játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
2007/09 - Elder Games : Arcan 2007.09.01 02:27


  Ebben a hónapban az Elder Games játékáról, az Arcan-ról olvashattok a Hónap GarázsProjectje rovatunkban. A játék egy sci-fi környezetben játszódó, körökre osztott stratégiai játék, amelynek a fejlesztése már a végéhez közeledik.





Az Elder_Games

Lord_Crusare

   Lord_Crusare vagyok, az Elder_Games fejlesztője, habár nekem furcsa ez a cím, mindössze öt éve programozom. A különös az, hogy először egyáltalán nem is érdekelt a téma. Mikor először csapatot „alapítottam”, csak rajzoltam, ötleteltem, zenéket szereztem, és megcsináltam a hangokat. A programozó egy másik srác volt (Györök Péter, az Arcan multis kódjának elkövetője ). Ám mikor együtt dolgoztunk, nem voltunk olyan gyorsak, mint azt én szerettem volna, így elindultam a rögös úton, és magamtól kezdtem kódolni. Kezdetben csak egyszerűbb dolgokat, de később sok műfajjal megpróbálkoztam. Hamar rájöttem, hogy az ötletek kivitelezésénél sok kompromisszumot kell kötni, főleg mert az ötleteim mindig túl bonyolultak voltak .
   Az Arcan-t tekintem a jelenlegi csúcsnak. Bár természetesen van hová fejlődni (mindig van hová), erre a játékra módfelett büszke vagyok, különösen azért, mert itt kötöttem a legkevesebb kompromisszumot, és a játék tulajdonképp úgy néz ki, ahogy „megálmodtam”.

Käy Vriend

   „Hi my name is Käy and I’m a proud member of the ARCAN dev. Team. I first met Ede on the genetica forums ( this is a texture creator program ), he requested a texture I made and I said: ”well I can make more if you like”, that was the start of our great collaboration, he told me about the project and I was immediately interested and eager to join, the result is a highly addictive and visually impressive game. My part is most of the graphics (like most of the textures, two models (spawner of the serpents, and a droid tank) and some particle effects). My first motivation to become a games artist was that I love to make my work as convincing as possible, not necessary realistic, but the sight of the screen should be believable.
   In the future Ede and I will continue to work together on great projects, and I hope that many of you will try out what we are working on.”


   „Üdv, a nevem Käy, és az Arcan fejlesztőcsapatának büszke tagja vagyok. Edével először a Genetica fórumokon találkoztam ( ez egy textúrakészítő program ), és egy képet kért, amit el is készítettem, és miután azt mondtam: ”készíthetek többet is, ha tetszik”; nos, így kezdődött remek együttműködésünk, elmondta, milyen projektet készít éppen, amely engem azonnal érdekelt, és csatlakoztam is a készítőkhöz, az eredmény pedig egy nagyon addiktív, vizuálisan impresszív játék lett. Az én érdemem ebből igazán csak a grafika egy része (a legtöbb textúra, két modell ( a Serpentek születőhelye, és egy droid tank), illetve néhány particle effekt). Azért akartam játékkészítő lenni, mert szeretem a munkáimat olyannyira meggyőzőre készíteni, amennyire ez lehetséges, ez persze nem feltétlenül jelent egyet a realisztikus ábrázolással, de mindenképp hihető legyen, amit a képernyőn látunk.
   A jövőben továbbra is együtt fogunk dolgozni Edével remek projekteken, és remélem minél többen fogjátok kipróbálni, amiken dolgozunk.”

A csapat további tagjai

   Az Arcan-t ugyan elsősorban mi ketten alakítottuk ki Käy-el, de vétek lenne, ha nem szólnánk itt a többiekről pár szót. Györök Pétert már említettem, ő a multis kódunk megírója. A kód jobb nem is lehetne, ezért örök hála neki, valamint a folyamatos tesztelésért is. Ha már a tesztnél tartunk, a bétateszterek fáradhatatlan munkáját is meg kell említenünk: Hideg Balázs, Tarsoly Emil és Tóth Balázs munkáját.
   A www.spiralgraphics.biz – az egyik legjobb grafikával foglalkozó internetoldal – szintén megérdemli, hogy kiemeljük. Itt ingyenes textúrákat lehet letölteni, melyeket ráadásul akkor is nyugodtan felhasználhatunk, ha programunkat kiadásra szánjuk.
   A fórum mesterét, Atlas-t is ki kell emelni, bár ő ugyan nem konkrétan a csapat tagja, a teljes kezelőfelületet neki köszönhetjük.

