játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Minigame Platform - Eredményhirdetés 2007.12.02 23:00


Minigame platform
Végre elérkezett a nagy nap, amikor a nevezett alkotások értékelését megtekinthetitek (egy picit hagyom, hogy elüljön a tapsvihar...)! Rögtön egy elnézés kéréssel kezdeném, hiszen a szokottnál többet kellett várnotok, de meg is magyarázzuk, hogy miért volt ez így.

Hála az égnek rengetegen neveztetek most is, köszönhetően annak, hogy a jatekfejlesztes.hu a gamemaker.hu portállal közösen rendezte meg a versenyt! Ez az egyik oka, hogy az eddigieknél lassabban ment a végeredmény összeállítása.

A másik ok egyben egy bejelentés is! A Catmoon hazai játékfejlesztő cég, miután levélben megkerestük őket vállalta, hogy állandó támogatója lenne a minigame versenyeinknek, továbbá részt venne a játékok értékelésében, és a jövőbeli versenyek témájának kidolgozásában is segítenek! Ezúton is reméljük, hogy a Catmoon és a portálunk közti együttműködés mindkét félnek nagy hasznára lesz!

A nyereményeken sokat agyaltunk, fejlesztői szoftvert, játékot, hardware-t, könyvet kapjatok-e, de végülis úgy döntöttünk, a győztesek kezébe helyezzük a döntést, és a zöldhasúakat osztjuk szét a legjobbak között!

Ami még a bevezetőben megemlítendő, hogy húzzuk az idegeiteket: változott a pontozás is, innentől a következő lesz az eredmények megállapításának menete:

1. A zsűri teszteli és az alábbi öt szempont szerint értékeli a beérkezett műveket:
- Játékmenet: megtervezettség, kidolgozottság, változatosság, történet (0-10 pont).
- Játszhatóság: irányítás, nehézség (0-10 pont).
- Szavatosság: meddig köt le a játék, elővennénk-e sűrűn, vagy csak azért játszottunk vele 3 percet, mert tesztelni kellett (0-10 pont)
- GFX/Hang: szép-e, jó-e, összeillik-e (0-10 pont)
- Szubjektív: saját benyomásunk a játékról (0-5 pont)
Akiknél elindul a játék (nagyon kitartóan küzdöttünk, én még egy Dosbox-ot is beüzemeltem), azok értékelik a fenti szempontok alapján, majd az eredményt átlagoljuk, és megszületik a részeredmény (ez csak a zsűri véleményét tükrözi).

2. Miután lezajlott a tesztelés, a közönség véleménye alapján további pontokat osztunk ki a játékok közt. Jelen esetben 15 nevező volt, így az első közönségjáték 15*3 = 45 pontot kap, a második 14*3 = 42 pontot és így tovább egészen 1*3 = 3 pontig (holtverseny esetén a csapatok ugyanannyi pontot kapnak).

3. A végeredményt a zsűri összpontszámának és a közönségpontok összegének átlaga adja (pl 4 zsűritag esetén 95 pont a zsűritől + 28 pont a közönségtől = 123 pont, ennek pedig az ötöde 24,6 pont).
De elég is ennyi felvezetés, lássuk milyen játékokkal örvendeztettek meg minket a versenyző csapatok!

Dragonzap: Superball 3000

Superball 3000 Szép grafikával és jó zenével megáldott alkotással futottunk össze a Superball 3000 személyében, bár a játékteret valami pályaelemekhez illő háttérrel fel lehetett volna dobni.
A "szokásostól" picit eltérően egy labdát kell végignavigálnunk az egyre nehezedő pályákon, ami az irányítás és kameramozgás miatt már a kezdetekben sem könnyű feladat. Sajnos pont ez a része volt a játéknak, ami sokat rontott a végső megítélésben (kicsy-t idézve, "Ha a kamerapörgés feature akart lenni, akkor a designert 3 hónap játékra ítélném, ezzel..."). Emiatt nem sikerült többszöri próbálkozásra sem túljutni az első pályán, pedig ez egyike lenne azoknak a játékoknak, amit én máskor is elővennék.
A másik hiba, hogy néha úgy kifagyott a gém (pl. amikor leesett a golyó a mélybe), hogy alig tudtam lelőni. (Használható kameramozgással pedig jóval előrébb végzett volna a gáma! Legyen ez intő példa mindenkinek!)

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 5/10
Játszthatóság: 2,5/10
Szavatosság: 2,5/10
GFX/Hang: 7/10
Szubjektív: 3/5
Közönségszavazat: 2. hely


Joga: Icefox

Icefox Akinek most egy bizonyos böngésző jut eszébe, az nem jár messze a valóságtól. Soron következő játékunkban ugyanis egy ravaszdi bőrébe bújva kell megmutatnunk, hogy milyen ügyesen bánunk a billentyűzetünkkel.
Bizony szükségünk lesz minden tudásunkra, lévén a legnagyobb ellenségünk az irányítás lesz. Személy szerint nekem kb. egy perc kellett, mire "kitapasztaltam"... Utána is meglehetősen nehéz volt... :)
A grafika sajnos kifejezetten csúnya (ez a Paint átka). Hangot nem hallottunk, feltételezzük ez nem feature. :)
Nagyon örültünk viszont annak, hogy a játékban van lehetőség kódokat használni. Ezzel mindössze két probléma volt: csak a logból lehet őket kinézni és sajnos nem is mindig működtek.
Róka kománk életének csökkentésére olyan pályaelemek szolgálnak, mint az a kék csík (víz?) ott a képernyő alján (ahol sűrűn kötöttünk ki az irányítás miatt), és a tüskék, melyeket kikerülni bizonyos helyeken gyakorlatilag lehetetlen volt. Ezeknek a hibáknak köszönhetően a játék sokat veszített megítéléséből, de - ahogy ez minden hasonló játékra igaz - ez ne vegye el a fejlesztő kedvét attól, hogy némi újragondolás után (értsd : kukába a jelenlegi változatot, majd sok-sok gyakorlás után jöhet egy életrevalóbb verzió) megmutassa mire is képes!

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 4,5/10
Játszhatóság:4,5/10
Szavatosság: 2/10
GFX/Hang: 3/10
Szubjektív: 1/5
Közönségszavazat: 6. hely


DjLázár & bolyzsolt: Speedball

Speedball Azt hiszem újabb alkotással bővül az igazi minigame-ek sora! Szép grafika, szép menük, könnyű irányítás és pörgős rockzene az, ami jó okot ad arra, hogy ezt a játékot később is elővegyük.
Feladatunk nem más, mint célbajuttatni labdánkat A pontból B pontba úgy, hogy a fizikával - merthogy az is van, méghozzá nagyon jó! - dacolva keresztülvergődjünk a pályán található akadályokon. Ami sajnos ront az élményen, az a néhány pályahiba, mert sokszor úgy döntök le dolgokat, hogy beragadok, sokszor meg úgy, hogy nem tudok továbbmenni (nem pályahiba az, csak gondolkodni köll, nem csak zúzni! :)). Mindent egybevetve ez az egyik legjobb alkotás. Igaz ugyan, hogy ugrálni nem lehet, de aki egy kicsit is játszik ezzel a játékkal, az nem is hiányolja ezt.
Örültünk a pálya elejére ugrási funkciónak ('R' gomb, ha valaki nem olvasná el a readme-t :P), viszont bénaságunk miatt jól jött volna egy pálya reset is, mivel így nem mindig tudtuk "továbbgördülni" bizonyos pontokon. És sajnos a betöltés sem működik.
Bár a jelenlegi állapot is megérdemel egy dícséretet, reméljük nem ez volt az utolsó verzió, és a következőkben már egy bugmentes, a mostaninál még színesebb játékot fogunk viszontlátni! - legfrissebb információink szerint készül az új verzió :)

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 8,5/10
Játszhatóság: 6,5/10
Szavatosság: 7/10
GFX/Hang: 8/10
Szubjektív: 4,5/5
Közönségszavazat: 3. hely


