játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5513
FZoli:    4895
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2529

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2203
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Prototípus Verseny kiírás
-> hozzászólások



A Jatekfejlesztes.hu és a THX Games közös versenye.




A verseny indulása:
Október 5. Péntek 12:00


A verseny várható befejezése:
November 12. Hétfő 12:00


Nyeremények:
Nagyjából 100 000 forintnyi összdíjazás

Játékötletek

Alább olvashatóak a prototípus verseny játék alapjai. Mindegyik játék leírása rendelkezik alapszabályokkal, amik az egész lényegét képezik. Ezektől eltérni csak indokolt esetben érdemes, hogyha az valóban élevezetesebb játékot eredményez. Ez határozza meg a játék karakterét, de természetesen minden finomhangolható. Ezen felül van példaként néhány opcionális ötlet, amelyek tetszőleges módon felhasználhatók, kombinálhatók, bővíthetők, vagy elhagyhatók. A könnyebbség kedvéért mindenhová kerül néhány példa. Minden játék könnyűszerel megoldható két dimenziós grafikákkal, de elfogadható három dimenzió megvalósítás is, bár előnyt nem jelent.

A játékok várható menetideje 1-5 perc közötti, zömében egyedül is játszhatóak, de a háromból kettő igazán csak két játékosos módban domborodik ki. Bár nem kötelező, de a játékélmény nagy mértékben növelhető annak bevezetésével. Ezeknél bőven elég a hot-seat játékmód elkészítése, vagyis a két játékos felváltva léphet, és így versenyez egymással. Két játékos esetben a játéknak győztest kell tudnia hirdetnie, lehetőleg intuitív módon, vagyis a játékosok számára se legyen kérdés, hogy miért az egyik vagy épp a másik nyert. Egyjátékos módben pedig legalább hármas skálán (3 csillag, vagy arany-ezüst-bronz) kell értékelnie a játékos teljesítményét, szintén oly módon, hogy egyértelmű legyen miben lehetne még javítani (pl időszintek, vagy pontszám szintek kiírása, stb..).

Mint azt már számtalanszor leírtuk, a legfontosabb a játékélmény, így ennek eléréséhez minden eszközt érdemes bevetni. Az esetleges kérdések felvetésére saját fórumtéma nyílik, ahol az ötletgazda válaszol minden felmerülő kérdésre.

Jogi mondóka

A játékötletek a THX Games Zrt. tulajdonát képezik, azok versenyen kívüli, személyes felhasználása, lemásolása stb. tilos. A versenyen való indulás feltétele, hogy a nevezés és a díjazás esetén a játékba beépített saját ötletek, játéktechnikai megoldások ötlete esetleg felhasználásra kerülhetnek a THX Games játékaiban. A játék tényleges kódja semmilyen módon nem lesz felhasználva, nem is kötelező közzétenni, azonban a megoldások, algoritmusok és feladványok ismertetése előny.


A nevezés feltételei és módja

Bárki nevezhet, aki elfogadja a verseny jogi feltételeit, és a verseny beküldési határidejéig egy működőképes játékot tölt fel a www.jatekfejlesztes.hu erre a célra kialakított verseny moduljában. Külön nevezés nem szükséges, elegendő a játéadatlapjának kitöltés, a letölthető verzió linkjével, lehetőleg némi leírással és képek melléklésével. Ajánlott továbbá, hogy a fejlesztés alatt álló játékok minél hamarabb kerüljenek fel a fent említett weboldalra akár félkész változatban is, hiszen a legjobb játékélmény legkönnyebben úgy érhető el, hogyha folyamatos játékosi visszajelzés is érkezik a készítóhöz. Természetesen nincs szankció, ha valaki nem fejezné be a játékot a regisztráció után.

