játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Kanál Méz {Canal Maze}
3D versenyre
Kategória: FPS
A projectről:
A Projekt alapját a Pebble nevű saját fejlesztésű engine szolgáltatja, amit eredetileg egy korábbi enginem feltuningolásának terveztem, de inkább teljesen újat írtam (a verseny elején) csak a file kezelőt hagytam meg belőle, amivel jól elszórakoztam az időt a verseny elején.

Egyenlőre egy FPS-horror szürvivál játékra gondoltam (remélem az lesz a végeredmény is ) rajos kamera mozgásokkal, és egy hangyányi fizikával.

A Projekt a 3D versenyre készül, és remélem kész is lesz időben, ahogy magamat ismerem ez nem mindig szokott sikerülni, de igyekszem valami játszhatót összehozni :)
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Lazarus (FPC)
OpenGL
OpenAL
Lua
Newton Game Dynamics
;
Process Explorer (nagyon hasznos!)
Castle Game Engine (csak a textúra része)
ZenGL (csak a joystick kezelő része)
Blender
Audacity
Notepad++
Corel Draw!
Corel Photo Paint
MSPaint :D
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2013 Szeptember 30.
Beküldve:
2013.09.01 10:54
Fejlesztő:
Marcsello (2 fő)
Elérhetőség:
e-mail: punkosdmarcell'KUKAC'rocketmail.com
Tagok:
beküldő: Marcsello
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Ideiglenes felfügggesztve
Ideiglenes felfügggesztve
Készültség: 35%

Képek - Kanál Méz {Canal Maze}
Utólsó percek az indítás előtt, item számlálás....
Utólsó percek az indítás előtt, item számlálás....
2013.09.29. 15:02
Tudom, hogy HUDatlanságot fogadtam, de muszáj volt
Tudom, hogy HUDatlanságot fogadtam, de muszáj volt
2013.09.28. 06:17
Há evitte az asztalot a viz
Há evitte az asztalot a viz
2013.09.26. 14:26
És egy kicsit improved gui a menübe
És egy kicsit improved gui a menübe
2013.09.26. 14:24
Remélem, ez már készen van, már csak be kéne rendezni
Remélem, ez már készen van, már csak be kéne rendezni
2013.09.26. 13:30
és ez az egyik saját művem, ami NEM lesz benne a játékban :D
és ez az egyik saját művem, ami NEM lesz benne a játékban :D
2013.09.26. 13:15
Nem tudom, milyen indokból, de számomre ez a map kezd egy repülőre hasonlítani
Nem tudom, milyen indokból, de számomre ez a map kezd egy repülőre hasonlítani
2013.09.26. 12:56
Úgy tűnik mintha már ezzel is haladnék
Úgy tűnik mintha már ezzel is haladnék
2013.09.17. 12:29
A map új legbugosabb része, bejárat a lenti kis helyiségbe
A map új legbugosabb része, bejárat a lenti kis helyiségbe
2013.09.13. 15:43
Ezzel is volt valami szándékom, de elfelejtettem
Ezzel is volt valami szándékom, de elfelejtettem
2013.09.13. 15:42
És végre, valami csatornaléféle is van
És végre, valami csatornaléféle is van
2013.09.13. 15:40
Ha közelről megnézzük, látszik rajta valami textúra féle
Ha közelről megnézzük, látszik rajta valami textúra féle
2013.09.13. 15:39
Ha mindenhol így hatna a köd, akkor pont tökéletes lenne
Ha mindenhol így hatna a köd, akkor pont tökéletes lenne
2013.09.13. 15:38
4. ábra, a mapnak egyetlen kanyarja van az is bugos
4. ábra, a mapnak egyetlen kanyarja van az is bugos
2013.09.06. 13:35
3.ábra, nah, végre ezzel is haladtam egy kicsit, ez is sokat fog még érni :)
3.ábra, nah, végre ezzel is haladtam egy kicsit, ez is sokat fog még érni :)
2013.09.06. 13:34
2.ábra grafikai tuning, sokkal jobb mint volt
2.ábra grafikai tuning, sokkal jobb mint volt
2013.09.04. 11:04
És, az az ennyi, így néz ki a játékban
És, az az ennyi, így néz ki a játékban
2013.09.03. 14:30
És, ennyi van kész a map-ból
És, ennyi van kész a map-ból
2013.09.03. 13:38
1.ábra, azaz valami ilyesmi lesz a map (jobb kép hamarosan)
1.ábra, azaz valami ilyesmi lesz a map (jobb kép hamarosan)
2013.09.03. 13:31

