játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Gyárjáték v2
Ingyenes magyar nyelvű üzleti gazdasági stratégia játék.
Kategória: Real-time stratégia
A projectről:
Próbáltam olyan játékot írni amilyet eddig még nem írtak. A project már jó állapotban van de mind a honlapon a doksit mind a projectet folyamatosan fejlesztem.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Delphi 7;
MS Office
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2010
2011
Beküldve:
2011.04.17 04:09
Fejlesztő:
Sarok Attila (1 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: atiati100@freemail.hu
Tagok:
beküldő: aitait100
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: %

Képek - Gyárjáték v2
GUI
GUI
2012.03.29. 01:37

Fejlesztési napló - Gyárjáték v2
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - Gyárjáték v2
Bitsculptor - Tag | 188 hsz       Online status #177750   2012.04.06 14:40 GMT+1 óra  
"idióta delphi" lol énis mindig a DBP-t szídom, de a végén mindig rájövök, hogy én vagyok a hülye

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #177408   2012.04.01 19:34 GMT+1 óra  
A Delphi idióta? Mi az hogy nincs copy-paste az Editeken? Az egészet rápakolod egy groupboxra és azt copy-zod. De ki is jelölheted ctrl-t nyomva tarva. Attól még hogy nem tudod használni, nem a Delphi lesz az idióta.

Használj hardware-es segítséget, és máris gyorsabb lesz az egész. Ez meg a másik...

   
Parallax - Tag | 579 hsz       Online status #177400   2012.04.01 18:47 GMT+1 óra  
Azt nem értem miért a Delphi-t hibáztatod folyton. Ez tervezési kérdés MVC pattern és kész.

   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #177376   2012.04.01 14:11 GMT+1 óra  
Ezen rágódom (borsi) ötletén évek óta, ugyanis van egy kis baj, a játék nem így indult hanem csak egy ötletem alapján, hogy írok egy olyan játékot ami maximális automatizáltságot kombinál a lehetőségek tárházával, és ne hasonlítson minden második stratégiai játékra. Először minden jól is ment utána kezdődtek a gondok mert rájöttem, hogy még ezt is meg azt is ma pl. Selejteket írtam bele, is lehetne írni, és az elején szépen minden kifért a képernyőn most vagyok megpukkanva ugyanis a Delphi 7 idióta, ha el kezdem tabolni akkor egyik előny nektek, hogy szépen néz ki. Másik előny azoknak akik mindent egy helyen szeretnének látni, hogy nyomkodni kell a tabok közt. Harmadik előny lenne nekem, hogy még több mindent írhatnék bele, jöhetne grafikon meg amit akartok, negyedik hátrány az Idióta delphi 7 nem engedi meg a tömeges tabos átmozgatást.
Azaz nem tudom úgy megoldni hogy nyitok egy új projectet, a régin kijelölöm a controllokat és az újon meg copy paste ide oda, hanem egyenként kéne minden egyes spineditet felvinnem egy vadi új üres formra.
Sebesség. Amennyire lehet optimalizálva van, legalábbis a direktívák be vannak kapcsolva. Az össz mennyiség mutat ki/be kapcsolása alapból be van kapcsolva attól lassú mert minden körben kiírja minden árucikkre, hogy az összes raktárat szummázva mennyi darab van, ha ezt lenyomod akkor 0-át mutat (itt is optimalizálva van, mert még egy if lenne, hogy ha ki kapcsolod akkor ne írja ki a 0-át).
Viszont bekerült valami a játékba ami értelmet adhat neki ez a random szám.
Lásd bővebben helpben.
A program olyan szinten számol ez most nem hetvenkedés csak megjegyzés, hogy az auto limithez nem tudtam megírni, a selejtet, mert kifutottam a delphi 7 9-es mélységű ifjéből ...
Bocs
Van továbbá komplett settings vagy kezdőkép paraméterek mentése töltése ...
Gyakorlatilag mindent ment és tölt sima txt fileba. A paraméterekből.

