játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5504
FZoli:    4894
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2528

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2198
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491

Space Invaders Again
Space Invaders klón.
Kategória:
A projectről:
A Space Invaders sokadik feldolgozása.
Ismerkedés az Unity-vel címszó alatt készült.

Facebook:
https://www.facebook.com/spaceinvadersagain
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Unity3D;
Photoshop, 3DS Max
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
Beküldve:
2010.11.12 11:15
Fejlesztő:
Harsh (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: engwar@freemail.hu (MSN, e-mail)
Tagok:
beküldő: Harsh
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 100%

Képek - Space Invaders Again
ilyenLett
ilyenLett
2012.05.07. 08:15
Ők már nem kerültek be
Ők már nem kerültek be
2012.05.07. 07:48
Boss3 - szvsz támadás alatt
Boss3 - szvsz támadás alatt "szebb" :D
2011.06.28. 05:41
tisztogató
tisztogató
2011.05.25. 11:30
Boss02
Boss02
2011.04.06. 05:49
Multi
Multi
2011.02.14. 03:36
Boss01_02
Boss01_02
2010.12.22. 11:47
Boss01_01
Boss01_01
2010.12.22. 11:43
Menu01
Menu01
2010.11.28. 13:28

2010.11.23. 08:47
Használható fegyverek
Használható fegyverek
2010.11.18. 13:11

2010.11.17. 07:22

2010.11.12. 11:18

2010.11.12. 11:17

2010.11.12. 11:16

Fejlesztési napló - Space Invaders Again
Harsh 2014.01.02. 05:25
Készül az Androidos átirat.
Harsh 2012.05.07. 08:16
Noh, befejeztem. A demo-s linken mostmár az 1.0-ás verzió érhető el. Hozzá már nem adok semmit, esetleg ha van súlyosabb bug benne, azt javítom.
Harsh 2011.06.28. 05:46
Kész az új Boss ( 03 ), illetve össze lett rakva, meg animálva, még hátra van a script-elése... Most elég sokat hanyagoltam a S.I.A.-t, nem kedvtelenségből, hanem pont azért mert egy csomó mindent szeretnék csinálni egyszerre...
Harsh 2011.05.25. 11:23
Könnyen előállhat olyan helyzet, hogy a megszállók elérik a földet. Alapból ez esetben játék vége volt, de mivel ha már van vagy 15-20 hajód / életed, akkor ez azért elég frusztráló, szóval átalakítottam, most már ez esetben, bejön egy "tisztogató" ami mindent letakarít a pályáról beleértve a játékosokat is akik így életet vesztenek, és a pálya kezdődik elölről!
Harsh 2011.02.14. 03:46
S.I.A 0.6
Multi beüzemelve, kép mellékelve. A story-mod hoz "már csak" a főellenségek kellenek. Eleinte nem akartam egeres irányítást, de mégis választhatóvá tettem, végül is nem bántam meg, kényelmesebb. Viszont a gamepad-okkal bajban vagyok.. lehet hogy nem lesz?? Az ellenség mozgása teljesen át lett írva, illetve a játékosok is, ha kimennek az egyik oldalt, akkor visszajönnek a másikon, dettó ez az ellenségnél csak ők irányt változtatnak, ha összeütköznek.
Harsh 2011.01.21. 16:51
Oh és a link lemaradt.

S.I.A. 0.5.1
www.harsh.atw.hu/sia_/sia.rar

Persze a demo-nál is frissítve..
Harsh 2011.01.21. 16:49
Így a listámat nézve, körülbelül 30 dolgon változtattam / javítottam. A Lényegesebb változások:
- A hirtelen lassulás bug, ki lett javítva, két kapcsos zárójel okozta a problémát.
- Nagyobb szakadék lett a nehézségi szintek között.
- Halál esetén nem veszítünk el minden bónuszt.
- Robbanások visszább lettek fogva.
- Pause menü.
- Cheat-ek a tesztelés végett. A végső verzióból törölve lesznek, bővebben a hsz-ek között.
- Easy-n alapból feleződik a lövések közti kötelező szünet.
- Nem mindenkit lehet 1 lövésből lelőni. Illetve csakis a zöld-et lehet.

Új bug amiről tudok:
- a hajóval meglehet oldani, hogy ellenkező irányba tolja a meghajtó a hajó testet, mint amilyen irányba ténylegesen halad. :D

Megj:
- Jelenleg úgy van, hogy ha elérik a földet az Invader-ek akkor azonnal vége a játéknak, ez át lesz alakítva.
Harsh 2011.01.19. 12:44
Megvan az első Demo, vagy micsoda. Teszt verzió.
http://www.harsh.atw.hu/sia_/SIA.ver.0.5.rar

Várom a Bug-okat, ezekről én is tudok:
18. -Textúra él bug javítása.
20. -boss01 fucsán lő, v.mi kavarás a lövedékekkel és a torkolattűzzel.

