játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Kuglibár
Versenymunka
Kategória: rts - kocsmában rohangálós
A projectről:
A játékosnak kugli falva egyetlen szórakoztató egységének - a Kuglibárnak - a főpincérét kell segítenie bokros teendői elvégzésében.
Kugli úr munkáját akaratos vendégek és váratlan események nehezítik, de ha sikerül kielégíteni az igényeket és megoldani a problémákat busás borravaló a jutalom.

A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
vc++
;
gimp
blender
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2012/10/19
2012/11/5
Beküldve:
2012.10.24 02:04
Fejlesztő:
webomanti (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: webomanti@gmail.com
Tagok:
beküldő: Webomanti
regisztrált tagok: Webomanti



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 90%

Képek - Kuglibár

2012.11.10. 11:57

2012.11.05. 14:23
lvl 2
lvl 2
2012.11.03. 10:34
Kugli úr nagyon elfoglalt
Kugli úr nagyon elfoglalt
2012.11.02. 18:15
van forgalom ;)
van forgalom ;)
2012.11.02. 05:59

2012.10.31. 07:06
first level set
first level set
2012.10.26. 00:13
Kugli úr már vígan rohangál az asztalok között
Kugli úr már vígan rohangál az asztalok között
2012.10.24. 02:07

Fejlesztési napló - Kuglibár
Webomanti 2012.11.10. 11:54
sok-sok bugjavítás meg csinosítgatás és optimalizálás törtét :)
Webomanti 2012.11.05. 05:47
javítottam egy bugot ami miatt nem töltötte be a következő pályát...
Webomanti 2012.11.03. 07:09
Mostmar lehet nyerni es vesziteni is + kapott egy kis hatterzenet :)
Webomanti 2012.11.02. 17:11
Az alap dolgokkal megvolnék... jöhetnek az extrák és a díszítés :)
Webomanti 2012.11.02. 13:31
remelem megoldottam a rejtelyes vendegeltunesek esetet :O
Webomanti 2012.11.02. 09:04
kicsit finomitottam a guin.
így egesz elvezheto :)
Webomanti 2012.11.02. 04:49
imadom amikor az editorbol mukodik de az exe nem...
Webomanti 2012.11.02. 00:57
Elkezdtem lekodolni a logikat.
Tele van hibkkal de mar naggyabol latszodik merre halad a dolog...

Hozzászólások - Kuglibár
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188914   2012.11.18 18:12 GMT+1 óra  
Többen panaszkodtak hogy egy dll hiánya miat nem lehet elindítani a játékot.
Ezek a Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package-ben vannak benne (nem nagy 5 mega kb) itt lehet letölteni: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5555
vagy itt a 64 bites: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=14632

Ezt a hozzászólást Webomanti módosította (2012.11.18 18:18 GMT+1 óra, ---)
   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188767   2012.11.12 15:05 GMT+1 óra  
jaja vs10
   
SX - Törzstag | 361 hsz       Online status #188766   2012.11.12 15:00 GMT+1 óra  
Matzi: jaja, feltehetőleg a Visual Studio 2010-es redist lesz az. Azt használod fejlesztéshez?

   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188764   2012.11.12 14:12 GMT+1 óra  
eh remélem sikerült megoldani de ha mégsem fordítottam egy olyat ami elvileg nem kéri (nem vagyok benne biztos mert nálam a vs miatt fentvannak)
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #188763   2012.11.12 13:55 GMT+1 óra  
Ez valószínűleg a visual studio redistributable lesz, ami hiányzik.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188762   2012.11.12 13:45 GMT+1 óra  
Jelezem itt is (mint a Jövő hétennél), hogy két dll file szükséges a futtatáshoz, legalábbis nálam nem voltak fenn és kérte:
msvcp100.dll
msvcr100.dll

Követelményekbe érdemes lehet beleírni, vagy mellékelni őket.

m_anger / THX Games

   
krees - Törzstag | 732 hsz       Online status #188713   2012.11.10 21:46 GMT+1 óra  
A laposom sajna nem szereti, úgyhogy nem tudom kipróbálni
De hiszek Ramoryannak
   
ramoryan - Törzstag | 442 hsz       Online status #188711   2012.11.10 21:23 GMT+1 óra  
Szép munka!

