játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Adrenaline
Game Makerrel készülő FPS játék
Kategória: FPS
A projectről:
Van egy open-source játék. A neve Cube. Régen sokat játszottam vele, és valahogy eszembe ötlött, hogy valami hasonlót megróbáljak csinálni. El is kezdtem. Körülbelül egy éve csinálgatom a játékot úgy hébe-hóba, amikor éppen kedvem tartja, meg amikor időm van rá (hiszen nem vagyok időmilliárdos). Azt hiszem már elég sokat kihoztam a GM-ből (valljuk be, nem a legalkalmasabb ilyen célokra). A játék az elején sokat tölt, ekkor egy mappából betölt sok textúrát, valamint a pályát egy érdekes módszerrel alakítja ki. A pálya négyzetekből áll, megvan minden négyzet magassága, ebből összevonja az azonos magasságú és textúrájú négyzeteket, amelyek téglalap alakban vannak rendeződve, majd az azonos textúrájú ilyen téglalapokból csinál egy modellt, és végül ezek a modellek kerülnek kirajzolásra. Így egy átlag 3D-s GM-es játéknál jóval gyorsabb lehet, csak hát sokat tölt a játék. Található a játékban egy egyszerűen kezelhető pályaszerkesztő is, valamint egy scriptnyelv, amin még elég sokat kell dolgoznom. Ennek segítségével lehet majd saját játékmódokat is írni. Nos, ennyit a (nem túl bonyolult) technikai háttérről.

A játék azért kapta az Adrenaline nevet, mert elég gyors játékmenete lesz, így pumpálhatja az emberben az adrenalint :) Ha odáig eljutok, multiplayer is lesz benne (bár ez még nagyon kétséges). Amúgy még nagyon sokat kell dolgozni a játékon, hiszen kellenek bele pl. még szörnyek, a scriptnyelvet be kell fejezni, skyboxot kell majd még belerakni (ez nem lesz nagy munka talán), menüt kell csinálni stb. A játékban található textúrák nem sajátok (csak a pickupok textúrái), ezek ingyenesen használható textúrák (mindet a Cube nevű játékból szedtem).

A program open-source lesz, amint az első demót ki tudom adni.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Game Maker 8, Wings 3D, PhotoShop;
Jegyzettömb (külső scriptek), Putra Writer (help szerkesztése), Marzipan (modellek konvertálása)
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2009. április
Bizonytalan
Beküldve:
2010.01.15 08:05
Fejlesztő:
Adrenaline Team (4 fő)
Elérhetőség:
e-mail: glamjam@freemail.hu
Tagok:
beküldő: Foxy
regisztrált tagok: gTx, Vicces1212, Hulin Ármin Zsolt



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: %

Képek - Adrenaline
Apró részecskék a levegőben, por
Apró részecskék a levegőben, por
2010.12.23. 10:17
Ha meglőnek, az biza fáj...
Ha meglőnek, az biza fáj...
2010.12.19. 14:09
Állítható felbontás. Kép 1280*1024 felbontásban.
Állítható felbontás. Kép 1280*1024 felbontásban.
2010.12.19. 13:21
Portál
Portál
2010.12.19. 06:01
Boss életét jelző healthbar
Boss életét jelző healthbar
2010.11.20. 10:04
Új crosshair, új szörnyek. Vicces munkái.
Új crosshair, új szörnyek. Vicces munkái.
2010.11.07. 07:15
Új GUI
Új GUI
2010.08.10. 06:09
SkyBox
SkyBox
2010.06.01. 01:42
BHC akcióban: a feketelyuk beszívja az ellent
BHC akcióban: a feketelyuk beszívja az ellent
2010.06.01. 01:39
A Signe Player Death Match játékmód scriptje. Kusza egy dolog, de működőképes.
A Signe Player Death Match játékmód scriptje. Kusza egy dolog, de működőképes.
2010.05.11. 10:31
Bossfight tesztelés
Bossfight tesztelés
2010.05.11. 10:30
Bossfight tesztelés, új vér
Bossfight tesztelés, új vér
2010.05.11. 10:30
Új BHC effekt
Új BHC effekt
2010.05.11. 10:30
Shotgun akcióban, vér
Shotgun akcióban, vér
2010.05.07. 01:23
Hydro-weapon akcióban
Hydro-weapon akcióban
2010.05.07. 01:21
Pályateszt, raktár. Hasonló raktárak lesznek majd a végleges verióban.
Pályateszt, raktár. Hasonló raktárak lesznek majd a végleges verióban.
2010.01.19. 13:18
Jumppad, egy kis körítéssel
Jumppad, egy kis körítéssel
2010.01.17. 09:50

Fejlesztési napló - Adrenaline
Foxy 2010.12.25. 02:10
Új demo.
Foxy 2010.12.19. 05:56
Készülget a story mód, a pályák között portálok fognak átvezetni. A grafikusnak sikerült animált portált csinálni, így a motort kicsit átalakítgattam, hogy támogassa az animált részecskéket. Innentől kezdve valószínűleg ezek szaporodni is fognak rendesen remélhetőleg.
Foxy 2010.11.20. 10:02
A játék már audió-vizuális élményt nyújt, azaz bekerültek a hangok.

