játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

SpaceBang 2
2D-s űrhajós lövöldözős
Kategória:
A projectről:
Az első rész után S.C. hazaindul, ám ahogy a bolygója közelébe ér kiderül, hogy az első részben levő támadás csak álca: a valódi cél a fufu bolygó elfoglalása volt. A gülüszeműek vezetője a téridő örvényeket felhasználva játszotta ki a fufuk védelmét. Ám S.C-vel nem számolt...

A játék, mint nagyprogram egy többé-kevésbé demó verzió, a program funkcionalitását hivatott bemutatni.

A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Visual Studio 2008;
Paint .net
GNU flex/bison
openoffice.org

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2010 szeptember
Beküldve:
2010.12.27 08:02
Fejlesztő:
Asylum (1 fő)
Elérhetőség:
Tagok:
beküldő: Asylum
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 80%

Képek - SpaceBang 2
Herr Nyó és felesége, Frau
Herr Nyó és felesége, Frau
2011.01.10. 08:07
Ezzel az ellenféllel sokat fogunk szívni
Ezzel az ellenféllel sokat fogunk szívni
2011.01.10. 08:07
Kilakoltatási felszólítás
Kilakoltatási felszólítás
2010.12.31. 06:12
Igy néz ki az egyik pálya. Minden réteg külön sebességgel mozog.
Igy néz ki az egyik pálya. Minden réteg külön sebességgel mozog.
2010.12.31. 06:07

Fejlesztési napló - SpaceBang 2
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - SpaceBang 2
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #146699   2011.01.20 15:25 GMT+1 óra  
Nálunk annak a neve szigorúan diploma terv dolgozat.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #146697   2011.01.20 13:46 GMT+1 óra  
A diplomamunkára gondolsz? Ha megvédtem, akkor igen, de azt előre mondom, hogy matekos lesz (ugyanis a fejlesztés már egy ideje folyamatban van).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #146693   2011.01.20 12:10 GMT+1 óra  
A teljes diploma tervet is meg fogod osztani?
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #146690   2011.01.20 10:33 GMT+1 óra  
Ma sikeresen megvédtem a progit, természetesen 5ösre Mondjuk végigmondani nem tudtam sajna mert leállitottak, pedig már épp kezdtem belejönni

A prezentácio a szokott helyen:

http://people.inf.elte.hu/asylum/releases/
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #146293   2011.01.11 10:55 GMT+1 óra  
A scriptelésröl: a doksiban erre nem tértem ki (csak magára a készitett scriptnyelvre), de alapvetöen a flex és a bison dokumentácioját tudom javasolni. Az a baj, hogy nem magyarázzák el túl részletesen:

http://flex.sourceforge.net/
http://www.gnu.org/software/bison/

A flexhez tulajdonképpen a reguláris kifejezéseket kell ismerni, a bisonhoz már picit bele kell menni a formális nyelvekbe, de például ha a Backus-Naur formát már érted akkor ez se lesz olyan nehéz. Amire figyelni kell, hogy a szintaxisfa alulról épül, azon belül pedig balról jobbra, tehát pl. ez a kifejezés:

Kód:
int i = 10;


valahogy ilyen sorrendben fog "redukálódni" vagy megfejtődni vagy nemtom hogy nevezzem (tehát futás közben valami ilyesmi lesz a sorrend):

Kód:
typename -> "int"
identifier -> "i"
whitespace -> " "
eq -> "="
whitespace -> " "
expr -> "10"
semicolon -> ";"
declaration -> typename identifier whitespace eq whitespace expr semicolon
program -> declaration


Világos, hogy a -> bal oldalán levö ööö akármire akkor fog redukálni, ha a jobb oldalon minden megvan már és igy fog kialakulni a szintaxisfa is.

http://en.wikipedia.org/wiki/LALR_parser
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #146292   2011.01.11 10:26 GMT+1 óra  
Tényleg egész jó, de mondjuk két pálya közt azért feltölthetné az energiát afféle jutalomként. A grafika is egész jó, komolyan. Egységes, és az számít. Mostanában úgyis divat az ilyen egyszerűen rajzolt ál-retro.
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
Elf - Törzstag | 932 hsz       Online status #146291   2011.01.11 07:52 GMT+1 óra  
Kipróbáltam, marha jó! Tök jó a grafika is, esetleg jobban el lehetne vinni az 50-es, 60-as évek kezdetleges sci-fijeinek látványvilága felé, azoknak van valamiféle.... keresem a szót, "bája", feelingje... ehh egyik sem jó, de talán érted mire gondolok. A történetet sem kellene túlbonyolítani. A scriptelésről (mármint a megvalósításáról) van valamiféle doksid amit meg tudnál osztani velünk?
I, Robot
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni.
   
Kowalsky - Tag | 78 hsz       Online status #146280   2011.01.10 20:49 GMT+1 óra  
Kipróbáltam, tetszik.

