játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Selfexpansion
Újfajta logikai játék
Kategória: puzzle (logikai)
A projectről:
Pszichológusként egy modelljét dolgoztam ki az emberi gondolkodásnak, amit illusztrálandó csináltam meg az alább bemutatásra kerülő játékot. Maga a program stabil, játszható, több ember tesztelte, viszont a grafikával elégedetlen vagyok.

Legrövidebben úgy tudnám bemutatni hogy egy Tetris-szerű, addiktív egyszerű logikai játék..

A lényege, hogy forgatás ill. mozgatás segítségével össze kell kapcsolni négyzeteket. A négyzetek lábai által megadott színkódokat kell úgy rendezni, hogy a piros a pirossal, a zöld a zölddel kapcsolódjon.

Végcél: vagy a könyvem reklámozására használnám (freeware maradna) vagy értékesítésre szánom.

MŰKÖDŐ STABIL (csak csúnyácska) VERZIÓ LETÖLTHETŐ A DEMO címszó alatt
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
GML, Paint, Macromedia Flash 8 (ez megy a WIn2K-n);

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2008
2010
Beküldve:
2009.12.15 03:54
Fejlesztő:
Psy2.org (2 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: miklos.fodor@psy2.org
Tagok:
beküldő: fodormik
regisztrált tagok: sirmok



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 99%

Képek - Selfexpansion
teljesítve
teljesítve
2010.02.16. 05:01
menü is megszépült
menü is megszépült
2010.02.16. 05:00
kezdés
kezdés
2010.02.16. 05:00
játéktpusok
játéktpusok
2010.02.16. 05:00
instrukciók
instrukciók
2010.02.16. 04:57
Flash verzió
Flash verzió
2010.02.03. 05:18
ezt szánom reklámnak (igaz ami írva van)
ezt szánom reklámnak (igaz ami írva van)
2009.12.16. 12:43
különböző játékmódok
különböző játékmódok
2009.12.16. 00:49
megoldás
megoldás
2009.12.15. 23:31
kiinduló állapot
kiinduló állapot
2009.12.15. 23:31
forgatás
forgatás
2009.12.15. 23:10
forgatni lehet a négyzeteket
forgatni lehet a négyzeteket
2009.12.15. 23:09

Fejlesztési napló - Selfexpansion
fodormik 2010.02.16. 04:59


A PC-s verzió grafikái egy profi kezéből: http://www.psy2.org/bizt/v6-ao.exe

fodormik 2010.02.03. 05:14
Elkészült (és már fel is került a Kongregte-re) a Flash verzió! http://www.kongregate.com/games/fodormik/self-expansion

Köszönöm a hozzászólásokat: tekinettel voltam a színtévesztőkre is és beépítettem egy-két javaslatot is. Egyszerűbb lett és talán szebb is. A PC-s verzión még dolgozunk.

Szóval, ha van időd, kérlek próbáld ki a fenti linken, és szavazz!

Köszi,

Miklós

Hozzászólások - Selfexpansion
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #127633   2010.02.16 13:52 GMT+1 óra  
Helló mindenkinek!

Sirmok barátunk nagyszerű grafikáival tuningolt Self-expansion PC-s verzió várja a kritikákat a http://www.psy2.org/bizt/v6-ao.exe -n !!

Sirmok + Fodormik
   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #127248   2010.02.04 12:58 GMT+1 óra  
Ez a játék emlékeztet a Return to mysterious island 2 nevű játékban az egyik feladványra, ahol egy robot alkatrészeit kellett hasonló módon egymás mellé rakni.

Abban az volt a nehézség, hogy adott számú elemből kellett építkezni és volt köztük 2-3 ami rossz (betetted vhova és azonnal belesült), és adott elemek több helyre is jók lettek volna.
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
lezuziusz - Tag | 167 hsz       Online status #127237   2010.02.03 23:41 GMT+1 óra  
Szia Mikós!

Frankó kis játékot sikerült összehoznod. Grat érte. Egy tipp: csinálj egy iphone-os portot és tedd fel apple store-ra. Hülye amcsik bolondulnának érte. Bár lehet még se, mert egy szint után nehéz .

   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #127221   2010.02.03 05:14 GMT+1 óra  
Kedves Hozzászólók!

