játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Car Crash
Autó tuningolós
Kategória: Platform ( Elastom mania )
A projectről:
Egy egyszerű kis 2D-s játék ami nem a grafikájával akar hódítani. Próbáltuk tele pakolni újító ötlettel. A játék fejlesztés történetéről csak annyit ,hogy eléggé rég volt már amikor elkezdtük. De abba hagytuk ( tán egyszer ez lesz a végem soha semmit nem fejezek be rendesen ). Szóval abba hagytuk augusztosba. Hát most úgy döntött a csapat minden projektet befejezünk. Hát most ezen a sor. Az alapelv egyszerű: 'Fogd a szállítmányt és meny végig a pályán.' hát a szállítmányt nem nagyon kell fogdosnunk de a pályán végigmenetel már nehézkesebb. Terepjáróinkkal kell végigmennünk a dimbes-dombos pályán. Néha a vihar néha a pálya fura adottságai akadályoznak ebben. Persze lesz fegyverünk és egyéb eszközünk hogy ezeken túl lépjünk. Lehet hogy néha egy követ kell lelöknünk a hegyről és azt egy jól szituált taposógránáttal felrobbantanunk, vagy épp nitro segítségével kell 'átszállnunk' egy szakadék felet de ez inkább szórakoztató mint hogy sem lehetetlen. A kocsinkat felszerelhetjük egy ,s mással. Átépíthetjük akár az egész kocsit a motortól a kaszni ig. Persze ehhez sok pénz kell és ahogy nem elég egyszer végig vinni egyszer a pályát. Lesz amikor nem tudjuk a következő pályát még teljesíteni de az előtte levő pályákon pénzt szerezhetünk. Ha minden jól megy akkor lassan de biztosan eljutunk a célig. A cél az hogy nekünk legyen a legjobb autónk. Na most jön csak be az ,hogy honnan tudjuk hogy mienk a legjobb autó? A játék elején le kell tennünk a jogsit ha ez sikerült kapunk egy azonosítót és egy felhasználói nevet jelszót. Ekkor bekerülünk az adatbázisba. Innentől kezdve mehet minden. Ha úgy véljük hogy elég jók vagyunk nyithatunk egy boltot. 3 -féle boltot nyithatunk. Autóbolt, szerviz, tuning műhelyhez. Ahhoz hogy ilyet nyithassunk a szervizhez és a tuning műhelyhez szerelői engedély kell. Ez sok pénzbe kerül és le kell tennünk egy vizsgát. Egy kocsi több részből áll. Egyenlőre a következőkre gondoltunk: futómű, kaszni, kerék, elektronika. Ezeknél mindegyikhez kell szerszám. ( mindegyikhez másik ). A szerviz csak akkor tudja ezt megjavítani vagy cserélni ha van hozzá eszközük. Ha van akkor egyszerű a helyzet.

Kaszninál:
Fel vannak sorolva bizonyos elemei. Ezeket kell sorrendbe rakni. Ha sikerült akkor ez össze lett rakva.

Motornál:
Vannak bizonyos dolgok amivel össze kell kötni. Ezeknek van egy bizonyos száma. Ha beírjuk őket helyes sorrendbe akkor már működik is.

Kerék:
A legegyszerűbb. Csak a nyilakat kell megnyomni 5-ször.

Elektronika:
A kábeleket kell megfelelő sorrendbe bekötni. ( csak a szineket kell tudni hogy melyik melyik )

