játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
MiniGame Classic Multiplayer - Eredményhirdetés! 2010.05.23 21:00






   A tavasz és a kétszemélyes játékélmény jegyében rendezett minigame versenyünk lezárult, és azt hiszem nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy valóban minőségi nevezések érkeztek. Tehát mielőtt bármi egyebet is mondanánk, sorrendtől függetlenül szeretnénk megköszönni minden indulónak a befektetett munkát! Összesen 14 érvényes nevezéssel büszkélkedhetünk, ami azt gondolom nem kevés, és nem is volt egyszerű megállapítani a sorrendet, és mivel minden játék valóban jól sikerült, az utolsóknak sem kell szégyenkezniük. A többség valóban hozta a régi multiplayer játékok élményét, és igazán szórakoztatóak voltak. Reméljük a későbbiekben is ilyen minőségű játékokat látunk mindenkitől, és akkor nem lesz okunk panaszra!

   Miután beérkeztek a nevezések, az első hétvégén összeült a JF.hu stáb egy része (Kuz, FZoli, HG) és két lelkes törzstag (Latka X-treme, Orphy) közreműködésével leteszteltük a játékokat. (Külön köszönet jár Orphy-nak, aki az értékelésben is a segítségünkre volt!) Fantasztikus hangulatban telt a délután, nagyon szórakoztatóak ezek a multis játékok! :D Közben pizzát is ettünk, a találkozó végén pedig levezetés képpen egy kis Guitar Hero-t nyomattunk... :)


   Mielőtt belekezdenénk a részletes értékelésekbe, elöljáróban két észrevételemet szeretném megemlíteni. Az egyik dolog, hogy sajnos egyik játékban sem lehet megváltoztatni az alap billentyűzetkiosztást, pedig szerintem erre azért gondolni kellett volna (főleg multis játékoknál). Ugyanis amilyen gombokat a programozó kitalál, azok egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek kézre esnek. A másik dolog pedig, hogy kicsit sajnálom, hogy egy olyan játék sem született, amivel egyszerre 2-nél több játékos is játszhatna, pedig egyáltalán nem volt megtiltva, sőt, általában a játékosok számával arányosan nő a játékélmény is...

   Ezek után következzék a játékok értékelése (beküldési sorrendben):



Ashkandi + Pretender

   A játék a jól ismert "kidobós" (olcsó játék hülyegyerekeknek :D) számítógépes változata. (Az irányítást nem lehet átkonfigolni, de jó helyen van a kiosztás - 2 ember egy billentyűn kényelmesen elfér, és egyiknek sem kell kitörnie a csuklóját, vagy mindenféle akrobatikus mutatványokat véghezvinnie az irányítás érdekében. Pozitívum, hogy a játékhoz tartozik használati utasítás, és a telepítést megkönnyítő olvass.el fájl is. - Orphy) A grafikai megvalósítás jól sikerült, szerencsére nincsen túlcicomázva felesleges effektekkel. A környezet kidolgozottsága is megfelelő, a karakterek pedig kellően viccesek. A zene is remekül fokozza a debil hangulatot, bár elég hamar monotonná (és ezáltal kicsit idegesítővé) válik. Maga a játékmenet pofon egyszerű, nem szorul sok magyarázatra, a játékszabályokat mindenki egyből megérti. A labda mozgása remekül el lett találva, éppen annyit pattog amennyit kell. :) Aki elég ügyes, az lecsaphat a lepattanóra, és egy gyors dobással meglepheti az ellenfelét, de akár megfontoltan is lehet játszani, kihasználva a célzónyilacska nyújtotta lehetőséget. A képregényekre emlékeztető "Páff!" felirat pedig igazi telitalálat! :) (A hülyegyerekes, debil hangulat az egész játékot végigkíséri a menütől a zenén keresztül a dobálózásig, és a találatot jelző PÁFF feliratig. - Orphy) Egy-egy menet nem tart túlságosan sokáig, mégis ez idő alatt nagyszerű szórakozást nyújt a játék. Azért még néhány vicces jelenetet belezsúfolhattak volna a készítők, illetve egy kicsit változatosabbá is tehették volna, mondjuk több helyszínnel (pl. utca, korsárlabdapálya..), vagy mozgó fedezékekkel (pl. öreg nénike átcsoszog a pályán egy járókerettel..). ;) Összességében ez egy olyan játék, ami bármely összejövetelen előkerülhet néhány meccs erejéig, és rögtön feldobja a hangulatot. :) (Engem meggyőzött, a legközelebbi házibuliban (néhány sör után) biztosan elővesszük! - Orphy)

   HomeGnome, Orphy



Asylum

   Érdekes kísérlet egy alapvetően egyszemélyes játék multissá tételére, megkérdőjelezhető végeredménnyel. (Olvass.el file nem volt, help nem volt, az irányítást ki kellett kísérletezni - szerencsére a klasszikus WASD és nyíl billentyűkkel kényelmesen használható volt. - Orphy) Két variáció (versus és cooperative) közül is választhatunk, de sajnos egyik játékmód sem igazán kiforrott.. Az első változatban az elemek két különálló gödörbe potyognak, melyek bizonyos időközönként felcserélődnek. (Ez egy trükkös ötlet, de egyben lehetővé teszi azt is, hogy szívassuk a másikat. - Orphy) Nos, a készítőnek bizonyára volt valamiféle elméleti elképzelése a játékmenetről, ami sajnos a gyakorlatban a következőképpen működik: építsünk minél hamarabb egy tornyot, hogy ezzel térfélcserekor az ellenfelet lehetetlen helyzetbe hozzuk. ;) Felesleges azzal vacakolnunk, hogy az elemekből sorokat próbáljunk meg kirakni, a pontszámok mit sem számítanak.. :( (Ráadásul néha az sem egyértelmű, hogy ki győzött, mert a program nem írja ki.) A második játékmódban pedig hiába tágas a hely (talán túlságosan is az), valahogy mégsem sikerül összedolgoznia a 2 játékosnak. Hiányzik a végső cél, amit el kell érniük, így motiváció hiányában kifullad a játék, és ezen az elemek kombinálhatósága sem segít (sok haszna egyébként sincs). Ráadásul az előforduló bugok ("szellemkocka", levegőben megálló elem) tovább nehezítik a játékosok dolgát. A grafikai kivitelezés tetrisnek megfelelő színvonalú, viszont a képernyőn megjelenő információkat talán szerencsésebb lett volna elosztani a képernyő két oldalára, mert így a jobb oldali játékos helyzeti előnyben van. A zene hiánya nem annyira zavaró, a hangeffekteké már annál inkább. Az egyedi játékszabályokra végül is hamar rá lehet jönni, de azért nem ártott volna, ha néhány mondatban leírja őket a készítő (nem csak a gp adatlapján). Mégjobb lett volna, ha két félig-meddig átgondolt játékmód helyett csak egyet kapunk, de azt rendesen kidolgozva.. (Összességében egy szépen összerakott, jól kidolgozott játék ez, de mégis csak egy tetris. Egy idő után unalmas. Főleg zene nélkül. - Orphy)

