játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Rev Erzsi
Reversi nevű logikai játék
Kategória: logikai
A projectről:
Olyan reversit akarok csinálni, amiben komoly szerepe van a mesterséges tanulóalgoritmusoknak. A tervek szerint lehet majd felvenni minden játszmát, abból tanítani a gépet, saját maga ellen tanítani a gépet, tanácsokat kérni, illetve valamilyen módon objektív mércét adni arra, hogy a játékos vagy a gép mennyire játszik jól (néhány meccs eredményéből)

Ha bárkinek tetszik a dolog, keresek hozzá grafikust, aki mindehhez GUI-t tudna csinálni. A legjobban annak örülnék, ha sikerülne egy gördülékeny, de látványos, animációkkal operáló grafikát csinálni hozzá.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Gnu C++ / Code::Blocks / Dev-C++;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2006. 07. 27.
rapid verzióváltás
Beküldve:
2006.07.28 15:08
Fejlesztő:
(1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: flugi@freestart.hu
Tagok:
beküldő: flugi
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 7%

Képek - Rev Erzsi
SDL screenshot, apró villámkákkal :)
SDL screenshot, apró villámkákkal :)
2006.08.04. 16:15
Egy lehetséges stílus, villámokkal, a sötét meg esetleg fellegekkel foglalja el a mezőket..
Egy lehetséges stílus, villámokkal, a sötét meg esetleg fellegekkel foglalja el a mezőket..
2006.07.29. 02:32

Fejlesztési napló - Rev Erzsi
flugi 2006.08.04. 16:14
0.1.4:
SDL van Allegro helyett
grafika, valamelyest
AI helyett egyelőre random lépegetés, ez viszont nem fagy :)
flugi 2006.08.04. 16:04
flugi 2006.07.31. 10:24
0.1.3 :
- AI1 nem kimenti fájlba amit tanult, és vissza tudja tölteni. A bot neve a fájl neve.
- kijelzi, hogy lépéskor mi fog megváltozni
- R gomb nyomva tartásával véletlenszerűen lehet tenni, így gyorsabban lehet új bot-ot tanítani.
flugi 2006.07.29. 18:36
0.1.2 :
Elkészült egy ideiglenes GUI Allegroval. A bináris letölthető és kipróbálható, egy olyan AI van benne, ami eleinte véletlenszerűen, majd egyre jobban játszik. A játék újraindítása után előlről kezdődik a tanulás.
flugi 2006.07.29. 03:48
0.1.1 :
- hibajavítás az AI1-ben
- AIRandom hozzáadása referenciának
- AI1 megerősítéses tanítása elkészült
- a program ebben az állapotában megtanítja AI1-et AIRandom ellen játszani 1000 játszmában, ahol az eléri a 40-es átlagot.
flugi 2006.07.28. 15:56
A linken letölthető az engine. Tudja kezelni a lépéseket, rájön a passzkényszerre, folyamatosan lekérdezhető az állás, és könnyen átírható a játékmester. Arra vár, hogy egyikőtök jelentkezzen hogy gyárt hozzá GUI-t meg grafikát.

Hozzászólások - Rev Erzsi
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #24093   2006.08.04 16:18 GMT+1 óra  
No teszteljetek grafikát..

áttértem SDL-re, mert jóval hatékonyabb, és nem tűnik el néha a kép

   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23499   2006.07.31 10:29 GMT+1 óra  
No de jól elírtam a fejlesztési naplót Azt akartam először írni, hogy az AI1 nem felejti el, amit tanult, aztán kijavítottam, hogy kimenti fájlba. Kiválóan sikerült

   
gopher - Törzstag | 496 hsz       Online status #23467   2006.07.31 05:49 GMT+1 óra  
Hm. Bocs. Tényleg félreértettem... Most játszottam vele vagy 15 meccset, és a végére már elég jól nyomta (még jó, hogy a főnök nem látta )
   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23460   2006.07.31 05:02 GMT+1 óra  
Idézet
gopher :
Kipróbáltam. Az AI-n tényleg van még mit csiszolni, szerintem első körben arra vigyázz, hogy ne lépjen olyat, amivel a sarokba tudok kerülni következő lépésre. Ugyanígy a szélekkel. Mondjuk, egyszer játszottam egy japánnal, és 19:1-re vert meg, és azt az 1-et is csak úgy "kaptam" tőle. Szóval inkább nem okoskodok...



