játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Minigame Destruct - eredményhirdetés 2008.12.26 07:36


Sajnos összességében ezúttal korántsem születtek annyira jó nevezések, mint a korábbi versenyeken, de szerencsére azért akadt néhány szórakoztató darab. Az eddigiektől eltérően most csak ezekről fogunk hosszabban írni - egészen pontosan Kuzanth -, a pár délután alatt összedobott fantáziátlan klónokra és a befejezetlen játékokra nem akarjuk senkinek az idejét pazarolni. És igen, a lelketekbe fogunk gázolni. Át is adom a szót:

Kristf: Escape


Tetszetős kis játék, valami ilyesmit várnánk el egy minigame verseny keretében.
Adott a karakterünk, minimális mennyiségű lőszerrel - ne feküdjünk rá a 'space' billentyűre, mint automata tűzelésre, mert nagyobb szükségünk lesz 1-1 lőszerre, mint sivatagban a vízre :) -, adott minden pályán egy labirintus, néhány lerombolható fal, ami elzárja a kijárat felé vezető utunkat, és néhány hordó, amit a falhoz tolva tekintélyes méretű rombolást vihetünk véghez. Ezen Arany Jánost meghazuttoló hosszúságú mondat után lássuk a megvalósítást!
A menüre csak annyit mondanék : pont jó. Tetszik, hogy olvasható a betűstílus, megfelelő a betűméret, továbbá jól néz ki, hogy játék közben balról úszik be. Ha már a menünél tartunk, hát említsük meg itt, hogy a mentés-betöltés nem igazán úgy működik, ahogy kellene. Legalábbis a harmadik pályán direkt el akartam menteni, hogy van 6 lőszerem, de visszatöltésnél gyakorlatilag újraindította a pályát... Kár.
Grafikailag számomra nincs panasz. Nem hiszem, hogy egy minigamenek ennél csicsásabban és szebben kellene kinéznie (de csúnyábban sem :D). Ami viszont a hangokat illeti... Nos, erről nem tudok nyilatkozni, lévén nem tapasztaltam semmilyen hanghatást. :)
Az irányítás számomra megintcsak elfogadható. Egyedül a finomhangolás hiányzik, mert bizonyos esetekben nehéz úgy beállítani a karaktert, hogy a falnak pont azt a részét lője, amit én szeretnék. Tény, hogy a későbbi pályákon már úgyis inkább a hordókat kell használnunk, mert sokszor érdemes több irányban tisztogatni a falakat, de azért ez akkoris finomításra szorul.
Néhány apróbb játékélménnyel kapcsolatos dologgal zárnék. A kezdő- és végpont körül van egy jelzőkör, ami nem egészen passzol a 'waypoint'-ra, így picit furán mozog. Ha ez fícsör, akkor csak annyit, hogy nekem speciel nem tetszik. :) Ahogy az sem, hogy semmi nem mutatja, hogy merre is kellene mennem, de legalábbis azt, hogy merre van a cél. Így már kb. a negyedik pályától kicsit random kellett rombolnom a falakat, ami néha azzal járt, hogy elfogyott a lőszer, és lehetett újraindítani a pályát. Végül pedig annyit, hogy bizonyos lerombolt részeknél kis kitartással át lehetett vezérelni a karaktert, ha elég sűrűn próbáltunk jobbra-balra fickándozni a résben. Ez mondjuk előny, ha kevés a lőszer... :)
Összességében nekem tetszett, bár a hangok nagyon hiányoznak és talán egy kicsit nagyobb élet lehetne a játéktérben (mozgó objektumok, csapdák, random megjelenő és eltűnő lőszerek, stb.).

Vércsirkék: Genesis Destruction Minigame


Wow, igazi mintapéldány ez a versenyen résztvevő játékok közt! Kár, hogy laptopon gyakorlatilag játszhatatlan, lévén erősen szükséges hozzá a billentyűzet és az egér használata. Mondjuk én még így is büszke vagyok magamra, hogy 4 pályát letudtam, de a tudósok utáni ellenfelek már lőttek is, így nem volt elég a 'várd meg míg melléd érnek, tapadj rá a rakétatámadásra és körözz a touchpadon :D' taktika... :( Pedig azt hittem, hogy túljártam a játék eszén...Ettől függetlenül az alábbiak már most nyílvánvalóak :
A menü designos. Nincs ugyan mentés/töltés, de hát semmi sem lehet tökéletes. :)
A grafika nagyon tetszett, különösen az átvezető rajzok! A robotban éreztem némi Mortalos beütést, mert a sityakja olyan volt, mint Raydennek a Mortal Kombat játékokban, de lehet csak fáradt vagyok és halucinálok. :)
A hangok szintén nagyon tetszettek, szerintem passzoltak a játékhoz.
Az irányítással szintén minden rendben volt, kár hogy laptopon nem tudtam végignyomni a játékot, de azért annyi már így is kiderült, hogy kézre fog állni (csak kapjak egy egeret, meg egy billentyűzetet, majd megmutatom azoknak a fehér ruhásoknak, hogy bizony tőlem jobban kell félni, mint a másik robottól :D).
Végül pedig jöjjenek az egyéb pozitív és negatív dolgok.
Az én - és ezzel a portál túlnyomó részét képező emberek is így vannak - nyelvem a magyar, így nem értem miért kell az angolt erőltetni, avagy miért nem lehet választhatóvá tenni a nyelvet? Hála Istennek itt legalább a szöveg rendben volt, és nem találkozunk 'You are died' és ehhez hasonló csodákkal, de akkoris. Attól egy játék nem lesz jobb, mert angol szöveget használ, rosszabb viszont lehet!
A szöveggel kapcsolatban pedig még annyit, hogy bizonyos szövegrészek kilógnak a párbeszédablakokból, ilyenekre azért tessék majd figyelni a későbbiekben.
Ami a designt illeti, a rajzok mellet még megemlíteném a párbeszédeket jelző szövegboxot. Szerintem nagyon ötletes és könnyen megvalósítható dolog, és ahogy mondani szoktam, egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége.
Mindent egybe vetve nekem kifejezetten tetszett a játék, és ha rendes gép elé kerülök, tuti, hogy kipróbálom normális egér + billentyű kombóval!
Itt közbeszólok; az angol nyelv használata szerintem dícséretes és előrelátó dolog, ha jól sikerül a játék, bátran lehet nemzetközi színtéren is mutogatni. Jelen esetben ez érvényes is :)
Amivel viszont problémám volt, az pont az átvezető szövegek. Teljesen feleslegesnek éreztem az egész történetszálat, a dialógusok csak visszafognak a valódi játéktól - ha mindenképp ragaszkodtok hozzá, valami diszkrétebb módot kéne találni a történet befűzésére.


