játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Minigame Monochrome eredményhirdetés 2008.06.18 06:30



Minigame Monochrome

Szokás szerint késünk az eredményhirdető cikkel, noha ezúttal az elszántabbak már megtudhatták a végeredményt. Viszont nem a végeredmény a lényeg, hanem a móka és kacagás, úgyhogy reméljük emiatt senki nem esett hatalmas pánikba. Igyekszünk egyre alaposabban értékelni a beérkezett nevezéseket - melyből megint több lett, mint az előző versenyen -, és használható visszajelzéseket adni róluk - tehát még több szövegelés lesz a sorrend kihirdetése előtt: türelmetlenek legörgethetnek, de reméljük tanulságosak lehetnek mindenkinek az értékelések, vagy rálelhetnek egy még ki nem próbált gyöngyszemre a nevezések közül.
Fontos változás a zsűriben, hogy ezúttal négy elszánt törzstag segítette az értékelést, így nem csak terhet vettek le a vállunkról, de az eredmények is több ember véleményét tükrözik, ami reméljük igazságosabbá teszi a sorrendet. A zsűri extra tagjai voltak tehát: beast, Orphy, ShAdeVampirE és TheProGamer, köszönjük a segítségüket - ha nem indulnak a következő versenyeken, és nem lett elegük az egészből, akkor legközelebb is feltűnhetnek a zsűriben! :)
Nyeremények terén - hála FZoli fáradhatatlan munkájának - ismét új magasságokba csaphatunk, több eredeti játékkal és magazin-előfizetéssel lesznek díjazva a legjobb művek - a cikk alján majd kiderülnek a részletek.
Még egy újdonság, ezúttal egy video is készült, elsősorban a GDF-es bemutató kedvéért, de természetesen megnézheti bárki, a cikk közepén lesz majd eldugva. A nevezések egy része mellett néhány korábbi verseny legjobbjairól és a garázsprojectek legszebb pillanatairól láthattok benne mozgó- és állóképeket.
Most térjünk rá a nevezések szöveges értékelésére, kb véletlenszerű sorrendben. Mindenki amennyire lehet a neki tetsző játékokról írt, és sötétkékkel belekontárkodott kuzanth.

Stickman Comic - Dragonzap

Stickman Comic - Dragonzap
A játék első ránézésre sokakban keltheti azt az érzetet, hogy ez a játék egy az egyben a kiírásban is szereplő Shift klónja. Valamilyen szinten persze van kapcsolat a Shift és a Stickman Comic között, ami körülbelül annyiban jelentkezik, hogy mindkettő fekete-fehér színkombinációval operál és mindkettőben pálcika emberek szerepelnek.

Itt máris jön az első különbség: míg a Shift egyetlen pálcikaember irányítását bízza csak ránk, addig a Stickman Comic kettő különböző „dimenzióban” lévőét (értsd: egyik a fehér világban, másik a fekete világban létezik, egy időben, egymástól nem függetlenül!). A játékmenetnek ebből a részéből adódik a játék hihetetlenül sok lehetőséggel kecsegtető fő erénye: a 2 irányítható karakternek össze kell dolgoznia, a legtöbb pályán e nélkül lehetetlen végigmenni.

Az irányítás egyszerű, legtöbb helyen magától értetődő, azt a pár kellemetlenséget ami a határidős verzióban még zavaró volt nagyjából már ki is javították a fejlesztők mostanra (pl. le-fel gombok felcserélése a 2. játékosnál). A grafika is teljesen megfelel, néhol látszik, hogy nem volt idejük a fejlesztőknek jobban kidolgozni a verseny végéig néhány részletet, és a comic (képregény) stílus sem jön át eléggé, főleg a Space Bang-hez hasonlítva (pedig az a pár dolog ami a képregény stílust hivatott képviselni a játékban, azok nagyon hangulatosak: pl. a kövek tologatásánál a hangok „kiírása” nekem személy szerint nagyon bejött; remélem a jövőben ezen a részen is fejleszteni fognak és még több ilyen kis hangulatos részlet kerül be a játékba), de összességében egyáltalán nem volt zavaró, szívesen nézegettem a játékot (bár ebből a szempontból a legtöbb benevezett játék jól teljesített, mindegyiknek megvolt a maga grafikai varázsa, a sajátos hangulata, stílusa).

A játékmenet egy picit lassú volt számomra, semmi nem indokolta, hogy a karakterek ilyen lassan mozogjanak, de ez is megszokható. Külön dicséret jár az olyan apróságokért, mint a halál és unalom animációk, ezek nagyon ellettek találva, viccesek és szépek ;) A fejtörők általában okosan ki lettek találva, gondolkozni kell rajtuk, bár az idő rövidsége itt is meglátszik, de már most is élvezetes volt játszani a játékkal.

