játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5479
FZoli:    4893
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2526

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2195
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491

Make a Wish
Egy match3, mah jong-gal és sudoku-val vegyítve.
Kategória: Match3
A projectről:
A MaW a főszereplő egy-egy korábbi életét meséli el, a játék elején(ez már a menü) betér a játékos egy javasasszonyhoz, aki leül a varázsgömbje elé, végső soron itt fog játszódni az egész, ha megoldunk egy-egy játékot, akkor hallhatunk valami érdekeset a hölgytől, aki mesél nekünk. Igyekeztünk a történetet annyira érdekesre kidolgozni, hogy már csak az elég legyen ahhoz, hogy a játékos tovább akarjon játszani(illetve okulva a hibáinkból, normális angol fordítás is van.)

A játék technikai része nagyrészt kész, jelenleg tesztelem gőzerővel, hogy minden klappol-e, közben meg építgetem a pályákat, szövegeket pakolom be, ilyesmi.

Január közepén meg béta, gyertek csak, gyertek.^^

Ezúton is köszönöm Mirliának, hogy csatlakozott a csapathoz, és munkájával jócskán emelte a grafikai színvonalát a játéknak.:-))
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
MMF2Dev
Photoshop CS2
Wish Editor;Đ
;
Papír, ceruza, kávé.
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2009 március közepe
Ven ic dán.
Beküldve:
2009.05.08 07:33
Fejlesztő:
2Stroke Design (3 fő)
Elérhetőség:
e-mail: 2strokedesign@gmail.com
Tagok:
beküldő: 2SD
regisztrált tagok: Mirlia, BGH



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 83%

Képek - Make a Wish
sok sprite még nincs a helyén, és elég hülye kép is lett, de verzió szám ugrásnál illik valamit felmutatni.
sok sprite még nincs a helyén, és elég hülye kép is lett, de verzió szám ugrásnál illik valamit felmutatni.
2010.01.06. 01:02
editoooor!
editoooor!
2009.09.28. 05:52
valami ilyesmi lesz a menü. az ikonok maradnak, mindegyiknek van mouse over effektje, a játékban még nincs benne, most pakoltam csak őket egymás mellé ps ben - a háttér sem ez lesz, csak hirtelen ezt találtam, ami még nem volt..
valami ilyesmi lesz a menü. az ikonok maradnak, mindegyiknek van mouse over effektje, a játékban még nincs benne, most pakoltam csak őket egymás mellé ps ben - a háttér sem ez lesz, csak hirtelen ezt találtam, ami még nem volt..
2009.07.15. 22:52
csipcsipiricsipcsipp,  már tudunk alakzatba rendezni, nem csak x*x es méretben dolgozni. Hatalmas taps nekem.(Y)
csipcsipiricsipcsipp, már tudunk alakzatba rendezni, nem csak x*x es méretben dolgozni. Hatalmas taps nekem.(Y)
2009.05.13. 23:35
egyelőre normális GUI nélkül, alfa verzió.
egyelőre normális GUI nélkül, alfa verzió.
2009.05.08. 07:39

