játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Space Wars
Gyilizni egymást az űrben
Kategória:
A projectről:
A régi NetWars-hoz hasonlót szeretnék kihozni belőle, de kizárólag multiplayer változatban. Tervek: különböző tudású űrhajók, fegyver vásárlás, hajó fejlesztés stb.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Delphi;
Wings3D
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2006. június
Beküldve:
2006.07.08 13:55
Fejlesztő:
Akybron (1 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: akybron@gmail.com
Tagok:
beküldő: Akybron
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 20%

Képek - Space Wars
Új menüpontok
Új menüpontok
2006.10.12. 10:37
A véglegesnek mondható műszerfal
A véglegesnek mondható műszerfal
2006.09.30. 11:40
Műszerfal, már közelebb a véglegeshez
Műszerfal, már közelebb a véglegeshez
2006.09.24. 10:15

"Műszerfal" a tervezési fázisban
2006.09.17. 11:12
Új radar, rakéta
Új radar, rakéta "üzemben", lowcost célkereszt
2006.09.10. 11:06
Green Arrow Missile
Green Arrow Missile
2006.09.09. 04:22
MI :-) lövések a nagy semmibe...
MI :-) lövések a nagy semmibe...
2006.09.05. 11:04
Az ellenség megsemmisítve
Az ellenség megsemmisítve
2006.09.04. 04:25
Működő hajtómű
Működő hajtómű
2006.09.04. 04:22
Íme az XR-7, ez már közel végleges űrhajó.
Íme az XR-7, ez már közel végleges űrhajó.
2006.08.27. 11:37
Próbálkozás a textúrákkal. Végül is nem olyan rossz, mintha kétszer ilyen rossz lenne :-)
Próbálkozás a textúrákkal. Végül is nem olyan rossz, mintha kétszer ilyen rossz lenne :-)
2006.08.25. 08:45
Vulcan cannon
Vulcan cannon
2006.08.20. 08:32

"Gagyi" logo a weblapra. Nem röhögni :-)
2006.08.18. 10:50
Radar
Radar
2006.08.16. 12:46
SkyBox szerkesztő
SkyBox szerkesztő
2006.08.14. 12:46
Karakterkészlet szerkesztő
Karakterkészlet szerkesztő
2006.08.14. 12:45
Első robbanás effekt, Plasma lövedék találata
Első robbanás effekt, Plasma lövedék találata
2006.08.13. 08:42
Lövés közben... Baloldalt egy status ablak
Lövés közben... Baloldalt egy status ablak
2006.08.12. 05:33
Egyszerű menü
Egyszerű menü
2006.08.12. 05:32
Egy kd-tree
Egy kd-tree
2006.08.05. 12:39
Hajó tervek
Hajó tervek
2006.07.08. 13:57

Fejlesztési napló - Space Wars
Akybron 2006.10.12. 10:41
Kevéske szabadidőmben elkezdtem a Menü használhatóvá tételét, elsőként a rugalmassá tétellel kezdtem, nem "bedrótozott" menü lsez ahol minden menüpont egy külön függvény :-) , hanem egy szövegfile-ból össze tudja szedni magát. Ha ez kész lesz, akkor a menüpontoknak a játékra való hatásával sem árt majd foglalkozni :-)
Akybron 2006.10.01. 10:33
Na újabb "nagy" előrelépés történt, hangja is van már a játéknak. Nem mindenhol, meg a minták hangereje elég változatos (netről vannak összeszedve innen-onnan, még nem véglegesek), de ez is valami.
OpenAL-t használ, elvileg a zipben lévő 2 dll kell neki mindössze, ha mégsem menne, akkor az OpenAL letölthető innen (kb 700kByte):
http://developer.creative.com/articles/article.asp?cat=1&sbcat=31&top=38&aid=46
Akybron 2006.09.30. 12:01
Elkészült a műszerfal, véglegesnek mondható.
A "műszerek":

Bal oldal:
Elsődleges fegyver
Fordulás
Iránytű
Lopakodás/Rakétatámadás
Sebesség
Energia

Közép:
Radar

Jobb oldal:
Utánégető
Üzenet kijelző
Másodlagos fegyver
Pajzs

Akybron 2006.09.25. 12:24
Feltettem egy újabb demo-t, a Műszerfal jelenlegi állapotával.
Mutatja a fegyverek és a pajzs energiaszintjét (bal és jobb alsó sávok), a kiválasztott fegyvert, és a fegyverből rendelkezésre álló mennyiséget.
Akybron 2006.09.24. 10:17
Készül a műszerfal.
Akybron 2006.09.17. 11:33
Egyetlen látható dolog került a progiba, a Laser-nek is van már textúrája.