Lehet hogy félreérted a dolgot: az AI először buta. Abból tanul (kizárólag abból tanul) amit veled játszik (egyelőre)

Ha ismered jól a játékot, akkor játsz vele az első ötven meccsen úgy, hogy csak rángatod az egeret, hadd tanulja meg az alapokat. Utána megfigyelheted te is, hogy ha tehet, akkor berak a sarokba majd

   
bloodknife - Törzstag | 469 hsz       Online status #23456   2006.07.31 04:50 GMT+1 óra  
Allegro nem túl jó cucc
Na de hadjuk
Amúgy tényleg mit használt portfüggetlenségre?
   
gopher - Törzstag | 496 hsz       Online status #23438   2006.07.31 04:03 GMT+1 óra  
Kipróbáltam. Az AI-n tényleg van még mit csiszolni, szerintem első körben arra vigyázz, hogy ne lépjen olyat, amivel a sarokba tudok kerülni következő lépésre. Ugyanígy a szélekkel. Mondjuk, egyszer játszottam egy japánnal, és 19:1-re vert meg, és azt az 1-et is csak úgy "kaptam" tőle. Szóval inkább nem okoskodok...
   
gopher - Törzstag | 496 hsz       Online status #23437   2006.07.31 03:57 GMT+1 óra  
Imádom a reversit!
   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23426   2006.07.31 02:37 GMT+1 óra  
Idézet
bloodknife :
Hallod...letöltöttem a legújabb verziót Jót kattintgattam de így korán reggel valahogy nem ment a logikázás.Azonban egy dolgot vettem észre xp alatt játék kilépésekor crashel a progi...nemtudom mi lehet az oka de nálam ez sdl használatakor jött elő,de ha segíthetek a kijavításában akkor itt vagyok.



Először is kösz a tesztet!

Másodszor: ismerem a problémát, és nemigen tudom mi okozza. Még körül fogok nézni az Allegroban, hátha valamit hivogatni kell befejezés előtt. Az tuti, hogy a grafikus résszel van a gond, mert a programnak azon a részén csak annyi van, hogy nézi, hogy volt-e nyomva escape, és ha igen, akkor egyszerűen vége a programnak. Van itt valami makró, ami elvileg kell ide, még utánanézek, hogy mi az ábra.

   
bloodknife - Törzstag | 469 hsz       Online status #23411   2006.07.31 00:10 GMT+1 óra  
Hallod...letöltöttem a legújabb verziót Jót kattintgattam de így korán reggel valahogy nem ment a logikázás.Azonban egy dolgot vettem észre xp alatt játék kilépésekor crashel a progi...nemtudom mi lehet az oka de nálam ez sdl használatakor jött elő,de ha segíthetek a kijavításában akkor itt vagyok.
   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23379   2006.07.30 12:44 GMT+1 óra  
van fent egy nagyon apró változással új bináris, ami jelzi, hogy miket fogsz átváltoztatni a lépéseddel. Kicsit kevesebbet kell gondolkodni

Az lesz a vége, hogy megcsinálom 2D-ben a villámosdit, ha nem jön egy grafikus, és ezt nyugodtan vegyétek fenyegetésnek!

   
Hacker - Törzstag | 567 hsz       Online status #23371   2006.07.30 11:48 GMT+1 óra  
Jó kis játék és az a villámosdi is jó ötletnek tűnik.
No [img] !
Programozz ne háborúzz!!!!

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #23342   2006.07.30 04:56 GMT+1 óra  
nekem nagyon tetszik az ötlet! látok benne fantáziát! remélem sikerül megvalósítani, és a paltformfüggetlenség is jó dolog. Hajrá!

   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23341   2006.07.30 04:25 GMT+1 óra  
nem gondoltam arra, hogy szerver-kliens rendszerben kéne működjön. A lényeget a tanulóalgoritmusok jelentik, tehát legyen az is a kliensben.