Ezt a hozzászólást atiati1978 módosította (2012.04.01 14:21 GMT+1 óra, ---)
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #177224   2012.03.31 08:14 GMT+1 óra  
Erről papolunk már egy ideje Borsi ötlete korrekt, ha a sorokat külön képernyőre teszed, fölé egy-egy képet, meg valami kezelőfelületet készítesz ahonnan ezt ki lehet választani, még áttekinthető is lenne
   
Tibsy - Tag | 307 hsz       Online status #177201   2012.03.30 21:41 GMT+1 óra  
ne is hari de többszöri át nézésre is ez a GUI nagyon bonyolultnak látszik ..
   
borsi - Tag | 180 hsz       Online status #177155   2012.03.30 13:41 GMT+1 óra  
Nem próbáltam még ki, még nem volt hozzá hangulatom, de mindenesetre leírom látatlanban a véleményem.
Sokkal többet ki lehetne hozni ebből a játékból, főleg, hogy a játék logikája már gyakorlatilag kész van, és valószínűleg elég komoly színvonalú. A gond a körítés, igenis szükség van grafikonokra, illusztrációkra, ikonokra. Bírni fogja a gép, csak lehet hogy optimalizálni kell hozzá egy kicsit a meglévő kódot is. Meg nem ártana bele valami ösztönzés, achievementek, küldetések, díjak (még ha ez rontana is a realisztikusságán).
De már ezen a GUI-n is sokat segítene, ha részekre bontanád, pl soronként külön tabra, úgy sokkal átláthatóbb lenne.

   
Bitsculptor - Tag | 188 hsz       Online status #177153   2012.03.30 13:19 GMT+1 óra  
problem? :p

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #177152   2012.03.30 13:04 GMT+1 óra  
Ne is hallgass Bitsculptorra... Nem is értem hogy engedhetik írni a fórumra. :irónia
Teee... Programozók életét megkeserítő!

EDIT(Mod): irónia ide vagy oda, csak finoman, ha kérhetem. Tudom vaskalapos vagyok, de ezt kell szeretni.

Ezt a hozzászólást DMG módosította (2012.03.30 13:32 GMT+1 óra, ---)

   
Bitsculptor - Tag | 188 hsz       Online status #177151   2012.03.30 12:38 GMT+1 óra  
omg... az előttem szólók már mindent elmondtak... ha én játszani akarok, akkor játszani akarok és nem átláthatatlan GUI-k között törni a fejem, hogy hol lehet a kilépés gomb.. nekem még a transport tycoon is bonyolult volt
Azt hiszem itt is érvényesül az az elv, hogy 'a kevesebb néha több'.
By the way: "help a settingshez"... lol !! a player több időt fog tölteni a settingsel mint magával a játékkal.. ez a célod?

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #177057   2012.03.29 09:38 GMT+1 óra  
Idézet
atiati1978 :
Erőlködöm vele de még nem jöttem rá, hogy kell.



Lásd, kivel van dolgod.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #177054   2012.03.29 08:43 GMT+1 óra  
Én is oda jártam
   
LugaidVandroiy - Törzstag | 504 hsz       Online status #177044   2012.03.28 20:33 GMT+1 óra  
>++++++++++
[>+++++++++>++++++++++++>++++++++++>+++>++++++++++>+++++++++++>++++++++++>+++++++++++>++++++++++>+++++++++++>++++++++++>++++++++++++>+++><<<<<<<<<<<<<<-]
>----->----->+>++>+++>++++>--->++>++++>----->->----->+++>
<<<<<<<<<<<<<<
>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.>.

Nekem ennyi a véleményem. Én ezt átlátom, más nem biztos. Ugyanez az UI-val. Hidd el, nem baszogatni akarunk, de így tényleg kissé káosz. Nekem is, pedig (elvileg) gazdasági suliba járok.

