játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5441
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2186
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Scroller Game Creator
Scroller Game Creator
Kategória: shooter
A projectről:
A programmal hagyományos felül- vagy oldalnézetes szkrollozós játékokat lehet készíteni, bármiféle programozás vagy szkript írás nélkül. Nincs szükség speciálisan telepített szoftverre vagy szaktudásra, csak egy egérre. :)

A beépített animáció készítővel saját tartalmat lehet készíteni, de a program kezeli a standard képformátumokat is (BMP, GIF, PNG, JPEG).

A program KÉSZ fázisú, de kisebb kiegészítések még lehetnek (ha lesz rá idő, kedv, stb).
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Game Maker 8;
Flash
Notepad++
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2011
2011
Beküldve:
2011.07.24 04:29
Fejlesztő:
Silentworks (3 fő)
Elérhetőség:
Tagok:
beküldő: percsich.hu
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: 100%

Képek - Scroller Game Creator
Objektum szerkesztő
Objektum szerkesztő
2011.07.24. 04:33
Audio kezelő modul
Audio kezelő modul
2011.07.24. 04:32
Pálya szerkesztő
Pálya szerkesztő
2011.07.24. 04:31
Fő menü
Fő menü
2011.07.24. 04:31
Kép kezelő modul
Kép kezelő modul
2011.07.24. 04:31
Animáció készítő
Animáció készítő
2011.07.24. 04:30

Fejlesztési napló - Scroller Game Creator
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - Scroller Game Creator
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #159247   2011.08.12 08:55 GMT+1 óra  
Nem pontosan olyan lett, mint volt, de már határozottan jobb.. Korábban (1.14-ig) picit "visszapattantam" a blokkokról, most nem, illetve most néha (amikor nekimegyek egy blokknak) hirtelen elfordul a hajó akár 90 fokkal is.. De végül is most már játszható.

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #159214   2011.08.11 20:42 GMT+1 óra  
Majd HBR megmondja.

Human Bug Reporter alias HG. S
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #159212   2011.08.11 20:35 GMT+1 óra  
Kiraktam az új verziót: 1.1.6
Elvileg visszakerült egy-két "régebbi" dolog, ami az irányítást, ütközést illeti.

De én akkor már nem tudom, hogy jó-e így.
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #158908   2011.08.08 22:21 GMT+1 óra  
Idézet
HomeGnome :
Ajjaj.. Az új 1.15-ös verzióban elromlott az irányításom
...



Húha! Megnézem...
   
4Bit - Tag | 548 hsz       Online status #158869   2011.08.08 17:25 GMT+1 óra  
De azért segít a projektben, és sok hibára rálát, amire lehet hogy a készítő nem fog, és ez figyelemre méltó.
Úgy álljunk meg az életben, akár a sziklaszírt a tengerben; ne engedjük, hogy a szüntelen hullámverés megingasson bennünket.
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158808   2011.08.08 09:12 GMT+1 óra  
A kis telhetetlen.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158799   2011.08.08 07:03 GMT+1 óra  
Ajjaj.. Az új 1.15-ös verzióban elromlott az irányításom.. Eddig gyönyörűen lehetett irányítani a hajót, lavíroztam a sziklák között, stb, de most fennakadok mindenhol, és a szörnyek is dettó.. Ráadásul ha hozzám érnek, akkor nem "löknek arrébb", hanem megáll a a hajóm, és egy szempillantás alatt lefogy az energiám.. Kérném szépen az ütközésdetektálást visszaállítani ahogyan korábban volt!

u.i.: nem tudom ez a "javítás" kapcsolatban van-e Johnny "walking through walls" bugjával (nem láttam a feltöltését), de szerintem inkább rakjon vastagabb és pontosan illeszkedő falakat a sarkokra, akkor nem megy át rajta semmi.. Én meg kérem szépen vissza az eddigi irányítást!

