|
Kanál Méz {Canal Maze}
3D versenyre
Kategória: FPS
A projectről:
A Projekt alapját a Pebble nevű saját fejlesztésű engine szolgáltatja, amit eredetileg egy korábbi enginem feltuningolásának terveztem, de inkább teljesen újat írtam (a verseny elején) csak a file kezelőt hagytam meg belőle, amivel jól elszórakoztam az időt a verseny elején.
Egyenlőre egy FPS-horror szürvivál játékra gondoltam (remélem az lesz a végeredmény is ) rajos kamera mozgásokkal, és egy hangyányi fizikával.
A Projekt a 3D versenyre készül, és remélem kész is lesz időben, ahogy magamat ismerem ez nem mindig szokott sikerülni, de igyekszem valami játszhatót összehozni :)
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Lazarus (FPC)
OpenGL
OpenAL
Lua
Newton Game Dynamics;
Process Explorer (nagyon hasznos!)
Castle Game Engine (csak a textúra része)
ZenGL (csak a joystick kezelő része)
Blender
Audacity
Notepad++
Corel Draw!
Corel Photo Paint
MSPaint :D
Fejlesztés kezdete: |
Tervezett befejezés: |
|
2013 Szeptember 30.
|
Beküldve:
2013.09.01 10:54
|
Fejlesztő:
Marcsello (2 fő)
Elérhetőség:
e-mail: punkosdmarcell'KUKAC'rocketmail.com
Tagok:
beküldő: Marcsello
regisztrált tagok:
Fejlesztés állapota:
Ideiglenes felfügggesztve
Készültség: 35%
|
Képek - Kanál Méz {Canal Maze}

|
|
Utólsó percek az indítás előtt, item számlálás....
|
2013.09.29. 15:02 |
|

|
|
Tudom, hogy HUDatlanságot fogadtam, de muszáj volt
|
2013.09.28. 06:17 |
|

|
|
Há evitte az asztalot a viz
|
2013.09.26. 14:26 |
|

|
|
És egy kicsit improved gui a menübe
|
2013.09.26. 14:24 |
|

|
|
Remélem, ez már készen van, már csak be kéne rendezni
|
2013.09.26. 13:30 |
|

|
|
és ez az egyik saját művem, ami NEM lesz benne a játékban :D
|
2013.09.26. 13:15 |
|

|
|
Nem tudom, milyen indokból, de számomre ez a map kezd egy repülőre hasonlítani
|
2013.09.26. 12:56 |
|

|
|
Úgy tűnik mintha már ezzel is haladnék
|
2013.09.17. 12:29 |
|

|
|
A map új legbugosabb része, bejárat a lenti kis helyiségbe
|
2013.09.13. 15:43 |
|

|
|
Ezzel is volt valami szándékom, de elfelejtettem
|
2013.09.13. 15:42 |
|

|
|
És végre, valami csatornaléféle is van
|
2013.09.13. 15:40 |
|

|
|
Ha közelről megnézzük, látszik rajta valami textúra féle
|
2013.09.13. 15:39 |
|

|
|
Ha mindenhol így hatna a köd, akkor pont tökéletes lenne
|
2013.09.13. 15:38 |
|

|
|
4. ábra, a mapnak egyetlen kanyarja van az is bugos
|
2013.09.06. 13:35 |
|

|
|
3.ábra, nah, végre ezzel is haladtam egy kicsit, ez is sokat fog még érni :)
|
2013.09.06. 13:34 |
|