Néhol még nincs zene, a menüben a betűtípusok sem véglegesek, illetve a játékból, csak halál esetén kerül vissza a játékos a főmenübe, ez is orvosolva lesz, egyenlőre alt+f4.

Ami főleg kritikus lenne, az a gépigény, és a nehézségi szintek. Kíváncsi lennék, kinél, milyen konfigurációval hogy megy. Illetve, hogy mennyire érzi nehéznek / könnyűnek a játékot.. ezt sajnos egyedül nem tudom belőni, mert ugye én folyton ezzel játszok tesztelés közben, és ami nekem normális az lehet másnak nehéz, most meg lehet nagyon legyengítettem.. szóval majd várom a visszajelzéseket...
Harsh 2011.01.13. 10:52
Egy kis szünet, a Kongregate-es versenyre próbálok valamit hegeszteni, hátha sikerül, ennyi idő alatt egyáltalán valamit befejezni. :D :D Tehát Febr. 15-től folytatás...
Harsh 2010.12.22. 11:48
Boss01 majdnem kész.. már csak 1-2 apróbb simítás van rajta, amit k.b. egy óra alatt megcsinálok, de már nem ma...
Harsh 2010.12.14. 10:57
Animáció exportálás 3Ds Max-ból Unity-be.

Gondok voltak az animációkkal. .obj -filenál nincs anim, vagy legalábbis az unity úgy vélte, én nem tudom, eddig nem használtam. .max-formátumot ( 3Ds Max 2009 ) az unity nem tudta be importálni magának, kb 10 perc gondolkodás után kinyögte, hogy ez nem megy neki. ( Unity 2.6 ) Felvetődött az is ( mert közben próbáltam segítséget kérni ) hogy esetleg Unity-ben kén animálnom. Csakhogy az .obj fileoknál minden egyes külön modell pivot-ját ( vagy gizmo-ját, vagy akármilyét, szóval ami körül elforgatod pl..) visszaigazította a modell közepére, ami nekem ugye nem volt jó animáláshoz, mert nem véletlen igazítgattam máshová. :D Unity-n belül hogy lehetne visszarakni oda ahol nekem az kell, nem jöttem rá, meg amúgy se tetszik az egész animátora, leszámítva, hogy event-eket is lehet majd beszúrni az animációba, amit használni is fogok, és egy nagyon jó ötlet. Noh de.., frissítsük az Unity-t , úgyis itt a szép új 3.1 . Ettől féltem előre, joggal. Néhol kicsit megkavarta a materialok-at itt ott, illetve néhány tulajdonságot át kellett állítanom, ez nem is lett volna baj, de eddig a robbanásokhoz a hivatalos Detonator -t használtam, mindenhol ahol robbanás van. Erre most kidobott egy rakat hibaüzenetet, hogy most már ezt nem támogatja, meg azt nem támogatja, meg ilyen nincs, meg olyan nincs, mert ez meg az van helyette. Nem baj, nekiálltam kijavítani egy olyan dolgot aminek fogalmam sincs a működéséről. Végül is sikerült :D , DE nem működött tökéletesen. Az egyik komponense a "ShockWave" valahogy túl intenzív, csúnya lett. Ha kicsit átlátszóbbá teszem, akkor megoldódna, de hol??? illetve a robbanás hangja is halk lett, ha a script-be beírtam egy részt, hogy nohát növelje a hangerőt, akkor egy hiba-ként kiírta, hogy ezt így nem lehet.. máshol lehetett.. itt nem. Nem baj, csinálok saját robbanást, :D Magamtól is, egy egész tűrhetőt összedobtam, és utána kerestem még példaprojekteket, illetve tutorialokat, találtam is úgyhogy ebben bizakodó vagyok, noha még nem nyúltam hozzájuk. .... Unity 3.1 .. noh ez már beolvasta a max-file-okat is. Animáció nem volt , de így már a helyükön maradtak a pivot-ok. Lehet animálni.. elkezdtem... utálom az Unity animátorát.. furcsa frusztráló dolgok jönnek benne elő, pl, hogy minden objectumot külön kell animálnom.. hiába tartoznak 1 prefab-hoz.. szóval akkor script-ből kell külön irányítanom is és összhangban tartani az egészet stb.. Nem baj.. legyen úgy.. újabb sikerek jöttek, úgyhogy ezt inkább hagytam.. Nem baj.. Legyen Max 2010.. ( persze már az 1. perctől kezdve láttam, hogy az unity-s fórumokon szidják a 2009-et.. de .. utálok verziót váltani .. főleg mióta divat, hogy a fejlesztés azt jelenti, hogy tesznek az amúgy tökéletes progiba, néhány felesleges dolgot, és néhány új bug-ot... de itt most ezzel kellett volna kezdenem. Az új max-nál már tudok fbx-be exportálni, amit az unity felismer rögtön és ott vannak szépen nekem az animációk is, amikhez az unity animátorából, még tudok beszúrni event-eket is. Úgyhogy, ez most úgy néz ki hogy megoldódott.