   HomeGnome, Orphy



Kristf

   Tisztességesen kivitelezett űrversenyes játék. (Van olvass.el file, és a játékon belül van help is. Az irányításnál nekem kicsit szokatlan volt, hogy a lefele a lövés. - Orphy) A hulló csillagok remekül megteremtik a száguldás érzetét, bár ha még a háttérben lévő bolygók is finoman mozognának lefelé, az még jobb hatást keltene. ;) A játék talán leghangulatosabb része, amikor a két űrhajó egymást lökdösi, falhoz szorítja! :) A pálya viszont túlságosan hosszú lett, ezért csak nagy ritkán fordul elő az a szituáció, hogy a verseny a célvonalnál dől el, ennél sokkal gyakoribb eset az, hogy az egyik űrhajó lemarad és ezért ér véget a játék. Sajnos aki egyszer hátrányba kerül, az onnantól kezdve már csak nagyon nehezen tud visszakapaszkodni, sokszor magától "csúszik lefelé", pedig pontosan azzal lehetett volna szorosabbá tenni a versenyt, ha az éppen lemaradó játékos könnyebben vissza tudna kapaszkodni. (Magyarul handicap a lemaradó űrhajónak. ;)) A pálya egy idő után picit egyhangúvá válik, néhány poweruppal változatosabbá lehetett volna tenni. A zene és a hangeffektek sajnos itt sem emelik a játék hangulatát, mivel teljesen hiányoznak. :( (Szép, 2D-s játék, sajnos szintén zene nélkül. - Orphy) Összességében azonban elmondható, hogy pozitív benyomást tett ránk a játék.

   HomeGnome, Orphy



Szalontai István

   Ha létezik igazán kellemes csalódás, hát ez a játék az! Az első gondolatom az volt, hogy bizonyára a készítőnek sem fantáziája, sem ideje nincs rendes játékot készítenie, a harmadik pályától kezdve viszont még azt is elfelejtettem, hogy van más játék ezen kívül! No de ne szaladjunk ennyire előre. (Zene nincsen, csak hangok. (De ami van, az jól eltalált! :) - HomeGnome) Nincsen olvass.el, de van a játékon belül segítség. Az irányítás itt sem konfigolható, de kényelmes. - Orphy) (A menübe való kilépést a Q billentyűre rakni viszont nem volt jó ötlet, mert a játék hevében könnyen megnyomhatja a bal oldali játékos, és sajnos nem lehet folytatni a meccset. :( - HomeGnome)
   Ha valaki azt hiszi, hogy a pong-ban nincs potenciál egyedi játék készítésére, az nagyot téved! Ebben a játékban rengeteg olyat láthattunk, amit máshol nem. El-eltűnő labdák, furcsa gravitáció, fekete lyuk, etc. (Van itt kisszoba, fekete lyuk, meg eltűnő labda is. Apróság, de az ilyen kis apró dolgok különböztetnek meg egy jó játékot egy átlagos játéktól. - Orphy) Ezek mind-mind megtalálhatóak itt, ahogyan haladunk előre. Az első pálya természetesen egy szimpla pongnak felel meg, a másodikban pedig kicsit csökken a terület mérete. Itt kezdtem azon gondolkodni, hogy ennek így mi értelme, amikor a harmadik pályától kezdve olyan szintű élményben volt részünk, amit én még eddig nem nagyon tapasztaltam! Jó értelemben véve, én ennyit még nem röhögtem egy játékon, mint itt, amikor egymás bénázásától és szívatásától már majdnem a földön fetrengtünk! Az, hogy Latkát 10-0-ra aláztam, számomra csak külön öröm (így utólag is bocs, Latka).
   Igazán leírni, hogy milyen játék is ez a pong, nem lehet. Ezt haverokkal KI-KELL-PRÓ-BÁL-NI! Senkit ne tántorítson el, hogy retró kinézete van az egésznek, (A grafika igen minimális, de a játék egészéről ordít, hogy a design miatt van így. - Orphy) ebből az ég világon semmit nem fogtok észrevenni, annyira jó a játékélménye (és igazán itt mutatkozik meg az, hogy nem kell Crysis 6 minőség, hogy valami jó legyen, sőt, ennek a játéknak az egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége, nomeg az ötletekben).
   Két dolgot említenék meg, mint negatívumot. egyrészt hiányoltam valami aláfestő zenét (attól függetlenül, hogy teniszezés közben nem szokás zenét hallgatni), másrészt emlékeim szerint a teniszben nincs gól. (A labdakezelésben több érdekességet is fel lehet fedezni, például többször meg lehet ütni a labdát, visszafelé is lehet ütni, hozzá lehet szorítani a falhoz, stb. Viszont azt kell, hogy mondjam, ezek a bugok nem kritikusak, és viccességüknél fogva pont hogy emelik a játék hangulatát! :D (Kivéve a "fal" című pályán, ahol többször előfordult, hogy beragadtak a labdák.) - HomeGnome) Ezektől függetlenül viszont azt kell mondjam, hogy ez az eddigi egyik legjobb minigame alkotás! Minden gratulációm érte! (Nekem tetszett. Házibuliban szintén elővehető. :) - Orphy) (Az egy játékos módhoz (ami nem számít bele a pontozásba) még annyit fűznék hozzá, hogy a 3. és 4. pályán már rendesen megizzasztja az embert a gép, igazi kihívás megnyerni a Grand Slam kupát! :) - HomeGnome)