A játék persze még sok helyen bővíthető, egy többjátékos mód (amit már szintén beígértek a fejlesztők ;) ) például hihetetlen sokat dobna a játékon, amit mondjuk egy internetes top-lista és csak 2 külön játékos által játszható mód egészíthetne ki, ezzel is páros fejtörésre, egyre gyorsabb megoldásra ösztökélve jó pár lehetséges játékost. A grafika is fejleszthető, nem feltétlenül high-tech stílus felé, inkább a képregény beütést kéne erősíteni. Kényelmi funkciók közül a gamepad támogatás az, ami nekem hiányzott a játékból (a játékmenethez tökéletesen illene), valamint az intro is jobb lenne, ha léptethető lenne (saját tempóban olvasható, mert az biztos, hogy ez a jelenlegi a legtöbb embernek vagy túl gyors, vagy túl lassú, de semmiképp sem tökéletes). (Én sajnáltam továbbá azt, hogy ha véletlenül rossz helyre tolunk egy követ (hehe, "eltoltuk..." :) ), akkor bizony csak saját szemfülességünk/türelmünk hiánya az, ami segít, hogy újrakezdjük a pályát, mert a program bizony nem szól. A "GRRRR", "BUMM" és hasonló feliratokért viszont nagyon oda voltam, meg vissza! :))

Összességében a Stickman Comic egy hihetetlenül jó játék, nagyszerű alapötlettel, elképzelhetetlenül sok lehetőséggel (főleg interneten, multiban jelentős az innovációs faktor, a masszív multiplayer támogatás pedig a jelenlegi trendek szerint egy igen jövedelmező dolog). A grafika fejleszthető és fejlődni is fog (már kaptunk is képeket a fejlesztőkről az új, 3D-s környezetből. Meglátjuk hogy sikerül nekik átültetni a 2D-s játékmenetet 3D-be, én csak drukkolni tudok nekik). Minden tiszteletem a fejlesztőké, megérdemelten lett első ez a garázsproject.
ShAdeVampirE


Delta Gladiators

Delta Gladiators
Egyszerű shoot 'em up-ról van szó monokrómosítva, az alapötlet nem éppen a legkreatívabb, a "háttérsztori" pedig teljesen felesleges (tipikusan az a helyzet mint az Unreal Tournament-nél volt anno, nem kell hozzá sztori, abszolút nem érdekel hogy miért lövöm le a többieket). Ennek ellenére nekem személyes kedvencem lett a játék (és ezzel nem csak én voltam így - igen, hasonlóképp szólhatok én is). (Nálam ez a játék forradalmasította ezt a felülnézetes lövöldözős stílust...)
A megvalósítás profi lett, minden apró elem a helyén volt, a grafika nagyon tetszett annak ellenére, hogy az elemek nagy része annyi háromszögből állt, hogy azt a két kezemen meg tudtam számolni. :) Sokan panaszkodtak, hogy az egész kiált azért, hogy színesben legyen megvalósítva. Én nem értek ezzel egyet, tökéletesen jó ez így, ahogy van, külsőleg az egész nagyon minimalistának hat, de ez abszolút nem zavaró, sőt nagyobb csatáknál még előny is. A másik dolog amit szerettem benne az a pörgőssége. Aki játszott vele, annak gondolom ezt nem kell ecsetelni, tipikusan olyan játékról van szó amit 120/80-as vérnyomással, félkómában nem lehet játszani! Az utolsó dolog amit kiemelnék az maga a játékmenet. Mindenki úgy tudja játszani, ahogy neki kézre áll, lehet taktikusabban is tolni, de tökéletesen működik a Serious Sam módszer is (előre+tűz gombok betámasztása majd eltorzult fejjel hörgés). A játék folyamatosan pörög fel, először csak lézerágyúkkal megyünk és az ellenfél is kevesebb, cserébe annak a kevés ellenfélnek a rakétái elől nem kis meló elugrálni. Majd megkapjuk a rakétákat (normális esetben :) ), az ellenfelek száma megugrik, viszont a tűzerőnk is jelentősen megnő. A villámok megszerzésével szabadul el a pokol, förtelmes tűzerő kerül a kezünkbe és ezzel együtt megkezdődik a megnövekedett számú ellenfelek nagyipari aprítása. Innentől kezdve nincs értelme taktikázni (bár még mindig van rá lehetőség és ugyanolyan hatékony mint a run'n'gun), bele a sűrűjébe aztán hadd szóljon. Ilyenkor néz ki igazán durván a játék, a képernyő jelentős részét a lövések és utóhatásaik borítják be. Ugyanez színesben átkozott kaotikus lenne. A power up-okat már meg sem említem azok jelenléte már csak hab a tortán (dual damage rulz' :) ) Kisebb, de lényeges pozitívumok: korrekt menü, pályák TGA formátumúak (ebből arra következtetek hogy bárki készíthet pályát speciális eszközök nélkül és ez nagy előny). Összefoglalva az egészet, én nagyon élveztem a játékot (Én is, én is! Ha nem a munkahelyemen lettem volna, még toltam volna egy kicsit, de páran már fura szemmel néztek rám...). Azoknak pedig, akik nem találták lényegét üzenem, hogy ne is keressék! Itt nem valami célért kell küzdeni, nem sztorit játszunk végig, hanem egész egyszerűen lövünk mindenre ami mozog, vagy visszalő. Feszültséglevezetés és adrenalinbomba semmi egyéb, és pont ez a nagyszerű benne. Nem csak a kimunkált történettel rendelkező dolgok lehetnek jók. :) (Annyit még, hogy az irányítás szerintem fenomenálisan fantörpikus, szerintem a minigame történetében az eddigi legjobb. Mindent egybevetve nálam ez az egyik tuti befutó!)
TheProGamer



