játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

P.A.W.N.E.D
Oldalnézeti lövöldözés, rombolható környezettel
Kategória: Shooter
A projectről:
A P.A.W.N.E.D project oldalnézeti, multiplayerre kihegyezett lövöldözős játék. Több egyedi választható karakterosztály, mindegyiknek speciális fegyvere, és speciális képessége van. A környezet rombolható, de építhető is, mivel a játékosok valós időben is belerajzolhatnak a pályába.

Tervezett játékmenet: A játékos kiválaszt valamelyik kasztot később említett kasztok közül. A kaszt meghatároz egy speciális fegyvert és egy képességet. Ezen felül használhatja az általános fegyvereket.
A fegyverekhez nem kell plusz lőszert felvenni. Ha kifogy a tár, vagy újratölt, csak az újratöltési időt kell kivárni.

A festés: Minden játékosnak van valamennyi egység tintája, ami idővel lassan töltődik. Egy festés, egy egység tintát fogyaszt, és egy megadott hosszúságú, tetszőleges vonalat húzhat a pályára.

A kasztok: Soldier, Sniper, Engineer, Berserker, Assasin, Mr Fire, Speedy, Angel

A képességek: képességeket bizonyos időközönként lehet használni.

A játékmódok: Deathmatch, Blood DM, Capture the Flag.

Minden játékmódban bekapcsolhatóak powerupok, amik véletlenszerűen jelennek meg. A powerupok a felvevő játékos csapatán kívül az összes többi csapatot hátrányosan érinti.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Visual C++; Irrlicht SDK; HGE;
Paint
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2008. 09. 01.
Beküldve:
2009.01.23 16:32
Fejlesztő:
Hungarian Cubeheads (5 fő)
Elérhetőség:
Tagok:
beküldő: Hungarian Cubeheads
regisztrált tagok: Sneci, keedav



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 42%

Képek - P.A.W.N.E.D
Új lövés
Új lövés
2009.06.05. 11:26
Új pálya
Új pálya
2009.06.05. 11:25
Több textúra egy pályán
Több textúra egy pályán
2009.06.05. 11:24
Szupereffect máshol
Szupereffect máshol
2009.05.27. 11:28
A Szupereffect
A Szupereffect
2009.05.27. 11:26
Concept pálya #5 (lövés+rombolás)
Concept pálya #5 (lövés+rombolás)
2009.02.26. 13:45
Concept pálya #4 (festés)
Concept pálya #4 (festés)
2009.02.26. 13:44
Concept pálya #3
Concept pálya #3
2009.02.26. 13:43
Concept pálya #2 (dinamikus scroll)
Concept pálya #2 (dinamikus scroll)
2009.02.26. 13:43
Concept pálya #1
Concept pálya #1
2009.02.26. 13:42
Háttér + kétféle talaj (a textúrák természetesen csak ideiglenesek)
Háttér + kétféle talaj (a textúrák természetesen csak ideiglenesek)
2009.02.22. 13:11
A lövedékek jelenleg fehér négyzetek, de mozognak
A lövedékek jelenleg fehér négyzetek, de mozognak
2009.02.21. 05:22
Pálya rajzolása #5 (elérhető az elérhetetlen)
Pálya rajzolása #5 (elérhető az elérhetetlen)
2009.01.23. 16:44
Pálya rajzolása #4 (taktikai lehetőségek)
Pálya rajzolása #4 (taktikai lehetőségek)
2009.01.23. 16:43
Pálya Rajzolása (rombolása) #3
Pálya Rajzolása (rombolása) #3
2009.01.23. 16:42
Pálya rajzolása #2
Pálya rajzolása #2
2009.01.23. 16:42
Pálya rajzolása #1
Pálya rajzolása #1
2009.01.23. 16:41
A talaj és az ember textúrája tesztelési szempontból ilyen
A talaj és az ember textúrája tesztelési szempontból ilyen
2009.01.23. 16:40

