játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
DR-nél jártunk, Field Ops Bétát láttunk! 2007.01.22 09:37
- keleti & FZoli JF.hu
- Ugrás a hozzászólásokra




DR-nél mindenki kedves-aranyos, szép és tiszta iroda fogadott minket. Titoktartási nyilatkozat, pár alap info, majd gép bekapcs, játék elindít...
A menü ebben a verzióban még nem volt végleges, láttuk az új menüt, "hát igen kellemes"... :) Egyszerű, letisztult, átlátható, de mégis szép.
Először essünk neki a tutorialnak. Lépésről lépésre, egységről egységre tanulhatjuk meg, hogy milyen képességekkel rendelkeznek, illetve hogyan lehet irányítani őket.
Ez mind nagyon szép és jó, de már alig bírunk magunkkal, és rácuppanunk a single player módra.
Általánosságban: szépen felépített és kidogozott pályák, szép grafika, jó, a játékhoz illő zene. Ahogy egyre inkább megszokjuk ezt az új fajta irányítást, egyre jobbak és gyorsabbak leszünk, és egyre jobban élvezzük a játékot.



Alig egy hete keleti a privát vonalon körbecsörgette a JF.hu Teamet, hogy itt ez a Digital Reality -féle Field Ops, és minket is meghívtak a béta tesztre! Jól hangzott az ajánlat, amikor pedig kiderült, hogy ingyen pizza is képviselteti magát az összejövetelen, biztossá vált: ott a helyünk!. El is jött hamar a piros betűs vasárnap, némi hajnali vonatozást és eltévedt turistákat megszégyenítő körbe-körbe városnéző kocsikázást követően már ott is álltunk a Digital Reality 5 emeletesre nőtt épülete előtt. Jelentéktelen várakozás, némi liftezés, lekabátolás, és már ott is voltunk a fejlesztők között. Keleti gyorsan le is rohanta őket pár doboz War on Terror játékkal, dedikálva mégis jobban csúszik a dolog (ezekről a dobozkákról azt kell tudni, hogy a következő versenyeink nyereményeiként tartjuk nyilván őket, de pssszt!).

FZoli.





A játék nagy újítása ugye, hogy váltogathatunk RTS és FPS nézet között.
RTS módban az irányítás rendkívül könnyű, könnyen osztogathatjuk az utasításokat az egységeinknek. Te féltérdre, te hasra, te ideszaladsz, te oda fussál fedezékbe. RTS módban talán nem tűnik annyira pörgősnek a játék, bár meg kell hagyni, vannak helyzetek, amikor izzadhatunk rendesen, és kattintgathatunk mint a villám... :) Találkoztam már olyan RTS / taktikai játékkal, amelyet ebbe a műfajba soroltak be, én gyakorlatilag nem tudtam rájönni, hogy miért... Ebben a játékban teljesen jól működik minden ahhoz, hogy - ha mi úgy szeretnénk -, akkor egy igen jó RTS menetet nyomhassunk. Jól lehet taktikázni, az embereket nekünk tetsző csapatokra lehet bontani, irányítani, külön utasításokkal, így például több oldalról is támadhatunk, csapatainkat más-más taktikák szerint is bevethetjük / irányíthatjuk.
Nekem nagyon tetszett, hogy ha pl. fal mellé küldtem az embereimet, akkor felkínált olyan lehetőséget a gép, hogy mindhárman közvetlenül a fal mellé lapuljanak, illetve más helyeken szintén így mindegyik "lapuljon fedezék mögé". Ezen talán lehetne még finomítani, de így is jó.
Ha embereinket megtámadják, a földre vetődnek vagy letérdelnek, és ők is elkezdik visszaszórni az ólmot.



Az ellen egyébként néha igencsak meg tudott lepni. Bár nem sűrűn, de volt, hogy két kézzel szórták rám a gránátokat... :) A kiskatonák vetődnek, fedezéket keresnek, hasra vágódnak egy doboz mögött... Kikukucskál, lő, visszabukik vagy épp átfut egy másik fedezék mögé. Gépágyúval egyébként néha igen brutális kaszálást tud rendezni az AI...

A grafikára nem sok panaszunk lehet - sőt!... -, főleg, hogy ebben a Bétában még jópár dolog nem volt végleges, nem volt optimalizálva. Ehhez képest nagyon szép látványban van részünk.
Az egységek szerintem nagyon jól sikerültek, az animációk is nagyon korrektek.
Egyébként mind az USA mind az ellen oldalán jópár egységet találunk: géppisztolyos egység, mesterlövész, szanitéc, bomba szakértő, rakétavetős ember, technikus, nehéz gépfegyveres egység, illetve mindkét oldalon ki tudunk még választani különböző járműveket, a csapatszállítótól kezdve több típusú tankon át sok mindent!...
Fegyverek tekintetében is van miből válogatni: standard a pisztoly, ezen felül hangtompítós géppisztoly, géppisztoly, nehéz gépfegyver, mesterlövész távcsöves puska, rakétavető, kézigránát, füstgránát, taposó akna, távvezérlésű TNT bomba...
A pályákra, a környezetre sem lehet egy rossz szavunk sem, gazdagon fel vannak szerelve a pályák minden jóval: fák, kövek, fedezékek, dobozok, roncsok, parkoló autók, házak... Nekem minden pálya megnyerte a tetszésemet, lehet nézelődni rendesen, elég változatosra sikerültek.