Egy bugot javítottam, alacsony fps-nél a rakéta cikk-cakkosan követte a célt.

A számítások sebességén javítottam, főként a kvaterniókkal foglalkozó részen ügyködtem.

Egy apróság: Ha egy szögnek ismered a koszinuszát és kell a szinusza, de a szög maga nem érdekel (pl.: VectorDotProduct után) , akkor ne így számoljátok:
sina:=sin(arccos(cosa);
hanem így:
sina:=sqrt(1-cosa*cosa);
12* gyorsabb a végrehajtása (az én gépemen).

Elkezdtem a műszerfalat megrajzolni, a kezdeti fejleményekről töltöttem fel egy képet.

Új demot most nem töltöttem fel, majd ha kész a műszerfal.
Akybron 2006.09.10. 11:15
Működőképes a rakéta, ha az ellenség a piros célkeresztbe kerül, az zöldre vált, jobb gombbal kilőhető a rakéta.
A radaron is változtattam, köralakú lett. A távolságot az eddigi lineáris helyett logaritmikusan jelzi. A körök által jelzett távolság belülről kifelé: 10, 100, 1000, 10000 m.
Akybron 2006.09.09. 23:08
Újabb fegyver kerül be a játékba, a rakéta. A kiválasztott ellenséget már jól követi. Hogy használható legyen, az űrhajó célzórendszerét kell megalkotni.
Akybron 2006.09.04. 04:34
Újabb demo-t töltöttem fel.
Az XR-7 bekerült a játékba, a hajtóműve is "működőképes". Az ellenségek már megsemmisíthetők, amit egy robbanás kísér. 4 élő fegyver van: Laser (ez még textúra nélkül, csak egy vonal), Vulcan, Spread, Plasma. Váltani az egérgörgővel nehet. A fegyverek különböző mértékű sérülést okoznak, az energiafelhasználásuk is eltérő. Az űrhajót egy generátor látja el energiával, de a terhelhetősége korlátozott. Folyamatos tüzelésnél az energia elfogy, de "tűzszünetben" idővel visszatér a maximumra.
Az energia szintje még csak a status ablakban látszik.
Akybron 2006.08.27. 11:40
Készítettem egy újabb űrhajót, ez a formát tekintve véglegesnek tekinthető. Még a hajtóművek és a pilótafülke textúráját kell finomítani.
Akybron 2006.08.20. 08:34
Új fegyvertípus, Vulcan cannon.
Akybron 2006.08.19. 04:16
Újabb demo-t töltöttem fel, amiben
új fegyvertípust lehet próbálgatni, SpreadFire-nek lehetne nevezni.
Már a textúrázott űrhajókkal.

Akybron 2006.08.18. 15:16
Elkészült a játék weboldala, ezentúl oda kerülnek majd a frissítések. http://spacewars.uw.hu
Akybron 2006.08.16. 12:50
Van már radar is.
Találtam a neten űrhajó modelleket, a legközelebbi feltöltésben már benne lesznek.
Akybron 2006.08.14. 12:38
Megjavult a weblapom szervere, feltöltöttem a jelenlegi állapotot.
http://ha5ojn.ha5krk.hu/letoltes/spacewars.zip
vagy
http://akybron.ha5krk.hu/letoltes/spacewars.zip
linkek valamelyikén letölthető.
Irányítás:
W gyorsít
S lassít
Egér: mozgás
BalGomb: Plazmalövedék kilövése

Egyéb gombok:
F1 Status ablak ki/be
F2 Alkalmazás teljes méret (Az egérrel elég nehéz lenne :-) )
F3 Alkalmazás normál méret

Történések:
6 db ellenség különböző körpályákon mozog, lehet rájuk lőni. Találat esetén 1 db. robbanás. Az animáció letelte előtti újabb találatkor az animáció az új helyen az elejétől indul. (Még csak egy db robbanást kezel a progi)