A játék elkészítéséhez minden fejlesztői eszköz megengedett, akár korábban elkezdett játék átírása is elfogadható, amennyiben minden kritériumot teljesít. Bármilyen platformra is készüljön a játék, a zsűri mindent el fog követni, hogy játszani tudjon vele, de a közönség értékelés miatt mindenképpen érdemes a könnyen elérhető platformokra fókuszálni. A technikai problémák (pl fagyás, indokolatlan kilpés, szaggatás, stb...) fellépése nem értékelési szempont, amennyiben azért a játék játszható az esetek egy részében. Méretkorlát 64Mb tömörítve, a játék nem használhat telepítőt, egyből futtathatónak kell lennie, illetve minden követelményt (Pl: directx, xna, stb...) fel kell tüntetni a leírásban, elsősorban a játékosok érdekében.

Van lehetőség egyénileg és csapatban is nevezni, ennek létszámára nincs megkötés, de nem tudunk nagyobb csapatoknak több nyereményt felajánlni. Bárki indulhat bármelyik játék megvalósításában, egyetlen induló akár több játékot is megvalósíthat, ha az idejéből futja.

Értékelés menete

Ahogy már az bevált az előző versenyeken, a zsűrin kívül a közönség aktív értékelésére is számítunk, csakúgy, mint a készítők esetében, akik egymás munkáit értékelhetik. Ennek célja, hogy minél reálisabb képet kapjuk a játék értékeiről a lehető legszélesebb játékosi körből, ami elérhető számunkra. Így minden regisztált tagot arra bíztatunk, hogy szövegesen, és sorrendezéssel is értékelje a pályamunkákat a verseny topicjában, hogy azokat beszámíthassuk a végső sorrendbe.

A verseny lezárultával hivatalos eredményhirdetés is várható, reményeink szerint akár egy “hivatalos” díjátadóval is, legalábbis azok részére, akik megjelennek személyesen.



I. játékötlet: Parti szervíz

Alapszabályok

Ez egy logikai játék, amiben a játékosnak az étterembe érkező vendékeket kell leültetnie az asztalokhoz. A vendégek egyesével érkeznek, és foglalnak helyet, ahová irányítva vannak. Sajnálatos módon a résztvevők nem feltétlenül rajonganak egymásért, de ha bárhol balhé alakulna ki a vendégek között, mindenképpen a szervezőt okolják a történtekért, így a játékosnak nem árt résen lennie kiket ültet egymás mellé. A pálya akkor ér véget, ha minden hely betelt, ilyenkor a játék kiértékeli, hogy mennyire jó a hangulat, vagyis mennyire szeretik a vendégek a mellettük (vagy a velük egy asztalnál) ülőket. Ezután a következő, vélhetően nehezebb pálya következik.

Opcionális szabályötletek

  1. Boosterek. Olyan egyszer, vagy kevésszer ellőhető extrák, amik valami pozitív hatással vannak a játékmenetre. Például:
  1. A kidobó egy embert eltávolíthat
  2. A teremfőnök átültethet egy korábban elhelyezett vendéget
  3. A hostess meglesheti a következő néhány vendéget
  4. Plusz asztal bevetése a problémás vendégek miatt
  5. Zenekar, amely lenyugtatja a közelében ülőket
  6. stb...
  1. Különleges szerepű asztalok és helyek:
  1. A dáma csak a zenekar mellé hajlandó ülni
  2. A joviális úr mindenképpen a konyhaajtó mellé ül
  3. stb...
  1. Különböző játékmódok
  1. Relax
  2. Time rush
  3. stb..




II. játékötlet: Forradalom

Alapszabályok

Ebben a játékban a játékost egy polgárháború közelében lévő képzeletbeli országba kalauzoljuk, ahol a nép és a rezsim sorsát kell meghatároznia. A főváros főterén forrongó hangulat uralkodik, az összegyűlt nép és a népvezérek akarata kel bürokra egymással. Mindkét oldalon vannak ügybuzgó hősök, és aljas gazemberek, akik az ügyüket sikerre szeretnék vinni. A játék fő célja ezeknek az ügynököknek a megfelelő aktiválása.