Az Utolsó Túlélő - Czentnár Simon

Az Utolsó Túlélő - Czentnár Simon
Az Utolsó túlélő az egyik olyan játék a versenyzők között, ami nem a jól bevált fekete-fehér színösszeállítást használja, ráadásul a két színt igen kellemesre sikerült megválasztani. :) A menü szép, könnyen kezelhető, a segítség menüpont alatt elég információt kaphatunk a játék céljáról, és a fontosabb tudnivalókról, méghozzá képekkel is illusztrálva mindezt! A játék három különböző nehézségi fokozatban játszható, bár ezek között nagy különbséget nem sikerült felfedeznünk. A hangokat és a zenét külön szeretném kiemelni - szerintem nagyon el lettek találva, tökéletesen illenek a játékhoz, tovább emelve annak színvonalát. :király

Történetünk szerint a jövőben egy, az emberiség kezén levő bolygót megszállnak az idegenek. A játékoson kívül mindenki meghalt, s az utolsó túlélő élete végéig védi a bázist, és az emberiség egyik legnagyobb felfedezését - a bolygó titkát.

Űrhajónkat az egérrel vezérelhetjük - többek szerint kissé körülményesen, de azért hozzá lehet szokni. 100 életünk van, amit az apróbb koccanásokkal viszonylag gyorsan el lehet veszíteni - tehát repüljünk óvatosan! (Szerintem az irányítás annyira kacifántos, hogy ember legyen a talpán, aki az űrhajót megfelelően mozgatja. Túl sokra nem is vittem, mert mindig meghaltam az ütközések következtében.)
A jobb gombbal aktiválhatjuk vonósugarunkat (ezzel tudjuk felvenni a gyöngyöket), a bal gombbal pedig lőhetünk (ha van nálunk lövedék).
A pálya két szélén itt-ott megjelenő gyöngyöket felvéve vásárolhatunk lőszert, illetve életet - ezt nehezíti, hogy a gyöngyök egy idő után eltűnnek, szóval gyorsnak kell lennünk! Egy gyöngyért cserébe 3 lövedéket, vagy 5 életet kaphatunk. (Azt, hogy a gyöngyök nem egy képernyőn vannak, ráadásul gyorsan el is tűnnek, igen nagy negatívumként éltem meg.)

A cél egyszerű: meg kell védeni a bázist.
Persze ezt megoldani már nem is olyan sima ügy - az idegenek autóikkal két irányból is érkeznek, tehát folyamatosan őrjáratoznunk kell.
Ha egy autót nem sikerül időben kilőnünk, és beér a bázisba, akkor azt 20 életünk bánja...
A játék addig tart, amíg el nem fogy az életünk - legalábbis, amíg én bírtam, nem találkoztam felmentő sereggel...:D (Özzekh, hát te vagy az utolsó túlélő, mégis milyen felmentő seregre vártál? :D)

Összességében egy igen kellemes kis játék az Utolsó Túlélő, 5-10 perces gyors kikapcsolódásra ideális.
Orphy


Physics Ball

Physics Ball
Előző versenyünk győztes játékának fejlesztői ezúttal is hasonló, bár szerintem még annál is jobb oldalnézetes labdázósdival rukkoltak elő, a Physics Ballal. Sajnos a két használható szín minél ötletesebb felhasználását, játékmenetbe épülését ebben az esetben nem nagyon figyelhetjük meg, ami meg is látszik a helyezésén: egy másik versenyen ez is tuti befutó lett volna.

Bár sok hasonló vonás van korábbi versenyünk Speedballjában és mostani nevezőnkben, mégis teljesen más játékélményt nyújtanak. Míg az előző játékban egy labdával kellett végigszáguldanunk a pályán, itt és most egerünkkel különböző tárgyakat (álló és fekvő rudak, háromszög, kocka, kör) pakolhatunk a pályára, amikre aztán valósághű fizikai erők hatnak és pattognak, gurulnak, csúsznak és repülnek szanaszét a pályán. Mindezzel azt kéne elérnünk, hogy a pályán lévő elég gyászos megjelenésű, tökfekete labdát mozgásra bírjuk, majd bejuttassuk a célba. Az irányítás teljes mértékben egérrel történik, görgővel váltogathatunk a létrehozandó tárgyak között, bal egérrel létrehozzuk azt az egérpozícióban, jobb gombbal pedig egy egérnél lévő tárgyat tüntethetünk el. (Kár, hogy a felhasználható elemek száma nincs korlátozva (ugye?), illetve nincs olyan pontozás, ami a felhasznált elemek számától függne.)