"Extrák"
A Utilities könyvtárban van két segédeszköz, amit a játék készítéséhez használok, még másnak is jól jöhetnek.
1. Karakterkészlet szerkesztő.
Lowest Cost kivitel, csak 8x16-os készlet, a megjelenítésben apró bug van. Az összes karaktert megjelenítő részen rajzolás közben piros pixelekkel frissül a kép fekete helyett (érdeklődés esetén javítom).
2. SkyBox editor
A SkyBoxot lehet megcsinálni a meglévő képekből. Azért kellett, mert ahány próba skyboxot letöltöttem, annyi féle képpen volt értelmezve a képek helyzete.
A Hat oldal betöltése után lehet a képeket forgatni, tükrözni (ezt nem kellett használni, de ki tudja), job-bal oldalt cserélni (van olyan skybox, ami kívülről, szemből nézve nevezi el a lapokat, és betöltve rossz helyre kerülnek), az egész kockát tükrözni (Pl. feliratok is vannak, és tükrözve jelennek meg a skyboxon, vagy az én esetemben amerika fordítva áll a földön, akkor az egészet tükrözni lehet). Beállítható még a fényforrás (Nap) helye, és színe is. Úgy kell forgatni a skyboxot (a skyboxon egérrel lenyomva tartott balgomb+mozgatás), hogy a piros célkereszt a napon álljon, majd klikk a Position gombra. A végeredményt egy .sky nevű file-ba menti. (Most binárisba, érdeklődés esetén szöveges file-ba is, vagy adok formátum leírást)
Akybron 2006.08.13. 10:24
Az első vizuális effekt elkészült, egy plazmalövedék robbanása (5. kép). Még nagyobb, mint kellene :-)
Volt egy kis gond az ütközéssel, pontosabban az ütközési fa felépítésével. Ha egy BB lapjával egy síkban van egy polygon, akkor az kimaradt. Így bizonyos helyeken át lehetett lőni az űrhajók oldalát.
Akybron 2006.08.12. 05:20
Némi ütközéses probélamegoldás után már van egy olyan állapot, ami csinál is valamit. Végre lehet lőni a többi űrhajója, és a lövedék el is tudja találni őket :-). Ez jelenleg abban nyilvánul meg, hogy a talált pozíciójába rak egy másik űrhajót :-)
A demo-t feltöltöm, amint elérhetővé válik a weblapom FTP szervere.
Akybron 2006.08.05. 12:43
Némi kihagyás után van egy kis időm fejleszteni, az ütközésvizsgálaton kezdtem el dolgozoni.
Akybron 2006.07.09. 13:39
Az "Engine" dolgait írogattam. Már tudok az űrhajóval mozogni, ki tudom választani melyik űrhajóból nézem a történéseket, meg rakétát tudok kilőni. Jelenleg 16 űrhajót és 1024 lövedéket kezel a progi, de csak az alapvető dolgok működnek. Mozgás van minden objektumra, de ütközésvizsgálat (a lényeg) még nincs megírva.
Akybron 2006.07.08. 14:04
Űrhajókat rajzoltam...
Ez nálam nagy szám, mert a grafika nem az erősségem :-)
A textúra még nincs, de hogy ne legyenek a hajók csupaszok, a "c:\windows\zöldkő.bmp" lett a textúra :-)

Hozzászólások - Space Wars
dothumour - Tag | 75 hsz       Online status #102997   2009.01.21 00:58 GMT+1 óra  
Bármi újdonság mostanában?
٩(͡๏̯͡๏)۶

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #52804   2007.04.29 01:12 GMT+1 óra  
Foxy : Az integrált VGA-val mindig csak a gond van (Microsoft VGA-ról még nem is hallottam). A munkahelyi gépem egy HT-s P4-es 3GHz-es asszem, de azon sem megy 20-30 FPS-nél többet, a menü keretének kirajzolását is elrontja. Az itthoni gépemen (2,8 GHz Asus-Ati9600se VGA) 160 FPS-t tud.

balogh9 : Na MI az még nincs :-) Egy véletlenszerű körpályán mozognak az ellenségek. A "tájhoz" képest nem fogod észre venni a mozgást, az egy SkyBox csupán. Próbálj követni egy űrhajót, akkor rögtön meglesz az érzés. Az egér kezelése nem bonyolult, tulajdonképpen Joystick emuláció. A műszerfalon balról a 2. "műszer" mutatja az emulált joystick kitérését.
   