Tanulság: Ha valakinek Unity-nál 3Ds Max 2009-el animációs problémái vannak.. import / export , akkor cserélje le a Max-ot!
Harsh 2010.11.28. 13:32
Alakulgat a főmenü is. Kell még néhány hang, a nehézségi szint állíthatósága, illetve az első főellenség, úgy ahogy van. Utána szerintem jöhet is az 1. demo.
Harsh 2010.11.23. 08:48
A 3 -as számú invander kicserélve, a lövedéke szintén, és most már van GUI -nk is.. :D Legalábbis player1-nek..
Harsh 2010.11.18. 13:19
Kész vannak, a játékos által használható fegyverek. Fel is került róluk egy kép. Röviden, mi mi;
Rocket; - Alap fegyver, semmi extra.
ShotGun; - 3db "Rocket" hatású golyó, külömböző irányokba.
Laser; - 2x olyan gyors, mint az alap fegyver, és az első ellenségen áthalad, így egymás mögött álló két megszállót, egyszerre lőhetünk le.
Rapid; - 3db egymás után kilőtt alap töltény.
Bomb; - Fele olyan lassú, mint az alap fegyver, de ez a legpusztítóbb, becsapódás után 5db repeszt vet ki magából, amik további megszállókat pusztíthatnak el.

A fentről a 3. sorban lévő megszálló, ki lessz cserélve, így most nagyon nem tetszik, a lövedékével együtt..

A Game Over jelenet, kijavítva, majd lessz róla kép, ha teljes lessz..

Hozzászólások - Space Invaders Again
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #155163   2011.06.29 15:56 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
Idézet
Kuz :
Reméljük a bloom/glow/hdr-t, dübörögjön bármelyik is a Maker3D alatt.



ezzel arra akarsz célozni, hogy szórjam ki a postprocesszemet?


Elég, ha ráengedsz egy design vénával megáldott embert, aki beállítja szépre.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #155140   2011.06.29 12:59 GMT+1 óra  
Idézet
Kuz :
Reméljük a bloom/glow/hdr-t, dübörögjön bármelyik is a Maker3D alatt.



ezzel arra akarsz célozni, hogy szórjam ki a postprocesszemet?

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #155133   2011.06.29 08:35 GMT+1 óra  
Reméljük a bloom/glow/hdr-t, dübörögjön bármelyik is a Maker3D alatt.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #155130   2011.06.29 06:18 GMT+1 óra  
Noh melyik effectet?

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #155122   2011.06.28 23:25 GMT+1 óra  
*Geri ellopja az egyik effektet*

   
Geri - Törzstag | 2198 hsz       Online status #153085   2011.05.30 18:38 GMT+1 óra  
epikus

   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #152729   2011.05.26 19:13 GMT+1 óra  
Lett benne egeres irányítás! A menüben most már csak az van, a játékban pedig lehet választani egér , ADSpace, és a nyilak között. Player 1 / 2 természetesen nem lehet ugyan azzal.. Egeres irányításnál a kurzort egy zöld gömb jelöli, és a hajó azt követi, de persze csak a saját sebességével, így ugye egérrel irányíthatsz, de megmaradt a hajó sebességére vonatkozó bónusz. Kattingatás sincs már, folyamatosan lő amíg nyomva tartod a lövés gombot.

Nagyon sokminden megváltozott már a 0.6-os verzióhoz képest, de amíg nincsenek meg a főellenségek addig még nem akarom kidobni tesztelni. Az már biztos hogy a tervezettnél több mod-lesz benne, egyszerűen itt van hozzájuk az anyag, és ha már "kész" lesz a story-mod, akkor ezek beiktatása már pár hetes munkával megoldható lesz.

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #152690   2011.05.26 07:22 GMT+1 óra  
Jóféel.

Egérrel való irányítást rakhatnál bele, esetleg lövés ismétlést nyomvatartott gomb mellett, ez meg úgy lenne elegáns, hog yha nyomkodod akkor gyorsabban tudsz ismételni, míg ha csak nyomva tartod akkor lasabban lő.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #150653   2011.04.13 16:24 GMT+1 óra  
Idézet
krees :
Azért néz ki úgy,mert olyanra készült, és azért van ott, hogy "széjjelkell lőni!"



.. hát úgy igen, úgy kb ilyen mélységekben másztam bele a dolgok hátterébe.

   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #150566   2011.04.11 19:11 GMT+1 óra  
Idézet
Harsh :
Kössz! Csak azt ne keljen megmagyaráznom, hogy miért úgy néz ki, és hogy került oda.