Véleményem szerint az űrhajó irányíthatóságát lehetne hangolni. Számomra néha kicsit lomha volt és így nehéz volt kikerülni az ellenséges lövedékeket.
Nincs jó program, csak működőképes.
   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #146270   2011.01.10 19:39 GMT+1 óra  
Végülis én nem tervezek folytatást a közeljövöben szal lehet rola szo. Csak elöbb ennek kéne vmi sztorit kerekiteni (ékörvonalakban már megvan).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #146269   2011.01.10 19:22 GMT+1 óra  
Ja, nem össznépire gondoltam, hanem hogy poénból én is csinálnék egy ilyet (egymagam)... Csak most egy másik projekten dolgozom.

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #146268   2011.01.10 19:10 GMT+1 óra  
Hát egyszer csinálhatunk egy össznépi projektet, csak szerintem nem lenne belöle semmi
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #146263   2011.01.10 18:29 GMT+1 óra  
Hangulatos! Szívesen nekiállnék most azonnal én is egy ilyennek, mondjuk SpaceBang 3 néven...

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #146261   2011.01.10 18:17 GMT+1 óra  
Igen ez pár helyen elöfordul mert sokszor csak copy-pastezom a kódot egy régebbiböl.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #146253   2011.01.10 16:44 GMT+1 óra  
Kipróbáltam, tök jó

szerk.:
Belenéztem a kódba: CGodRayRenderer9.cpp-ben a loggolás maradt Bloom-on

   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #146249   2011.01.10 16:11 GMT+1 óra  
Váá mégiscsak jó nap ez

Igen, a nehézség egy érdekes dolog, ugyanis túl könnyü volt a játék ezért nehezitettem, most meg tul nehéz Az animált sprite szó szerint animált ugyanis procedurális animáciorol van szo. A pálya ujrakezdésekor a pálya kezdetekor birtokolt életed/pajzsod lesz (legalábbis remélem h még igy müködik ).

Elvileg a doksiba is leirtam, hogy miket szeretnék majd még betenni (hangok, bossok egyéb), ez nagyrészt attol függ h mennyi idöt tudok majd rászánni még erre is.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #146244   2011.01.10 14:47 GMT+1 óra  
Ááá már tudom mi ez, nagyon jó lett!! A grafika aranyos és hangulatos, és az irányítás is jó! (Csak a hangokat hiányoltam..) A pályák kicsit nehezek, főleg a fejreállított részek. (Ha újrakezdem a pályát, akkor csak 1 ütközésnyi energiát kapok, ezért inkább be kell tölteni a menüben.) Van parallax-scroll, animált sprite-ok, effektek, stb.. Szóval gratula, szép munka!!
(A shader effeketet irigylem, mert még nem csináltam olyat, de majd kilesem a kódból )

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #146230   2011.01.10 11:48 GMT+1 óra  
Hát emberek komolyan mondom ez az eltés adminisztráció...kiírják a honlapra, hogy a tanulmányi osztályon kell leadni. Bemegyek, hát igen igen ott kell csak nem nála...hanem xyz-nél és persze csak 2-től mert olyan kva sok ideje van a hallgatónak...

Addigis ha már itt vagyok feltöltöm a cd tartalmát (a dx libjei nélkül):

http://people.inf.elte.hu/asylum/releases/

Képeket, videót majd otthonról rakok.
Külön kiemelném, hogy a menüben is billentyüzettel kell navigálni, illetve hogy ez nagyprogram, tehát úgy nézzetek rá (mert mint játék nyilván nem egy nagy durranás).

ui.: komolyan hogy a turoba lehet a cimbe zárojelet irni? ami a föoldalon is ugy jelenik meg?
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #145969   2011.01.07 13:13 GMT+1 óra  
Kíváncsi vagyok mi lesz ez. Hajrá!

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
gaborlabor - Moderátor | 4449 hsz       Online status #145740   2011.01.01 12:14 GMT+1 óra  
A kilakoltatási felszólítás nagyon adja, csak kár hogy comic sans-szal van írva.

   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #145706   2010.12.31 13:53 GMT+1 óra  
Áh mégis kiengedted? Elvileg 20.-án lesz a védés, de már előtte le kell adnom ugyh hamarosan kiirom rendesen.

ui.: addig néhány nem ingame képet felteszek, szerintem páran már ebből is rá fognak jönni, hogy mi lesz ez.

Ezt a hozzászólást Asylum módosította (2010.12.31 14:13 GMT+1 óra, ---)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #145695   2010.12.31 09:58 GMT+1 óra  
Akkor a levelezésünk alapján kiengedem, de 1-2 infot, képet, ilyeneket azért dobj még fel, pls!.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Asylum - Törzstag | 5440 hsz       Online status #145557   2010.12.27 16:02 GMT+1 óra  
Asylum: még titok> (nagyprogram)
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
> 1 <