A fizika nagyon jó, hibákkal nem nagyon találkoztam, inkább csak vicces szituációkkal, zavaró fizikai bugokkal nem. Elég jól lehet trükközni a tárgyak szándékos beragasztásával, vagy
"egymásbateremtésével". A vízszintes rúd például egyik végénél beszorítva remek ugróléc lehet, de feketegolyónk szélébe egy másik golyó létrehozásával puskagolyóként lőhetjük azt el, stb. :)

Hátrányként én némi kompatibilitási gondot hoznék fel. Néhányan akik már próbálták, panaszkodtak, hogy laptopon, egérgörgő híján nem tudnak tárgyat váltani. Bár ha jól tudom ez már a határidő után javítva lett alternatív gombok használatával, én a versenymunkában sem voltam bajban, az eee pc-m touchpadjának scrollja tökéletesen megfelelt. Ellenben a képernyőfelbontásnál voltak némi zavargások, asztali gépemen csupán videórögzítés közben látszott visszajátszáskor, hogy az egér nem ott jelenik meg a képernyőn, ahol kéne (ismétlem: élő játékban jó volt), de a notimon bizony már játék közben is el volt csúszva, köszönhetően gondolom az egyedi képernyőfelbontásnak (800x480). Ez számomra attól még nagy feketepont, hiszen nem tudtam bárhová magammal cipelni, a fent lévő speedball meg azért kezd már unalmassá válni :) (jelzem a félrecsúszó egér itt is jelenvélő hiba, de mivel ezt nyilakkal kell irányítani, egerészni csak a menüben kell, így nem vészes...)

Ami pedig nagyon hiányzott, az egy toplista. Bár a "készítők" menüpontban írva vagyon az elért pontszám, ez a játék egy időmérős (online?) highscore tábláért kiált :). Nem tudom ki ismeri az elasto maniát, de kicsit tanulni kéne tőle, és kultjáték lesz. :)

Összességében: engem lekötött, és nem ereszt :) Jó vele a játék, lehet vele megfontoltan, de lehet vele észnélkül rögtönözve (ez a jobb szerintem :)) is játszani. A grafika pont elegendő, igazából ez színesben sem lenne ennél élvezetesebb, mégis, valahogy nem illik rá a fekete-fehér séma. Várjuk a fejlesztők legújabb agymenését a következő versenyen is :)
FZoli


Pihenő




BrainQuest

BrainQuest
A mezőny egyetlen kalandjátéka, ami igencsak vegyes érzelmeket váltott ki a zsűriből. A kalandjátékok nem a kifejezetten pörgős játékok sorába tartoznak, és sokan fel is adták, mikor 10 perc alatt nem jutottak túl a vakondon (kifejezetten sértett a békakirály "ultraintelligens (???)" megjelölése, akinek kaját kell hozni :D).

Ennek a műfajnak megvan a maga varázsa. Emlékszem, amikor hajdan, még c64 alatt ugyanazzal a kalandjáték/rpg-vel játszottunk a haverral. Emlékszem az izgatott telefonhívásokra, amikor valamelyikünk talált egy új tárgyat, vagy rájött valamire. Az információkat, térképeket egy egész, külön füzetben tartottuk nyilván... Hónapokig küzdöttünk a játék feladványaival, mint két igazi nyomozó. :)
A BrainQuest visszahozott valamit ezekből a régi emlékekből - ez volt az a játék, amit az értékelés után is elő kellett vennem, mert csak nem hagyott nyugodni, hogy vajon az éppen aktuális valómon (vakond, madár...) hogyan tudnék továbblendülni...

A játék info menüje rövid tájékoztatást ad az elérhető parancsokról, a start-ra kattintva egy rövid intro adja meg az alaphangulatot:

Nem más vagy, mint egy kakas agya.
Meguntad, hogy világ életedben hülye legyél, ezért fellázadtál gazdatested ellen, hogy tapasztalatokat szerezzél a világból, és megtaláld a tökéletes gazdatestet, amiben leélheted az értelmes életedet ahelyett, hogy egész nap a dombon kapirgálsz.


A játék folyamán velünk azonos szintű lényeket tudunk megszállni (elsőre az alien agyzabáló ugrott be), őket irányítani, feladatokat megoldani. Ha a megfelelő feladatokat elvégeztük, szintet lépünk, és lehetőségünk lesz magasabb szintű lények testét is elfoglalni.
A cél nem a Magyar Tudományos Akadémia örökös tagjai közé kerülni, de valami hasonló: a lehető legmagasabb intelligencia-szintet elérni.