Azért néz ki úgy,mert olyanra készült, és azért van ott, hogy "széjjelkell lőni!"
   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #150565   2011.04.11 19:01 GMT+1 óra  
Egyre szebb és egyre jobb.
A boss meg tényleg fenomenális, mármint elég gusztustalan,meg minden, dehát úgyis széjjelkell lőni!
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #150519   2011.04.11 12:28 GMT+1 óra  
Kössz! Csak azt ne keljen megmagyaráznom, hogy miért úgy néz ki, és hogy került oda.

   
dvorgaz - Törzstag | 576 hsz       Online status #150489   2011.04.10 13:05 GMT+1 óra  
Tök jól néz ki az új boss
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #146744   2011.01.22 00:56 GMT+1 óra  
Cheat

Játék közben begépeled hogy "31415"
(Ha jól írod be, hallasz egy hangot, és ki is írja)

Ezek után gombnyomásra működnek a dolgok..

1 = alap fegyver;
2 = Laser
3 = shotGun
4 = sorozat
5 = bomba
6 = +élet
7 = +oldalazó seb
8 = +shootRate
9 = +bulletSpeed
0 = +gyorsabb játék ( pause, kor inaktiválódik )
P = Weave UP!

   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #146732   2011.01.21 17:19 GMT+1 óra  
Ügyködök rajta, csak közben msn-en is kapok hasznos dolgokat, és amikor azt hiszem, hogy, végre minden megvan amit ebben az állapotában akartam, akkor kapok megint egy tucat tanácsot / ötletet / bug-ot stb.
De már lett: Pause menü, kisebb robbanások ( a füstöt úgy ahogy van el is távolítottam ), nagyobb szakadék a nehézségi szintek között, egér kurzor kinyírva, nagyobb betűk a pontoknál, máshogy mozognak az ellenek, nehézségi szint függő a tüzelés gyakorisága ( hard -on maradt az 1sec-es alap idő, normal -on 0.75, míg easy-n 0.5 ), ellenben most már nem lehet mindenkit 1 lövéssel elintézni, csak a zöldikét. Jah és hát persze a gépigény bug, ami 2db ízlésesen elhelyezett kapcsos zárójelnek volt köszönhető. ( A 3. ellenség 0.2 sec.-enként gyártotta a lövedékeket, noha ha épp nem kellett lőnie, akkor se mesh-t se scripteket nem kapcsolt hozzá. )
Most ott van még ugye az újraélesztésnél, a bónusz vesztés megoldása, illetve cheat-ek bevezetése, mert most már a teszteléshez elkelnek.

   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #146720   2011.01.21 05:48 GMT+1 óra  
Idézet
Bacce :
"Most úgy van, hogyha meghalsz akkor elvesztesz minden bónuszt, lehet ezt nem kéne nem?"

Más ilyen "több életes" újraszületős játékban úgy szokott lenni hogy egy szinttel visszaveszi de nem nullázza az extrákat. Ez sztem nem egy rossz megoldás.


Mint a Chicken Invaders -ben.
Pár apróság hirtelen:
- az egérkurzor megtévesztett, ha úgyis csak billentyűzettel lehet irányítani, akkor szerintem kapcsold ki.
- a robbanások imho baromi nagyok, a sok füsttől alig látni az ellenségeket meg a lövedékeket..
- a felröppenő pontszámok ellenben olyan aprók, hogy alig olvashatóak.
Egyébként nagyon ügyes, szépen fut, tetszik!

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #146719   2011.01.21 04:17 GMT+1 óra  
"Most úgy van, hogyha meghalsz akkor elvesztesz minden bónuszt, lehet ezt nem kéne nem?"

Más ilyen "több életes" újraszületős játékban úgy szokott lenni hogy egy szinttel visszaveszi de nem nullázza az extrákat. Ez sztem nem egy rossz megoldás.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #146695   2011.01.20 13:35 GMT+1 óra  
fpeti:

A hajót jól látod, tényleg kitolásból ilyen széles. Azt akartam elkerülni, hogy a játékos beálljon egy helyre, és akkor onnan biztonságosan lövöldözhessen, így is meglehet csinálni, de így legalább ki kell lőnöd hozzá pár oszlopot, de csak amíg be nem vezetem azt amit mondtál, hogy addig mennek, jobbra / balra, amíg tudnak.

A lövést kipróbáltam úgy is, kb 10sec egy pálya. De később , vagyis már most is benne vannak, csak most még direkt nem dob olyan dobozt a bónusz rendszer, de lesznek benne komolyabb fegyverek is.

Most úgy van, hogyha meghalsz akkor elvesztesz minden bónuszt, lehet ezt nem kéne nem?