Ezt mind megtanulhatja az ember akkor már nincs más hátra mint megvenni a szerelő garázst ( ár arányba többnél több kocsit tud ), megvenni a szerszámokat ( nem kell egyszerre mindet ), és egy kezdő tőkét gyűjteni. Ha kész akkor felkerül a listára. Ha az ember szervizelni akarja a kocsiját akkor a listán választ egy szervizet. Jelez nekik ( ez csak egy gombnyomás és automatikusan megy ) a szerelő megkapja a kocsi állapotát és ,hogy mit szeretne javítani. Megnézi hogy ha cserélni kell akkor beszerel egy újat amit neki meg kell vennie. Kikalkulálja az árat és vissza jelez. Ha az ügyfél elfogadja és van is elég pénze akkor a kocsija eltűnik és a szerelőnek 5 nap alatt meg kell csinálnia. Ha nem akkor az ügyfél vissza kapja a kocsit és kap jóvátételi díjat a szerviztől. Így működik körülbelül az összes bolt. Ezt egy egyszerű adatbázissal meg oldhatjuk amibe csak annyit kell hogy mindig feltölti a gép a változásokat. A legjobb tíz autó egy toplistán szerepel egy képpel a kocsiról.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Game Maker;
2D: Paint, Gimp, PhotoShop
Szövegszerkesztő: Open Office
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2007. július 2.
2008. július
Beküldve:
2008.01.04 12:06
Fejlesztő:
Dragonzap ( fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: dragonzap@freemail.hu
Tagok:
beküldő: misi
regisztrált tagok: sosy



Fejlesztés állapota:
Leállítva
Leállítva
Készültség: 10%

Képek - Car Crash
nitro
nitro
2008.01.04. 12:31
Régi de törik ( mármint régi verzió )
Régi de törik ( mármint régi verzió )
2008.01.04. 12:29
Még ninncs itt a vég:)
Még ninncs itt a vég:)
2008.01.04. 12:15
Hibajelentés
Hibajelentés
2008.01.04. 12:14

Fejlesztési napló - Car Crash
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - Car Crash
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #91281   2008.07.03 02:42 GMT+1 óra  
Idézet
misi :
Igen, ez így van. És már tanulom a C#/XNA-t.


Helyes.
 
Blog
 
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #91279   2008.07.03 01:34 GMT+1 óra  
Igen, ez így van. És már tanulom a C#/XNA-t.
   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #91249   2008.07.02 14:43 GMT+1 óra  
Igazából nem is lehet. Annyira kusza és átláthatattlan lesz a kód még a legnagyobb rendezetség mellet hogy egyzserüen fájni fog hogy mostmár lépni kell.
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #91243   2008.07.02 13:28 GMT+1 óra  
A következő 5 évben azért majd válts át valami C alapú OOP nyelvre, mert a game makerr-el sokkal komolyabb szintet nem lehet elérni.
 
Blog
 
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #91242   2008.07.02 12:58 GMT+1 óra  
Miért más ,hogy szed össze egy csapatot? Én ugyan úgy! Lehet hogy kezdők vagyunk de szeretnénk azért színvonalasak lenni, és a színvonalat folyton növelni... Gondolom azért már az első kép amit a szemed küld az agyadnak a monitor tartalmáról már ott feltűnik hogy nem HKB games vagy works csapat hanem egy kicsit ( tán annál egy fokkal még többet ) feljebb vagyunk. Persze vannak itt még sokkal szebb jobb csapatok, nem akarok, és nem is vagyok elszállva magunktól, de 3 év alatt szerintem lassan is de csak előre haladtunk.

Mind ezt a JF.hu-nak köszönhetjük! Én is egy TuningVerda-val kezdtem pont olyan szinten mint a RaliX-volt. De mi léptünk és segített is lépni a JF, sőt kényszerített a lépésre és csak hálával tartozok nektek. További jó, sikeres működést és növekedést, talán hamarosan jön egy generáció ami a JF-en nőtt fel. Ha nem mi is 5-év már elég ahhoz hogy irányba forduljon itt minden, jönnek újak, nőnek a kezdők, és jönnek elő az öregek, elismertek. Nagy falka ez kérem, meg kel küzdeni a rangért, de utána már ha elfogadnak akár meg is védenek.

Szeretjük a JF.hu-t!

