azért igyekszem, csak mindig elakadok valamilyen elméleti kérdésben. Talán jól jönne valami hozzáértőbb személy, aki már birkózott meg hasonló nehézségű feladatokkal.
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #209019   2016.02.01 07:58 GMT+1 óra  
Elég nehezen indult nekem.
Elsőnek teljesen fekete térkép, nem tudtam mozdulni.
Második indításra már jobb, viszont itt már támadni nem tudok (vagy nem tudom hogy kell)
Ami biztos hogy a consolba elég sok hiba van, amikor támadásra kattintok akkor is:
actor.js 298: ).type.ranged) {
Uncaught TypeError: Cannot read property 'type' of null
Üdv.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
kosinaz - Tag | 95 hsz       Online status #209010   2016.01.30 08:58 GMT+1 óra  
Uh, köszi a linket! Ha nem szólsz, sosem veszem észre, hogy már a forráskód is megvan, pedig a térképet még anno én ollóztam össze ehhez a repóhoz. Máris belevetem magam a kódba, és így már remélhetőleg gördülékenyebben megy majd a fejlesztés.
   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #208991   2016.01.19 12:02 GMT+1 óra  
ja látom legelső fejlesztői naplódban
   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #208990   2016.01.19 11:53 GMT+1 óra  
Na én pont valami ilyesmit kerestem! Brávó-brávó. A C-Dogs portolva mindenféle platformra, ehhez meg senki se nyúl bottal se? Na de valaki mégis

Ezt találtam még, van benne erdeti forrás is:
https://github.com/cxong/MagusPreservation
   
kosinaz - Tag | 95 hsz       Online status #206368   2015.01.23 22:59 GMT+1 óra  
Hajaj, nehéz lesz megfelelni ennyi nosztalgiára vágyó rajongónak. Főleg, hogy már hetek óta a UI-t nyúzom bármiféle plusz tartalom hozzáadása nélkül. Ha bele nem is tört, de legalábbis megrepedt a bicskám, amikor a Magus egy-kupacban-sok-kis-tárgy rendszerét próbáltam praktikusan, könnyen átlátható módon, és mégis kódolási ismereteimet nem túlszárnyalóan megvalósítani. Viszont már látom a fényt az alagút végén...
   
glezmen - Törzstag | 381 hsz       Online status #206344   2015.01.22 08:12 GMT+1 óra  
ezzel nagyon sokat toltam anno, imadtam
   
kosinaz - Tag | 95 hsz       Online status #205921   2014.12.29 16:30 GMT+1 óra  
Azért igyekszem sok pluszt is hozzáadni majd, főleg mivel az eredeti elég titokzatos maradt játékmechanika terén, így muszáj saját anyaggal kiegészítem.
A legfájóbb pont, hogy Ronny anno megosztotta az oldalán a forráskódot, de én már pont lemaradtam róla. Ennek ellenére lelkesedésben nincs hiány, úgyhogy haladok is szépen. De persze kell még egy kis idő, mire elkészülök vele.
A megosztott linken viszont addig is tudsz nosztalgiázni egy kicsit.
   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #205915   2014.12.29 13:18 GMT+1 óra  
Tyűű, na egy pár év után ismét beléptem, hogy elmondjam, ezzel hatalmasakat játszottam! (Már az eredetivel). Tuti tök jó lesz
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
kosinaz - Tag | 95 hsz       Online status #205890   2014.12.25 19:57 GMT+1 óra  
Kosina Zoltán: Rot Magus
   
> 1 <