játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491

The Lost Seaman
Sci-fi logikai/akció
Kategória: Logikai FPS
A projectről:
A The Lost Seaman projekt egy közeljövőben játszódó 3D logikai/ügyességi játék.

- FPS típusú mozgáslehetőség
- Nvidia PhysX fizikai rendszer
- 2.0-s Shader effektek: HDR, Fresnel Water, Refraction, Parallax Mapping
- Video beolvasása felületekre
- Dinamikus fény/árnyék, Lens-flare
- PhysX részecskerendszer (füsthöz, szikrához)
- Multithread fizika

A játék helyszíne egy kutató intézet. A kvantumfizikai labor szélsőséges körülményei között, mesterséges féregjárat létrehozásához szükséges negatív nyomásban dolgozva, az életéért küzd. A játék megdolgoztatja az agytekervényeket és a reflexeket egy olyan környezetben, ahol a fantázia és tudomány összekeveredik. Fekete lyukak, kvantumobjektumok, és tér-idő manipuláció.

* Minimum konfiguráció:
OS: Windows XP, XP 64, Vista, Server 2003
Intel vagy AMD 1.5 Ghz, 512 MB ram, SM 1.4 videokártya
* Ajánlott konfiguráció:
Intel Core2 Duo 2Ghz vagy AMD Athlon 64 2,4Ghz, 1 GB ram, SM 2.0 videokártya vagy jobb

PhysX driver:
(az új Nvidia videodriverbe benne van)
http://www.nvidia.com/object/physx_system_software.html

DirectX 9.0c:
http://www.softwarepatch.com/windows/directx.html
A project honlapja, letölthető verzió:
Fejlesztőeszköz, segédeszközök:
DarkBasic Professional
3D World Studio
LightWave 3D
;
Adobe PhotoShop
GoldWave
CubemapGen
Fejlesztés kezdete: Tervezett befejezés:
2007. július
Beküldve:
2008.03.27 17:59
Fejlesztő:
DaViDoWorks (1 fő)
Elérhetőség:
e-mail: david.firbas@gmail.com
Tagok:
beküldő: neoguy
regisztrált tagok:



Fejlesztés állapota:
Leállítva
Leállítva
Készültség: 60%

Képek - The Lost Seaman
Elhagyatott utca
Elhagyatott utca
2009.08.06. 19:31
Megrongált híd 2
Megrongált híd 2
2009.08.06. 19:30
Megrongált híd 1
Megrongált híd 1
2009.08.06. 19:28
Védelmi rendszer
Védelmi rendszer
2009.08.06. 19:22
Dinamikus fény/árnyék
Dinamikus fény/árnyék
2009.08.06. 19:20
Vészhelyzet
Vészhelyzet
2009.08.06. 19:14
beszakadt folyosó
beszakadt folyosó
2008.05.24. 19:17
folyosó
folyosó
2008.05.24. 19:14
árvíz (4xaa)
árvíz (4xaa)
2008.05.05. 07:23
realisztikus víz (korai verzió)
realisztikus víz (korai verzió)
2008.03.28. 05:32
benzinkút kívül (korai verzió)
benzinkút kívül (korai verzió)
2008.03.28. 05:30
benzinkút belül (korai verzió)
benzinkút belül (korai verzió)
2008.03.27. 18:07

Fejlesztési napló - The Lost Seaman
   
| A fejlesztési napló nem tartalmaz bejegyzést.

Hozzászólások - The Lost Seaman
misi - Törzstag | 971 hsz       Online status #141901   2010.10.05 21:22 GMT+1 óra  
Az "Új/egyszerű projekt"-eket nem rakja oda ki.
   
PGames - Tag | 151 hsz       Online status #141899   2010.10.05 21:19 GMT+1 óra  
Sajna nekem sem... Itt valami nagy turpiszsság van...
   
BlueDeath - Törzstag | 1035 hsz       Online status #141880   2010.10.05 16:03 GMT+1 óra  
Nekem egyik esetbe se rakta ki oda a játékot......
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #141879   2010.10.05 15:36 GMT+1 óra  
Adatlap frissites, uj kep, fejlesztesi naplo frissites eseten - ha jol tudom

   
BlueDeath - Törzstag | 1035 hsz       Online status #141877   2010.10.05 15:28 GMT+1 óra  
Ez jó kérdés. Nem értem, hogy mi alapján raknak ki egy játékot legutóbb frissítettnek, tekintve, hogy amikor frissítem a mi játékunkat, soha nem kerül oda :@
   
Pretender - Törzstag | 2498 hsz       Online status #141873   2010.10.05 13:39 GMT+1 óra  
Mi frissult?