SilverForge: Target Sighted!


Érdekes kis játék a Target Sighted!. Tipikus értelemben vett rombolás az, ami itt folyik, hiszen rengeteg tank és torony az, ami a vesztünket akarja. Az első, amin elgondolkodtam, hogy ennél talán az XNA kicsit szebb grafikát is elő tudna állítani, minimális erő ráferdítéssel (effecteket lehet szedni sample-ekből, nem szégyen az, de talán a picivel nagyobb textúraméret sem ütközne ellenállásba gamer részről).
Amit viszont kifejezetten nagy örömmel konstatáltam az az, hogy az ellenfél hajók mozognak! Hogy mennyire intelligensen, azt nem célom megítélni - ja, majd 1 hónap alatt tökéletes SkyNet ai., mi?... -, nekem mindenesetre tetszett, hogy reagáltak arra, ha lőttem őket, de alapvetően már maga a mozgás egy komoly pozitívum volt.
Amit megintcsak hiányoltam, az némi ingame info arról, hogy ki is vagyok, miért lőnek rám, mit hogyan érdemes lerombolni, etc. Félreértés ne essen, nem ez az egyetlen játék, ahonnan ez hiányzik, de mondjuk egy ilyesmi játéknál az ember - de legalábbis én biztosan - komolyabb körítést vár, mint pl egy faltörőnél.
Az irányítással nem volt komolyabb bajom, bár néha zavart, hogy a néhol hibás ütközésdetektálás miatt nem mindig úgy kell mozognom, ahogy azt elsőre várnám. Feltételezem ennek a boundingsphere az oka, ami szögletes modelleknél nem ad valami szép eredményt. Így hirtelen nem tudom hova is kellene sorolnom a tankom lövését, hát az irányításhoz sorolom. Szóval az érdekelne, hogy miért lő össze-vissza a lőtorony? Mozgás közben még ok, hogy szór, de egy helyben állva picit fura.
Hangok terén nincs sok említésre méltó dolog. A zene pörgős, a lövésnek, robbanásnak van hangja, szóval számomra minden rendben.
Végül pedig pozitívumként kiemelném a felvehető dolgokat, amiket 1-1 szétlőtt tank hagy maga után, és amik felvételével visszanyerhetünk némi életerőt, üzemanyagot, meg miegymást! Frankó kis fícsör!
A játékra én azt mondanám, hogy egy jó ismerkedés az XNA-val, és megfelelő idő és energia belefeccölés után ennél egy sokkal komolyabb alkotást csodálhatunk majd meg. Épp ezért nagyon remélem, hogy a fejlesztés nem állt le a verseny végeztével!
Összességében azt mondanám, hogy sok negatívuma ellenére én egészen jól elszórakoztam vele, és hát lássuk be, ez a lényeg!

paragliding: HACK


Nem mindennapi megközelítése ez a játék a 'Rombolás' témának! Extrém, ámbátor nálam bejövős próbálkozásnak bizonyult.
Egy hackert alakítunk, akinek különféle, egyre nehezedő feladatokat megoldva kell előrejutnia a küldetésekben, és az abból befolyó összegekből még saját tudását is bővítheti különféle könyvek vásárlásával! A jelen verzió még csak 3 küldetést tartalmaz, azonban nem árt bekészíteni valamilyen íróalkalmatosságot, mert a második küldetésnél nem lesz elegendő 1 parancsot begépelnünk, bizony meg kell jegyeznünk az előzőekben megszerzett adatokat! Itt annyit hiányoltam, hogy a konzol csak a legutolsó parancs eredményét mutatja és nem egy listát, hogy legalább vissza tudjam keresni az előző próbálkozásaim eredményét. Szintén hiányoltam egy lehetőséget arra, hogy az előzőleg beírt parancsomat pl egy fel/le kurzor leütésével vissza tudjam hívni, így ne kelljen megint begépelni újból ugyanazt a száz karaktert. Persze egy webes programnál ez kicsit macerás, de ha valaki ezt használja, akkor bírkózzon meg a feladattal. :)
Ami viszont különösen tetszett, az maga a konzol, ami számomra tényleg olyan hatást kölcsönöz, mintha egy hackerként tevékenykednék.
A weboldal designjára számomra nem volt panasz. Hála istennek nem a rikító színek domináltak, hanem egy egyszerű, de használható felületen kellett kavirnyálnunk. A grafikára viszont nem adhatunk sok pontot, lévén összehasonlíthatatlanul egyszerűbb egy webes felületet megcsinálni (jól), mint egy 3D-s játékot összerakni (jól).
Hangra, irányításra itt gyakorlatilag fölösleges szót pazarolnunk, hiszen ez sem a webes programok jellemzője.
Összességében én ötletes alkotásnak tartom, de valahogy mindig óckodtam a webes (!= flash) játékokat egy lapon emlegetni bármely más, 2-3D-s játékkal. A könyvhasználat szintén finomításra szorul, legyenek olcsóbbak, de legyen belőlük több, és adjanak kevesebb %-ot 1-1 jártassághoz. Szvsz a játék most még inkább demo, mintsem teljesértékű minigame.

Bálint: Robbantások


Minden tesztelési próbálkozás kudarcba fulladt, még kékhalállal is boldogított. A képek alapján annyira nem bánjuk.
For the record: végül sikerült futtatni és a játékról is kiderült hogy jó, úgyhogy mindenki boldog :)

Kemsytstudio: Sky War


Maradjunk abban, hogy nem készült el.

Sharp games: TTank++


Szintén nem sikerült befejezni, játszható verzió sem készült belőle.

bmateusz: Fire Direction Center


A jól ismert Bang! Bang! játék klónja, csak ronda. Ezentúl ennél többet nem fogunk írni a nem saját ötletre épülő játékokról.

Sanyynn: Mine SweePHPer


Webes aknakereső klón, szintén nem sok szót érdemel, határozottan rosszabb mint az eredeti.