   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188708   2012.11.10 19:54 GMT+1 óra  
Nemtudom hogy lesz időm még foglalkozni vele szóval feltöltöm most ami megvan.
   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188627   2012.11.06 18:03 GMT+1 óra  
huh... megoldottam az ékezetes karakterek problémáját... egész nap ezt nyomoztam de végül rájöttem.

tanulság:

ha ez után:
locale hun("hungarian",locale::all);
locale::global(hun);

ebből
string st_xxx = "Helló világ!";

ez lesz
"Helló világ!"

akkor nézd meg milyen kódlapot használ a forrásfájl...
gondolom aki járatos linux projektek vindosra portolásában annak most nem mondtam újat :o
   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188615   2012.11.06 15:33 GMT+1 óra  
Jah, így már világos a pontszámítás. Elsőre nem tetszett, hogy csak a végén kapom meg a pontot, de rájöttem, hogy így valóban nagyobb kihívás (meg igazából is így van Viszont ezt mindenképp a játékos tudtára kellene adni (majd ha lesz leírás, vagy tutorial).

Így már sikerült lenyomnom az első pályát, de eléggé kapkodnom kellett magam.
Mondjuk én azt a stratégiát követtem, hogy egyszerre max 3 ügyféllel foglalkoztam, ha jött is új, inkább a biztos bevételre hajtva a fizető vendégeket szolgáltam ki.

m_anger / THX Games

   
Horaizonn - Tag | 26 hsz       Online status #188600   2012.11.05 19:50 GMT+1 óra  
Igen, a pontszámlálás működik! Nagyon ötletes hogy a kiszolgálás függvényében híznak a pontok, de csak a számla után kapjuk meg a felgyűlt mennyiséget!

Nekem is integrált vidkarim van sajna, de mindent láttam Intel core-i5 \ HD2000 asszem. Nem egy atomerőmű, de ha openGl-t írok, elviszi.
Okos enged, ha már szenved.
   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188593   2012.11.05 15:48 GMT+1 óra  
tényleg írhatnék már egy játékleírást

Csak a fizető vendégek után kapsz pontot. Háromszor kell kiszolgálni valakit és utána kéri a számlát. Akkor van vége a játéknak ha sikerül 10 vendéget kiszolgálni. Illetve ez a nehézségi szinttől is függ.

Az "ablakos" vendéget meg az ajtó mellé kell ültetni de nem rossz 5let az ablak
   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188592   2012.11.05 15:36 GMT+1 óra  
Jah és nekem a pontszámítás sem működött még, csak negatív irányban. Persze ha ez "known issue", akkor nem szóltam

   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188590   2012.11.05 15:23 GMT+1 óra  
Sikerült kipróbálni.
Tetszik a dolog, valóban nagyon akció orientált lett, mint ahogy előttem is írták, de ez egyáltalán nem baj (amúgy az ősöreg Tapperre emlékeztet). Mondjuk elsőre kicsit nehéznek tűnik, de bele kell jönni (meg majd gondolom lesz finomhangolás).