   
BlueDeath - Törzstag | 1035 hsz       Online status #141869   2010.10.05 12:27 GMT+1 óra  
Szép játék, remélem befejezitek
   
PGames - Tag | 151 hsz       Online status #138528   2010.08.02 12:50 GMT+1 óra  
Tudom hogy a készítők teszik azt. Nem is a hozzászólókra gondoltam.
   
Matzi - Szerkesztő | 2519 hsz       Online status #138527   2010.08.02 12:47 GMT+1 óra  
PCGAMES:
Azt te mégis miből látod, hogy fejlesztik? Egy éve nem került fel kép, a weblap linkje halott, a befejezési dátum rég elmúlt, stb...

A projektek nem azért halnak be, mert mindenki tojik rá, hanem mert a készítők teszik azt.

Ne beszélj már hülyeségeket mindenfelé.
If your game idea starts with the story it’s not a game idea.
Stories in games are optional.
   
PGames - Tag | 151 hsz       Online status #138525   2010.08.02 12:38 GMT+1 óra  
Nos, hogy miért írok ide:

1. Ez egy nagyon szép játék, (látom még fejlesztik),
kár lenne elfelejteni.
2. Nagyon sok olyan project van az oldalon, ami szerintem
még menthető, csak sajna mindenki tojik rá.

Amúgy királyul néz ki, már nagyon várom!!
   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #133832   2010.05.15 21:18 GMT+1 óra  
A legtöbb itteni projektre igaz: "sokat akart a szarka..."
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #133830   2010.05.15 20:44 GMT+1 óra  
Remélem ez a projekt még nem halt meg, nagyon szívesen kipróbálnék egy végleges változatot...

Aggodalomra ad okot a "tervezett befejezés: 2009" és a hibás weboldal link...

   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #116045   2009.08.18 02:39 GMT+1 óra  
Nem egy nagy eresztés a db, viszont itt nem arról van szó, h a db miatt lassú, el kell bírnia ilyen grafot. Egyébként láttam már egész pofás db cuccokat, amik szépen is futottak, szóval 'nem sodródik ki minden ember'.
Mellesleg, a '3D logikai/ügyességi játék' nem úgy tűnik, mintha Ferrarit akarna kartonpapírból csinálni. Ha Doom3 at akarná lemásolni, az más lenne, de így nem hiszem, hogy gond lehet a db miatt.

Szerk.: ha csak pár perc van két postod között, és még tudod szerkeszteni, akkor igyekezz kérlek, mert 1, baszogatnak miatta 2, igazuk is van, irritáló a látvány, illetve egy hét mire visszakeresed hogy mi volt a tényleges előző post.
C4Ninja
   
collerblade - Tag | 84 hsz       Online status #116041   2009.08.18 02:18 GMT+1 óra  
Na de ha minden ember kisiklódik, akkor csak van valami nem ?

Nekem is tetszik a projekt, nem azért mondtam, de hát ez olyan mintha ferrarit akarnál építeni és kartonpapírod van. Egyszerüen nem elég jó hozzá....
Egyébként próbáltam a DBt és nem tetszett. Pont a sebessége miatt. Mert 1xűen lassúúúú

Ezt a hozzászólást kuzanth módosította (2009.08.18 02:54 GMT+1 óra, ---)

   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #115974   2009.08.15 08:17 GMT+1 óra  
Idézet
collerblade :
Idézet
mark576 :
Tipikus hiba: korai optimalizálás. Amíg a rendszer képlékeny nincs sok értelme. Attól is függ mit értesz optimalizálás alatt. A view frustrum culling ésszerűség inkább, az még nem optimalizálás.




Hát úgy tűnik a darkbasicnél sosincs elég korán ...


Ne beszélj faszságokat, kb biztosra veszem, hogy életedben nem próbáltad ki, addig viszont nem értem, hogy miért fikázod. Ha egy ember kisodródik egy Ferrarival, akkor az azt jelenti, hogy szar a Ferrari?
C4Ninja
   
collerblade - Tag | 84 hsz       Online status #115969   2009.08.15 02:35 GMT+1 óra  
Idézet
mark576 :
Tipikus hiba: korai optimalizálás. Amíg a rendszer képlékeny nincs sok értelme. Attól is függ mit értesz optimalizálás alatt. A view frustrum culling ésszerűség inkább, az még nem optimalizálás.




