játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5448
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2520

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Make a Wish 2009.11.21 22:16



A fejlesztés első másfél-két hónapja nagyszerűen haladt, folyamatosan bővült a fícsörök listája, nagyon lelkes voltam, ez rengeteget segített, gyakorlatilag napi 10-12 órában csak ezzel foglalkoztam, és rettenet gyorsan haladt a folyamat.
http://dl.dropbox.com/u/2721498/cikk/01.jpg
Biztosra nem tudom megmondani, de olyan másfél hónapnál kerestem egy grafikust, aki szintén lelkes volt, és tehetséges, ontotta magából a jobbnál jobb anyagokat, minden csip-csup kérésnek próbált eleget tenni, gyorsan is dolgozott, szóval úgy nézett ki a dolog, hogy hamar lezavarjuk az egészet.
Nagyon ambiciózusak voltunk mindketten, véleményem szerint az ösztönözte őt is, ami engem, hogy láttuk a másikat, hogy halad, nem gyenge tempóban, egyik napról a másikra szebb lett a grafika, kényelmesebb lett az irányítás, folyamatosan növekedett a játékélmény - itt még természetesen nagyon messze volt a forgalomba kerüléstől, se története nem volt, se leírása, csak működtek, amiknek működniük kellett.

Aztán eljött a harmadik hónap, amikor is leváltott egy srác(Balázs) engem, és átvette a designeri, illetve az írói pozíciót. Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy itt lett igazán elszarva minden. Nem feküdt neki a stílus(ez a mai napig nem változott), és mivel mérhetetlenül nagy művészléleknek tartja magát, nem igazán hajlott a munkára - gyakorlatilag a leadott anyagmennyiség a 9(!!) hónap alatt olyan másfél A4 es oldalt tesz ki ezen cikk írásáig.
Különböző okokból kifolyólag én sem dolgoztam túl gyorsan(azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy baromira lassan), ami a Nórira(ő a grafikus) sem volt jó hatással, nem volt ami előre vigye, nem látta a végét a fejlesztésnek - ahogy én sem.
Az első pár hónapban legrosszabb esetben 3 naponta voltak 2-3 órás meetingek, ez később redukálódott 1-1,5 havonta 1 alkalomra, és általában azok is vagy hülyeségbe torkolltak, vagy túl rövidek voltak.
A Nórival folyamatosan félreértettük egymást, a Balázs mást mondott neki, mint én, egy halom melója került a kukába a koordinálatlan fejlesztés miatt - az enyém szintén. Igazából, lehetne sorolni a jövő hét végéig, lényegesen több negatív tapasztalat volt, mint pozitív, de nem akarom túllépni a limitet.:P
http://dl.dropbox.com/u/2721498/cikk/02.jpg

Néhány, általam fontosnak vélt dolgot viszont megtanultam, és ezért mindenképpen megérte. Többet haverral, csak azért mert haver, nem állok neki semmit fejleszteni, semmi lelkesedés nincs benne, és ezzel megöli az egész csapatot. Persze ez sokkal inkább az én hibám, én kínáltam fel neki a lehetőséget - de többet remélhetőleg nem csinálok ilyen hülyeséget.:) A legrosszabb az egészben, az a rengeteg idő, amennyit elvesztegettünk.. 2-3 hónap alatt bőven kész kellett volna, hogy legyünk, de még mindig bőven van hátra meló, jóformán az egész játéklogikát átírtam, legalább 5 alkalommal, hogy sikerüljön bepakolni az új ötleteket, és ne ütközzek a Multimedia Fusion gyökérségeibe(nem, többet nem fejlesztenék ezzel a szarral.:D)
Ha újrakezdhetném, azt hiszem, nem ezt a játékstílust választanám, sokkal inkább valamilyen fizikára épülő 2D-s platform játékot, egyszerűen nem fekszik a téma, szőrös lábú negyveneseknek játékot fejleszteni? Blah.:)
Azért, hogy ne legyek annyira negatív, van azért jó oldala is a dolognak - nemsokára kész van!:D A casual fejlesztés szerény véleményem szerint vagy kötélidegzetűeknek való, vagy azoknak, akiknek hót mindegy mi lesz a végtermék, csak fizessenek érte. Máskülönben elvesztegetett időnek tűnik az egész - és a fizetést leszámítva, tényleg az is(ami persze egy ennyire elnyúló fejlesztésnél nagyon durván aprópénz, ha hónapokra lebontja az ember.)