Fejlesztési napló - Make a Wish
2SD 2009.09.28. 05:44
Végre csináltam egy editort, még nem tökéletes, de lényegesen egyszerűbb így megcsinálni a pályákat - és nem utolsó sorban sokkal gyorsabb is(nem csak a munkafolyamat, hanem a betöltés is, ez sem a legjobb megoldás, de 5-6 óra gyötrődés után ez jutott csak eszembe - első editorom, na. Gyakorlatilag úgy működik, hogy lement egy képet, amit az általam kreált szerkesztővel alakít a user, utána annak a képnek egyes pontjain ellenőrzi a megadott pixel színét - 2 variáns van, az egyik az, ahova rakhat téglát, a másik, ahova nem.) Gyökér megoldásnak tűnik, először szöveges oldalról próbáltam megközelíteni a dolgot(pl 001 = x0 y0 value=1; és így tovább), ez nem működött, az MMF szöveges lehetőségei nem a legjobbak, grafikus felületen sokkal inkább domborít - pl adatbázis kezelőt kínhalál lenne benne írni, de pl egy invaders jellegű cuccot pikk-pakk össze lehet hozni.
2SD 2009.09.25. 23:32
Nyah, ahogy nézem, sikerült megoldani a legtöbb kínosnak vélt dolgot, és kicsit játékszerűbb lett a végeredmény.
A helyzet kicsit gázos volt, újra kellett írni az egész tégla kezelést, mert az a megoldás amit én választottam nem támogatta a finom mozgásokat, csak a slotonkénti tologatást - utólag kiderült, hogy arra lett kitalálva, de sajnos ez se a doksiban, se sehol nincs leírva, a fejlesztőt zaklattam mailekkel, és akkor árulta el, hogy mi is a gondja a kódomnak.

Ez tök jó, mert már baromira szép az egész, folyamatos, és van egy pofás tégla beesős móka is.
Az már annyira nem, hogy gyakorlatilag az egész játék a régi téglakezelésre épült, így át kell írnom szinte mindent - persze sokkal gyorsabb lesz így, hogy csak alakítani kell, mint újat csinálni.
Volt egy időszak, amikor ki akartam dobni az egészet, mert egyik napról a másikra, anélkül hogy a kódhoz nyúltam volna behülyült az egész, az se működött, ami addig igen - ezt szerencsére sikerült orvosolni, csak éppen rettentően irritáló volt.

Na mindegy, azér' mégse blog.:Đ
Demo lesz megint, remélem jönnek vállalkozó szellemű egyedek, akik jönnek szarrá tesztelni ismét.:]
2SD 2009.09.19. 04:49

Amit a demóról tudni érdemes

A játékban leírások nincsenek jelenleg, így jobb híján itt adom meg a szükséges infókat.

-egér bal egérgombbal kijelölsz egy téglát, utána szintén bal egérgombbal lerakod a második kijelölést, ami után cserélődni fog a kettő(amennyiben az első tégla közvetlenül az első mellett van, függőleges, vagy vízszintes irányban, átlósan NEM lehet cserélni.)
-másik mozgatási módszer, balegérgombbal katt a téglára, bal egérgomb nyomva tart, és ráhúzod a kurzort arra a téglára, amivel cserélni akarod(itt nem szükséges felengedni a bal egérgombot, cserélődik már az ütközéstől is.)
-ctrl lenyomására a téglák láthatatlanok lesznek, elengedésére megint látszódnak, hogy könnyebb legyen észrevenni, hol kell még matcholni(Jewel Quest után szabadon.)

A játéknak akkor van vége, ha mindegyik tégla mögött egyszer már volt match - ezt jelzik azok a lila kis izék. Illetve, azokon a pályákon, amiken vannak dobozok, azokat is ki kell nyitni - ezt úgy tudjátok megcsinálni, hogy legalább 4 téglát matcholtok egyszerre.

Játék közben a 'menu' gombra kattintva egyelőre csak 2 funkció érhető el, a teljes képernyő, és az ablak, ez később bővülni fog of korsz. Eltűntetni a gombokat nem csak úgy tudjátok, hogy újra a menüre kattintotok, elég a kurzort felvinni a tábláig(de persze a hagyományos módszert is választhatja bárki, ha az közelebb áll a szívéhez.)