Ezt a hozzászólást HomeGnome módosította (2011.08.08 07:09 GMT+1 óra, ---)

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
H.István - Törzstag | 304 hsz       Online status #158702   2011.08.07 11:17 GMT+1 óra  
Még nem próbáltam ki a programot, de a látottak alapján jól néz ki a cucc. Ideális a kezdőknek, belenéztem a fórumra és láttam hogy azért már készülgetnek a játékok vele. Az ilyesmi eszembe juttatja az első game makeres játékot amit a tesómmal csináltunk
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #158691   2011.08.07 10:37 GMT+1 óra  
Idézet
HomeGnome :
Hali!
Itt a következő adag észrevételem:
...



Köszi az újabb tesztelést és a javaslatokat!

Átnézem őket és javítom a hibákat. Az újdonságok közül nem biztos, hogy minden bekerül a következő verzióba, egyéb elfoglaltságaim miatt, de később majd még visszatérek rájuk mindenképpen.

Én amúgy nagyon örülök a hibajelentéseknek!
Jobb, ha szól valaki, mint, hogy boldogan ülök a hibás programon. Attól, hogy valamiről nem derül ki, hogy rossz, attól még nem fog megjavulni...
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #158652   2011.08.06 19:32 GMT+1 óra  
te vagy egy nagy bugreport

   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158631   2011.08.06 14:33 GMT+1 óra  
Mielőtt azt hinnétek, hogy az SGC valami kivételesen bugos progi, én bármelyik játékról képes lennék több oldalas bugreportot összeírni..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158630   2011.08.06 14:26 GMT+1 óra  
Idézet
Ashkandi :
Épp ezt nézem én is, HG ilyen personal bug report bot.



-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158620   2011.08.06 12:25 GMT+1 óra  
Nemtom mire gondoltok, ez egy ilyen kívánságlista, hogy nekem még mi kellene bele..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Ashkandi - Törzstag | 1045 hsz       Online status #158619   2011.08.06 12:21 GMT+1 óra  
Épp ezt nézem én is, HG ilyen personal bug report bot.

   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #158591   2011.08.06 00:39 GMT+1 óra  
Ez aztán az átfogó fejlesztési javaslat csomag.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158578   2011.08.05 23:35 GMT+1 óra  
Hali!
Itt a következő adag észrevételem:
- Van pár ellenségfajtám, amik követik a játékost. Amikor meghalok és egy ilyen szörny utolér, akkor pontosan azon a helyen megáll és elkezd "villogni". Ez még nem is lenne baj, mert amint megjelenek újra, akkor az ütközésdetektor "ledob" a szörnyről, és tovább tudok menni. De csak akkor "dob le", ha az ellenség sebessége 2 vagy kevesebb. Ha 3-ra vagy nagyobbra állítom a szörny sebességét, akkor "beragadok" és szépen sorban elfogynak az életeim.. Na most ezzel nem tudom mit lehetne kezdeni.. Esetleg a meghalás pillanatától az újra megjelenésig a szörnyek veszítsenek szem elől, és haladjanak tovább amerre mentek..
- Az ellenség lövésénél a várakozási idő igen nagy eltéréseket mutat (még ha nem is állítok be random értéket). Pl. Delay:1 + Random:0, ez elméletileg azt jelentené, hogy konstans 1 másodpercenként lő. De játék közben van hogy akár 10 másodperc is eltelik két lövése között..
- Az ellenségnél jó lett a "Transform to..", nem lehetne esetleg egy ugyanilyet kérni a collectable-nál is? Tehát abból is lehessen static, block, collectable vagy enemy. De itt pluszban még meg kellene adni egy relatív koordinátát is (X és Y), hogy a régi objektum koordinátáihoz képest hol jelenlen meg az új. Ugyanis annak nem lenne értelme, ha felveszek egy cuccot, és "rám teleportál" egy szörny.. Viszont a relatív koordináták megadásával már olyan dolgokat lehetne létrehozni, mint pl. bemegyek egy szobába, és bezáródik mögöttem az ajtó, vagy megjelenik mögöttem egy szörny, stb..
Most "csak" ennyi lenne a kívánságlistám..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #158214   2011.08.03 11:41 GMT+1 óra  
Nagyon szuper, egyelőre minden működik!
Már vannak is ravasz ötleteim, hogy az új feature-ök segítségével milyen galád módon fogom csapdába csalni a játékost..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #158169   2011.08.02 21:02 GMT+1 óra  
v1.1.4 kész.

