játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5512
FZoli:    4895
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2201
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491

Maker4D
3D RPG maker engine
Kategória: RPG
A projectről:
A Maker4D egy 3D RPG game maker engine. A szoftver segítségével előrerenderelt 3D-s szerepjátékokat lehet készíteni (hasonlóakat, mint például a Final Fantasy 7, 8, vagy az Alone In the dark). A szoftver teljesen ingyenesen használható mind magáncélra, mind kereskedelmi célra.

A Maker4D automatikusan generálja a játékot a belemásolt fájlok alapján. A 3D karaktereket 2D képekből generálja és animálja fel automatikusan. A szoftver tartalmaz beépített harcrendszert is, amely a Final Fantasy 7 harcrendszeréhez hasonló, és esemény-eredmény elven működik. A Maker3D-hez képest főleg abban különbözik, hogy a program használatához nem kell szkriptelni, a programhoz nincs pályaszerkesztő, hanem a pályákat automatikusan állítja elő a megfelelő könyvtárakba bemásolt fájlok alapján.

A követőrendszer 4 főhős használatát teszi lehetővé, a pályákon lehetnek NPC-k, objektumok, felvehető tárgyak. A szoftver tartalmaz kérdezőrendszert, effektrendszert, részecskerendszert, teleportrendszert, szövegrendszert utf8 szövegek támogatásával és avatarokkal. A szoftverben a felhasználó képes a játék állását elmenteni és betölteni. A szoftver támogatja a háttérzenét, hangokat, pályánként külön háttér használatát, lépések hangját, szél és más effektek jelenlétét.

A Maker4D célja az extrém low-effort játékfejlesztés, segítségével 1-2 nap alatt elkészíthető egy olyan 3D-s RPG játék amely története egy egész estényi játékidőt tesz lehetővé.

A program teljesen crossplatform, amely támogatja a Linux (x86, x86-64), Windows (x86, x86-64), Linux ARM (v5 és v7) és Android (arm v5+) rendszereket.

A program minimálisan 256 MByte RAM-ot, és 300 MHz-es x86 processzort (vagy mobiltelefon esetén 800 MHz-s ARM processzort) igényel. A program szoftveres renderelést használ, amely maximum 2 magot képes hatékonyan kihasználni.

Számítógép esetén a program támogatja a billentyűzetet, az egeret, joystickokat, gamepadokat. Telefon esetén az érintőképernyőn túl még támogatja a billentyűzetes telefonokat is.

A szoftver letölthető itt: http://maker4d.uw.hu/index.html

Maker4D-vel készített játékok:

Egy Maker4D-ben készített egész estés RPG játék, amely a fülei retro számítógépes kiállításon kiállított számítógépeken futott: http://maker4d.uw.hu/ufok_fulen.zip

A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
gcc;
gcc
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2019
2019
Beküldve:
2019.07.20 13:26
Fejlesztő:
( fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: http://maker4d.uw.hu/index.html
Tagok:
beküldő: Geri
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 100%

Képek - Maker4D

2019.07.24. 03:11

2019.07.20. 13:56

2019.07.20. 13:55

Fejlesztési napló - Maker4D
Geri 2020.01.22. 07:38
2020, jan 21.
-Fixed a bug sometimes caused enemy models to sink below the surface
-Added 486 and 386 compatible executable files
-A major optimization in the animation engine results 20-50% performance increase
Geri 2019.12.23. 03:16
2019, dec 23.
-Fixed a crash bug with 64 bit binaries when resizing the window in doublescan mode
-Better culling algorithm to filter non-visible objects
-The rendering skips an automatic screen cleaning if its possible, which results more frame per second
-Small bugfixes in the 2D to 3D algorithm
-Battle camera does not stops when pressing escape
-Fixed a bug that caused text corruption on some systems


2019, oct 20.
-ARM v5 and ARM v7 ports for Linux has been finished.
-The engine now should work on Raspberry PI microcomputers, and on Wondermedia smartbooks too.
-Fixed a rendering glitch with 16 bpp display modes on Linux.
-Fixed a rendering bug with non-standard frame buffer bitmasks on Linux.