Elkészült (és már fel is került a Kongregate-re) a Flash verzió!

http://www.kongregate.com/games/fodormik/self-expansion

Köszönöm a hozzászólásokat: tekintettel voltam a színtévesztőkre is és beépítettem egy-két javaslatot is. Egyszerűbb lett és talán szebb is. A PC-s verzión még dolgozunk.

Szóval, ha van időd, kérlek próbáld ki a fenti linken, és szavazz!

Köszi,

Miklós
   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #124456   2009.12.19 01:14 GMT+1 óra  
koszi (a lila-kek se megy XD)
--- permanent temporary signature ---
   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124454   2009.12.19 00:39 GMT+1 óra  
Köszi a visszajelzést!

Én is utálom a stresszt és én is a turn based játékokat kedvelem (civ, stronghold, railroad tycoon stb.), de manapság a legtöbb játékban az idővel nehezítik a feladatokat. Gondoltam lépést tartok a korral (leprogramozni sem volt túl kellemes...)

A 3. Moving only és 4. Moving+rotation game type-ban nincs idői limit.

A piros/zöld helyett pedig megpróbálok mintákat (is) csinálni.

Idézet
Szepi :
hmm.. nem rossz nem rossz, viszont nekem tul stresszes :/ es azt nem szeretem annyira jatekokban.. gondolom ennek koze van ahhoz hogy kicsit donteskeptelen vagyok ugy altalaban, es a donteseimet megfontolom, hosszan.
Es ha ezt nem tehetem akkor rosszul erzem magam.

ezert is szeretem a turn-based strategy jatekokat XD es ezt nem annyira (az idolimiteseket foleg)

raadasul ebben a jatek sok kicsi dologra kell figyelni, nem az a konnyed szorakozas lehet csak azert mert faradt vagyok...

+ ez is specifikus, de a szinekkel en hadulabon allok, foleg a zold meg a pirossal XD

   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #124451   2009.12.18 14:42 GMT+1 óra  
hmm.. nem rossz nem rossz, viszont nekem tul stresszes :/ es azt nem szeretem annyira jatekokban.. gondolom ennek koze van ahhoz hogy kicsit donteskeptelen vagyok ugy altalaban, es a donteseimet megfontolom, hosszan.
Es ha ezt nem tehetem akkor rosszul erzem magam.

ezert is szeretem a turn-based strategy jatekokat XD es ezt nem annyira (az idolimiteseket foleg)

raadasul ebben a jatek sok kicsi dologra kell figyelni, nem az a konnyed szorakozas lehet csak azert mert faradt vagyok...

+ ez is specifikus, de a szinekkel en hadulabon allok, foleg a zold meg a pirossal XD
--- permanent temporary signature ---
   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124448   2009.12.18 12:17 GMT+1 óra  
Köszi! A bevezető elég általánosságokat tartalmaz, de talán érdemes lenne beleolvasni a további fejezetekbe is.


Idézet
Szepi :
Nem tudom biztosan, de asszem ennek az introductionjat olvastam:
http://www.theoryoffun.com/
de nem vagyok benne biztos..

   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #124426   2009.12.18 07:52 GMT+1 óra  
Nem tudom biztosan, de asszem ennek az introductionjat olvastam:
http://www.theoryoffun.com/
de nem vagyok benne biztos..
--- permanent temporary signature ---
   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124396   2009.12.18 02:50 GMT+1 óra  
Ez szerintem nem (csak) kitartás kérdése...

Amikor elkezded a feladat (pálya v. játék) nehézségét olyannak értékeled mint ami képességeidet nem haladja meg. Így aztán ha feladnád a próbálkozásokat, akkor el kéne könyvelni, hogy a képességeidet igenis meghaladta egy könnyűnek észlelt probléma. És akkor önértékelésednek annyi.

Pedig lehet, hogy csak arról van szó, hogy a játék szerkesztője egy pályát rosszul tervezett meg és a nehézségi szintje csak látszólag alacsony, valójában megoldhatatlan probléma elé állított. Amíg ez utóbbiról nem bizonyosodsz be, magad előtt fogod cikinek tartani abbahagyni a próbálgatást.

