játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Programozás
 C - Programozás | 2012.01.29 - BitBűvész
Sok kezdő problémája a megfelelő (magyar) tutorial. Mivel egy kezdőnek sokszor nincs lehetősége szakirodalom megvásárlására, (pláne, hogy az SDL-hez nem is adtak ki magyar nyelvű könyvet…) ezért kénytelenek internetes leírásokból tanulni. Eléggé megnehezíti hogy, nincsen hozzá semmilyen átfogó, érthető leírás. Erre vállalkozik ez a cikksorozat.... tovább
3 hozzászólás
 C - Programozás | 2011.12.05 - Tóth Gergő
Ha van egy kész játékunk, amit a Tululoo Game Maker segítségével készítettünk, nagyon egyszerűen portolhatjuk Androidra - némi megkötésért cserébe.... tovább
1 hozzászólás
 C - Programozás | 2011.07.03 -
Folytatjuk a játékunkat, és a már meglévő alapot kiegészítjük néhány fontos dologgal. Megtanulunk betölteni egy képet, majd azt a képernyő érintésével mozgatni.... tovább
3 hozzászólás
 C - Programozás | 2011.07.01 - Tóth Gergő
Létrehozzunk egy 2D-s alapot, amit könnyen lehet majd használni egy kisebb játékprojekthez.... tovább
9 hozzászólás
 C - Programozás | 2011.06.29 - Tóth Gergő
A készülő Androidos játékfejlesztéssel fogalalkozó cikksorozatom első része, amiben megmutatom, hogy hogyan lehet szenvedés nélkül feltelepíteni az SDK-t, és a fejlesztőkörnyezetet.... tovább
4 hozzászólás
 C - Programozás | 2011.03.05 - nosferat
Folytatjuk a játékokkal kapcsolatos MI problémák tárgyalását, ezúttal az üldözési és elfogási algoritmusok vannak terítéken. A cikk megírásához az AI for Game Developers című könyv volt segítségemre.... tovább
5 hozzászólás
 C - Programozás | 2011.02.21 - nosferat
Ebben a cikksorozatban a játékokban alkalmazott mesterséges intelligencia megoldásokról lesz szó. A cikksorozat szerkezetében és tartalmában az "AI for Game Developers" című könyv alapján fog haladni, itt-ott elvéve és talán hozzáadva egy kicsit.... tovább
2 hozzászólás
 C - Programozás | 2010.07.15 - kooow
Az előző bejegyzésben igyekeztem a Grid panellel való menükészítést kivesézni, most következzen a Canvas panel.... tovább
0 hozzászólás
 C - Programozás | 2010.06.02 - kooow
Először ki kell választanunk, milyen panelt szeretnénk használni, a menü építéshez...... tovább
8 hozzászólás
 C - Programozás | 2010.04.29 - Asylum
A strukturált programozási nyelvek egyik alapelemei az alprogramok. Ezekből többnyire kétféle van, az eljárás és a függvény.... tovább
8 hozzászólás
 C - Programozás | 2010.04.25 - kooow
Az előző bejegyzésben már említettem az un. paneleket, most részletesebb leírás következik róluk.... tovább
4 hozzászólás
 C - Programozás | 2010.04.22 - Asylum
Ebben a fejezetben megnézzük, hogyan tudunk az eddig tanultak segítségével összetettebb programokat írni. Háromféle vezérlési szerkezetet fogunk említeni, a [i]szekvenciát[/i], az [i]elágazást[/i] és a [i]ciklust[/i]. Ezen kívül még megismerkedünk a [i]blokkokkal[/i] is.... tovább
2 hozzászólás
 C - Programozás | 2010.04.17 - kooow
Eredetileg nem szerettem volna teljesen a kezdetektől induló bejegyzéseket írni, de aztán mégis rávettem magam erre. Hátha ez a néhány bejegyzés szükséges, hogy többen is belevágjanak.... tovább
13 hozzászólás
 C - Programozás | 2010.04.16 - Asylum
Ebben a fejezetben megnézünk néhány alapfogalmat, úgy mint literál, konstans, változó, deklaráció, definíció.... tovább
4 hozzászólás
 C - Programozás | 2010.04.07 - Asylum
Üdvözlök mindenkit a már sokszor újrakezdett, rendbe szedett, kiterjesztett, kukába dobott, archivált és reklámozott C++ ismertető sorozatban.... tovább
22 hozzászólás
 C - Programozás | 2009.03.08 - Seeting