2019, may 5.
-Fixed a bug causing GDI overallocation and crash under older versions of Windows.
-The animation system now runs loosely on objects far away, resulting an extra 10% performance.
-If FPS falls below 7, the engine halfs down the 3D rendering resolution.
-The engine is now runs sort of fluid even on stronger Pentium1 computers and older Android 4 based phones.


2019, may 1.
-More optimization in the animation system, overall performance is up by 5%.


2019, april 30.
-Background menu music now can be in .wav format
-50% speed-up when generating 3D characters, resulting faster teleportation
-10% speed optimization in rendering.
-Fixed a graphics glitch on Cyrix, Vortex86DX, IDT WinChip, AMD K5 processors.
-Shadow rendering has been optimized.
-Modell loader is optimized, now the overall loading speed is almost twice as fast.
-Fixed an input-doubling bug with Windows9x.
-Background was mistakenly not rendered when NPC mode battle system automatically engages if entering a map.
-If there is only one hero on the scene, the battle system now still displays the avatar.
-Automatic teleport chain now properly processes scene settings.
-Fixed segmentation fault with missing attackname1.txt when battle system engages with flawed text parameters.
-Hero avatars was not properly restored after loading a game.
-Fixed a bug causing the collision engine staying engaged on dead enemies.
-Fixed an ID bug in object management.
-New menu element allows to gentle exit from the battle system.


2019 april 22.
-Some graphics bug causing a line on background on some computers were fixed .
-Animation code is now more optimized.
-The software renderer is optimized.
-Fixed a loss of keypress-processing on very low frame/second when running on Linux.
-Added new code paths for x86-32 and ARM builds that uses more branching and less FPU instructions.
-5% overall speed-up. 40% speed-up on old Cyrix based computers.
-More than 50% speed-up in the Android version on ARM CPU-s.


2019 april 4.
-Android version is released.
-Fixed a bug when showing hero avatar in portait mode.
-Fixed a bug when using mouse/touchpad to control the hero.
-Fixed varios small bugs.


2019 march 28.
-Website is ready.
-This software will have yearly 1-2 updates. Except hot-fixes. Serious bugs will be fixed after receiving them.


2019 march 27.
-Beta test considered to be finished.


2019 march 26.
-Fixed a bug causing crash, when entering to 3D mode.
-Modifyed the character generator - characters and NPC-s are now generated to be less ,,chubby''.
-Removed some unnecessary eye-candy from the battle system.


2019 march 25.
-Beta-test version is released.

Hozzászólások - Maker4D
turidoo - Tag | 40 hsz       Online status #212919   2020.01.22 22:51 GMT+1 óra  
486-ost vajon még hányan használnak?

   
Geri - Törzstag | 2201 hsz       Online status #212918   2020.01.22 16:16 GMT+1 óra  
zeller: azt közben már patcheltem (legalábbis hogyha az utolsó screenshora gondolsz), egy icipicit szebben néznek ki, csak lusta voltam új screenshotot feltölteni.

   
zeller - Törzstag | 509 hsz       Online status #212917   2020.01.22 16:14 GMT+1 óra  
btw azert ezek a 3d texturazott modellek eleg ijesztoek

   
Geri - Törzstag | 2201 hsz       Online status #212916   2020.01.22 15:37 GMT+1 óra  
Közben updateltem a kódot, mostmár kb erősebb 486os gépeken is fut, ha van mellette legalább 64 mega ram

   
Lajhár_Tibor - Tag | 34 hsz       Online status #212915   2020.01.22 08:46 GMT+1 óra  
"Topotty" Neeee
Ezen szakadtam
__________________________________________________________

Linkek : Project - aRPG

   
Geri - Törzstag | 2201 hsz       Online status #212900   2019.12.23 11:16 GMT+1 óra  
Idézet
gopher :
Az utolso kepen jot rohogtem



Ht igen, közben készült vele ez-az

   
gopher - Törzstag | 499 hsz       Online status #212899   2019.12.23 11:08 GMT+1 óra  
Az utolso kepen jot rohogtem
   
Geri - Törzstag | 2201 hsz       Online status #212603   2019.07.20 21:26 GMT+1 óra  
: Maker4D

   
> 1 <