- toplista 0 értékű hiba javítva
- random enemy lövés paraméter hozzáadva
- távolról hallható lövéshang hiba javítva
- enemy típus bármilyen objektummá tud alakulni hozzáadva
- meghalás utáni reset hiba javítva
- lusta ellenfelek (nem lőnek) javítva
- Image manager sprite törlés módosítva
- számos kisebb hiba (ami eddig nem jött elő javítva
- enemy és collectable tipus, újabb paraméterek hozzáadva
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157960   2011.08.01 12:09 GMT+1 óra  
@DMG: igen, túlzsúfolt, mert ez még csak egy teszt-pálya. Először megcsináltam 7 fajta ellenséget, és telepakoltam velük a pályát..

@percsich.hu: most a HUD-ot csinálom, a Health Bar függőlegesen lesz a jobb oldalon, de elég fura, mert lentről felfelé csökken.. Ezt nem lehetne megfordítani? Vagy egy kapcsolót berakni (reverse), hogy fordítva csökkenjen?

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157953   2011.08.01 11:32 GMT+1 óra  
Idézet
percsich nem te vagy az aki az FPS creatort is csináltam Makerben? Minden esetre ez is becsületre méltó, meg az is.


Kösz, igen, én voltam.
   
DMG - Szerkesztő | 3172 hsz       Online status #157936   2011.08.01 08:45 GMT+1 óra  
Jól teli lett zsúfolva? MIért nem több pályásítod inkább?

percsich nem te vagy az aki az FPS creatort is csináltam Makerben? Minden esetre ez is becsületre méltó, meg az is.
-----------------------------------------
Dont Listen to the Naysayers
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157935   2011.08.01 08:34 GMT+1 óra  
Nagyon jól néz ki ez a játék!

Látom ám a többit is, már javítgatom, hamarosan (még ezen a héten) lesz új verzió!
A javaslataid alapján még én is teszek bele ezt-azt.

Köszi!
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157808   2011.07.31 00:36 GMT+1 óra  
Lehet hogy elfogyott a lőszer.

Közben itt egy kép a készülő SGC-s teszt-játékomból, egy kalózhajóval kell menni a tengeren és mindenféle szörnyeket gyilkolászni:

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
Parallax - Tag | 574 hsz       Online status #157807   2011.07.31 00:27 GMT+1 óra  
Idézet
HomeGnome :
- Ami hiba továbbra is fennáll: a lövöldöző ellenségeim egy rövid idő után megunják a dolgot, és többet nem akarnak lőni... (Reset-ig)


Biztos elfáradtak. Ez a naturális AI.