balogh9 - Törzstag | 801 hsz       Online status #52798   2007.04.29 00:44 GMT+1 óra  
rádférne egy nagyon erős gépfrissítés
_____________________
C++ && OGL
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #52797   2007.04.29 00:13 GMT+1 óra  
[off=1]Háát, nem érdekes... Microsoft-os vid.kártya (:|)(32MB, de számoljunk sztem 32KB-tal XD), 256 MB RAM amiből érzékel asszem 224-et, 2,4-es proci, de sokat nem ér, mert már megesett, hogy sajátgép megnyitása miatt 100%-ra ugrott a CPU használat... szal durva egy masina Az a poén, hogy pl. az NFS8-hoz is meglenne (elvileg) a gépigány, mégsem megy És még az NFS7 is annyira akad, hogy szinte játszhatatlan mondom nagyon durva XD[/off]

Egyébként a játék nagyon király sztem (a képekből ítélve), nekem nagyon bejön!

   
balogh9 - Törzstag | 801 hsz       Online status #52794   2007.04.28 23:51 GMT+1 óra  
1 FPS? az érdekes

nah én is kipróbáltam, az egér kezelés nagyon teccik, érdekelne a technikája részletesebben.
az AI is érdekelne körvonalazva, h mégis miként, mineke a hatására, úgy egyáltalán hogy mozognak.
az mozgást (előre és hátra) nem nagyon vettem észre, hiába csökkentettem/növeltem a sebességet.
_____________________
C++ && OGL
   
Foxy - Törzstag | 558 hsz       Online status #52788   2007.04.28 23:04 GMT+1 óra  
Háát... ki (akartam) próbálni, csakhát 1 FPS-el nehézkes volt a dolog

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #52727   2007.04.28 09:47 GMT+1 óra  
Burwor: Köszönöm, javítottam a linket.

Keresztkérdés: Kinek kellett majd' 60-szor a játék ?
   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #52091   2007.04.25 02:34 GMT+1 óra  
Helló, csak szólok, hogy a honlapodról idevezető link halott, már nem aktuális
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #49231   2007.03.28 03:21 GMT+1 óra  
Erős időhiányban szenvedek, de nem adom fel!
   
joco8192 - Tag | 115 hsz       Online status #46806   2007.02.04 02:01 GMT+1 óra  
Ezzel a projekttel mi történt? Talán találkozott a gumikalapácsos GP leütő altató manóval?

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #31665   2006.10.04 10:30 GMT+1 óra  
Köszönöm! Köszönöm!

Bele kéne már tennem a menübe az irányítás választást, és akkor mindenkinek tetszeni fog. Ezen a hétvégén nem sok időm lesz, de megpróbálkozom a dologgal.
   
Addict - Törzstag | 1031 hsz       Online status #31603   2006.10.03 12:19 GMT+1 óra  
Tegnap nem volt időm bővebben isteníteni a játékot, most megteszem: Nagyon jó játék, tetszenek a hangok, működött minden rendesen, bár az igaz, amit régebben kicsy említett, nem az egér pozícióját, hanem a mozgatás irányát és sebességét kéne figyelnie a játéknak. Persze megszokható az is, ami most van, de szerintem javítva jobb lenne. Amúgy meg

   
Addict - Törzstag | 1031 hsz       Online status #31566   2006.10.02 13:13 GMT+1 óra  
Kipróbáltam.

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #31554   2006.10.02 11:41 GMT+1 óra  
Előre is köszönöm!
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #31553   2006.10.02 11:21 GMT+1 óra  
Abban én is benne voltam, egyből 3 szállal Amint lesz időm és energiám tesztelek és írok reportot
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #31551   2006.10.02 10:31 GMT+1 óra  
Tegnap letöltési rekord volt, 15-en töltöttétek le a NetWars-ot
Az átlag napi 1-2 letöltés szokott lenni.
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #31550   2006.10.02 10:16 GMT+1 óra  
Köszönöm!
Elég sokat babráltam vele.
Az ábrák 1 kivételével delphiben készültek, még a karakterkészlet is.
Így ha szükséges, egy mozdulattal újra tudok generálni mindent.
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #31527   2006.10.02 05:49 GMT+1 óra  
Nálam minden gond nélkül ment a hang, minden plusz töltögetés nélkül.