Fejlesztési napló - P.A.W.N.E.D
keedav 2009.06.05. 11:34
Az eddigi kettő (2) különböző pályatextúra helyett most már tetszőleges számú textúra lehet egy pályán. A festésnek is külön képe lehet, akár csapatonként, vagy minden játékosnak különböző "tintája" lehet.
keedav 2009.06.04. 14:00
Az új motor (HGE) bevált, már teljesen átírtunk rá mindent ami eddig megvolt., közben még a kódot is sikerült optimalizálni. Néhány egyéb grafikai tuning is rövidesen bekerül a játékba.
keedav 2009.05.27. 11:39
Elkészült a Szupereffekct. Ez 3D szerű hatást kelt, realisztikusabbá téve a pályát. Picivel erőforrás igényesebb, és megdobja a betöltési időt, ezért választható opció lesz. Kép az effectről lett feltöltve.
keedav 2009.05.22. 14:17
Üdv, mostantól én fogok ide írni. (Eddig is én voltam, csak más névvel)
Elérhető a Project weblapja, valamint letölthető lett a régi motorral írt pre-alfa verzió. A linkek az erre fenntartott részen találhatóak. (Az URL neve megtévesztő, sajna az extrán jelenleg nem lehet regelni új címet) Leírás és információk a letöltésről a weblapon.
Hungarian Cubeheads 2009.04.23. 12:00
Úgy tűnik az Irrlicht SDK nem vált be. Gyengébb gépeken erősen szaggatott a játék, ráadásul eléggé "fapados" volt, szóval új 2D-s grafikus motor után nézünk. Egyelőre ami leginkább megnyerte a tetszésünket, az a HGE. Ha végleges lesz természetesen át kell majd írni az eddigi kódot.
Az Irrlichtes alfaverzió nemsokára elérhető lesz letöltésre.
Hungarian Cubeheads 2009.03.19. 14:23
Halad a Project, lassan de biztosan.
Már második napja programozzuk az effectrendszert és spritekezelést. A játék kezd játszható formát ölteni, ha eddig eljutunk, természetesen felkerül egy letölthető verzió is.
Hungarian Cubeheads 2009.02.26. 13:41
Véglegesítve a lövés, optimalizálva a rombolás és a festés. A pálya és a háttér rendesen scrollozódik, úgy hogy a játékos és a célkereszt felezőpontja van a képernyő közepén, így mindig abba az irányba "néz", ahova lőni akar a játékos. Elkészült az első concept jellegű pálya is.
Hungarian Cubeheads 2009.02.22. 13:09
Hétvégén sikerült egy picit dolgozni:
A pályát már bmp fájlból be lehet olvastatni, színkódolva vannak benne a pályaelemek, pl.: zöld színű pixel jelent egy spawnpontot. Kétféle talajtípust lehet beolvasni, a rombolhatót, meg a nem rombolhatót, ezeknek külön textúrája van. Van most már háttér is, ami lassabban scrollozódik mint a pálya, így keltve 3D-s hatást.
Plusz a kód is optimalizálva lett egy kicsit.
Hungarian Cubeheads 2009.02.20. 06:24
A kilőtt golyók már mozognak, a sík minden irányába. A fegyverek adatai külön fájlokban vannak, és onnan olvassa be, ilyen adat pl.: a golyósebesség, a rombolási sugár, újratöltési idő, két lövés közti idő stb. Egyelőre egy játékosnak 255 kilőtt golyója lehet, de ha tesztelés során ez kevésnek tűnik, lehet növeljük a maximumot, vagy megoldjuk dinamikusan változó mérettel. A golyó hozzátartozik a játékoshoz (ugyanott van kezelve), így ha kilép egy játékos, eltűnik az összes úton levő golyója.
Hungarian Cubeheads 2009.02.05. 06:27
Meglett oldva több ember kirajzolása és kezelése. Aztán rájöttünk hogy a módszer, amit használtunk nem fog beválni, ezért újra kellett írni az emberkezelést teljesen. Most jó, és dinamikus.
A lövés első verziója instant rombolás volt, és a golyó útját egy vonal jelezte. Az ötlet nem vált be, most a kilőtt golyó valóban mozog, és látszik is maga a töltény.
Hungarian Cubeheads 2009.01.23. 17:04
Van már célkereszt :D, azon kívül nagyon sok debug történt a legutóbbi napon, ütközési problémák, kirajzolási problémák, de szerencsére időben észrevettük és javítottuk. A játék már kevésbé hasonlít a paintra mint az elején, de még mindig nem játszható igazán.
Hungarian Cubeheads 2009.01.23. 17:00
A Garázsprojectekre feltöltés pillanatáig:
Kigondoltuk és egyeztettük a kasztokat, fegyvereket, játékmechanizmust. A programozást a pályafestés részével kezdtük. Volt kék háttér, rá zöld rajz. Kezdetben 6*6 pixeles négyzeteket rajzoltattunk ki, 800*600-as képernyőre, ebből állt a pálya. Aztán hozzáadtuk a karaktert (a textúra a LittleFighter 2 template fájlja), és képes volt 4 irányba mozogni. Viszont a pálya nagyon lépcsőzetes volt a nagy négyzetek miatt, ha kisebbre vettük a négyzeteket nagyon belassult. Úgyhogy egy kis időre fel kellett függeszteni, míg meg nem volt az optimalizálás 1 pixeles felbontásra. Miután ez meglett, hozzáadtuk a gravitációt, ütközést, csúszást.