   Kuz, Orphy, HomeGnome



Akybron

   Két, elliptikus pályához kötött űrtank látványos csatájában vehetünk részt ebben a technikailag remekül elkészített játékban. (A főmenüből elérhető a játék leírása, a megoldás igen hangulatosra sikerült a háttérben mozgó starfield-del, és a kifade-elő szöveggel. - Orphy) A pörgős háttérzenék jó választások, nagyszerűen megalapozzák a hangulatot. (Ez az első játék, amihez igazán jó, pörgős, scene-es zene is tartozik. - Orphy) A tankok irányítását már kicsit nehezebb volt megszokni (bár egy idő után rá lehet érezni a dologra) (Az irányítás az egyik játékosnak kényelmes (WASD + SPACE), a másik nekem speciel nem állt kézre (NUMPAD 8456 + NUMPAD 0). - Orphy), hiszen nem kis koncentrációt igényel a mozgást és a lövegtorony forgatását összehangolni egy ilyen elliptikus harcmezőn. Az első, bemelegítő szintet követően egyre több gravitációs mezővel, teleporttal és egyéb érdekes objektummal találkozhatunk, melyek látványosan eltérítik a lövedékeket a pályájukról. :) A későbbi szinteken azonban ez a jelenség már olyan kavalkádot okoz a képernyőn, hogy Einstein legyen a talpán, aki képes megjósolni a térgörbületek által ide-oda taszigált lövedékek röppályáját.. ;) Innentől kezdve csak tapadjunk a tűzgombra és bízzunk a szerencsénkben, hogy nem a saját űrhajónkat találják telibe a lepattanó lövedékeink.. (A játék nagyon rövid idő után nem szól másról, mint hogy mindkét játékos rátapad a tűzgombra, és próbálja elkerülni a felé repülő lövedékeket: a jó ötletnek tűnő, a lövedék útját módosító pályaelemeket sikerült túlzásba vinni, és ez sajnos a játékélmény rovására ment. - Orphy) Minden szint után részletes statisztikát olvashatunk a játékosok teljesítményéről, de a lényeg úgyis az, hogy a 9 összecsapáson ki tud többször győzni. Figyelmes ötlet, hogy a powerup-ok szerepét JF-logók töltik be. ;) (De pl a kéknek, ami a pontszámunkat növeli nincsen semmi értelme. - Orphy) Hangulatos a háttérben kavargó csillagtánc is, viszont az űrtankok grafikailag kicsit kilógnak az összképből, jobban is ki lehetett volna őket dolgozni.. (A grafika szép, bár a tankok elég egyszerűek, rontanak az összképen. - Orphy) A játék szavatosságát növeli, hogy könnyen lehet saját pályákat szerkeszteni.

   HomeGnome, Orphy



DeadLock Games

   A játék egy igen látványos (és egyben hízelgő ;)) intróval indul. (Igen szép játék, jó scene-es zenével. - Orphy) Az impozáns menüben rögtön eligazítást kapunk a játék céljáról, a kis képek segítségével pedig megismerkedhetünk a fontosabb objektumokkal és a billentyűzetkiosztással (amit sajnos ebben a játékban sem lehet megváltoztatni). (Az irányítás nem konfigolható, hozzám hasonló jobbkezes játékosoknak a Player 2 irányítása bizony megkövetel némi akrobatikát... Miért nem lehetett azt a NUM 0-t inkább a jobb CTRL-re rakni??? - Orphy) "Entering the system" mondja egy géphang, és máris egy virtuális labirintusban találjuk magunkat, ahol 2 robot küzd egymással az adatfolyamok birtoklásáért. A játék képi világa lenyűgözően színpompásra sikeredett, ami a gyors tempójú zenével kombinálva már-már olyan hatást kelt, mintha az ember valamilyen kábítószer hatására hallucinálna... 8) A játékmenet pörgős és izgalmas, mindenkinek érdemes kipróbálnia (az epilepsziára hajlamos egyének kivételével). Remek ötlet volt a narrátornak gépies hangot kölcsönözni, tetszett továbbá a játék részletes kidolgozottsága, kezdve a stílusosan megrajzolt GUI-tól, a látványos effektek egész során át egészen a fegyverarzenál változatosságáig bezárólag szinte minden! :) Látszik, hogy design szempontjából nagyon egyben van a játék, és rengeteg munka van mögötte! A legnagyobb probléma mégis a játékmenettel van... Ami elméletben jól hangzott, miszerint a játékosok végső célja, hogy összegyűjtsék az összes adatfolyamot, a gyakorlatban sajnos megvalósíthatatlannak bizonyult. :( Lehetetlen feladat megszerezni az összes adatfolyamot, miközben az energiaszintünk folyamatosan csökken, és nincsen lehetőség az újratöltésére. (A játékosoknak sajnos esélyük sincsen összeszedni az adatfolyamokat. Erősek az ellenfelek, vadászik ránk a másik játékos, és ehhez képest kevés az életünk - gyógyulni pedig nem lehet. Ha mindez nem lenne elég, az összegyűjtött adatfolyamokat elhalálozásunk pillanatában elveszítjük, így viszonylag rövid idő után már nem is csinál mást az ember, mint próbálja elkapni a másikat. - Orphy) Valószínűleg a játék készítője sem tesztelte az elméletét élesben (2 emberrel), hiszen ha valamilyen csoda folytán sikerülne is minden adatfolyamot begyűjtenünk, és túlélnünk még egy percet, akkor sem nyerjük meg a játékot, mert nem történik semmi... :D (Egy javaslat: mi lenne, ha az adatfolyamok töltenék az energiát, miközben felszedjük őket?) Szerencsére ezen baki ellenére is elég jó móka egymást lövöldözni, izgalmas üldözésekben és csatározásokban lehet részünk. (A végére még egy megjegyzés: többször előfordultak programfutási hibák, vagy el sem indult a játék, vagy egyszerűen kilépett.) (A játék igen nagy processzorigénnyel büszkélkedhet. Nálam, Intel dual core, 2500 Mhz az egyik magot max-ra járatta, és a játék használhatatlanul lassú volt, gyanús, hogy CPU limites. - Orphy)