Hát úgy tűnik a darkbasicnél sosincs elég korán ...

   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #115768   2009.08.11 09:29 GMT+1 óra  
a hl1-hez való hasonlítgatás sztem inkább a modellek részletességére, textúrák kidolgozottságára vonaktozik, nem pedig az effektekre.

Én mikor mondtam h optimalizálás, egyáltalán nem programozoói részről gondoltam ezt, hanem a modellek, textúrák, effektek helyes használatára. Nem láttam wire-t, nem tudom mennyi shader megy egy idejűleg, vagy hogy mekkorák a textúrák, és nem tudom azt sem, miylen zenékhangok, milyen tömörítéssel, milyen minőségben vannak jelen, de ezek miatt is történhet a lassulás.
   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #115766   2009.08.11 08:45 GMT+1 óra  
azért a grafikába nemcsak a "fúúúúkiégetiaszememahádéerr" meg "fúúúúmicsodatextúraééééé" tartozik bele, hanem pl. karakter animáció, level design, stb.
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #115765   2009.08.11 08:32 GMT+1 óra  
Szerintem félreértetted amit írtam. Csak azt írtam, hogy játszhatatlan, azt nem írtam hogy nem ígéretes.

Azzal a részével nem volt bajom, az intro zene iszonyúan fülbemászó, korrekten felvett beszédhangok, persze a grafikán és a belső designon lenne még mit csiszolni, csak sajnos annyira szaggatott, hogy nem tudtam komolyabban kipróbálni.

Akkor frissítsd a demot, ennyi.

HL1-ről meg annyit, hogy grafikailag, belső designban jobb, nálad van pár extra effekt, kb ennyi. (ami meg HL2 szint)

Ez a gép habár nem bika, de jó ideje használom shader programozásra melóban. Elvárás lenne, hogy ilyen gépen menjen egy garázsproject élvezhetően. Elvárás.
raytraceisten és übermedic
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #115764   2009.08.11 08:25 GMT+1 óra  
Idézet
neoguy :
A sok kritikára és félreértések elkerülése végett eltávolítottam a demó hivatkozását, mivel az egy több hónapos build.
Az elkövetkező hetekben felkerülhet az újabb demó, és inkább olyan emberektől kérnék tanácsot akik érdemben tudnak a projekthez hozzászólni. (HL1 szint, az )



Ne add fel, én azt mondom, ez továbbra is egy remek projekt, és továbbra is nagyon szívesen játszanék vele. Akiknek eddig mutattam, azok szintén azt mondták, hogy elég jó. Megnyugodhatsz, messze túlmutat grafikában a HL1 szintjén .

   
mark576 - Tag | 256 hsz       Online status #115763   2009.08.11 08:10 GMT+1 óra  
Idézet
collerblade :
Mindenesetre úgy nem fog menni, hogy majd ha kész a játék, akkor optimalizálok rajta, hanem azt közbe kell, mert a kész játékban majd nagyonsokat át kell majd írnod...


Tipikus hiba: korai optimalizálás. Amíg a rendszer képlékeny nincs sok értelme. Attól is függ mit értesz optimalizálás alatt. A view frustrum culling ésszerűség inkább, az még nem optimalizálás.
   
neoguy - Tag | 100 hsz       Online status #115762   2009.08.11 08:00 GMT+1 óra  
sirpalee:
Köszönöm szépen a nevelés célú, építő jellegű hozzászólásodat.
Annak azért örülök, hogy körülbelül háromnegyed év alatt ez a demó az 'egész ígéretes játék' kategóriából a 'játszhatatlan' kategóriává avanzsálódott.
A játékot természetesen nem egy gépen tesztelem, és van olyan is ami kifejezetten nem mai darab; mindegyiken játszható volt. Az hogy a cpu-d valamiért nem tud megbirkózni a játékkal; talán a saját házad táján kellene körbenézni.
Akik tavaly tesztelték a játékot, és viszonylag modern gépük volt, nem panaszkodtak ezért.