Fejlesztési napló - Kanál Méz {Canal Maze}
Marcsello 2013.09.30. 02:47
nem mondom, hogy kész, de be van adva, azt jóvan, helyezéstől függetlenül büszke vagyok a munkámra, ezúton is köszönöm mindenkinek a segítséget. Remélem mindent mellékeltem amit kellett. És jól látható a verseny logó :)
Marcsello 2013.09.28. 14:10
Milyen Jó, hogy a beadás előtt 36 órával, még a mainloop-ot boncolgatom, és a threadokat próbálom kibogozni :D Kíváncsi leszek mi fog a véglegesben kisülni :D
Marcsello 2013.09.28. 06:59
Felkerült az utolsó demó, a következő ápdét már a végleges játék lesz, ebben is rengeteg újítás van, de időszűkében, most nem írok róla regényt, és néhány fontosabb dologot már az előzőekben leírtam, ebben még annyi a nem végleges, hogy a map nincs kész, és ha elfogy az életed, akkor nem történik semmi (asszem)

röviden az objective:
- használd a kulcsot, amit kaptál, hogy bejuss a gépházba,
- az asztalon(ban) lévő kulccsal indítsd be a gépeket,
- vedd fel az egyik gép tetején található Univerzális csatornakürtőt (ha "használod" visszateleportál a spawn-ra)

Nos, ennyi, jah és a link az ONLINE LEADERBOARD-hoz :
http://www.your-share.atw.hu/punkosdmarcell/pebble
Marcsello 2013.09.25. 06:51
ismételten egy kurtze changelog, ami számomra meglepő fordulatokat hozott...

- Felvehető és "használható" itemek megoldva.
- Online Scoreboard! A játék időre megy
- Egyediségek megvannak
- menü (végre) menő
- kisebb player controller improve (roszabb lett)
- lépés hangok, és zene
- vizeket újra csinálom, de ha így haladok, csak fölösleges munka lesz.
- kisebb teljesítmény javítások
- Player neve játék közben is változtatható, ez jelenik majd meg az online scoreboardon is
- textúra mindenütt
- több debug infó

nos, egyenlőre enyi. Akik csodálkoznak azok jól teszik, a játék horror része alig fejlődött. És szerintem ki is hagyom, egyszerűen nincs már rá időm, a verseny kezdetekor a nyári szüneti időbeosztással számoltam, és hát ugye akkor pont elég időm lett volna, csak sajn, nem nyár van, és ezt iskola mellett nem könnyű megoldani. Így a játékban kulcsokkal, és itemekkel lehet majd a map végére eljutni, időre, persze amennyi időm marad így a végső simításokban, amennyire tudom creapy-vé teszem, de az új-alapötlet marad.
Az online scoreboard, elérhető lesz webes felületen, és a játék is megjeleníti a top5-öt. Miután az itemeket megcsináltam, rájöttem, hogy a fizikai motor abszolút felesleges volt, mert gyakorlatilag a player az egyetlen objektum (meg a map, de nembaj) az egészben, de mostmár megpróbálom a legtöbbet kihozni az egészből. Szóval jelenleg itt tartok, demót még mindenképp rakok fel újat a beadás előtt. Csak legyen belőle valami Addig is...: Szebb Jövőt!
Marcsello 2013.09.17. 12:05
Nah, újabb verzió fent, ez már haladás, ebben még sajnos nem az említett egyedi dolgok vannak, de itt a changelog:

- Newton threadolva, ez az elején elég bgos, és instabil volt, szóval egy napot elvitt, amire nem számítottam, úgyhogy egy kicsit idő hátrányban vagyok.

- Bindelhető debug gomb, ez azért lényeges, mert a végleges beadandó verziómban ki akarom venni, ugyanis a debug bugos :D és néha sikerül vele chrash-elnie ami elég ciki lenne.

- A hangszórók már vezérelhetők LUA-ból, így már van értelme kikapcsolt hangszórókat a map-ba írni.