A grafika első látásra, a szokásos madártávlati RTS nézetből nem tűnt rossznak, amire én nagyon kíváncsi voltam, hogy mit látunk majd FPS nézetben. Döbbenet. RTS nézetben bokáig zoomolva is tűéles a talaj textúrája, de akárhogy botorkáltam FPS nézetben, össz-vissz egy Lada volt, aminek picit elmosottnak tűnt a textúrája, de még így is azt kell mondjam, nem semmi a dolog, bár ekkortájt már nagyon nézegettem a gépházat, milyen vas lapulhat a színfalak mögött.... Később még egy lapáttal rátett az egyik DR-es arc azon kijelentése, miszerint LOD még nincs a játékban, és sok pályaszéli épületen és tereptárgyon van még mit darabolni, szóval ez a Béta még nem az agyon optimalizált változat... Később az is kiderült, hogy a gépek amin játszottunk, 3.0 Ghz-es procival, Ati X700-assal és 1GB RAM-mal vannak szerelve...Keletivel elismerően bólogattunk...:)

FZoli.




Single Player módban fokozatosan nehezednek a pályák, jól belőtték a srácok, hogy hogyan fokozódjanak a dolgok pályáról pályára haladva. Egyre több egységet kapunk, egyre több különleges képességgel bíró emberünk lesz. Ezzel együtt természetesen a pályák mérete és a feladatok összetettsége, nehézsége is folyamatosan nő.
Érdekes lehet egyébként, hogy ki-hogy "nyomul". Inkább RTS nézetben, vagy inkább FPS-ben...? Nagyban számít persze, hogy ki mihez szokott hozzá, hogy áll rá a keze, de mi úgy vettük észre, hogy az RTS módban letolt játék sokkal inkább nélkülözheti az FPS nézetbe való átváltásokat, semmint fordítva. Az nem nagyon működik, hogy kiválasztunk egy embert, és egyedül előreszaladunk, hentelünk, kaszálunk, trancsírozunk egymagunk... :) Ez egy - szerintem - nem túl hatékony és működőképes taktika. Persze nyílván lesznek olyanok, akik erre majd rácáfolnak... :)
Ahogy én észrevettem, az FPS nézet arra nagyon jó, hogy kicsit előremásszunk felderíteni a terepet, vagy kisebb ellenálláskor "a saját kezünkbe vegyük az irányítást"... :D :) ;) Mivel elég könnyen váltogathatunk az embereink között, ütközetben is gyorsan léphetünk emberről-emberre - nyílván a más-más fegyverzet miatt -, az adott helyzetnek megfelelően, hogy milyen egységgel szeretnénk tisztogatni a terepen. ;)



Összességében szólva RTS-nek sem gyenge a dolog, az igazi móka azonban FPS módban következik. Nem holmi lekorlátozott kameranézetről van szó, teljes mértékben irányíthatjuk megszállt karakterünket és bizonyos parancsokat innen is könnyen kiadhatunk társainknak, ehhez pedig elég rájuk néznünk és megnyomni a megfelelő gyorsbillentyűt (az általunk játszott verzióban ugyan még nem volt benne, de már egy ottani későbbi verzió kiírta miket tehetünk meg az adott egységgel és ehhez melyik gombot kell lenyomnunk - igaz még az ellenfélre nézéskor is felajánlotta ezeket az opciókat...;)). FPS módban kicsit elszigeteltnek érezhetjük magunkat az RTS résztől, hiszen pl. egységet sem válthatunk amíg nem váltunk újra RTS nézetbe és a floating menü (gombnyomásra előugró parancskészlet, mindenféle okossággal, de feleslegesen nem foglalja a helyet a képernyőről) sem érhető el. Ez elejében kicsit kényelmetlen volt, de hamar megszokható és így legalább rá vagyunk kényszerítve a két mód használatára.

Pontosabban rá vagyunk kényszerítve az RTS mód használatára, mert ez elengedhetetlen az FPS játékhoz is, viszont fordítva ez koránt sincs így. Ugyanis megrögzött CS játékos legyen a talpán aki RTS mód használat nélkül képes végig tolni egy-egy pályát, ugyanakkor RTS módban kényelmesen elpöszöröghet az egyszeri játékos, valószínűleg a végigvitelhez nem fog késztetést érezni arra, hogy leváltson FPS nézetbe.