További jó estét, misi.
   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #91235   2008.07.02 11:09 GMT+1 óra  
Idézet
misi :
Pedig csak "GM" . Szóval mostantól úgy szólhatod le hogy láttad ,hogy hogy lehet ebbe dolgozni. háromféleképpen csinálnak benne játékot:
- Kattintgatós módszerrel, de így nem sok mindent lehet.
- Kódokat átírok, +paint képek. ( legelterjedtebb és én ezt utálom legjobban, mert annyira igénytelen )
- Leül és megírja mint akár melyik más nyelvben. ( ez olyan mint egy jó játékmotor teljesen egyértelmű szintaktikával, le egyszerűsítve )


Nem szóltam én be soha senkinek, mert GM-et használ, vagy más eszközt, csak a forráskódon kuncogtam kicsit, mert azt hittem ebben olyan nincs is.
Amúgy néztem a honlapot, neked legalább van csapatod, bár fogalmam nincs hogy verbuváltad össze.
 
Blog
 
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #91158   2008.07.02 07:03 GMT+1 óra  
Idézet
Robsoft :
Kösz. Ennyi erővel már C-ben is lehetne írni majdnem.



Pedig csak "GM" . Szóval mostantól úgy szólhatod le hogy láttad ,hogy hogy lehet ebbe dolgozni. háromféleképpen csinálnak benne játékot:
- Kattintgatós módszerrel, de így nem sok mindent lehet.
- Kódokat átírok, +paint képek. ( legelterjedtebb és én ezt utálom legjobban, mert annyira igénytelen )
- Leül és megírja mint akár melyik más nyelvben. ( ez olyan mint egy jó játékmotor teljesen egyértelmű szintaktikával, le egyszerűsítve )

Idézet
bolyzsolt :
Vicces.
Egyébként nem sok változtatás van benne a GMPhysics DLL-hez mellékelt Playground példafájlhoz képest.



Hát az almák is mind egy formák. Ha jó akkor tökéletes az is, egyébként régen írtam akkor még teljesen másképp dolgoztam.

Idézet
Adacs :
Leállt emberhiány miatt, de már egész hamar.
A honlapon ki is van írva ennél a projektél



Van aki olvassa a weblapunk? Na örülök neki. ( Asszem ide is ki írom hogy felfüggesztve )

Idézet
djlazar :
Hát most misi és az egész csapat teljesen máson dolgozik gőzerővel. De lehet ha befejezem a PB-t és a másik projectem-el is előrébb leszek, akkor lehet majd folytatom én a fejlesztést. Mert kár lenne abbahagyni.



Na annak nagyon örülnék. Én is sajnálom ezt a projektet, bár sok mindent eltúloztam a koncepcióba, de egy egyszerű kis zúzós játékot össze lehetne hozni belőle.

És ha meg lett említve: Igen. Máson dolgozunk gőzerővel, és valószínűleg sokáig azon dolgozunk, régóta azt akartuk csinálni csak mindig jött bennem egy pillanatnyi fellángolás és neki álltam más baromságoknak. Most jelenleg a Virtual World-nek álltunk neki megint, de most már meg próbálkozunk komolyabb, de nehezebb, emellett viszont igazi nyelvnek. De nem akarok többet árulkodni, ha bukik ne legyen már annyira ciki. ( de úgy se fog )

Üdv misi. ( Dragonzap )
   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #91145   2008.07.02 05:26 GMT+1 óra  
Igen, de annyi keretrendszert ad és nem kell az alapot megcsinálnod, és ha nem tudsz prgramozni akkor össze is tudod kattintani.
Ezt a kódot nem én írtam hanem valaki nálam okosabb, de bonyolult dolgot bonyolult ebben is megcsinálni, csak a kevésbé bonyolultat gyorsabb.
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #91144   2008.07.02 05:22 GMT+1 óra  
Kösz. Ennyi erővel már C-ben is lehetne írni majdnem.
 
Blog
 
   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #91143   2008.07.02 05:20 GMT+1 óra  
Ha érdekel egy részelt akkor tessék:

Kód:
/*
argument0 = url to download from
argument1 = local file to save as
returns the error code from the server. 200 is a succesful download.