NoGfX Factory: Számtorony


Itt a játék igazából jó volt és ötletes, de a nevezés fél nappal határidő után érkezett minden előzetes figyelmeztetés nélkül. Azért egyszerű kivitele ellenére több értéket képvisel mint a fenti öt négy darab.

Sorrend


Csak az első pár darab játék között tartottunk érdemes sorrendet felállítani, így a végeredmény a következő:
1. Genesis
2. Escape

3. Target Sighted

4. Hack

Sajnálom hogy kimerült a műfaj, vagy bármilyen okokból nem akartok jó játékokat csinálni. Rövid anekdota, anno a rajztanárom minden beadandó művünkre ráíratta velünk a következőt: "A tőlem telhető legjobb." Ezekre ráírnátok?

Most egy darabig nem lesz minigame verseny, eredendően függetlenül a mostani szerepléstől, de ez a mezőny sem győzött meg hogy mégis folytassuk. Gratulálunk mindenkinek aki úgy érzi élvezetes, játszható játékot alkotott, akik pedig nem, azok remélem legközelebb többet beleadnak. Hajrá!

Értékelés: 5.22

Új hozzászólás
Kuz          2009.01.12 06:51
Azt igazán nem lehet mondani, hogy a játékokat csak külsőségek alapján szortírozzuk a tesztelendő és kidobandó csoportba, hiszen rengeteg olyan játékot tesztelünk, ami csúnya, irányíthatatlan, bugos, de legalább egy ideig játszható és magának a játéknak - még ha nem is élvezzük - van értelme. Ugyanakkor hiába szép egy játék, ha nincs befejezve, ha nincs gyakorlati értelme, vagy csak simán demo. Bár maga a demo már picit más elbírálás alá esik, hiszen demonak minősülhet olyan játék is, amit végig lehet vinni, de az elérhető funkcióknak csak egy részét kapjuk meg.

És igen, elismerem, hogy néha (főleg a publikus verzió előtt ) keményen osztjuk a népet, ugyanakkor törekszünk arra, hogy minél több pozitívumot is kiemeljünk. Nem véletlen egyébként, hogy mielőtt kirakjuk az eredményhírdetést, először átmegyünk rajta, és javítjuk, finomítjuk a dolgokat. Ugyanakkor szerintem nem elvárható az, hogy ha valami xar, azt jó alkotásként kezeljük, és én bizony jogosnak tartom az éles kritikát az ilyen esetekben. Megértjük, ha valaki kezdő, de azért a verseny, az verseny. Nem kel zseninek lenni, hogy valaki elinduljon a versenyen, de azért a Console.WriteLine()-on lépjünk már túl, ha egyszer benevezünk valahova. Én sem megyek főzőversenyre, csak mert finom rántottát tudok csinálni...

A verseny szükségességével én is egyetértek, és ahogy mondtam is, én ha tudok, segítek.
Seeting          2009.01.12 05:41
Hát meglepődtem hogy tépik egymást az emberek, valahogy nem erre számítottam. A régi időkben tényleg nagyobb volt a tisztelet a portálon.

Véleményem szerint azért születnek más oldalakon (vki belinkelt lentebb egy, a miénkhez hasonló oldalt) színvonalasabb nevezések, mert nálunk nagyon sok a kezdő, akik annak ellenére is neveznek, hogy kevés a tapasztalatuk. Őket támogatni kéne néhány építő kritikával.

Szóval ha rossz játékot lát a zsűri, akkor nem megsértődni kell a színvonalon meg ignorálni. Sztem

Amúgy meg minigame kell, mert időtlen idők óta már csak ez az egyetlen 'közösségi esemény' a portálon, ha azokat a partykat nem nézzük amiket mások szerveznek.

A zsűrit meg nem kéne bántani, mert ők azért vannak, támogassanak minket. Sokan mondhatnák már, hogy elegem van és kiszállok, és akkor nem kevés ember életében más irányt venne (vagy teljesen megszűnne) a játékfejlesztés a portál nélkül.

Abban egyetértek, hogy ha a zsűri kevésnek érzi a munkaerőt, használják a törzstagokat. (de csak tesztelésre)
kicsy          2009.01.03 18:16
C++-hoz is van több rapid prototyping library, és egyéb könyvtárak amik pont erre vannak kitalálva. Nem szabad nekiállni sztringkezelést meg opengl wrappert meg hasonlókat írni szvsz még minigame versenyen se, 3 naposon meg főleg.

Tavaszi szünetben megpróbálhatjuk ezt a háromnapos versenyt, előre lefixált időponttal, hogy mindenki úgy tudja szervezni az idejét, meg kötelező irc-s jelenléttel, hogy tényleg valami közösségi dolog legyen és együtt fejlesztés.
Wolfee          2009.01.03 15:27
szerintem az összeollózást a megfelelő feladatválasztással meg lehetne oldani. nem hiszem mondjuk, hogy a <<kőhalompusztai olajfeldolgozó életét megjelenítő játék>>, vagy az <<atomreaktor-katasztrófa szimulátor játék>> annyira felkapott címek lennének, hogy legyen rá ollózhatóság
gaborlabor          2009.01.03 15:07
Wolfee: persze, hogy sima minigame-nél is összekopizhatja bárki is, csak az a nem mindegy, hogy ez mekkora előnyt jelent a többiekkel szemben. Mert ha van 1,5 hónapod, akkor a 0-ról indulva is tudsz versenyképes játékot készíteni, míg ha csak 3 napod van, akkor sokkal nagyobb hátrányban vagy a csalókkal szemben.
Mondjuk az eddig sem számított csalásnak, ha régebbi dolgaidat felhasználtad, de mondjuk ha egy félkész játékot fejezel csak be, az már 1 picit unfair.

