játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

The Arena
Kategória: RPG
A projectről:
Ebben a szöveges alapú szerepjátékban egy gladiátort alakítunk, akivel különböző lényeket kell leölnünk.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2007.06.29.
Beküldve:
2007.06.29 06:36
Fejlesztő:
Fallenlords (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: fallenlords@citromail.hu
Tagok:
beküldő: Aronkoma01
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 25%

Képek - The Arena

Fejlesztési napló - The Arena
Aronkoma01 2007.07.02. 05:16
Készülgetnek a boltok, egyelőre 3féle van: fegyverkovács (fegyverek), páncélkovács (vértek és pajzsok) és ékszerész (amulettek), valamint az ellenfelek számát is próbálom bővítgetni. A szintlépésrendszer alapjaiban kész, minden szinten kapunk 25 életerőt, és minden szinten egyre nehezebb elérni a következőt :) Ha lesz vmi, frissítek.
Aronkoma01 2007.06.29. 09:29
A játék az előző, ugyanígy elnevezett projektem nagyobbszabású változata lesz, ha sikerül. Tervezek boltokat, különféle küldetéseket, stb.

Hozzászólások - The Arena
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62136   2007.07.03 11:14 GMT+1 óra  
megcsináltam h egyszerre jöjjön a saját és az ellenfél támadása. színezni egyelőre nem fogom, majd ha már majdnem kész lesz akkor foglalkozom majd a kinézettel

   
Reaper - Tag | 107 hsz       Online status #62134   2007.07.03 11:10 GMT+1 óra  
na tök jó az új menüvel... a text colort pl a címnél tudnád jól alkalmazni pl textcolor(2); asszem ez zöld de nem biztos...
egyébként nem lenne rossz ha a csata alatt nem két külön alkalommal írná ki hogy mi ki mennyit sebzett hanem egyszerre mind a kettőt... és akkor ott is lehetne szinezni a szöveget hogy jobban megkülönböztethető legyen.
The Darkness vill come
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62110   2007.07.03 07:44 GMT+1 óra  
feltettem egy új demót, amiben már az új menürendszer van

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62064   2007.07.03 03:12 GMT+1 óra  
egy gáz van. mikor harcolunk, és megkérdi, mit szeretnénk csinálni, ott a lehetőségek mindig más sorban vannak. azt hogy lehet megoldani?

szerk.: ok, úgy ahogy megoldottam

Ezt a hozzászólást Aronkoma01 módosította (2007.07.03 06:02 GMT+1 óra, ---)

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62053   2007.07.03 02:53 GMT+1 óra  
je megvan

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #62050   2007.07.03 02:35 GMT+1 óra  
ha nem akarod az egész menüt újrarajzoltatni, akkor odapozícionálsz a zárójelekhez, és kiírsz egy-egy space-t, így eltűnik az előző menüpont kijelölése.
Nem akarok beleszólni, vagy erőltetni, de tényleg be kéne szerezned azt a könyvet, sok trükköt tanulhatnál belőle, amitől gyorsabb lesz a fejlesztés.

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #62049   2007.07.03 02:31 GMT+1 óra  
Hát, fogod magad és letörlöd. A gombnyomás utána szépen eltünteted, és utána vizsgálod meg milyen gombot is nyomtunk.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62046   2007.07.03 02:21 GMT+1 óra  
ok, eddig jó, egy gond van: mikor ki van választva egy menüpont, és megnyomom a le nyilat, akkor megjelenik az alatta levő menüpontnál ami kell, de az előzőnél meg ottmarad. hogy loehet eltüntetni?

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #62043   2007.07.03 02:13 GMT+1 óra  
Én anno TMT pascalt használtam, ott lehetett a memóriába irogatni.
De akkor legegyszerűvv, ha kiírsz egy karaktert a sor elejére meg a végre, hogy az van kiválasztva. Ha jól emlékszem, a #30 illetve #31 kódú karakterek ilyen nyilak, de végülis a sima ( ) is jó.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62042   2007.07.03 02:10 GMT+1 óra  
és a cht-hez konkrétan mit kell megadni? még most se tom... azt tom h karaktert de mit?

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #62041   2007.07.03 02:08 GMT+1 óra  
Lehet, h abban sem megy akkor....
A helyére illesszed be:
Kód:
GotoXY(N,M);
write(cht);
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62040   2007.07.03 02:05 GMT+1 óra  
dev-pascalt használok
akkor mit ajánlasz?