   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157795   2011.07.30 22:21 GMT+1 óra  
Hali!
Itt tartok a tesztpályámmal: pirates04
és lenne még 1-2 javaslatom/észrevételem (1.1.2-höz):
- A toplistán ha ugyanannyi pontot érek el, mint valaki korábban, akkor ne kerüljek elé a listán (pl. alapból mindenkinek 0 pontja van, és ha nem is játszok, akkor is az első leszek)
- A golyóáteresztő blokknak köszönhetően megcsináltam a vulkánt, de az összes egyszerre lő.. Nem lehetne ezt egy kicsit randomizálni? Pl. ha a lövésnél a delay -re 2 értéket is meg lehetne adni, hogy mondjuk 3 és 4 másodperc közötti időt várakozzon, akkor a 2 érték közötti random várakozási idővel már nem egyszerre lőnének az ellenségek. (És ha lehet, akkor ne egész számot randomizáljon, hanem valós számot, tehát pl 3,5 is kijöhessen.)
- Ugyanezzel kapcsolatban tűnt fel, hogy akármilyen messzire megyek, hallom az összes lövést amit leadnak az ellenségek. Nem lehetne, hogy csak akkor játssza le a hangot a lövésük, amikor a képernyőn vannak? (Vagy ahhoz közel..)
- Az ellenségnél ha meghal, akkor a change to static helyett nem lehetne, hogy bármilyen más típusú objektummá átalakíthassam? Tehát ne csak static lehessen belőle, hanem blokk is, vagy collectable, vagy akár egy újabb enemy. Ez szerintem jó kis variációs lehetőségeket adna, pl több fokozatban kinyírható boss, vagy pl egy olyan szörny, akinél egy tárgy van ami kell a továbbjutáshoz, stb..
- Rájöttem miért "teleportált" el korábban a tornyom ha nekimentem. A sebessége 0, és ha az attack módnál go to direction van, akkor nem teleportál el, ha viszont follow player, akkor igen. Bár szerintem akkor sem kellene neki "elteleportálnia"...
- Ha meghalok és utána rögtön Reset-et nyomok (amíg villogok), akkor utána sérthetetlen leszek, amin már az újabb Reset sem segít, csak a menübe kilépés, és egy új játék indítása.
- Ami hiba továbbra is fennáll: a lövöldöző ellenségeim egy rövid idő után megunják a dolgot, és többet nem akarnak lőni... (Reset-ig)
Most ennyi jutott eszembe.

szerk.: jajj mégvalami: ha az Image Manager-ben törlök egy képet, ami egy objektumnak a lövedéke, akkor ne törölje kompletten az objektumot, csak a bullet bejegyzését vegye ki!

Ezt a hozzászólást HomeGnome módosította (2011.07.30 22:33 GMT+1 óra, ---)

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157339   2011.07.27 16:50 GMT+1 óra  
Köszi, megnézem ezeket a bugokat is.

A fórumon is írtak pár javaslatot, összegyűjtök most néhányat addig nem lesz újabb verzió (aludni is kell néha )
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157308   2011.07.27 02:07 GMT+1 óra  
Nyugi, eddig elég gyorsan kijavítottad a bugokat.

Ebben az 1.10-ben viszont mintha újak jelentek volna meg...
Konkrétan itt tartok: pirate03
Na most van ez a bástya, 0 sebességű ellenség, de ha nekimegyek "elteleporál". És ami újdonság, hogy meghalás után már egyáltalán nem is akar lőni.. Sőt, néhány játék után hirtelen bekapcsol valami örökélet, mert többé nem fog a golyó és nem sebeznek a szörnyek..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157304   2011.07.27 00:20 GMT+1 óra  
Kiraktam az új verziót, a bug-okat javítottam, és most lehet inventory-t csinálni a triggerekkel. Az objektum szerkesztőből indulva el lehet érni a Trigger szerkesztőt, ahol meg tudod határozni, hogy melyik triggerhez melyik kép tartozzon és hol jelenjen meg.

***

Most látom, hogy közben újabb bug-ot találtál... Kezdem magam kényelmetlenül érezni, hogy lett ez letesztelve...
Persze köszi minden hibajelentést, legalább ki tudom javítani!
Holnap átnézem őket.
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157272   2011.07.26 21:07 GMT+1 óra  
Visszatérve a fordított cápákra betölthetem felcserélve is, nem ez a furcsa, hanem az, hogy magát a png-t úgy kellett megrajzoljam, hogy fejjel lefelé legyenek rajta a cápák..

A level end box -nál nem egy pl 64x64 -es négyzetre gondoltam, hanem egy szabadon méretezhető téglalapra (mint amilyen most a level end marker), tehát állítható széles és magas lenne, így nem kellene telepakolni vele a pályát. (De azért lehetne belőle több is )

És végül ha nem baj, még egy bugot találtam: a játékosnál "rotate image to direction" esetén az első halál után elállítódik az animáció sebessége, és piszkosul felgyorsul..