A sok kritikára és félreértések elkerülése végett eltávolítottam a demó hivatkozását, mivel az egy több hónapos build.
Az elkövetkező hetekben felkerülhet az újabb demó, és inkább olyan emberektől kérnék tanácsot akik érdemben tudnak a projekthez hozzászólni. (HL1 szint, az )

   
collerblade - Tag | 84 hsz       Online status #115761   2009.08.11 07:33 GMT+1 óra  
Hát az 500 és az 501 fps közti külömbséget nem látom szemmel, mert a monitorom 75Hzen megy. Da ha kipróbáljátok, akkor jól lászik, hogy a 60 és a 75Hz közti különbség. Másrészt pedig az fps játékoknak mindig nagyobb fps érték kell, mert ez a játék az akcióról szól, és nem arról hogy néha kattolok egyet a sudoku táblán. Ha az illető dinamikusan használja egeret és a karakter gyorsan elfordul, akkor nagyon nagyon érezhető ha gyenge az fps. Mondjuk egy stratégiai játékban azt mondom rendben van, hogy 30fpsre limitálják, de azért ott is furcsa...
Mindenesetre úgy nem fog menni, hogy majd ha kész a játék, akkor optimalizálok rajta, hanem azt közbe kell, mert a kész játékban majd nagyonsokat át kell majd írnod...

Üdv CollerbladE

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #115760   2009.08.11 07:10 GMT+1 óra  
[off]
Hát igen ez az amit a mai degenerált idióták már "nem értenek" meg "nem tudják elolvasni" stb. stb. Nekem anno ez is meg sok más hasonlo történet lement a suliban.
Ma az a fontos, hogy Dundikának hány lábkörme tört le lovaglás közben.
[/off]
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
screat - Tag | 382 hsz       Online status #115755   2009.08.11 06:03 GMT+1 óra  
Ez mekkora jó.
még csak padawan...
Dont worry, be hippy - Fanni :)
   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #115744   2009.08.11 03:47 GMT+1 óra  
Ott a pont.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Archenemy - Törzstag | 625 hsz       Online status #115742   2009.08.11 01:32 GMT+1 óra  
Kedvenc történetem gyerekkoromból, hadd osszam meg veled, Neoguy.


A molnár, a fia meg a szamár

Egy apa fia meg szamara társaságában vonult Keshan poros utcáin a rekkenő déli hőségben.

1.
Az apa a szamáron ült, a fiú pedig vezette a jószágot. „Szegény gyermek! – vélekedett egy járókelő. – Rövid lábacskája alig tud lépést tartani a szamár gyors járásával. Hogyan is lehet valaki ilyen lusta, hogy tétlenül ül a szamarán, és elnézi, hogy a kisgyerek agyonhajszolja magát.” Az apa megszívlelte a bírálatot: a következő sarkon leszállt, és fiacskáját ültette fel a szamárra.

2.
De nem telt sok időbe, mikor egy újabb járókelő szólalt meg rosszallóan: „Micsoda arcátlanság! A kis csibész úgy trónol a szamáron, mint valami király, szegény öreg apja meg loholhat mellette.” Ez meg a fiút szomorította el, és kérte apját, hogy üljön fel mögé a szamárra.

3.
„Ki látott már ilyet?! – hallatta ekkor zsémbelődő hangját egy asszony a fátyla alól. – Micsoda állatkínzás! Szegény párának leszakad a háta, a két semmirekellő meg úgy terpeszkedik rajta, mintha egy dívány volna az a szerencsétlen jószág!” Apa és fia a szidalom hallatán összenéztek, és szó nélkül mindketten leszálltak a szamárról.

4.
De csak néhány lépést tettek meg a szamár mellett, egy idegen máris gúnyolódni kezdett rajtuk: „Hogy lehettek ennyire ostobák? Sétálni viszitek talán azt a szamarat? Minek tartjátok, ha nem is dolgozik, hasznot se hajt nektek, és még arra se jó, hogy vigye valamelyikőtöket?”

5.
Az apa egy marék szalmát adott a szamár szájába, másik kezét fia vállára tette, és így szólt: „Bárhogyan teszünk is, mindig akad valaki, akinek nem tetszik a dolog. Azt hiszem, legjobb lesz, ha eztán csakis a magunk feje után megyünk.”
------------------------------------
Army of Pixels @ facebook
------------------------------------
A világon a legjobban az ész van elosztva: mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jutott.
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #115739   2009.08.11 00:24 GMT+1 óra  
Fel lehet hozni egy halom példát, de nem sokat érnek a tények ellen. Én ingyenes megoldásokról beszéltem.

