játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

ÚTVK
2D útvonalkereső
Kategória:
A projectről:
Ez egy olyan dll, ami útvonalkeresőként használható, pl játékokhoz, RTS vagy FPS.
2d-s, valójában egységeket mozgat a dll, amik használhatóak, jármüvek, emberek, mozgatására.
Egységnek megadható tulajdonság több féle is lehet, pl: sebesség, fordulás, csapatok, méret, stb..

Lekérdezhető az útvonal, vagyis hogy az egység milyen útvonalon megy, és persze szerkeszthető.
A dll sectorokra osztja a területet a gyorsabb keresés érdekébe, ezeket az értékek meg kell adni indításkor, és a használandó területet.
Az egységek egymásra is figyelemmel vannak, kikerülik egymást.

A fejlesztés nagyjából kész, már csak bugok javítása maradt.

Az új verzióban lehetőség lesz több, egymástól teljesen független világokat létrehozni, továbbá verzió kompatibilisség is meg lesz benne oldva. (minden régebbit támogatni fog)
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
MS Visual c++ 2008 EE
;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2008 ősz
2011 tavasz
Beküldve:
2010.03.30 10:25
Fejlesztő:
Pokol stúdió (1 fő)
Elérhetőség:
A csapat honlapja
e-mail: MSN: petisuli15@hotmail.com
Tagok:
beküldő: peti634
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 85%

Képek - ÚTVK
2 egység kapcsolata (5-15 tolási méret)
2 egység kapcsolata (5-15 tolási méret)
2010.04.06. 07:46
sebesség teszt: 101db fal, elég sűrűn, a keresés 19 ms-ig tartott (újra írt sector kereséssel)
sebesség teszt: 101db fal, elég sűrűn, a keresés 19 ms-ig tartott (újra írt sector kereséssel)
2010.04.03. 15:55
újabb kép, mozgás közbe
újabb kép, mozgás közbe
2010.04.01. 23:25
1. kép, egyenlőre még kevés lehetőséggel (Delphis demó)
1. kép, egyenlőre még kevés lehetőséggel (Delphis demó)
2010.04.01. 16:04

Fejlesztési napló - ÚTVK
peti634 2010.04.06. 07:45
új demó, újabb lehetőségek:
-egység pozíciójának megváltoztatása
-új egység hozzáadása, és törlése
-fal törlése
-3 tolási méret a demóba

legközelebbi változás már csak értségi után:) (jún. közepe után)
peti634 2010.04.05. 16:19
jelenleg 3 tolási méret van hozzáadva, amin falakat lehet hozzáadni és törölni, de az egységek mozgatása még nem megfelelő
peti634 2010.04.03. 15:58
Újra írtam a sector keresést, ami egy elég fontos, és sokat használt függvény. Lényegesen megnőtt a sebesség.
Belekerül az egység forgása, és a számítási idő pontosabb meghatározása(bár néha több magos procin ez nem pontos adat).

Hozzászólások - ÚTVK
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #151686   2011.05.08 00:18 GMT+1 óra  
megint újrakezdtem a fejlesztést, szinte teljesen előröl, remélem most már teljesen be is fejezhetem. Próbáltam még gyorsabbá tenni az előzőnél (meglátjuk mennyire jött össze, főleg fal törlés terén), és új lehetőségek is lesznek benne (pl világok)
Ha a sebesség nem lenne kielégíthető esetleg több szálon is futtathatóak lesznek a számítások.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #130477   2010.04.06 16:56 GMT+1 óra  
Matzi, próbálgattam én is olyan fallal ahol csak éppen hogy elfér, egy picit valóban bugos, még azt is átjavítom, bár nekem csak annyit csinált hogy amikor nem közvetlenül előtte volt akkor nem ment át. Ha túl nagy forgási sebesség van megadva neki az se jó, szóval arra is figyelni
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #130476   2010.04.06 16:50 GMT+1 óra  
az új már elég gyors, mivel az egyik fontos rész át lett dolgozva,( ez előző nem is működött tökéletesen, lehet azért). Az új demóba már elég sok minden benne van.