A fade-elés bug lehet hogy kártyafüggő, de nálam minden GM-es játék ezt csinálja:


SZERK.: most egy olyat akartam csinálni, hogy van egy ellenség, ami nem mozog (speed=0), csak egy helyben áll és lövöldöz a játékos irányába. De ha nekimegyek, akkor "átteleportálja" egy random pozícióba a képernyőn kívülre.. Ha 1 a sebessége, akkor nem teleportál el ha nekimegyek, de én azt szeretném, hogy ne mozogjon..

És még egy kérdés: van-e olyan blokktípus (és ha nincs, akkor lehetne-e? ), ami akadályozza ugyan a mozgást, de át lehet rajta lőni? (Pl. egy szakadékon nem tudok átmenni, de át tudok lőni a túloldalra.)

Ezt a hozzászólást HomeGnome módosította (2011.07.26 23:38 GMT+1 óra, ---)

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157216   2011.07.26 13:22 GMT+1 óra  
Aha, végülis be lehet.

Köszi a javaslatot!

SZERK:

Közben hazaértem, teszteltem a játékot!

Player meghalás bug
A meghalás bugot javítottam, már 0 értéknél is meghal.

Rózsaszín hiányzó sprite
Javítottam!

Fordított cápák
Ez nem programhiba, hanem a bal oldai cápának a jobb oldalit töltötted be és fordítva. Az objektumnál jól nevezted el, de a sprite neve és a kép iránya meg van cserélve. Ezért tűnik úgy, hogy 180 fokkal megfordítja.

Trigger / HUD
Ez kicsit nagyobb kiegészítés, de belerakom. Minden triggerre ki fogsz tudni rakni egy képet az általad meghatározott helyre. Így ha egy triggerhez van kép rendelve, akkor az meg fog jelenni.

Level end box
Eredetileg ez volt, de ha minden irányú szkrollozást kérsz, akkor minél nagyobb a pálya, annál több helyre kell kirakni a level end box-ot. Ami nem lenne baj, de csak emiatt tele kellene pakolni ilyen dobozokkal a pályát, amit szerkesztéskor nagyon megutálnál, hogy nyomkodod ezerrel...
Alternatívaként azon gondolkodom, hogy a COLLECTABLE típusú objektumnak lenne olyan paramétere, hogy GO TO NEXT LEVEL.
Azért nem akarom, hogy adott pályára ugorjon, mert ha visszatér egy előző pályára, ott újra ott lenne az összes ellenség, mintha akkor járna ott először. Futottam már bele ilyenbe régebben, nagyon macerás figyelni, hogy kik haltak meg, kiket lehet újra kirakni stb...

Level Fade
Igen én is nagy fekete objektummal szoktam ki fade-elni a pályát, de ki akartam próbálni, hogy mit tud a beépített cucc. Viszont én nem vettem észre a kikockázást, lehet, hogy kártyafüggő...?
Na majd még agyalok ezen is...

Nem rakom még ki az új verziót, előbb akkor a Trigger/HUD cuccot belerakom.

Köszi még egyszer a bug reportot és a tesztelést, ha találsz még (remélem már nem sokat ) szólj nyugodtan.

Ezt a hozzászólást percsich.hu módosította (2011.07.26 17:33 GMT+1 óra, ---)
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157211   2011.07.26 12:59 GMT+1 óra  
Még egy apróság: nem akarom, hogy a hajóm hátrafelé is menjen, ezért a lefelé gomb helyett valami mást raktam be.. Nem lehetne a controll -nál egy none -t is berakni opciónak?

SZERK.: itt jobban látszik egy bug: pirate02. Amikor jobbra megy a polip, akkor egy kérdőjeles rózsaszín kocka van helyette..