Off : Fectionre kevés idő jutott sajnos és a munkahelyem közbeszólt, de nem jelenti, hogy nem lesz kész . De most egyelőre máson dolgozom a kevés szabadidőmben.

ES-hez meg nem hiszem hogy sok közöd van, így értelmetlen róla véleményt mondanod.
raytraceisten és übermedic
   
mark576 - Tag | 256 hsz       Online status #115737   2009.08.10 23:58 GMT+1 óra  
Van itt olyan FPS project is, amit színtiszta C++ ban írnak, és ugyan jobban néz ki, de üres szobákkal futkorászik alig gyorsabban, mint ez. Egyszerűen amatőr szinten nincs értelme ilyen szintű projectbe fogni, pont.

"Durr Bele fejlesztésekből mindig ilyenek lesznek. "
Lásd Fection, Ever Soul, és társai.
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #115736   2009.08.10 23:18 GMT+1 óra  
Kipróbáltam a demot.

Idézet
neoguy :
Először is a játék stílusából adódóan felesleges 60+ fps, mert elsődlegesen logikai játék, és figyelek azokra a részekre ahol a reakcióidőre van szükség. Ha nem kell lövöldözni akkor szerintem bőven elegendő 25-30 fps is, annak ellenére, hogy én is érzékeny vagyok erre a témára. Akinek nem elég az a grafika rovására gyorsíthatja (következő demóban már észrevehető a különbség).



Csip-csip-csip. Kell a 60 fps egy fps játékhoz, különben furcsa, kényelmetlen lesz a mozgás. Most próbáltam ki, és az elején játszhatatlan volt, utána szerencsére gyorsult kicsit. De még így is 20 fps alatt volt. Játszhatatlan.

Idézet
neoguy :
Másodszor a processzor terhelésre nem tudok mit kitalálni, hiszen a dbpro szinte mindent onnét végez, és egy olyan processzor, mint ami nekem van, elegendő a játékra, és így 2009 közepén már fillérekért lehet kapni a boltban, így nem szívesen fáradoznék azért is, hogy akinek már 5-6 éves gépe van azon is jól fusson, az időmet inkább a játékélményre fordítom. Más kritérium nincsen, nem kell hozzá sok ram, és
elég akár egy régebbi sm2 videokártya.



Hát akkor kezdd el tesztelni más gépeken is, itt egy core duo 6600 van (2.4ghz x 2, bőven erősebb mint a tiéd), meg egy xfx 9600 GT és workstation alaplap, de szanaszét szaggatja magát. Jó mondjuk ez munkahelyi gép, de majd kipróbálom haver 3.8-ra felhúzott quad core gépén, meg berakjuk mellé az én vidikártyámat és az övét bennehagyjuk mint physx gyorsító kártya (4870x2 + gtx280 talán elég lesz) aztán talán játszhatunk 30 fps-el

Röhej

Idézet
neoguy :
Harmadszor nem értem azt, hogy miért kell az én játékomat, olyan motorokhoz hasonlítani, amit sok profi programozó hivatásból készített el, dollár százezrekért árulják hozzá a licenszet és már több mint 10 éves múlttal rendelkezik?



Mielőtt nekiálltál volna ész nélkül a db pronak körülnézhettél volna, hogy esetleg a Q3 engine ingyen használható, ha már carmack 250 fps-es enginejéről van szó. Vagy source, esetleg ut3 mod. Vagy van egy halom ingyenes engine amibe neked minden bele van építve.

Durr Bele fejlesztésekből mindig ilyenek lesznek.
raytraceisten és übermedic
   
neoguy - Tag | 100 hsz       Online status #115733   2009.08.10 21:47 GMT+1 óra  
Először is a játék stílusából adódóan felesleges 60+ fps, mert elsődlegesen logikai játék, és figyelek azokra a részekre ahol a reakcióidőre van szükség. Ha nem kell lövöldözni akkor szerintem bőven elegendő 25-30 fps is, annak ellenére, hogy én is érzékeny vagyok erre a témára. Akinek nem elég az a grafika rovására gyorsíthatja (következő demóban már észrevehető a különbség).
Másodszor a processzor terhelésre nem tudok mit kitalálni, hiszen a dbpro szinte mindent onnét végez, és egy olyan processzor, mint ami nekem van, elegendő a játékra, és így 2009 közepén már fillérekért lehet kapni a boltban, így nem szívesen fáradoznék azért is, hogy akinek már 5-6 éves gépe van azon is jól fusson, az időmet inkább a játékélményre fordítom. Más kritérium nincsen, nem kell hozzá sok ram, és elég akár egy régebbi sm2 videokártya.
Harmadszor nem értem azt, hogy miért kell az én játékomat, olyan motorokhoz hasonlítani, amit sok profi programozó hivatásból készített el, dollár százezrekért árulják hozzá a licenszet és már több mint 10 éves múlttal rendelkezik?

