játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Geris Chess
Egy egyszerű egyjátékos/kétjátékos/hálózatos sakk játék
Kategória: Táblajáték
A projectről:
Ezt a játékot elsősorban azért készítem, hogy átessen az új game enginem a tűzkeresztségen.

Az AI egyszerű minmax(-szerű) algoritmust használ. beállítástól függően 4 vagy 5 (végjátékban max 6) iterációig képes a lépéseket előregondolni,



Gépigény közepes felbontás mellett:
--------------------------------------------------
-1 gbyte RAM
-legalább 4 magos AMD, Intel, ARM vagy MIPS processzor
-gpu-t/igp-t nem igényel


Gépigény maximális felbontás mellett:
----------------------------------------------------
-legalább 4 gbyte DDR3 RAM dual channel üzemmódban
-legalább 8 magos, 4 ghz-s AMD processzor (intelen ezt nem akarod futtatni)
-gpu-t/igp-t nem igényel

A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
linux, gcc;
Saját game engine (build 383)
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2013, március 2.
2013, második negyedév
Beküldve:
2013.03.08 02:13
Fejlesztő:
(1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: -
Tagok:
beküldő: Geri
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 100%

Képek - Geris Chess
a hálózati engine tesztelése
a hálózati engine tesztelése
2013.04.13. 14:25

2013.04.03. 14:56

2013.03.08. 08:32

2013.03.08. 02:17

Fejlesztési napló - Geris Chess
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - Geris Chess
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193841   2013.05.02 15:50 GMT+1 óra  
amdnek van 16 magos szerverprocija, viszont 400ezer ft, és csak 2,8 ghz

amúgy az amd egy szálú teljesítményben nem jó, obviously a sakkomat rohadt gyorsan fogja tekerni, de a firefox már nem fog neki örülni annyira

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193840   2013.05.02 15:48 GMT+1 óra  
Akad itt 16 meg 24 magos/cpus proci is csak azon mac fut...
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193839   2013.05.02 15:47 GMT+1 óra  
akkor vagy a sakkomat szeretnéd ennyire játszani, vagy nem tudtál róla,hogy az amdnek van már 8 magosa is

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193838   2013.05.02 15:46 GMT+1 óra  
Megyek AMD-t venni.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193837   2013.05.02 15:44 GMT+1 óra  
hát a hyperthreaddal semmilyen szoftver nem skálázódik. igazi 8 magos processzor kell, aztán azzal majd skálázódik. http://www.arukereso.hu/processzor-c3139/amd/fx-8350-4ghz-am3-p128129051/termek-leiras.html#properties

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193836   2013.05.02 15:42 GMT+1 óra  
Na hat aze mondom h nem jol skalazodik
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193835   2013.05.02 15:36 GMT+1 óra  
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193834   2013.05.02 15:33 GMT+1 óra  
Tudom mi a hyperthreading, es hogy a fenebe ne hozna teljesitmenynovekedest. A windows 8 cpu-nak latja.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193832   2013.05.02 15:29 GMT+1 óra  
a virtuális magok nem hoznak érezhető teljesítménynövekedést, csak egyfajta gördülékenyebb threadszinkronizálást tesznek lehetővé. a core2quad közül is sok tud virtuális magokat.

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193831   2013.05.02 15:28 GMT+1 óra  
4 core * 2 ...
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193830   2013.05.02 15:25 GMT+1 óra  
nincs 8 cpu-s core i7

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193829   2013.05.02 15:24 GMT+1 óra  
8 cpu -t irtam wazeg -.-
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193828   2013.05.02 15:20 GMT+1 óra  
nincs 8 magos core i7.

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193826   2013.05.02 14:53 GMT+1 óra  
Kiprobaltam most core i7-en (8 cpu), valamivel gyorsabb mint a core2 quad-on (4 cpu), de nem lenyegesen (1 nel kisebb fps). Szoval a processzorok szamaval meg mindig nem skalazodik jol.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193825   2013.05.02 14:45 GMT+1 óra  
updated: az engine kicserélve vadi új, vagy csak perwollal mosott verzióra

javaslom azoknak, akiknek eddig fagyott.

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193599   2013.04.18 21:00 GMT+1 óra  
sürgős update: fekete gyalog beérése esetén fehér tisztet adott

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193570   2013.04.18 14:12 GMT+1 óra  
nem, nem hasznos, de a bugreport hasznos. megpróbálom majd előidézni a hibát.

   
borsi - Tag | 180 hsz       Online status #193558   2013.04.18 00:25 GMT+1 óra  
Akkor száll el, ha jó grafika és egy másik beállítás között váltok (mindkét irányba), a többi váltás nem okoz gondot.