Remélem nem az én játékomnál fordult ez elő mert akkor én szúrtam el, hogy nem elég egyenletesen nő a stage-ek nehézségi szintje

Idézet
Wolfee :
egyébként az mitől van, hogy az ember (én) ha nem iskerült egy pálya 20*, csakazértis megpróbálom 21edszer is... pedig nem tartom magamat nagyon kitartó embernek



Hű az a könyv v. cikk nagyon érdekelne. Nem emlékszel a címére?

Idézet
Szepi :
Egyebkent olvastam meg korabban jatekelmelet szeruseget, marmint olyat, hogy miert szorakoztatoak a (szamitogepes) jatekok - pszichologiai szinten. Az erdekes olvasmany volt viszont lassan valamibe bele is kene forgatni az ott szerzett tudasom XD

(a jatekot majd kirpobalom ha raveszem magam, hogy elinditsam a windowst )



Ja és 3 mp-enként pedig egy másik frame is bele van építve: 'vigyázz, pszichológus készítette a játékot'

Idézet
Kuz :
Ki tudja mit programozott bele a srác. Lehet, hogy olyan 5-6 mp-enként van 1 framenyi 'Játsz le újra' kép, és szugerál. Vigyázzatok, a srác pszichomókus, ért hozzá!



Szerkesztés... Köszi!

Ezt a hozzászólást Kuz módosította (2009.12.18 03:29 GMT+1 óra, ---)
   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #124393   2009.12.18 01:40 GMT+1 óra  
Egyebkent olvastam meg korabban jatekelmelet szeruseget, marmint olyat, hogy miert szorakoztatoak a (szamitogepes) jatekok - pszichologiai szinten. Az erdekes olvasmany volt viszont lassan valamibe bele is kene forgatni az ott szerzett tudasom XD

(a jatekot majd kirpobalom ha raveszem magam, hogy elinditsam a windowst )
--- permanent temporary signature ---
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124390   2009.12.18 01:07 GMT+1 óra  
Ki tudja mit programozott bele a srác. Lehet, hogy olyan 5-6 mp-enként van 1 framenyi 'Játsz le újra' kép, és szugerál. Vigyázzatok, a srác pszichomókus, ért hozzá!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Wolfee - Törzstag | 1336 hsz       Online status #124387   2009.12.17 23:14 GMT+1 óra  
egyébként az mitől van, hogy az ember (én) ha nem iskerült egy pálya 20*, csakazértis megpróbálom 21edszer is... pedig nem tartom magamat nagyon kitartó embernek
FZoli jóváhagyásával XD

   
Wilczek - Tag | 94 hsz       Online status #124355   2009.12.17 06:02 GMT+1 óra  
Wow, képek alapján nekem zseniális játéknak tűnik, még készséget is érezek a kipróbálására!

Amúgy olyan szép időket idéztek fel bennem a képek, mint amikor a következőkkel játszottam: atomix, brix (nem biztos, hogy ez a neve, még 286-oson toltam, és kikopott a neve), flixmix, color, ungaria, és még sorolhatnám.

Szvsz a grafikával sincs absz. semmi gond.

PS: közben megnéztem, tényleg brix a neve
kép: http://www.dosgames.com/screens/brix.gif

   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124354   2009.12.17 05:28 GMT+1 óra  
Bocs, félreértettelek.

Nem nem mér semmit. Célom vele az hogy felkeltsem az érdeklődést a modellem iránt. Ha sok embernek tetszik a játék akkor lehet hogy eltaláltam vele vmit amit eddig még nem tudtunk. És annak nagyon örülnék.

Előre is köszönöm a véleményedet!

Idézet
Kuz :
Ez a forum azért van, hogy ha nekünk, mint felhasználóknak kérdésünk van, akkor neked, mint készítőnek legyen lehetőséged válaszolni. Most csak azért, mert a kérdésem a pszichológiára utalt, attól még ide tartozik. Nincs ebben semmi rossz.
Amúgy eredetileg a kérdésem arra utalt, hogy most ez a játék mér valamit? Mármint számodra, mert mondjuk csinálsz egy kimutatást, felmérést, valamit és ahhoz kellenek adatok a játék alapján. Otthon majd ezt is kipróbálom amúgy, és jól véleményezem.

