játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

No Signal
3d versenyre
Kategória: Túlélős zombis tps
A projectről:
Röviden: casual DayZ

Kicsit hosszabban:
Egy nolifert alakítasz, aki egész nap ücsörög a tévé előtt, míg egy nap elmegy a vétel, emiatt ki kell merészkednie a napfényre, hogy kiderítse a dolog miértjét a közeli adótoronynál. Közben persze mit sem sejt az időközben kitört zombiapokalipszisről.

Teljesen szabad a játékmenet, nincsenek pályák\szintek, mehetsz amerre akarsz(amíg el nem éred a 16km2 es terület határát), a cél elsősorban a túlélés, de van egy kijelölt útvonal(úgy jönnek elő a feladatok, ahogy felfedezed a világot - opcionális feladatokról van szó, pl szerezz benzint). Ennek ellenére a játéknak van vége, 3 napod van(igen, nagyon szerettem a dead rising ot), ha ezalatt nem végzel mindennel, akkor is vége lesz a játéknak, csak épp más befejezéssel.

Dióhéjban:
-autózgatás
-lövöldözés
-felfedezés
-evés\ivás\alvás\gyógyszerezés

Kínos:
-modellezésre nem igazán van\volt idő, vagy primitíveket, vagy letöltött modelleket használok
-teljesen egészen biztos, hogy nem lesz kész időre, bugok itt-ott-amott teljes mértékig biztos, hogy előfordulnak, akár ömlesztve, de remélhetőleg élvezhető produktum lesz a vége.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Unity
3ds max
photoshop
;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
Beküldve:
2013.09.26 05:17
Fejlesztő:
(2 fő)
Elérhetőség:
e-mail:
Tagok:
beküldő: ninjaaa
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: %

Képek - No Signal

2013.09.30. 02:21

Fejlesztési napló - No Signal
ninjaaa 2013.09.30. 06:27
Khm, egy órával a verseny vége előtt gondoltam még belefér pár dolog, meg is lett az eredménye, aludni tudsz ott is, ahol nem kéne(ez többek között azért zavaró, mert az alvás nem csak az órát tologatja, hanem állítgatja a statokat is (~éhesebb leszel), és meglehetősen gyakran előjöhet, ha mondjuk tárgyakat akarsz felvenni). Szóval erre itt egy fix, meg kijavítottam a skybox cserélgetést is(szintén csak alvásnál jött elő ez a probléma).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2721498/verseny/NoSignal/web/update1/web.html
ninjaaa 2013.09.26. 05:25
Ami eddig megvan:
-terep
-épületek
-zombi ai
-autózás
-ultragagyi inventory
-statok(éhség, betegség, etc)
-lövöldözés
-itemek egy része

ami hátravan:
-hangok, zene
-faluk megépítése
-inventory normálisra pofozása
-több item
-feladatok bepötyögése
-rovarirtás, elsősorban
illúzióromboló dolgokról van szó, funkcióját tekintve minden eddigi működik(pl az autó kereke néha hülyén pattog, a fizikájára nincs hatással)

Hozzászólások - No Signal
ninjaaa - Tag | 14 hsz       Online status #197790   2013.09.30 16:01 GMT+1 óra  
Ami még kimaradt a felsorolásból;

5 adatra kell odafigyelni, ezek sorrendben
-általános egészség(fogy, ha megcsapnak, csak alvással lehet növelni - csak minimálisan nő!)
-éhség(folyamatosan nő, alvásnál szimulálja az eltelt órákat(~ha nem állsz túl jól, akkor előfordulhat, hogy nem is ébredsz fel, ilyenkor érdemes előtte elfogyasztani valamit)
-szomjúság(ugyanaz, mint az éhség)
-fáradtság(kanapékon tudsz aludni, ha a bal felső sarokban megjelenik az idevágó szöveg - per pillanat rossz helyen van a hitbox, érdemes a kanapé hátulját\oldalát megcélozni)
-fertőzés(minden alvás után nő, nem lehet csökkenteni)

Amint valamelyik érték eléri a maximumot, a játéknak vége. Menteni nem lehet, a kevés lőszer miatt nem is nagyon lenne értelme, egészen biztos, hogy záros határidőn belül meghalsz.

A felvehető cuccokról pár szó.
Véletlenszerűen generált, de típusokra van osztva, ital\konzerv szinte mindenhol van, fegyvert csak nagyobb épületekben lehet találni, illetve elszórtan 1-2 házban(a jelenlétük egyik helyen sem biztos - kivéve az adótoronynál).
Nem spawnolnak újra, nem érdemes újra meglátogatni emiatt egyik helyet sem.

Autó
-Beszállni csak a jobb első ajtónál lehet, akkor is csak úgy, ha felé fordulsz
-kiszálláskor érdemes nyomva tartani a space t, így rögzíti a kéziféket
-ha a terepviszonyok miatt nem sikerül teljesen lefékezni az autót(~bármely irányba gurul\csúszik), akkor sanszos, hogy a tolatás bugos lesz(a tolatólámpa világítani fog, de nem tudsz kanyarodni, és lassabban is megy hátra, mint ahogy elvárnád)

Inventory
A felvehető kacatok kategorizálva vannak, de a kategórián kívül nincs külön képe egyiknek sem(ez csak a lőszernél probléma, ha pl pisztoly van nálad, és azt írja, hogy nincs több tárad, miközben az inventorydban ott van 5 "ammo" feliratú hexa, akkor az nem bug, csak épp nem abba a fegyverbe való - tervben volt a csere, de fontosabb dolgokat kellett kijavítani, sry).
Kétféle fegyver van, egy pisztoly, és egy táskapuska, de egyáltalán nem biztos, hogy mindkettőbe belefutsz(38-40 ház van, jó, ha 5 helyen spawnolhatnak, és ez is random ofc). Ha esetleg belefutsz a puskába, akkor lehet neki örülni, 50 lőszer van minden tárában(szemben a pisztollyal, amibe csak 7 fér).

Zombik
Az ai egyszerű, ha lát, akkor támad, ha nem, akkor téblábol, elvben nem lenne szabad úgy spawnolnia, hogy rálátsz, de a talaj egyenetlensége miatt sajnos előfordulhat(a tesztkörnyezetben csak falak voltak, és egy teljesen egyenes talaj, ilyen helyzetben jól működik, emiatt le is tudtam ezt a részt kb egy hete - a pályát meg csak tegnap építettem meg, a navmesh bakeelést is számolgatta rajta 2 órán keresztül, szóval nem volt elég idő ezt is kijavítani).
A "fejlövés" normális esetben instant halál, testlövésből 3 kell neki - néha itt is vannak gondok, meglehetősen zavaró a terminator-mode.

Ha már szóba került a lövés; a kamera pozíciójától megy a lövedék, szóval ha beviszed pl a talaj alá, akkor azért a talajra megy a cucc.

Azt hiszem ennyi, első 3d s játékom, unity vel is csak ismerkedek, és sokat kellett gányolni az utolsó napokban, ha esetleg lassabban fut, mint illene, akkor az ok itt keresendő, a bugok\félkészség miatt is elnézést, sajnos ennyi idő alatt többet nem tudtam összehozni.

   
ninjaaa - Tag | 14 hsz       Online status #197768   2013.09.30 10:43 GMT+1 óra  
Eddig sikerült eljutni végül, csak web verzió van fent, mert a futtatható 150mb körül van, és azt egészen biztos, hogy nem tudom feltölteni időre(ez kb 40).

Bugos, a grafikák kb 95% a hiányzik, a maradék meg placeholder, kevés a hang, azok közül is a legtöbb vagy tré, vagy rosszul van belőve(autó hangja pl), sztorizgatásra sem maradt idő(sajnálatos módon csak a hónap közepe felé botlottam bele a versenybe, és eredetileg űrhajós cuccot akartam csinálni, ezért lett ilyen felemás).

Az inventoryról néhány szót, csak mert az a legkellemetlenebb része az egésznek.
E-vel felveszel dolgokat a földről, a felvehető dolgok 3d ben a konzervet, és a kólásdobozt leszámítva kockák\téglatestek, a méretükből ugyan ki lehet következtetni, hogy mi a csomag tartalma, de nyilván nem ideális.

Tab ot lenyomva előjön az inentory, nálad lévő cuccok listája baloldalt, jobb oldalt a két kis hexa pedig az elővehető cuccokra vonatkozik(per pillanat ide tartozik a két fegyver, és a zseblámpa). Drag&droppolod baloldalról pl a fegyvert az egyik üres slotba jobb oldalt, aztán a Q betűvel tudsz váltogatni a két slot között. A jobb oldali slotokban lévő cuccokat csak úgy tudod visszatenni a baloldaliak közé, ha kicseréled egy üressel.

Evés\ivás: drag&drop az eat\drink gombra(vigyázat, ez is bugos, el van csúszva az ütközésvizsgálat fél gomb magasságával(~evésnél érdemes az eat\drink gomb felső részét megcélozni; ugyanez igaz a "drop" gombra is).

A kiírogatásra nem jutott már idő, úgyhogy jobb híján itt vannak az instrukciók:
-keresd meg a közeli adótornyot
-élj túl ameddig csak tudsz
-pont.
A torony meglátogatása nem kötelező, de érdemes.

Nagyon kevés helyen lehet fegyvert, illetve lőszert találni, a cél az volt, hogy viszonylag reálisak legyenek az esélyeid, nem igazán érdemes lőni rájuk, csak ha nagyon muszáj(pl beszorítottak).

Az autóval is vannak gondok, néha rükvercnél nagyon furcsán viselkedik, egyszerre fog a fék, és próbál tolatni is, ilyenkor érdemes teljesen megállni, aztán újrakezdeni a manővert.

Irányítás:
wasd\nyilak - mozgás
bal egérgomb\ctrl - tűz
egér - kamera
e - use
q - váltás a quick slotban lévő cuccok között(inventory jobb oldala)
tab - inventory

autó
wasd\nyilak - mozgás
space - kézifék

Autóról még annyit, hogy lehet rögzíteni, ha kiszállás közben nyomva tartod a space t, akkor behúzva marad a kézifék(lehet részed kellemetlen meglepetésben, ha esetleg egy dombon parkolsz).


---
Egészen biztosan kifelejtettem rengeteg fontos bugot, emiatt sry.

itt elérhető böngészőből
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2721498/verseny/NoSignal/web/web.html

itt pedig a letölthető(böngészős ez is, csak hogy ne legyen félreértés azzal kapcsolatban, hogy dolgoztam-e rajta azóta - ezt még töltöm fel, kemény 24kb\s el)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2721498/verseny/NoSignal/web/web.rar

   
ninjaaa - Tag | 14 hsz       Online status #197626   2013.09.26 13:17 GMT+1 óra  
: No Signal

   
> 1 <