Ezt a hozzászólást HomeGnome módosította (2011.07.26 14:47 GMT+1 óra, ---)

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157184   2011.07.26 11:38 GMT+1 óra  
Huha. Köszi a tesztelést!
Átbogarászom a dolgokat és javítom (ha lehet / tudom) őket...
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157167   2011.07.26 09:45 GMT+1 óra  
Hali!
Látom sikerült kijavítani a scroll bugot, most már jó! Köszi!
De vannak további kérdéseim:
- Amikor fade-el a képernyő, fekete négyzetek vannak a sprite-ok körül, ami picit zavaró. Gondolom ez a Game Maker miatt van, mert más játékokban is ugyanezt láttam. De nem lehetne mégis valahogy megoldani? Én pl azt szoktam csinálni, hogy nem az összes sprite alfáját fade-elem, hanem egyszerűen egy nagy fekete négyzetet fade-elek rá a képernyőre, és a hatása ugyanaz.
- Ezt a próbajátékot hoztam össze: pirate01 . Van benne egy cápa, és nem igazán értem, hogy miért fejjel lefele (illetve 180 fokkal elforgatva) kellett megrajzolnom.. Jobbra-balra megy, nem tükrözhető, ezért 2x van megrajzolva. Az object-nek a direction layout-ja "use different images", oda be is vannak állítva, a pályaszerkesztőben is fejjel lefelé rakom le őket, de a játékban így lesz jó, mert mindent elforgat 180 fokkal.. (Ráadásul ha a mode-ot nem go to direction -ra rakom, hanem follow player -re, akkor van olyan játék közben, hogy a sprite helyett egy rózsaszín kérdőjeles kocka jelenik meg, pedig minden image be van állítva.. )
- Még egy dolog a cápával kapcsolatban: amikor meg vagyok halva, akkor irányváltáskor nem vált át a másik irányhoz tartozó image-re, és amíg meg nem jelenek, addig van amelyik cápa (amelyik közben irányt váltott) hátrafelé úszik..
- Nem lehetne az endlevel marker helyett endlevel boxot csinálni? (Tehát pont az inverzét annak ami most van) Így a pálya végét bárhova rakhatnám, akár a térkép közepére is. Minden irányba scrollozó pályánál ez szerintem jobb lenne.. (Esetleg több endlevel boxot is le lehessen rakni és lenne hozzá egy integer, hogy hányas pályára visz, így akár még visszafelé is lehetne ugrálni a pályák között..)
- Extra: nem lehetne esetleg olyat, hogy a HUD a triggerek függvényében is változna? Pl felveszek egy kulcsot, trigger bekapcsol, ekkor a hud-on is megjelenik a kulcs. Ezzel lehetne tárgylistát csinálni.
Egyelőre ennyi.

szerk.: találtam egy bugot: ha lefogy 0-ra az energiám (tehát amikor szinte üres a csík), akkor már gyakorlatilag meg kellett volna halnom, mert ami követett az abbahagyja a követést, a cápák animációja nem vált irányt (lásd fentebb), sőt, a távolabbi ellenségek nem is inicializálódnak.. Lehet valahol egy < helyett <= van írva.

Ezt a hozzászólást HomeGnome módosította (2011.07.26 10:07 GMT+1 óra, ---)

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
setup2000 - Tag | 109 hsz       Online status #157135   2011.07.25 19:11 GMT+1 óra  
Amúgy a GM 2D-be nagyon ott van, bár ha minden igaz akkor a Studió kijövetelével és a HTML5-ös verzióval már elég komoly programmá foglya kinőni magát..

   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157134   2011.07.25 19:10 GMT+1 óra  
Idézet
setup2000 :
Szerintem teljesen jogos kérdés részemröl, hogy vajon meddig lehet még ezt a gémméker dolgot fokozni.
A honlap és a program viszont úgy látom, hogy igényesen van megcsinálva, ugyh ahhoz mindenképp grat a fejleszöknek.



Köszi.

Annyit még a Game Maker kérdéskörről (nem akarom most részletezni), hogy sok olyan felhasználó létezik, akik nem programoznak, de tehetséges grafikusok, zenészek, vagy nagyon kreatívak és jó történetek tudnak kitalálni.

Ezek az emberek sokszor szívesen kipróbálnák, hogy egy megrajzolt kép vagy háttér, vagy animáció hogy nézne ki egy dinamikus környezetben (játékban, filmben).