Egész jó lett a GUI, gratulálok!
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #31457   2006.10.01 10:39 GMT+1 óra  
Na felkerült egy újabb demo, ennek már hangja is van. OpenAL-t használok.
Arra kérek majd visszajelzést a letöltőktől, hogy alapból ment-e a játék a zipben lévő dll-ekkel, vagy le kellett tölteni hozzá az OpenAL installert?
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #30985   2006.09.26 12:19 GMT+1 óra  
Sikerült a feltöltött cucc könyvtárszerkezetét elrontanom, ezért újra feltettem.
(Megy a régi is, ha a data-n belüli spacewars.exe-t futtatjátok)
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #30884   2006.09.25 12:25 GMT+1 óra  
Új demo tölthető le, a műszerfal jelenlegi állapotával.
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #30402   2006.09.20 10:57 GMT+1 óra  
Köszi, Lassan, de biztosan.
A progi és a ezzel együtt a motor (köszönet, hogy megelőlegezted ezt a kifejezést ) nagyrészt saját. Olyan dolgok származnak kívülről, mint pl.: OpelGL abalak készítése (NeHe), sokszög-vonal ütközés (Sulaco) (ha már egyszer valaki begépelte, akkor minek ismételjem meg én is). A téglatest-sokszög már teljesen saját mű, de a sokszög-vonal függvényt hívja. Ezen felül az objektumok mozgatása, kezelése, ütközések, effektek, menü, stb. saját. A grafikák is, pedig ez az a dolog, amit grafikusra kéne bízni...
A hétvégén valószínüleg kész lesz a műszerfal, van még mit alakítani rajta.
Aztán el kéne kezdeni a hangokkal is foglalkozni, bár fizikailag így életszerű Ugyebár az űrben elég nehezen terjed a hang, és a laser sem ad ki füttyögő hangot, meg nem látsz tova haladó 50 cm hosszú lasersugarat sem
   
Csaba42 - Törzstag | 946 hsz       Online status #30345   2006.09.20 00:19 GMT+1 óra  
Szépen halad a fejlesztés, nagyon ígéretes darab! Amúgy saját fejlesztésű a motor?

   
KergeDelfin - Törzstag | 667 hsz       Online status #29822   2006.09.14 00:09 GMT+1 óra  
Nagyon tetszik, az meg külön pozitívum hogy ezen a sz*ron is szépen fut.
P4 2GHz, ATI Radeon 7000, 512Mb DDR, és 160fpst simán produkált.
Az irányításon tényleg kéne finomítani
Ore wa... yurusaretaintadomo... un... Ore wa yurusaretai...

Isles of Tranquility - Ecco fanoknak kötelező
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #29803   2006.09.13 13:33 GMT+1 óra  
Én ki tudtam lőni őket lézerrel is (direkt kipróbáltam, nagyon nem menekültek ), csak figyelni kell, ha elfogy az energy akkor nem sebez
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #29800   2006.09.13 13:13 GMT+1 óra  
AMD BartSimpson 2500+@2Ghz, 1024DDR@400, ATI x800, 801x601 ablakban az ellenfelek fogyásával 170 és 650 között, státuszablak nélkül 250 és 1000 között.
Frankó az új radar! De az ellenfeleket csak a rakétával tudtam leszeni...

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #29717   2006.09.12 11:14 GMT+1 óra  
Stabilan 85 fps @ AMD Sempron2200+, 512DDR@266, GF6600, 800x600-as ablakban.
Ja, és nem írtam az előző postban, a radar is marhára bejön
Viszont az egész célzás dolgot szerintem úgy kéne, hogy ha egy ideig követed a célkereszttel, akkor tudod bemérni - mondjuk egyre kisebb a célkereszt - mert így pár jobbklikk és kiküldtem mindenkire egy rakétát.
Meg én örülnék még egy külső nézetnek is
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
bloodknife - Törzstag | 469 hsz       Online status #29694   2006.09.12 08:34 GMT+1 óra  
Ötlet...az mindig van...idő sose.
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #29692   2006.09.12 08:07 GMT+1 óra  
Köszönöm az észrevételeket.
Irányítás:
Ezt a módot nevezhetném Joystick emulációnak, a joy-t is vissza kell húzni középre, hogy megszűnjön a mozgás (A Netwars így működik) .Az opciók között majd lehetőség nyílik az írányítás jellegének beállításra.
Rakéták:
Két fontos fegyver még nincs megcsinálva, a "taposóakna" űrbéli megfelelője (Descent: Proximity Bomb), és a rakétaelhárító. Ez előbbit a hátulról támadó ellenfél ellen lehet használni (persze a rakéta is felrobban, ha ütközik vele), az utóbbit a rakéták ellen. A rakéta célkövetőrendszerét zavarja majd meg.
A játék fejlesztése során majd megjelennek az akadályok a játéktérben, pl. egy aszterioda mögé elbújva a rakétát ki lehet cselezni.