   HomeGnome, Orphy



Lezli01

   "Kalózkodás". Egy szó, ami a játékvilágon belül sok mindent jelent. ;) Hála istennek mi most a legális fajtájával ismerkedhetünk meg. XP alatt csak win95 kompatibilitással indul el, efelett szemet hunyok, de talán nem ártana utánanézni, hogy lehet-e valami modernebb megoldást használni a fejlesztéshez, ezt ugyanis nem minden felhasználó fogja eljátszani. (Az, hogy nem indul el, egy dolog, de hogy Vista alatt kékhalált okoz, már eléggé súlyos hiba! - HomeGnome) (Sokaknál gond volt az elindítással, nálam működött. Az viszont, hogy egy játék 2010-ben nem támogat a 640x480-an kívül más felbontást, az gáz. Ha mást nem, legalább egy ablakos módot lehetett volna tenni bele, mert fullscreen-en bizony elég csúnya így. Konfigot kerestem, de nem találtam. - Orphy) (Még egy apró érdekesség: Az Olvass.el fileban ez áll: "-Windows 7-en és Windows Xp-n tesztelve, Vistán olyakor hibát okozott az SDL elvileg minden operációs rendszerrel kompatibilis beleértve a Linuxot és a MacOS-t is" Ezúton üzenném a fejlesztő(k)nek, hogy a későbbiekben ilyeneket csak akkor írjanak le, ha a játékuknak létezik is natív Linuxos, vagy MacOS-es verziója! Az, hogy Linuxon esetleg Wine-vel működik, az nem számít Linuxos verziónak. - Orphy)
   Indítás utáni első gondolatom : "A hangok fantasztikusak, azt hiszem nem véletlenül használták őket a Karib Tenger Kalózai filmben." :D Ilyet azért nem kellene, a legtöbb hivatalos versenyen ezért kizárás jár! Nem kell túl sokat guglizni, hogy ingyenes tartalmakat szerezzen az ember, ejnye-bejnye! :) (A játéknak van zenéje, hangulatban illik is a játékhoz. Nem lehet viszont elsiklani afölött, hogy ez a zene bizony jogvédett... Ezért nem fogok most pontot levonni, de ilyet nem illik csinálni - vagy keressetek valami hangulatban a játékhoz passzoló nem jogvédett zenét (pl minden régi klasszikus zene jó), vagy tegyetek be saját zenét, vagy ne legyen zene. Bétánál, techdemónál még elmegy a warez content, végleges játéknál már nem. - Orphy)
   Kicsit programmer-artnak tűnnek a contentek, ez már a menüből is lejön. Nekem speciel nem tetszik az ennyire erősen paint-utóérzéssel ellátott képi világ, habár azt is elismerem, hogy egyben nézve egységes designnal van dolgunk. Kellemes dolog ugyanakkor, hogy lényegretörően, könnyen érthetően közli velünk a játék, hogy mi is a célunk, mivel-mit kell csinálnunk. Ha pedig ez nem érdekel minket, léphetünk a főmenübe. Az irányítást itt sem tudtuk beállítani, de az 5 gomb használata szerencsére nem követel meg átlag fölötti ügyességet, mert okosan van elosztva. :)
   Latkával volt szerencsém multiban tesztelni a játékot, bele is csaptunk a lecsóba, és..."Az igazi minigame kavalkád!" - ez volt 20 másodpercnyi játék után a gondolatunk. Lássuk először ennek a negatív oldalát.
   Mivel ketten irányítunk, nem vagyunk tisztában azzal, hogy a másik játékos melyik újabb minigame-et aktiválja, így minden esetben felkészületlenül éri a másikat a játékváltás. Rengetegszer hangzott el a 'Hééé!' felkiáltás, mert nem értettük, hogy mi és miért történik. Ezt több emberes tesztelés alatt a készítőnek is látnia kellett. ;) Mivel nem tudjuk mikor lesz váltás, ezért megjegyezni sem mindig tudjuk, hogy mi is történt a főjátékban, így előfordult nem egyszer olyan, hogy jött egy ágyúgolyó, amit ki akartam kerülni, de mikor játékváltás volt, elfelejtettem, hogy mit akartam csinálni, így amikor visszatértünk, azt is elfelejtettem, hogy hol vagyok, nem csak azt, hogy egy ágyúgolyó szándékozik kioltani az életemet. :) Éppen ezért ennyi mindent így belesűríteni egy játékba nem volt szerencsés. (Értem én, hogy a fejlesztők több minigame-et akartak beépíteni a játékukba, és nekem nagyon tetszett is ez az ötlet. A megvalósítással sajnos komoly gondok vannak. Az ember általában a saját kalózára figyel, éppen megy a pályán, aztán hirtelen egy minigame-ben találja magát, minden átmenet nélkül. Ráadásul általában az sem tart pár másodpercnél tovább. A játékmenet nem áll másból, mint néhány másodperc ebben a minigame-ban, néhány másodperc abban - nincsen idő bármibe is beleélni magát az embernek, pláne nincsen benne mit élvezni... Inkább idegesítő ez a folytonos csapongás. Lehetett volna a kalózoknak energiája, lehettek volna extrák, gyógyító cuccok, speciális képességek, és mindjárt az összes pálya tovább tartott volna. Így viszont a játékmenet megöli az egészet. - Orphy)
   Pozitív oldala ennek, hogy változatos játékmódokat kapunk. A tippelős 'hol a 10000 arany' játék kifejezetten tetszett, imádom az ilyet, ha megfelelően van tálalva. A kaszabolós játék nem tetszett annyira, mert nem mindig érezni, hogy mikor lesz jó a támadás, és mikor üt meg engem az ellenfél, bár az ötlet nagyon jó!
   Az egészet annyiban változtatnám meg, hogy alapból ne látszódjon egyik minijáték sem, ezekből EGY csak akkor jöjjön elő, ha az összes érmét felvettük a főjátékban (ehhez persze az kell, hogy a teljes pálya be legyen fedve pénzzel, és ez ne aktiválásra jöjjön elő ), ezzel elkerülendő az össze-visszaságot. A főjátékban amúgy nem értem miért növekszik alapból a pontszám, annak pont csökkennie kellene, ezzel is kényszerítve a játékost, hogy haladjon az érmeszedéssel?!
   A játék egyéb részei, amiket most nem említettem vala, igazából rendben voltak. Ha a kavalkád elkerülése megoldódik, és a contenteket is sikerül a paint hatása alól kivenni, akkor egy változatos, élvezhető játékot fogunk kapni.

