játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Graf
Útkereső játék
Kategória: logikai, ügyességi
A projectről:
A projekttel az egy ujjas mobil játékra nevezek.

A játék célja, hogy olyan gráfokon kell végig haladni, amikre teljesül az Euler-vagy Hamilton-kör, tehát úgy kell végigmennünk, hogy minden csúcsát vagy vonalát csak egyszer érintjük. Ezt természetesen időre kell megtennünk és választhatunk különböző nehézségi szintek közül.
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Eclipse
Android SDK
Gimp
;
Samsung Galaxy Ace 2
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2013.01.24
2013.06.01
Beküldve:
2013.01.24 00:50
Fejlesztő:
MET (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: mandyedi@gmail.com
Tagok:
beküldő: mandyedi
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Ideiglenes felfügggesztve
Ideiglenes felfügggesztve
Készültség: 30%

Képek - Graf
Nyert a minimal design
Nyert a minimal design
2013.02.27. 16:49
Első pálya
Első pálya
2013.02.24. 10:38
splashscreen verzió 1
splashscreen verzió 1
2013.02.20. 16:12

2013.02.20. 16:03

Fejlesztési napló - Graf
mandyedi 2013.03.11. 03:46
Elkészült egy nagyon minimális demo. Értékelés szempontjából nem állja meg a helyét, de ez van, a projekt ettől függetlenül haladni fog tovább.

Konklúzióként leírható, hogy első lépésként komolyabb tervezést igényelt volna és természetesen több tapasztalatot. Első Android-os projektem, én már annak is örülök, hogy suli és munka mellett idáig jutottam.:)
mandyedi 2013.02.27. 16:58
Mégsem lesznek túlbonyolított, kiváló grafikusi képességeimet bemutató pályák. Győzött az egyszerűség. Eleve ez volt a terv, nem is tudom miért tértem el...
Átírtam kicsit a szerkezetét a játéknak. A pályák útjai és csomópontjai generálódnak az xml alapján. Háttérkép lehet lesz, de szintén valami egyszerű.

Időlimit kész (de kisebb módosítás még kell)
Egyszeri áthaladást még hanyagoltam.
mandyedi 2013.02.24. 15:55
Pálya fájlból való betöltése kész.
XML-ben tárolom a pontok koordinátáit. Végül úgy döntöttem kapnak hátteret a képek, ami kicsit megnehezít a pályakészítést, ugyanis a koordinátákat százalékos formátumban tárolom, így különböző felbontáson is megmarad az arány. Viszont így minden térképet el kell készíteni a 3 felbontáshoz. Pályaeditorban gondolkoztam az elején, de időhiányában lehet egyszerűbb lesz összedobni Gimp-pel a három verziót.

Útról való letérés ellenőrizve.
A pályáról készül egy színtérkép és azt ellenőrzöm, hogy az érintés helyén fehér vagy fekete pixel van a színtérképen.

Összedobtam a menüt, ami elég csúnya lett.
Felépítése elég biztos, hogy ilyen lesz. Majd csinosítgatok még rajta, de előtte még hátra van a ...

- a hátralevő idő kiírása
- pontokon egyszeri áthaladás ellenőrzése
- pályák elkészítése, főmenü grafika, egyéb kiegészítések
mandyedi 2013.02.20. 16:10
Első demo feltöltve.

Egy teszt pályát tartalmaz, ami eléggé kezdetleges, viszont ami nem látszik, hogy elkészült a pálya struktúrája és a játék logikája, ami szerint sikerül vagy nem az adott pálya. A pálya egyenlőre a kódban épül fel, de innen már egy kis lépés és már fájlból lesz betöltve.

Következő teendők (rövidtávra nézve):
- Időlimit
- térkép fájlban tárolása
- útvonalról való letérés vizsgálata

UI.: Feltöltöttem még egy kezdetleges splashscreen-t, elég egyszerű, még az sem biztos, hogy benne lesz. Lehet máshol tüntetem fel a logókat. A végleges felület, grafika stb. a végén fog elkészülni.
mandyedi 2013.01.27. 03:20
Első kérdés ami felmerült bennem, az az volt, hogy OpenGL vagy nem OpenGL? Mivel már foglalkozom OpenGL-el így jobban el tudom képzelni a megvalósítást ebben. Az alap ötlet adott: van egy gráf amin végig kell haladnunk az ujjunkkal és ahol már érintettük a vonalat azt színezzük be a követhetőség érdekében. Ez így alapból nem nehéz, szóval OpenGL.

Persze nem kezdtem el rögtön vonalakat meg pöttyöket rajzolni aztán valahogy beleerőszakolni hogy érintésre valami történjen.:)
Első lépésként összeírtam a főbb feladatokat, lépéseket, majd nekikezdtem egy OpenGL ES 1.0 gyorstalpalónak. Hála az OpenGL-es múltamnak nem idegen ez a terület, így könnyen szívom magamba az Android-os grafikázást.

Főbb lépések tehát:
- OpenGL Android-on hogyanok
- Gráf térképek tárolása
- Algoritmus a gráfok bejárásának ellenőrzésére
- Teszt pálya elkészítése (első demó feltöltése)
- Menü rendszer felépítése
- További extrák (időlimit, pontozás, nehézségi szintek stb.)
mandyedi 2013.01.24. 01:18
Első körben összeírtam az ötleteimet a játékkal kapcsolatban. Még semmi technikai részlet. Mivel ez az első komolyabb Android-os projektem így még utána kell nézni, hogyan lenne egyszerűbb megvalósítani. Aztán menet közben úgyis belefutok majd a kezdők hibáiba.:)

Hozzászólások - Graf
mandyedi - Tag | 32 hsz       Online status #191563   2013.02.24 23:57 GMT+1 óra  
Demo frissítve, részletek a fejlesztési naplóban.

(Fejlesztési napló javítás 2013.02.24. 15:55 - a pályák kapnak hátteret, nem a képek)

   
mandyedi - Tag | 32 hsz       Online status #191401   2013.02.21 06:38 GMT+1 óra  
Első demo feltöltve.

   
mandyedi - Tag | 32 hsz       Online status #191391   2013.02.20 17:22 GMT+1 óra  
Egy gyors helyzetjelentés: nem álltam le a projekttel, csak sajnos időhiány miatt most jutottam el odáig, hogy teljes erő-és tudásbedobással dolgozzak a játékon. Apránként persze haladtam. Hamarosan feltöltök egy teszt pályát tartalmazó verziót.

   
mandyedi - Tag | 32 hsz       Online status #190750   2013.01.24 10:15 GMT+1 óra  
Igen, ha lesznek nagyobb pályák akkor mindenképp! Köszönöm a tippet!

   
Eldor - Tag | 163 hsz       Online status #190748   2013.01.24 09:53 GMT+1 óra  
Remelem, a Hamilton-kor eseten adsz majd tippet az eltevedoknek. Persze ez csak megfeleloen nagy grafon erdekes.

   
mandyedi - Tag | 32 hsz       Online status #190743   2013.01.24 08:50 GMT+1 óra  
MET: Graf

   
> 1 <