játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

OceaNOIDS
Szokásos faltörő játék egy-két érdekes grafikai megoldással.
Kategória: Breakout
A projectről:
Ez a játék az ARCAN fejlesztett engine-jével készül, és teszt célokat szolgál. A célom közel élethű víz és tükröződés effekt megvalósítása, mindezt shaderek nélkül. A játék egyébként egy hagyományos BreakOut. A pálya maga egy óceán, amit a mozgó objektumok aztán fölkavarnak.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Delphi, OpenGL, Terragen, Anim8or;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2008. 04. 17.
Beküldve:
2008.05.20 16:12
Fejlesztő:
Lord_Crusare (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: lordcrusare@citromail.hu
Tagok:
beküldő: Lord_Crusare
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Leállítva
Leállítva
Készültség: 60%

Képek - OceaNOIDS

2008.07.07. 02:25
A fogyaszthatóbb grafika érdekében kivettem a random színezést a kockákról, és kaptak egy textúrát is.
A fogyaszthatóbb grafika érdekében kivettem a random színezést a kockákról, és kaptak egy textúrát is.
2008.05.21. 05:10

2008.05.21. 04:48

2008.05.21. 04:48

Fejlesztési napló - OceaNOIDS
Lord_Crusare 2008.06.11. 02:28
Nos, itt letölthető a játék korai demo-ja, amiben tulajdonképp csak a grafika fontos, a játék maga végtelen számú véletlengenerált pályából áll, powerupok nélkül:

http://www.fileden.com/files/2008/6/11/1954364/OceaNoids.rar

Amennyiben hangot / zenét is szeretnél a játék alatt hallani:

http://www.fileden.com/files/2008/6/11/1954364/oalinst.rar

Kíváncsian várom ide a véleményeket!
Lord_Crusare 2008.05.22. 17:21
Egy újabb gameplay videó, újabb effekttel:

http://www.youtube.com/watch?v=hLvqzLUWydc
Lord_Crusare 2008.05.22. 14:33
Mielőtt még elsikkadna a kommentek közt a játékról készült videó:

http://www.youtube.com/watch?v=iwQK_w13W9M

Hozzászólások - OceaNOIDS
PGames - Tag | 151 hsz       Online status #135482   2010.06.06 10:08 GMT+1 óra  
Nem is rossz játék, szerintem tovább lehetne vinni... később.
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #93882   2008.08.07 10:06 GMT+1 óra  
Ezt a projektet - erőfeszítéseim ellenére - nem sikerült úgy megcsinálnom, ahogyan azt elterveztem; félkész vagy rosszul sikerült munkát pedig nem adok ki a kezeim közül. Legközelebb pedig kétszer meggondolom, mielőtt egy projektet beregelek.

Köszönet mindenkinek, aki kommentelt .

   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #92016   2008.07.07 05:13 GMT+1 óra  
Idézet
Lord_Crusare :
[...] A cube map illesztési vonalai is látszódnak sajna. Aki OpenGL-ben jártasabb, esetleg tud ebben segíteni?


Szerintem a textúra-paraméterekkel lesz gond.
(Én a GL_TEXTURE_WRAP_S és GL_TEXTURE_WRAP_T értékét GL_CLAMP_TO_EDGE-re állítanám, úgy általában jó szokott lenni.)

   
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #91993   2008.07.07 03:10 GMT+1 óra  
Mi lenne ha a kapott képet Cube Map-ot kicsit elmosnád? Akkor nem látszana a pixelesség, és ha hullámzik a víz fel se tűnik. Bár lehet hülyeséget mondtam.
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #91989   2008.07.07 02:27 GMT+1 óra  
A legújabb shoton jól látszik, hogy megpróbálkoztam dinamikus Cube Map generálással, de ez enyhénszólva sem teljesítménybarát módszer, emiatt a cube map nem lehet túl nagy, ami a látvány rovására megy (ez látszik is a shoton, elég pixeles a tükröződés). A cube map illesztési vonalai is látszódnak sajna. Aki OpenGL-ben jártasabb, esetleg tud ebben segíteni?

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #89127   2008.06.11 13:24 GMT+1 óra  
Már előzőleg említettem, hogy a powerupok csak később kerülnek a játékba, illetve egy mindenre kiterjedő level editor-t is készíteni fogok. Ha mindez megvan, a játék kész-közeli állapotba kerül.

   
Carlintos - Tag | 7 hsz       Online status #89126   2008.06.11 13:17 GMT+1 óra  
Nekem nagyon tetszik! Mindig is szerettem az ilyen játékokat.
Esetleg ha megfogadod, akkor énis mondanék pár tippet, 5letet:
-Szerintem a random helyekre kirakott kockák helyett rakj ki formákat, akár térben is (fizikával leeső kockák). Sokkal látványosabb lenne.
-Előttem már említették, hogy kellenének a megszokott alap dolgok: leeső bónuszok: multiball, ágyú, rakéta, ami újabb szép effekteket eredményezne.
-Nekem a mostani semleges "kő" textúra jobban tetszik, mint a csiricsáré random szines.

Sok sikert kívánok!
   
Stories Games - Tag | 50 hsz       Online status #89114   2008.06.11 08:28 GMT+1 óra  
Ez nagyon jól néz ki,csak így tovább!

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #89085   2008.06.11 02:08 GMT+1 óra  
Nos, itt letölthető a játék korai demo-ja, amiben tulajdonképp csak a grafika fontos, a játék maga végtelen számú véletlengenerált pályából áll, powerupok nélkül:

http://www.fileden.com/files/2008/6/11/1954364/OceaNoids.rar

Amennyiben hangot / zenét is szeretnél a játék alatt hallani:

http://www.fileden.com/files/2008/6/11/1954364/oalinst.rar

Kíváncsian várom ide a véleményeket!

Ezt a hozzászólást Lord_Crusare módosította (2008.06.11 02:26 GMT+1 óra, ---)

   
Wolfee - Törzstag | 1336 hsz       Online status #88786   2008.06.07 23:16 GMT+1 óra  
nekem amúgy a random kockaszínek jobban tetszettek, de így sem rossz. jól néz ki, hajrá
FZoli jóváhagyásával XD

   
Yokubo - Tag | 329 hsz       Online status #88632   2008.06.05 11:01 GMT+1 óra  
Szép ez a víz effekt, ha tennél bele pár különböző pályát, meg összeszedhető extra dolgokat (ragadós golyó, a hajóról kilőhető rakéták...) az sokat dobhatna még rajta. Nekem egyébként az Arkanoid (C64) volt még a kedvencem a stílusban, és főleg a zenéje tetszett akkor régen.

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #88603   2008.06.05 01:06 GMT+1 óra  
Nos, amennyiben van rá igény, a közeljövőben feltölthetek egy techdemo-t.

   
robar - Tag | 410 hsz       Online status #88602   2008.06.05 00:59 GMT+1 óra  
gépigénytesztelős demó mikor lesz?
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #88070   2008.05.26 00:49 GMT+1 óra  
Igazából ez a "mihez készíted" egy elég nehéz kérdés jelenleg. Eredetileg úgy volt, hogy a következő játékunk egy fantasy RTS lesz, és ez a víz effekt ahhoz készül. Aztán mikor ejtettük az RTS ötletét, de a víznek már nekiálltam, akkor döntöttem úgy, hogy azért valamit mégiscsak kezdek vele - és így lett az OceaNOIDS .

   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #88069   2008.05.26 00:36 GMT+1 óra  
Tudom hogy nem működni, csak az nekem nagyon furcsa hogy nem lassul, meg hogy a dobozokat sem mozgatja. Egyébként szép, csak ez a furcsa rajta. Mihez készíted?
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #87963   2008.05.25 02:17 GMT+1 óra  
Idézet
robar :
A graf télleg nagyon üt, főleg a videóban, node a játékötlet meg a dizájn nem hasonlít egy kicsit (cöcö... csak kicsit ) a Richocet sorozatra? Nekem rögtön az jutott eszembe...



Ja, igen. Meg a HyperBalloid-ra, meg az Arkanoidra, meg a... Tudod, a BreakOut az egy műfaj. És ez az egyik képviselője. A Ricochet "csak" a műfaj legjobbja (különösen a legújabb része, az Infinity).

A játék pedig még távolról sincs kész, szóval naná, hogy hiányérzete van az embernek, amikor megnézi a videót...
És már ne is haragudj, de mégis hogy a fenébe lassulhatna a labda a vízben? Az hazavágná az egész koncepciót.

   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #87953   2008.05.24 22:26 GMT+1 óra  
nekem is b'ntja valmi de nem tom mi :o
--- permanent temporary signature ---
   
Adacs - Törzstag | 706 hsz       Online status #87897   2008.05.24 03:19 GMT+1 óra  
Szép szép, csak nekem bántja a szemem hogy nem lassul a vízben a labda.
Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál. Arthur Bloch

   
Szepi - Törzstag | 572 hsz       Online status #87883   2008.05.23 15:09 GMT+1 óra  
Richocet? mi van a BreakOut-tal...
--- permanent temporary signature ---
   
robar - Tag | 410 hsz       Online status #87882   2008.05.23 12:54 GMT+1 óra  
A graf télleg nagyon üt, főleg a videóban, node a játékötlet meg a dizájn nem hasonlít egy kicsit (cöcö... csak kicsit ) a Richocet sorozatra? Nekem rögtön az jutott eszembe...
Kompromisszumok nélkül csak remete vagy halott lehetsz...
   
ShAdeVampirE - Törzstag | 1313 hsz       Online status #87832   2008.05.22 22:03 GMT+1 óra  
A videó elég jól néz ki (azért mozgás közben tényleg szebb mint az állóképeken ). Azt tervezed, h a víz hullámzása hasson a kockákra? Az még elég dúrván megdobná a játékélményt...
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #87829   2008.05.22 17:21 GMT+1 óra  
Egy újabb videót töltöttem föl, amiben már van egy blokk-megsemmisülés effekt, illetve a pályák szélei már jelölve is vannak amolyan üveg szerű falakkal.

A videó itt tekinthető meg:

http://www.youtube.com/watch?v=hLvqzLUWydc

   
Carlos - Törzstag | 497 hsz       Online status #87777   2008.05.22 02:03 GMT+1 óra  
Pofás! Remélem továbbfejleszted.
Only a Sith Speaks in Absolutes
http://www.nyisztorkaroly.org | iPhone apps: http://apps.nyisztorkaroly.org
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #87769   2008.05.21 14:57 GMT+1 óra  
Köszi .

Torzulás azért nincs a tükörképeken, mert azok egész más módszerrel készülnek (FPS takarékossági szempontból), mint az ég visszatükröződése. Arra apelláltam, hogy a tisztelt játékos majd úgysem erre figyel.

   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #87767   2008.05.21 13:16 GMT+1 óra  
Minden tiszteletem, a grafika tényleg szép... az egyetlen amit nem értek az a kockák tükröződése, hogy akkor miért nem torzul az árnyék/tükörkép a hullámok hatására? mert ez így éérdekes...
Nagy ötlet ez a kockák eltérő méretekkel.
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #87764   2008.05.21 11:07 GMT+1 óra  
Elvileg van rajtuk. Csak a shoton nem látszik . Na, ezt még meg kell néznem.

   
bolyzsolt - Törzstag | 607 hsz       Online status #87762   2008.05.21 10:43 GMT+1 óra  
Nagyon élethűen néz ki, grat!

Élsimítást nem tervezel a modellekre?

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #87759   2008.05.21 09:24 GMT+1 óra  
Úgy gondoltam, hogy a képekről elég nehéz megállapítani, miről is van itt szó, szóval itt van egy videó a játékból:

http://www.youtube.com/watch?v=iwQK_w13W9M

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #87757   2008.05.21 08:18 GMT+1 óra  
Mert így egy GeForce 2-n is elfut a cucc...

   
MaNiAc - Szerkesztő | 1735 hsz       Online status #87756   2008.05.21 08:16 GMT+1 óra  
Idézet
kuzanth :
Nem akarok beleszólni, de "shader nélkül" vs "használt eszközök - OpenGL"? Nem is a kötekedés végett, csak ez olyan szembeötlő...

A kettő nem zárja ki egymást, hiszen az OpenGL 1.x - 2.x tartalmaz fixed function pipeline-t, tehát egy sor shadert sem kell írnod, mégis mindent meg tudsz valósítani (más kérdés, hogy lassabb és körülményesebb). Ha egyszer kijön az OpenGL 3, más lesz a történet

A "shader nélkül" témához nekem egy kérdésem van: Miért? Nem kötekedésből, kiváncsiságból...
Dare to imagine!
http://www.insaneidea.hu
   
hkbgames - Tag | 88 hsz       Online status #87754   2008.05.21 07:24 GMT+1 óra  
Szép graf

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #87753   2008.05.21 06:49 GMT+1 óra  
Az OpenGL a grafikai megjelenítésért felel, mivel az ArcanENGINE-t OpenGL-re építettem föl. Az engine-ben vannak ugyan shaderek, mint pl. néhány post processing, illetve a talaj rétegek, de a víz teljesen shader nélkül jött létre.

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #87752   2008.05.21 06:47 GMT+1 óra  
Nem akarok beleszólni, de "shader nélkül" vs "használt eszközök - OpenGL"? Nem is a kötekedés végett, csak ez olyan szembeötlő...
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Gadam - Tag | 102 hsz       Online status #87750   2008.05.21 06:43 GMT+1 óra  
Eddig szép a grafika.

   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #87744   2008.05.21 05:46 GMT+1 óra  
Lord_Crusare - Törzstag | 1290 hsz       Online status #87730   2008.05.20 16:12 GMT+1 óra  
Lord_Crusare: OceaNOIDS

   
> 1 <