A csapatmunkára kényszerítés tényleg nem rossz ötlet, csak félő, hogy így még kevesebb induló lenne. (Az is mind GM-es )
fpeti          2009.01.03 13:06
A több fő feltétel tényleg nem rossz ötlet, így sokkal nagyobb az esély, hogy jó (kész) munkák születnek, több a motiváció is, a tagok egymást rugdoshatják, mert ha valaki nem lesz kész, az egész elveszhet- persze visszafele is elsülhet.
Amúgy a 24-72h versenyeken pont a 'maker'-ek indulnának több eséllyel, C-ben sokkal tovább tart megírni bármit is. Mondjuk jó lenne arra, hogy az xna kimutassa a foga színét, azzal is gyorsan lehet fejleszteni.
Mindig ugyanazoknak kár versenyt kiírni, egy rakás lelkes új tag is kéne ehhez - szerintem.
Wolfee          2009.01.03 12:04
gl: egy ilyen minigame-nél is mindenkinek megvan a lehetősége régi játékokból összekopizni, itt is csak az "egymásban való kölcsönös megbízás a sportszerűségben" elv marad. szal szerintem ez nem érv. ellenben egy ilyen 24órás futamon énis szívesen résztvennék egyet persze ezt szerintem nem lehet egyedül csinálni, én ide _feltételnek_ írnám a 2 v inkább 3 főt.
gaborlabor          2009.01.03 12:02
Azért az egy kicsit más, mert ott előre meg vannak szervezve a csapatok, ráadásul a feladatok milyenségéből és a helyszínből adódóan nem igazán lehet korábbi munkákat felhasználni (HA jól tudom!).
Itt meg mondjuk azt mondod, hogy van 24h, akkor X nekiáll és összekopizza a játékot a korábbi munkáiból, Y meg nekiáll az alapoktól megírni mindent. Y a sportszerűbb, de X-nek van nagyobb esélye arra, hogy be is fejezi amit elkezdett. Pláne ha csapatkereséssel megy el az idő tetemes része.
Én ezért gondoltam 3 napra. Annyi idő alatt már talán lehet valamit kezdeni. Bár nem próbáltam még élesben
Kapitany          2009.01.03 11:23
Igen, nekem is az adta az ötletet
Szidi_Rezegh          2009.01.03 10:02
Idézet
Vagy esetleg egy 24 órás, internetes játékfejlesztési versenyt, előzetes jelentkezéssel, tetszőleges létszámú csapatokkal.


Jah, úgy mint a BME-s 24 órás programozó verseny.
Kapitany          2009.01.03 02:48
Idézet
Amúgy amit jelenleg szívesen kipróbálnék, kíváncsiságból, az a ~3 napos verseny.


Vagy esetleg egy 24 órás, internetes játékfejlesztési versenyt, előzetes jelentkezéssel, tetszőleges létszámú csapatokkal.
gaborlabor          2009.01.02 09:51
[mondtam, hogy folytatjuk]

Én nem tartom túl jó ötletnek a saját szervezésű versenyt, már csak azért sem, mert nem tudom, miben tudna újítani / többet adni, mint az eddigi minigame-ek. Ki lennének tiltva a makerek? Engem hidegen hagyna, de az 100%, hogy még ennyi nevezés sem lenne.
Igazából szerintem a gond az, hogy a tagok kevésbé aktívak, mint mondjuk 1-2 évvel ezelőtt. Vagy azért mert lusták, vagy tanulnak, vagy dolgoznak, vagy bármi egyéb miatt. De erről meg nem a staff tehet.
De nem akarom elvenni senkinek a kedvét, aki akar, felőlem nyugodtan szervezzen valami minigame-hez hasonló kis versenyt.
Amúgy amit jelenleg szívesen kipróbálnék, kíváncsiságból, az a ~3 napos verseny. Előre meg lehetne mondani, hogy ekkor és ekkor kerül majd kiírásra a verseny, számítsatok rá, és akkor nem indulna hátránnyal az, aki nem nézi minden nap az oldalt.

[Elmélkedésemet olvashattátok.]
gaborlabor          2009.01.02 09:50
Hát én nemtom. Nyeremény nincs, nem is lesz. Ez mondjuk n embert nem zavar, de legalább ugyanannyit meg igen. Mondhatnánk, hogy az az ő bajuk, de igazából annyira mégsem, mert ha kevés az induló és/vagy alacsony a színvonal, akkor azzal az egész versenynek lőttek, és az szívja meg, aki komolyan vette a dolgot, tehát kb a szervezők.
Alapötletet kitalálni majdnem mindenki tud (jó, én pl nem), akibe szorult némi kreativitás. Aztán úgyis lesz n ember akinek ezért vagy azért, de nem tetszik. Ezzel mondjuk nem lehet mit kezdeni, mert úgysem lehet egyszerre mindenkinek a kedvére tenni, szóval marad az, hogy valami nagyon jó alaptémát kell megadni. (Szerintem ezzel eddig itt még soha nem volt probléma.)
Zsűrizés: Sosem próbáltam, de szerintem ez nem a legvészesebb része a dolognak. Ha sok jó játék van, amit nem csak azért próbálsz ki, mert muszáj, akkor nyilván szívesebben is írsz róla, meg hosszabban stb. Szóval lehet mondani, hogy ez a része meg jórészt a nevezőkön és a nevezéseken múlik. Viszont én nem tartom jó ötletnek a túl sok főből álló zsűrit, mert be lehetne vonni egy csomó embert, ez tény, de szvsz 4-5 fő felett már értelmetlen, és csak bonyolítja a dolgokat.
[folytatjuk...]
Bacce          2009.01.02 09:25
Az ötlettel alapjában véve semmi baj, de a megvalósítása már sztem problémás lenne, teljesen legalábbis sztem nem lehet ezt odaadni a közösségnek, de a zsűrizésben, a cikk megírásában, a kiírásban, ötletelésben tudna segíteni a lelkes tömeg. Pl. mint a fórum legutóbb is.
Kuz          2009.01.02 08:56
Most nem azért, de 4-5 éve én még fősulis gyerek voltam, rengeteg szabadidővel (mert tanulni büdös volt ). Ma már dolgozok, barátnőzök, meg miegymás, és feltételezem hasonlóan vannak ezzel a többiek is. Öregszünk, és ezzel az igényeink is változnak. Én régen komolyan gondoltam a játékfejlesztést, de mára már beláttam, hogy ehhez én túl kevés vagyok, és ezt nem szégyenlem bevallani. Ami régen életcél volt, az ma már csak hobbi. A portálra pedig annyi időm van, amennyi. Bár én úgy érzem, hogy amióta modi vagyok, elég sokat próbálok tenni az oldalért, de én csak egy fecske vagyok, egyedül én sem cisnálok nyarat.
Ami pedig a versenyt illeti : tessék csak, mutassátok meg mit tudtok! Álljatok össze néhányan, és csináljatok olyan versenyt, amit itt mindenki akar! Ez itt egy közösségi portál, így nem törvényszerű, hogy nekünk, a JF.Team-nek kell versenyt kiírni! Most csináljátok ti!
Joga          2009.01.01 14:29
Hát, engem erről a versenyről is csak az vágott le, hogy az időfelesleg miatt nagyon elbíztam magam
De végülis, legalább megtanultam, hogy programozásnál sosem lehet tudni, hogy mikor jön olyan hiba, ami napokat vesz el

Mellesleg, mintha valami megváltozott volna az életben... Valahogy egyre kevesebb a fórumozó, meg egyre kevesebbek, pl régen ilyenkor estefelé csak úgy zajlott az OffTopic
A gazdasági világválság az internetet is elérte
Wolfee          2009.01.01 11:05
én nagyon szívesen segítek bárkinek, aki versenyt akar szervezni
Archenemy          2008.12.31 22:50
"keletiék még tudták mi az a jf..."