Nagy hirtelen ennyi jut eszembe, ami még fontos, hogy ez közel sem a végleges állapot, sok grafikai elem hiányzik, és a játékmenet sem pont ez lesz egy az egyben - maradjunk annyiban, hogy a designert elég nehéz munkára fogni.
2SD 2009.06.05. 22:28
Sikerült kitalálnunk a játék nevét, illetve már van egy vázlatos történet is. Ha minden igaz, hamarosan jön egy kipróbálható demó, az első kampánnyal, és a történet egy kisebb szeletével.
Néhány feladat még hátravan, így hirtelen azt mondom, hogy 2 hét múlva már mindenképpen fent lesz.
2SD 2009.06.04. 00:39
A húzkodós téma kipipálva, most jön a tipprendszer. Ennek egyrészt örülünk, mert már nem sok feladat van hátra ahhoz, hogy neki lehessen állni összerakni a pályákat. Viszont nem örülünk, mert itt aztán végképp nincs ötletem, hogy hogyan lehetne összehozni - szóval estére meglesz.
2SD 2009.06.03. 15:54
A programozandó feladatok nagy része elkészült, még 2 feladat van hátra, ha jól tévedek, amivel gondjaim lehetnek. A tipp rendszer, és az MI(az előbbivel szorosan összefügg természetesen.)
Illetve olyan csip-csup dolgok, mint a 'húzkodós' mozgatás(amihez egyelőre lövésem sincs, hogy álljak neki anélkül, hogy újra kelljen írnom az ellenőrző kódrészt)

Mirlia is nagyon szépen halad a grafikai munkákkal, sajnos a 'mindenki-a-másikra-vár' effektus megint előjött, igyekszem ezt korrigálni, hogy el tudjunk készülni időben - a július eleje kb teljesen biztos, h tarthatatlan, én még talán kész lennék, de Mirlia biztosan nem. Na nem mintha olyan rengetegen tolonganának 'we want beta' feliratokat lobogtatva..

Ami most hirtelen eszembe jut, és fejlődött az utóbbi két hétben: már mozoghatnak a hátterek - eddig csak a sivatagos kép felhői, később természetesen bővülni fog ez -, sikerült a jelenlegi funkciókat bugfixálni nagyrészt, van már egy ratyi mouse over effekt, in game 'menü', nem lehet több példányban futtatni-írtam már régebben,h van, de csak most került beépítésre-, stb..

Készül egy normális gui, a terv már nagyjából megvan, Mirlia dolgozza ki vadul.
Néhány pálya forma is megvan(még nincs beépítve, végig kell gondolni előtte pár dolgot), illetve a küldetések is alakulnak - rövid úton unalmas volt a sima 'rakd ki a 10x10 es táblát', így ezt szeretnénk most bővíteni, akár a pálya közben frissülő részfeladatokkal - még csak elméleti síkon mozog az elképzelés, simán lehet, hogy semmi nem lesz belőle.

Ötleteket továbbra is szívesen fogadjuk, remélhetőleg most egy hangyányit több jön belőlük, mint eddig.:P
Képet töltök mindjárt, ha megtalálom a progit..
2SD 2009.05.13. 22:16
Bruhaha, sikerült. Valami formát összerakok ha felkeltem, és feltolom a képet róla, fáradt vagyok már ehhez.
2SD 2009.05.13. 20:43
Megpróbáltam összehozni valamiféle formát a pályáknak, mert így rettenetesen unalmas lenne a látvány. Annyit sikerült eddig összehozni, hogy csak azokat a téglákat ellenőrzi, amelyik koordinátája meg van adva - elég kényelmetlen így dolgozni vele, be kell gépelni minden egyes tégla helyzetét, de megéri szerintem, sokkal feelingesebb lesz.:D Viszont még mindig megjelennek a téglák ott is, szóval ténylegesen nem látszik, hogy ott nincs tégla.. ha sikerül összehozni valami említésre méltót, feldobok egy shotot.
2SD 2009.05.13. 12:38
Kikerült az első teszt verzió, remek-remek. A lehetőségeknek még eléggé híján van, az utóbbi időben leginkább bugokat javítottam, illetve valamiféle menüt próbáltam összehozni.
Meg kell még csinálnom az összes gombot működőképesre(nagyjából 20 feladat - a featureökkel együttvéve persze, amiket a gombok hoznak működésbe.)

kb1,5-2hét múlva várható egy lényegesen komolyabb demó, történettel, "kampánnyal", és a minijátékokkal - a munka ennyi idő alatt megoldható, már nincs sok hátra. Csúszás simán előfordulhat pl olyan okokból ,mint most - érthetetlen, logikátlan bugok, amik egyik indításnál még vannak, a következőnél meg már nincsenek, stb.