   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #177038   2012.03.28 20:02 GMT+1 óra  
Nem magával a játékkal van a gond, hanem annak a kinézetével.
Te, mint fejlesztő átlátod a dolgot, hiszen tudod, mit hova raktál, minek mi a funkciója, stb.
De ha egy átlag user meglátja ezt az interfacet és összesz@rja magát, majd miután magához tért a sokkból, kilép,mert annyi infót zúdítasz a nyakába, hogy nem tud mást tenni.

Ragadd meg a figyelmét először, tagold jobban a felületet, rakj bele némi képet, és máris nem lesz olyan rémisztő a játékosnak sem.
   
Parallax - Tag | 579 hsz       Online status #177027   2012.03.28 19:24 GMT+1 óra  
Én, mint ügyvitel fejlesztő már unom az üzleti objektumokból automatikusan generált csipp-csupp UI-kat. Tessék elővenni a Gimp-et, vagy valami.

   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #177024   2012.03.28 18:52 GMT+1 óra  
Irok, ez egy olyan stratégiai játék aminek tudomásom szerint sem nyeregpontja, sem szélsőérték helye nincs. Azonkívül lehetőségek tárházát biztosítja azok számára akik unják a lövöldözős GameMakerrel összevágott csip csup játékokat.
   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #177023   2012.03.28 18:46 GMT+1 óra  
Ja. Az ilyen topicok szoktak szép lassan meghalni, egész pontosan a téma indító monológjává válik az egész, amit a kutya se olvas. Persze van, aki ezt szereti, szóval ha ez a célod, csak mondd, és akkor nem szólunk bele.
Kössz inkább az a célom, hogy valaki írjon.
   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #177022   2012.03.28 18:45 GMT+1 óra  
Erőlködöm vele de még nem jöttem rá, hogy kell.
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #177018   2012.03.28 18:02 GMT+1 óra  
Egyébként valami képet nem akarsz feltölteni a GP-be?
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #177016   2012.03.28 17:41 GMT+1 óra  
Ja. Az ilyen topicok szoktak szép lassan meghalni, egész pontosan a téma indító monológjává válik az egész, amit a kutya se olvas. Persze van, aki ezt szereti, szóval ha ez a célod, csak mondd, és akkor nem szólunk bele.

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #177011   2012.03.28 16:45 GMT+1 óra  
Úgy látom ignorálod a tanácsokat, és csak blogolsz.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #177008   2012.03.28 16:29 GMT+1 óra  
Ugy tudom ez is elfut Win7 alatt azzal nem tudom milyen proggival.
Azóta raktam bele pár gombot amire elsőre azt hiszi a vétlen felhasználó, hogy egy két kattos játék de annál kellemesebb vezérelni.
Jelenlegi csúcsomat is mellékeltem 4000 kör alatt több mint 1 millió sikermax és folyton növekszik.
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #177007   2012.03.28 16:17 GMT+1 óra  
Én ezt a Win7-es Borland Delphi részt nem értem egészen. Én Delphi 6-ban programozom, és az nagyszerűen működik még 64-bites Win7 alatt is.

Az EA féle AAA kategória és a szimpla GUI között azért van átmenet, és ide bőven elég lenne egy egyszerű de ízléses 2D grafika.

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #177004   2012.03.28 15:33 GMT+1 óra  
Semennyire. -> Andorra2D például.
Nekem nagyon jól bevált.

   
Parallax - Tag | 579 hsz       Online status #177002   2012.03.28 15:17 GMT+1 óra  
atiati1978: Az EA-val szélességben éppenséggel lehetne versenyezni, csak mélységben nem. Ehhez persze kicsit meg kellene tanulni modellezni, textúrázni, effektezni stb. De első körben egy sima 2D Supremacy-szerű valamire gondoltam, ami egy 7 Mhz-es 1 Mb-os gépen is futott anno. A jelenlegi scaffold felületnél ezerszer jobb lenne még az is.

Az, hogy Delphi-ben készíted nem tudom mennyire technológiai akadály egy OpenGL/D3D API eléréséhez, ehhez nem értek.