Kormi: Kék kocka kalandjai

Kék kocka kalandjai Ha számtech. órán épp nincs dolgunk és egy olyan játékot akarunk játszani, ami nem igényel különösebb előismereteket, akkor jó választásnak tűnik eme alkotás.
Szerencsénkre nem kell a legújabb videokártyával rendelkeznünk, hogy a képen megjelenő pixeleket megmozgassuk, de egy ilyen jellegű alkotásnál talán nem is baj, hogy a látvány nem vonja el figyelmünket (szvsz. a retro versenyen nagyon előkelő helyezést ért volna el).
A feladat nem más, minthogy kockánkat (ez 2D-ben azért erős kifejezés :D) A pontból B pontba jutassuk úgy, hogy a munkánkat nehezítő piros ellenfelekkel maximum felülről érintkezzünk. Igen, ha rájuk ugrunk, akkor bizony meghalnak (ezt a 7. pályán egy véletlen folytán vettem észre...).
Valami pörgős alapzenét el tudtunk volna képzelni alá, de a játékhangok nem voltak rosszak ( hogyne, számtechórán alapzene? :))
Szerencsénkre az irányítással sem volt gondunk, így elsőre sikerült végigvinni legalább 8-9 pályát :). A játékmenet is nehezedik, ahogy egyre messzebb jutunk, így ezzel is minden rendben volt (szerintem ezt benézted, nekem random-generált pályáknak tűntek ;)). Sajnos túl sok eredetiséget nem vonultat fel a játék, de szívesen visszatérnénk hozzá némi tuningolás után.

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 5/10
Játszhatóság: 7,5/10
Szavatosság: 3/10
GFX/Hang: 3/10
Szubjektív: 2/5
Közönségszavazat: 4. hely


PowR: Cannon Race 5

Cannon Race 5 Újabb alkotás került az igazi minigame-ek csoportjába! Hogy miről is van szó? Egy játékról, amelyben az utolsó akcióhőst megszégyenítő, bagózó killer-labdánkat kell irányítanunk, és egy - a célnak megfelelő, egyébként upgrade-elhető - fegyverrel az ellenség alá kell pörkölnünk, miközben double-jump-ok tömkelegével tarkítva kell fel-, le-, illetve előre jutnunk a pályán.
Dolgunkat nehezíti, hogy bizonyos helyeken olyan falak állják útunk, amelyeket csak az adott falakhoz tartozó kulcsok beszerzésével lehet eltávolítani. Miután megpillantjuk fegyverünket, gyanítható, hogy ellenfelekben sem fogunk szűkölködni. Sajnos itt volt a játék nagy hibája, mert igen gyorsan kipurcantunk ( én végigvittem ;)), köszönhetően a nehézre sikeredett ellenfeleknek (nem véletlen tehát, hogy tényleg mi vagyunk az utolsó akcióhősök, hiszen a többiek sem bírták sokáig :D).
Ha még soha nem játszottunk ilyen játékkal, akkor sem kell kétségbe esni, mert a tutorial-szerű "kommentár" (amit valamelyik fejlesztő kolléga követett el) mindent elmagyaráz.
Grafikai részről szintén nem lehet panasz, amire egy minigame-ben szükség van, az megtalálható. A hangok szintén dícséretet érdemelnek, nagyon jól passzolnak a játékhoz!
A menüt nem ártana egy picit áttervezni, a nem saját tartalmakat pedig sajátra lecserélni, és akkor ez a játék messze túlnőhet a minigame kategórián!

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 7/10
Játszhatóság: 7/10
Szavatosság: 7/10
GFX/Hang: 8/10
Szubjektív: 4/5
Közönségszavazat: 5. hely


Cybermonster: Cybermonster Mario CMM

Cybermonster Mario CMM Mint az értékelés írójának, sajnos nekem jutott az a hálátlan szerep, hogy a zsűri egybehangzóan negatív véleményét byteokba öntsem.
Legyen szó bármilyen játékról, ha a fellelhető szövegek ennyire hibásak, az sajnos előrevetít egy borús képet a továbbiakról. Éppen ezért a grafikáról most nem szólnék, mondjuk azt, hogy a helyesírással megegyező szinten található. Hangok sajnos (?) nem voltak, legalábbis egyikőnk sem tapasztalt semmit, pedig becs'szó, füleltünk :) ("Nagyon jópofa az 50k-s méret, de nekem mégis hiányoznak a hangok, meg a jobb irányítás!" - WToma).
Hát igen, az irányításon is lehetne mit fejleszteni, sajnos gyorsan meghalhatunk (ami nem lenne akkora baj, ha utána nem lépne ki egyből a program... (azért annyira nem bántuk hogy vége, na :)) A 'Beállítások' menüpont-ra most nem merek rákérdezni, elég az hozzá, hogy nem működik. De, hogy jót is mondjak, a fenti hibák mielőbbi javítása után még az is megeshetne, hogy egy egész jó Mario-klón sülne ki az egészből!
Az értékelésünk célja nem az volt, hogy elvegyük a kedvét a fejlesztőknek a további munkáktól, sőt, ezúton is szeretnénk ösztökélni, hogy a jövőben ennél csak jobb munká(ka)t adjanak ki a kezükből! ( Utolsó tagmondat kétszer aláhúzva!)

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 4/10
Játszhatóság: 3,5/10
Szavatosság: 2/10
GFX/Hang: 2,5/10
Szubjektív: 1/5
Közönségszavazat: 10. hely


Kristf: Pötty kalandja

Pötty kalandjai Úgy látszik nem szűkölködünk remek alkotásokban, ez a játék pedig jól megvalósított ötleteknek sincs híján!
A "Platform"-játék itt szó szerinti értelmet is nyer, hiszen főszereplőnk egyik tulajdonsága, hogy platformot tud létrehozni a levegőben, így át tudjuk hidalni az elérhetetlen távolságokat. Ha netán kifogynánk ebből, még mindig ott van a teleportáció (ami miatt a Diablo-ból ismert varázslónő kedvelőinek ez a játék is kötelező darab), bizonyos helyeken pedig, ha a sors megköveteli, akár a falat is lebonthatjuk (ez utóbbi nekem 1 helyen nem sikerült, de megoldottam máshogy :D (pedig nem nehéz, csak lőni kell, mint á'lat ;)). Ezen tulajdonságok márcsak azért is szükségesek, mert a minél magasabb pontszám érdekében érmeket kell gyűjtenünk, és ezek bizony sokszor jól el vannak rejtve a karakterünk elől (akinek a kinézetén egy picit lehetne javítani, vagy a zsűri egybehangzó véleménye alapján inkább le kellene cserélni).
Sajnos egyikőnknél sem volt hang, ami pedig egy ilyen minőségű játéknál kötelező elem! A grafika és az irányítás megfelel a kívánalmaknak, így összességében erről a játékról is csak elismerően szólhatunk!

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 8/10
Játszhatóság: 7,5/10
Szavatosság: 7/10
GFX/Hang: 5,5/10
Szubjektív: 4/5
Közönségszavazat: 8. hely


Gyalog Péter: Gonzo Adventure

Gonzo Adventure Még mindig nem fogytunk ki az igazi minigame-ekből, köszönhetően ennek a játéknak (amit talán jobb lenne Gonzo's Adventure-nek hívni...). Lássuk mivel is állunk szemben!
Adott egy nagyon ötletesen elkészített karakter, amelynek mozgása nálam külön dícséretet kapott! Ugrálásból nem lesz hiány, hiszen sokszor több emeletnyi magasságot kell megtennünk, hogy célunkhoz eljussunk, amit ellenségek és csapdák nehezítenek. Itt jelentkezett a második hiba, miszerint támadni nem tudtunk, így az ellenfélnél jobbára meghaltunk (az első hiba az volt, hogy nem mindenkinél indult el a játék :D).
Az egész pálya jól fel van építve, valami mindig leköti a figyelmet hol az ellenség, hol a csapdák, hol pedig az érmegyűjtögetés miatt. Annyit hiányoltam, hogy valami igazán mutathatná, hogy éppen hol van a kijárat...
Grafikailag, hangügyileg nincs panasz, a karakterünk mozgása pedig tényleg rendkívül el lett találva! Ugyan nem vagyok a checkpoint-os mentések híve, szerencsénkre ezek a mentési pontok nincsenek nagyon messze egymástól, bár szívem szerint maradnék a quick save/quick load megoldásnál :).