   Kuz, Orphy, HomeGnome



ClonixGames

   Két űrhajó csatározásában vehetünk részt ebben a mozgalmas, 2D-s lövöldözős játékban. (Player 2 irányítása: Nyíl gombok + NUM 0 + NUM 1. Szintén a korábban már annyiszor emlegetett csuklótörő megoldás. Balkezesek előnyben. - Orphy) A program indulása után egy rettentően hosszú(!) leírással találjuk szembe magunkat, ami már önmagában sokakat elijeszthet a játéktól.. (A magyartanárokat pedig a fogalmazás fogja megijeszteni ;)) (A játékban van help, és NAGYON sok minden le van benne írva. Valaki, aki csak játszani akar, nem olvas ennyit. Pont. - Orphy) Ennél sokkal tömörebben, lényegretörőbben kellett volna megfogalmazni a szabályokat (vagy akár képekkel is illusztrálni), hiszen elsőre úgysem jegyez meg mindent a felhasználó! A fontosabb instrukciókat szerencsésebb lett volna talán egy külön menüpontba szervezni, a kevésbé lényeges dolgok pedig elfértek volna az olvass.el fájlban. A meglehetősen bő lére eresztett bevezető után egy túlbonyolított beállítások képernyő következik, ami jó eséllyel a maradék önbizalmunktól is megfoszthat minket.. :) (Ez volt az a játék, ahol már rögtön az elején elakadtunk... Az űrhajók beállításai, és az innen való továbbjutás kissé körülményes, ezt biztosan meg lehetett volna oldani sokkal egyértelműbbre... - Orphy) Azon bátor vállalkozók azonban, akik mindezen akadályokon sikeresen átküzdik magukat, egy egészen kellemes lövöldözős játékba csöppennek! (Ha sikeresen túljutottunk a beállításokon, akkor a játék igazi felüdülés. - Orphy) A grafikai kivitelezés tulajdonképpen egészen jól sikerült, bár az arénában pillanatok alatt olyan káosz alakulhat ki, hogy néha még a saját űrhajónkat is szem elől téveszthetjük.. A több szintű mozgó hátterek pedig némelyik pályán inkább zavaróak tudnak lenni. Rengeteg felvehető powerup jelenik meg véletlenszerűen a képernyőn, és tűnik el pillanatok alatt, ezért ezekkel taktikázni nem nagyon lehet, csak felvesszük ami éppen az utunkba kerül. ;) A különféle powerup-ok csak meghatározott ideig/mértékben hatnak, ezt a folyamatosan forgó dobókockánk dönti el, ami egy egészen egyedi ötlet. A felvehető cuccok mennyisége azonban túl sok, és ez nagymértékben hozzájárul a képernyő túlzsúfoltságához. Az űrhajók mozgását eléggé "érdekesen" sikerült megvalósítani: a sziklákról minduntalan visszapattanunk, a fordulás pedig kissé suta, ugyanis nem minden űrhajó a középpontja körül forog, hátrálni pedig nagyon nehezen lehet csak. Az egész irányítás inkább emlékeztet a falon fel-alá szaladgáló legyekére, mint űrhajókéra. :) A pályák mindazonáltal elég ügyesen és változatos lettek felépítve! Igazán remek ötletekkel találkozhatunk a 25 pálya során, például teleportok, elfoglalható "lőtornyok", forgó "óriásmágnesek", energiát növelő/csökkentő "polaritások", és egyéb érdekességek formájában. :) (Van sok pálya, sok powerup, néhol még taktikázni is lehet. - Orphy) A hangeffektusok is rendben vannak, sajnos a zenék már nem fértek bele a méretkorlátba, így azokat külön lehet letölteni.. A játék végén részletes statisztikákat olvashatunk az elért eredményeinkről, és hogy kinek sikerült többször győzedelmeskednie. Kár, hogy nincsen legalább egy egyszerű menürendszer beépítve, amivel újra lehetne kezdeni a meccset, mert innen már csak kilépni lehet a programból (vagy az F12-vel újraindítani az egészet, amit csak a leírásból lehet megtudni, amit viszont nem fog mindenki végigbogarászni). Összességében azonban elmondható, hogy akik a kezelőfelület túlkomplikáltsága ellenére belevágnak a játékba, azok nem fogják megbánni, mert egy nagyon pörgős, akciódús és élvezetes játékban lehet részük!

   HomeGnome, Orphy



hcs89

   Háborús környezetben játszódó akció-stratégia játék egy kis erőforrás-menedzsmenttel megfűszerezve. :) (Alapvetően egy 2D-s, stratégiai játékról van szó, ahol resource-okat kell gyűjteni, és ebből lehet venni mindenféle csapásmérő egységet. - Orphy) A program elindítása után hamar a mintaszerűen elkészített beállítások képernyőn találjuk magunkat, a háttérben felcsendülő katonás induló pedig rögtön meg is teremti a háborús hangulatot. :) Mielőtt elkezdenénk a csatát, nézzük meg a példaértékűen összerakott "How to Play" menüpontot, ahol az billentyűzetkiosztással ismerkedhetünk meg. (Megjegyzem, magyar billentyűzeten a "Z" nem az "X" mellett van..) Pontosabban a jobb oldali játékos esetén a billentyűzet- és egérkiosztással, ő birtokolja ugyanis az egeret, és ez a megoldás bizony a játék során határozott előnyt jelent majd a számára.. Kicsit hiányoltam egy rövid eligazítást a játék céljáról, valamint pár mondatocskát az egységek tulajdonságairól, melyik mire való, és valamiféle összefoglaló táblázatot, legalább arról, hogy mi mennyi erőforrásba kerül.. Ezeket az információkat sajnos mind a játék során kell majd saját magunknak kitapasztalnunk. Na de induljon a harc! A felső sorban láthatjuk az arany- és olajkészletünket, valamelyikből mindig hiányunk lesz, ezért igyekezzünk az erőforrásokat szorgosan gyűjtögetni. A pálcikaemberes grafika nem különösebben kiemelkedő, viszont ízlésesen meg vannak rajzolva az animációk, és szépek az egyes effektek is (füst, robbanás, felszálló lélek.. :)), a hangok is rendben vannak, összességében elmondható, hogy dizájn szempontjából egységes képet mutat a játék. (A grafika, és a zene rendben van, a játékmenet jól ki van találva, de huzamosabb ideig nem tudott lekötni. - Orphy) A korábban említett felemás irányítás miatt picit kiegyensúlyozatlan a játékosok helyzete, bár mindkettejüknek erősen kell zongoráznia a billentyűzeten. Az intenzív összecsapások során nem mindig sikerül egy pillanat alatt felmérni a harcmező állapotát, hiszen erősen a billentyűzetre és az ikonokra kell koncentrálnia a játékosnak, ezért némi gyakorlás mindenképpen szükségeltetik a sikeres hadvezetéshez. A két játékos közül az kerül ki győztesen, akinek a végén több bázisa marad. (Javasolnám, hogy ha olyan helyzet alakul ki, amikor az egyik játékos már semmiképpen sem nyerheti meg a meccset, mert annyival kevesebb bázisa maradt, akkor nyugodtan legyen vége a játéknak.) Összességében egy szépen összerakott minigame-et láthattunk, picit még a játékegyensúlyon kellene finomítani. (Ez a Player vs CPU módra is vonatkozik.)