És tényleg, mi?
FZoli          2008.12.31 10:23
asylum: aki nagyon sokat tett anno a jf-ért (tartalmilag értem) az HomeGnome (ha még emlékszik valaki a nevére) volt, és sajnos keletinek már abban az időben sem volt sok ideje az oldalra Viszont énis mondhatnám akkor, h bezzeg akkor még milyen jó kis közösség volt...

amúgy meg nesze: http://ilab.hu/jf/page.php?al=impresszum
misi          2008.12.31 10:14
A minigame-ekkel van gondod? Mert az megoldható . Szerintem simán lehet szervezni olyat is amin csak C, vagy egyéb nyelv... Szerintem ha lebonyolítod szívesen segít a JF.hu . A zsűri se nagyon tudja hogy mit akartok, sok játék legyen vagy komoly, gyors verseny vagy lassú minőségi... Ha azt mondod hogy te szervezel egyet, meg mutatod milyen egy igazi, biztos nem fognak lecseszni a zsűrisek... Ők egy ideig nem fognak, mert nem látják értelmét, mert valamivel itt gond van, nem jó így a verseny. Ha te tudod mivel van gond hát mutasd meg nekik, szervezz egy olyat, bonyolítsd le ha jobb a verseny akkor boldog mindenki ha meg nem akkor meg megérted őket... De persze nem fogsz szervezni, mert van jobb dolgod is ( bár nem hinném hogy kicsy-éknek ne lett volna ).

Ui.: Közösségi portál, a gondokat nem oldhatja meg pár ember, a közösségnek kell segíteni.
Asylum          2008.12.31 09:50
keletiék még tudták mi az a jf...már a nevük sincs kint az oldalon....csodálatos.
misi          2008.12.31 01:46
Én például szívesen tesztelek.
Szidi_Rezegh          2008.12.31 01:23
Örülök, hogy részt vehettem a jelenlegi minigame-en köszönet a szervezőknek és a többi résztvevőnek! Pár észrevétel:
A zsűri védelmére elmondanám, hogy egy minigame verseny szervezése nem kis feladat: kiírás, a kiértékelésnél tesztelés, akár több konfiguráción, több embernél (utóbbi esetben a teszterek között egyeztetés a játék milyenségéről) és aztán véleményező cikkírás. Az eredményhirdetés időben elkészült ezért is jár a dicséret!
Amivel a cikkben egészen nem értek egyet, hogy az utolsó 4-5 játékot egy kaptafára vettétek, és elég becsmérlően írtatok róluk. Oda kellene figyelni, hogy ha negatív kritikát is írunk, ne bántsunk meg másokat. Ki tudja, talán a nevezők később készítenének jobb játékot (pl.: az itteni minigame-en szerzett tapasztalataik alapján), de ha nagyon le vannak hurrogva elmegy a kedvük az egésztől.
A Robbantásokat akartam még felhozni, de látom azt időközben sikerült elindítani.Minigame-re szerintem szükség van, persze nem muszáj mindjárt a következő hónapban. Ha sok melóval jár a lebonyolítás, lehetne mozgósítani törzstagokat, hogy segítsenek tesztelni, véleményzeni (persze, ha épp nem vesznek részt benne ).
Sitnyikk          2008.12.30 15:37
jajj Istenem, persze hogy kevés, én soha nem fogok játékot programozni, csak kipróbáltam magam benne jó volt, szép volt, játszható lett.
kicsy          2008.12.30 15:22
Hát, szigorúan vett minigame
Kuz          2008.12.30 14:51
Megnéztem az alkotásod, és ne haragudj, de ha időben leadod, ez akkor sem került volna be az értékelendő alkotások közé. Én tényleg nem akarok rossz szóval illetni semmilyen játékot, és kicsyvel is sokszor egyeztetünk, hogy "talán ezt mégsem így kellene megfogalmazni", de szerintem valahol te is érzed, hogy ez kevés.
Sitnyikk          2008.12.30 13:17
ne haragudjatok, ha esetleg bármi félreértés történt, én csak azon akadtam fenn, hogy kiemeltétek a késésemet, ami marhára nem jogos
FZoli          2008.12.30 00:10
Gratulálok a győzteseknek!

kicsy & kuz: azért legalább megpróbáltátok...(én a gdf-es verseny óta azt látom, h abszolút nincs meghálálva a mi munkánk (pedig csak jó nevezést kéne beküldeni...), és már akkor mondtam h haggyuk abba, de kuzék még bíztak bennetek...)

asylum: ez éppen hogy jf verseny. engine versenynél megérteném h fel áll a szőr a hátadon ha GM-es nevez, de itt kibaszottul nem fontos h min készült, mi csak élvezetes játékot szeretnénk, ami elindul, tartalmas és eredeti. Ha neked ez nem megy c++-ban, mert úgyérzed a GM-es előnyt élvez, használj te is GM-et, nincs neked se megtiltva...
kicsy          2008.12.29 17:30
Mellesleg én elég gyakran összefutok GM-ben készült játékkal - noha az esetek jó részében nem is szokott feltűnni. De beszéljenek erről inkább a tények:
100 Game Maker Games in 10 Minutes
Archenemy          2008.12.29 17:23
"Mért milyen gameket tolsz te nap mint nap? Olyat amit GM -el csináltak vagy olyat amit programoztak?"