Cikksorozatunk utolsó fejezetében egy komplett 2D-s játék fejlesztését tárgyaljuk ki a tervezési szakasztól kezdve a programkód megírásáig.... tovább
21 hozzászólás
 C - Programozás | 2009.01.29 - Seeting
Függvények és alprogramok részletezése... tovább
12 hozzászólás
 C - Programozás | 2009.01.15 - Seeting
Windows ablakok és játék-menü... tovább
17 hozzászólás
 C - Programozás | 2008.12.14 - Seeting
Sprite-ok használata, manipulálása... tovább
10 hozzászólás
 C - Programozás | 2008.12.09 - Seeting
Médiafájlok betöltése, használata... tovább
5 hozzászólás
 C - Programozás | 2008.11.15 - Seeting
Egy egyszerű, szöveges kalandjáték szerkezete... tovább
10 hozzászólás
 C - Programozás | 2008.11.03 - Seeting
A DB Pro kódszerkesztője... tovább
4 hozzászólás
 C - Programozás | 2008.10.28 - Seeting
Amint ígértem, a ciklusok és függvények következnek...... tovább
5 hozzászólás
 C - Programozás | 2008.10.20 - Seeting
Tartalom: - Egy játék szerkezeti felépítése - Programozás alapkövei című fejezet első része... tovább
12 hozzászólás
 C - Programozás | 2008.10.09 - Seeting
Három évvel ezelőtt belekezdtem egy nagyobb lélegzetvételű irományba, aminek az eredeti célja az volt, hogy kitárgyalja a Dark Basic fejlesztőeszköz minden fontos opcióját, valamint adjon a kezdőknek némi kiindulópontot a játékfejlesztés terén. Mivel egyéb elfoglaltságaim miatt a munkát nem sikerült teljes egészében befejezni, ezért úgy döntöttem, hogy apránként, kisebb darabokban fogom publikálni az elkészült fejezeteket. Íme az első! :)... tovább
6 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.11.19 - Kowalsky
Generikus programozás... tovább
5 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.09.17 - Orphy
Sziasztok,ebben a cikkben 2 saját osztályt fogok bemutatni, amivel jelentősen leegyszerűsödik játékainkban a bilentyűzet és az egérkezelés.Ezekhez az osztályokhoz nem szükséges külső könyvtár, és bármilyen System.Windows.Form-os kontrollra ráhúzhatóak.... tovább
4 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.09.14 - Irrlicht Team, goph-R
A leírásból megtudjuk, hogyan változtassuk egy SceneNode pozícióját, miközben animálunk is. Megnézzük a SceneNodeAnimator-t, valamint a manuális mozgatást a billentyűzettel.... tovább
4 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.05.07 - Irrlicht Team, goph-R
Hogyan készítsünk egy egyéni SceneNode-ot Irrlicht-ben... tovább
6 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.04.09 - ShAdeVampirE
Ez a cikk arról fog szólni, hogy:... tovább
21 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.03.07 - Irrlicht Team, goph-R
Szeretnél olyan pályákat az FPS-edbe, mint a Quake 3-ban? Pontosan ugyanazokat nagyon egyszerűen be tudod tölteni Irrlicht-be, de ha sajátot akarsz, az már nem az engine-en múlik ;)... tovább
10 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.02.22 - Irrlicht team, gopher
Ebben a leckében megtanuljuk, hogyan kell beállítani a fejlesztői környezetünket egy egyszerű HelloWorld program megírására Irrlichtben. A program bemutatja a VideoDriver használatának alapjait, a GUIEnvironment-et és a SceneManager-t.... tovább
8 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.01.23 - ShAdeVampirE
A cikksorozat 2. része, ahol telepítjük a szükséges alkalmazásokat, majd pedig megnézzük, hogy az alap Windows Game project hogy is épül fel. Erre fognak majd épülni az elkövetkező cikkek!... tovább
19 hozzászólás
 C - Programozás | 2007.01.16 - ShAdeVampirE
Az XNA Game Studio Express egy olyan eszközgyűjtemény, ami a Visual C# Express 2005-ön alapszik, és elsősorban a diákokat és a hobbifejlesztőket próbálják vele megcélozni. ... tovább
17 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.12.30 - balogh9