(Arra hadd kérjelek meg, hogy ha magad után posztolsz, és még tudsz szerkeszteni - ez egy 5 perces intervallum, ha jól tudom -, akkor légyszi tedd meg. Köszi!)

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124353   2009.12.17 05:03 GMT+1 óra  
Ez a forum azért van, hogy ha nekünk, mint felhasználóknak kérdésünk van, akkor neked, mint készítőnek legyen lehetőséged válaszolni. Most csak azért, mert a kérdésem a pszichológiára utalt, attól még ide tartozik. Nincs ebben semmi rossz.
Amúgy eredetileg a kérdésem arra utalt, hogy most ez a játék mér valamit? Mármint számodra, mert mondjuk csinálsz egy kimutatást, felmérést, valamit és ahhoz kellenek adatok a játék alapján. Otthon majd ezt is kipróbálom amúgy, és jól véleményezem.

(Arra hadd kérjelek meg, hogy ha magad után posztolsz, és még tudsz szerkeszteni - ez egy 5 perces intervallum, ha jól tudom -, akkor légyszi tedd meg. Köszi!)
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124352   2009.12.17 04:55 GMT+1 óra  
Tényleg van még egy pár hasonló, de talán olyan nincs, amelyiknél pl. egy 70%-os megoldás a cél. Lásd "Kuz"nak írt válaszban, hogy ez miért is jó.

A mozgatás és forgatás egyszerre pedig szerintem nincs más játékba.

Megköszönném ha kipróbálnád és véleményeznéd. Hátha ez is tetszeni fog...

Idézet
Szepi :
kde-ben van valami hasonlo jatek amit szeretek (csak ott mozgatas nincs..): KNetWalk
az jo jatek! (ezt meg nem probaltam)

   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124350   2009.12.17 04:51 GMT+1 óra  
Éreztem én, hogy nem kéne ezt a pszicho dolgot eröltetni, de ha vki rámegy a honlapomra úgy is látta volna.

A legviccesebb a dologban, hogy valszin kevés pszichológus tud programozni, így egy furcsa keveréket láttok. Egyébként meg a cél volt meg előbb, utána a játék. Ugyanis előbb találtam ki egy rendszerelméleti modellt a pszichológiára mint ahogy megírtam volna a játékot. A modellt próbáltam bemutatni: statikusan nem ment, ezért animációt akartam csinálni, és így jöttem rá a játék alapötletére.

Célja nincs annál több mint amit írok a helpben: az ember szeret rendet rakni a fejében és a körülötte levő dolgokban, így pl a négyzetek is jobban tetszenek, ha jól vannak rendezve. Az pedig külön jutalom az agynak ha olyat lát, amiben megtalálja a rendszert (ezt hívom én Self-expansion-nek, azaz éntágulásnak). Tehát ez egy játék semmi több. Az más kérdés, hogy az amiért esetleg tetszik a játék az azért van, mert a mindennapi problémamegoldás hasonló elveken működik.

A nem mindig 100%-os megoldás onnan jön, hogy nagyon ritkán találsz olyan helyzetet, aminek van tökéletes megoldása. Ebben is élethűségre törekedtem, de a béta-teszterek nem szerették (így csak 1 stage lett belőle). Sőt sokszor nem is törekszel a 100%-os megoldásra. És pont az a nyerő stratégia hogy feladod a tökeletesítést időben és megelégszel mondjuk 95%-kal.

Nem szeretnék tovább a pszicho és a játékok kapcsolatáról értekezni, viszont aki ért a programozáshoz és a lélektant bla-blának tartja (netán még a játékot is KIPRÓBÁLTA és tetszett) azt érdekelheti a modellem: www.psy2.org/bizt/hun.doc Érdekes példák is vannak benne.

Szerintem a fórumozók is únnák ha tovább folytatnák. Ettől még privátba (miklos.fodor@psy2.org) nagyon szívesen válaszolok, vitázok stb. bárkinek



Idézet
Kuz :
Akkor már csak az érdekelne, hogy ennek pontosan mi is a célja? Tehát mit mérsz vele, mint cihomókus, vagy mi ez a hivatás (bocs, mindig is utáltam minden ilyen jellegű tantárgyat fősulin, sosem értettem, hogy nekem ez miért kell, lévén sosem fogok a számítógép lelkére beszélni, max belerúgok ). Szóval egyszerű, lehetőleg nem túl szakmai kifejezésekben megfogalmazva ez most miért jó (ezt a campaign-re írt 'nem mindig van 100%-os' megoldás miatt kérdezem)?

