játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Udvar
Kötetlen játékmenetű RPG/FPS
Kategória: RPG-en alapuló, nagyrészt FPS jellegű
A projectről:
Egy kalandos, szórakoztató és lekötő játék készítése a projekt célja -
A történet szerint a jelenben kalandozhatunk valós és fiktív(csak elrendezésileg) településeken, ahol számos probléma vár megoldásra - egy különös űrbeli objektum becsapódásán alapuló, azonban mégsem sci-fi játék.
Számos interaktív tevékenységen fog alapulni a cselekmény, a dialógusok kis szerepet kapnak. -
A játék lelke a vele párhuzamosan készülő enginem az "Icefist Block" - melyben a kis gépigény a fő cél, de mégis látványos grafikával:
- OpenGL 2.1 / GLSL / CG a megjelenítéshez
- Számos beállítási lehetőség a menüben
- Kevés valós idejű számítás, a fények és árnyékok előre generált lighmapok használatával
- Newton Physics Engine a fizikához
- OpenAL a hangokhoz
- Komplett szerkesztőrendszer(térképszerkesztő,hud szerkesztő, script készítő...)
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Delphi 7;
- 3ds Max 9 (modellezés/tex/lightmap)
- PhotoFiltre Studio/GIMP (tex szerkesztés)
- Audacity (hangok vágása)
- Cubase LE (a zenék felvételéhez és keveréséhez)
- OmniEditor ("mindenes" szerkesztőrendszer a játékhoz/motorhoz)
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2009 tavasz
2012 tél
Beküldve:
2011.11.12 08:01
Fejlesztő:
Icefist Softwares (1 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: icefistsofts@citromail.hu
Tagok:
beküldő: videkizene
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 20%

Képek - Udvar
PályaUG01 -
PályaUG01 - "Sz.csatorna" - textúra+lightmap - ingame07
2011.12.07. 06:57
PályaUG01 -
PályaUG01 - "Sz.csatorna" - textúra+lightmap - ingame06
2011.12.07. 06:56
PályaUG01 -
PályaUG01 - "Sz.csatorna" - textúra+lightmap - ingame05
2011.12.07. 06:55
Pálya01 -
Pálya01 - "Az Udvar" - (északnyugati irány) - még nincs textúrázva(doboz minden...)/nincs alphamap/nincs lightmap - ingame04
2011.11.20. 01:50
Pálya01 -
Pálya01 - "Az Udvar" - (északkeleti irány) - még nincs textúrázva(doboz minden...)/nincs alphamap/nincs lightmap - ingame03
2011.11.20. 01:49
Pálya01 -
Pálya01 - "Az Udvar" - (délkeleti irány) - még nincs textúrázva(doboz minden...)/nincs alphamap/nincs lightmap - ingame02
2011.11.20. 01:48
Pálya01 -
Pálya01 - "Az Udvar" - még nincs textúrázva(doboz minden...)/nincs alphamap/nincs lightmap - ingame01
2011.11.20. 01:47
Pálya01 -
Pálya01 - "Az Udvar" - textúra nélküli render(még nincs alpha map sem) - render02
2011.11.12. 12:43
Pálya01 -
Pálya01 - "Az Udvar" - textúra nélküli render(még nincs alpha map sem)
2011.11.12. 09:58

Fejlesztési napló - Udvar
videkizene 2011.11.27. 07:14
A szerkesztőrendszer ezennel boldogan kezeli a dinamikus tárgyakat(vizuális megjelenítéssel):
- egyedi név + modell/textúra elérési hely beállítása
- pozíció (x,y,z)
- forgatás
- skálázás
- színezés
- egyéb flagek
+
- tömeg
- ütközésvizsgálathoz Newton primitívek(sphere,box,capsule stb... + konfigurálható méret)+convex hull
- lineáris tompulás állítható
----
Csatlakozások:
- lehet: tárgy-tárgy közt/ világ-tárgy között
- Newton csatlakozástípusok(ball&socket,hinge,slider stb..)
- pozíció
- csavarodás és elfordulás korlátozás
videkizene 2011.11.20. 08:45
Karakter kontroll (fizikával) -> kész
Égbolt(skyboxal) -> kész -> a skybox majd csak az ég színeit fogja tárolni - a felhők és égitestek külön lesznek renderelve
videkizene 2011.11.19. 02:32
Szerkesztőrendszer állapota: (5 nap alatt készült)
Kész:
- textúra-kezelő (manager)
- térképszerkesztő - szöveges/grafikus
- scriptszerkesztő
- shaderkészítő
- shader-kezelő (manager)
- betűtípus-kezelő (manager)

Fejlesztés alatt(max 2-3 napon belül kész lesz):
- hangkezelő (manager)
- zenekezelő (manager)
- objektumkezelő (manager)
- globális játékbeállítások (nagyrészt a játék mappáinak, fájljainak áttekintésére/szerkesztésére szolgál)
- játékbeli menü készítő
videkizene 2011.11.14. 06:13
Az első pálya modellezése már szinte(egy-két simítás van hátra) kész, hátravan még belőle a textúraigazítás és maguk a textúrák megszerkesztése.
Pillanatnyilag a szerkesztőrendszert készítem, hogy egyszerűbben és gyorsabban legyenek kezelhetőek a dolgok.
új képek hamarosan!