- A textúrák viszont maradtak ahogy vannak, nincs több ötletem a fixálásukra, ez azért van mert a blender rosszul exportál .3ds-be így a textúrák bekerülnek, csak a koordinátájuk nem, és így nekem kellet valamit beleírnom,

- Improved Map, Csak hogy a játék is fejlődjön, most már tele van ambinent soundokkal, és egy pár helyen vízzel, aminek van sodrása is, a kockák ha beleesnek csobbanás SZERŰ hangot hallatnak, és már kezdem belevinni az "ijesztő csatorna" elemeket.

Igazából ha belegondolok, az engine-ből már csak a HUD van, mondjuk azt nem szeretem a horrorjátékokban, mert kicsit azért érezteti, hogy a gép előtt űlsz, de azért szeretnék bele rakni, de még megfontolom, meg a sima, nem 3D hangok, ami elég érdekes, mert ez szokott elsőként kész lenni, ezen kívül még sok bug lehet benne amiket nem fedeztem fel, de majd meglátjuk. Meg persze egy kis player controller bugtalanítás, és valami szörnyet is belevinni, mert magában egy ilyesztő csatorna az nyomasztó, meg minden, de ha nem rakod tele a gatyádat valamitől amiről tudod hogy ott van és figyel nincs értelme gyakorlatilag. És hát gyakorlatilag ennyi, most ahogy kezdem rutinosan használni a blendert a map is egyre gyorsabban fejlődik, de persze a vizet, a hangszórókat, kockákat és egyebeket mind papíron megrajzolom majd beleírom kézzel a map-ba, ami lássuk be eléggé lassú munka, de ha nekiállok egy map szerkesztőnek is akkor nem fogok végezni (ilyenkor azt kívánom, bárcsak lenne egy ismerősöm aki tud programozni :DD ) persze szerintem mire a kettőt csinálom, addigra összehozok egy jó kis csapatot, csak ugye az első hetekben ott sem szokott elég gördülékenyen menni a munka, ezért most már nem érdemes, meg a verseny elején sem volt jelentkező :D.

Nos, egyenlőre ennyi, Marcsello vége.
Marcsello 2013.09.13. 15:03
Ismét egy hangyányi changelog:

- Végre sikerült valami csatornalé szerűt alkotni a szaga még nem az igazi, nem is folyik, és nincs textúrája se, DE VAN, a kockák, és az egyéb fizikai objektumok szépen elvannak benne
- Sikerült valami textúra félét is megcsinálni, de még nem az igazi, még egy kis matek kellene bele, mert így elég furcsa.
- Megcsináltam ismételten a ködöt, aztán megint kivettem, mert most jó, meg minden, de nagyon ronda, csak nem tudom mit alkotok helyette.
- Fejlődik a map, hamarosan megvan ami a képen szerepelt
- egy kis improve a 3ds beolvasón, (a textúrák miatt)
- player controller két lépést fejlődött, visszafele, újra lehet mindenfelé parkurozni, de már van egy kis megoldásfélém,

Ami viszont gáz, hogy a program futási sebessége befolyásolja a fizikai modellezést, tervezem, hogy átrakom ezt is egy másik threadra, csak már nem fogok tudni kiigazodni benne, meg szerintem ős se magában.
Ami viszont pozitívum, hogy rávettem egy zenészt és egy grafikust, hogy segítsenek a munkában, így teljesen jogtiszta saját zenéje lesz, és profi loading screenje (mellesleg mind a kettő édesapám, aki régóta foglalkozik ezekkel)
Sajnos elég sok bug van, és elég kevés ijesztő ötletem van, lehet hogy a végén valami labdáva-kő-mönni-a-csőbenn cucc lesz belőle, amint a textúrázási gondokat, és a multithreadolt fizikát megoldom, ismét posztolni fogok egy újabb demó verziót, ha abban vagy bármelyikben bug-ot találtok, nyugodtan lehet szólni :DD
Marcsello 2013.09.09. 12:39
Nos, amint kész van a csomagolás, fel fogok tölteni egy kicsike kis demót, (csak ha addig feldobom a talpam, legyen legalább valami beadva :D ) van benne két map amiket a /LoadMap("maps/map.pem")- el tölthettek be, illetve bele dobtam egy luadoc-nevű filet is, amiben benne van néhány hasznos parancs, csak kimaradt belőle a AssignTrigger(id,"parancs") a parancs azért string, mert function-al bonyolult lenne kivitelezni. A scriptekbe és a beálításokba is nyugodtan bele lehet nyúlni, illetve a probamap.pem-ben van hangszóró berakva, de nincs benne a wav file, ennek oka a szerzői jogvédelem, és minél kisebb fileméret, ahogy elnézem, ezzel a tempóval nem tudom, fogok-e végezni, de majd meglátom, hátha lesz valami alap :D de ha nem jön össze, megcsinálom GP-ben, ha összejön, akkor a 2-őt, jah ami még fontos a szöveg bevitelt az F1-el lehet elővarázsolni, és luaparancsok elé / jelet kell tenni, majd szóköz nélkűl írni a parancsot. Egyenlőre ez csak egy bemutató, szóval semmi világrengetőt ne várjatok :)
Marcsello 2013.09.06. 13:33
Ismét csak egy kicsike changelog, de most az elmúlt napokban sokat haladtam, ezzel csak az a baj, hogy még mindig az enginen, és a játék az még mindig alig haladt
de azért itt vannak az újítások:

- Mint észrevehettétek, az előző verziókban egy joystick-volt bekapcsolva (Xbox 360 controller) ez azért volt mert nem volt az egér kezelés megoldva, nos, ez mag van oldva, a gombok is, és a mozgatás is, kicsit még furcsa, de lesz az jobb is
- végre van valami GUI-ra hasonlító képződmény, és most már szüneteltein is lehet a játékot (esc) ekkor ugrik fel a gui (3. ábra)
- tettem egy előrelépést a bitmap fontok lecserélésében, de nem tetszett, ezért egy darabig még maradnak, akármilyen csúnyák és lassúak is.
- Most már lehet nevet változtatni, és kikapcsolni a parancsok bevitelét a chatbox-ba(cheatelés elkerülése végett)
- a gombok bindelhetőbbek mint voltak :D
- najó, egy nagyon kicsit haladtam a map-al is (4. ábra) :D

Nos, szerintem egyenlőre ennyi történt, ami fontos, megpróbáltam egy kicsit bugtalanítani a player controllert (megint) ennek az lett az eredménye, hogy olyan érzés közlekedni mint valami Labda-Gördeszka-versenyautó kombóval parkuroznánk a csőben, ezt nem hagyhatom így, hiszen ebben a kategóriában ez az egyik legfontosabb szempont, hogy szépen komótosan tudjunk közlekedni, és minden második fűszálban hasra esni. amit még elrontottam az a Fog, megpróbáltam kicsit realisztikusabbá tenni, erre az egész képernyő fekete lett, szóval azt hagyom is egy időre, mert nem igazán bízom benne.
Marcsello 2013.09.04. 11:42
Changelog a legutóbbi bejegyzés óta:
- OpenAL bugok nagy része javítva
- Karakter kontroller finomhangolva, még mindig kicsit részeges, de már kicsit jobb
- Ambient fények, és egy kis fekete köd hozzá adva, (2. ábra)

a Specular és a Diffuse fények még hiányoznak, meg a 3ds textúrázása sem tökéletes, de haladok már vele. Hamarosan komolyabban is nekikezdek a map megalkotásának, még néhány LUA cucc hiányzik belőle mi nélkül nem lehet interaktívvá tenni a mapokat, de mindent sorjában
Marcsello 2013.09.03. 13:29
Nah, gondoltam nem árt ide is egy kis frissítés, a játék motor már nagyjából a következőkre alkalmas:
- alapszintű textúrák, színezett 3ds modellek, néhány alap fizikai objektum, és elég bugos openAL kezelés, és egy még bugosabb karakter kontroller, egy kis hó, és eső, és egy faderes kép megjelenítő (mind ezt lua vezérli ), mivel egy kivételével ezek egyikét sem tudta az elődje, ezért elég gyorsan kellett ezt mind produkálnom, de már kezdek jól állni, annyira, hogy el kezdtem tervezgetni magát a játékot.
Egyenlőre arra jutottam, hogy a játék a nagyváros alatt húzódó csatorna rendszerben játszódik, sötétben.