Mivel azonban a játék már jóval a verseny előtt is közel kész állapotban volt és a fejlesztő jóval több időt fordított és fordíthatott rá mint a többi nevező, így nem lenne fair egy kategóriában kezelni a játékokat. Ezért a zsűri úgy döntött, a játékot csak versenyen kívül értékeljük.

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 8/10
Játszhatóság: 8/10
Szavatosság: 7/10
GFX/Hang: 9/10
Szubjektív: 4/5
Közönségszavazat: 6. hely


Teleglip: jumpederro

Jumpederro Amikor meghallottam a játék nevét (ami játékon belül egyébként jumpedirro! ;)), azt hittem, hogy egy spanyol akrobata fog ugrálni a játékban, de nem így lett :). Helyette egy Paint-ből elszabadult alkotással kell szaladgálnunk olyan pályákon, melyek ötvözik a normális 2D-s sprite-ok és az őskori videojátékok képi világát.
A játék egyéb elemei is hasonló ötvözetét mutatják különböző koroknak. A karakter mozgása például már-már paródiája az emberi mozgásnak (pláne, amikor meghalunk...), ugyanakkor mégis vicces (Pac-Man style rulez). Az antigravitációs mütyűrök viszont, amik a levitáció hatását voltak hivatott kiváltani kifejezetten ötletes húzásnak bizonyultak. Az mondjuk érdekes, hogy az a kulcs, ami lerombolja a falakat felvételkor kicsi, de nyitásnál emberi méreteket ölt (karakterünk ráadásul egy jót kondizik is vele, amíg nem használjuk :D).
Egy designer azonban nem ártana a csapatba, aki egyrészt a pályákat megtervezi, másrészt a színvilágot kicsit rendbeszedi! Voltak bizonyos pályaelemek, melyek működése számomra nem igazán érthető (ez abból is fakad, hogy nem mindig tudtam megállapítani, hogy egy-egy pályaelem valójában milyen dolgot ábrázolna :D), ezért zavaros, hogy miért tudok felmászni olyan valamin, amin előbb simán keresztülsétáltam...? (Mer' az egy inda áze' :))
Az irányítás szerencsére könnyű, ugyanakkor nem ártana feldobni valamivel a játékot, ami igazán meg tud fogni! Például valami alapzenével, mert nálam az nem volt :).

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 7/10
Játszhatóság: 7/10
Szavatosság: 6/10
GFX/Hang: 6/10
Szubjektív: 3/5
Közönségszavazat: 9. hely


BábiWorks: Underwater

Underwater Aki szokott nézni anime-t, néha láthatja, hogy a szereplők fején izzadságcseppek jelennek meg. Hát valami ilyesmi történt velem is, amikor játszani kezdtem ezzel az alkotással :).
Amikor megpillantottam a grafikát (itt egyaránt gondolok a színvilágra és az objektumok kinézetére), videokártyám felől egy halk kacajt véltem felfedezni. 10 perc múlva - mikor a vga-m is és én is lecsillapodtunk :) - nekiálltam a tesztnek. Nem tudtam mi repül felül, hát nekimentem és meghaltam..."You're died" - mondta a játék...Újabb 10 perc után (5 perc sírás, 5 perc nevetés) továbbmentem, és megláttam néhány zombiszerű zöld valamit (játékon ennyit én még életemben nem röhögtem). Az tett be végleg, amikor azzal a hosszú valamivel találkoztam (talán cápa, vagy egy krokodil lehetett...nem tudtam teljesen kivenni :D).
A másik színfolt az angoltudás teljes hiánya. Nem is értem miért volt angol nyelvre szükség, bár némi vidám pillanatot legalább okozott.
Pozitívumként lehet említeni a tűrhető hangokat. Az irányítás is elfogadható, éppen ezért a játékmenet nem bonyolult. A pályát azért jobban is meg lehetne tervezni, mert vannak olyan helyek, ahol csak úgy a végtelenbe ugrok lesz, ami lesz alapon.
Tanácsunk a következő: mihamarabb tessék beszerezni egy grafikust, aki egy olyan külsőt tervez a játéknak, amire rá is lehet nézni! A rikító színeket tessék elfelejteni, ezek csak a szemet rontják, ráadásul kivehetetlen tőle a szöveg. Szerintem első körben ennyi elég is lenne, mert a játék könnyen kezelhető, extrákkal meg ráér foglalkozni akkor, ha már a design szempontból végleges alapjáték megvan. Addig viszont füves cigi nélkül a játék elindítása nem ajánlott :).

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 4/10
Játszhatóság: 7/10
Szavatosság: 2/10
GFX/Hang: 3/10
Szubjektív: 2/5
Közönségszavazat: 9. hely


Matzi: Jumper!

Jumper! A Jumper! is azok közé a játékok közé tartozik, ahol még egy kicsit kidolgozottabb grafika nagyon fel tudta volna dobni a hangulatot ("A szép hátterek mellett különösen fájó az idő hiányában animálatlanul maradt pálcikaember... Ennek ellenére nekem a kedvenceim közé tartozik." - WToma). Többeknél viszont nem sikerült elindítani a játékot, ami értelemszerűen sokat rontott a megítélésén.
A játék érdekessége, hogy itt két karakterrel takitkázva kell végigvinnünk a pályákat, úgy, hogy mind a kettő más-más képességekkel (ugrás, bomba lerakás, illetve támadás és sprintelés) rendelkezik. A küldetések teljesítéséhez ezeket kell úgy kombinálni, hogy közben hatástalanítsuk az ellenfeleket (amik kissé zavaró módon néha kísértetiesen hasonlítanak a saját karaktereinkre...), kikerüljük a veszélyes pályaelemeket (amiktől talán túlzás, hogy azonnal megölik a karaktert...) és megszerezzük a továbbhaladáshoz szükséges különböző színű kulcsokat.
Az irányítás könnyen megszokható és korrekt, elég hamar bele lehet tanulni. Nálam pl. minimális volt az olyan "balesetek" száma, hogy nem oda ugrottam volna, ahova akarok...
A háttérben szóló zene nem egészen nyerte el a tetszésemet, de ugye ízlésficamok és pofonok (főleg pofonok :D)... Hiányoznak viszont a pályahangok, ez is dobott volna egyet a játékon.
Az említett kis negatívumok ellenére szerintem a mezőny egyik legérdekesebb játéka a Jumper!, amit az is bizonyít, hogy az értékelésen túl is jót játszottam vele.

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 7,5/10
Játszhatóság: 7,5/10
Szavatosság: 5,5/10
GFX/Hang: 5,5/10
Szubjektív: 3/5
Közönségszavazat: 7. hely



Összpontszám: 28/45

Arsen: Egy Újabb Platfrom

Egy Újabb Platform Viszonylag egyszerű gámával kerültünk szembe, a webes platform újabb jeles képviselőjével. A platform-játék műfajába neccesen ugyan, de végülis betuszkolható, platformok meg ugrálás legalábbis vannak :) A különféle pályaelemek között vannak ötletes darabok, ha nagyobb és esetleg több úton teljesíthető pályák épülnének belőlük, annak mégjobban örülnénk.
Grafikai viszonylatban a játék a korrekt kategóriában teljesít, itt is az egyszerűség, funckcionalitás és programmer-art dominál. Zene szerencsére nem fogja zavarni a számtech-órák nyugalmát ha unalmunkban elővesszük, ami ha készülnek további pályák, bármikor megtörténhet. Az irányítás és kezelhetőség szintén oké, a pályaelemek bemutatása mondjuk történhetett volna valami gyorsabb megoldással is.
Kuzanth cseszeget hogy írjak többet a gámáról (nálam ugyanis még a ff is elszállt a játéktól... :) - kuz), mert a többiről több van, de igazából nem lehet különösebben tovább boncolgatni. Ja, a kódok mintha nem mentek volna - legalábbis a shotokról lelesettek, így végig kellett küzdenem magam a bevezető pályákon mikor újra előkaptam. Még tagolom kicsit a szöveget, és igazán soknak fog tűnni :P

