játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Memento Tui Sceleris: Factum I
Misztikus horror krimi kalandjáték
Kategória: Interaktív novella/Kalandjáték
A projectről:
A játék egy interaktív novella (NDS-en pl: Hotel Dusk, Ace Attorney, Another Code), mely leginkább a PC kalandjátékokhoz hasonlít. (de nem Point&Click) A stílusa leginkább a "Higurashi no naku koro ni" és a "Jigoku Shoujo" animéhez hasonló. (De grafikai megjelenése visszafogottan lesz animés) Sötét hangvételű, jó pár durva elemet tartalmaz, s emiatt az idősebb korosztálynak szól. (Nem beszélve, a háttérben megbújó filozófia és erkölcsi problémákról) Íme egy kis ízelítő a történetből:
"Létezik egy mendemonda, miszerint ha valaki akárcsak egy napot is eltölt Dreamsville falujában, akkor valóra válik az álma. Ennek köszönhetően a település remekül megél a turistákból, akik szeretnék, ha velük is megtörténne a csoda. Egy William DeTrurith nevű oknyomozó riporter is meglátogatja a helyet, hogy kiderítse valóban igaz-e amit mondanak, vagy csupán ügyes „reklámról” van szó. Azonban nem várt esemény történik: alig, hogy megérkezik, a falu polgármesterét aznap éjjel brutálisan meggyilkolják. A kitépett nyelvét a kezében szorongatja és a homlokára a „HAZUG” szót vésték. Ő az első, aki rátalál a holttestre, de mielőtt megvizsgálhatná, valaki hátulról leüti, s másnap az apartmanjában ébred. Miután feleszmélt odarohan a tett helyszínére, ahol a rendőrök már le is zárták az ügyet: a polgármester öngyilkos lett…

Vajon mi történhetett? Miért ölték meg egy ilyen békés városban? Tényleg öngyilkosság lehetett? Ki tehette? Mi lehetett az indítéka? Ahogy William egyre közelebb kerül az igazsághoz, annál sötétebb és bizarrabb történések részesévé válik…"

Néhány információ a játékkal kapcsolatban:
- Hat aktív és két passzív fejezeten keresztül zajlik a történet.
- A játékidő 12-30 óra között lesz. (Fejezetenként 2-5 óra)
- Szinkront tartalmazni fog a fontosabb jeleneteknél. (Tervben van egy speciális feature, amit remélem sikerült megvalósítani)
- Fejhallgató használata ajánlott!
- A főbb szereplők száma 11.
- Jó pár véres és kegyetlen jelenet lesz benne.
- Minden fejezetben más-más lesz a történetmesélés.
- A "mini játékok" és rejtvények kihasználják az érintőképernyőt és a mikrofont.

(Ha valakinek esetleg megtetszene a project és úgy gondolja szívesen segítene, akkor nyugodtan küldhet egy levelet.)
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
Visual C++/C# Express, Devkitpro, PALib, EFSlib, ASlib;
Paint, belső fejlesztésű toolok(script compiler, Script&Scene Editor, Game compiler), FFMpeg, ADX
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2007. december
2009 eleje
Beküldve:
2008.07.19 04:00
Fejlesztő:
Spriteattack.com & tgyet (2 fő)
Elérhetőség:
e-mail: bezzgyuri@freemail.hu
Tagok:
beküldő: tgyet
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Fejlesztés alatt
Fejlesztés alatt
Készültség: 40%

Képek - Memento Tui Sceleris: Factum I
Titkárnőnél
Titkárnőnél
2009.02.12. 12:29
Polgármester háza
Polgármester háza
2009.02.12. 12:29
Apartman
Apartman
2009.02.12. 12:29
Párbeszéd
Párbeszéd
2009.02.12. 12:28
A falu határa
A falu határa
2009.02.12. 12:28
Egy in-game kép
Egy in-game kép
2009.02.12. 12:28
Fejezet képernyő
Fejezet képernyő
2009.02.12. 12:27
Jegyzetfüzet
Jegyzetfüzet
2008.08.07. 03:54
Navigációs menü
Navigációs menü
2008.08.07. 03:53