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #176996   2012.03.28 06:41 GMT+1 óra  
Idézet
atiati1978 :
Köszi, gondoltam rá. De ennek millió okai vannak, hogy nem tettem meg. 1. vennem kéne több száz ezer Ft-ért egy jó gépet egy Bolti win 7 et ez még nem gond de egy Win 7-es Borland Delphit.
Úgy fölé tudnék menni a 2GB-os limitnek, de a legfőbb probléma az az, hogy az EA és társaival kellene versenyeznem akik dollár milliókban úsznak, és magyar csapatnak ennyi pénze nincs.



Őőő... Miért kéne EA-val versenyezni? Miért kell feltétlenül kiadni a játékot? Ebből kiindulva minek kell D7-et venned?

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #176995   2012.03.28 06:37 GMT+1 óra  
Anno volt valami Paksi Atomverőmű szimulátor, na az is hasonló volt, csak azért legalább láttál valami kijelzőt, hogy a hűtőfolyadék milyen fokon van, meg ilyesmi...

Rendben, hogy puritán, de talán már túlságosan is.

   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #176975   2012.03.27 20:03 GMT+1 óra  
Van korrekt Auto Limit és ahoz help.
   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #176842   2012.03.25 21:06 GMT+1 óra  
Elkészült a help, javítottam a programon, a helpben minden szinte le van írva, az is, hogy miért nincsenek grafikonok.
   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #176831   2012.03.25 17:50 GMT+1 óra  
Én is kiléptem a hódítóból amikor végigolvastam a FAQ-ot mégis (állítólag) sokan játszanak vele.
   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #176830   2012.03.25 17:43 GMT+1 óra  
Megírtam, a settings helpjét, a program azért ilyen mert, volt egyszerűbb változat de magamnak is feljebb tettem a mércét, hogy meg tudok-e írni, olyan dolgokat ami más játékokban nincs, pl. fejlesztés avagy fából vaskarika.
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #176802   2012.03.25 09:40 GMT+1 óra  
Egyáltalán nem kéne velük versenyezned, viszont egy egyszerűbb 2D-s grafika, és kicsit jobban szelektált kezelőfelület ráférne, mert így rengeteg mező van egyszerre a képernyőn, ami iszonyatosan zavaros.
Hasonlót gondolok, mint neten ezek a szövegesebb kalandjátékok (eMaffia, ott pl fényképek vannak mellette, de ezerféle ilyen játék van van azon kívül is). Egy egy képecske beszúrásához nem kell atomerőmű
   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #176800   2012.03.25 08:05 GMT+1 óra  
Köszi, gondoltam rá. De ennek millió okai vannak, hogy nem tettem meg. 1. vennem kéne több száz ezer Ft-ért egy jó gépet egy Bolti win 7 et ez még nem gond de egy Win 7-es Borland Delphit.
Úgy fölé tudnék menni a 2GB-os limitnek, de a legfőbb probléma az az, hogy az EA és társaival kellene versenyeznem akik dollár milliókban úsznak, és magyar csapatnak ennyi pénze nincs.
   
Parallax - Tag | 579 hsz       Online status #176777   2012.03.24 18:55 GMT+1 óra  
Kicsit olyan, mint régen a mainframe játékok, hogy be kellett táplálni adatokat és kiírta a képernyőre az eredményt. Ez 50 éve még jópofa volt, ma már nem nagyon tudom hova tenni ezt. Haladj a korral és csinálj hozzá valami interaktív 2D/3D grafikus részt.

