játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

PR00FPS
Kategória: FPS
A projectről:
Szakdolgozatnak készült kis játék, neve a készítő nevének és a játék stílusának ötvözete: PR00FPS [prúfpées]. Single player only, csigák és robotok ellen. Pisztoly, géppityu, bazooka. Saját fejlesztésű grafikus motor. Első OpenGL-es játékom. :)
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Delphi 6, OpenGL, FMOD;
Photoshop, 3ds MAX, gDEBugger, Bitmap Font Builder
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
~ 2006. 08. xx.
Beküldve:
2007.04.26 01:33
Fejlesztő:
PR00F (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: proof88@freemail.hu
Tagok:
beküldő: proof88
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 100%

Képek - PR00FPS

2007.04.26. 11:07

2007.04.26. 11:07

Fejlesztési napló - PR00FPS
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - PR00FPS
proof88 - Törzstag | 530 hsz       Online status #76466   2007.12.10 13:18 GMT+1 óra  
Üdv!

Átírtam készre. Már nem fejlesztem ezt a gémet, az új grafikus motoromon dolgozok már egy ideje. Mindjárt felrakok egy új projectet, ami nekem nem új, az említett másik beadandó, amit DevCpp-ben dobtam össze pár nap alatt.
   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #52641   2007.04.27 10:28 GMT+1 óra  
Jó játék nagyon.
Néha leállt csak úgy, meg suták a botok.
(Ha én ilyet tudnék csinálni....)
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Xcomman - Tag | 36 hsz       Online status #52490   2007.04.27 03:30 GMT+1 óra  
Írtam levelet.... Egyébként nyugodtan foglalkozhatsz a grafikai motorral, úgy is ráférne Az hogy opengl vagy directx még nem dőlt el, de ha opengl-t akarsz és beszállsz akkor felőlem lehet az is, legalább lesz egy linuxos verzió is

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #52482   2007.04.27 02:34 GMT+1 óra  
hali
én is kipróbáltam, szintén nagyon tetszik!
néhány megjegyzés:
- a rocket launcher tényleg túl ütős
- lehetne olyan hogy respawn után 2 mp-ig sebezhetetlen az illető, és akkor lenne időm felfogni hogy mi a helyzet mielőtt lezúznak.
- az obj modellek hátránya, hogy ha jól láttam akkor csak csúszkálnak. gondolom emiatt lettek csigák és robotok. ahogy warlock is mondta, elférne benne egy modernebb modellbetöltő + 1-2 részletesebb fegyver + 1-2 nagyobb, összetettebb pálya és akkor tényleg nagyon ütős game lenne!

   
warlock - Törzstag | 704 hsz       Online status #52481   2007.04.27 02:21 GMT+1 óra  
Ha volna benne lightmap és md3 akkor full elérné a quake3 szintjét ami azért egy magányos fejlesztőnél hatalmas munka. Szóval mégegyszer grat.

   
Sedrien - Tag | 518 hsz       Online status #52475   2007.04.27 01:36 GMT+1 óra  
Tetszik ez a játék, nagyon pofás lett!
Amikor kipróbáltam, Quake jutott az eszembe...
Ha a szex olyan természetes dolog, akkor miért szól róla annyi könyv, hogy hogyan kell csinálni?
http://glentix.extra.hu/
   
MaximumViolence - Törzstag | 1020 hsz       Online status #52347   2007.04.26 12:30 GMT+1 óra  
proof88
DevCpp-ben írok egy kis gémet, mert másik tantárgyból be kell adni jüvő hétre egy gammát.


Lássuk azt is
Ez egy reszeg post...

   
bálintka - Tag | 199 hsz       Online status #52342   2007.04.26 12:20 GMT+1 óra  
Nemmondom nagyon király!! csak az a baj hogy a Bazooka tul erös kb 10-szer egymást után amint megtermek mozdulni se tudok és eltalál egy rocket ez elég idegesítő de amugy jó játék és (gondolom mivel nem értek a programozáshoz) jól ösze van rakva

   
proof88 - Törzstag | 530 hsz       Online status #52325   2007.04.26 11:10 GMT+1 óra  
Ja és nem is használtam GLscene-t sem.
3/4 évembe telt az egész, habár mostani fejjel megírnám kb. 2 hónap alatt. Bár suli mellett csináltam.
   
proof88 - Törzstag | 530 hsz       Online status #52323   2007.04.26 11:07 GMT+1 óra  
Feltöltöttem 2 képet. Az egyiken épp sérülés miatti motion blur van.
   
proof88 - Törzstag | 530 hsz       Online status #52322   2007.04.26 11:02 GMT+1 óra  
Hello!

Idézet
DMG :
És mér szt írod, hogy ideiglenesen felfüggesztve, ha már elkészült a végleges verzió?


Ehh, nem is tudom már, de valami logikám volt benne.

Üdv Mindenkinek!

Igen, Delphiben írtam, ehhez OpenGL-ben írtam egy motort, ami a mellette lévő DLL fájlban helyezkedik el. A motor is Delphi persze. A modelleket egytől egyig 3ds maxban csináltam, OBJ formátumba exportáltam őket, ehhez írtam betöltő rutint, ill. a BMP képekhez is megírtam. Mivel az OBJ nem tárol textúrákat (bár asszem külön lehet menteni hozzá material library-t, de mind1), az alobjektumok nevei tartalmazzák a textúra fájlnevét, és a pályán is a nevek adják, hogy adott objektum itemet jelent vagy spawn pontot vagy milyen ütközési modellel vizsgáljam az ütközést.
A hangokhoz FMOD, amit DirectSoundos outputra állítottam, minimum directx6 kell hozzá.
Visszatérve a grafikus motorhoz, tavaly kezdtem el csinálni, hogy jobban megértsem az OpenGL-t, és eredetileg ilyen Wolf3D-szerű FPS lett volna, csak kicsit magasabbra raktam a lécet. A legtöbb objektumot a videomemóriában tárolok, hogy még gyorsabb legyen a dolog, illetve hardveres textúratömörítés a textúrákon. A lightmappokat is maxszal generáltatok, és multitextúrázást használok a játékban hozzá, tehát egy menetben megy.
a 2D-s képek, ill. csiga meg robot textúrák is enyémek, mármint én csináltam őket vagy paintben, vagy photoshopban.

Nem használtam egyéb cuccot, mármint OpenGL az csak simán ő maga, nem glauxoztam, se nem glutoltam.

Régen DarkBASIC-eztem. Aztán inkább váltottam, sok volt a korlát, meg abból "nem élünk meg".

Xcomman: sokan mondják, h így meg úgy alakítsunk csapatot, stb., én mindenkinek azt mondom, hogy szívesen segítek bárkinek, de ha csapatba szegődnék, akkor feltétel, hogy én foglalkozhassak a grafikus motor programozással, és az OpenGL-re épüljön, mert még rengeteg dolog homályos előttem benne, ami érdekel, és ezt mind meg szeretném tanulni. Amúgy hogy őszinte legyek, C-t úgy tanultunk, hogy elboldogulok benne, szóval emlékszem, hogy tavaly bátran mutatóztam, mert értettem, azóta kicsit hanyagoltam, meg tanultunk C++-t is, és C++ban fejlődnék tovább, csak ebben még nincs sok tapasztalatom. Bár most épp DevCpp-ben írok egy kis gémet, mert másik tantárgyból be kell adni jüvő hétre egy gammát.

És robotok is vannak benne!
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #52303   2007.04.26 07:24 GMT+1 óra  
Na hallod, GDF-en a sok tömeg alkalmazás mellett, amit 4GL-ben reszeltek össze az emberek, igazi ritkaságszámba ment, nem is tudta a konzulens hogy is kell az ilyet ledokumentálni.

Nade vissza a szóban forgó projecthez.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Xcomman - Tag | 36 hsz       Online status #52283   2007.04.26 05:36 GMT+1 óra  
Enyém is az lesz nyugi Csak nem ártana elkészülni szeptemberig Különben is csak te vagy fanatikus

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #52267   2007.04.26 03:54 GMT+1 óra  
Mindenkinek a szakdogája valami 3d-s téma volt? Ez nagyon , alig vagyunk fanatikusak ...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #52264   2007.04.26 03:45 GMT+1 óra  
Én is épp nmost adtam le a diplomamunkámat, az is egy delphiben írt grafikus motor.

Egész jó lett, Proof, ez teljesen egyedi motor vagy GLScene komponenseket is használtál? Mert az GLScene nélkül az igazi.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
Xcomman - Tag | 36 hsz       Online status #52263   2007.04.26 03:45 GMT+1 óra  
Jópofa lett. Nem lenne kedved beszállni egy GP-be? Fps az is Mondjuk ne delphi hanem C++..

   
warlock - Törzstag | 704 hsz       Online status #52256   2007.04.26 02:41 GMT+1 óra  
Félre értesz,
Ha nem valamilyen basicben vagy creatorban csinálta akkor le a kalappal....
Egyébként meg annak idején én az első 3ds játékomat delphiben írtam.

   
Jedi - Tag | 175 hsz       Online status #52255   2007.04.26 02:39 GMT+1 óra  
Idézet
warlock :
Hallod ha ezt te tényleg delphiben csináltad akkor le a kalappal.



Miért, Delphiben nem lehetne 3d-s fps-t írni?


Egyébként tényleg jó lett.

   
warlock - Törzstag | 704 hsz       Online status #52253   2007.04.26 02:21 GMT+1 óra  
Hallod ha ezt te tényleg delphiben csináltad akkor le a kalappal.

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #52252   2007.04.26 02:16 GMT+1 óra  
screenshotot, screenshotot!
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #52250   2007.04.26 01:56 GMT+1 óra  
És mér szt írod, hogy ideiglenesen felfüggesztve, ha már elkészült a végleges verzió?

Megyek és kipróbálom.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
proof88 - Törzstag | 530 hsz       Online status #52247   2007.04.26 01:33 GMT+1 óra  
> 1 <