   
screat - Tag | 382 hsz       Online status #115677   2009.08.10 04:06 GMT+1 óra  
Opsz, elnéztem. Valamiért az rémlett, hogy benne vagy a projektben. (ne kérdezd honnan, mostanában nem úgy működik az agyam, ahogy kéne )
még csak padawan...
Dont worry, be hippy - Fanni :)
   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #115669   2009.08.09 15:11 GMT+1 óra  
engem most az lepett meg, hogy hogy jövök én most ide?
   
screat - Tag | 382 hsz       Online status #115667   2009.08.09 14:42 GMT+1 óra  
Idézet
cs.s.petike :
Már régóta nem használom a dbpro-t, de a program gyorsítására van pár ötletem:

...



View Frustum Culling and Occlusion Culling?
Meglepne, ha FZoli még nem csinálta volna meg. (vagy nem tervezte volna megcsinálni)
még csak padawan...
Dont worry, be hippy - Fanni :)
   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #115663   2009.08.09 14:11 GMT+1 óra  
Idézet
Lord_Crusare :
Mondjuk Prototype-al nem játszottam (nem is különösebben érdekel), de pl. Trine full grafon a legkisebb röccenés nélkül fut, aztán a Batman Arkham Asylum demo, Mirror's Edge, Mass Effect, UT3 is közel full beállításokon ugyanígy. 50-60 FPS. Ami nálam jó teljesítménynek számít.


Nálam a trine 7600gt vel szaggatott mint a picsa, a Mirror's Edge se ment olyan hűde gyorsan(minden lowra, és akkor volt nagyjából játszható), UT3 ra már nem emlékszem, de pl a GoW a mostani gépemen se megy fullra pakolva szaggatás nélkül. Valami csoda masina juthatott neked.

Én is leszedtem a demót egyébként, rettenetesen szaggat, próbáltam mindent levenni minimumra, meg maximumra is, de mindkettő tetű lassú volt sajnos. Azt a gravitációs szütyőt fel tudtam venni, de utána már 3-4 fps volt kb, totál játszhatatlan volt sajnos. Viszont a csaj hangja nagyon király, ahogy bemondja hogy mik sérültek - ezt te csináltad ,vagy kiszedted valahonnan egyébként? Az elején is tök hangulatos volt a zene, várom a következő demót, ami remélhetőleg már normálisan fog futni is.
C4Ninja
   
cs.s.petike - Tag | 100 hsz       Online status #115656   2009.08.09 12:27 GMT+1 óra  
Már régóta nem használom a dbpro-t, de a program gyorsítására van pár ötletem:

1. Minél kevesebb objektumot jelenít meg a kamera, annál gyorsabb a játék. Zárt terek esetében érdemes a kamera látótávolságát minél kisebbre állítani, és kanyarokat rakni a folyosókba, hogy ne lehessen messzire ellátni.

2. A kamera látószögén és látótávolságán kívül eső objektumok elrejtésével szintén növelni lehet a játék sebességét. Nem tudom dbpro-ban ennek mekkora jelentőssége van, de Blitz3D-ben magas objektumszám (több ezer) esetén 50%-al gyorsabban futott a programom.

3. Ha jól emlékszem, a dbproban van vmi object occlusion féleség is. Én annak idején nem használtam, de érdemes vele próbálkozni.

   
Kuz - Törzstag | 4455 hsz       Online status #115632   2009.08.09 07:46 GMT+1 óra  
Bal felső sarokba írj ki random(180, 210)-et, azt' jóvan.
A memóriám már nem a régi. És ráadásul még a memóriám sem a régi...
Az élet attól szép, hogy bármi megtörténhet. És attól szar, hogy meg is történik...
Ha az egyik szinkronúszó megfullad, mit csinál a többi???