A játék célja, hogy a főtéren tolongó embereket az egyik, vagy másik ügynek megnyerjék, ezzel lefegyverezzék ellenlábasukat. A lázadók a világot rengető népakarat nevében való összefogásra buzdítanak, míg a kormány emberei mindenkit békében hazaküldenének. Aki több embert tud mozgósítani, az nyer. A végén a tömeg vagy megnyugszik, vagy kitör a forradalom. Alapvetően két játékos játszhatja, de akár megoldható, hogy egy fixen cselkvő gép, vagy passzív ellenállás ellenében is szórakoztató legyen a játék.

Opcionális szabályötletek

  1. Ügynökfajták mindkét oldalon:
  1. Szónok, a tömeget manipulálja az adott környéken
  2. Bérgyilkos, likvidálja az ellenséges ügynököt
  3. Testőr, megvédelmezi a saját ügynököt
  4. Sorfal, mely megakadályozza a tömeg gyülekezését
  5. Vízágyú, a tömeg oszlatására
  6. stb...
  1. Eltérő játékmódok:
  1. Különböző alakú pályák
  2. Több védendő/támadandó terület
  3. Limitált ügynökszám
  4. stb...
  1. Egyéb körülmények:
  1. Eső, kinek van kedve esőben kint ácsorogni?
  2. Tömeges elbocsájtás, amitől többen érnek rá lázongani
  3. Propaganda
  4. stb...




III. játékötlet: Word War III

Alapszabályok

Ez lényegében egy egyszerű szójáték, ahol egy adott szóból kiindulva kell apróbb változtatásokkal minél több értékes szót kirakni egymás után amolyan szóláncként. Az egyszerűség kedvéért angolul (szavak itt és itt is találhatóak nagy mennyiségben). Minden lépésben meg lehet változtatni egy (vagy több) betűt, hozzáadni vagy elvenni betűket. Természetesen minél nagyobb a változtatás, annál kevesebb pontot ér az új szó, és nem lehet már korábban kirakott szót újra kirakni, így előfordulhat, hogy egy idő után érdemesebb új szót kérni és ezzel új láncot kezdeni. A feladat itt leginkább úgy meghatározni a lehetőségeket és a pontozást, hogy minél izgalmasabb legyen a játék, akár egyszemélyes, akár kétszemélyes módban.

Opcionális szabályötletek

  1. Játék időre
  1. A kirakott szavak időt adnak
  2. Az egyéb változtatások időt vesznek el
  3. stb...
  1. Limitált választási lehetőségek
  1. Mindig csak egy pár betűből lehet választani
  2. Limitált alkalommal lehet betűt hozzáadni vagy elvenni
  3. Nem lehet rövidíteni a szón, vagy éppen hosszabbá tenni
  4. Tiltott betűk
  5. Eltérő pontozású betűk
  6. Lerögzített betűk
  7. stb...
  1. Extrák
  1. Betűcsere
  2. Betű segítség
  3. Érték növelő adott betűre
  4. Az ellenfél lehetőségeinek csökkentése
  5. stb...






A képek minden esetben csak illusztrációk! Nem kötelező hozzájuk ragaszkodni, csak egy vázlat, ami segít megvilágítani a feladatot.
A regisztrációs modul a közeljövőben megnyílik, addig a Prototípus verseny topicban lehet kérdéseket feltenni a versennyel kapcsolatban bármiről.