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 4,5/10
Játszhatóság: 6/10
Szavatosság: 4/10
GFX/Hang: 4,5/10
Szubjektív: 2/5
Közönségszavazat: 8. hely


idea games: 500 Méter Mélyen

500 Méter Mélyen Egyik szemünk sír, a másik üv...illetve nevet. Szép grafikával és fizikával megáldott alkotás ez a játék (erről túl sokat nem is beszélnék, nagyon frankó lett), azonban design szempontból kissé hiányosra sikerült.
"A menü után valami kickass játékot vártam, de sajnos ez jelenleg csak egy techdemo lett sok történettel. Sok játékmeneti elem, de legfőképpen a kiegyensúlyozás és a pályatervezés hiányzik. Ha az őrökkel leállok tűzpárbajra, akkor pár őr után én fogom húzni a rövidebbet, ha pedig csak ugrálok és menekülök, nos, akkor sem jutunk el sokáig. Sokat dobna a játékon, ha lehetne guggolni, a ládákat aktívan fedezékként használni, esetleg pakolgatni is, vagy akár a lövések szögét változtatni.
A másik probléma, hogy rendkívül sok az átvezető szöveg. Sokan azt mondják, hogy egy játékban ne egy kötött történetet próbálj elmesélni, mert ez a műfaj az interaktivitásról szól - ezzel nem feltétlen értek egyet, lehet erősen történet-centrikus játékot csinálni -, de ez az egész játék közben jelenjen meg, ne kelljen a gamernek oldalakat olvasni, hogy értse is miért ugrál. Jók, meg humorosak az írások, csak nem illenek ebben a formában a játékba. Esetleg egy olyan játékmenetet tudnék elképzelni, hogy a főhős a játék egy részében bolyong az üres járatokban, utazik a lifttel vagy valami, és közben megy a történetmesélés, narráció, gondolatok kivetítése, esetleg előzmények mesélése egy társnak, majd egy-egy zsúfoltabb részhez érve, felpörög a játék, lehet lövöldözni az őröket, meg ami jól esik."
Reméljük rövidesen elkészül egy átgondoltabb és megtervezettebb verzió a játékból, mert különben igen mérgesek leszünk! ;)

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 6/10
Játszhatóság: 7/10
Szavatosság: 6/10
GFX/Hang: 7,5/10
Szubjektív: 4/5
Közönségszavazat: 1. hely


Scorpion games: Hedmen

Hedmen Kifejezetten pörgős játékkal van dolgunk a Hedmen személyében, köszönhetően a folyamatosan ugráló és támadó ellenfeleknek, no meg a saját karakterünk és végtagjai ugrálásának :). Az, hogy a karakterünk kinézetét ízlésünknek megfelelően alakíthatjuk, mindannyiunkat levett a lábáról. A háromféle játékmód is azt mutatja, hogy van itt munka rendesen (az érmegyűjtögetést talán nem ártana újragondolni, mert nem fogott meg minket). A másik két játékmód hangulatos, amire a robbanások, a felvehető/eldobható elemek és a zene is rásegít, ráadásul az irányítás is jól sikerült.
Ugyanakkor hiányoltunk néhány dolgot. Az ellenfelek életét nyugodtan mutathatná valami (mint minden verekedős játékban), esetleg valami pontszámmal lehetne a játékosokat még jobban motiválni. Nem lenne rossz még néhány ellenféltípus, még több pályaelem, ha pedig a játékteret rombolni is lehetne, az lenne csak az igazi játék!
Talán a menüt is fel lehetne dobni valamivel, bár tény, hogy funkcióját tekintve tökéletesen működik! (Engem megvett a játék, már az install, korrekt readme pozitív előhangot gerjesztett. A menüben kicsit sokat kellett nézelődni/állítgatni, de végül egyértelmű volt minden, a játék pedig - a gyűjtögetős módot leszámítva, azzal nem békülök ki - nagyon szórakoztatónak bizonyult így hajnal fél-három tájban is. ;) - kicsy)

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 8/10
Játszhatóság: 7/10
Szavatosság: 7/10
GFX/Hang: 8/10
Szubjektív: 4,5/5
Közönségszavazat: 6. hely


Dante Studio: Morb Mania

Morb Mania A versenykiírásban nem véletlenül írtuk ám, hogy Platform (és nem "arcade minigame", ahogyan a readme-ben is olvashatjuk)... A kényelmes liftezés és a gondolkodós részek miatt sajnos a legnagyobb jóindulattal sem mondhatjuk, hogy a játék teljesíti a műfaj kívánalmait. De legalább gyémántokat gyűjtögetni és pontot szerezni lehet, ha már az ugrálás nem adatik meg.
Kicsit pörgősebb is lehetett volna a játék, iszonyatosan lassú a tempó. Emiatt biztos, hogy nem fogják sokáig nyúzni a gamerek...
Az install vicces, de azért nem szükséges túlzásba vinni a humort, pláne egy bizonyos szint alatt ;)! Játék közben pedig találkoztam egy olyan buggal, hogy az egyik piros szörnyike rámugrott, miközben én menekültem előle a lifttel, majd amikor a lentebbi szinten ki akart szállni, elkezdett villogni, majd megint rám esett, és meghaltam. Ilyen dolgokra tessék figyelni tesztelés közben! Továbbá nem kellene kilépnie ESC-re... :)
A végére pedig jöjjenek a pozitívumok! Kifejezetten szép a menü (szvsz. az egyik legjobb mind közül), a grafika is szépre sikeredett, és jó a háttérzene is. Az irányítás jól működik, a pályák változatosak (elvileg egy pályaszerkesztővel is megajándékoztak minket, ami helyett jobb lett volna a hibákat javítani, de amúgy sem tudtuk elindítani...na mind1). Feldobják a hangulatot a különböző pályaelemek (a normál- és fém ajtók, a hozzájuk tartozó kulcsok, a csapdák, a teleportok, stb.), és a "mágiahasználat", ami kimerül a lövöldözésben (de legalább potion-öket kell gyűjtenünk/innunk, ha használni akarjuk, így nem árt csínján bánni ezzel a lehetőséggel).
Mint oly sok másik játéknál, itt is csak azt tudjuk mondani, hogy várjuk a következő változatot, amiben remélhetőleg a fent említett hibák kijavításra kerülnek!

A zsűri értékelése:
Játékmenet: 6/10
Játszhatóság: 6,5/10
Szavatosság: 5/10
GFX/Hang: 8/10
Szubjektív: 3,5/5
Közönségszavazat: 7. hely


A végső sorrend pedig..

A legjobbak:

I. Speedball, II. Hedmen, III. Cannon Race 5
Nyereményük fejenként 7500 forint és egy-egy JF póló!

Valamint..
IV. 500 Méter Mélyen

V. Pötty kalandja

Nyereményük koponyánként egy-egy darab JF póló!

És akik nélkül a verseny nem lett volna az, ami:

VI. Morb Mania

VIII. jumpederro

X. Kék kocka kalandjai

XII. Icefox

XIV. Cybermonster Mario CMM

VII. Jumper!

IX. Superball 3000

XI. Egy Újabb Platfrom

XIII. Underwater


És nem hagyhatjuk le a Gonzo Adventures-t sem, ami, bár a fent említett okokból nem tudtuk a többi nevezéssel egy kategóriában kezelni, igen élvezetes játéknak bizonyult, gratulálunk, a szép munkával egy JF pólót sikerült kisajtolni a zsűriből :)

Ennyi volt az értékelés mára, zárul a JF.hu Team mókatára :)! Reméljük versenykedvetek nem fog lankadni a jövőben sem, és a következő minigame pályázaton is megannyi alkotás fogja emelni a verseny színvonalát! Minden kedves résztvevő csapatnak gratulálok a zsűri nevében is, és további jó játékfejlesztést kívánunk nektek! Goodbyte :)!