"Main menu"
2008.08.07. 03:53
Jobbkezes vagy balkezes üzemmód
Jobbkezes vagy balkezes üzemmód
2008.08.07. 03:53
Játék fordító
Játék fordító
2008.07.19. 04:07
Változók (Flag)
Változók (Flag)
2008.07.19. 04:06
Item editor
Item editor
2008.07.19. 04:06
Character editor
Character editor
2008.07.19. 04:06
Script editor
Script editor
2008.07.19. 04:05
Scene&Map editor
Scene&Map editor
2008.07.19. 04:05
Script Fordító
Script Fordító
2008.07.19. 04:05
Dialógus
Dialógus
2008.07.19. 04:04
Tárgylista
Tárgylista
2008.07.19. 04:04
Navigációs menü
Navigációs menü
2008.07.19. 04:02

Fejlesztési napló - Memento Tui Sceleris: Factum I
tgyet 2009.02.12. 12:34
Ez a játék fogja tartalmazni a Prolusio - Aduentus és a Factum I - Neurospasta felvonásokat.
tgyet 2009.02.12. 12:31
Kicsit régen írtam, de a fejlesztés halad. A koncepció kicsit megváltozott: fejezetes megjelenésekre bomlott szét a játék. A feltett képeken már a végleges, saját munkák láthatóak.
tgyet 2008.08.07. 03:57
Jelenleg a játék GUI-ja készül a "spriteattack.com" jóvoltából, valamint az első fejezet terve megszületett. Az engine pár aprósággal ki lett egészítve, mint például az ADX hangok lejátszása és a földrengés effektus.
tgyet 2008.07.27. 03:16
Néhány gondolat az engine-ről:
- PALib-et, AS_Lib -et és EFSv2-t használ.
- Teljesmértékben scriptelhető a saját, parancs alapú scriptnyelven keresztül, amelyet használat előtt bájtkódba kell lefordítani. (Magyarán semmi sincs beégetve a programba.)
- Tartalmaz videólejátszást és támogatja a Rumble Packot.
- Bárki egyszerűen készíthet játékot a mellékelt tool-okkal. (Amiket (talán a forrással együtt) a játék megjelenése után elérhetővé teszek)
- A saját fordítójával lehet a képeket, hangokat, videókat és scripteket "lefordítani", hogy azok minél gyorsabban fussanak a hardware-n.
tgyet 2008.07.19. 04:27
Néhány gondolat a játék mostani állapotáról: a játék motorja és a tool-ok közel 100%-osak, csupán a feladványokhoz szükséges "minijátékok" hiányoznak. A történet háttere, a szereplők ki vannak dolgozva, s ami hátra van az a forgatókönyv megírása, a fejezetek kidolgozása, scriptelése, valamint a grafikai elemek elkészítése. (Lényegében a technikai háttér kész, csupán a game content hiányzik.)
tgyet 2008.07.19. 04:14
Kipróbálható a játék tech demo-ja, amely megmutatja a beépített képességek nagyrészét. (pl. nincs benne videolejátszás, de tudja) Fontos megemlíteni, hogy a benne levő hangok és grafikák az internetről lettek letöltve és csak tesztelés végett használjuk! Nem ilyen lesz a végső játék stílusa! Mellékeltem egy emulátort, amivel az is kipróbálhatja a játékot, akinek nincs DS-e: Futtasd a noz_en.exe-t, majd tallózd be a Game.nds fájlt. Végül kattints a "Right" feliratra. (lehet a "Left"-re is, csak akkor fejjel lefelé lesz az egész.) Angol és magyar nyelvet tartalmaz a tech demo. (Fontos, hogy a motor kezeli az ékezetes karaktereket, de sajnos a jelenlegi betűtípusból hiányoznak ezek, s ezért nem mindegyik betű ékezetes. A végsőben természetesen javítva lesz!)
Jó szórakozást hozzá!