Amit még kérnék Tőled, és a többi tesztelőtől is, hogy az FPS-eket és a számítógép fontosabb paramétereit jelezzétek vissza.
   
kicsy - Szerkesztő | 4304 hsz       Online status #29676   2006.09.12 03:37 GMT+1 óra  
Kipróbáltam a demót, tetszetős, de néhány észrevétel jön
- Az irányítás érdekes, szerintem ne az egér pozíciót vizsgált forgatásnál, hanem hogy mozog-e -> ha megállítom az egeret, ne forogjon tovább, mert így elég nehézkes az irányítás
- egy rakétával könnyedén el lehet intézni bárkit -> egyrészt sebezhetne a rakéta kevesebbet, másrészt legyen kijátszható - akár manőverezéssel, akár jellezze a játékosnak h rátapadt egy, és dobhasson ki kis elterelő csomagokat - aka Freespace.
Elsőre ennyi, a robbanás effekt szép
kicsy ● SilentVertigo Team - project Solarah
http://blog.yscik.com
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #29658   2006.09.11 12:20 GMT+1 óra  
Köszönöm a bíztatást!

Kicsit lassan haladok vele, de be szeretném egyszer befejezni.
Van egy-két dolog, amin majd hosszas kisérletezések árán fogom
átrágni magam (lásd lejjebb).

Ha Neked, vagy bárki másnak van valami ötlete vagy tanácsa, ne tartsa vissza!

Amiktől "félek":
- űrhajó-űrhajő ütközés (idővel is számolva). Ez a kisebb gongom, kezdetnek megteszi a befoglaló gömb vagy kocka ütközés is.
- hálózati játék: Emiatt kell az ütközést is precízebben megcsinálni, hülyén mutat, ha két űrhajó közé beférne egy harmadik, de mégis ütköznek . Az MI irányította játékosok elkerülnék az ütköznést, emiatt az nem is kéne komolyabban foglalkozni vele. De elsődleges szempont a hálózati játék, a játékosok meg akár kamikaze stílusban is játszhatnak.
- MI: Ha kevés az emberi játékos, vagy csak gyakorolni kell, akkor is legyen valami "lőhető dolog", ami nem csak körpályán mozog .

Potenciális problémáim a hálózattal:
- Időszinkron (Ping idő, főleg internetes játéknál)
- Számítási pontatlanságok (bizonyos időnként minden adatot el kell küldeni a klienseknek, akár részletekben)
- Objektumok szinkronja (láncolt listán tárolom őket, és nem ártana ha a szerveren és a kliensen egyforma sorrendben lennének :-) )
- A fentiek figyelembe vételével mi legyen a hálózati protokoll?
UDP: Az objektumsorrendre káros, ha egy pl.: egy "új lövedék" üzenet elveszik. Emiatt az objektumok rendezettségét másképp kell adminisztrálni.
TCP: Lassabb, mint az UDP, viszont valószínűleg az objektum adminisztrációra nem kell annyira figyelni, mert mindig minden csomag megérkezik, a szerveren és a klienseken egyszerre (késleltetéstől eltekintve) keletkeznek és semmisülnek meg a dolgok.
   
bloodknife - Törzstag | 469 hsz       Online status #29617   2006.09.11 06:16 GMT+1 óra  
Szép munka egy ilyen projectet egymagad megcsinálni Nagyon remélem összejön...

PS: Néztem a "csapat" honlapját minden vágyam egy ilyen helyen dolgozni

Csakhát anyám eléggé tisztaságmániás..
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #29585   2006.09.10 11:16 GMT+1 óra  
Újabb demó, már használható a rakéta is, a radar kissé megváltozott.
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #29126   2006.09.04 04:51 GMT+1 óra  
Újabb demo-t lehet próbálgatni.
   
mikkas - Tag | 20 hsz       Online status #29086   2006.09.02 01:23 GMT+1 óra  
Talán az X szárny.hehe

   
Reaper - Tag | 107 hsz       Online status #28567   2006.08.29 13:26 GMT+1 óra  
jó a végleges hajó ...csak nem tom mért jut örökké a star wars az eszembe róla
The Darkness vill come
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #28202   2006.08.28 13:10 GMT+1 óra  
Pedig eléggé kezdő vagyok a témában. 2 hónapja azt sem tudtam, hogy eszik vagy isszák a kd-fát :-)
   
beast - Törzstag | 1241 hsz       Online status #28195   2006.08.28 12:41 GMT+1 óra  
Idézet
Akybron :
Elég sok infot kellett gyűjtenem, hogy idáig is eljussak. Főleg a matek terén (vektor, mátrix, kvaternió és társai).