De kicsy még utószól:
A nevezések mennyiségén kívül a minőségért is dícséret illeti a mezőnyt: talán összesen nem született a korábbi versenyeken ennyi eredeti ötlet, jó és élvezetes játék mint most, kezdtek egyre többen ráérezni miről szól ez az egész. Ugyanakkor innen még van tovább, aki teheti fogadja meg az értékelések nagy részének végén elhangzó tanácsunkat, és folytassa a játék fejlesztését: meg fog térülni. A néhány gyengébb gáma nevezője pedig húzzon bele, tanulni, agyalni, tervezni, grafikust szerezni!;) Hajrá, és várunk mindenkit a következő versenyen, csak győzzünk értékelni :)

Írta jórészt kuzanth,
zölddel néha beszólt kicsy

JF.hu Team

Update

Kis frissítés: becsúszott néhány számolási hiba, így két játék pontszáma, és így helyezése nem tükrözte a valóságot: A Pötty kalandja az újraszámolást követően az ötödik helyre került, az Icefox pedig a megtisztelő 12. helyet szerezte meg! Elnézést az okozott kényelmetlenségekért.

Értékelés: 7.70

Új hozzászólás
gpetersz          2008.10.01 05:21
"Azt meg már csak nem csinálom, hogy a fejlesztőeszköz képességeihez találok ki játékot. Ennek pont forditva kell lennie: kitalálja az ember a játékot és megvalósitja pontosan azt, ha lehet kompromisszum nélkül."

No ez itt a tévedés.... ilyenkor nem lesz a projektből semmi. Ez ugyanolyan mint amikor jön a "szervezzünk csapatot, megcsináljuk a legjobb MMO -t ami csak van" lelkesedés. Aztán lesz csapat, de nem lesz semmi belőle mivel nem a tudásra van szabva a projekt, hanem a projekt igényel valami tudást ami nincs meg.

A fenti "kitalálom majd megcsinálom" -al az a baj, hogy csinálom 2 évig a motort, meg ami kell (hiszen ezt találtam ki, és nincs kompromisszum a jómindenit), aztán elhal a projekt, meg mire kinyomom magamból a feature -t addigra már sokkal jobbak vannak piacon.

Ezt persze nem rád értettem szombatha, nálad ez biztos pont jól megy (1 éve, vagy mióta is)?

(ha a hozzászólás kicsit csípős, az csak azért van mivel a Tiéd sem nélkülözött minden rosszindulatot...)
Kuz          2007.12.16 14:48
Most ez az 'alázás' olyan dolog, hogy ha mondjuk a Superball 3000-nek jó a kamerabeállítása, simán dobogós lenne...És ahogy a pontozás is zajlott, ne csak 1-1 szempontot vegyetek figyelembe akkor, amikor azt mondjátok, h ez és ez jobb, mint az meg az, hanem az összeset!
Joga          2007.12.16 07:30
Ha Én lennék 6-odik
Kiröhögném a zsűrit, hogy hogy mehetett el ennyire az eszük :-)
Adacs          2007.12.16 05:29
Hát igen ez érdekes.
11. lettem úgy hogy Kék Kocka kalandjai alázottt be
Mégis úgy érzem hogy ez szép eredmény, hát ha még 6. lennék....
fpeti          2007.12.16 05:10
Lecsúsztam egy hellyel...már csak 8. vagyok... .. én is kitörlök mindent, hogy nézek így az emberek szemébe az utcán..
Joga          2007.12.14 11:45
Azt is csinálhatod, hogy elolvasod az értékelést, az alapján megnézed mi volt a rossz, és máskor a hibákat nem követed el....


persze csinálhatod azt is, hogy másokat okolsz azért, mert vannak nálad jobbak is....
Kuz          2007.12.12 17:43
Sajnálom, sajnos csak ember vagyok és két helyen elszámoltam a pontokat! De valahogy úgy érzem, hogy nem a pont elszámolás, hanem az 5. helyről való lecsúszás zavart jobban, vagy tévednék?
Joga          2007.12.11 11:53
Én nem kértem....Én kiérdemeltem
BerbeckU          2007.12.11 09:10
Hajrá Joga, még egy két update és kiderül, hogy te nyertél!
Kuz          2007.12.11 07:14
Modi rangot nem kérni, hanem kiérdemelni kell! (Fúúúaztaaadebölcsvagyok... )
Joga          2007.12.10 08:07
oops, télleg
Azért mégiscsak becsületes voltam, ez azér megér egy moderátori rangot, nem?: )
kicsy          2007.12.10 06:19
Joga: nem azokat adjuk össze, lásd fent
Sedrien          2007.12.10 05:47
Hmm... hányszor fogtok még update-elni?
Joga          2007.12.09 23:42
őőőő....Nálam biztos jól számoltatok?

Játékmenet: 4,5/10
Játszhatóság:4,5/10
Szavatosság: 2/10
GFX/Hang: 3/10
Szubjektív: 1/5
Szvsz ez nem 18, hanem 15....
Szal nem 12. lettem, hanem 13.

Milyen becsületes vagyok, ez már önmagában megérdemel egy moderátori rangot
sypor          2007.12.09 14:45
Azért sajnálom a helyesírás milyenségét....
Ami a programot illeti, ott a dos/win kompatibilitása miatt nem jött ösze a helyesírás.
pl az ékezetesbetűknél. é helyett elég szép í-t vagy fura jeleket kaptam
Na mind1, hát így aakult
és nem azért, nem aarok bántani senkit, de komolyan,
de én Kormi: Kék kocka kalandjai-nál kicsit erősnek tartom azt a 10.helyezetet is!
Már csak azért is, mert 0,5 ponttal többet kapott arra a csodás grafikájára, mint én....
...azért serintem ez durva! (meg ottvan még az 52%-a az én 31%-s eredményemmel szemben is)
És sorry, nem személyeskedni akartam, csak programtechnikailag kicsit hátrébtenném
a grafika miatt. Azért a következő versenyen is indulok!
bolyzsolt          2007.12.06 09:50
Tévedsz. Nézd meg a láblécet!
szombatha          2007.12.06 06:52
két részletben irtam mert sok mondanivalom van

kzprog: Irtam olyat, hogy a GM-rel csak tucatjétékokat lehet irni? Szerintem nem, de rengetek tucatjaték készült és készül most is a GM-mel (ami nem baj). Irtam olyat, hogy GM nélkül csak szenvedve lehet játékot fejleszteni? Nem, de kétségkivül nagyobb kihivás, viszont cserébe nem vagy korlátok közé szoritva.

A keretrendszerekkel a legnagyobb gond az szokott lenni, hogy mivel sok feltételnek kell megfelelniük, hiszen sok felhasználó igényeit kell egyidőben kielégiteniük, ezért általánosra kell irni és ebből következően, hát finoman szólva nem a sebességükről hiressek. A GM a sebességet illetően még 2d-ben is kivánnivalót hagy maga után, nem hogy 3d-ben. Ha keretrendszert használsz, Igy vagy úgy de korlátokba fogsz ütközni, vagy azért, mert a készitők egyszerűen nem gondolhattak mindenre vagy esetleg nagyon speciálisak a felhasználó igényei. Nemcsak a játékfejlesztést segitő motorokkal van ez igy, hanem pl a webportálkészitőkkel is ugyanez a helyzet. Pl. Joomla. Persze ez nem azt jelenti, hogy ezek az eszközök nem jók, igenis meg van a helyük. Én is használok Joomlát és nagyon kedvelem, tudom (nagyjából) mik a korlátai és ezeken belül mozgolódom. Azt hiszem ez az oldal is Joomlával készült Vagy tévedek?
szombatha          2007.12.06 06:52
Jelenleg nagykiterjedésű terrainrenderingel foglalkozom és mielőtt belemásztam volna mélyebben a témában alaposan körbenéztem, hogy a jelenleg elérhető gameengine-ek mit nyújtanak ezen a területen, hiszen nem vagyok a magam ellensége, ha valaki valamit már egyszer megcsinált és azt megosztja vele, akkor miért ne használnám. Az Ogre-t és a Irlich-tet néztem, de sajnos nem volt egyik sem alkalmas a nagysebességű és nagykiterjedésű területek megjelenitésére. Nem úgy és nem azt csinlta amire nekem szükségem lett volna, az optimalizálástra pedig nagyon kevés lehetőség van sajnos. Azt meg már csak nem csinálom, hogy a fejlesztőeszköz képességeihez találok ki játékot. Ennek pont forditva kell lennie: kitalálja az ember a játékot és megvalósitja pontosan azt, ha lehet kompromisszum nélkül.