|
|
2.ábra grafikai tuning, sokkal jobb mint volt
|
2013.09.04. 11:04 |
|

|
|
És, az az ennyi, így néz ki a játékban
|
2013.09.03. 14:30 |
|

|
|
És, ennyi van kész a map-ból
|
2013.09.03. 13:38 |
|

|
|
1.ábra, azaz valami ilyesmi lesz a map (jobb kép hamarosan)
|
2013.09.03. 13:31 |
|
Fejlesztési napló - Kanál Méz {Canal Maze}
Marcsello |
2013.09.30. 02:47 |
|
nem mondom, hogy kész, de be van adva, azt jóvan, helyezéstől függetlenül büszke vagyok a munkámra, ezúton is köszönöm mindenkinek a segítséget. Remélem mindent mellékeltem amit kellett. És jól látható a verseny logó :) |
Marcsello |
2013.09.28. 14:10 |
|
Milyen Jó, hogy a beadás előtt 36 órával, még a mainloop-ot boncolgatom, és a threadokat próbálom kibogozni :D Kíváncsi leszek mi fog a véglegesben kisülni :D |
Marcsello |
2013.09.28. 06:59 |
|
Felkerült az utolsó demó, a következő ápdét már a végleges játék lesz, ebben is rengeteg újítás van, de időszűkében, most nem írok róla regényt, és néhány fontosabb dologot már az előzőekben leírtam, ebben még annyi a nem végleges, hogy a map nincs kész, és ha elfogy az életed, akkor nem történik semmi (asszem)
röviden az objective:
- használd a kulcsot, amit kaptál, hogy bejuss a gépházba,
- az asztalon(ban) lévő kulccsal indítsd be a gépeket,
- vedd fel az egyik gép tetején található Univerzális csatornakürtőt (ha "használod" visszateleportál a spawn-ra)
Nos, ennyi, jah és a link az ONLINE LEADERBOARD-hoz :
http://www.your-share.atw.hu/punkosdmarcell/pebble |
Marcsello |
2013.09.25. 06:51 |
|
ismételten egy kurtze changelog, ami számomra meglepő fordulatokat hozott...
- Felvehető és "használható" itemek megoldva.
- Online Scoreboard! A játék időre megy
- Egyediségek megvannak
- menü (végre) menő
- kisebb player controller improve (roszabb lett)
- lépés hangok, és zene
- vizeket újra csinálom, de ha így haladok, csak fölösleges munka lesz.
- kisebb teljesítmény javítások
- Player neve játék közben is változtatható, ez jelenik majd meg az online scoreboardon is
- textúra mindenütt
- több debug infó
nos, egyenlőre enyi. Akik csodálkoznak azok jól teszik, a játék horror része alig fejlődött. És szerintem ki is hagyom, egyszerűen nincs már rá időm, a verseny kezdetekor a nyári szüneti időbeosztással számoltam, és hát ugye akkor pont elég időm lett volna, csak sajn, nem nyár van, és ezt iskola mellett nem könnyű megoldani. Így a játékban kulcsokkal, és itemekkel lehet majd a map végére eljutni, időre, persze amennyi időm marad így a végső simításokban, amennyire tudom creapy-vé teszem, de az új-alapötlet marad.
Az online scoreboard, elérhető lesz webes felületen, és a játék is megjeleníti a top5-öt. Miután az itemeket megcsináltam, rájöttem, hogy a fizikai motor abszolút felesleges volt, mert gyakorlatilag a player az egyetlen objektum (meg a map, de nembaj) az egészben, de mostmár megpróbálom a legtöbbet kihozni az egészből. Szóval jelenleg itt tartok, demót még mindenképp rakok fel újat a beadás előtt. Csak legyen belőle valami Addig is...: Szebb Jövőt! |
Marcsello |
2013.09.17. 12:05 |
|
Nah, újabb verzió fent, ez már haladás, ebben még sajnos nem az említett egyedi dolgok vannak, de itt a changelog:
- Newton threadolva, ez az elején elég bgos, és instabil volt, szóval egy napot elvitt, amire nem számítottam, úgyhogy egy kicsit idő hátrányban vagyok.
- Bindelhető debug gomb, ez azért lényeges, mert a végleges beadandó verziómban ki akarom venni, ugyanis a debug bugos :D és néha sikerül vele chrash-elnie ami elég ciki lenne.
- A hangszórók már vezérelhetők LUA-ból, így már van értelme kikapcsolt hangszórókat a map-ba írni.
- A textúrák viszont maradtak ahogy vannak, nincs több ötletem a fixálásukra, ez azért van mert a blender rosszul exportál .3ds-be így a textúrák bekerülnek, csak a koordinátájuk nem, és így nekem kellet valamit beleírnom,