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #62036   2007.07.03 02:03 GMT+1 óra  
mert memmel nem lehet karaktereket írogatni a képernyőben(Legalábbis free-pascalban)
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62034   2007.07.03 02:02 GMT+1 óra  
Procedure Szinez(x1,y1,x2,y2:Integer;Cht:Char);
Var
N,M:Integer;
Begin
For N:=X1 to X2 do
For M:=Y1 to Y2 do
Mem[$b800M-1)*160+(N)*2-1]:=ord(cht);
End;


a Mem-es sornál 3 hibát talál:
Error: Identifier not found MEM
Error: Illegal qualifier
Fatal: Syntax error, ] expected but : found

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #62027   2007.07.03 01:50 GMT+1 óra  
Én úgy emlékszem, hog char, már csak azért is, merrt a szinez függvényben is a van, pedig azt egy programomból másoltam ki. Viszont ahogy látom elég jól kihagytam egy-smást, szóval bemásolom ide a teljes kódot újra, javítva:

Kód:
Const
    Jkey = #77;
    Bkey = #75;
    FKey = #72;
    LKey = #80;

Procedure Szinez(x1,y1,x2,y2:Integer;Cht:Char);
    Var
        N,M:Integer;
    Begin
      For N:=X1 to X2 do
      For M:=Y1 to Y2 do
       Mem[$b800:(M-1)*160+(N)*2-1]:=ord(cht);
    End;

function Menufunction (x1,y1,x2,y2:integer):integer; {a menü méretét kell átadni neki}
var
  menu, db: integer;
  ch: char;
begin
  Menu:=1;
  Ch:=#0;
  db:=y2-y1+1;

  repeat
    Szinez(X1,Y1+Menu,X2,Y1+Menu);
    Ch:=Readkey;
    if (Ch=#0) Ch:=Readkey; {ha fonkció billentyűt nyomunk le, két kódot kapunk, az első mindig 0, azt nem vesszük figyelembe}
    if (Ch=LKey) Menu:=Menu+1;
    if (Ch=FKey) Menu:=Menu-1;
    if (Menu<1) Menu:=db;
    if (Menu>db) Menu:=1;
  until (Ch=#27 or Ch=#13);  {akkor lépünk ki, ha ESC-et nyomunk (27), vagy ENTER-t (#13)}
  {mire ide eljutunk, addigra a Menu-ben a kiválasztott elem száma van, és ha a Ch=#13-al, akkor ENTERT nyomtunk, nem ESC-et}
  if (Ch=#27) Menu:=-Menu; {ha ESC-et nyomtunk, akkor negatív számot fogunk visszaadni}
  Menufunction:=Menu;
end;

{ez itt egy példa a felhasználására}
var
  menu:integer;
begin
  clrscr();
  writeln('Menu1');
  writeln('Menu2');
  writeln('Menu3');
  writeln('Menu4');

  menu:=Menufunction(1,1,30,4)
  writeln('A kiválasztott menüpont a ',menu);
end.

Elvileg ennek jónak kell lennie, de nem próbáltam ki.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62026   2007.07.03 01:50 GMT+1 óra  
akkor milegyen ott?

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #62025   2007.07.03 01:49 GMT+1 óra  
Free-Pascalban nem lehet mem tömböt hasznélni(Legalábbis nekem Hephon azt mondta)
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62022   2007.07.03 01:41 GMT+1 óra  
Procedure Szinez(x1,y1,x2,y2:Integer;Cht:Char);
Var
N,M:Integer;
Begin
For N:=X1 to X2 do
For M:=Y1 to Y2 do
Mem[$b800 div (M-1)*160+(N)*2-1]:=ord(cht); -- Error: Identifier not found MEM, Error: Illegal qualifier
End;

és: a cht-hez mit kell megadni?
aztán:

until (Ch=#27 or Ch=#13);
ez az h v esc v enter, de: Error: Operator is not overloaded

ennyi lenne a problémám, pls help

   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #62020   2007.07.03 01:38 GMT+1 óra  
Van a karakter típus pascalban...csak nem tudom a pontos nevét(char, vagy character)
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #62017   2007.07.03 01:33 GMT+1 óra  
Jogos. Régen volt, na. Az elmúlt 4-5 évben, néhány alkalmat leszámítva, amikor delphiben dobtam össze valamit, nem nyúltam pascalhoz, csak c-hez és java-hoz. Szóval bocs, úgy jó, ahogy Joga írta.
Idézet
Pascalban char a karakter, vagy char?
Ezt mondjuk nem értem, mit is kérdezel?
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Joga - Törzstag | 1791 hsz       Online status #62016   2007.07.03 01:28 GMT+1 óra  
Kód:
var
  int Menu=0;
  char Ch=#0;
begin
Hé Matzi, ez félig c, félig pascal....pascalban így kell:
Kód:
var
  valt : tipus;

És pascalban nem lehet inicializálni
Aronkoma
Kód:
var
  int Menu=0;
  char Ch=#0;
begin

helyett
Kód:
var
  Menu:integer;
  Ch:char;
begin
  Menu=0;
  vh=#0;

Pascalban char a karakter, vagy char?Én charra emlékszek, de ha karakter, akkor javítsd ki a var-nál

Ezt a hozzászólást Joga módosította (2007.07.03 01:39 GMT+1 óra, ---)
(ಠ ›ಠ) Stewie!