Egyik este láttunk lemenni valamiféle lényt a csatorna lejáróba, és azóta furcsa dolgok történtek, már több helyen is jártunk, de mindenhol csak azt bizonygatták nekünk, hogy a csatorna teljesen biztonságos, és nekem semmi közöm az ott történő dolgokhoz, mígnem amikor a DRV (Dél-Dunántúli Regionális Vizművek) -nél meg nem győzzük az ebben illetékes emberkét, hogy ott valóban lehet valaki, és ő, (mivel jó arc) leenged minket a csatorna rendszerbe, és mi a zsebünkben egy Nokia 100-al nekivágunk a hatalmas hálózatnak, hogy kiderítsük, mik is ezek a furcsa jelenségek.

Tudom, nem túl kreatív, és több szempontból nem állja meg a helyét, de eddig erre jutottam, persze a végleges történet kicsit jobb lesz, mert azért az is sokat dobhat rajta, ha valami rajos történet kapcsolódik hozzá. ennek a megvalósítása, jelenleg egy kezdetleges rajz a map-ról, (1.ábra) és, hát ennyi.

Hozzászólások - Kanál Méz {Canal Maze}
Marcsello - Tag | 228 hsz       Online status #198462   2013.10.20 23:00 GMT+1 óra  
(csak így fű alatt: ) valószínüleg a játék itt nem ér véget, folytatni fogom a fejlesztést, és valami elviselhető változatot alkotni. Még nem nyúlok bele a projekt oldalába, meg a verzióba, meg ezekbe, amíg nem zárult le a verseny. Inkább most csak kísérletezem azoknak a dolgoknak a kijavításával, amiket beleraktam, hogy "jó lesz az úgy" aztán elviselhetetlenek lettek. Jövőbeli terveimben egy jó kis játék szerepel, pályaszerkesztővel (hogy bárki alkothasson egyedi map-ot), és coop-al. Jelenleg a fizika server - client át heggesztésén ügyködöm, egyenlőre a super-simple szériás nos, nem tudom minek nevezzem, multiplayer motoromon ( = gagyi ). De ezt csak nagyon szabadidő szinten, szóval, lassan de biztosan, alkotok valamit.
Az élet szép, csak tele van Bugokkal
http://marcsello.com/
   
Marcsello - Tag | 228 hsz       Online status #197685   2013.09.28 00:29 GMT+1 óra  
igen, sajos az ingame beálítás az érzékenységhez elmarad... Én a saját ízlésemhez álítottam, de át lehet álítani, a scripts/userconfig.cfg- ben van egy sensitivity sor (asszem alapból 0.7) ott át lehet írni. De talán holnap felrakom az utolsó demót, aztán vasárnap este már véglegesedik...
Az élet szép, csak tele van Bugokkal
http://marcsello.com/
   
Krisz98 - Tag | 66 hsz       Online status #197675   2013.09.27 14:09 GMT+1 óra  
Az egér egy kicsit(nagyon) érzékenynek tűnik
   
Marcsello - Tag | 228 hsz       Online status #197390   2013.09.17 20:21 GMT+1 óra  
Új verzió Új bugok, nyugodtan lehet tesztelni.
Az élet szép, csak tele van Bugokkal
http://marcsello.com/
   
Marcsello - Tag | 228 hsz       Online status #197132   2013.09.03 21:11 GMT+1 óra  
Igen, de ha még neki állok ezen belűl is valami egyedit kigondolni, akkor már nem lesz időm a kivitelezésre
Az élet szép, csak tele van Bugokkal
http://marcsello.com/
   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #197102   2013.09.02 18:04 GMT+1 óra  
Attól, hogy hasonló a műfaj, még lehet egyedi
   
Marcsello - Tag | 228 hsz       Online status #197093   2013.09.02 12:03 GMT+1 óra  
én pedig abban reménykedtem, hogy valami egyedit fogok alkotni
Az élet szép, csak tele van Bugokkal
http://marcsello.com/
   
Torrents - Tag | 79 hsz       Online status #197085   2013.09.02 09:13 GMT+1 óra  
Nálam is úgy érzem ez a téma nagyon felkapott lesz a versenyre

   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #197083   2013.09.02 07:13 GMT+1 óra  
Ohó Nálam is fps horror készül Érdekesnek ígérkezik
   
Marcsello - Tag | 228 hsz       Online status #197077   2013.09.01 18:54 GMT+1 óra  
: Project Pebble
Az élet szép, csak tele van Bugokkal
http://marcsello.com/
   
> 1 <