   
atiati1978 - Tag | 14 hsz       Online status #176755   2012.03.24 13:46 GMT+1 óra  
Köszi, hogy irtatok, nos mióta ezt olvastam azóta rengeteg változtattam, javítottam.
Nem bonyolult mert van settings. Azaz úgy felparaméterezheted a játékot ahogy csak kedved van.
Meglepetés, hogy a settingsel indít a program az csap arcul. Ahol gyakorlatilag mindent beállíthatsz.
Nem kell felszisszenni kb. szerintem fele annyi időt sem kell foglalkozni a programmal mint a Hódítóval ami nem rossz játék csak én is reflexből ott hagytam FAQ ide FAQ oda.
Látom, hogy szenvednek, hogy mit csináljanak, hogy aki őstag az ne rongálja le az új usereket.
Én speciel akkor szisszentem fel a hódítótól amikor beléptem átolvastam a faqot, és rájöttem, hogy fél év mire rájövök, hogy hogy kell gazdálkodni addig meg egy kiszolgáltatott user vagyok egy a sok közül akit a nem kis tudású programozók úgy igyekszenek megvédeni, hogy x körig semmit nem lehet csinálni szinte. A SZERK.-nek volt olyan változata is a programomnak, de úgy döntöttem, hogy legyen minden a játékos kedvű vállalkozók szeme előtt, lát mindent és dönthet ahogy akar.
A 800x600 kiesik, mert felhúztam a játékot akár 1 millió (hibátlan) gyárig amihez a kornak megfelelő számítógép kell.
   
Mr.Death - Tag | 195 hsz       Online status #151388   2011.04.30 15:32 GMT+1 óra  
Nem az a baj bonyolult ( értsd komplex ) egy játék, hanem ha nincs megfelelő tutorial és a játékost egyből bedobják a mélyvízbe. Ha folyamatosan bevezetnek hogy mi mire való akkor beletanulsz. Ilyen szempontból elég negatív hogy minden buzgantyú egy lapon van, mert tényleg ha egy ilyen ablak arcul csap lehet hogy felszisszenek és inkább bele se kezdek.

SZERK: Én pl az olyanokat mint a Gyártósor P vásárlás stb stb ezeket mind egy egy külön lapra tenném, így kevésbé meghökkentő az egyszerre feltűnő fieldek és kapcsolók száma, nem mellékesen az ablak mérete is jóval kisebb lehetne, ami segítene a kisebb monitorral rendelkező embereknek, nem tudom arra gondoltál-e, hogy mondjuk ha valaki egy ősgépen 800x600 ban szeretne játszani a játékoddal, annak mennyire lenne ez kényelmetlen.
Twelve galaxies, and all coming at me!
http://goldsoft.uw.hu
   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #150909   2011.04.20 13:00 GMT+1 óra  
Hát én a képek alapján annyit tudok mondani, hogy túl sok az információ. Ha az emberek játszani akarnak, akkor tipikusan utálják amikor ennyi control van egy formon (bár egyébként is utálják...).
Pl. csak ugy megnéztem ezt a farmvillet h mégis mi ez, elsö kattintásra feljön valami ablak 500 féle beállitással. Na mondom viszlát (ennek ellenére csomóan játszanak vele, irigylem a türelmüket).

Abban mindenesetre igazad van, hogy ilyen játék még nincs, de szerintem sejted, hogy miért
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
paragliding - Tag | 298 hsz       Online status #150901   2011.04.20 06:46 GMT+1 óra  
Írhatnál egy kis infót, hogy mi is ez, ne kelljen már átmenni a honlapodra a játékleírás és a képek miatt. Köszi.
   
TomX - Törzstag | 223 hsz       Online status #150877   2011.04.19 11:07 GMT+1 óra  
Először nem vettem komolyan ezt a játékot. De kezd érdekes lenni.

Ha ez befut az egy újabb bizonyíték arra, hogy egy játékot nem a grafika tesz érdekessé, illetve nem az kell legyen az első dolog a fejlesztésnél.
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #150855   2011.04.18 10:03 GMT+1 óra  
Képeket kérnénk majd ide is. Köszi!
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
aitait100 - Tag | 1 hsz       Online status #150815   2011.04.17 12:09 GMT+1 óra  
Sarok Attila: Gyárjáték v2

   
> 1 <