Apróbb újítás, hogy ha van boss a pályán, akkor látni az életét (egy healthbar jelzi jobb oldalt.

Ami még fontos esemény, hogy elkezdtem a story-módon dolgozni. Amint kész van belőle néhány pálya, jön egy demó valószínűleg.
Foxy 2010.11.07. 07:22
Jelenleg a hangokon dolgozok, miközben Vicces a grafikát turbózza. Következő demó nem tudom mikorra várható, mert sajnos kollégiumban nincs gépem, így lassan haladok :(
Foxy 2010.08.06. 04:57
Elkészült az első demo(szerűség). A játékban még semmi sem végleges, erősen hiányos, de egy képet lehet kapni róla, hogy milyen is lesz.
Foxy 2010.06.01. 02:11
Néhány napja átálltam GM7-ről GM8-ra. Ez azért volt előnyös, mert így a játék valamivel gyorsabb lett.
Foxy 2010.05.11. 10:42
Na, van egy Adrenaline Team nevű csapat. gTx webmester (honlap készülőben), Hulin Ármin modellező (még semmi munkája nem látható a játékban), Vicces 2D grafikus. Ő készítette pl. a feketelyukat. A játék fejlődik, halad, közeledik a techdemo kiadása.
Foxy 2010.05.07. 01:26
Nos, újra itt vagyok. Most van egy lazítósabb időszakom (lényegében elkezdődött a nyáriszünet, csak néha-néha be kell járni érettségire). Beindult a fejlesztés ismét gőzerővel. Kész van egy alapszintű részecskerendszerszerű dolog. Mármint ezek a lövés utáni buborékok hydro-weaponnél, vér meg hasonlók. Már lehet lőni, lehet lőni az ellenséget is. Egyenlőre vissza azonban nem lő, és meghalni se tud, de ez is meg lesz már hamarosan. Techdemot tervezek kiadni a kezeim közül a közeljövőben. Majd még kiderül, hogy mikor kerül olyna állapotba a játék, hogy tényleg érdemes legyen megmutatni, de remélem minél hamarabb.

Hozzászólások - Adrenaline
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #145665   2010.12.30 09:57 GMT+1 óra  
Ezek nem a GM alap alakzatai A pálya háromszögekből van felépítve, a szörnyek és a pickupok modellek (később ezek a modellek szebbek lesznek, ha végre lesz 3D grafikus is a csapatban...).

   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #145633   2010.12.29 00:10 GMT+1 óra  
Egyre szebb és szebb, érdekes, hogy mit ki nem lehet hozni a GM alap alakzataiból...
Bár amikor még nem tudtam modellezni, én is előszeretettel csináltam gömbökből meg kockákból alakzatokat
http://frogbonegame.uw.hu/dat_leallitott/gaw04.jpg
Derégenvolt...
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #143577   2010.11.12 12:07 GMT+1 óra  
@Mr.Death: ? Szerk.: rákerestem (előbb kellett volna ). Tényleg hasonlít kicsit De azért vannak különbségek

@Thrall: Vicces érdeme
Egyébként sima GM. No U3D.

   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #143380   2010.11.08 18:53 GMT+1 óra  
Ezek az új textúrák nagyon jók, grat hozzá.
Amúgy sima GM-et használsz vagy ultimate3d-t?
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #143348   2010.11.07 22:35 GMT+1 óra  
Cacodemon!
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #138831   2010.08.07 13:04 GMT+1 óra  
Szerintem elég nagy véletlen.

   
Vincent3d - Tag | 160 hsz       Online status #138828   2010.08.07 12:58 GMT+1 óra  
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #135173   2010.06.03 14:30 GMT+1 óra  
Passz, nekem a nemszenvedős png-alfakezelés tetszett speciel
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #135144   2010.06.03 09:17 GMT+1 óra  
Idézet
setup2000 :
Már nem azért de a GM8 egy rakás fos...
Jobban szeretem a gm7-et.. Jó hát persze hogy gyorsabb de majd megtapasztalod te is a GM8 sötétebb oldalát is


tenyleg kifejthetned...
--- permanent temporary signature ---
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #135080   2010.06.01 23:55 GMT+1 óra  
Mi is vele a problémád? Mit takar a sötétebb oldal?

   
setup2000 - Tag | 109 hsz       Online status #135067   2010.06.01 21:16 GMT+1 óra  
Már nem azért de a GM8 egy rakás fos...
Jobban szeretem a gm7-et.. Jó hát persze hogy gyorsabb de majd megtapasztalod te is a GM8 sötétebb oldalát is

   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #133724   2010.05.14 14:43 GMT+1 óra  
Igen, akarok bele multit Szerintem egy ilyen játékban alap a multi, az adja meg az igazi "ízét" a dolognak.