Nem tudom, hogy hasznos-e, de a JIT Debugger ezt adja:
Idézet
Unhandled exception at 0x0048246C in gerischess_x86.exe: 0xC0000005: Access violation writing location 0x4961F020.

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193556   2013.04.17 23:44 GMT+1 óra  
Idézet
borsi :
max: 0.3-1.5 fps (újra kell előtte indítani, különben elszáll)


le tudnád írni ennek a hibának a reprodukálásához szűkséges lépéseket?

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193555   2013.04.17 23:43 GMT+1 óra  
ennek nem kell több fps-en mennie, ez egy sakk game

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #193553   2013.04.17 22:39 GMT+1 óra  
legegyszerűbb graf.: 20-25 FPS
alacsony graf.: 15-19 FPS
max. graf: 4-5 FPS

Intel core i7-2600K 3.7 Ghz (4 magos), 6GB RAM

Őszintén szólva ennél jobb eredményekre számítottam, mert amúgy ez nem egy rossz proci...

Jó hír viszont, hogy fél órán át játszottam vele alacsony grafon, és ezalatt a proci hőmérséklete nem haladta meg a 41 fokot (igaz, elég komoly hűtéssel van felszerelve).

   
borsi - Tag | 180 hsz       Online status #193551   2013.04.17 22:06 GMT+1 óra  
min: 15-20 fps
közepes: 5-9 fps
max: 0.3-1.5 fps (újra kell előtte indítani, különben elszáll)

i5-3210M~2.5GHz, 8 GB ram

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193549   2013.04.17 22:04 GMT+1 óra  
kösz a mérést

   
Lajhár_Tibor - Tag | 33 hsz       Online status #193548   2013.04.17 21:50 GMT+1 óra  
Kipróbáltam:

Elindítás után
min: 5 fps
avg: 2.5 fps
max: üres ablak, kis idő után win hibaüzenet, vagy lefagyás.

Amennyiben a sakktáblán van az egér (zöld kijelölés látszik) gyakorlatilag feleződik az fps-em min:2.6; avg:1.4

Minden esetben több másodpercig figyeltem a kiírt fps értéket.

cpu, ram: intel T2500 2.0 Ghz, 2Gb pc5200
__________________________________________________________

Linkek : Project - aRPG
sl0zh.mail@gmail.com
   
majoros - Tag | 11 hsz       Online status #193537   2013.04.17 20:04 GMT+1 óra  
Na, én is kipróbáltam.
Nálam
minimumon ~ 5 fps
közepesen ~ 3 fps
magason ~ 0,2 fps
2,3 GHz-s Core 2 Duo procival.
Szerencsére a sebesség nem megy a játékmenet rovására.

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193535   2013.04.17 19:55 GMT+1 óra  
gdi

de ez inkább az enginehez tartozó kérdés

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #193533   2013.04.17 19:49 GMT+1 óra  
Egy kevésbé lényeges kérdésem lenne.

Windows-on mivel rajzolod ki az image array-t?
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193506   2013.04.17 16:50 GMT+1 óra  
ramy: működik lowon a celódon

   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #193504   2013.04.17 16:46 GMT+1 óra  
magas----- 31 sec per frame
közép------- 03 sec per frame
alacsony--- 01 sec per frame

Kitaláltál egy új mérőszámot, ddbwo.

Én az 1.7 celeron laptopoon el sem merem indítani, főleg miután olvastam, hogy elfüstölhet a gép.

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #193494   2013.04.17 14:50 GMT+1 óra  
Most mi van, annak idején az operátorok nagygépes környezetben írtak játékot, ami a nyomtatóra dolgozott.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #193490   2013.04.17 12:36 GMT+1 óra  
Lehetne rakni a framek közé egy állapotjelző csíkot hogy hol tart a következő renderelése.
ddbwo
A sebesség inkább spf-ben mérhető, mint fps-ben.

Ez eléggé találó.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193485   2013.04.17 10:24 GMT+1 óra  
nincs, mert felesleges. az ai nem fogja feladni, hogy te meg játék közben mit csinálsz, az meg már a magánügyed.

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #193480   2013.04.17 09:27 GMT+1 óra  
Lépésszám szabály benne van, ha már itt tartunk?
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193478   2013.04.17 09:25 GMT+1 óra  
sztem ez nem hivatalos szabály, max valami helyi szokás lehet. rágugliztam, de nem találtam ilyesmit.