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #115627   2009.08.09 03:26 GMT+1 óra  
Idézet
2SD :
Lord_Crusare
Kíváncsi lennék arra azért, hogy mit értesz a 'legtöbb új játék még mindig nagyon szép sebességet produkál' alatt, nálam sok új játék szaggat mint a kurva anyja minimum-közepes beállításokkal is - 2gb ram, x2 5400+, 4830 512mb
Az előző vga val meg procival(3500+ és 7600gt) meg egyenesen játszhatatlan volt az új játékok többsége. (pl trine, prototype, pure, stb - a prototype így is beszaggat néha, ha mindent fullra rakok, pedig nem egy hűde szép játék)



Mondjuk Prototype-al nem játszottam (nem is különösebben érdekel), de pl. Trine full grafon a legkisebb röccenés nélkül fut, aztán a Batman Arkham Asylum demo, Mirror's Edge, Mass Effect, UT3 is közel full beállításokon ugyanígy. 50-60 FPS. Ami nálam jó teljesítménynek számít.

   
FZoli - Szerkesztő | 4892 hsz       Online status #115624   2009.08.08 23:28 GMT+1 óra  
45 juró a pro, szóval tényleg olcsóbb elkezdeni moddolni, de attól ezt a játékot is meglehetne úgy csinálni h ne feküdjön ki a proci tőle. A prot is lehet optimalizálni, csak általában aki prot használ, eleve nem tudja hogyan kell azt

Amúgy meg jó a sok fps, ha pörgős a játékmenet, pl. egy lövöldénél tényleg kell a 60, vagy egy 50 mondjuk, autóversenyeldéhez szintén, míg egy RTS /RPG elpöröghet 20-al is Az hogy mennyi az fps, 40 fölött már nehezen mutatkozik látványban szvsz, a lényeg inkább az h a te válaszreakcióis is (gombnyomás, egerelés) hamarabb érvényesülnek.
   
sirpalee - Tag | 1282 hsz       Online status #115621   2009.08.08 15:19 GMT+1 óra  
Egy fpshez, foleg online multiban kell a minimum 30 fps, de az igazi a stabil hatvan. Konzolon boven eleg a 30, foleg mert ott a reakcioid is lassabbak. Eleg sokat toltam bad companyval, metal gear onlineval es killzone 2 vel, es ezek teljesen jatszhatoak voltak 30al. De pl gta4 ps3on elegge ingadozott, 20 es 30 kozott az mar kiba idegesito volt, hamar abba is hagytam azzal az online reszeket. Pcn viszont megerzem a kulonseget ha valami stabil 40 fpsel vagy stabil 60 fpsel megy, de ott joval finomabban is probalok reagalni.

Neoguy el kell viselni az ilyen kritikat is, te valasztottad a db prot, az meg kb erre kepes. Nem tudom milyen jatekelemeket terveztel de lehet boven okosabb lett volna hl2 modnak megcsinalni. Ahhoz meg kell egy ep 2, ami a maga 10-20 eurojaval semmi, sot valszeg olcsobb mint a db pro (mert ugye legalisan van meg, ugye).
raytraceisten és übermedic
   
2SD - Tag | 463 hsz       Online status #115620   2009.08.08 15:05 GMT+1 óra  
recece. A filmek 24 fps el futnak, és teljesen folyamatos a kép. Ha folyamatosan ugyanannyi fps van, akkor egyáltalán nem érzed azt, hogy gyorsabb kéne(sőt, ha állandóan 20-22fps van, azt se szaggatásnak érzed, egyszerűen csak 'lassabb mint amilyennek lennie kéne' - ha tényleg FOLYAMATOSAN ugyanannyi az fps, ha ingadozik akkor már látszik a különbség.)

Lord_Crusare
Kíváncsi lennék arra azért, hogy mit értesz a 'legtöbb új játék még mindig nagyon szép sebességet produkál' alatt, nálam sok új játék szaggat mint a kurva anyja minimum-közepes beállításokkal is - 2gb ram, x2 5400+, 4830 512mb
Az előző vga val meg procival(3500+ és 7600gt) meg egyenesen játszhatatlan volt az új játékok többsége. (pl trine, prototype, pure, stb - a prototype így is beszaggat néha, ha mindent fullra rakok, pedig nem egy hűde szép játék)

neoguy

Ezzel különösebben nem kell foglalkozni, mindig van pár ember, aki 'látja' 500 fps és 501fps között a különbséget - persze, amíg kiírja valamelyik sarokban a progi..
C4Ninja
   