Legközelebb valami mást kívánok.:P

Értékelés: 6.50

Új hozzászólás
kicsy          2009.12.06 13:17
Az első fele sajnos elveszett
2SD          2009.12.06 13:14
Egyébként, erre a kik játszanak casual játékkal dologra csak annyit tudok mondani, amit nekem mondtak. Egy részlet, Matthew Schroeder leveléből (RealGames):
Our users are 80% female, most over 35 and while they are a savvy audience, their preference with casual games tends to be very specific.

Persze nem ez volt az egyetlen forrás, de lényegesen hitelesebb (számomra legalábbis mindenképpen annak tűnik), mint amit azok mondanak, akik nem ebben az iparban tevékenykednek - félreértés ne essék, nem beszólok, csak annyit mondok, hogy pl ő sokkal inkább átlátja a dolgokat, mint mi.

Sok dolog kimaradt a cikkből, fáradt voltam amikor írtam, pedig szerettem volna kiemelni a szervezettség fontosságát, illetve az összehangoltságét, hogy miket csináljanak az emberek, legalább annyi melót, és átgondoltságot igényel, mint maga a fejlesztés. [ez azért hasznos lehet azoknak, akik még nem dolgoztak huzamosabb ideig csapatban.]
Sokkal inkább naplószerű lett, mint cikk, de hát ez van.

Köszönöm mindenkinek, aki elolvasta, és azoknak, akik reagáltak rá, nagyra értékelem.
Bocsesz, túl hosszú volt, nem mehetett egybe.
Carlos          2009.12.05 12:45
Ez a cikk iskolapéldája annak, hogy mi történik, ha nincs aki összefogja, megtervezze és megszervezze a projectet és a csapatmunkát.

A "casual" fejlesztés és a dilettantizmus nem rokonértelmű szavak.
A célközönség sértegetése pedig elég eszement és visszatetszést keltő dolog, de valószínűleg csak a frusztrációdat próbálod ezzel palástolni.
Kapitany          2009.12.05 00:06
A szőrös lábú majdnem negyvenesek sem csak casual game-ekkel játszanak ám Éppen ez az a korosztály, amelyik már a számítógépes játékokkal együtt nőtt fel.
Ashkandi          2009.11.26 13:54
Ilyen téren (szerintem) a Grafikus + Programozó a legjobb kombó, kár volt bevenni harmadik embert a dologba, ketten egész jól húzzátok egymást de 3 embert már össze kell tartani.
Szidi_Rezegh          2009.11.24 09:32
Szépek a grafikák! A képeket a cikkben megpróbálhatnád hiperhivatkozás helyett thumbnail-lel beilleszteni, úgy jobban csalja a szemet. Könnyed hangvételü a cikk, itt-ott mosolyogtam rajta. A játékfejlesztéssel eltöltött idödet nem kell elvesztegetettnek tekintened, még ha úgy érzed nem érted el a kívánt eredményt. Késöbb legalább nem esel bele a korábbi buktatókba.
Archenemy          2009.11.24 05:01
Tanulságos kis cikk, bár mondjuk a tagolás itt sem fedezhető fel :p na mindegy, biztos a kiírás volt a rossz akkor.

Sok hasznos dolgot leírtál amúgy, reméljük, hogy sokan tanulnak belőle, végülis úgyis ez a pályázat valódi lényege.

Egy kérdés viszont felmerült: egy munkatárstól éppenséggel meg is lehet válni, ha nem válik be (nem feltétlen a saját hibájából, csak mondjuk nem azonosak az elképzeléseitek, vagy bármi). Itt ez nem opció?
Bitsculptor          2009.11.23 21:37
A casual game-et nem csak öregeknek találták ki, hanem pl olyanoknak is mint én, aki munkaidő alatt az irodában akar egyet játszani, amég a főnök kint van kávézni