Egyelőre egyébként a következőképpen tanul az AI1 : van egy táblázat, hogy melyik mező mennyire értékes. Amikor ő lép, akkor a szabályos lépések közül kiválasztja a legértékesebbet (greedy algoritmus a hivatalos neve ennek). A meccs végén vagy szív, vagy nyer, visszanézi a meccset, és ahová tett, az oda szóló pontokat megnöveli vagy csökkenti az eredménytől függően, tehát nagy pacsálás után többet ront, mint 31:33-as vereség után.

A terv az, hogy a játék elején még buta az ellenfél, és aki játszik, az tanítgatja, hol személyesen, hol azt mondja, hogy most akkor tanulj ettől meg ettől a bot-tól ennyi meccset. Lehetne aztán versenyeztetni az így tenyésztett bot-okat

   
bloodknife - Törzstag | 469 hsz       Online status #23334   2006.07.30 03:27 GMT+1 óra  
cross-platform érdekes dolog de szerintem piszokul lassít..én legalábbis dev-c++ alatt sdl-t használtam...de hát.. de sok sikert.

Amúgy gondolom ha már win alatt is meg akarod írni a networkot akkor maradsz a low level networknál..én mondjuk ajánlom a HawkNL -t!
   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #23319   2006.07.30 01:54 GMT+1 óra  
Szerverre fel fogja tölteni amit tanult???
   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23303   2006.07.29 18:45 GMT+1 óra  
ki lehet próbálni egérrel is már az engine-t. Először véletlenszerűen lép, de a századik játéknál már elég okos.

Ezt úgy lehet kipróbálni, hogy az egérgombot nyomva tartva te is véletlengépet játszol, amivel ugyan ritkábban nyersz, viszont 3-4 másodperc egy meccs

   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23209   2006.07.29 02:30 GMT+1 óra  
a taníthatóság miatt akarok platformfüggetlenséget. Egy igazi jó tanítás szerver típusú rendszereken, sokáig futó dolog. A játék GUI-ja természetesen lehet platformfüggő, szóval lehet hogy csak windowson lehet majd játszani, de tanítani lehessen bármilyen rendszeren.

   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #23208   2006.07.29 02:22 GMT+1 óra  
Sosem értettem ezt a fene nagy platformfüggetlenséget... Egy ilyen játékkal nemhiszem, h túl sok linux-os játszana, meg egyáltalán, nem sokan játszanak linuxon... Ez nem a rendszer hibája, mert az attól még jó, de játékot linuxon... Nem olyan sokat találsz (win-hez képest). De ez csak az én véleményem
   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23200   2006.07.29 01:45 GMT+1 óra  
Megy az engine, csak még nem tettem bele rendes tanulóalgoritmusokat. Ember ember ellen már teljes értékű játékot játszhat a közreadott kóddal (vezérlés: ha azt írod be, hogy 43 az a [4:3] lépés, és azt jelenti, hogy a negyedik sorba, a harmadik oszlopba rak az illető. Nagyon fapados a vezérlés, mert úgyis lesz GUI.), csak a mainban a két "new AI" helyett "new Human", illetve gép ellen is lehet játszani, ha az egyik Human a másik AI, csak most még buta. Az a terv, hogy egyre több okosságot teszek bele, de az is kéne a dologhoz, hogy jól is nézzen ki, pörgős legyen.

Az is a terv része, hogy az engine folyamatosan platformfüggetlen legyen, hogy akár többféle grafikával vagy platformon el tudjon menni. Ha jön valaki segíteni, akkor persze ott alakítunk az engine-en, ahol szükséges, de megtartjuk a platformfüggetlenségét.

   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #23163   2006.07.28 18:13 GMT+1 óra  
Hmm... Érdekes project Ha jól értem, akkor már minden kész, csak a GUI kell? V most hol is tartasz?
   
flugi - Tag | 111 hsz       Online status #23156   2006.07.28 15:08 GMT+1 óra  
: Rev Erzsi

   
> 1 <