fpeti - Törzstag | 1290 hsz       Online status #115619   2009.08.08 13:26 GMT+1 óra  
125 fps...teljesen a programtól függ, hogy tudja-e kezelni az alacsony framerate-eket. szvsz 35-50 fps bővel elegendő, ha jól van megírva (egérmozgás, fizikai szim simítása.)
(Egyébként pont Carmack is mondta, hogy fölösleges 60 fölé menni, nem ad többet)
Szvsz arra esetleg jó lehet, hogy ha van valahol egy kis csökkenés, akkor még mindig jó legyen a playernek.
Mondjuk nálam a 13fps sem volt sok , de majd megnézzük a következő demónál
   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #115617   2009.08.08 12:27 GMT+1 óra  
Az emberi szem 60 FPS-ig tudja követni a különbséget . Afölött képtelen. A 24 épp csak elég a folyamatos képhez. A 250 FPS pedig azért szükséges, mert ugyan látni nem látod a különbséget, de pl. 100 és 125 FPS között érezni, hogy más sebességgel reagál a gép - igaz, a különbség minimális.

   
Eldor - Tag | 163 hsz       Online status #115616   2009.08.08 11:59 GMT+1 óra  
Én úgy tudom, hogy az emberi szem nem képes követni 23 FPS után a képeket. Vagyis 24 FPS-nél már folyamatos videót lát a szem. Nem értem, mi szükség van arra, hogy egy játék 250 FPS-el menjen.

   
neoguy - Tag | 100 hsz       Online status #115614   2009.08.08 10:36 GMT+1 óra  
Igen, de mint írtam azóta fejlődött a program, és már gyorsabb. Ki lehet kapcsolni dolgokat amivel elérhető a 40-50 fps is.

   
Lord_Crusare - Törzstag | 1288 hsz       Online status #115612   2009.08.08 10:08 GMT+1 óra  
De nem állhatsz így hozzá... A legújabb játékoknak is le lehet venni a grafikai részletességét annyira, hogy megfelelő (50-60 FPS) legyen a sebesség.

És míg az én gépemen (P4 3Ghz, GeForce 7600 256 MB, 2 GB RAM) a legtöbb új játék még mindig nagyon szép sebességet produkál, addig a Lost Seaman mindössze 14 FPS-t.

   
neoguy - Tag | 100 hsz       Online status #115611   2009.08.08 09:25 GMT+1 óra  
Nem tudom, hogy észrevehető-e, de manapság örül annak az ember ha egyáltalán TUD 30 fps-el játszani az új játékokkal.
Legközelebb megkérem Carmackot, hogy írjon nekem egy motort dbpro-ban, hátha 250 fps-el tudná futtatni a játékomat...

   
Asylum - Törzstag | 5444 hsz       Online status #115610   2009.08.08 08:54 GMT+1 óra  
4 magos proci szal nem hiszem el hogy ne tudjon futni wow mellett (ha 3 wow simán fut egymás mellett).
C++ fordítóval és macival alszom
http://darthasylum.blog.hu/
   
collerblade - Tag | 84 hsz       Online status #115609   2009.08.08 08:36 GMT+1 óra  
hát nekem "ismeretlen processzor" van a gépemben :-D


UI: "Elfogadható sebesség" 30fps ? Nemtom e csak én vagyok így, de egy FPS gamenek sokkal gyorsabban kéne futni, hogy élvezhető legyen. Másrészt ha mondjuk veszünk egy Quake4et, akkor az sokkal részletesebb grafika mellett ad 250fpst nekem szóval...

   
neoguy - Tag | 100 hsz       Online status #115608   2009.08.08 05:00 GMT+1 óra  
Ez a demó ami linkelve van, még mindig a tavaly ősszel felrakott verzió. A játék processzororientált, tehát ha gyenge a cpu, akkor lehet benne bármilyen vga - lassú lesz.
Lehetőleg ne futtassatok semmit mellette a háttérbe, mert elvérzik..

A játékot úgy írom, hogy az én gépemen (ami már kezd elavulni) már elfogadhatóan fusson (30 fps) maximum beállítások mellett: AMD Athlon 64 X2 2GHz, 2 GB ram, nVidia 8800GT
Természetesen a játék már gyorsabban fut mint a demóban, főleg ha a fizika gyorsítás is be van kapcsolva.

Asylum: sajnos a cpu check-et dbpro-s rutin végzi, úgyhogy ha új procid van akkor nem biztos hogy felismeri.

   
> 1 < [2] [3] [4]
Korábbi postok