Hozzászólások - Memento Tui Sceleris: Factum I
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #93854   2008.08.07 05:05 GMT+1 óra  
Na, nagyon szép.
   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #93852   2008.08.07 04:03 GMT+1 óra  
Új képek felkerültek a játék végleges GUI-jából. Ezek mind a koncept képek és nem a játékból származnak, de természetesen már implementálva vannak. (A betűk még nem készültek el, ezért nem „ingame” képeket tettem fel.)

A figura még mindig nem ilyen lesz a végleges verzióban!

   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #93691   2008.08.05 09:40 GMT+1 óra  
nemtom hogy van e egyaltalan belole eroge, csak abban szoktak ilyen karik lenni xD

   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #93673   2008.08.04 23:44 GMT+1 óra  
Idézet
B@z :
biztos vmi erogebol vannak mi



Nem tudom a Kanon mennyire eroge, nem játszottam még vele, csupán az animét láttam. Ám a választásnál nem ez volt a szempont...

   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #93611   2008.08.04 04:16 GMT+1 óra  
igen, szerintem is xD
enis ezt szoktam csinalni
biztos vmi erogebol vannak mi

   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #93600   2008.08.04 02:23 GMT+1 óra  
Idézet
B@z :
ezek a karik, Kanon-bol vannak mi? xD

http://img132.imageshack.us/img132/4028/kanon2ey7.jpg


Így van, de természetesen a véglegesben sajátok lesznek. Egy oldalon találtam őket olyan formában, mint amilyeneket mi is használunk. Mégiscsak jobbak, mintha valamit szerencsétlenkedtem volna a Paint-ben a tesztelés kedvéért.

   
B@z - Törzstag | 436 hsz       Online status #93548   2008.08.03 05:12 GMT+1 óra  
ezek a karik, Kanon-bol vannak mi? xD

http://img132.imageshack.us/img132/4028/kanon2ey7.jpg

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #92903   2008.07.21 13:41 GMT+1 óra  
ja...hát akkor nem szépek

nekem nincs ds em sajna
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #92900   2008.07.21 13:24 GMT+1 óra  
Gadam:
Nem ők csinálták! Nem ők rajzolták! Olvass már is egy kicsit.
Ami ezt illeti szerintem annyira nem is szépek, ennél sokkal szebbek is vannak, ha már profi csinálta őket. Amatőr munkának jók lennének, tesztelésre meg bőven elégségesek.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
Gadam - Tag | 102 hsz       Online status #92899   2008.07.21 13:18 GMT+1 óra  
Amúgy hogy tudtátok ilyen jól megrajzolni?

   
ragoon - Törzstag | 384 hsz       Online status #92894   2008.07.21 11:20 GMT+1 óra  
Nem rossz, bár én nem szeretem ezt a játék fajtát. Azért csak így tovább!
   
Gadam - Tag | 102 hsz       Online status #92860   2008.07.21 03:05 GMT+1 óra  
Sikerült

   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #92858   2008.07.21 02:34 GMT+1 óra  
Idézet
Gadam :
Az NO$GBA. Metöltök egy játékot és ezt írta ki: Save data could not be accessed. Turn the power off and remove and reinsert the DS card.



Akkor át kell állítani a menüben a mentés típusát: "Emulation Setup" azon belül az első fül és a lenyiló ablak a "NDS Cartridge Backup Media" - nál.

   
Gadam - Tag | 102 hsz       Online status #92856   2008.07.21 01:59 GMT+1 óra  
Az NO$GBA. Metöltök egy játékot és ezt írta ki: Save data could not be accessed. Turn the power off and remove and reinsert the DS card.

   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #92853   2008.07.21 01:45 GMT+1 óra  
Idézet
Gadam :
Kipróbáltad ds-en és működött


Örülök, ha működik, így is kell tennie... Ha lehetek indiszkrét: milyen homebrew kártyád van? (csak hogy tudjam min működik jól.)