2 egység között a kapcsolat nem tökéletes, majd ezt is megoldom, de már csak érettségi után, most már muszáj tanulnom.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
Matzi - Szerkesztő | 2521 hsz       Online status #130455   2010.04.06 09:45 GMT+1 óra  
Nálam csinált olyat, hogy leraktam sok falat, és amikor keresztül kellett volna mennie két közeli elem között (pont átférne), akkor ott megtorpant, de ha onnan tovább irányítottam, akkor tovább ment. Vagyis odáig elment, ha a túloldalra kattintottam, de miután megállt ott, és tovább kattintottam, tovább ment.
Meg nekem elég lassú volt, még a régebbivel. Amúgy jó.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Asylum - Törzstag | 5455 hsz       Online status #130451   2010.04.06 01:46 GMT+1 óra  
Gráfkeresés...az mi (egyik) alapja.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #130438   2010.04.06 00:38 GMT+1 óra  
valóban, itt minden egyes megadáskor újrakeresi a megadott útvonalat. Bár nem tudom ennek menyi köze van az MI-hez?
Amúgy szerintem ha valaki kíváncsi hogy müxik elég sok minden le van írva a leírásba.
1. leírásom, bocsi ha kissé érthetetlen.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
Asylum - Törzstag | 5455 hsz       Online status #130432   2010.04.05 21:57 GMT+1 óra  
Én is valami hasonlót implementáltam az előző féléves MI beadandóban. Nem tudom a tied hogy müködik, én statikus környezetre előre kiszámoltam a kellő utat, tehát konkrétan nem mozgás közben döntötte el, hogy most merre menjen (nyilván dinamikus környezetre utóbbiban kéne gondolkodni).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #130321   2010.04.04 01:04 GMT+1 óra  
Pretender köszi, javítva.

fpeti, amint a képen is látod, egy ilyen méret 1 egységnek semmi gondot nem okoz.
101 darab fal, ami elég sűrűn helyezkedik el, és így is 19ms (igen milliszekundum, vagyis 0,019mp!!) ideig tartót az útvonalkeresés. A folyamatos mozgás is csak 0,6-7 ms-ba kerül.
Jóval nagyobb terep esetén, megfelelő sectorbeállításokkal, és a falak jobban szétosztásával, akár több száz falat is elbírhat, esetleg több ezer, 1 egység esetén!!
Több egység esetén méretarányosan nő a keresési idő.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
fpeti - Törzstag | 1291 hsz       Online status #130283   2010.04.03 20:38 GMT+1 óra  
Idézet
peti634 :
milyen játékra gondolsz?


Olyanra, ahol a pálya fel van osztva mondjuk az említett 1024*1024 darab négyzetre, amiben lehetnek falak, vagy lehet üres is..de mondjuk 80% a fal.
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #130259   2010.04.03 11:24 GMT+1 óra  
Jo kis cucc Nalam amugy forditva volt az egerkiosztas, mint az info-ban irtak, de jo. Tetszik!

   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #130258   2010.04.03 10:46 GMT+1 óra  
milyen játékra gondolsz?
A méret lehet elég nagy (több száz ezer), a lényeg a felhasznált fal, és a mozgó egységek.
Amúgy csináltam 1-2 tesztet: 130 fal volt berakva, majdnem egy helyre, egy picit beleakadt amikor kereste. De amúgy mimnél jobban szét vannak osztva a falak, annál gyorsabb lesz.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
fpeti - Törzstag | 1291 hsz       Online status #130254   2010.04.03 04:10 GMT+1 óra  
Idézet
peti634 :
van hozzá leírás is, meg lehet nézni


Elolvastam, az is jól működik
Tényleg, ez tile-alapú gammáknak is jó lesz? Gondolom elég sok adat keletkezne mondjuk egy 1024x1024-es pályán.. lehet nem is ilyesmire való
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #130243   2010.04.03 00:49 GMT+1 óra  
ezer köszi, bár ennek ellenére egyre több hibát találok benne
van hozzá leírás is, meg lehet nézni
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
fpeti - Törzstag | 1291 hsz       Online status #130240   2010.04.03 00:34 GMT+1 óra  
Néztem a demót, nem volt vele baj, mindig megtalálta a kiutat, jó kis cucc ez.
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #130220   2010.04.02 18:51 GMT+1 óra  
elsőnek köszi hogy létrehoztad a GP-t. Érdekes hiba, Delphibe lassan kész a Demó, aztán egy félig kész c++ demót is befejezek. Én is várom a hozzászólásokat, és megpróbálok egy leírást is készíteni.
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
Bacce - Bacce | 1783 hsz       Online status #130214   2010.04.02 17:16 GMT+1 óra  
Jöhetnek a vélemények. Én szívesen fogadnék még egy használati utasítást a dll-hez.
Szerk: próbáltam használni de ezt dobta fel a windows, így Visual Basic-ben nem tudtam életre bírni.

Ezt a hozzászólást Bacce módosította (2010.04.02 18:20 GMT+1 óra, ---)
Making the world a better place, one line of code at a time.
http://bacce.uw.hu
   
peti634 - Tag | 148 hsz       Online status #129966   2010.03.30 19:25 GMT+1 óra  
Pokol stúdió: UVK
ha már szép nem vagy, hülye ne légy
http://www.pokolstudio.hu
   
> 1 <