   HomeGnome, Orphy



collerblade + Xaint

   Osztott képernyős tereprally játék, amely látványos 3D grafikájával szinte kiemelkedik a mezőnyből. A kivitelezés minden elismerést megérdemel, egy minigame versenyen ez a grafikai színvonal több mint elegendő! :) De talán túlságosan is nagy fába vágták a fejszéjüket a készítők, mert a játékélménnyel kapcsolatban már sajnos nem ilyen rózsás a helyzet, súlyos hiányosságok fedezhetők fel a játékban.. (Az elindítás némi nehézségekbe ütközött, a játék ugyanis nem szólt, hogy hiányzik neki az OpenAl, hanem csak elszállt. - Orphy) A menürendszer kidolgozására láthatóan már nem maradt energiájuk a készítőknek, ugyanis elegánsan kimaradt a multiplayer mód választásának lehetősége.. :( A játék alapból egyszemélyes módban indul el, és csak az F3 megnyomásával válthatunk az osztott képernyőre, amit viszont csak a nagy kapkodásban lemaradt olvassel.txt-ből tudhattunk volna meg.. Ezen lényeges információ hiányában a mezei felhasználó talán tudomást sem fog szerezni a multiplayer játéklehetőségről, pedig a mi kis versenyünknek pont ez lett volna a lényege. ;) (Azt meg már csak félve említem meg, hogy a felborult kocsik visszaállító gombját egyenesen a fórumból kellett kibogarászni..) Ezt a tortúrát egy menüpont beiktatásával el lehetett volna kerülni (a hab a tortán pedig az lenne, ha még kocsit is választhatnánk. ;)). Hivatkozhatnának a készítők a klasszikus Terep2 játékra, amiben szintén egy külön billentyű megnyomásával lehetett osztott képernyőre váltani, de az a helyzet, hogy a Terep2 nem a multiplayre volt kihegyezve, ellentétben a versenyünkkel, ami viszont igen. Az autók fizikájával sincs minden rendben, túlságosan "pattognak" a kocsik a terepen, valahogy furcsán hat rájuk a gravitáció, és kanyarodni is igen nehézkesen lehet.. A fizikai vizualizációt bekapcsolva jól látható, hogy gázadásnál nem mindig érintkeznek a kerekek a talajjal, valószínűleg ezért is nem tapadnak rendesen be a kanyarokban. Ha nekimegyünk egy checkpoint táblának, akkor vele együtt az autónk is hatalmasakat bukfencezik, aminek további mellékhatásaként a következő körben már nem biztos, hogy megtaláljuk a chekpointokat. :D Sajnos azonban (főleg a hosszabb pályákon) ne számítsunk szoros küzdelmekre, mert az egyik autó hamar lemarad, és innentől kezdve már nem egymással folyik a küzdelem, hanem csak a köridővel. Egy kör befejezése után azonban nem ér véget a verseny, mindig újabb kör kezdődik, nem hirdeti ki a győztest a program. Ennyi erővel akár egyedül is róhatnánk a köröket, a multiplayer mód semmit nem tesz hozzá a játékélményhez. A teljes offroad szabadság hátránya, hogy semmi sem akadályozza meg a játékosokat abban, hogy letérjenek a kijelölt versenypályáról, és felfedezőútra induljanak a dimbes-dombos terepen. (A kocsik elég furán viselkednek, a játékélmény pedig kimerül a táj nézegetésében, ami egy idő után unalmas. - Orphy) A már korábban említett Terep2-nek is ez a bizonyos szabadság volt az egyik vonzereje, pedig abban a játékban is volt egy kijelölt út, mégis csak kevesen mentek rajta körbe, a többség inkább ment amerre jónak látta. ;) Látnivaló pedig akad itt bőven, szépen kivitelezett modellek sokasága található a játékban (a HGP logókkal díszített hirdetőtáblák különösen tetszettek :)), viszont ha "lemegyünk a térképről", akkor már csak a játékból való kilépés segíthet rajtunk. :( Sajnos aláfestő zenét már nem sikerült belezsúfolni a programba a szűkös méretkorlát miatt, de igazából nem is hiányzik annyira, mert a motorhangok jól sikerültek, és egy autós játéknál ez sokkal fontosabb szempont. ;) Viszont érdekes bug, hogy osztott képernyőnél a mikrofon a piros autó hátuljára van "szerelve", ezért a másik kocsi hangját nem lehet hallani, csak ha a két autó elég közel van egymáshoz. :) Összességében a Racerr egy nagyon ígéretes és szépen kivitelezett autóversenyes játék, azonban a felsorolt hiányosságok (elsősorban a játékmenet és a játékélmény) miatt ez most egyelőre kevésnek bizonyult. (Úgy érzem, a fejlesztők ennél a játéknál túl nagy fába vágták a fejszéjüket. Programozásilag szép eredmény ennyi idő alatt, de még sok munka van vele, hogy élvezhető játék váljon belőle. - Orphy) Mindenesetre sok sikert kívánunk a játék továbbfejlesztéséhez!