NOTE: urls with usernames and passwords do not work.
*/
var server, file, i, port, tcp, endloop, url, error;
server = "";
file = "/"
port = 80;
i = 0;
error = 200;

if(string_pos("http://", argument0) == 1)argument0 = string_delete(argument0, 1,7)
//get file part of url
i = string_pos("/", argument0);
if(i)
{
    file = string_copy(argument0, i, string_length(argument0)-i+1);
    argument0 = string_delete(argument0, i, string_length(file));
}
//get port part
i = string_pos(":", argument0);
if(i)
{
    port = real(string_copy(argument0, 1, i-1));
    argument0 = string_delete(argument0, 1, i);
}
//get server part
server = argument0;


//the code above interpretes the url into a server variable, file variable and port.

tcp = tcpconnect(server, port, 0);
if(!tcp)return false;
setformat(tcp, 1, chr(13) + chr(10)); //set format to text mode to receive one line at a time.
//send get request
clearbuffer();
writechars("GET " + file+ " HTTP/1.1" + chr(13) + chr(10));
writechars("Host: " + server + chr(13) + chr(10));
writechars("Connection: close"+chr(13) + chr(10));
writechars("Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-shockwave-flash, application/vnd.ms-excel, application/vnd.ms-powerpoint, application/msword, application/xaml+xml, application/vnd.ms-xpsdocument, application/x-ms-xbap, application/x-ms-application, application/x-alambik-script, application/x-alambik-alamgram-link, */*"+chr(13)+chr(10));
writechars("Accept-Language: en-us"+chr(13) + chr(10));
writechars("User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; InfoPath.1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322)"+chr(13) + chr(10));
sendmessage(tcp);
//receive file header

//interpret header for any errors.
endloop = false;
while(!endloop)
{
    receivemessage(tcp); //receive one line
    i = readsep(" "); //read first word
    switch(i)
    {
//check http error code
        case "HTTP/1.1":
        case "HTTP/1.0":
            error = real(readsep(" "));
            if(error != 200 && error != 301)
            {
                closesocket(tcp);
                return error;
            }
        break;
//if page moved than locate new page and download from it.
        case "Location:":
            if(error == 301)
            {
                closesocket(tcp);
                url = readsep(chr(13) + chr(10));
                return dlfile(url,argument1);
            }
        break;
//if blank line (end of header) then exit loop
        case "":
            endloop = true
        break;
    }
}
setformat(tcp, 2); //turn off all formatting so we can receive file data.
if(file_exists(argument1))file_delete(argument1);
file = fileopen(argument1, 1);
//start receiving file

while(receivemessage(tcp, 50000) > 0) //receive 50000 bytes
{
    filewrite(file); //write file chunk to file.
}
closesocket(tcp);
fileclose(file);
return 200;


Ez csak annyit csinál hogy egy dll segítségével letölt 1 állományt
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #91140   2008.07.02 04:38 GMT+1 óra  
Most csak a forrás miatt nem telepítem ezt az izét. Elég fura, hogy csak így lehet megnézni a kódot.
 
Blog
 
   
bolyzsolt - Törzstag | 607 hsz       Online status #91139   2008.07.02 04:27 GMT+1 óra  
De, GM7-tel. Csak abban sajnos bugzik kicsit a fizika.
Külön resource fájlokat lehetne csinálni, ugyanis a GM képes külső fájlokból GML-t beolvasni, ám egy ilyen projektnél ezt feleslegesnek találta Misi.

   
djlazar - Törzstag | 147 hsz       Online status #91132   2008.07.02 03:59 GMT+1 óra  
hát gm 6.1-nélkül nem fogod tudni megnézni
   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #91130   2008.07.02 03:52 GMT+1 óra  
Idézet
djlazar :
[url=http://www.dragonzap.extra.hu/letoltesek/CarCrash(dev).7z]Itt[/url] van a forrása


Najó, de akinek nincs fent a gm6, vagy más verzió van, azzal mivan? Külön source file-ok nincsenek?
 