Na de elég a szájtépésből!!! Lépjünk a tettek mezejére!

Kiváncsi lennék (de komolyan), hogy az előző minigame (mouse) versenyre készitett Trucking-ot meg lehet-e valósitanivalamilyen gameengine-nel (a Trucking multiplatform-os, de ettől most tekintsünk el) úgy, hogy legalább azt a sebességet produkálja mint a trucking. (A Trucking egyébként nincs egyáltalán optimalizálva, mivel a kéthetes fejlesztésbe sajnos már nem fért bele).

Várom a véleményeket!
Matzi          2007.12.05 14:48
Ami azt illeti lehetne több építő kritikát is írni a játékokhoz. Bár saját tapasztalatomból kiindulva a legtöbb látogató sem töri magát, hogy ilyeneket írjon. Ami azt illeti engem talán az motivál(na) a legjobban, hogy visszajelzéseket kapjak a játékaimról, nem pedig az, hogy nyerjek. Szóval az jól tudna esni, ha az akinek van ideje, és vette a fáradtságot, hogy kipróbálja, az hozzászólna pár szót a projekthez, példának okáért a zsűri... Nemtudom ki hogy van vele, de szerintem fejlesztő eszköztől független a játékélmény, és ehhez igen sokat lehet hozzászólni, hiszen nincsen közöttünk aki "laikus" lenne.

Én eddig minden játékom elkészítésekor tanultam új programozási fogásokat, de a játékélményt nem ez javítaná, hanem az, hogy rájövök miért kapok egy számomra csuklóból megoldható problémánál olyan kritikát, hogy "Már tudom miért méri két tizedesjegyig az időt!", meg "Biztos van második pálya, csak nem tudtunk odáig eljutni!". Na, ehhez kell a lelkes közönség, és az építő kritika, és tudom hogy nehéz rá időt szakítani, de ha az Offtopic és az aktuális Geri flame (olyan, minr az olimpiai láng, csa kgyakrabban van ) pörög, akkor talán erre is lenne. Bár lehet, hogy csak én gondolom így, mert amikor olyan témához igyekeztem konstruktívan hozzászólni, amihez úgy gondoltam, hogy tudok is, akkor elég erős ellenállásba ütköztem.

Na, megyek aludni, mert holnap sok ZH-m lesz.

Még valami. Gratulálok minden résztvevőnek! Jók voltunk!
Kuz          2007.12.05 14:19
Átolvastam az eddigi hsz-eket, és nem találtam kzprog és Szombatha-n kívül olyan véleményt, amiben "hideget" kapnánk...Ha csak vak vagyok, akkor elnézést . Sőt, valaki még mondta is, h a futottak még csapatok megköszönhetik az értékelést, vagy mi (most nem keresem meg megint, lusta vagyok ).
Kuz          2007.12.05 13:32
Kedves kzprog! A játék lényege a szórakoztatás! Vehetjük komolyra is a hangnemet, és megmondhatjuk kerek-perec, hogy bizony, ha fegyverrel kényszerítenek sem játszanánk bizonyos játékokkal, mert annyira játszhatatlan, vagy csúnya (netán mindkettő), mintha szándékosan akarná rontani a verseny színvonalát...Ehelyett jobbnak láttam egy barátságosabb, közvetlenebb hangnemet megütni a cikkben (pedig szívem szerint néhol...na de mind1, én nem vagyok olyan gonosz). Hidd el, jobb az, ha néhány poénnal célzunk arra, hogy ez és ez nem jó, mintha szárazan odavágunk egy tipikus zsűri véleményt. Ugyanakkor minden szót, amit én írtam, vállalok, és amennyiben a jövőben véleményt kell írnom minigame verseny kapcsán, azt nem fogom más formában tenni! Szerintem ez így jó, és természetesen sajnálom, ha neked nem ez a stílus jön be! (Annyit még zárójelben hozzá tennék, hogy rossz játékról nem fogok jó kritikát írni csak azért, hogy ne bántsak meg valakit!)
kicsy          2007.12.05 13:27
kzprog:
Pont emiatt jöttek be az említett szempontok az értékelésben, és emiatt szerepel egy 5 pontos "szubjektív" nevű szempont. Minden mást igyekeztünk objektíven értékelni. Az itt olvasható szöveges értékelés pedig az egyes értékelések alapján készült, a szabadabb stílusa nem jelenti azt, hogy nem vettük komolyan. Ugyanakkor valóban nem vettük véresen komolyan, mivel ez egy minigame verseny, nem egy milliárdos állami tender. A minigame verseny lényege meg egyszerű, pöpec kis játékok készítése viszonylag rövid idő alatt, így nem kívánjuk elérhetetlenül magasra tenni a lécet: a folyamatos nevezési rekordok szerintem igazolják, hogy pont emiatt vonzó a verseny, és ezen nem is áll szándékunkban változtatni.
kzprog          2007.12.05 12:47
Szombatha

A GameMakerrel is készíthetők "nem tucat játék"-ok és IGEN, használhatók nem eltulajdonított dolgok is (saját készítésű) hozzá! Nem a fejlesztőeszköz számít, hanem a fejlesztő kreativítása, igényessége és hozzáértése!
FZoli          2007.12.05 10:34
szombatha: Hidd el, ennél jobb elv az értékelésünkben nincs. Az egyetlen fontos dolog az, amit az arcunkba kapunk, és hogy meddig köt le. Játszottál az elmával? Ugyanazt kell csinálni 36 pályán keresztül, 7éve mégis kultjáték. Erről asszem ennyit a többit kicsy és kuz elmondták (küszködéssel szar játék vagy 1nap alatt jó gém gondolatok).

Mellesleg minigémre még tényleg nem neveztünk (számunkra fura lenne saját versenyünkre benevezni..., ettől függetlenül GP tulajok vaygunk mind, és többünk vett már részt hasonló versenyekben is...

Ahogy nézem a nézeteltérésünk csak szerinted az, hogy nem értünk hozzá, vagy hogy nem tudunk játszani. Szerintem inkább az ízlésbeli különbség.

FZoli.
molbal          2007.12.05 06:05
Ó, sajnos a társam (Füst) ragaszkodik az angolhoz, de én annyira nem erőletném... amúgy meg nincs benne hiba(helyesírási)
bolyzsolt          2007.12.05 05:49
Nincs semmi harag, szombatha. Csak más a véleményünk.
misi          2007.12.05 05:27
Szerintem annyit lehetne a következőbe változtatni ( ha már szombatha ennyire akarja ) ,hogy be raktok egy olyan részt ahol a játékot fejlesztői szemmel néztek.
Pl.:
Játékmenet: x/10
Játszhatóság: x/10
Szavatosság: x/10
GFX/Hang: x/10
Szubjektív: x/5
Fejlesztői szemmel: x/5
szombatha          2007.12.05 02:21
No maradjunk akkor ennyiben, végülis a ti oldalatok, úgy zsüriztek ahogy akartok

Várom az érdekes játékkiirásokat!

PS:
A cipőket ne felejtsétek ma este kitenni az ablakba!!!
kicsy          2007.12.04 16:16
Csak ezaz, hogy az említett játékra minden mondható csak az nem hogy tucat, szerintem az egyik legeredetibb ötlet a Speedball volt - de természetesen ott vannak a topban a Pötty építgetős-rombolgatós fícsörjei is, vagy a jumpederro gravlabdái. De korszalkotó új ötletek nélkül is jó játékok születtek: végső soron mindig a játékélmény a lényeg, és nálunk is ez volt a fő szempont.
szombatha          2007.12.04 14:47
kicsy: a Speedball csak egy példa volt a fene se akar beszélni róla, de a sületlenségekre azért ha már nagyon túlzóak, azért reagálok ha már itt vagyok.
szombatha          2007.12.04 14:42
kicsy: nem arról van szó, hogy a sok munkát mindenképpen meg kell dicsérni, de ha előre elkészitett elemekből rak össze valaki egy lapos, unalmas tucatjátékot az nem lehet értékesebb, mint egy esetleg sok munkával előálitott kicsit is egyedi játék. Tipikus példa erre ez a minigame.