   HomeGnome, Orphy



zitek

   "Ice". A szó, ami úgy látszik rossz ómen, ha minigame-ről van szó. :D Sajnos, ami a designt illeti, itt sem sikerült maradandót alkotni. A játékelemek a végletekig le vannak egyszerűsítve, ráadásul csúnyák is, erre jobb szót sajnos nem tudok mondani. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy egy óra ráfordításával a kinézetet rendbe lehetne szedni, és akkor ezt az első bekezdésemet nem kellene most írnom. Egyetlen dolog tetszett a kinézetben, az pedig a labda mozgását követő csóva, szerintem ez hangulatos dolog, még ha nem is használják annyira egy foci játékban. A karakterünket mindkét kategóriába besorolnám, mert bár kifogásolható a kinézete, azon a mosolyon, ami az arcán van, egyszerűen nem tudok nem nevetni, ha ránézek, és ezt a szó pozitív értelmében értem. Vicces, de mégis jó.
Mivel mellékelve nem láttam semmilyen útmutatót, így indítás után vártam, hogy a játékról kapunk némi információt, de legalábbis az irányításhoz szükséges billentyűkiosztást megtekinthetem (változtatásáról már nem is álmodozom, ezen a versenyen valahogy ez nem tűnt fontosnak egyik nevezőnél sem...). Oké, foci lévén nem szükségeltetik nagy leírás, de mivel az irányításhoz mindösszesen 4, azaz négy gomb kell (ezt tapasztalati úton mondom, persze lehet, hogy vannak még extrák is, ezt sajnos csak a fejlesztő tudhatja), nem értem miért kell gamepad a multihoz?! A 'wasd' kombó szerintem ugyanúgy megtette volna.
Pozitívum, hogy játék alatt szól valamilyen zene, negatívum maga a zene. Passzolni mondjuk passzol a külcsínyhez (értitek : 'passzol' ).
A labda pattogása többnyire jó, bizonyos esetekben viszont nélkülözi a fizika törvényeit, így erre nem ártana mégegyszer ránézni. Előfordul ugyanis, hogy a beesési szögnek megfelelően pattan vissza a labda a falról (tehát ahonnan jött, oda is megy vissza, és nem, nem a merőleges beesésre gondolok, ne nézzetek ennyire kezdőnek :D).
Végignyúztam az egyszemélyes módot is, ami furcsa mód egyből véget ér, ha gólt kapok. Azért a focit nem egy gólra játsszák. :) Ha viszont én nyerek, az alábbi üzenetet kapom : 'The game is end'. Na, az ilyenekért alapból harapok. Attól, hogy angol nyelven van a játék, nem kap értékeléskor több pontot, viszont helytelen angolnál annál többet veszít. Tessék magyarul írni, bár sokaknál az is gyenge pont (természetesen ezt nem a fejlesztőre értettem, hanem arra, akire vonatkozik).
Egy-két gondolat erejéig még szólnék a multiról (avagy pvp, ahogyan a menüben láthatjuk). Nem tudom szándékos-e, de multiban nem változik a pálya, hanem az első pálya marad gól után is (legalább 10-15 gólig játszottunk, annyi már csak elég), pedig kipróbáltuk volna úgy is (habár itt hozzáteszem, hogy a bal oldali játékos, aki egy játékos módban nem létezik, sokkal nehezebb helyzetben lenne, mert a kapujához sokkal közelebb vannak a pályaelemek). De nem is ez volt az, ami igazán zavart, hanem az, hogy semmilyen információnk nincs az aktuális állásról! Sem a gólok száma, sem valami életmennyiség nem volt, csak lövöldöztük a labdát igazi cél nélkül. Győztes emiatt szintén nincs, bár ezt megint csak a 10-15 gól időtartamára értem, utána már nem láttuk értelmét további gólokat szerezni. Az, hogy ESC-re egyből a windowsban találjuk magunkat, megint egy érdekes dolog.
Összességében tehát :
1. A labda pattogását bugfixelni kellene, valahol még van benne hiba.
2. Az egyjátékos módból tessék áthozni a pályaelemeket a multiba, váltakozzon a pálya, és legyen kiírva az eredmény, ezáltal legyen győztes hirdetve!
3. Tessék lecserélni a zenét és a contenteket, nem ebbe a játékba valók.
A foci mindig is kedvenc témaköröm volt a játékokban, ebből pedig sokkal többet ki lehet hozni, mint ami, és szerintem a fejlesztő képes is rá! Remélem idővel kapunk egy 2.0-s verziót, ahol a fent említett hibák javítva lesznek vala! :)

   Kuz



Szalontai István

   Mindig is tudtam, hogy a pénz mozgatja a világot, de hogy már a minigame-ek körébe is beférkőzött, azt nem vártam. :) (Node tegyük félre a tréfát, hiszen ez egy értékelés.)
'Két pénzéhes karakter harca', erről szól ez a kis játék. Korrekt, letisztult menüvel fogad minket, s bár a játék céljáról nem találunk leírást, de legalább az irányítást megtekinthetjük, ha változtatni nem is áll módunkban. Ezzel a pálcikaemberes megoldással az utóbbi időben amúgy többször is találkoztam, és bár láttam már ennél szebb kivitelezést is, igazából túl sok kivetnivalót nem tudok mondani (a kék játékos nem a földön mozog, talán ez a legnagyobb negatívuma a grafikának).
A játékban mindösszesen egy zenét hallottunk, ezzel nem volt különösebb gond, se nem magával ragadó, se nem visszataszító, számomra semleges.
A játék célja, hogy a másik elől gyorsan felvegyük a pályán szétszórt zöldhasúakat, ami így elsőre jól és könnyen kivitelezhetőnek hangzik, mégsem ilyen egyszerű a helyzet. A probléma ott jön elő, hogy bizonyos pályákon olyan helyeken is van pénz, ahova el tudunk jutni, de ha onnan leesünk, vissza már nem tudunk menni (pl rögtön az első pályán, ha a bal oldali játékos leugrik, már nem tudják felvenni a fenti pénzt). Ilyenkor jön a játék újraindítása, ami a későbbi pályáknál már kicsit idegörlő dolog. Az irányítás amúgy könnyű, tényleg csak akkor kell ügyelni, ha kicsit sok pályaelem van egymáson, ilyenkor azért előfordul, hogy lefejeljük a felettünk lévő elemet, és leesünk a földre. :)
Mivel a pályák nagyobbak, mint amit a monitorunk egyszerre meg tud jeleníteni, ezért a két karakter pozíciójától és mozgásától függően a kamera próbál középen maradni. Sajnos ennek gyakorlati haszna csak addig van, amíg a két karakter a monitor keretein belül mozog, azon kívül sajnos eltűnnek, így nem tudjuk merre is járnak. Középen ilyenkor igazán kettéválhatna a játéktér, és a két karaktert két különböző felosztásban lehetne látni.
Ami kicsit megint logikátlannak tűnt, az a pénztől függő egyéb vagyon, mint a kocsi, a ház és ilyen extrák. Örültünk mi neki, hogy lehet ilyeneket szerezni, de egyrészt nem mi vettük, csak kaptuk, másrészt az addig összeszedett pénzünk is változatlan maradt, szóval nem egészen értettük, hogy ennek most mi is a haszna. Végig sajnos egyszer sem sikerült játszanunk a játékot, mivel valahol mindig maradt egy fel nem vehető pénz, és a sokadik újraindítás után egyszerűen meguntuk a próbálkozást.
Összességében azt mondanám, hogy jó kis játék lehetne ebből, ha minden pálya jól átgondolt lenne, esetleg némi nehezítést / változatosságot (pl mozgó objektumok) is kaphatnánk, és kiderülne miért is jó az az autó, meg a ház és a többi extra. :) Reméljük a fejlesztés nem áll le, és a következő verzióban javítva lesznek ezek a kis hiányosságok!