Blog
 
   
djlazar - Törzstag | 147 hsz       Online status #91126   2008.07.02 03:38 GMT+1 óra  
[url=http://www.dragonzap.extra.hu/letoltesek/CarCrash(dev).7z]itt[/url] van a forrása
   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #91122   2008.07.02 03:35 GMT+1 óra  
Mutasd hol a doksi/forrás, tényleg kivnácsi vagyok. Folytatni nem fogom a játékot csak sose láttam Game Maker forrást.
 
Blog
 
   
bolyzsolt - Törzstag | 607 hsz       Online status #91118   2008.07.02 03:11 GMT+1 óra  
Vicces.
Egyébként nem sok változtatás van benne a GMPhysics DLL-hez mellékelt Playground példafájlhoz képest.

   
Robsoft - Tag | 345 hsz       Online status #91115   2008.07.02 03:02 GMT+1 óra  
Na muti. Kíváncsi vagyok a Game Maker-es játéknak ugyan mi lehet a "forrás kódja".
Click left; Click right; ++iterator.
 
Blog
 
   
bolyzsolt - Törzstag | 607 hsz       Online status #91113   2008.07.02 02:44 GMT+1 óra  
Folytathatod, ha addig nem folytatja más, ugyanis Misi nyílt forrásúvá tette a projektet.

   
djlazar - Törzstag | 147 hsz       Online status #91108   2008.07.02 01:23 GMT+1 óra  
Hát most misi és az egész csapat teljesen máson dolgozik gőzerővel. De lehet ha befejezem a PB-t és a másik projectem-el is előrébb leszek, akkor lehet majd folytattom én a fejlesztést. Mert kár lenne abbahagyni.
   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #91107   2008.07.02 01:08 GMT+1 óra  
Leállt emberhiány miatt, de már egész hamar.
A honalpon ki is van írva ennél a projektél
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #91105   2008.07.02 00:59 GMT+1 óra  
Hol tart a fejlesztés? Haladtál vmit?
   
Roland14 - Tag | 67 hsz       Online status #90903   2008.07.01 07:04 GMT+1 óra  
Nem rossz!
A grafika különösen jó én általában Game Maker beépített rajz programjával rajzolom meg a képeket!
Hát persze csak egy vázlat gamet készítek és utána be Paint Shop Pro zom!

   
Stories Games - Tag | 50 hsz       Online status #79101   2008.01.05 13:57 GMT+1 óra  
Ha ez valami Elma klón,akkor csak jó lehet! Hajrá!

   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #79048   2008.01.05 09:05 GMT+1 óra  
Konkrétan az érdekelt, hogy mikor lesz vmi kiadott beta v demó. JÓ lenne már kipróbálni
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #79038   2008.01.05 07:46 GMT+1 óra  
Kérdezz és felelek. Egyébként az internetes rendszert kell még megcsinálni meg a tuningolási részt. A többin csak csiszolni és bővíteni kell. Ja meg zene ami nincs egyáltalán. Ha van itt nagyobb autó szakértő az adhatna egy két tanácsot. Ha tudtok kocsikról részletes leírás az is jöhet: név ,motor típus, ár, méretek. Kerekeket. Az ár az amivel nem vagyok tisztába szeretném reálisan megcsinálni de nem nagyon tudom hogy hogy legyen ez a rész. Bár ez elégé aprócska dolog szerintem.
   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #79037   2008.01.05 06:02 GMT+1 óra  
És arról kapunk vmi infót, h h áll a project?
   
Sedrien - Tag | 518 hsz       Online status #79025   2008.01.04 16:31 GMT+1 óra  
A képek alapján egész jónak tűnik... Hajrá!
Ha a szex olyan természetes dolog, akkor miért szól róla annyi könyv, hogy hogyan kell csinálni?
http://glentix.extra.hu/
   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #79015   2008.01.04 12:06 GMT+1 óra  
Dragonzap: Car Crash
   
> 1 <