Röviden: nem baj ha azért a zsüri egy kicsit szakmailag is a szinfalak mögé lát. Esetleg maga is fejleszt egypár minigame-et
kicsy          2007.12.04 14:41
Nemegészen látom ezt a minden-pályán-ugyanazt-kell-csinálni problémát, ez gyakorlatilag alapvetés a műfajba: juss el a pálya végéig, játéktól függően mily módon. Ha a Speedball abból állna hogy nyomd a balra vagy jobbranyilat attól függően merre akarsz haladni, akkor megérteném a fennakadást, de annak ellenére hogy két gombból hozták ki az irányítást, ennél azért kihívásokkal telibb játékmenetet sikerült csinálniuk. Nem akarom foggal-körömmel védeni az értékelésünket vagy a játékot, csak kicsit az esetleges unszimpátia túlzott kivetítésének érzem a helyzetet: oké, nem tetszik, van ilyen, ízlések és pofonok, ahogy kuzanth kollega írta fentebb, lehet kritikát is mondani, de némileg határokon belül maradva; valamint a megfelelő helyen -> ha a Speedballról - vagy bármilyen játékról - szeretnétek részletesebben beszélgetni, akkor a topikjában helyénvalóbb. Ugyanígy, ezen oldal elcsúfítása helyett az Underwater-folytatás reklámozását is a megfelelő helyen kéretik végezni - ezzel meg úgy vagyok, hogy ha fegyverrel kényszerítenek se
szombatha          2007.12.04 14:24
jajaj, már megin ezek a sértődések.. Valaki kap egy icipici kritikát és máris haragszik. Nem kell!

bolyzsolt: kérlek olvasd végig a mondataimat utánna válaszolok a kérdésekre.

"De ha már így szóbahoztad, valójában csinálj egyszer egy játékot a minigamre, amit 2 hét alatt összeraksz, nulláról írsz hozzá egy játékmotort, megcsinálod hozzá a fizikát, plusz a teljes grafikát"

Ööö csináltam, barátom, csináltam és most is folyamatban van egy kb. 1 éve folyó projektem amiről nemsokára a www.szombatha.hu -n informálodhatsz. (a weboldal háttérképe már a 3d-s realtime scene-ből lett kifényképezve) Remélem tetszik!
Azért az az autos game talán mégsem lett olyan rossz. ha jobban utánnaolvasol a hozzászólásoknak

---

Nem kell fejlesztő szempontból nézni a játékot. Isten ments. Szó sem volt erről, de az egy kicsit furcsa, hogy egy mindenpályántökugyanaztkellcsinálni játékot a "zsüri" elsőnek hoz ki. Próbálom megérteni a szempontokat, de azt hiszem más csónakban evezünk.

---

amint olyan projektkiirás lesz, aminek a témája érdekel, ismét részt fogok venni és várom majd én is az épitő kritikákat
Kuz          2007.12.04 14:03
És ez a verzió ugye magyar nyelven fog a köztudatba bekerülni?! Mellesleg ha elolvasnátok még1x az 1.0 értékelését, és az elhangzottak alapján készülne a 2.0, azt nagyon megköszönném (az emberiség nevében is )!
molbal          2007.12.04 11:55
Igen, a grafikát nagyrészben Füst(a társam) csinálta
ez a plakátja,
ez a logója
A második verzió hivatalos weboldala

Hát, most ott tart, hogy Füst csinálja... (szegény betörte a fejét és most sokm ideje van)
kicsy          2007.12.04 10:56
@szombatha
Egyrészt misi jól rávilágított, hogy igyekszünk egy játékos szempontjából értékelni a nevezéseket, nem fogunk senkit megdicsérni azért, mert hetek töltött éjjel-nappal egy rossz játék készítésével. Ha megtalálta a megfelelő eszközöket meg gyors módszereket és két nap alatt megírta a jó játékot, azért csak respect jár.
A másik amit rosszul látsz: a nevezések nagy részét a verseny kiírása után kezdik fejleszteni. Nyilván, nem technológiai oldalon, senki nem vág bele a nulláról grafikusmotor meg fizika írásba, és értelemszerűen felhasználja a korábbi fejlesztéseit alapul.
Abban viszont igazad van, hogy az értékelés közel nem volt tökéletes, ezért elnézést, igyekszünk tanulni a hibákból.
@Kristf: jogos, úgytűnik kuzanth nem tud számolni
Átnézzük a pontokat és megmahináljuk az eredménytáblát, remélem máshol nem csúszott be ilyesmi.
Kuz          2007.12.04 10:40
Ugye a grafikát is átdolgoztátok?

Értékeléshez szólnék :
A jövőben már a Catmoon is be fog segíteni már a kezdetektől fogva. Lévén ők egy igazi cég, sztem sok tanácsot tudnak adni, hogy mire kell figyelni, mit-hogy érdemes csinálni.
Egyébként valóban, én egy játékos szemével néztem a dolgokat, lévén nem látok a játék mögé, nem látom a kódot, a benne rejlő munkát. Ugyanakkor lesz it változás az értékelés ternén, nem kell félni ("nem fog fájni"...)!
Szombatha : várjuk a te projectedet is a következő versenyre...
Adacs          2007.12.04 10:32
Serintem a speedballnak jó a grafikája a többit majd a játéknál mondom
molbal          2007.12.04 09:23
NEM LETTEM UTOLSÓ!!!
Ui.:

AZ Underwatert teljesen átdolgotzuk! Előről az egészet... 4 fegyver eddig 5 fajta ellenség...
UW 2 demó

Sokkal jobb!
bolyzsolt          2007.12.04 09:10
"Nem tudom honnan vetted, hogy nem tetszik nekem,..."

Mondjuk innen vette:

"Még egy észrevétel: megnéztem régebben is és most is az első helyezett Speedball-t.

Régebben is és most is ugyanaz a véleményem: nincs játékélmény, mindig ugyanazt kell csinálni, ugyanaz a feladat minden pályán. Én is a physx-et használom a saját projektjeimben, de ez önmagában nem kábithat el egy komoly zsűrit."


"Pont a ti játékotok talán az egyetlen amelyik 2 hét alatt összehozható (persze úgy, hogy kész fizikai motort használtok) és ez a játszhatóságon meg is látszik. Erről irtam és ezt fenn is tartom."

Ez meg szubjektív. Ha te nem tudsz vele játszani, az a te gondod. Mondjuk ha jobban megnézed ennyi erővel minden nevezett játékot 2 hét alatt meg lehet csinálni... Éjjel-nappal, folyamatosan dolgozva rajta

"...de ha már igy szóbahoztad valójában nincs grafikája ugyhogy ilyen szempontból úgy gondolom nem lehet értékelni"

Ezt nem értem, mi az, hogy nincs grafikája?! Hát ez LOL... Nem értem, miért lettél hirtelen ilyen lekicsinylő... Vagy volt valami bántó dolog DjLázár megjegyzésében? Szerintem nem...