A játék grafikája eléggé egyszerű, talán egy képregényhez lehetne hasonlítani (nekem speciel kifejezetten tetszett a stílus).
Volt, aki szerint ehhez a stílushoz nem való a minimál-grafika, másoknak nagyon tetszett - mindenesetre a kiírásnak, és a célnak megfelelt. :)

Zene nincs, hangok csak elvétve - az intrónál pl a sikítás először a szívbajt hozta rám... :D (én is majdnem szívszélütést kaptam a hangtól, de sebaj.)

Az irányítás ugyan csak klikkelésből áll, de hát ki mondta, hogy mindig a wasd ctrl alt F5 1 2 <- Z 6 P 8 kombóval kell menni...? :)

A játékmenet szempontjából osztom azok véleményét, akik szerint kicsit nehézre sikerült a játék...
Az elvégzendő feladatok megoldását néha elég nehéz megtalálni, nincs, vagy igen kevés utalás található rájuk.
Nagyon hiányzik továbbá egy mentés-töltés funkció is.

Összességében nekem tetszett a játék, kellemes perceket töltöttem el vele, amíg két kis segítség után sikerült eljutni a végéig.
Orphy

upz!

upz!
Noha a játék nem az eredetiség mintapéldánya, és több társával együtt a játékmenet itt sem a két szín köré épül, azért kellemesen el tudtunk játszani vele. Adott egy repülő, egy pálya, néhány mozgó/statikus akadály helikopterek, tornyok, léghajók, etc formájában, és ezek közt lavírozva kell bejutnunk a célba úgy, hogy ne ütközzünk egyik akadályba sem. Na, ez azért nem ennyire következetes a játékban, mert a hőlégballonnak kétszer-háromszor is nekimehetünk. Hogy miért? Hát mert...passz. :)
Alapvetően a próbálkozz-de-úgysem-sikerül-elsőre elv köré épülnek fel a pályák, abszolút fogalma sincs a lelkes játékosnak mi fog várni rá a következő képkockákban, csak mikor már nekifutott néhányszor, és nagyjából megjegyezte, hogy hol-mire számítson. Ha pedig már úgyis mindegy, akkor érdemes rátaposni a szóközre és végigszáguldani a pályákon, előbb-utóbb úgyis összejön, és így még pörgős is, főleg ha nem kapcsoljuk ki a játék alatt szóló Tankcsapda számot. (Hiányzott még valami pontozás, amivel sajnos nem találkoztam 4 pálya után, így jobbára kikapcsoltam, mondván minek szenvedjem 8-szor, 10-szer végig ugyanazt? Pedig pont az ilyen típusú játékok azok, amik szinte könyörögnek azért, hogy legyen bennük valami lista a kapott pontokról, vagy valami hasonlóról. Kár érte...)

A játékban kellően sok pálya várja a repkedni vágyókat, és újrajátszhatóság szempontjából is helyén van, mivel úgyse emlékszik az ember pár nap múlva, hogy melyiken mi volt. Grafikailag teljesen korrekten lett kivitelezve, világos instrukciókat kapunk az irányításra vonatkozóan, és teljes, befejezett játék benyomását nyújtja minden részlet.

Ja, még annyit, hogy miért kisbetűvel írják a játék nevét?

kicsy, kuzanth

Feketén fehéren

Feketén fehéren


Lassan lincshangulat alakul ki a zsűriben a java appletes játékok ellen, mivel csak úgy gyilkolják a böngészőket, de szerencsére nekem sikerült problémamentesen akcióba lendülni, mikor erre a gámára került a sor.
A játék egyike azon keveseknek, melyekben a kétszínűség központi elem, még ha ezért néhány Shift-klón jelzőt is kap a felületes szemlélőktől. A hasonlóság ellenére azért tudjuk értékelni az ötletet, jó és változatos kihívások elé állított a játék, noha több helyen felemlegettük a pályatervező rokoni szálait: sajnos túlzottan sokszor kell potyára váltogatni, mikor mindkét dimenzióban mászkerálnak a kerekes szörnyek, és legalább egy kisebb matematikuscsapat kellene az éppen nem látható gonoszok pozíciójának fejbentartásához és az optimális váltási pont kiszámításához. Ezt a kellemetlenséget, meg a böngészőfagyasztós nehézségeket leszámítva újabb jó kis számtechórás játék kerülhet fel a mókatárunkba, az eddigi tapasztalatok alapján úgysem fog kisujjból sikerülni egy pálya sokadik újrajátszásnál sem.
kicsy