Ez a program nekik is segítség, hiszen ők elsősorban nem a játékkészítés miatt veszik elő, hanem, hogy az ő munkájukat nagyon egyszerűen, csupán néhány kattintással belehelyezhetik egy interaktív környezetbe. Nem mindig fontos, hogy komplett játék legyen a végeredmény.
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157133   2011.07.25 19:00 GMT+1 óra  
Idézet
HomeGnome :
Egy-két észrevétel/kérdés:
- A játékos kezdőpozíciójára és az endlevel markerekre jó lenne egy gomb a szerkesztőben, mert nem jöttem rá mitől nem működik a játék, csak miután kibogarásztam a quickhelp-ből..
- Lehet pályát kompletten törölni?
- Jó lenne egy Test gomb a főmenübe, amivel ki lehet próbálni a játékot. (Esetleg azt is meg lehessen adni, hogy hányadik pályától.)
- A pályaszerkesztőben nem lehetne megfordítani a görgővel tekerés irányát? Nem tudom megszokni, hogy felfelé tekerem és akkor megy le.. (Esetleg lehetne a nyilakkal is lapozni a térképet?)
- Human playerem van, fix level scroll kikapcsolva, scrolling border 400-on. Követi is szépen a kamera játékost, de ha meghalok, utána már nem..



Nagyon köszönöm a javaslatokat és az észrevételeket!

Sajnos a manual még nem készült el (csinálom ezerrel), egy-két dolog így nem egyértelmű.

Pálya törlés
A SELECT (nyíl) ikonra jobb kattintással lehet minden objektumot kijelölni, és a DELETE gombbal pedig törölni mindent. Komplett pályatörlés nem létezik, mindig a megadott 100 pálya áll rendelkezésre.

Pálya tesztelés
A pálya tesztelése funkciót mindenképpen szeretném megoldani, de ehhez lényegében a mostani "lejátszó" részt kellene integrálni a szerkesztőbe. Ez még nem is lenne nehéz, de utána minden újabb verziónál már két helyen kellene átírnom a programot (lejátszó + tesztelő

A görgővel tekerést természetesen meg kell fordítani, nekem fel sem tűnt, annyit és olyan gyorsan tesztelem az egyes részeket, hogy már elsiklottam felette. Köszi!

A meghalás utáni bugot megnézem! Köszi!
   
Asylum - Törzstag | 5441 hsz       Online status #157130   2011.07.25 17:56 GMT+1 óra  
Idézet
setup2000 :
Asylum tudjuk hogy ez már neked magas
Inkább menj vissza a kód fejtődbe ahol aztán szétgyalázhatod a GM-et



Szerintem teljesen jogos kérdés részemröl, hogy vajon meddig lehet még ezt a gémméker dolgot fokozni.

A honlap és a program viszont úgy látom, hogy igényesen van megcsinálva, ugyh ahhoz mindenképp grat a fejleszöknek.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157125   2011.07.25 16:48 GMT+1 óra  
Egy-két észrevétel/kérdés:
- A játékos kezdőpozíciójára és az endlevel markerekre jó lenne egy gomb a szerkesztőben, mert nem jöttem rá mitől nem működik a játék, csak miután kibogarásztam a quickhelp-ből..
- Lehet pályát kompletten törölni?
- Jó lenne egy Test gomb a főmenübe, amivel ki lehet próbálni a játékot. (Esetleg azt is meg lehessen adni, hogy hányadik pályától.)
- A pályaszerkesztőben nem lehetne megfordítani a görgővel tekerés irányát? Nem tudom megszokni, hogy felfelé tekerem és akkor megy le.. (Esetleg lehetne a nyilakkal is lapozni a térképet?)
- Human playerem van, fix level scroll kikapcsolva, scrolling border 400-on. Követi is szépen a kamera játékost, de ha meghalok, utána már nem..

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157113   2011.07.25 13:20 GMT+1 óra  
Igen, de ha sok időt és energiát tervezel belevinni, akkor ugyanezt az energiát és tanulást az eredeti programban (Game Maker) többre fogod tudni felhasználni.