Ja mer' itt az volt a cél, hogy írjunk kereskedelmi minőségű 3d-s játékot? Asz'ittem minigém verseny volt :p
Asylum          2008.12.29 14:51
Archenemy-vel semmi bajom nincs, természetesen ez nem ellene szolt.
Asylum          2008.12.29 14:16
Én mutassam meg? Mért milyen gameket tolsz te nap mint nap? Olyat amit GM -el csináltak vagy olyat amit programoztak? Ne szállj már el ennyire.
misi          2008.12.29 13:01
Most mi bajod? GM, GM... HA a GM akkora szar akkor mutasd meg milyen király a C++, használhatsz nem saját engine-t meg mindent, a GM meg csak annyival több, hogy vannak benne gombok amiket soha nem használsz, és tele van bugokkal. Ne a game makert kell kitiltani hanem a gány makert, a sok paint rajzos jobbra-barra-fel-le és ennyi játékokat.

Ha meg az nem tetszik hogy gm-el gyorsabban fejlesztenek, hát hidd el ugyan olyan mint ha lenne c++ hoz egy faja kis motor, ami marha optimalizálatlan, mert még a bool is annyi memót fogyaszt mint a string vagy bármi... Az hogy gombok vannak benne? Hááát aki if { } helyet kattint 3-at az nagyon hülye ( vagy inkább kezdő ).
Archenemy          2008.12.29 12:50
Sőt mondok egy durvát, ráadásul rajzprogrammal rajzoltam! :p
kicsy          2008.12.29 12:27
Addig meg gyakorold tovább a pusztakézzel tűzcsiholást
Asylum          2008.12.29 11:12
A régi jf versenyek voltak az igaziak, idézek:

Idézet

Játékkészítő program használata nem megengedett.



talán ha lesz még valaha jf verseny arra én is nevezek majd.
misi          2008.12.29 08:36
Így őszintén, vissza olvasva eleinte lázadtak egy kicsyt hogy milyen köcsög a zsűri... ( bár ez megfordult a végére ) Szerintem meg igazuk van, és nem azért mondták hogy lebasszanak titeket, hanem hogy fejlődjetek. Ha a játékod szar, úgy érzed nem felel meg, akkor nem kell beregelni. Az meg biztos hogy volt ennél sokkal jobb minőségű játék is rövidebb idő alatt. E lustult a nép ( vagy csak mindenkii túl nagyot akart ) pedig mindenki annyira sírt hogy legyen minigame ennek ellenére most alig jött játék, ami jött az is olyan ,hogy pff normál gp ként nem is lettek volna, vagy nem engedték volna beregelni. Persze tisztelet a kivételnek.

A GM-es témáról le kéne végre szállni... Inkább csináljatok olyan játékot ami megszégyeníti, és ki szorítja őket. Ha meg nem tudtok akkor az nagy baj.

Sitnyikk: Hát azért tényleg nem kellet volna lebaszni ,hogy nem tudtad beregelni / feltölteni, de figyeljünk már oda, volt rá épp elég idő ,hogy ezt megcsináld. Az meg ,hogy első játékod gratulálok, de azért egy versenyen ne akarj még indulni..

Zsűri: Irgum - Burgum. Nem lesz minigame? Megoldás ez? Jó megértelek titeket nagyon elengedte magát a nép, nagyon semmibe veszik a színvonalat. Pistikét leugatják az VMMMORPG-vel de ők is olyan színvonalút készítenek. De én inkább azt mondanám nekik: "Hát öcsém ez a verseny nem nagyon sikerült... Próbáljátok meg még egyszer! De most ne agyatok be valami szart! Szabad téma, mindenki amit akar, nincs semmiféle megkötés csak az alap elvárások. De ha valaki panaszkodni mer, vagy valami hibás szart ad az ..."

Egyébként meg ne legyen harag.
paragliding          2008.12.28 19:08
Köszönöm a 4. helyet, nem számítottam rá. Ez az első nevezésem, meglepett, hogy egy webes játék is teret tud nyerni a sok jó induló között.
Mindenkinek gratulálok, aki indult!
Bálint          2008.12.28 18:37
Elnézést a játék miatt, nem tudtam, hogy kékhalál jön be. Eddig mindenkinél, akinek elküldtem működöt, meg itt az oldalon se szóltak szóval sorry. Egyébként egy játéknál hogyan jöhet be kékhalál? Mostantól félek futtatni a saját játékomat. Viszont a képek azok tényleg amatőrök, látszik, hogy nem vagyok egy grafikus. (Itt nem a grafika lett volna a lényeg, arra nem is figyelnél, mert közben lejár az időd )
Pedig minden résztvevő a játékukról írt vélemény miatt várja az eredményhirdetést...ááá, na mindegy úgyis a végén lett össze dobva a játékom, szóval nem panaszkodhatok ( a suliban gondoltam nem baj, a másfél óra alvást pótolja az, hogy sikerült egy MŰKÖDŐ verziót összehozni. Aztán ezek szerint mégse fut a gama )
Amúgy a játék BLITZMAX-al volt írva, egyetlen mod amit használtam hozzá az a .klp-be tömörítő mod, talán az okozott gondot.

A többieknek meg gratulálok, a Genesis tényleg megérdemelte az első helyet: szép grafika, és a játszhatóság is remek. ( az utolsó küldi nekem c-gomb nélkül nem jött össze )
Persze nem csak a helyezetteknek jár dicséret, mert mindenki aki időt szánt( pazarolt ) egy minigame elkészítésére és megosztására az szép teljesítmény (bár jó lett volna azért időre befejezni )
Kuz          2008.12.28 15:49
Part 2.

sanyynn :
"Game Makeres játék második helyezete után nem is értem miért írom ezt a posztot..."
Mint játékos, ki nem xarja le, hogy mivel dolgozott? Megvannak a szempontok, amik alapján értékelünk (bocs, mi objektívak vagyunk, és lévén ez egy verseny, a részeredmények a fontosak, nem pedig csak egy valami).

"A robbantások többet érdemelt volna... "
Elnézést, ha nem szaladunk a boltba olyan gépet venni, amin végre-valahára elindul...

Bacce :
"én örülök hogy van ez a lehetőség és a hozzáálláson lehet változtatni kéne mindenkinek, akinek meg nem inge..."
Szívemből szóltál.

molbal :
"Waze, elfelejtettem hogy van ilyen. pedig volt demóm amit erre csináltam"
Semmi gond, amúgyis örülnénk, ha nem előre megírt dolgokat hoznátok, de ez talán benne van a szabályokban is...

Archenemy :
A touchpad nem a te hibát. Bizonyos játékok megkövetelik az egér+billentyűzet használatát. CoD4-et sem állok neki laptoppal játszani. Továbbá külön örülhetsz, mert ezen hiányosságom ellenére is nyúztam a játékot, ami elmond valamit a minőségről.