De ha már így szóbahoztad, valójában csinálj egyszer egy játékot a minigamre, amit 2 hét alatt összeraksz, nulláról írsz hozzá egy játékmotort, megcsinálod hozzá a fizikát, plusz a teljes grafikát. De úgysem fog menni, mint ahogyan kiderült az az autós minigamen is...
misi          2007.12.04 09:08
"így nem lenne fair egy "
misi          2007.12.04 08:15
Csak itt a zsűri úgy értékel mint a játékos és nem mint másik fejlesztő. A játékost nem érdekli hogy mennyit küszködöt vele a fejlesztő hanem hogy meddig köti le. Pl.: a mi játékunk ( Super Ball 3000 ) lehet küszködtünk mint állat , kicsit bonnyorultabb a játék elkészítése de akkor sem lehet játszani vele. Bár a kamera forgás nálam nem jelentkezett ( akkor az első pályát ezért nem bírták át vinni ennyien mert én még könnyűnek is találta ). Nem tudom mitől pörög a kamera vajon ( esetleg az egér használatot ki kapcsoljátok az új verzióba ).
szombatha          2007.12.04 07:41
djlazar:

Van egy jó magyar mondás: "Akinek inge, vegye magára"

nem irtam sem azt, hogy tetszik, sem azt, hogy nem a grafika vagy a zene a játékotokban. Nem tudom honnan vetted, hogy nem tetszik nekem, de ha már igy szóbahoztad valójában nincs grafikája ugyhogy ilyen szempontból úgy gondolom nem lehet értékelni

Pont a ti játékotok talán az egyetlen amelyik 2 hét alatt összehozható (persze úgy, hogy kész fizikai motort használtok) és ez a játszhatóságon meg is látszik. Erről irtam és ezt fenn is tartom.

Azt gondolom, hogy a legtöbbet a tisztelt zsűrinek kell fejlődni, én drukkolok nekik.

Jó fejlesztést és tanulást mindenkinek!
pgyalog          2007.12.04 05:57
szombatha: részemről nem gond a külön értékelés.

Viszont:
"Itt jelentkezett a második hiba, miszerint támadni nem tudtunk, így az ellenfélnél jobbára meghaltunk"

Hasonló kritikát másoktól is kaptam, ami különös, hiszen a 3. pályától karddal lehet pusztítani, mely folyamatosan upgradelhető (+ 4. pályán pajzs, valamint az extra képességek: falmászás, úszás, futás / Pálya részlet )
djlazar          2007.12.04 05:53
Én ehhez csak annyit mondanék, hogy én a verseny kihirdetése után 1 héttel álltam neki a játéknak.
A textúrákat mi magunk csináltuk egytől egyig kivétel a hátér. Arról én sajnos nem tehetek hogy neked nem teccik,
3-hét alatt hoztam össze, az utolsó pár napban ált be hozzám bolyzsolt segíteni. Ennyi idő alatt nem várhat az ember csodát.
Ja és a játék nagy része 95% GML-ben lett írva.
De majd a 2. rész meg mutatja hogy mire is vagyunk képesek. Remélem az már neked is tecceni fog.
szombatha          2007.12.04 05:43
Még egy észrevétel: megnéztem régebben is és most is az első helyezett Speedball-t.

Régebben is és most is ugyanaz a véleményem: nincs játékélmény, mindig ugyanazt kell csinálni, ugyanaz a feladat minden pályán. Én is a physx-et használom a saját projektjeimben, de ez önmagában nem kábithat el egy komoly zsűrit.

Szóval én azt mondom a zsűrinek komolyan el kell(ene) töprengeni az értékelés mechanizmusán és azt hiszem nekik is nagyon sokat kell tanulni, tanulni és tanulni nem csak az értékelt játékok fejlesztőinek.
Azt kell jól eldönteni, hogy mi mennyit ér és mi az ami egy projektben valóban értékes és pontokat érdemel.

Én most nem neveztem, mert egy nagyobb projekten dolgozom, de az igazságérzetemnek kellett ennyi!

Na, akkor jó tanulást mindenkinek!!!
szombatha          2007.12.04 05:24
Én is gratulálok mindenkinek!

Egy dolgon viszont nagyon meglepődtem ahogy olvasgattam az értékelést és nagyon igazságtalannak tartom: miért kellett kizárni a "Gonzo Adventure"-t? Nyilvánvaló, hogy a minigame-en szereplő alkotások 99,5%-ának a fejlesztése nem akkor kezdődik, amikor ti a témakört meghatározzátok és megjelenititek a jf.hu-n, azaz ilyen elven szinte mindenkit ki lehetett volna zárni. Csak akkor meg mi értelme az egésznek.

Szerintem, inkább valahol ott kellene határt húzni, hogy ki milyen eszközt használhat fel egy mű megalkotásakor. Pl. Semmikép ne hasonlitsunk össze egy gamemaker-rel készitett "tucatjétékot", amiben az utolsó texturáig, hangeffektig minden hmhmhm hát hogy is mondjam........ eltulajdonitott, egy olyan játékkal aminek a motorját az ember maga késziti, saját grafikával és hangokkal, önálló ötletekkel. Amiről a számitógépes játékfejlesztés végülis szól, vagyis ... szólnia kellene.
Kristf          2007.12.04 04:22
Végre megvan az eredmény mindenkinek gratuláok.

Egyébként nemigazán értem ezt a pontozást, mert akárhogy számolgattam, sosem az a pont jött ki, ami a végeredmény. Pl. a Jumpederro-nak hogy lett több pontja, ha mindenben több pontot kaptam, kivéve grafikát ahol 0.5 -el kevesebbet, és könönség szavazásban is egy hellyel előrébb végeztem. Valaki ezt megtudja magyarázni?
Asylum          2007.12.04 01:13
bonthatom a pezsgöt?
Wolfee          2007.12.03 23:12
szép eredmények, gratulálok mindenkinek
Szepi          2007.12.03 16:02
valahol azt láttam, hogy meglátjuk a GMesek milyen jók..úgy látom az első kettő helyet megkapták! grat! és mindenki másnak is
Adacs          2007.12.03 13:39
Rám jó hatással volt a cikk, hétvégén nekiállok egy pályakészítőnek, és csinálok 1-2 pályát hozzá
(és kék kocka kalandjai a legjobb , sokat játszottam vele)
kicsy          2007.12.03 12:22
Abba a grafika is benne van

Ha valakit érdekel egyébként itt eléri az én értékelésem: http://ilab.hu/jf/datas/users/6-mgpe.txt
Vannak benne javaslatok néhol - meg lehúzások is, úgyhogy csak óvatosan
fpeti          2007.12.03 12:10
Szvsz,mi, a futottunk még kategória nyertesei ajándéknak vehetjük az értékelés cikket, nagyon ott van
10-ből 6 pontot kaptam a hangra, pedig csak kettő van benne és azok is recsegnek... fúúú, nagyok kedves volt a jury
Joga          2007.12.03 11:52
Sztem inkább az utolsó előtti hármat lehet cserélgetni


Az utolsó mindenképpen Én vagyok, azt tudom
misi          2007.12.03 11:32
Gratulálok mindenkinek.
kicsy          2007.12.03 09:56
Az első és utolsó három játék sorrendje egymás között tetszőlegesen felcserélhető - különösen az első három, alig több mint egy pont különbség van köztük
bolyzsolt          2007.12.03 09:48
Gratula mindenkinek! Ezen a versenyen már tényleg színvonalas alkotások voltak, szemben az előzőkkel. Csak így tovább!
djlazar          2007.12.03 09:23
Én is gratulálnék az összes nevezőnek. Nagyon jó játékok készültek, várjuk a következő versenyt.
Bacce          2007.12.03 08:53
Gracca mindenkinek... nagyon zsír lett a verseny... az eredmények kitalálásának ideje reméljük nem teremt hagyományt.
Nem értem hogy miért lett szegény Icefox így meghurcolva, simán vagy 3-4 játékot maga mögé utasított az én véleményem szerint.. pl azokat amik el sem indultak. /gonosz vagyok, bocs/ Joga, nem a győzelem a részvét hanem a fontos.
Szóval vannak még szépséghibák, de a "cikk" az jó lett... így tovább.. és sok szerencsét mindenkinek a következő versenyhez, ami remélhetőleg minél hamarabb itt lesz.
PowR          2007.12.03 08:18
Én is szeretnék mindenkinek gratulálni!
Ahogy elnézem a dobogót...a zsűri a kerek dolgokat szereti
babiok          2007.12.03 08:04
Gratula
Bár azt nemvártam hogy az Icefox utolsó lesz
gaborlabor          2007.12.03 07:28
Nicsak, működik!

Akkor hadd gratuláljak itt is a résztvevőknek, a helyezetteknek pedig külön is!

Külön köszönet illeti a zsűrit, amiért végre kitették az értékelést. Köszönjük.