Illetve főellenségenként lehet jó lenne adni egy permanens bónuszt is ??..

Bacce:

Az lesz az, figyeltem a memóriát, akkor kezedet el drasztikusan növekedni, ( és az fps zuhanni ) mikor azok a kék izét lövő invader-ek megjelentek... később unity-ben megtaláltam, hogy csak a váz-uk pusztul el, nem pedig az egész.. ügyködöm rajta..

   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #146689   2011.01.20 08:29 GMT+1 óra  
Harsh: gondoltam hogy a sok ellenség miatt lehet, de aztán lepusztítottam a javát és még akkor is ugyan az volt a probléma. Lehet hogy memóriában bent maradt a főellenség vagy más régebbi cucc.

fpeti: Tényleg olyan érzés eleinte mintha nem reagálna szóval azon lehetne finomítani, bár később vettem fel tápokat és úgy már használható volt.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
fpeti - Törzstag | 1295 hsz       Online status #146687   2011.01.20 05:02 GMT+1 óra  
Nem semmi, nagyon tetszik a grafika, nagyon szép, dinamikus fényhatások nagyon ütnek, a boss meg még rátesz egy lapáttal.
Pár apróság, ami feltűnt:
- hajó kitolásszerűen szélesnek tűnik
- a lövés lehetne folyamatos (szerintem ez lenne a jobb), vagy olyan gyors, amilyen gyors az ember keze (manapság ez a divat valamiért mindenhol)
- az eredetiben lehetett olyannal taktikázni, hogy ha kilőtte valaki vmely szélső oszlopot, akkor hosszabb úton kellett a maradéknak vízszintesen mozogni, így több ideig tartott, míg leértek.

A boss-ig bírtam, addig szépen ment az öreg gf7300gs-en.
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #146679   2011.01.19 23:13 GMT+1 óra  
Áhhh, ettől féltem. Túl sokat számolgatnak a script-jeim. Valószínűleg végig ezzel lesz bajom. Valahogy mindenféleképpen lejjebb kell szorítanom... Főleg ha már most szaggat, bent sincs a sorozatlövés, a bomba, a shotgun... pedig ezekkel lehet igazi tűzijátékot csinálni... A boss után annyi van, hogy sok az ellenség, 70db.. azelőtt meg olyan 40-50 között vannak egy pályán, igaz az a pálya a véglegesben nem lesz benne, legalábbis nem így, de akkor is.. illetve az a forgó kék lövedék, sokkal több erőforrást papál be mint a többi lövedék...

   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #146671   2011.01.19 22:44 GMT+1 óra  
Az én ízlésemnek kicsit nagyok a robbanások meg túl sokáig is vannak a képernyőn a füstfelhők, bár tetszik hogy így kicsit bonyolít a dolgokon, am a nehézséggel sztem nincs semmi gond.
800x600 windowed normál grafikán picit belassult 4-5 robbanástól, de 1024x768 full screenben max grafikán is ez a szint. A főellenség után pályán meg játszhatatlanul szaggatott, nem tudom mi történhetett...
Intel Graphics x3100
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #146351   2011.01.13 18:55 GMT+1 óra  
Amúgy kipróbáltam a Chicken Invaders-t Jó kis game. Van már 4. része is, most azzal, meg az Angry Birds-el szoktam néha játszani.

   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #145110   2010.12.17 18:54 GMT+1 óra  
Még nem játszottam majd meglesem, már csak a neve miatt is!! Egy film jut róla eszembe, ilyen zombi csirkék vannak benne.. egy gyors étkezdében játszódik stb stb...
Az alakzatos dolog az már nem fog menni, mert igencsak az alapoknál kéne átirkálnom dolgokat, ami így már nem tudom, hogy mire, hogy hatna ki, így nem merek hozzányúlni. ( nem pályánként vannak lerakva, hanem, egy egyszerűen script pakolja be őket, ha úgy látja, hogy nincs ellenség a pályán ) Viszont a bónuszpályás dolog tetszik, az így most olyan 80%, hogy lesz benne.. a fegyók fejleszthetők! Jönnek a pályán ilyen kis bónusz dobozkák, ha ezeket felveszed ( és sikerül nem szétlőni ) akkor megkapod a hozzá tartozó bónuszt, az hogy milyen bónusz jár hozzá, az látható a doboz oldalán lévő kis jelből, nah most ezek között vannak fegyvertípusúak, alapból ha felveszel 1-et akkor átváltasz arra a fegyverre, de ha egymás után többször felveszed ugyan azt, akkor nő az adott fegyvered töltényének sebessége. Ez nem hangzik nagy dolognak, de mivel lövedék lövedékre is reagál, ezért pl a lassú töltények, mint pl a bomba is, sokszor megsemmisülnek még mielőtt elérhetnék a célt, ugyanis az ellenség kilövi. Emellett még van egy olyan bónusz is ami a fegyverre vonatkozik, hogy gyorsabban lőhetsz újra, de neki külön doboza van. Ezeknek az értékeknek amúgy van felső határa is, tehát nem lehet a végtelenségig növelni a sebességet, ha max-on van, akkor már érdemesebb kilőni a dobozt, akkor legalább pontot kapunk érte, amit szintén érdemes gyűjteni mert azért meg életet is szerezhetünk.... illetve nem tudom még a bónuszpályákat mihez fogom kötni.. De nem hiszem hogy ponthoz kéne.. talán legyözött főellenség sérülés nélkül??.. valami ilyesmiket kitalálok majd szerintem...