A rendezések sok helyen elöfordulnak az informatikában. A játékfejlesztésben éppúgy, mint az adatbáziskezelésben. Minden helyzetben szükség lehet rá, ezért gondoltam, hogy egy felületes ismertetök teszek közzé. A szerintem négy legalapvetöbb rendezést fog... tovább
8 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.10.07 - syam
Az előzőekben bemutatásra került a Blinn-Phong-modell OpenGL megvalósításának részleges ill. teljes bemutatására. Ezek a megoldások mára már elavultnak tekinthetők köszönhetően a fragmentfeldolgozóval rendelkező videokártyák gyors elterjedésének... tovább
0 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.10.04 - syam
A realisztikus real-time 3D megjelenítés egyik legfontosabb része az árnyalás. Segítségével a testek ill. poligonok a valóságban megszokott fényviszonyokhoz hasonlóan jeleníthetőek meg.... tovább
17 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.07.21 - balogh9
Mivel sokszor láttam FMOD-os problémákat ezidáig, gondoltam írok egy kis cikket a használatáról. Véleményem szerint a használata igen egyszerű, és ezt a most következő kódsorok is alátámasztják. A most következő osztályt anno még a NEWAZA-hoz írtam.... tovább
2 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.06.24 - ShAdeVampirE
Azt hiszem a cím mindent elárul: témája az a terület, ami kimaradt a manual-okból, azaz, hogy lehet C++ vagy C# alól Lua függvényeket használni és visszafelé. Gyorstalpalóval ellátva, így aki eddig még sosem használt Lua-t, az is nyugodtan elolvashatja.... tovább
13 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.05.30 - TPG
Mik is azok a shaderek, hogy működnek és miért jelentenek fejlődést? Ezen kérdésekre próbálok ezzel a cikkel választ adni. ... tovább
11 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.05.13 - WarLock
A projectem fejlesztése kezdetén sok száz spriteból álló effekt rendszereket használtam. Ez a megoldás sem nézett ki annyira rosszul, de fel kellett ismernem, hogy még egy erősebb kártyát is képes „megfojtani”, nem beszélve a célul kitűzött gf4mx440ekről.... tovább
11 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.04.28 - B@z
Ez a cikk kezdőknek szól, akik még nem programoztak igazán. Egy konzolos program van benne, ami Dev C++ alatt készült.... tovább
26 hozzászólás
 C - Programozás | 2006.04.19 - TPG
Mi is az a Postprocessing (ezután csak PP)? Egy viszonylag könnyen megvalósítható technika ami lehetőségek tárházát nyitja meg. A technika lényege az hogy a rendereléskor elkészült képet nem küldjük azonnal tovább a képernyőre hanem egy kicsit visszatartj... tovább
3 hozzászólás
 C - Programozás | 2005.10.11 - Kapitany
Az életjáték (angolul The game of life) John Horton Conway-tõl, a cambridge-i egyetem matematikusától származik. A játékot 1970 környékén mutatta meg barátjának, Martin Gardner-nek, aki 1970 októberében ismertette a témát a Scientific American-ben.... tovább
3 hozzászólás
 C - Programozás | 2005.11.21 - WToma
Nemrég ismerkedtem meg ezzel a könnyen használható és szerintem egyszerûen zseniális nyelvvel, gondoltam, megosztom veletek az élményeimet ebben a kis bemutató cikkben.... tovább
0 hozzászólás
 C - Programozás | 2005.07.06 - syam
A 2.0 verzió megjelenésével nagyon sok újdonsággal gazdagodott az OpenGL...... tovább
1 hozzászólás
 C - Programozás | 2005.06.29 - syam
A mátrixok a 3d grafika egyik leghatékonyabb eszközei a programozóknak....... tovább
1 hozzászólás
 C - Programozás | 2005.06.08 - Gaborious
Na szóval pár dolog a nem látható dolgok kiszûrésérõl 2D-ben...... tovább
2 hozzászólás

  Oldal: 1/ 1 - 50 cikk oldalanként - 50 cikk a rovatban