Hozzászólások - Make a Wish
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #143442   2010.11.09 16:13 GMT+1 óra  

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #125706   2010.01.06 01:31 GMT+1 óra  
Előreláthatólag a hét elején, szóval a vége sanszosabb.
Nem szeretnék még egy olyan bugos verziót feltölteni, mint legutóbb(egyeseknél előfordult, hogy a végére se lehetett érni - természetesen ez már javítva van.) Na meg kicsit elszöszölök a pontok arányaival is, legutóbb az is magasra sikerült.

Köszönöm az érdeklődést.
C4Ninja
   
ferchild - Törzstag | 815 hsz       Online status #125705   2010.01.06 01:27 GMT+1 óra  
hello,

nagyon szívesen kipróbálnám majd, várom a demót.
Mikor is érkezik majd? (kb)

ferchild
Feci Barath (by Kuz)
XD
http://már nem elérhető...új lesz
   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #125701   2010.01.06 00:43 GMT+1 óra  
Feltételezve bármiféle jóindulatot, megkérném az idelátogatókat, hogy vegyenek részt a jövő héten induló bétában, szeretném minél több gépen\oprendszeren kipróbálni, de erre a haverok száma nem éppen elegendő.

Elég sok mindent újraterveztem, szinte az egész játékrendszert, most jobb, gyorsabb, és erősebb mint valaha.
Ami hátra van még
-szövegek helyét be kell szúrnom, ezzel kétlem, hogy gond lenne(szerencsére már kész vannak, csak be kell őket másolni, ha elkészül a helyük.)
-pályákat bepakolni(ezzel szöszölök éppen, sajnos egy pöppet kényelmetlen, de lesz még jobb is.)
-hot seat mode(piha)
-relax mode(szintén)
-és azt hiszem ennyi..

Zenéink ha minden igaz, megérkeznek még a héten, de ez még nem teljesen biztos(a leadott anyag minőségére még nem bólintottak rá a többiek, csak én hallgattam meg - a személyes véleményem meg az, hogy gyengére sikerült.)

Bekerült egyébként egy részecske generátor a játékba, a tipp effektje szvsz kifejezetten szép lett(ilyen térgörbítős anyabaszás), szépséges a megjelenés módja, meg úgy az egész korrektül mutat végre. Persze vannak még sötét foltok, de be lesznek tömködve.
C4Ninja
   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #121828   2009.11.15 16:01 GMT+1 óra  
Bizony-bizony, tisztelt Carmack! A kiszivárgott információ helyesnek tűnik! Köszönöm a hölgyet, viszonoznám én is a szándékot [válassz, természetesen a sorrendet, nem csak egyet.]
C4Ninja
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #121796   2009.11.15 15:00 GMT+1 óra  
Pusszantás Romero elvtárs, kész leszel még a héten?

raytraceisten és übermedic
   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #119422   2009.10.16 06:38 GMT+1 óra  
...bruhaha. Sikerült beszélni a sráccal. Egyszerűen nem volt net az albérletben.
Ha minden igaz, holnap neki tudunk állni a lényegi munkának, és végre jöhet a demó, ami lemossa a gyalázatot.
Sirpalee, köszönöm a felajánlást, alkalomadtán szavadon foglak. Nem is tudtam, hogy írogatsz, majd küldj valamit, kíváncsi vagyok.
C4Ninja
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #119414   2009.10.16 04:55 GMT+1 óra  
Sztorit kéne kitalálni? Hozzá megírni a szövegeket vagy mi? Ha gondolod ötletelhetek egy kicsit... Bár amiket írogatni szoktam azok eléggé elborultak
raytraceisten és übermedic