Pár észrevétel:
- a feliratok hajlamosak egymásra csúszni, valamint sötét hátteren sem mutatnak jól
- az irányításról tényleg jó volna valami gyorstalpaló, de legalább leírás, mert elsőre nem egyértelmű
- keveset sikerült még csak játszanom, de belefutottam egy olyanba, hogy ablak mellé kellett volna ültetni a kedves vendéget, de nem volt (számomra) egyértelmű, hogy hová is

Jó volt látni végre a játékot is, nem csak az engine-t, kíváncsian várjuk a folytatást.
Üdv!
m_anger / THX Games

   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188589   2012.11.05 15:19 GMT+1 óra  
no összehaxoltam egy verziót ami nem használ shadert ha para van vele, viszont generál egy shder_err log fájlt... ha annak a tartalmát elküldenéd azt megköszönöm
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #188587   2012.11.05 14:31 GMT+1 óra  
Már bőven elég lehet, ha mondjuk SM2-re próbálsz fejleszteni, és azt nem támogatja. Nem feltétlenül kell legyen benne ténylegesen valami amit használsz is.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188586   2012.11.05 14:22 GMT+1 óra  
nem nem az tuti a shader... csak nem ertem nincs benne semmi cuttingedge amit ne vagna akarmelyik videokari...
kitalalok ra vmit ... :o
   
4Bit - Tag | 548 hsz       Online status #188584   2012.11.05 14:04 GMT+1 óra  
Egyszerűen fehér az egész játék, a padló kivétel, és integrált, 64Mb-os videókártyám van jelenleg, de még eddig semmilyen program nem produkálta ki ezt a dolgot.
Lehet, nálam van a baj, vagy lehet hogy szarul csomagoltam ki, és nem találja a textúrafájlokat.
Úgy álljunk meg az életben, akár a sziklaszírt a tengerben; ne engedjük, hogy a szüntelen hullámverés megingasson bennünket.
   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188580   2012.11.05 11:46 GMT+1 óra  
köszönöm

hogy érted hogy nem mentek rá a textúrak? nem voltak színek? Vagy csak nem jött be? :o
ha az első eset áll fenn akkor milyen videokarid van?
ha szövegek megjelentek tuti a shaderrel van valami...

Ezt a hozzászólást Webomanti módosította (2012.11.05 11:54 GMT+1 óra, ---)
   
4Bit - Tag | 548 hsz       Online status #188579   2012.11.05 09:08 GMT+1 óra  
Egész furcsa, és akciódús játékmenet, nekem sajnos a textúrák nem mentek rá semmilyen objektumra, és az elején az a Star Wars-féle kocsmazene sem valami jó.
Ahhoz képest egész jó a program és a felépítése, bugokat eddig nem nagyon találtam benne.
Hajrá!
Úgy álljunk meg az életben, akár a sziklaszírt a tengerben; ne engedjük, hogy a szüntelen hullámverés megingasson bennünket.
   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188578   2012.11.04 20:59 GMT+1 óra  
Hozzáadtam hogy a vendégek tovább maradnak ha jó a kedvük. A kedvük meg attól lesz jobb ha hasonló 'érdeklődésüekkel' ülnek egy asztalhoz.
így kicsit le is lassult a játékmenet de sztem csak jobb lett
   
Horaizonn - Tag | 26 hsz       Online status #188575   2012.11.04 19:25 GMT+1 óra  
Igen jó lenne belevenni az vendégek közti szimpátiát \ ellentétet hogy fontosabb legyen variálni kit hova ültetünk. Egyelőre azt láttam hogy az elhelyezést szokták kérni színpadhoz vagy konyhához. Kéne pár eltérő textúra a bábuknak és leírni help-be hogy kiket nem érdemes egy asztalhoz rakni.
Okos enged, ha már szenved.
   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188573   2012.11.04 18:39 GMT+1 óra  
Köszönöm az észrevételeket!
mintha csak olvastad volna a TODO listámat pont ezeket akartam meg fejleszteni...
az asztalokhoz elvileg max hárman ülhetnek (ki kell maradnia egy helynek) csak meg nem olyan előzékenyek a vendégek hogy az optmális helykihasználásra törekedjenek.
De ritkán fordul elő hogy nincs hely ültetni szóval lehet ígyhagyom... vagy majd manuálisan lehet átültetni őket.
Meg még azt akarom hogy ha azonos érdeklődésüek ülnek egy asztalhoz akkor tovább csámcsoganak/iszogasanak így több pontot szerezve, esetleg ha nagyon el van találva a hangulat maradnak még egy körre... Van még 1-2 5letem csak siettem hogy időre kész legyen és most elég nagy a katyvasz a kódban
   