Hozzászólások - Udvar
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #169462   2011.11.25 07:48 GMT+1 óra  
Delphi!
Hajrá-hajrá

   
videkizene - Tag | 2 hsz       Online status #169059   2011.11.20 16:41 GMT+1 óra  
Ja igen!

Még mielőtt bárkit félrevezetnék a címmel és a mellékelt infóval+képekkel, a játék ennél sokkal nagyobb területen fog játszódni!

[SPOILER!]

A játékban számos helyet lehet majd bejárni -
Köztük: falukat, községeket, kisvárosokat, városokat, nagyvárosokat / mezőket, erdőket, lápokat/mocsarakat, dombokat, barlangokat, hegyeket és völgyeket.
A térképen 3 éghajlati öv fog szerepelni.

Ráadásképpen:
Akit érdekel, itt egy mspaint-style térképvázlat: Udvar - vázlatos térkép - Icefist Softwares
- Természetesen ennél sokkal részletesebben lesznek kidolgozva a térképek/pályák.
- A méretekről: ha ráközelítesz a képre egy vörös nyíl két kékes-színű pixelre mutat: na az az 1. pálya helye.
- A megvalósításról: Senki se ijedjen meg, nem lesz lehetetlen a pálya kivitelezése, ugyanis nem az egész pálya lesz bejárható(nem minden egyes rész) - de így is óriási pálya lesz (kb. a GTA3 térkép * 5) - a kimaradt részek majd talán a 2. részben kapnak helyet
A textúrákat igyekszem - ahol lehetséges - fényképek segítségével készíteni a nagyobb fokú realizmus miatt (nem effektfüggő játék lesz!)
- A helyszínek visszalátogathatóak lesznek - ezért is RPG a játék - de egy beomlott barlangba azért ne próbálkozz beférkőzni!
-----------------
- A játékban lehet(és kell is) majd gyalogosan közlekedni és járművekkel is + tömegközlekedés(persze csak ahol van ) - azonban NEM GTA-szerűen megoldva - igyekszem - amennyire csak lehet - saját ötletekre alapozni a teljes játékot.
- Jellegileg talán egy "valóság szimulátorhoz" lehetne hasonlítani.
-----------------
[/SPOILER]

A fejlesztés gőzerővel folyik!

Ezt a hozzászólást videkizene módosította (2011.11.25 16:41 GMT+1 óra, ---)
   
Geri - Törzstag | 2189 hsz       Online status #168550   2011.11.14 00:55 GMT+1 óra  
tetszik a grafika. az árnyékolás milyen eljárással történik? (lightmap)

   
videkizene - Tag | 2 hsz       Online status #168513   2011.11.13 11:56 GMT+1 óra  
Köszönöm szépen a kommenteket!

@Laxika -
Szalacsi lehet, hogy nem, de a 'oxigén tartály még szóba jöhet!
És interaktivitás alatt azt értem, hogy például ha találsz elszórva a környéken dobozokat, vagy ott egy kapcsoló vagy kar, vagy akár egy hangszer, akkor azt mindet lehet majd használni és kell is, hogy tovább tudj jutni (és persze a fegyverek sem fognak porosodni)

@Tibsy -
A fákat(és minden mást) igyekszem majd fényképekről textúrázni (a nyár folyamán készítettem párat), hogy realisztikusabb legyen a környezet

Ezt a hozzászólást videkizene módosította (2011.11.13 16:24 GMT+1 óra, ---)
   
Tibsy - Tag | 307 hsz       Online status #168503   2011.11.13 10:55 GMT+1 óra  
kivi leszek azokra a fákra, hogy hogyan fog ki nézni mikor lesz rajta textura ... minden esetre a ház modellek kifogástalanul jók szó GG
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #168493   2011.11.13 08:30 GMT+1 óra  
Na, ebből még valami jó is kisülhet Sok sikert!

   
Laxika - Tag | 266 hsz       Online status #168480   2011.11.12 22:26 GMT+1 óra  
"számos probléma vár megoldásra - egy különös űrbeli objektum becsapódásán alapuló, azonban mégsem sci-fi játék."

Szalacsi is feltűnik majd a színen? ^^

Interaktivitás alatt mit értesz? Megyünk és lövünk az ellenre, vagy megyünk és keresgetjük a tárgyakat a továbbjutáshoz?

Sok sikert a fejlesztéshez.
Böngészőprogramnak nevezünk minden olyan programot amely képes weboldalakat megjeleníteni. Ha ezt a definíciót vesszük alapul, akkor sajnos az Internet Explorert nem nevezhetjük böngészőnek. Ennek ellenére sokan használják weblapok nézegetésére.
   
videkizene - Tag | 2 hsz       Online status #168453   2011.11.12 16:01 GMT+1 óra  
Icefist Softwares: Udvar
   
> 1 <