Ez a program azért (is) jött létre, hogy olyan felhasználók (is) tudjanak játékot készíteni, akik nem rendelkeznek semmiféle programozói tudással.

Viszont az is más kérdés, hogy ki mit nevez eladható játéknak... amilyen játszhatatlan, ocsmány játékokkal én már találkoztam...

Szerintem tehát lehet vele eladható játékot készíteni.
   
setup2000 - Tag | 109 hsz       Online status #157110   2011.07.25 12:39 GMT+1 óra  
Hmmm ez igaz...
Tehát ha eléggé gyakorlott leszek benne és fel tudom mérni a képességeit akkor kellő kreativitással és energiával létrehozható vele egy olyan játék ami akár eladható is lenne?
Csak érdeklődtem a témába hogy szerinted mire képes..

   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157108   2011.07.25 12:18 GMT+1 óra  
Az eszköz csak kis részét jelenti a játéknak. Nagyon jó eszközzel is lehet béna játékot gyártani, de gyengébb eszközzel is lehet viszonylag kiforrott és komplex játékot készíteni.

A tervezés alatt azt tartottam szem előtt, hogy elsősorban ez egy hobbi projekt, így az elkészült játékok sem kereskedelmi minőségűek, bár kellő kreativitással és szorgalommal nagyon szép, tetszetős munkák születhetnek.

Az alap program (Game Maker) egy kiforrott eszköz, azzal mindenképpen lehet kereskedelmi minőségű játékot írni, ez a program pedig gyakorlatilag a Game Maker egyes funkcióit használja grafikusan vezérelhető módon.

Röviden tehát, meglátásom szerint, ha valaki kellő időt és kreativitást visz a játékkészítésbe, az többet számít, mint maga a felhasznált eszköz.
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #157105   2011.07.25 12:03 GMT+1 óra  
Idézet
setup2000 :
[...]
Percsich: Szép munka, csak nem tudom mennyire lehetne vele olyan játékot készíteni ami eladható lenne? [...]


Nem kell mindent pénzé tenni amit csinálsz!!! áááh...
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
BlueDeath - Törzstag | 1035 hsz       Online status #157093   2011.07.25 07:27 GMT+1 óra  
nem egy rossz ötlet, majd megpróbálom
   
setup2000 - Tag | 109 hsz       Online status #157091   2011.07.25 04:00 GMT+1 óra  
Asylum tudjuk hogy ez már neked magas
Inkább menj vissza a kód fejtődbe ahol aztán szétgyalázhatod a GM-et
Percsich: Szép munka, csak nem tudom mennyire lehetne vele olyan játékot készíteni ami eladható lenne? Nem próbáltam még, de elsőnek fura, de mondjuk egyszerű...

   
Asylum - Törzstag | 5441 hsz       Online status #157083   2011.07.24 23:48 GMT+1 óra  
Gémmékerrel gémméker
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Thrall - Törzstag | 609 hsz       Online status #157079   2011.07.24 22:29 GMT+1 óra  
De rég volt már Silentworks projekt!
Jónak tűnik a képek alapján, remélem jó pár értékes játék készül majd vele!
Jatekfejlesztes.hu közös projekt: próbálunk összerakni egy olyan csapatot, akik együtt el tudnak készíteni egy komolyabb játékot megfelelő minőségben. Érdekel?
Link:
JF.hu közös projekt
http://frogbonegame.uw.hu/
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157076   2011.07.24 21:50 GMT+1 óra  
Köszi, igen az adta az ötletet.
   
HomeGnome - Szerkesztő | 2919 hsz       Online status #157075   2011.07.24 21:13 GMT+1 óra  
Nagyon komoly! Mint a Shoot'Em-Up Construction Kit. Gratula!!

Klikk, a JF.hu bulvárlap.
Klikk #6 WIP: 30% (Kuz, sade, ramoryan...)
   
percsich.hu - Tag | 205 hsz       Online status #157058   2011.07.24 12:29 GMT+1 óra  
Silentworks: Scroller Game Creator
   
> 1 <