A beígért játékgrafikák rövidesen be lesznek linkelve ide is és a fórumtémába is.
- PartyMaker karakter készlet

Ez lenne hát a feladat, jó alkotást mindenkinek!
JF.hu Team & THX Games
Új hozzászólás
Matzi          2012.11.12 12:56
Az értékelendő játékok: (a sorrend nem jelent semmit)
- The Tavern
- RevoTable
- Jövőhéten forradalom
- Chess Diner
- Tavern
- No more cordons
- Kuglibár
- Tavern Chaos

Értékelni a verseny topicjában kéretik!
Mukievil          2012.11.12 12:22
Esetleg egy lista az értékelendő projektekről az segítene!
Mukievil          2012.11.11 15:27
Ujabb kérdésem:

A kész játékokat valahova el kell küldeni?
Mukievil          2012.11.04 11:00
Okés! Értem!
Matzi          2012.11.04 10:43
Főleg azért, mert a határidővel mindenki hajlamos megcsúszni. Így inkább adunk +1 hetet, csak legyenek szépen befejezve a játékok. Aki elméretezte a projektet, annak úgysincs esélye befejezni, nem mintha a szervezési készségeket szeretnénk értékelni.
Egy szó mint száz, örüljetek neki, fejezzétek be a játékokat rendesen. A következő versenyeken nem lesz ilyen extra idő.
Mukievil          2012.11.04 09:59
Üdv! Lehet azt tudni hogy miért lett meghosszabbítva ? Mert bár én is örülök, mert most két nap munka miatt 1 nap hajrám maradt volna! De ez így nem kóser, mivel ha véresen komolyan vesszük, akkor mindenkinek 1 hónapot kellett beterveznie, már az elején, így aki mondjuk egy jobb-komolyabb játékot gondolt, de elrontotta, annak most van lehetősége befejeznie! Tudom hogy ez szőrözés, csak érdeklődöm?
Firebond          2012.10.31 17:15
Elnézést, tudom, hogy nem ez számít. Én még csak most kezdek el csinálni valamit, a forradalmasat választottam. Remélem azért sikerül csinálnom valamit.
Firebond          2012.10.29 16:30
Elnézést, de megkérdezhetem, hogy pontosan hogyan is fog kinézni a díjazás? Köszönöm
THXGames          2012.10.05 16:06
Menet közben még készülnek grafikák, ha bárkinek szüksége van rájuk.

De első körben a logikára érdemes a hangsúlyt fektetni, szerintem az a legfontosabb.

Amennyiben valakinek a szabályokkal kapcsolatosan az segítség, hogyha részletesebb terveket adunk, akkor csak szóljatok, van ennél kidolgozottabb koncepció mindegyik ötlethez, csak nem akartuk túlságosan lekorlátozni a kreativitást.

Másrészt viszont a balanszolás lesz az igazi kihívás, szóval lehet, hogy a kidolgozottabb ötlet segít valakiknek.

Bármilyen kérdés/kérés esetén szívesen válaszolunk/segítünk, aktívan figyeljük mi is a fórumot!

Hajrá Mindenkinek,

Biha
THX Games
mmrobi          2012.10.05 14:43
Hajrá minden vállalkozó kedvű versenyzőnek!
kaszapatrik          2012.10.05 14:20
Nehéz választás, kicsit másra gondoltam. A harmadik kizárva, nincs kedvem tömbökkel babrálni. Valószínűleg az elsőt kezdem.
TomX          2012.10.05 13:48
Engem az első fogott meg.
Matzi          2012.10.05 13:43
Már be is van linkelve egy. Lehet, hogy még lesz több is.
PartyMaker Karakterkészlet
Skizoni          2012.10.05 12:31
Ja! Tényleg, bocsi! ont azt a sort hagytam ki
Kapitany          2012.10.05 11:33
Azt ígérték a kiírás végén, hogy "A beígért játékgrafikák rövidesen be lesznek linkelve ide is és a fórumtémába is."
Skizoni          2012.10.05 11:32
Grafika akkor nem lesz? Vagy a fent látható tervekre gondoltatok grafika gyanánt?
ramoryan          2012.10.05 11:26
A második ötlet HATALMAS!
Próbáltak rávenni, hogy ne induljak a versenyen, de szerintem hazamegyek melóból és azonnal nekiállok.

Hát ez k*rvajó
BlueDeath          2012.10.05 11:20
hmmm....érdeks kihívás