   
Marclee - Tag | 285 hsz       Online status #145094   2010.12.17 15:03 GMT+1 óra  
Nem tudom ,hogy játszottál már a Chicken Invadersel de ha nem sürgősen nézz utána
Csak néhány alap ötlet:
-ne egyformán jöjjenek mindig a szörnyek (ne a natur space invaderse forma legyen mindig, legyen pl kör alakban vagy ilyesmi)
-legyenek bónusz pályák is
-a fegyók fejleszthetők legyenek

Persze tudom ,hogy nem akarod lekoppintani meg nem tudom ,hogy ezeket is tervezed-e bele csak gondoltam mondom hátha tetszenek majd az ötletek
Humankind cannot gain anything without first giving something in return. To obtain, something of equal value must be lost.
Alphonse Elric

http://geeksworld.hu/
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #144315   2010.11.23 16:52 GMT+1 óra  
Várom a te megoldásod, még hasznos lehet nekem is...

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #144272   2010.11.22 22:56 GMT+1 óra  
Igaz, ott kellene folytatni, csak lusta voltam kikeresni a topicot. Közben megoldottam, de majd ott leírom holnap. Azért köszi a tippet!
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #144268   2010.11.22 22:17 GMT+1 óra  
Nálam is egy ilyen probléma volt.. A rigidbody-t nem tudtam megkerülni.. mert az indítja be az OnCollisionEnter event-et... DE!
beírtam egy ilyet..
Kód:
Physics.minPenetrationForPenalty = 100;


Ezzel beállíthatod, hogy az objektumoknak mennyire keljen behatolniuk egymásba, ahhoz hogy érvénybelépjen a fizika... ha kellően nagy számot adsz meg akkor ugye kilépnek egymásból, még mielőtt bármi is történhetne.. nálam ez megoldotta.

Hátránya, hogy ez bizony mindenkire vonatkozik... szóval ha nem írsz valami plusszt a dologba, akkor lazán átmész a falon is..

Jah még annyi, hogy ugye akkor a gravitációt még ki kell kapcsolnod.. Még a legelején én olyan szépen lepotyogtam űrhajóstól, lövedékestől, invader-estől a nagy semmibe, hogy öröm volt nézni..

Habár azóta találtam egy néha jobb megoldást is, amivel külön lehet szedni, hogy nah most ki kire reagáljon, de nekem az előző megfelelt, nincsenek falak. ( Physics.IgnoreCollision )

Így összegezve a leírtakat... Fogalmam sincs. Én Rigidbody-t használtam, csak hidegre tettem a fizikát...

szerk:

Jah és nem azért mert itt nem fér el, de szerintem az ilyeneket, jobb lenne az Unity - részben megkérdezni, mert hátha másnak is akad majd valamikor evvel gondja, és akkor az nyilván nem a SIA-ban fogja keresni... én ott is válaszolok, ha tudok, úgyis..

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #144265   2010.11.22 21:39 GMT+1 óra  
Hát most megint elakadtam egy rettentő egyszerű dologgal: nem értem hogy kellene beállítani a lövedék és a célpontok (esetedben ufo) collisionját és azt hogyan kell lekérdezni. Rigidbody-t nem szeretnék használni, nincs szükségem fizikára, csak az ütközés tényét szeretném detektálni. Van erre valami használható megoldás?
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #144223   2010.11.22 09:23 GMT+1 óra  
Én valami ilyesmit tudnék elképzelni:

Szerk.: hát nekem egyszerűen nem akar menni ez a minikép beszúrás, nemtom hogy kell.
Szóval itt a kép:
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #144221   2010.11.22 08:37 GMT+1 óra  
Nekem maga a "tűz" minősége nem tetszik, ha nem tudok szebbet kihozni belőle, akkor szerintem az nem lesz, persze lehet, hogy lesz valami más helyette. Most úgy szerintem a pozíciója és színe miatt nem túl hangsúlyos a dolog, ha erre rájönnek még a gombok, illetve, hogy az invader-ek bombázzák a földet, akkor valószínűleg még jobban elveszik a dolog. Eredetileg ezért is lett volna a tűz, csak hát nem lett valami jó.. most olyan dolgok vannak a fejemben, hogy egyrészt egy teljes textúra csere, valami sokkal világosabbra, másrészt lehet, hogy pozícióján is változtatni kéne, úgy, hogy az egész földet, invader-estől hátrébb tolom, az invader-eket lehet hogy kisebbre veszem, ( ez amúgy se ártana, a föld - invader arány miatt.. ) és az egész elé tenném a feliratot, így a föld háttérbe szorulna, és a Game Over lenne a lényeg, csak akkor meg nem sok látszódna a földből, mármint, hogy azt bombázzák, azt meg nem akarom. Úgyhogy az is lehet, hogy a földet valahova oldalra teszem, mondjuk jobb oldalra, és baloldalt a felirat, és a gombok, így mindkettő hangsúlyos maradna, illetve maga a felirat is lehet, hogy változik, a A GUI-ba egy olyat álmodtam meg, hogy így csövekből, meg kábelekből van egy keret, amiben, mintha valami régi hibás monitor lenne kicsit csíkozódik a kép, és ebben van a felirat, nah ezt átültetni ide, még annyi módosítással, hogy betűkre lebontva, néha néha villogna valamelyik betű, ahogy ingadozik az áramellátása... nem tudom mennyire jött ez így át most leírás alapján, de majd a GUI-ról nem sokára úgyis lesz kép, majd mostanság azon ügyködöm. Ez a Game Over jelenet még nagyon képlékeny dolog...

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #144215   2010.11.21 23:31 GMT+1 óra  
Szerintem meg pontosan hogy kell rá valami effekt, mert hát mi is a lényeg ha vége a játéknak? Az, hogy ezt tudassuk a játékossal, jól láthatóan felhívjuk rá a figyelmét, hogy nem átvezető animációt lát. Nekem az első változat tetszik.
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #144128   2010.11.21 00:23 GMT+1 óra  
Majd még sokat változtat azon a gombok is, és a lövések is.. most egyenlőre hanyagolom, most még vannak sokkal fontosabb részei is, csak azért kezdtem el már mert multkor valahogy nagyon ehhez volt kedvem.. Lehet még a textúrákon is változtatok.. majd kiderül...

   
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #144035   2010.11.19 21:19 GMT+1 óra  
Sztem valami finom particle-effekt elfér, csak ne legyen olyan nagyon erős és hangsúlyos. Ne az uralja az egész képet, hogy ég a Game Over felirat Persze kinek mi jön be.

   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #144033   2010.11.19 21:08 GMT+1 óra  
Most per pillanat két változat között vacilálok..
kep1
kep2

én a 2. ra szavaznék, szerintem nem kell rá az kék izé se.. vagy legyen csak egy sima felirat?.. Az egészet úgy képzeltem el magamban, hogy az invader-ek folyamatosan bombázzák a földet, ugye fölötte ez a Game Over felirat, lent meg mintha valami roncs mardvány lenne, lebegnek a gombok.. Retry, és Exit...

   
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #144008   2010.11.19 14:23 GMT+1 óra  
A Game Over felirat tényleg elég érdekes. Végeredményben nem rossz, de talán a "kevesebb néha több"-elv itt érvényes lehet

   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #143899   2010.11.17 15:24 GMT+1 óra  
Kicsit ügyködtem a Game Over jeleneten, de .... valahogy ilyen elég ku..ás lett nem?.. azthiszem variálnom kéne a színekkel...

   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #143810   2010.11.15 23:06 GMT+1 óra  
Nincs mit, ... most lehet jó nagy hülyeséget mondok, de ahogy néztem a pdf-t úgy láttam, hogy practicle emitter-t használ a lövéshez, ami a fegyóhoz van kapcsolva alapból. Nah most az nem lehet, hogy amikor lenyomod a tüzelés gombot, akkor ugye előkapja a fegyót, az emitter pedig automatikusan ..."emittál ? lol...." egyet... Ésss esetleg egy olyat nem lehetne-e, hogy eleve kikapcsolva pakolnád hozzá, majd csak mindig az emittálás? előtt kapcsolnád be, majd megint ki...

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #143809   2010.11.15 22:57 GMT+1 óra  
Ez az, ez az, tanuljátok csak az unityt, aztán keressetek majd grafikust
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #143808   2010.11.15 22:08 GMT+1 óra  
Ez is egy megoldás, bár szerettem volna elkerülni a static változó használatát.
Én ez alapján próbáltam megoldani:
http://download.unity3d.com/support/resources/files/FPS_Tutorial_2.pdf

A 4. oldalon a Weapon switching-től kezdve megcsináltam mindent, szerintem jó is, csak a lenti fura jelenséget produkálja.
Egyenlőre asszem marad a Te megoldásod. Köszi!
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #143807   2010.11.15 21:32 GMT+1 óra  
Igazából én nem érzem off-nak se ezt, se azt amit Thrall kérdezett de mindegy..

