játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

Space Hulk
Körökre osztott taktikai minigame
Kategória: Körökre osztott taktikai játék
A projectről:

Ennek a játéknak a megírására egy egyetemi beadandó munka ösztönzött minket. Három fős csoportokban kellett elkészítenünk egy tetszőleges témájú programot, tetszőleges programnyelven. Egyetlen kikötés az objektum orientáltság volt. Választásunk a C++ nyelvre, a témát illetően pedig egy egyszerű körökre osztott taktikai játékra esett.


Programunk ötlete egy 1993-as játékon (Space Hulk) alapul, egyfajta remakeje az eredetinek. Egyes pontokon módosítottunk a játékmeneten saját ízlésünknek megfelelően, máshol igazodtunk az elődhöz.


A játék a 40000-es évek apokaliptikus világában játszódik, ahol az Emberi Birodalmat minden irányból szorongatja valamilyen ellenség. Az ősi ellenség a Káosz őrült követői és démonai, Ork hordák, és a Végtelen Légió. Ebben a játékban az Adeptus Astartes, a Birodalom legerősebb harcosait, az űrgárdistákat irányíthatod. Az, hogy emberfeletti erejüket kihasználva közelharcban pusztítod az ellenséget, pusztító fegyvereiket használva távolról ritkítod őket, az már csak rajtad és a választott taktikádon múlik. Célod hogy megtisztíts egy megszállt űrhajót, mely a veszedelmes xenomorfok, a Tyranidák kezére került.


A játék jó tanulóprojectnek bizonyult, sok tapasztalatot sikerült gyűjtenünk mire elkészült a véglegesnek mondható verzió. Természetesen hibák maradtak a játékban, melyek főleg a rossz tervezésből következnek, azonban ezek javítása nem fért bele az időkeretünkbe. Viszont jó alapul szolgálnak a jövőben elkövetendő programjainkhoz. :-)


Készítők: Ditan, Shagan, KilkennyBeer

A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
A teljesség igénye nélkül: Visual Studio 2005, Photoshop, 3ds max, SDL, OpenAL, OpenGL;

Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2008.09.24.
2008.12.07.
Beküldve:
2009.09.17 09:37
Fejlesztő:
Dice6 (3 fő)
Elérhetőség:
e-mail:
Tagok:
beküldő: KilkennyBeer
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Kész
Kész
Készültség: %

Képek - Space Hulk
ingame2
ingame2
2009.09.17. 12:18
ingame1
ingame1
2009.09.17. 12:17
menu
menu
2009.09.17. 12:16
keszitok
keszitok
2009.09.17. 12:15

Fejlesztési napló - Space Hulk
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - Space Hulk
Szidi_Rezegh - Törzstag | 163 hsz       Online status #117849   2009.09.24 01:53 GMT+1 óra  
Melyik egyetem, ha szabad kérdeznem?
   
WToma - Szerkesztő | 635 hsz       Online status #117626   2009.09.19 04:28 GMT+1 óra  
Szerintem hiba lett volna autósba kezdeni, egy körökre osztott játékban a játéklogika nagyságrendekkel egyszerűbb, mint egy autósban, ahol fizikával kell számolni stb...
Ez nem bug, hanem feature!
http://sohivatal.uw.hu
   
KilkennyBeer - Tag | 3 hsz       Online status #117620   2009.09.19 03:53 GMT+1 óra  
A 10 hét igazából nem takarózás, hanem tény. Ennyi idő alatt őszintén szólva elégedett vagyok ezzel is. Más tantárgyak mellett örülök, hogy ezt is sikerült összehoznunk. Lévén első komolyabb - a mi mércénkkel mérve - project mindegyikünk életében, ráadásul együtt, csapatban.
A témát illetően annyit hoznék fel védelmünkre, hogy szerintem egy autós játék kódolása mérföldekkel nehezebb, mint egy körökre osztott (nem RTS) taktikai. Természetesen lehet, hogy rossz választás volt, de új mezőkre tévedtünk, ezt is meg kellett tapasztalni. Maga a 3D programozása önmagában nem jelentett akkora problémát, közvetetten viszont a 3D grafikus/animátor szaktudás hiánya révén - a tervezés mellett - mégis ez lehet a project achillesi pontja.
A tervezést illetően tökéletesen igazad van, ma már én sem így tervezném meg. De jórészt a tantárgy lényege is ez volt, hogy tapasztalatot szerezzünk tervezés terén.
Egyedül a kódolást illetően nem érzem jogosnak a kritikát, lévén nem értem ezt miből szűrted le.
Összefoglalva tényleg nem lett egy korszakalkotó mű, de én személy szerint nekivágnék újfent, ha most lenne aktuális. Többet tanultam ebből az egy programból, mint amit egész eddig az egyetemen, könyvekből, kisebb munkáimból. Értem ezalatt a tervezést, kódolást, csapatmunkát, és persze a határidőkhöz való alkalmazkodást is.
Mindenesetre köszönöm a véleményt, a jogos kritikán nem illik megsértődni. Én sem teszem, inkább megpróbálok tanulni belőle, ergo inkább megköszönöm. Ezért is töltöttem fel ide a projectet.