Flashlight

Flashlight
Nagyon tetszett mindenkinek az ötlet, eredeti, jó, kétszínes (a menü faxa, nem kell ezt túlspilázni, egyszerűségében rejlik a tökéletessége. Továbbá jó, hogy van olvassel.txt!). A kivitelezés is teljesen rendben van, azonban valami hiányzott a játékból, és túlzott nehézsége miatt nem tudott hosszabb távon lekötni. Talán a tüskék voltak azok, melyek abszolút nem illettek a képbe, és teljesen tönkretették a lelkes játékosok délutánját (igen...). Sokszor a még felderítetlen sötétségbe kell ugrani, ekkor a legváratlanabb helyeken leszünk felnyársalva, de a már bejárt, de aztán az alternatív kapcsolóknak hála fénytelenségbe borult területekre is félve merészkedik vissza az ember. Zseblámpával már barátságosabb a helyzet, de még kellemesebb lenne, ha szabadon világíthatnánk a környékünkre vele, így felfedezhetnénk pl. a fejünk felé telepített csapdákat. (Én rájöttem, hogy ha tüskés mezőre lépek (ahol a karakterem egy hangon pendül a nem eltúlzott hang effect-tel ) és gyorsan továbbfutok, akkor az egymás mellett álló ilyen mezőket 1-nek veszi, és nem halok meg (Iz disz a csít orö fícsör?)...)

Pályaelemek tekintetében bőségesebb felhozatallal ki tudnánk békülni, de lehet hogy csak senki nem jutott el a részletgazdagabb pályákig. Összességében az ötlet és a potenciál miatt jó helyezést ért el a játék, és reméljük ez további csiszolásra motiválja a fejlesztő kollegát.

Valami zenét el tudtam volna képzelni a játék alatt, bár így a Through the Fire and Flames-szel a háttérben (lévén nem volt zene, benyomtam valamit) jó volt ez is. Mindent egybevetve egy jó, de sajna pont a hangulati elemek hiánya miatt számomra felejthető alkotás.

kicsy

Spacebang

Spacebang
Jó kis délutáni zúzás, komikus grafikával. Jól kivitelezett az egyre nehezedő játékmenet, ami bár alapjában véve nem túl változatos, az invertálások és a folyamatos gyorsulás fenntartja az adrenalin-szintet, a grafika és néhány beszólás pedig emlékeztet rá, hogy véletlenül se vegyük túl komolyan az egyszemű-irtást. Egyszerűsége és az eredeti ötlet hiánya hozható fel negatívumként, jó pont viszont a kétszín belekavarása a játékmenetbe a pálya ki/megfordításával. A túlméretezett űrhajók a haladást viszont nehézzé teszik, a sikertelenség pedig hamar feladásra kényszeríti egyszeri játékos lelkünket.
kicsy




Break in

Break in
Böngészős és logikai játékkal indulni már külön-külön is felér egy lábonlövéssel, a kettő együtt tehát nem biztos hogy jó döntés volt! :) Nekem mindenesetre bejött a játék, noha nem próbáltam ki minden játékmódot, de ez volt az, amivel a határidő éjszakáján vagy egy órát elszórakoztam. Megint a számtechórásjáték címkét fogom használni, tényleg bármikor jó szórakozás lehet egy logikai játékokra vevő léleknek, ha a pályaválasztás, mentés-betöltés kicsit emberbarátabbá lesz varázsolva - nem biztos, hogy korlátozni kell a magasabb pályák, illetve az egyéb játékmódok elérését teljesítmény függvényében. A többféle játék igensok pályája biztos nem fog egyhamar kimerülni, így tényleg csak ajánlani tudom a műfaj unatkozó rajongóinak - noha egyértelműbb instrukciók sokat segítenének az eladásokon szélesebb körökben is.
kicsy

Elolvasván az adatlapot, nekem akarva-akaratlanul is az Oblivion jutott eszembe. Sokat szöszöltem ott is a zárnyitással, de itt nem sokra mentem az eddig megszerzett tudásommal!
Biztosan csak az iq-m kevés, de én ezt a játékot nem értettem. Valami kézzel foghatóbb segítség jól jött volna, lévén abból a leírásból kétlem, hogy minden játékos érti, hogy mi a feladat. Sry!


Real Game

Real Game
Nyugis fizikás játék, a sok pályának köszönhetően elég sokáig le tudott kötni - ezek önmagukban is változatos kihívások voltak, de a folyamatosan kapott új játékmódok még ezt is feldobták (még a mellettem ülő munkatársam is megdícsérte, sőt egyik pályán segített is...). Elég kellemetlen negatívum, hogy a szimuláció pontatlan, és két lefutás eredménye között lehet különbség, így korábban már működő részeket kell utólag korrigálni, vagy addig próbálkozni, amíg nem fut le rendesen. Tetszettek a real-time instrukciók, a grafika funkcionálisan egyszerű, a zene viszont néhányakat irritált (személy szeint én csak egy jó kis metal zenét hiányoltam az egész játékból).