Már a kd-fás képnél látszott, hogy nem egy kezdő vagy!
Amúgy a kd-fák megérnének egy cikket... nem lenne kedved?...

   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #28189   2006.08.28 12:21 GMT+1 óra  
Remélem egyszer elkészülök vele. Elég sok infot kellett gyűjtenem, hogy idáig is eljussak. Főleg a matek terén (vektor, mátrix, kvaternió és társai).
Az űrhajó-lövedék ütközés már megvan, az űrhajó-űrhajó ütközés valószínűleg nehezebb eset lesz.
A modellek terén láthatod, hogyan indult a dolog. Az elmúlt hetet gyakorlatilag a Wings 3D mélyebb megismerésére fordítottam. Közben textúra gyártás egy ősrégi Paint Shop Pro-val (5-ös, végül is csak 7 éves :-) ).
   
Csaba42 - Törzstag | 946 hsz       Online status #28167   2006.08.28 11:12 GMT+1 óra  
Ejha, X-Wing feeling. Jajj, most nézem, már említették . No, nem baj, én mindenesetre végleg figyelemmel kísérem a projekt alakulását, mert a demó maga szenzációs volt a programozói szememmel nézve (ami, valljuk be, nem egy "Doom 3-kreátor" ), a modellek a képeken pedig nagyon jól néznek ki


   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #27982   2006.08.27 15:19 GMT+1 óra  
Most én is valami úrstratégiában gondolkodom...
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #27947   2006.08.27 13:04 GMT+1 óra  
Annak 4 hajtóműve van, és az orrban nincs plazmaágyú.
Az enyémbem meg nincs R2-es droid
Amúgy meg tényleg olyanra sikerült.
   
KergeDelfin - Törzstag | 667 hsz       Online status #27934   2006.08.27 12:34 GMT+1 óra  
ok, majdnem egy xwing
Ore wa... yurusaretaintadomo... un... Ore wa yurusaretai...

Isles of Tranquility - Ecco fanoknak kötelező
   
KergeDelfin - Törzstag | 667 hsz       Online status #27933   2006.08.27 12:33 GMT+1 óra  
Ez egy x-wing XD
nem mintha baj lenne.
Ore wa... yurusaretaintadomo... un... Ore wa yurusaretai...

Isles of Tranquility - Ecco fanoknak kötelező
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #27906   2006.08.27 11:45 GMT+1 óra  
Köszi Csaba42. Talán az újabb űrhajóm jobban fog tetszeni. Ez az XR-7, az előző továbbfejlesztett verziója. Ez már bekerül a játékba.
   
Csaba42 - Törzstag | 946 hsz       Online status #27740   2006.08.26 13:31 GMT+1 óra  
Sztem jól néz ki az az űrhajó, már csak a lángcsóva hiányzik hátulól, nameg a csillagos égbolt háttérnek

   
Orphy - Törzstag | 1893 hsz       Online status #27297   2006.08.24 04:36 GMT+1 óra  


Nekem is az ELITE ugrott be elsőnek...

Sok sikert!
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #27193   2006.08.23 12:36 GMT+1 óra  
Az már csak rajzolás kérdése :-)
Jó kis C64-es játék volt az. De a Wizard of Wor is az!
   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #27161   2006.08.23 08:39 GMT+1 óra  
Jáj de jó, olyasmi a radar mint az ELITE-ben csak nem kerek
   
Akybron - Törzstag | 456 hsz       Online status #26758   2006.08.20 10:15 GMT+1 óra  
FlashKill3R: Köszi! Én is remélem :-)
beast: Furcsa. Valószínűleg neked jobban kézre esik a mászkálós játékokban megszokott "addig fordul, amig mozgatod az egeret" típusú irányítás. Nálam az egérkurzor (ami nem látszik) képernyőközéptől való eltérés arányában fordul. Űrhajóirányításhoz szerintem ez a jobb. Később lehetőség lesz a két irányítási mód közötti választásra. Meg persze billentyűzetről is lehet majd irányítani.