- Improved Map, Csak hogy a játék is fejlődjön, most már tele van ambinent soundokkal, és egy pár helyen vízzel, aminek van sodrása is, a kockák ha beleesnek csobbanás SZERŰ hangot hallatnak, és már kezdem belevinni az "ijesztő csatorna" elemeket.
Igazából ha belegondolok, az engine-ből már csak a HUD van, mondjuk azt nem szeretem a horrorjátékokban, mert kicsit azért érezteti, hogy a gép előtt űlsz, de azért szeretnék bele rakni, de még megfontolom, meg a sima, nem 3D hangok, ami elég érdekes, mert ez szokott elsőként kész lenni, ezen kívül még sok bug lehet benne amiket nem fedeztem fel, de majd meglátjuk. Meg persze egy kis player controller bugtalanítás, és valami szörnyet is belevinni, mert magában egy ilyesztő csatorna az nyomasztó, meg minden, de ha nem rakod tele a gatyádat valamitől amiről tudod hogy ott van és figyel nincs értelme gyakorlatilag. És hát gyakorlatilag ennyi, most ahogy kezdem rutinosan használni a blendert a map is egyre gyorsabban fejlődik, de persze a vizet, a hangszórókat, kockákat és egyebeket mind papíron megrajzolom majd beleírom kézzel a map-ba, ami lássuk be eléggé lassú munka, de ha nekiállok egy map szerkesztőnek is akkor nem fogok végezni (ilyenkor azt kívánom, bárcsak lenne egy ismerősöm aki tud programozni :DD ) persze szerintem mire a kettőt csinálom, addigra összehozok egy jó kis csapatot, csak ugye az első hetekben ott sem szokott elég gördülékenyen menni a munka, ezért most már nem érdemes, meg a verseny elején sem volt jelentkező :D.
Nos, egyenlőre ennyi, Marcsello vége. |
Marcsello |
2013.09.13. 15:03 |
|
Ismét egy hangyányi changelog:
- Végre sikerült valami csatornalé szerűt alkotni a szaga még nem az igazi, nem is folyik, és nincs textúrája se, DE VAN, a kockák, és az egyéb fizikai objektumok szépen elvannak benne
- Sikerült valami textúra félét is megcsinálni, de még nem az igazi, még egy kis matek kellene bele, mert így elég furcsa.
- Megcsináltam ismételten a ködöt, aztán megint kivettem, mert most jó, meg minden, de nagyon ronda, csak nem tudom mit alkotok helyette.
- Fejlődik a map, hamarosan megvan ami a képen szerepelt
- egy kis improve a 3ds beolvasón, (a textúrák miatt)
- player controller két lépést fejlődött, visszafele, újra lehet mindenfelé parkurozni, de már van egy kis megoldásfélém,
Ami viszont gáz, hogy a program futási sebessége befolyásolja a fizikai modellezést, tervezem, hogy átrakom ezt is egy másik threadra, csak már nem fogok tudni kiigazodni benne, meg szerintem ős se magában.
Ami viszont pozitívum, hogy rávettem egy zenészt és egy grafikust, hogy segítsenek a munkában, így teljesen jogtiszta saját zenéje lesz, és profi loading screenje (mellesleg mind a kettő édesapám, aki régóta foglalkozik ezekkel)
Sajnos elég sok bug van, és elég kevés ijesztő ötletem van, lehet hogy a végén valami labdáva-kő-mönni-a-csőbenn cucc lesz belőle, amint a textúrázási gondokat, és a multithreadolt fizikát megoldom, ismét posztolni fogok egy újabb demó verziót, ha abban vagy bármelyikben bug-ot találtok, nyugodtan lehet szólni :DD |
Marcsello |
2013.09.09. 12:39 |
|
Nos, amint kész van a csomagolás, fel fogok tölteni egy kicsike kis demót, (csak ha addig feldobom a talpam, legyen legalább valami beadva :D ) van benne két map amiket a /LoadMap("maps/map.pem")- el tölthettek be, illetve bele dobtam egy luadoc-nevű filet is, amiben benne van néhány hasznos parancs, csak kimaradt belőle a AssignTrigger(id,"parancs") a parancs azért string, mert function-al bonyolult lenne kivitelezni. A scriptekbe és a beálításokba is nyugodtan bele lehet nyúlni, illetve a probamap.pem-ben van hangszóró berakva, de nincs benne a wav file, ennek oka a szerzői jogvédelem, és minél kisebb fileméret, ahogy elnézem, ezzel a tempóval nem tudom, fogok-e végezni, de majd meglátom, hátha lesz valami alap :D de ha nem jön össze, megcsinálom GP-ben, ha összejön, akkor a 2-őt, jah ami még fontos a szöveg bevitelt az F1-el lehet elővarázsolni, és luaparancsok elé / jelet kell tenni, majd szóköz nélkűl írni a parancsot. Egyenlőre ez csak egy bemutató, szóval semmi világrengetőt ne várjatok :) |