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #62015   2007.07.03 01:22 GMT+1 óra  
int Menu=0;

itt nekem azt írja h Error: Wrong amount of parameters specified.

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #61973   2007.07.02 14:48 GMT+1 óra  
Ezt őgy tudod megoldani, hogy minden válaszátshoz bemásolod a kódrészletet (persze még jobb, ha ezt egy procedúrában megvalósítod), és a megfelelő paraméterekkel feltöltve (pl hogy hány menüpont van, és hol van az első), szépen megvárod, amíg lefut a ciklus, és akkor annyit rötént, hogy nem a player adott meg egy számot, hanem kiválasztott egy menüpontot, és annak a számát kapod készen. Persze arra figyelj, hogy itt az első menü kódja 0, a másodiké 1, stb.. ez mondjuk beidegződés, de majd ha elkezded a C-t, rájössz, miért van.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61970   2007.07.02 14:46 GMT+1 óra  
és ezt minden választási lehetőséghez tegyem be? hát... érdekes lesz átírni...

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #61953   2007.07.02 14:36 GMT+1 óra  
Kód:
Procedure Szinez(x1,y1,x2,y2:Integer;Cht:Char);
    Var
        N,M:Integer;
    Begin
      For N:=X1 to X2 do
      For M:=Y1 to Y2 do
       Mem[$b800:(M-1)*160+(N)*2-1]:=ord(cht);
    End;

Az első négy a bal felső sarok és a jobb alsó sarok koordinátája, az utolsó a kívánt szín kódja. Pl a 31 az a kék háttéren fehér betű, a 7a fekete háttéren szürke betű. Én ezeket használtam.

Megpróbálok kódot írni, az enyéim elég bonyolultak, inkább olyat nem linkelek be:
Kód:
Const
    Jkey = #77;
    Bkey = #75;
    FKey = #72;
    LKey = #80;
var
  int Menu=0;
  char Ch=#0;
begin
  clrscr();
  writeln('Menu1');
  writeln('Menu2');
  writeln('Menu3');
  writeln('Menu4');

  repeat
    Szinez(1,1+Menu,30,1+Menu); {itt niylván a menü helyzetéhez kell igazítani}
    Ch:=Readkey;
    if (Ch=#0) Ch:=Readkey; {ha fonkció billentyűt nyomunk le, két kódot kapunk, az első mindig 0, azt nem vesszük figyelembe}
    if (Ch=LKey) Menu:=Menu+1;
    if (Ch=FKey) Menu:=Menu-1;
    if (Menu<0) Menu:=3;
    if (Menu>3) Menu:=0;
  until (Ch=#27 or Ch=#13);  {akkor lépünk ki, ha ESC-et nyomunk (27), vagy ENTER-t (#13)}
  {mire ide eljutunk, addigra a Menu-ben a kiválasztott elem száma van, és ha a Ch=#13-al, akkor ENTERT nyomtunk, nem ESC-et}
end.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61936   2007.07.02 14:16 GMT+1 óra  
forrást pls

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #61930   2007.07.02 13:59 GMT+1 óra  
A választható menünek az a titka, hog eltárolod a menüpontokat, és egy számot, ami az aktuálisan kijelölt menüpont számát jelzi. Amikor a user megnyom egy gombot (ezt getkey()-el lehet megkérdezni asszem), akkor megnézed, hogy az a fel vagy a lefelé gomb e, és ennek megfelelően lépteted a számlálót (esetleg körbefordulhat az alján/tetején), és úgy rajzolod ki, hogy visszaugrasz gotoxy()-al a menü bal felső sarkához, és újra kiiratod egy ciklussal, úgy, hogy átállítod a háttérszínt, ha az épp kiválasztott menüpontnál tartasz.

A felugró ablak alatt azt értem, hogy amikor rákérdez valamire, akkor meghívsz egy window() fv-t, ami csinál egy kis ablakot a képenyő közepére, ott tezsi fel a kérdést, és utána visszaállítod a válasz uátna a képet teljesre, mintha mise történt volna.
Minrját keresek kódot.