Hozzászólások - P.A.W.N.E.D
keedav - Tag | 8 hsz       Online status #111151   2009.05.25 10:08 GMT+1 óra  
Most látom én is, hogy van két pixel a földön ami valahogy szürke lett... Az lenne a nagy baj, ha csak ezt a két részt nem lehet kilőni, mert a pálya közepén fent a vár, valamint lent a torony is kilőhetetlen. Legalábbis annak kéne lennie, és nekem az is.

Kontúrt, meg particle effectet is tervezünk belerakni, de azokat majd a legvégén.

   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #111135   2009.05.25 08:49 GMT+1 óra  
Énis találtam 2 pixelt amit nem lehet kilőni, és mindig ugyanott van...
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #111080   2009.05.24 11:59 GMT+1 óra  
valami kontúr jot tenne szerintem a grafikának, igy nagyon olyan ollóval vágottnak tünik.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
keedav - Tag | 8 hsz       Online status #110831   2009.05.23 00:16 GMT+1 óra  
Elvileg a szürke részeket nem lehet kilőni, az ugrás meg debug miatt olyan, hogy bárhova el lehessen jutni.

   
fpeti - Törzstag | 1290 hsz       Online status #110823   2009.05.22 15:17 GMT+1 óra  
Én megnéztem, működik, mondjuk maradt pár pixel, amit nem lehetett kilőni (2 darab), plusz az ugrást csak akkor kéne megengedni, ha van alatta talaj
   
keedav - Tag | 8 hsz       Online status #110822   2009.05.22 14:23 GMT+1 óra  
Elérhető a pre-alfa verzió, így átfogóbb képet lehet látni a festés és a rombolás működéséről. Link legfelül. Ha van visszajelzés, javaslat, azt örömmel veszem.

   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #103425   2009.01.26 02:48 GMT+1 óra  
anyas, kiraly
kivancsi vagyok ra...
mikor lesz mar kesz?? xD
imadtam a soldatot is meg a wormsot is, naon jo jatekot lehetne beloluk csinalni! xD

   
Drpuma - Tag | 39 hsz       Online status #103279   2009.01.24 05:14 GMT+1 óra  
szupi!
Az élet nagyon szar játék, de a grafikájában elbámulnék.
   
Hungarian Cubeheads - Tag | 1 hsz       Online status #103275   2009.01.24 03:14 GMT+1 óra  
Idézet
sirpalee :
Ez olyan akar lenni mint a soldat?

Egy technikai kérdés, mivel csináljátok a pályaelemek kirajzolását? Sprite-kal?


Az ötlet egy része a Soldatból van, a pályarombolás pedig a Wormsből.
Mivel az Irrlichtben nincs rendes spritekezelés, úgy oldottuk meg, hogy vízszintes csíkokat rajzol ki egy képből, és így nem kell annyit rajzolnia, mintha pixelenként rajzoltatnánk ki.

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #103273   2009.01.24 02:51 GMT+1 óra  
Ez olyan akar lenni mint a soldat?

Egy technikai kérdés, mivel csináljátok a pályaelemek kirajzolását? Sprite-kal?
raytraceisten és übermedic
   
Hungarian Cubeheads - Tag | 1 hsz       Online status #103260   2009.01.23 16:32 GMT+1 óra  
Hungarian Cubeheads: P.A.W.N.E.D

   
> 1 <