   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #124346   2009.12.17 03:15 GMT+1 óra  
kde-ben van valami hasonlo jatek amit szeretek (csak ott mozgatas nincs..): KNetWalk
az jo jatek! (ezt meg nem probaltam)
--- permanent temporary signature ---
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124342   2009.12.17 02:42 GMT+1 óra  
Akkor már csak az érdekelne, hogy ennek pontosan mi is a célja? Tehát mit mérsz vele, mint cihomókus, vagy mi ez a hivatás (bocs, mindig is utáltam minden ilyen jellegű tantárgyat fősulin, sosem értettem, hogy nekem ez miért kell, lévén sosem fogok a számítógép lelkére beszélni, max belerúgok ). Szóval egyszerű, lehetőleg nem túl szakmai kifejezésekben megfogalmazva ez most miért jó (ezt a campaign-re írt 'nem mindig van 100%-os' megoldás miatt kérdezem)?
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124341   2009.12.17 02:37 GMT+1 óra  
1-re válasz: igen, mindig létezik a 100%-os megoldás. A campaignben van egy stage ahol nem, de ott felhívja rá a figyelmet és értelemszerűen az elérendő cél is kevesebb

2-re és 3-ra válasz: a gép lerakja az elemeket és te
a.) csak forgathatod őket (és akkor egymás mellett vannak)
b.) csak mozgathatod (azaz az irányuk jó, de összevissza vannak elhelyezve)
c.) forgathatod és mozgathaod is őket (itt nem érdemes a 100%-os megoldást megcélozni...)


Idézet
Kuz :
1. Mindig megoldható a feladat?
2. A forgatható elemek hogy jönnek? Mint a tetriszben, folyamatosan, vagy nem real-time?
3. Én pakolom le az elemeket, vagy a gép rakja le őket és én csak forgathatom?

   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124340   2009.12.17 02:32 GMT+1 óra  
Valóban, és köszi az észrevételt! Lehet, hogy nem olyan játéktípusból kellett volna a screenshotot csinálni, ahol 66% az elérendő cél (ez látható az alsó két kék kockán). Ugyanis van olyan játéktípus ahol te állíthatod be a saját igényszintedet. A többi játéktípusnál mindig 100-ot kell elérni.

Idézet
DMG :
A megoldás című képen a felső kockáknál nem egyezik a színkód.

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124339   2009.12.17 02:09 GMT+1 óra  
1. Mindig megoldható a feladat?
2. A forgatható elemek hogy jönnek? Mint a tetriszben, folyamatosan, vagy nem real-time?
3. Én pakolom le az elemeket, vagy a gép rakja le őket és én csak forgathatom?
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #124337   2009.12.17 02:00 GMT+1 óra  
A megoldás című képen a felső kockáknál nem egyezik a színkód.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124285   2009.12.15 23:28 GMT+1 óra  
Jogos az észrevétel!

Feltöltöttem egy pár screenshotot és pontosítottam a projektet bemutató leíráson.

Várom a további észrevételeket, megjegyzéseket,
M

Idézet
Kuz :
Nem egészen jött át, hogy ez most mi is lenne, de tegyünk vele egy próbát. Két dolgot kérnék :
- kicsit több info, hogy mivel is találkozunk most,
- néhány kép, hogy lássuk a jelenlegi állapotot (nehogy azt feltételezzük, hogy a projekt nem is halad, csak egyfajta fellángolás).

Köszi, és hajrá!

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #124237   2009.12.15 04:26 GMT+1 óra  
Nem egészen jött át, hogy ez most mi is lenne, de tegyünk vele egy próbát. Két dolgot kérnék :
- kicsit több info, hogy mivel is találkozunk most,
- néhány kép, hogy lássuk a jelenlegi állapotot (nehogy azt feltételezzük, hogy a projekt nem is halad, csak egyfajta fellángolás).

Köszi, és hajrá!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
fodormik - Tag | 11 hsz       Online status #124235   2009.12.15 03:54 GMT+1 óra  
Psy2.org: Self-expansion
   
> 1 <