Horaizonn - Tag | 26 hsz       Online status #188570   2012.11.04 14:42 GMT+1 óra  
Az egy nagy fontos felfedezés amikor az ember rájön hogy a pincérnek nem kell asztalhoz kísérnie az új vendéget, elég ha az asztalra rákattint, odaül magától is.
Okos enged, ha már szenved.
   
Horaizonn - Tag | 26 hsz       Online status #188568   2012.11.04 12:46 GMT+1 óra  
Volt egyszer hogy beakadt a pincérem, pirossal kiírta hogy "Mit adhatok" vagy valami ilyesmit és nem tudtam semmire kattintani. Valszeg az történt hogy odamentem egy vendéghez, és véletlen elmásztam mellőle. Aztán nem tudtam melyikhez kéne visszamenni a nagy hajszában, ezt is jelezhetné valahogy a program hogy éppen melyik az aktív vendég, de az is elég lenne ha nagyobb betűvel írnád ki a szöveget amit mondanak.

Túl sokat nem szabad rajta könnyíteni az ilyen kijelzésekkel sem, mert épp az a jó benne hogy oda kell figyelni, és vicces amikor az ember elveszti a fonalat. Ritka az a játék amikor nevet az ember azon ha veszít
Okos enged, ha már szenved.
   
Horaizonn - Tag | 26 hsz       Online status #188567   2012.11.04 12:43 GMT+1 óra  
Hát ez nagyon jó! Jópofák a figurák, már a neve is jól cseng, maga a játék nincs agyonkomplikálva, élvezhető, nagyon tetszik!

Egyetlen baj az irányítás: Elsőre nem világos mit is kell pontosan csinálni, igaz, másodszorra máris beletanultam. A kurzor esetleg megváltozhatna ha az asztal\vendég\szakács\sörcsap fölé visszük, és az objektum körvanalát is kirajzolhatná. Jelezhetné egy áthúzással ha pl. megtelt asztalhoz akarok véletlenül ültetni, mert nem tudom hányan férnek oda. Ha jól sejtem max 2 \ asztal.

A játékmenet jópofa ezzel a rohangászással de kissé nehéz, túl kevés pontról indulnak az ajtóban váró vendégek.

Egyébként gratula csak így tovább!
Okos enged, ha már szenved.
   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188539   2012.11.02 17:28 GMT+1 óra  
S lőn a tervező látá az releaseben a bábuk etünének vala.
Fordítá fejét hát az debug verzió felé és látá hogy az jó
ezért azt tölé fel inkább nagy bölcsességében.

   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188446   2012.10.31 15:04 GMT+1 óra  
Bocse nem frissítettem a linket...

Még mindíg tervezem a játékmenetet de valószínűleg később is csak a pincért lehet majd mozgazni.. (a többiek maguktól cselekszenek)
Szal ez csak egy pálya ahol lehet rohangálni a pincérrel... back to codeing now

Ezt a hozzászólást Webomanti módosította (2012.11.02 17:29 GMT+1 óra, ---)
   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188379   2012.10.30 14:17 GMT+1 óra  
Én bénázom, vagy egyelőre egy embert lehet csak mozgatni?

Nem jutottam el a first level setig.

   
THXGames - Tag | 70 hsz       Online status #188278   2012.10.27 14:01 GMT+1 óra  
Jópofa megközelítés, kíváncsian várjuk a működő verziót.

   
Webomanti - Tag | 16 hsz       Online status #188163   2012.10.24 10:04 GMT+1 óra  
Versenymunka: Kuglibár
   
> 1 <