Szerk:
Hülyeséget beszélek. Elég rég volt, de most megnéztem, és egyszerűbben oldottam meg. Csináltam egy fv-t, ami a memóriába írva közvetlenül módosítja a szín értékeket, így kiszinezem a megfelelő sort, a többit meg nem, és egy betűt sem kell kiírni újra. Mondjuk ez a megoldás baromira platfomrfüggő, meg minden, de a pascalnál ez nagyon nem számít.

Ezt a hozzászólást Matzi módosította (2007.07.02 14:16 GMT+1 óra, ---)
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61928   2007.07.02 13:55 GMT+1 óra  
hát vmi forrás jó lenne, mert választható menüt nemtok. és, hogy érted, h felugró ablakok?

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #61927   2007.07.02 13:53 GMT+1 óra  
Na, eddig szerintem jó, de azért még pár extrát el tudna viselni. Első körben legyenek kiválasztásos menük, ne ez a menüpont beirogatós, mert ezt könnyű elrontani (szöveges karakterre error), meg amúgyis szebb az. Ha érdekel, küldhetek forrást egy régebbi programomból. Márészt a kérdések legyenek felugró ablakokban, ez már trükkösebb, de megoldható.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61923   2007.07.02 13:30 GMT+1 óra  
például hol?

   
Reaper - Tag | 107 hsz       Online status #61915   2007.07.02 11:57 GMT+1 óra  
esetleg egy picit jobban nézne ki a cuccos ha helyenként használnád a textcolor() függvényt is
The Darkness vill come
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61867   2007.07.02 07:33 GMT+1 óra  
feltöltöttem egy demót, hogy lássátok milyen eddig tárgyak 3ik szintig, szörnyek 4ikig vannak, tehát túl sokat ne várjatok

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61865   2007.07.02 07:09 GMT+1 óra  
nem tervezek látványos cuccot, csak annyi h legyen vmi eccerű és szórakoztató program, amivel el lehet lenni. egyszerű grafika ugyan lesz de az is kb csak azért h legyen

   
Reaper - Tag | 107 hsz       Online status #61863   2007.07.02 07:03 GMT+1 óra  
hát sztem ebből pl egyszerüen látványos cuccost flashben tudnál kihozni ha az action script.org -on körül nézel ott elég hamar bele tanulhatsz és mivel az action script c ből van származtatva ezért a c++ ra is hamar rá éreznél csak mongyuk a mutatók azok meg keverhetnek a c ben
The Darkness vill come
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61805   2007.07.01 12:51 GMT+1 óra  
készül, készül...

   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #61803   2007.07.01 12:37 GMT+1 óra  
Véletlenül sem akarok beleszólni, de szerintem egyelőre ezt a programot ebben a formályában kellene kibővíteni addig, hogy minden alapvető alkotóelemet (procedúrák, funkciók, tömbök, rekordok és esetleg osztályok) menjenek rendesen. Az OOP nagyon be tudna kavarni, ha ezek nincsenek meg, még akkor is, ha amúgy a delphi viszonylag egyszerűen használható. Szóval én ebből látnék szívesen egy komplexebb verziót.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61732   2007.07.01 03:23 GMT+1 óra  
honnan lehet letölteni?

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #61729   2007.07.01 03:11 GMT+1 óra  
de ha pascal megy, könnyen meg tudod tanulni.
ellenben a c/c++ sok újdonságot és meglepetést hozna.

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61727   2007.07.01 03:05 GMT+1 óra  
delphi-hez nem értek, az a gond

   
Reaper - Tag | 107 hsz       Online status #61725   2007.07.01 03:04 GMT+1 óra  
hát ha delphiben csinálod akkor egyszerü dolgod lesz mert olyan mint a pascal és ott alapból vannak olyan komponensk hogy image meg iesmik tehát ha csak pár képből áll majd a grafikus változat akkor toom azt ajánlani vagy a macromedia flash-t ezek viszonylag egyszerüen kezelhető progik és majdnem mindent megcsinálnak helyetted csak a komponenseket kell össze vadászni... a flash mozgáshoz jobb de mind a kettő lassú... ha nagyon profira akarod megcsinálni akkor a c++/ openGl vagy c++/directX et toom ajánlani úgy gyorsan tudnál akár 3D ben is képet megjeleníteni
The Darkness vill come
   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61554   2007.06.30 02:24 GMT+1 óra  
ez is szöveges lesz... először. Aztán ha tudásom engedi, átírom majd grafikásra is.

   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #61518   2007.06.29 14:00 GMT+1 óra  
A fejlesztő eszközök mik lesznek?
Ez is szöveges lesz?
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Aronkoma01 - Tag | 44 hsz       Online status #61499   2007.06.29 06:36 GMT+1 óra  
Fallenlords: The Arena

   
> 1 <