Idézet
Gadam :
Amúgy hogy működik az emulátor, mert amikor betöltök egy játékot ezt írja ki: Save data could not be accessed. Turn the power off and remove and reinsert the DS card.


Érdekes probléma nálam tökéletesen működik. Milyen emulátorról van szó? Amit mellékeltem? (no$gba-t javaslom)

   
Gadam - Tag | 102 hsz       Online status #92852   2008.07.21 01:38 GMT+1 óra  
Amúgy hogy működik az emulátor, mert amikor betöltök egy játékot ezt írja ki: Save data could not be accessed. Turn the power off and remove and reinsert the DS card.

   
Gadam - Tag | 102 hsz       Online status #92851   2008.07.21 01:31 GMT+1 óra  
Kipróbáltad ds-en és működött

   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #92849   2008.07.21 00:52 GMT+1 óra  
Idézet
Asylum :
szépek a rajzok



Köszi, de ezeket nem mi készítettük, csupán a teszteléshez használtuk fel. A képeket az internetről le lehet tölteni...

Idézet
Burwor :
Érdekesen gondolkozik a Dreamswille-i rendőrség, ha ez szerintük öngyilkosság



Bár érdemes elgondolkodni azon, hogy melyik verzió az igaz. Nem lehet, hogy csak egy álom volt? Az újságírónak az volt a vágya, hogy egy igazi szaftos ügyben vehessen részt? Ne feledjétek: Dreamville az a hely "Ahol az álmok valóra válnak".

Idézet
Burwor :
Az első DS játék a JF.HU törénetében! Gratulálok!


Köszönjük szépen!

   
Burwor - Törzstag | 244 hsz       Online status #92847   2008.07.20 23:55 GMT+1 óra  
Érdekesen gondolkozik a Dreamswille-i rendőrség, ha ez szerintük öngyilkosság
Az első DS játék a JF.HU törénetében! Gratulálok!
   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #92835   2008.07.20 14:23 GMT+1 óra  
szépek a rajzok
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #92834   2008.07.20 13:56 GMT+1 óra  
Idézet
Gadam :
Ez a játék ds-re készül? Mert nekem van ds-em.


Az remek! S valóban, a játék Nintendo DS-re készül. Ennek örülök: legalább van olyan is, aki ki tudja próbálni a hardveren is.

Edit: ne felejtsd el a megfelelő DLDI patch-et használni!

   
Gadam - Tag | 102 hsz       Online status #92833   2008.07.20 13:28 GMT+1 óra  
Ez a játék ds-re készül? Mert nekem van ds-em.

   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #92826   2008.07.20 11:01 GMT+1 óra  
Idézet
kuzanth :
Bár írtad, hogy nem az, de nekem a képek alapján mégis point&click-nek tűnik. Ha tényleg nem olyan, akkor milyen?


Alapvető különbség annyi, hogy itt nincs kis figura, aki mászkál a képernyőn. Csupán egy térképünk van, amin megtalálhatóak a helyszínek, valamint az adott területen körül lehet nézni. (Bár tény és való, hogy van hasonlóság a Point&Click-kel, de emiatt nem igazán hívnám annak) Érdemes kipróbálni a tech demo-t, mert a játékmechanika alapja benne van és így tisztább képet lehet kapni az egészről.

No meg annyi, hogy nincs benne "Point"-olás, csak "Click"-elés. A helyszínen csak dupla kattintani lehet, ha meg akarunk vizsgálni valamit, nincs semmi kurzor.

Ezt a hozzászólást tgyet módosította (2008.07.20 11:10 GMT+1 óra, ---)

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #92824   2008.07.20 10:46 GMT+1 óra  
Bár írtad, hogy nem az, de nekem a képek alapján mégis point&click-nek tűnik. Ha tényleg nem olyan, akkor milyen?
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
tgyet - Tag | 9 hsz       Online status #92761   2008.07.19 04:00 GMT+1 óra  
: Memento Tui Sceleris

   
> 1 <