Kristf :
"Amúgy picit meglepődtem, hogy második lettem, annak ellenére hogy utolsó lettem a közönségszavazáson"
Mert mi szempontok alapján szavazunk, a közönség meg nem. Legalábbis nem ugyanazon szempontok alapján.

Wolfee :
Kuz          2008.12.28 15:49
Bacce :
"Szerintem a Bálint: Robbantások-al kicsit jobban is próbálkozhattatok volna"
Egy kis belső info : tesztelni mindenki, aki a cikkírásban részt vesz, tesztel. Nekem most nem volt lehetőségem, csak a laptopon játszani (viszonyításképpen mondom, hogy az xna-s progik simán futnak rajta), kicsy meg eleve több gépen is szokott tesztelni, de ha egy program ennyi gépen behal, akkor mit mondjuk?

xanat:
"mikor lesz a következő minigame?"
Én attól függetlenül, hogy a résztvevők és néhány, a versenyen teljesen kívül eső tag nem ért egyet a zsűri véleményével, szívesen csinálom az értékeléseket, szóval nem rajtam fog múlni, hogy lesz-e minigame, vagy nem. Viszont ha lesz is következő verseny, én azon leszek, hogy szigorítsunk a feltételeken, így lehet hogy kevesebb játék lesz, de az legalább minőségi.

Sitnyikk :
Én sem emailt nem kaptam (igen, mindig nézem a spam mappát is...), sem msn felkérést. Amennyit meg eleve küzdöttem a háttérben, hogy próbáljuk már meg az 1 hónapot kihúzni kb másfél hónapra... Szóval igazán nem mondhatjátok, hogy nem volt időtök. És fél nap, két hét, 1 óra, egyre megy. Nyugodt lehetsz, ha két hónap lett volna a határidő, akkoris jönnének olyan emberek, akik egy picit csúsznak. Mellesleg én azóta sem kaptam sem levelet, sem pm-et. De biztos csak én küldtem volna ilyen esetben egy "Nem tudtam hamarabb szólni, pls legyetek elnézőek, blablabla..." levelet...

"őszintén.. lényegtelen mennyit dolgoztam vele, nagyon nem erről van most szó sokat, mivel ez az első általam írt játékom - mondhatnám többet, mint ti ezzel a cikkel"
Akkor szeretnénk kérni egy részletes listát, hogy melyikőnk-mennyit dolgozott. Ilyenkor kezdem érteni FZolit...

Folyt. köv., mert túl hosszú...
bmateusz          2008.12.28 15:21
Na átgondoltam a dolgokat, és mostmár egyetértek a zsűrivel Színvonalasabb játékokat vártak. Én egyedül ennyit tudtam kihozni belőle. Legalább kész lett, az is valami.
Tanulság: NE fejlessz egyedül játékot. (határidőre) És az előző hszem nagy részét visszavonom.
Wolfee          2008.12.28 13:30
hjajj, ez a szemét rohadt zsűri, fene a pofájukat, hogy kitaláltak egy témát, huszonhatszor körbejárták és elmagyarázták mindenkinek, hogy mit jelent a >destruct< szó...
és fene a pofájukat, hogy a karácsonyi bejglizabálás és ajándékbontás helyett volt képük idetenni jópár mondatot a tényleg ötletes és nemklón játékokról...
szerintem a jf.hu moderátorai, adminjai mondjanak le...
Kristf          2008.12.28 13:23
sanyynn: C++ ban OpenGL-el csináltam a játékot, ha kell elküldöm a forráskódot, hogy bebizonyítsam, de gondolom nem érdekel. Gondolom azért vágtad rá hogy GM-es, mert a grafikáról neked ez ugrott be, pedig ilyet még photoshopban is lehet rajzolni.

Amúgy picit meglepődtem, hogy második lettem, annak ellenére hogy utolsó lettem a közönségszavazáson, de annak azért örülök hogy a zsűrinek tetszett a játékom. A többiek eredményével egyetértek kivéve a Robbantások-at, az nekem is tetszett.
Archenemy          2008.12.28 12:31
Vééégre eredményhirdetés! Gratulálok a nevezőknek, jó verseny volt.
Asszony nevében is köszönöm az első helyet, az átvezető képek, a spritek egy része, az intro, outro, és game over screenek is az ő munkái. Lássuk az értékelést:

Sajna a touchpados kollégákra egyáltalán nem gondoltam :/ Hiba. Pedig most igyekeztem "kompatibilisre" csinálni a progit, standard felbontás, kis erőforrásigény, de még van mit tanulnom:p

Robot design: Tényleg tiszta Rayden...
igazából a star wars birodalmi felderítő robotja
http://www.nasm.si.edu/exhibitions/starwars/images/BookImages/probe.jpg
illetve a Ninja Scroll anime főszereplője, Jubei
http://www.absoluteanime.com/ninja_scroll_tv/index1.jpg
jártak az eszemben, mikor az első vázlatok készültek, gondolom látszik :p

Magyar v. angol: Tervben volt egy magyar-angol beállítási lehetőség, de más fontosabb volt végül.

Mentés-töltés: de van, csak nem nagyon nyilvánvaló :p f1-re előjön a help (amit viszont kiír), és ott van, hogy f5 a mentés, f6 a töltés, de lehet, hogy fordítva. Mindegy, ezek szerint nem elég nyilvánvaló ez a lehetőség.

Történet: Hát, lesz alkalmad bebizonyítani, hogy tőled kell-e jobban félni, vagy a másik robottól :p

Történet kilóg a játékból: Hát, igen, ezt kicsit én is éreztem, de valahogy nekem muszáj volt megokolni, miért öldököl a robot, meg felvezetni a főellenfelet... Talán rövidebbre, velősebbre kellett volna venni az egészet. De nézd a jó oldalát: skippelhető az egész, az objektívákat meg kiírja a pálya elején is :p Így akinek nem tetszik, el tudja nyomni.

Game maker: grafikus vagyok, nem programozó. Fejlesztői eszközökre nem volt megkötés, ezért adta magát, hogy egy maker programmal rakjam össze a játékot (azé' így sem volt egyszerű :p), és inkább a grafikára, hangokra, designre feküdjek rá.

Köszönettel tartozom még azoknak, akik kommentálták a készülő munkát, és tanácsaik, bug reportjaik segítettek jobbá tenni a programot.