Gombok Háborúja

Gombok Háborúja
A játék nem túl eredeti, és még csak nem is szép, bántja a szemet és nehéz átlátni (nem tudom miért nem lehetett ezeket a csúnya pacákat rendesen felhelyezni a táblára, mert igen-igen el voltak csúszva, továbbá jó lett volna rendesen megrajzolt fehér és fekete pontokkal helyettesíteni őket...és ha már fekete pontnál járunk, mivel nem lehet választani, hogy melyik színnel akarok lenni, ezért még egy fekete pont :D). Sokan a gép lépéseit sem tudták követni. A grafikai hiányosságokat ugyanakkor elnéznénk, de pontosan ilyen játékszabályokkal nem egy játékban találkoztunk már, ezért pedig haragszunk.





Emanon

Emanon
Az intro mindenkit nagyon megfogott, még a GDF bemutatót is ezzel nyitottuk! :) Sajnos a játék viszont nagyon egyhangú és unalmas - úgy tűnik sok rész nem készült el időben sajnos. A kutyák/farkasok/hörcsögök legerelyezése, majd továbbballagás nem éppen a kihívás és az izgalmas játékmenet definíciója, a hangoktól pedig többen falra másztak. Az intró mellet pozítvumként az egész grafikai kivitelezés ott szerepel, és kiváncsian várjuk mi sül ki a játékból, ha esetleg befejezésre adja a fejét a készítő. (A karakterünk ugye nem csak engem emlékeztet 'Kákabélű'-re a south parkból? :D)




Monolings

Sajnos nem készült el játszható verzió a határidőre a játékból, viszont a fejlesztése szerencsére nem állt meg, reméljük hamarosan tolhatjuk :)

Crazy Train

Szintén nem sikerült játszanunk a határidős verzióval, egy későbbiben már kipróbálhattunk egy rövid pályát. Ötletesnek tűnik, várjuk a kész játékot.


A végeredmény





1. - Stickman Comic


2. - Delta Gladiators


3. - Flashlight



4 Physics Ball


5 Real Game



upz!


Break in



Spacebang


Utolsó túlélő



Feketén Fehéren


BrainQuest



Gombok Háborúja


Emanon





Nyeremények



Az első helyezett nyereménye fejenként féléves Gamestar előfizetés, a második-harmadik helyezett pedig egy negyedévig lapozgathatja a játékmagazin legfrissebb hasábjait.
Az Invictus jóvoltából továbbá az első három helyezett egy-egy eredeti Cross Racing Championship játékot tolhat majd, az első két csapat polca pedig még egy-egy Monster Garage jósággal lesz gazdagabb.
GamestarCross Racing ChampionshipMonster Garage

A nyertesek PM-ben jelentkezzenek FZolinál, a levélbe írják bele teljes nevüket és postai címüket, ahova mehetnek majd a nyeremények és előfizetések! (Előfizetésből, valamint a játékokból is csapatonként jár egy-egy - a játékokat így pont el tudjátok osztani, előfizetés ügyében viszont még tárgyalunk, hátha sikerül fejenkénti konstrukciót kialkudni)

Köszönjük mindenkinek az indulást a versenyen, ismét többen vágtatok neki mint a korábbi megmérettetéseken, és ismét sok jó játék került ki a kezeitek közül.

A következő versenyen igyekszünk visszatérni az egyszerű alapokhoz, sok extrafelhajtás nélkül, mielőtt kinőné magát a minigame formátum :)

JF.hu Team

Értékelés: 8.80

Új hozzászólás
Carlos          2008.06.24 01:18
Hihetetlenül tehetséges emberek vannak itt, le a kalappal! Ezt jobban kellene reklámozni!
Asylum          2008.06.20 14:48
én nem nagyon füznék hozzá semmit csak a kötelezö jellegü "grat mindenkinek" -et.
Wolfee          2008.06.20 11:08
grtz mindenkinek
nálam a sapce bang jobb helyen végzett volna
Kristf          2008.06.20 02:06
Szerintem csak ásított egyet...

De vissza a témához, szerintem, a Spacebang és a BrainQuest jobb helyet érdemelt volna, meg talán a Feketén fehéren is.
Adacs          2008.06.19 14:57
Szerintem relatív. Mindenki olyan platformot válasszon ami neki megfelelő. Ha neki a lefagyós böngésző (vagy rózsaszín kvarcóra) jön be akkor szíve joga, de ha már tud kvarórára játékot írni akkor van annyi esze hogy felfogja hogy ez mivel is jár.