Marcsello |
2013.09.06. 13:33 |
|
Ismét csak egy kicsike changelog, de most az elmúlt napokban sokat haladtam, ezzel csak az a baj, hogy még mindig az enginen, és a játék az még mindig alig haladt
de azért itt vannak az újítások:
- Mint észrevehettétek, az előző verziókban egy joystick-volt bekapcsolva (Xbox 360 controller) ez azért volt mert nem volt az egér kezelés megoldva, nos, ez mag van oldva, a gombok is, és a mozgatás is, kicsit még furcsa, de lesz az jobb is
- végre van valami GUI-ra hasonlító képződmény, és most már szüneteltein is lehet a játékot (esc) ekkor ugrik fel a gui (3. ábra)
- tettem egy előrelépést a bitmap fontok lecserélésében, de nem tetszett, ezért egy darabig még maradnak, akármilyen csúnyák és lassúak is.
- Most már lehet nevet változtatni, és kikapcsolni a parancsok bevitelét a chatbox-ba(cheatelés elkerülése végett)
- a gombok bindelhetőbbek mint voltak :D
- najó, egy nagyon kicsit haladtam a map-al is (4. ábra) :D
Nos, szerintem egyenlőre ennyi történt, ami fontos, megpróbáltam egy kicsit bugtalanítani a player controllert (megint) ennek az lett az eredménye, hogy olyan érzés közlekedni mint valami Labda-Gördeszka-versenyautó kombóval parkuroznánk a csőben, ezt nem hagyhatom így, hiszen ebben a kategóriában ez az egyik legfontosabb szempont, hogy szépen komótosan tudjunk közlekedni, és minden második fűszálban hasra esni. amit még elrontottam az a Fog, megpróbáltam kicsit realisztikusabbá tenni, erre az egész képernyő fekete lett, szóval azt hagyom is egy időre, mert nem igazán bízom benne. |
Marcsello |
2013.09.04. 11:42 |
|
Changelog a legutóbbi bejegyzés óta:
- OpenAL bugok nagy része javítva
- Karakter kontroller finomhangolva, még mindig kicsit részeges, de már kicsit jobb
- Ambient fények, és egy kis fekete köd hozzá adva, (2. ábra)
a Specular és a Diffuse fények még hiányoznak, meg a 3ds textúrázása sem tökéletes, de haladok már vele. Hamarosan komolyabban is nekikezdek a map megalkotásának, még néhány LUA cucc hiányzik belőle mi nélkül nem lehet interaktívvá tenni a mapokat, de mindent sorjában |
Marcsello |
2013.09.03. 13:29 |
|
Nah, gondoltam nem árt ide is egy kis frissítés, a játék motor már nagyjából a következőkre alkalmas:
- alapszintű textúrák, színezett 3ds modellek, néhány alap fizikai objektum, és elég bugos openAL kezelés, és egy még bugosabb karakter kontroller, egy kis hó, és eső, és egy faderes kép megjelenítő (mind ezt lua vezérli ), mivel egy kivételével ezek egyikét sem tudta az elődje, ezért elég gyorsan kellett ezt mind produkálnom, de már kezdek jól állni, annyira, hogy el kezdtem tervezgetni magát a játékot.
Egyenlőre arra jutottam, hogy a játék a nagyváros alatt húzódó csatorna rendszerben játszódik, sötétben.
Egyik este láttunk lemenni valamiféle lényt a csatorna lejáróba, és azóta furcsa dolgok történtek, már több helyen is jártunk, de mindenhol csak azt bizonygatták nekünk, hogy a csatorna teljesen biztonságos, és nekem semmi közöm az ott történő dolgokhoz, mígnem amikor a DRV (Dél-Dunántúli Regionális Vizművek) -nél meg nem győzzük az ebben illetékes emberkét, hogy ott valóban lehet valaki, és ő, (mivel jó arc) leenged minket a csatorna rendszerbe, és mi a zsebünkben egy Nokia 100-al nekivágunk a hatalmas hálózatnak, hogy kiderítsük, mik is ezek a furcsa jelenségek.
Tudom, nem túl kreatív, és több szempontból nem állja meg a helyét, de eddig erre jutottam, persze a végleges történet kicsit jobb lesz, mert azért az is sokat dobhat rajta, ha valami rajos történet kapcsolódik hozzá. ennek a megvalósítása, jelenleg egy kezdetleges rajz a map-ról, (1.ábra) és, hát ennyi. |
Hozzászólások - Kanál Méz {Canal Maze}
|
Legújabb project:
Smashed Potatoes
Legutóbb frissített project:
Smashed Potatoes
Friss kép a galériából:
|