Arch
molbal          2008.12.28 12:17
Waze, elfelejtettem hogy van ilyen. pedig volt demóm amit erre csináltam XDXD

grat.
Bacce          2008.12.28 12:13
azért bmateusz véleménye nem általános, főleg hogy nincs díjazás így nem értem mi akadálya lenne a minigameknek, persze azon felül hogy az oldal stábjának munkája fekszik a kiírásban, zsűrizésben, amit lehet hogy nem értékelünk eléggé, sőt én azt vettem észre hogy minden minigém után állandóan utálkozás van, pedig ez elméletileg nem vérre megy. Nah mind1, csak azt akartam ebből kihozni hogy én örülök hogy van ez a lehetőség és a hozzáálláson lehet változtatni kéne mindenkinek, akinek meg nem inge...
Amúgy lehet valamit tudni arról a 3 napos versenyről ami fel lett dobva ötletszerűen egyszer? Lehet hogy az nyerő lenne elgondolás.
bmateusz          2008.12.28 11:43
A Robbantásokat én is megvédeném, nekem az tetszett az egyik legjobban. Target Sighted pedig első nálam.
Az én projektem meg tényleg nem lett nagy cucc, ennyire telt. De azért szerintem többet érdemelne 2 mondatnál. Klón? Mi nem klón manapság? De ha így látjátok, ám legyen.
Elég is volt a minigame versenyekből egy időre, ebben egyetértek a cikkel.
Joga          2008.12.28 11:41
A második helyezés nem GM
sanyynn          2008.12.28 11:17
Kicsit bővebben, plusz válasz:
Látom itt az MSN-es aknakereső számít eredetinek...

Bmateusz játéka miért ronda?

A Pascalos játékon biztos többet dolgozott, mint mi 5-en együttvéve...

Game Makeres játék második helyezete után nem is értem miért írom ezt a posztot...

A robbantások többet érdemelt volna...
Sitnyikk          2008.12.28 11:15
őszintén.. lényegtelen mennyit dolgoztam vele, nagyon nem erről van most szó sokat, mivel ez az első általam írt játékom - mondhatnám többet, mint ti ezzel a cikkel azért örülök hogy ilyen jófejek vagytok persze, húzd le azt ami nem készült el. húzd hát! de ti 4 kiész játékot is elintéztetek pár szóban, mikor nem azért csinálták őket. nagyon kíváncsi voltam, hogy (az előző értékelésekből kiindulva) milyen jó, használható kritikát írtok a beadott játékokra. ehelyett egy nagy semmit kaptunk, AVE...
kicsy          2008.12.28 11:06
Sitnyikk: őszintén, mennyit dolgoztál vele?

Nem vagyunk megelégedve a munkák színvonalával, mert ugyanilyen körülmények között fényévekkel jobb műveket is láttam már elkészülni, és szeretném ha ti is fejlődnétek, és eljutnátok egy olyan szintre, hogy tényleg jó játékokat csináltok. Ehhez meg szerintem kell az, hogy azt mondjuk, hahó, ez így kevés.
Tessék, lehet szemezgetni a TIGSource versenyeinek nevezéseiből: szinte ugyanolyan és ugyanakkora oldal és közösség mint a mienk.
http://tigsource.com/features/cpb/
http://tigsource.com/features/vgng/
http://tigsource.com/features/pgc/
http://tigsource.com/features/demakes/
Swinkx          2008.12.28 11:03
Gratula nevezőknek!
kicsy          2008.12.28 10:57
@sanyynn
Hát persze hogy nincs. Nem is lehet MSN-en játszani bárkivel.
http://video.google.com/videosearch?q=Minesweeper+Flags

@Bacce
Én személy szerint két gépen próbáltam beüzemelni, annak ellenére hogy az elsőt kékhalállal letarolta, ami azért a nem működik kategórián belül is durva.

@xanat
Olvass. Nem lesz. Majd egyszer.
Sitnyikk          2008.12.28 10:54
öhm... konkrétan majd egy napig volt "Az oldal karbantartás miatt nem elérhető" (7-e estétől 8-a délutánig - ugyanis a játék 7-én este lett kész. még poénkodni is akartam, hogy ha este karbantartás van, akkor majd reggel 7kor beregelem suli előtt....). sajnos fogalmam sincs, hogy tudtam volna így határidőre regelni, vagy esetleg miként küldhettem volna PMet, ha nem tudtam belépni az oldalra arról hogy késik a program. vakon eleresztettem egy [email]kicsy@freemail.hu-s[/email] meg egy [email]kuzanth@freemail.hu-s[/email] emailt a suliból óráról lógva, hogy késekk, mert nem tudtam belépni. még a programot is csatoltam a levelekben. nagyon nagyon nem tartom jogosnak, sőt kicsit sért is, hogy kiemelten késtem. késtem a fenét, az OLDAL KÉSETT, CSÓKOLOM!!
más: a Robbantások szerintem is jó lett, nagyon tetszett a játék nekem, ötletes, ügyes játék. a beadott munkák színvonalával nem vagytok megelégedve? szólhattok egy szót is azután, hogy lerendeztek egy jó játékot 2 mondatban?? hatalmas 1-es nekem ez a cikk... sajnálom

U.I.: Ez különben most mi? Eredményhirdetés? Sztem egyikünk sem azért dolgozott, hogy kiosszanak minket 10 szóban...
sanyynn          2008.12.28 10:48
Remek... Gondolom jót játszottatok az eredeti multijával... (Ugyanis nincs neki)
xanat          2008.12.28 10:41
mikor lesz a következő minigame?
amúgy jóvolt a verseny, sajnálom hogy végül nem indultam de majd a következőre
Bacce          2008.12.28 10:37
Azért jól le lettünk b@szva na.
Szerintem a Bálint: Robbantások-al kicsit jobban is próbálkozhattatok volna, nagyon jól sikerült és indokolatlanul le lett húzva itt, a többivel egyetértek.
Grat mindenkinek aki nevezett, áldom az eszem hogy én nem tettem meg a félkész stuffal.
gaborlabor          2008.12.28 10:17
"[...] a pár délután alatt összedobott fantáziátlan klónokra és a befejezetlen játékokra nem akarjuk senkinek az idejét pazarolni"
Oltáááás!
De jogos. És legalább van eredményhirdetés.

A résztvevők pedig fogadják gratulációm jeléül ezt a szmájlit.