vargarob6: yawn
Akartad mondani yarp? (Aki nem vágja az néze meg a HotFuzz-t)
vargarob6          2008.06.19 08:52
yawn
gaborlabor          2008.06.19 07:32
Tényleg, ha valaki valamilyen egzotikus platformra ír játékot (karóra rulz ), akkor az alapból hátránnyal indul, csak mert nem tudja minden zsűritag elindítani? És pl. a grafika összehasonlítása az relatív, vagy senkit nem érdekel, hogy egy böngészőben futó progi nem fogja lenyomni az xbox360-as game grafját?
kicsy          2008.06.19 06:53
Nekem nem
Adacs          2008.06.19 06:11
És fagyott is rendesen
Kuz          2008.06.19 02:01
Nincs kikötés, hogy mire írod a játékot, bár nem biztos, hogy pl mindenki rendelkezik Wii-vel, PS3-mal, etc. Írhatod böngészőre a gémet, csak ne fagyjon (<-- ezt így kell írni? ) szét tőle a IE/FF... Most is volt böngészős alkotás!
paragliding          2008.06.19 01:37
Az a lényeg, hogy indultatok, hogy vagytok olyan szinten, hogy ott legyetek a mezőnyben!
Nem baj, majd ha lesz olyan verseny is, ahol böngészőre írt játékokkal lehet nevezni, akkor én is tudok indulni
bolyzsolt          2008.06.18 23:47
Én egyébként örülök is a 6. helynek, mert így lelkifurdalás nélkül indulhatok a következő versenyen.
Matzi          2008.06.18 14:38
Végre ez is megszületett!

Gratula mindenkinek!
Kicsit meglepett, hogy bár alig volt időm, mégis a szokásos középmezőnybéli hely lett az enyém. Majd ha legközelebb jobb időben lesz a verseny, szebb játékot írok. Azért örülök, hogy így is vannak olyanok, akik a nehézség ellenére szívesen játszanak a játékaimmal.
(Legközelebb valami engine alapú demózást is beleteszek, hogy mindenki pontosan értse a feladatot. )
czsimi          2008.06.18 13:17
Köszönöm a részletes leírást az Utolsó Túlélőről, örülök, hogy sokaknak tetszett.
Persze csalódás is volt a 9. helyezés...

Egyébként tényleg nagyon színvonalas lett az eredményhirdetés / cikk. Mégegyszer köszönöm a versenyt.
fpeti          2008.06.18 12:28
Tényleg érdemes most várni az irományra, hozta az eddigi magas szintet. A videó tényleg nagyon jó lett, nagyon jó reklámanyag a jf.hu-nak.
Sedrien          2008.06.18 10:56
Gratulálok minden versenyzőnek! Nekem a Real Game és az Utolsó túlélő tetszett a legjobban.
misi          2008.06.18 10:06
Én is gratulálok mindenkinek. Egyre színvonalasabbak a versenyek, és egyre többen regisztrálnak. Jó sokat írtatok a projektekhez, igényes munka. Köszönjük a zsűrinek a fárasztó munkát és a sok dicséretet. És a díjak is eléggé komolyak lettek. Egyszer majd még megháláljuk valahogyan.
Swinkx          2008.06.18 10:04
Gratulálok a részvevőknek, és a zsűrinek is( a videó rohadt jó lett),
am nem fekete és fehér gomb van hanem teli és Xes
és neharagudjatok annyira...
Kristf          2008.06.18 08:06
"(Iz disz a csít orö fícsör?)...)"

Ezen jót nevettem.

Nem cheat, ez direkt van így, már sok játékban láthattuk, hogy, ha belelépsz egy csapdába, akkor van egy kis idő, amíg nem sebződsz újra, itt jelzi azzal, hogy villogsz.
gaborlabor          2008.06.18 07:13
Az iromány egyébként szerintem egész jó lett. Az esetek 90%-ban már az első 2-3 mondatból tudtam, hogy ki írta az adott szövegrészt!
(Pl. TPG-ét lehetetlen eltéveszteni, szvsz az is lett a legjobb)

A nevezőknek pedig gratulálok!
Adacs          2008.06.18 07:02
Break in mindent visz
Flashlightot a napokban vettem elő de úgy döntöttem hogy nem szenvedem meg a 6. pályát.
Az upz! meg nem volt olyan nehéz, és hogy megválaszoljon a zsüri kérdését azért nem haltak meg mert van egy életerőcsík a jobb alsó sarokban (én is csak akkor vettem észre amikor már végigvittem)
Joga          2008.06.18 06:59
Nekem az Emanon tetszett a legjobban...
djlazar          2008.06.18 06:54
Grat minden nevezőnek! Föleg az első 3-nak. Szerintem is ők voltak a legjobbak. Jöhet a következő verseny!
bolyzsolt          2008.06.18 06:45
Gratulálok mindenkinek! A Stickman Comic megérdemelten lett első!
Hogy az upz!-nál feltett kérdésre válaszoljak: azért kisbetűs, mert csak. Így jött. Egyébként tényleg arra mentem, amit az utolsó bekezdésnél leírtatok: hogy befejezett legyen. Bár mint most kiderült, ez sajnos a játékélmény rovására ment...

De majd a következőn...
gaborlabor          2008.06.18 06:28
Első!
Ezt is megértük!