   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #117618   2009.09.19 03:16 GMT+1 óra  
Kipróbáltam, kb rosszabb mint amire számítottam.

De mivel csak 10 hetes fejlesztés, lehet takarózni, azzal, hogy erre nem volt idő, arra nem volt idő stb...

A legnagyobb baj a téma. Nulla fejlesztési és kódolási tapasztalattal (ez jön le a kész programból), animátorok és használható grafikusok nélkül (összeollózott képek nem igazán számítanak), a 3D-s taktikai RTS a létező legrosszabb választás (jóhogy nem sandbox verekedős játék...). Egy ilyen esetben már az is számít, hogy értelmesen és ésszel kell választani a témát is, nem agyatlanul bika módjára nekimenni az első falnak.

Ha már mindenképpen 3d-s játékot akartatok, inkább egy autós játék célszerűbb lett volna (nem kell karakter animáció, kell 1-2 netről letölthető modell és máris minden fasza), de ezek helyett is egy 2d-s játék lett volna a legcélszerűbb. A 3d-s szórakozás, és a gyorsan igénytelenül összecsapott program helyett lett volna idő és erőforrás az igényességre és alaposságra.

Rossz döntések, igénytelenség, tapasztalatlanság és elhamarkodott fejlesztés.

De 3 összeverődött ember egyetemi fejlesztése 10 hét alatt, szóval akár figyelmen kívül is lehet hagyni ezt a kritikát, mivel úgysem volt rá idő...

Nem sértés, vagy trollkodás akart ez lenni, csak simán nyers vélemény, de legalább jogos...
raytraceisten és übermedic
   
WToma - Szerkesztő | 635 hsz       Online status #117605   2009.09.18 09:01 GMT+1 óra  
Ja igen, az intro zenéje meg atom
Ez nem bug, hanem feature!
http://sohivatal.uw.hu
   
Seeting - Törzstag | 2306 hsz       Online status #117603   2009.09.18 08:47 GMT+1 óra  
Érdekesen hangzik. Menü háttérkép?!
   
KilkennyBeer - Tag | 3 hsz       Online status #117601   2009.09.18 07:53 GMT+1 óra  
Köszi szépen a véleményt. A falnál kicsit spóroltunk az idővel és a jó láthatóságot a hátlap eldobással oldottuk meg. Tudom egyszerű, de sok dologban kellett kompromisszumot kötni az idő javára és itt gyakorlatilag adta magát a megoldás.

   
screat - Tag | 382 hsz       Online status #117571   2009.09.17 12:52 GMT+1 óra  
Ezt a projektet is lehet linkelni mostmár, hogy igen, ilyen leírást kell írni egy gp-hez.
Nekem már a leírás is tetszik, ez a 2-sided dolog pedig kicsit zavar - mármint, hogy nincs. Vagy ott direkt "lukas a fal" ?
amúgy gratulálok
még csak padawan...
Dont worry, be hippy - Fanni :)
   
WToma - Szerkesztő | 635 hsz       Online status #117568   2009.09.17 12:34 GMT+1 óra  
Tényleg, amikor engedélyeztem, még nem láttam.
Ez nem bug, hanem feature!
http://sohivatal.uw.hu
   
KilkennyBeer - Tag | 3 hsz       Online status #117567   2009.09.17 12:32 GMT+1 óra  
Igen, csak sajnos 10 hét volt összesen, beleértve a tervezést, implementálást, tesztelést. Ráadásul nem volt "főállású" 3D grafikusunk sem. Első nekifutásra persze csilli villi grafikát, sok modellt, animot, effektet terveztünk, de aztán később áldottuk az eget, hogy nem vállaltuk túl magunkat. Viszont tervbe vettünk egy új verziót, amiben már kicsit izmosabb grafika lesz, persze több emberrel, több tapasztalattal, több idővel.
Igazából erre a gamere azt mondanám, hogy kicsit csúnya, kicsit egyszerű, de a mienk.

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #117566   2009.09.17 12:21 GMT+1 óra  
Én látok képeket :p
Gratula, már töltöm is.

Őőőő nincsenek animációk meg effektek Kár, pedig azok tök sokat dobnának rajta.

Ezt a hozzászólást Archenemy módosította (2009.09.17 12:26 GMT+1 óra, ---)
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
WToma - Szerkesztő | 635 hsz       Online status #117565   2009.09.17 12:10 GMT+1 óra  
Pár képet azért majd tegyetek föl!
Ez nem bug, hanem feature!
http://sohivatal.uw.hu
   
KilkennyBeer - Tag | 3 hsz       Online status #117562   2009.09.17 09:37 GMT+1 óra  
Dice6: Space Hulk

   
> 1 <