   Kuz



Frogbone Games

A Dragon Duel(s) (magyarul Sárkány Párbaj!) című játék arról szól, amit a neve is sugall: két sárkány küzd egymással életre-halálra. A programot a híres Bullfrog Frogbone csapat készítette. ;) A játék indítását követően nem sokkal a főmenüben találjuk magunkat, aminek hátteréül egy roppant hangulatosan kivitelezett kastélyterem szolgál. Halkan süvít a szél, lobognak a fáklyák sejtelmes árnyak mozognak a falakon, a 3 festett üvegablakon pedig a 3 választható karaktert (tűz-, csont- és robot sárkány) csodálhatjuk meg, de még mielőtt harcba indulnánk, olvassuk ez az Info menüpont alatt a billentyűzetkiosztást. (Az irányítás érdekes: pl a Nyíl gombok és a SPACE ok, de a fegyverváltásra szolgáló ENTER már igencsak kiesik. - Orphy) Ezután válasszunk szörnyeket! Középen 3D-ben forogva láthatjuk a sárkányunkat, ötletes megoldás, hogy a festett üvegablakokra kattintva választhatunk a különböző típusok közül. :) Testre is szabhatjuk kis kedvencünket, konkrétan a test és a szárny színét variálhatjuk, valamint a Név mezőre kattintva el is nevezhetjük a sárkányunkat. (Nem egyértelmű, hogy be lehet írni a nevet, legalább egy kurzor villoghatna a megfelelő helye.. A név beírásával is gondjaim akadtak, valami nem stimmel a billentyűzet lekérdezésével, mert legalább egy tucat próbálkozás kellett, mire sikerült beírnom, hogy "Lala".. :) Ráadásul mindenféle vezérlőkarakert is elfogad, javaslom google-ban keress rá az "ellenőrzött adatbevitel" kulcsszóra..) A sárkányok kiválasztása után bizonyára még be lehet majd állítani valamit, (sajnos a készítő kifutott a fejlesztési időből), egyelőre azonban lépjünk túl az üres képernyőn, és kezdjük a harcot. Igazából a pong-hoz nem sok köze van a játéknak, hacsak nem annyi, hogy itt is oldalról láthatjuk a sárkányokat, és azok csakis fel-le mozoghatnak. Három fontos állapotjelzőt láthatunk a sarkokban, sorrendben: életerő, lőszer és pajzs. Ezeknek megfelelő varázsgömbök lebegnek felfelé a pályán véletlenszerűen. Lényegében ennyi lenne a játék, taktikázni nem valami sokat lehet, csak kerüljük el a lövedékeket, gyűjtögessük a varázsgömböket, és próbáljuk meg levadászni az ellenfelet.. (A játékélmény sem az igazi, a felvehető bónuszok(?)-tól sokszor nem tudom lőni az ellent. - Orphy) A párbaj grafikája a nagyszerű menühöz képest nem különösebben kidolgozott, (A menü nagyon szép, de ehhez képest a játék nem az. - Orphy) bár a háttérben "jatekfejlesztes.hu" zászlót reptető sárkány igazán ötletes! :) A hanghatások rendben vannak, a csata alatt sejtelmes zene is szól. Kár, hogy az időhiány meglátszik a játékon, de a hiányosságokat kiküszöbölve és a játékmenetet továbbfejlesztve ebből akár még egy nagyon jó játék születhet a végén.

   HomeGnome, Orphy



Feryx Team

   Frenetikus egy alkotás, egyszerűen nem lehet komolyan venni.. :) Kezdjük ott, hogy a lövés hangjára megjelenő jf.hu logótól majdnem szívrohamot kaptam. :D Ezután egy szivárványos, stroboszkópos, diszkófényes menübe kerülünk, aminek egy bazi nagy Game Maker logó forog a közepén! Leírni nem lehet, ezt látni kell! 8) (Hogy ennek mennyi köze van az ufókhoz, azt nem tudom, de gyanítom, hogy a csillagokon kívül nem sok.) Először is látogassuk meg a Help menüt, ahol vidám burleszk aláfestő zenére megtekinthetjük egy billentyűzeten a csészealjak irányítását. (Az irányítás le van írva a menüben, de ennek ellenére nem mondanám azt, hogy sikerült is kivitelezni... - Orphy) Miután a kettes játékos memorizálta az egzotikus 'TFGH' irányítást :D, vessünk még egy pillantást a jobb felső sarokban található, Health és Energy szintjelzőket bemutató ábrára (amit még azóta sem sikerült megfejtenem, hogy milyen irányból is kellene nézni). Vissza a főmenübe, ahol 3 játékmód közül választhatunk, ebből 1 single player és 2 multi player mód van. A lényeg mindhárom esetben ugyanaz: egy minden irányba végtelenített képernyőn kell vagy a számítógépet vagy a másik játékost legyőznünk (közben változatos stílusú zenék szólnak). A csészealjak irányítása nem túl bonyolult, ellenben igen hamar elkezdhetünk keresztbe-kasul száguldozni a pályán, ekkor használjuk bátran az instant-fékezés gombot. ;) (Az űrhajó olyan gyorsan reagált mindenre, hogy gyakorlatilag (emberek számára) irányíthatatlan. - Orphy) Egyébként pedig nyomkodjuk sűrűn a lövés gombot, minek hatására szép tűzijátékot láthatunk a képernyőn. Néha előfordul, hogy valamelyik űrhajó nagyon lesérül, és füstölni kezd, amivel sikeresen beteríti majd' a fél képernyőt. :) (Tetszett viszont a Super Mario zene, amikor meghaltam. :) - Orphy) Egyébként vezessünk bátran, pályaelemek nem akadályozzák a haladásunkat, csupán egy másik csészealjjal ütközhetünk. Egy ilyen találkozásnak négy féle kimenetele lehetséges:
   1. átmegyünk rajta,
   2. visszapattanunk róla,
   3. beragadunk alá,
   4. lefagy a játék... ;)
Ha sikerül legyőznünk a számítógépet, akkor a magért beszélő "You Are Win The Game! Users!" feliratot csodálhatjuk meg. A program a kilépéskor is tartogat egy kis meglepetést, a kikapcsológomb aranyosan menekül az egér elől (közben figyeljük a stáblistát is!). :) Mindent összevetve ez egy nagyon vicces alkotás, egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni, kellemes perceket szerezhet! :)

   HomeGnome, Orphy


Végeredmény


   Ennyi jó játék régen érkezett, és ez azt jelenti, hogy jó ötlet volt megújítani a versenyt, és hogy vannak kreatív emberek a portálon. A végső sorrendet a zsűrik szavazatai alapján kalkuláltuk, ahol a közönségszavazat egy teljes ember szavazatát éri, így született meg a végeredmény. