játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Software Rasterizer by ddbwo
Szoftveres raszterizáló
Kategória: 3d raszter
A projectről:
Ez egy szoftveres grafikus motor. Az eredmény byte bufferből bármilyen eszközzel megjeleníthető.

A cél egy 3D szoftveres grafikus motor kialakítása és optimalizálása.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
c++;
régebbi "saját" matek lib
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2014.05.25.
Beküldve:
2014.05.29 13:36
Fejlesztő:
(1 fő)
Elérhetőség:
e-mail:
Tagok:
beküldő: ddbwo
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: %

Képek - Software Rasterizer by ddbwo
sztandard shaderek nem hiányozhatnak
sztandard shaderek nem hiányozhatnak
2014.06.06. 09:19
Fény, cullface, könnyebb adat kezeés, ilyesmi... Lustán. :D
Fény, cullface, könnyebb adat kezeés, ilyesmi... Lustán. :D
2014.06.01. 12:24
1 model 640x480
1 model 640x480
2014.05.29. 14:16
1 model 160x120
1 model 160x120
2014.05.29. 14:16
buffer méret 640x480
buffer méret 640x480
2014.05.29. 13:46
buffer méret 160x120
buffer méret 160x120
2014.05.29. 13:45

Fejlesztési napló - Software Rasterizer by ddbwo
ddbwo 2014.05.29. 13:53
Teljesítmény javítás és frustum-ra vágás következik.
ddbwo 2014.05.29. 13:51
Jelenleg a funkciói elkészültek, vonal, triangle kitöltése, vertex projekció, transzformáció, mélység, szín és egyéb vertex tulajdonság került bele. Textúrát is megkapta. :)

A fragment számítás optimalizálása zajlott kielégítő szintre.
A buffer méret futás közben változtatható,

Hozzászólások - Software Rasterizer by ddbwo
Wolfee - Törzstag | 1336 hsz       Online status #203999   2014.07.03 08:32 GMT+1 óra  
single 32, multi 67, core i3
FZoli jóváhagyásával XD

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #203841   2014.06.23 15:13 GMT+1 óra  
Single: 57, Multi: 110-160 között ugrál (Core i7, 3.4 GHz).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203584   2014.06.10 17:49 GMT+1 óra  
Kösz a tesztelést.
Most kis ideig csendesebb lesz a projekt. Azt hiszem.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203576   2014.06.10 16:47 GMT+1 óra  
single 23; multi 40;
Kristálytiszta,nincs szemcse.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203573   2014.06.10 16:28 GMT+1 óra  
Azt hiszem, megigazítottam. Bár nemtom minek, mert a thread teszt úgyis megy a levesbe, csak a könnyebb gyakorlás volt a lényeg.

Leginkább a "sercegés" érdekel, hogy van-e, de fps adatok is jöhetnek:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/tracer%20TH%20test4.zip
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203553   2014.06.09 23:40 GMT+1 óra  
L4D2 közbe gondoltam arra, hogy talán a rajzolást beéri a számolás. Közbe áttértem strechdibits-re. talán async? mert vagy váltott buffer kéne, vagy a másik.
---

Vagy megtaláltam a régiből áthajított és nem ellenőrzött kódban a hibát...

Ezt a hozzászólást ddbwo módosította (2014.06.10 00:23 GMT+1 óra, ---)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203551   2014.06.09 21:59 GMT+1 óra  
remélem, nem lockolgatsz közben, mert akkor az már rossz

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203548   2014.06.09 21:38 GMT+1 óra  
Hát ez látványos. Nálam nincs. Lehet valamelyik váltást nem biztonságosan oldottam meg. De átnézem akkor.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203544   2014.06.09 21:33 GMT+1 óra  
Törölt video!

Kicsit gyenge az fps mert a programod ette a procit. De azért kivehető a szemcsésség.

Ezt a hozzászólást Tunyu módosította (2014.06.10 18:53 GMT+1 óra, ---)

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203543   2014.06.09 21:28 GMT+1 óra  
Hmm. Kösz. Holnap átnézem. Bár nálam elég kicsi a kontraszt is a monitoron. Nagyon látszik vagy kicsit?
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203541   2014.06.09 21:22 GMT+1 óra  
Igen van! Olyan mint mikor tv-t nézel és valaki az utcán elrobog egy simsonnal és zavarja.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203534   2014.06.09 20:44 GMT+1 óra  
Szemcsézés is van? Mert átnéztem és nem kéne. Mármint hogy néz ki a szemcsésség?
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203532   2014.06.09 20:28 GMT+1 óra  
Ugyan az minden mint az előzőben.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203531   2014.06.09 20:23 GMT+1 óra  
Van benne "clear color", úgyhogy lehet megint tovább engedte a számolást és azért.

Ez azt hiszem már safe.. xD
https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/tracer_thread_teszt2.zip
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203528   2014.06.09 19:42 GMT+1 óra  
single 22.7; multi 32;
Multiban a labdák szemcséssé válnak valamiért.
Ez már majdnem teljes kihasználja mind a két magot multiban.

Ezt a hozzászólást Tunyu módosította (2014.06.09 19:48 GMT+1 óra, ---)

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203526   2014.06.09 19:34 GMT+1 óra  
Újabb multithreading teszt. Átraktam a labda tracerre, mert ott változatosabb a feladat. Azért nem a raszterbe, mert ebbe instant belelehetett dobni a rendszert.

Megint a különbségre lennék kíváncsi. Single / Multithread esetében. Nekem egymagoson alig növekedik a multithread-nél.
(amíg a zöld labda el nem repül )

W nyomvatart.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/tracer_thread_teszt.zip

Ezt a hozzászólást ddbwo módosította (2014.06.09 20:24 GMT+1 óra, ---)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203480   2014.06.08 10:43 GMT+1 óra  
Idézet
Viperion :
Nem semmi vagy.
Irigyellek.



Kösz.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Viperion - Tag | 540 hsz       Online status #203470   2014.06.08 01:00 GMT+1 óra  
Nem semmi vagy.
Irigyellek.

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203463   2014.06.07 21:11 GMT+1 óra  
Idézet
ddbwo :
Olyat is linkeltél, hogy átvétel holnap délig miskolcon...



miért, olyat linkeljek, amit minden szökőév harmadikán lehet átvenni? hirdetéseket tallózni meg te is tudsz, csak azért mutattam, hogy kb tudd, milyen kalibert kell venned.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203461   2014.06.07 20:47 GMT+1 óra  
Elvileg akkor a 2. fullscreen-ben jobb lehet.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203460   2014.06.07 20:29 GMT+1 óra  
7.6; 24 mindkettő
A 2. 50-60% a 3. 90% processzor használat mellett produkálja.Nálam viszonylag stabil fps volt.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203457   2014.06.07 20:20 GMT+1 óra  
A régi második csalt azt hiszem. Csak a forrása már nincs meg. Átírtam azóta.

Most ez a kettő van:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/wnthreads_test2.zip
https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/wnthreads_test3.zip

De ebből nekem a 2. instabil.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203456   2014.06.07 20:12 GMT+1 óra  
single 7.6; multi 24
90% processzor használat mindkét esetben.A második verzió jobb volt!

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203454   2014.06.07 19:50 GMT+1 óra  
Mivel nekem most stabilan s 6 m 12, a 48 jól hangzik, ha stabilan annyi.

Van annyi ismeretem a gépekről, hogy cpu mellé (agp-s)alaplap és memória is kéne. Az új memóriák olcsóak, de együtt megint egy 25-ön lenne már. Annyiért meg minek? Működik ez.

--
Olyat is linkeltél, hogy átvétel holnap délig miskolcon...
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203453   2014.06.07 19:33 GMT+1 óra  
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203450   2014.06.07 19:14 GMT+1 óra  
Még gyorsan ránéztem. De sok mindent nem lehet tenni, az oprendszer dönti el mit akar...

Ebből még ezt a változatot kipróbáltam:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/wnthreads_test3.zip
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203446   2014.06.07 17:07 GMT+1 óra  
tunyu: ne keverd a dolgokat, a rendszer annyi szálat csinál, amennyit akar. itt most arról van szó, hogy a hardver mennyit tud.

   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203442   2014.06.07 16:41 GMT+1 óra  
single 7.6; multi 25

Nálam single 50% de multiban is csak 60%-ra ugrik a kihasználtság, és feljebb nem is megy.Az erőforrás figyelőn single 2, multiban meg 2 és 10 között értékeken ugrál az aktív szálak száma.

Szerk.zerintem a feladatkezelő szálai nem azonosak a processzor szálakkal,mert tudtommal az i7-es proci 4 magja tud 8 szálat futtatni és az AMD 8 magos is csak 8 szálat tud.Viszont nekem a kernel is 112 szálat futtat, úgyhogy ezek valami virtuális szálak lehetnek, de majd utánanézek.

Ezt a hozzászólást Tunyu módosította (2014.06.07 16:52 GMT+1 óra, ---)

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203441   2014.06.07 16:21 GMT+1 óra  
hát először is javaslom, hogy a platformspecifikus részeket válaszd le, másfelől meg néhány százezer/millió polygonos valódi scenekkel teszteld, pl egy többszobás emeletes ház, vagy város.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203440   2014.06.07 16:20 GMT+1 óra  
Lehet valamit elírtam és közbe is rajzolhatott. vagy csak utána írtam el.
Frissítettem, mert nem tudom. De a sebességben nálam változás nem történt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/wnthreads_test2.zip
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203439   2014.06.07 16:09 GMT+1 óra  
Na még ezt felhasználni lesz érdekes... Enyhén át kell alakítani az egészet...
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203438   2014.06.07 15:49 GMT+1 óra  
néha felugrik 100 fps-re, néha viszont csak 50 fps körüli értéket mutat. 315% körüli processzorkihasználtságot mutat. a maradék meg jobbára a kirajzolás lesz (linux alatt az x11 külön van mérve)

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203437   2014.06.07 15:45 GMT+1 óra  
Újabb teszt. Ezzel nekem 6-ról 10 fps-re nő. Mivel nem fullscreen, ahhoz, hogy stabil legyen, a W nyomvatartása közben meg kell igazítani az ablakot. Furcsa, de ez van. Különben ugrál a számláló...

Most 9 szálas. A stabilitás miatt a gdi megvárja a teljes képet és csak rajzolás után kezdi el a számolást.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/wnthreads_test2.zip

Ezt a hozzászólást ddbwo módosította (2014.06.07 16:16 GMT+1 óra, ---)
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203435   2014.06.07 15:27 GMT+1 óra  
ja várj, ha linuxban kikapcsolom a desktop effekteket, akkor 60 fps-el fut.

így már 300%-os kihasználtsággal fut, tehát effektíve 3 magot kihasznál. ugye másik szálra raktad a gdi-t?

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203434   2014.06.07 15:21 GMT+1 óra  
amúgy nekem ez effektíve 2 és fél magot használ ki, a többi üresjáratban van.

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203433   2014.06.07 15:20 GMT+1 óra  
a 8 threados proci az 8 magos procinak látszik, és úgy is viselkedik. írni kéne erről is egy cikket...

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203432   2014.06.07 15:09 GMT+1 óra  
Idézet
Tunyu :
Ennek nem az lenne a lényege hogy egy másik magot is használatba vesz?



Nem tudom... Annak kéne történni gondolom. A Feladatkezelő 1 szálat mutat, ami furcsa.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203431   2014.06.07 15:08 GMT+1 óra  
Köszi a teszteket!

Még átnézem a téma intelmeit, de a látványos különbség alapján működik valamennyire a mostani kód.

Most néztem processzor adatokatt, van magok száma és thread szám. A thread szám az mit jelent?

pl core: 4 threads: 8
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Tunyu - Tag | 448 hsz       Online status #203430   2014.06.07 15:02 GMT+1 óra  
single 7.6; multi 19.0

Ennek nem az lenne a lényege hogy egy másik magot is használatba vesz?

   
comrade92 - Tag | 6 hsz       Online status #203429   2014.06.07 14:59 GMT+1 óra  
Single: 16 fps
multithread: 46 és 56 között ugrál

i7-4702MQ, Win7

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203428   2014.06.07 14:46 GMT+1 óra  
új processzor lesz ebből

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203427   2014.06.07 14:44 GMT+1 óra  
nekem:

single: 6.0
multi: 8.8

winXP
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203426   2014.06.07 14:36 GMT+1 óra  
single thread: 16-18 fps
multithread: 45 fps
(linux, winevel)

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203425   2014.06.07 14:21 GMT+1 óra  
Hát ha ez neked reneszánsz...
Ennyi idő elteltével minden témából tonna számra készülnek cuccok. A szoftveres raszter sem kivétel.

Itt az egyszerű, de direkt terhelő multithreading tesztem. Fogamlam sincs, hogy ennyi elég-e a több magosnak, de nyit szálakat...

Amin meglepődtem, hogy ennél az egyszerű tesztnél a multithread 20%ot nyer az egymagosomon.
---

Aki teszteli, jelentheti a multi/single különbséget. A legnagyobb fps-ek számítanak mindkét esetben.

Csak a W-t kell nyomva tartani váltáshoz.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/57579181/winthread_test.zip
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203424   2014.06.07 14:04 GMT+1 óra  
lehet, írnom kéne egy cikket a szoftveres rendererek reneszánszáról

   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203421   2014.06.06 23:31 GMT+1 óra  
akkor venni kell alaplapot is. mondjuk 5k befektetéssel tudsz venni 7 éves 2 magos processzort alaplappal.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203419   2014.06.06 21:53 GMT+1 óra  
Írtam windowsban is régebben threadöket, csak tesztelni nem tudom ennél. Meg az nem volt izom program. Úgy meg nehéz arra gyúrni. Vsz magonként nem dupláz, de egy 80% kapacitást biztos nyer a raszter rész.

Az alaplap is egy magot kezel...
Majd írok vmi egyszerű thread sebesség tesztet... Még mindig nem az az első.
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203417   2014.06.06 21:31 GMT+1 óra  
hát ez az, hogy nem lehet, mert nem tudod rajta a threadolást rendesen megírni. a processzort mindenképp ki kéne cserélned.

   
ddbwo - Tag | 1625 hsz       Online status #203416   2014.06.06 21:24 GMT+1 óra  
Az ár-minőség arányokat azért ki tudom találni... De megteszi ez a gép is, ami most van, még működik.
L4D2 megy rajta, hl2dm megy rajta, programozni is lehet, netezni is, zenét hallgatni is, elég az...
A Half-Life 2: Deathmatch promóció megszűnt! [B¤°
Kezdetben volék az üresség. Ám akkor a Struktúrfüggöny megteremté az Urat.
DrunkenDragon* Blackwolf
   
Geri - Törzstag | 2188 hsz       Online status #203415   2014.06.06 20:26 GMT+1 óra  
ezen a ponton azt tudnám javasolni, hogy vásárolj egy 4 magos számítógépet. mennyi zsebpénzed van?