Az Arcan története

   Az Arcan története egy sci-fi közhelyből indul, és egy szövevényes történetté lesz. Az alaphelyzet szerint a játékos egész életében arról álmodott, hogy ő legyen az Irányító, aki az emberiségért harcoló droid hadsereget vezeti. A kinevezés a játék elején meg is történik, ám az események egészen máshogy alakulnak, mint ahogy azt az Irányító várta: mint kiderül, csupán szükségből nevezték ki, mert különös lények jelentek meg az emberiség egyetlen megmaradt kolóniája, az Arcan Central közelében. A játékos lidérces víziókat lát, és a különös események végkifejleteként egy egészen váratlan fordulat következik be... No de ehhez végig kell játszani a játékot.

A játékmenet

   Az Arcan játékmenete elég egyedi, még akkor is, ha a különféle játékelemeket már mind láthattuk valahol, valamilyen formában. A képességek fába rendeződése, illetve főképességekhez való csatolása, ezek mind-mind alap RPG elemek. A körökre osztottság, és a több harcos irányítása, illetve adott esetben előállítása, ezek a legtöbb nagytérképes körökre osztott stratégiai játékban így működnek. A két egység összeolvasztását eredeti ötletnek tartom, mivel az Arcanban egy fajon belül bármely két különböző egység összeolvadhat egy újabbá, és ekkor képességeik is kombinálódnak, új képességet is teremtve ezzel.

Hol tartunk most?

   A játék tulajdonképpen készen van, a két fajnál már szerepel az eltervezett 6-6 játszható egység, továbbá mindkét oldal rendelkezik egy-egy gyárral, melyből az alap katonák közül az első kettőt lehet előállítani. Vannak a játékban ezeken kívül még NPC-k is, akik a történet miatt kerültek be, és általában fontos szerepük van, de irányítani nem lehet őket.
   Készen van a 15 különböző tájtípus is, melyek gyönyörűek lettek, ezt természetesen Käy Vriend-nek köszönhetjük, munkái nemegyszer tényleg lenyűgözők (A csapatban a lávás pálya a legkedveltebb ).
   Jelenleg a hadjárat küldetései készülnek folyamatosan, ahogy időnk és energiánk engedi persze. A tervezett 15 pályából jelenleg hét végleges van. Elkészült már három átvezető is, ebből egyet a demóban is „megcsodálhattatok”.

További tervek

   Az Arcan történetének elvarratlan szálai miatt mindenképpen tervezünk hozzá egy önállóan játszható kiegészítést. Ez azért is fontos, mert a történetet már eleve úgy írtuk meg, hogy a kiegészítő eseményei tulajdonképp egyenesen következnek az alapjáték történetéből.
   A kiegészítés után pedig ismét megpróbálkozunk egy RTS-el, ez egy teljesen egyedi fantasy világban játszódik majd, és számtalan csak erre a játékra jellemző játékelemet fog tartalmazni. Olyan embereket keresünk, akik csalódtak a jelenkor RTS-eiben, és van elképzelésük arról, mitől lehetne jó egy ilyen játék. Már eddig is számtalan ötletünk van – ezeket meg is osztjuk majd, amikor a projektet regisztráljuk ezen az oldalon.



  Köszönet Lord_Crusare-nak, hogy bemutatta nekünk az Arcan-t! Külön öröm volt számunkra, hogy a csapat külföldi tagját is sikerült megszólaltatni. :) További sok sikert kívánunk a játékfejlesztéshez, és kíváncsian várjuk az Elder Games jövőbeni projectjeit!

HomeGnome, 2007.09.01.



Kapcsolódó linkek:

Értékelés: 10.00

Új hozzászólás
gaborlabor          2007.09.01 06:21
Gratulálok a projekthez - Käy-nek pedig ahhoz a szép hosszú mondathoz!
Csak így tovább!
nagyy          2007.09.01 06:19
Szép munka.
Ahogy látom, a csapat is jól összeszokott emberekből áll. Szerintem ez az első GP, aminek külföldi tagja is van. Már egy ilyenfajta összedolgozást megvalósítani sem lehetett egyszerű, de nektek sikerült. Elismerésem.