   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #133721   2010.05.14 11:49 GMT+1 óra  
Ha szkriptelhető lesz a dolog, akkor szerintem elengedhetetlen hogy legyen benne multi. Máshogy nincs értelme. Vagy csak én nem látom át
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #133599   2010.05.12 16:35 GMT+1 óra  
Azért, mert így fognak kb. kinézni a scriptek, amikkel majd a játékosok is írhatnak saját játékmódokat.

   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #133577   2010.05.12 13:38 GMT+1 óra  
Azt had kérdezzem már meg légyszi, hogy a kódról minek tettél fel shotot?
   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #126923   2010.01.25 05:36 GMT+1 óra  
Aerowalk

ZTNDM3

Végülis nem kell felrakni a játékot hozzá, elég a google, linkeltem két, a pályákra jellemző shotot. Anno mikor quake-hez pályákat terveztem én is merítettem más munkáiból.
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #126893   2010.01.24 06:58 GMT+1 óra  
Nem, nem ismerem ezeket a pályákat, valamint jelenleg semmilyen Quake nincs a gépemen sem CD-n kiírva valahol (netem meg iszonyat lassú a letöltéshez + nem is szereti a szolgáltató nagy fájlok letöltését... a mobilnet átka), szóval mostanában nem nagoyn fogok szerintem Quake pályákat nézegetni. Viszont én is gondoltam, hogy sok ilyen "kis termes+folyosós" pálya kell, de akkor ez már meg is van erősítve Viszont azért lesznek nagyobb, nyílt pályák is, bár ezek nem a tipikus DM pályák lesznek.

   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #126880   2010.01.24 00:48 GMT+1 óra  
Helló, egy javaslatom lenne a pályadesignhoz: ha quakesen gyorsra akarod venni a figurát, szükebb terepekre gyúrj rá, kisebb szobák, sok folyosó átkötésekkel, hogy lehessen azon agyalni hogy az ellenfeled merre indult a rakétavetőért. Teleportokból sose elég, azzal még jobban össze lehet kavarni az ellenfelet. Nem tudom ismered e a quake1-hez az Aerowalk nevű pályát, vagy az Ultraviolence-t, de javaslom nézd meg őket felépítés szempontjából, ilyesmire gondoltam. (A ZTN-DM3 is jó tanulmányozás céljából)
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #126610   2010.01.18 06:43 GMT+1 óra  
Teljesen már lesz a gameplay (mint már alul írtam).

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #126608   2010.01.18 06:32 GMT+1 óra  
Descent, régi 3d-s játék pc-n

http://www.youtube.com/watch?v=LtgepMDikeU
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #126602   2010.01.18 05:40 GMT+1 óra  
A textúrákat majd megnézem, köszi A Descent-et meg nem ismerem, de én inkább a Quake-hez hasonlítanám talán a játékmenetet, bár a hangsúly erősen azon van, hogy csak hasonlítanám (és nem azonosítanám vele ).

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #126601   2010.01.18 05:22 GMT+1 óra  
A projekthez: ingyenes+legális, és szerintem elég jó minőségű textúrákat le lehet tölteni innen
cgtextures.com
szóval ha van egy kis affinitásod 2d képszerkesztéshez, akkor hajrá.

Várom a demót. Valami Descent féle játékmenet lesz?
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
fpeti - Törzstag | 1283 hsz       Online status #126570   2010.01.17 14:24 GMT+1 óra  
A Cube elég érdekes enzsin-koncepció, de hiányoltam a gammából azt, ami szvsz a legnagyobb erőssége lehetett volna: minden falat-padlót stb dinamikusan lehet változtatni, az egész pályát le lehetne rombolni, falakon lyukat lőni, stb, sokat adott volna az amúgy szimpla gémplay-hez (FreedyD tudna mesélni a Heat-ről ).
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #126533   2010.01.17 06:44 GMT+1 óra  
Köszi az esélyt, majd estefele tudok csak valószínűleg képeket feltenni, mert mindjárt megy a buszom, a mobilnet meg be van lassulva (a sok video streaminget nem szereti a szolgáltaló), így sok idő feltenni akár egy képet is... valamint majd a helyesírási hibákat is javítom (én hülye mindent elgépelek).

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #126530   2010.01.17 06:35 GMT+1 óra  
Adjunk egy esélyt, de tőled is kérnénk néhány képet, hogy lássuk miről van szó. Köszi!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #126444   2010.01.15 08:05 GMT+1 óra  
Foxy Games: Adrenaline

   
> 1 <