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193472   2013.04.16 23:08 GMT+1 óra  
Leírásom nincs, én szájhagyomány útján tanultam sakkozni. Lehet hogy nem ez a pontos szabály.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
fpeti - Törzstag | 1290 hsz       Online status #193468   2013.04.16 22:20 GMT+1 óra  
Szép a grafikája, nálam 2 magon ennyi derült ki.
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #193467   2013.04.16 22:19 GMT+1 óra  
Idézet
Geri :
Idézet
ddbwo :
Hogy a fenébe forog együtt a pályán a bevágott rücskös sakk mező a kamerával? Mi történik azzal, hogy alapból ilyen lesz a geometriája?



ezt részletezd, légyszives


Ha jobb oldali zöld alatti mezőt elnevezzük Buksi-nak és megjegyezzük a hibáit, akkor ha buksi elfordult, a bal oldali zöld mezőn ugyanazok a hibái. Persze a távolság és irány miatt kicsit más.
Aki a helyére kerül, az nem Buksi. Én Buksi foltjait ismerem, és ez nem ő...
http://kepfeltoltes.hu/130416/mezo_forg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lényegében minden mező a saját jellemzőit tartja meg. Annak ellenére, hogy elméletileg pontosan illeszkednek egymás helyére.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193465   2013.04.16 21:52 GMT+1 óra  
(amnúgy az f gombra rátiposva kiírja az fpst)

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193464   2013.04.16 21:48 GMT+1 óra  
asy:

ad mattot, csak nem nagyon mer a kockázatos lépésekbe belemenni valamiért, de előtt utóbb azért beadja.

,,hogy ha a király átmegy az ellenfél utolsó sorába, akkor visszakapsz egy parasztot''
hmm, erről még életemben nem hallottam. van erről valami leírásod?

dmg:

nem 8350-ösöm van, hanem sima 4 magos, előző generációs athlon2 x4 635ön, 3,4 ghz-n járatva. nekem így olyan fél - 1 fps, 8350-esen olyan 2-3 fps körül futna.

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193461   2013.04.16 21:09 GMT+1 óra  
ui.: azt a szabályt nem ismeri, hogy ha a király átmegy az ellenfél utolsó sorába, akkor visszakapsz egy parasztot (a kiinduló helyén)? Amúgy meg nem nagyon akar mattot adni pedig simán meghetné mert király és királyné áll már csak
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #193460   2013.04.16 20:48 GMT+1 óra  
Valahogy ezen se érzem, hogy megváltaná a világot, mivel kb. 10 mp a reakcióideje (core2 quad 2.5 GHz).

Az AI egész jó, bár elég könnyen csapdába csaltam a királynöjét, és egy futóért feláldozta... (szerintem még el tudott volna menekülni vele).

Ezt a hozzászólást Asylum módosította (2013.04.16 20:56 GMT+1 óra, ---)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #193459   2013.04.16 20:43 GMT+1 óra  
Áhh ez olyan semmilyen, ehhez még szerverterem sem kell.

Amúgy neked most milyen van? 8350-ös?
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193458   2013.04.16 20:42 GMT+1 óra  
Idézet
ddbwo :
Hogy a fenébe forog együtt a pályán a bevágott rücskös sakk mező a kamerával? Mi történik azzal, hogy alapból ilyen lesz a geometriája?



ezt részletezd, légyszives

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193456   2013.04.16 20:41 GMT+1 óra  
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #193450   2013.04.16 20:29 GMT+1 óra  
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #193446   2013.04.16 20:17 GMT+1 óra  
Szép, jó, de még közepes grafikával is összefolynak a bábuk, néha azt sem tudom mivel lépek. Jó kéne már gépet fejleszteni nade akkor is.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #193444   2013.04.16 20:12 GMT+1 óra  
Hogy a fenébe forog együtt a pályán a bevágott rücskös sakk mező a kamerával? Mi történik azzal, hogy alapból ilyen lesz a geometriája?
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193441   2013.04.16 20:05 GMT+1 óra  
vásárolj 8 magos amd processzorral szerelt gépet, vagy játszd minimumon

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #193439   2013.04.16 19:52 GMT+1 óra  
Hát, működni működik...
A sebesség inkább spf-ben mérhető, mint fps-ben.

magas----- 31 sec per frame
közép------- 03 sec per frame
alacsony--- 01 sec per frame

A fény sokszor elcsúszik, és az ellentétes oldalon van. És sok a vibrálás, lyuk is a bábukon. Már ha nem maradnak ki a dolgok. A zöld kijelölés fény mozgatásánál megmarad egy frame erejéig a zöld cucc a bábuk körvonalán. Úgy nagyjából a pixel nagyítás méretében.

Mekkora az eredeti méret? Megnézném úgy is.
--
u.i.: Azért azok a tábla jelző ikonok csak hibásak maradtak... Fekete player felől elég hülyén néz ki.

Ezt a hozzászólást ddbwo módosította (2013.04.16 20:02 GMT+1 óra, ---)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #193433   2013.04.16 16:46 GMT+1 óra  
kész