Nálam végülis, ha másmilyen fegyvered van, az csak abban nyilvánul meg, hogy ugye másmit, és máshogyan lő ki. Ezt meg annyival oldottam meg, hogy van egy static - változóm, amiben azt tárolom, hogy a játékosnál éppen milyen fegyver van. Ez az érték akkor módusolhat, ha pl felszedsz egy fegyver bónuszt, vagy meghalsz, és akkor az újraélesztő eljárás automatikusan visszaállítja az alapfegyverre. A játékost irányító script-nél meg ugye ha lenyomom a lövés gomb-ot, akkor beolvassa, hogy mégis mi van a játékosnál, majd ez alapján cselekszik.

Passz, nem tudom mi lehet a bibi.. Input véletlen nem ugyan az mindkettőre? lövés / váltás..( persze csak megnézted, de azért rákérdek, hátha .. ).. vagy esetleg, valahova a function Start(){} - rész-be nem írtál valami olyat? ..

   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #143806   2010.11.15 21:13 GMT+1 óra  
A fegyver váltást hogyan oldottad meg Unityben? Ezzel az egyszerű dologgal szívok már 2 napja, és nem akar összejönni. Csak annyit szeretnék, hogy 1-es gombra az 1-es fegyverrel lőhessek, a 2-esre meg a 2-essel. Az már megy, hogy váltani tudok közöttük, lőni is tudok velük, de amikor váltok akkor mindig létrejön egy példánya a lövedéknek lövés nélkül, és nem értem miért van ez. Ha visszaváltok, akkor szintén létrejön egyetlen lövedék az új fegyverből. Van erre valami tutorial, hogy kellene ezt megoldani?

Bocs az OFF-ért, és gratula a projekthez, tökéletes tanulóprojekt!
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #143800   2010.11.15 20:15 GMT+1 óra  
Van ingyenes verziója is, jó sok korlátozással. A sima Unity license lenne az igyenes, és ennyire ingyenes. Nekem noha, az eggyel régebbi verzió van meg, ( miután leszedtem rá kb 3 napra láttam, hogy van új, de úgy voltam vele, úgyse használom ki még ezt se..) de úgy hiszem, ugyan ezek a license vonatkozik arra is...

   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #143797   2010.11.15 19:58 GMT+1 óra  
Amúgy (remélem nem bánod az offot), hogy van ez a Uity3d?
Ez ingyenes? És ha igen, mennyire?
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #143796   2010.11.15 19:48 GMT+1 óra  
Kuz: A csillagok, az egy sima plane, rajta egy textúra. A Föld és Hold, pedig 3D-s cumók, forognak is, illetve a Föld körül még van egy "felhő" réteg is, ami más ütemben forog.

BlueDeath: Remélem a végeredmény is fog!

ragoon: Azért van ez az ojjektum Unity-vel vala, mert igazából ez egy gyakorló project. Most tanulgatom az engine-t és gondoltam, egy ilyen jellegű játék, jó lenne első lépésnek.

szerk:

Thrall: Boccs, beelőztél! Hát, elég sokban, főként, amiket ugye a leírásban is írtam de még lesznek benne más dolgok is, csak hirtelen nem akarok sokat igérni. De pl, már most van benne egy bónusz rendszer is, ami ilyen kis "tüskés dobozok" formájában nyílvánulnak meg, és ezek pl adhatnak jobb fegyvereket, gyorsabb lövést, gyorsabb golyót, életerőt, életet...

Ezt a hozzászólást Harsh módosította (2010.11.15 19:54 GMT+1 óra, ---)

   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #143793   2010.11.15 19:42 GMT+1 óra  
Idézet
ragoon :
Nem rossz, de minek ehhez Unity3D?


Szerintem tökre nehéz megoldani, hogy egy lowpoly modell renderelve és kivágva jól nézzen ki, nekem legalábbis általában nem sikerül.
Így egyszerűbb, plusz a zoom is könnyebb.
Amúgy szép képek, mennyire lesz más, mint az eredeti?
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
ragoon - Törzstag | 384 hsz       Online status #143785   2010.11.15 18:35 GMT+1 óra  
Nem rossz, de minek ehhez Unity3D?
   
BlueDeath - Törzstag | 1035 hsz       Online status #143734   2010.11.15 09:39 GMT+1 óra  
hmm....nem rossz. Tetszik a dolog
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #143729   2010.11.15 09:20 GMT+1 óra  
Egész jól néz ki! Hajrá, hajrá!
A háttér statikus kép, vagy az is 3d-s render?
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Harsh - Tag | 246 hsz       Online status #143602   2010.11.12 19:15 GMT+1 óra  
Harsh: Space Invaders Again