Márpedig a játékélmény szempontjából mindenképp érdemes időnként Serious Sam-et játszani, nagyon nagy élmény nehéz gépfegyveres barátunkkal előre törni, mégha valószínűleg igen hamar le is szedi az ellenfél (baj ekkor sincs, jön a doki, megvasalózza, beszurizza és mehetünk megint előőőre).

Az RTS és FPS mód közötti nehézségi fok-különbség elsősorban abból adódhat, hogy itt bizony adni kell az ólmot az ellenfélnek, nem elég két golyó, ami ugye alapvetően jó, mivel RTS-ről van szó (ki látott már olyan stratégiát, ahol két golyóval lerendezték volna az ellenfelek a csatát), ugyanakkor pont emiatt FPS módban haladva bosszantó lehet, hogy már a harmadik tárat engedem az ellenbe, de még mindig visszalő. Erre még rátesz egy lapáttal, hogy az AI majdnem biztos, hogy ügyesebben lő mint mi. Így az FPS mód hasznosságát tekintve maximum felderítésre jó, hosszútávú játékra sajnos a nehézsége miatt csak az igazán jó céllövőknek ajánlanám.

FZoli.




Multiplayer módban sajnos már csak egy kicsit tudtunk játszani, de az is "elég szimpatikus volt"... :) :D Multiban szerintem jóval többet lehet - ha szeretnénk persze - FPS nézetben nyomulni. Kaptunk is egy kis bemutatót abból, hogy hogyan kell egy emberrel lekaszálni egy pályát... :) De elmondták a srácok azt is, hogy végülis a multiban sem lehet teljesen nélkülözni az RTS módot. Na meg persze, ha valaki kicsi taktikát is szeretne vinni a játékba, akkor az RTS nézetet is sűrűn fogja használni.

A játékélmény - mint remélem már kiderült :) - mindig jó. :) Ennek az RTS-FPS nézet váltogatásnak köszönhetően kellően változatos és pörgős is a játék. A grafikára egy szavunk sem lehet, és a zene is jól fokozza a hangulatunkat. Az irányítás könnyen megtanulható és megszokható, ezzel senkinek nem lehet problémája. A 16 pályát és 3 nehézségi szintet felvonultató Singe Player mód, valamint a Multi azt hiszem sokáig a merevlemezeken fogja tartani a játékot!... :)



Összességében tehát azt kell mondjam: nagyon jó kis játék kerül majd ki hamarosan a boltok polcaira.! Az árról persze még nincs semmi információ, de a látottak és tapasztaltak alapján ez egy olyan játék lesz, amit érdemes lesz betenni a kosárba, ha 5 számjegyű ára lesz, akkor is...

keleti

Értékelés: 10.00

Új hozzászólás
warlock          2007.02.01 08:09
Egy ilyen tesztelésért én is kivennék egy szabadnapot és felszálnék a vonatra.
Szóval tisztelt DR nekem bármikor lehet szólni és már ugrok is.
VT          2007.01.29 12:20
Jó kis játék lesz ez, hajrá RTS mód!

(A design is jó lett, tetszenek ezek a frányanagy márványtéglalapos FZoli közbeszól részek )
FZoli          2007.01.24 21:12
Hát sajnos ahol motion blurt látsz, az mind bejátszás. Játék közben nincs ilyesmi (mondjuk én spec ki nem állhatom a motion blurt...)

FZoli.
Lazarus          2007.01.24 16:32
Bocs a tudatlanságomért, de ezek ingame képek? Ez a motion blur nagyon odavág

Remélem nem lefényképezett monitor eredménye, HL2 kézikamás videó is azért tetszett mert a béna "operatőr" nem tudta rendesen beállítani a fókuszt és pont akkor mosódott szét a kép mikor megütötték a főszereplőt
keleti          2007.01.24 12:14
én sem túlzottan...
monostoria          2007.01.24 11:42
én nem támogatnám az ötletet
Seeting          2007.01.24 05:44


Én abban reménykedek, hogy később a DR teljesen átáll FPS-ek fejlesztésére...
Csaba42          2007.01.24 03:27
Sok szeretettel várjuk a játékot, biztos nagyon jó lesz, mint az eddigi játékaik nagyrésze is
FZoli          2007.01.23 20:56
Belőlem ennyi fért ki designilag tegnap este...

FZoli.
kicsy          2007.01.23 15:46
Na jó kis cikket hoztatok össze Viszont az FZoli közbeszól részt szerintem kicsit szolidabbra kéne venni, egy kicsit elütő háttér, meg esetleg dőltbetű, nem ilyen frányanagy márványtéglalapok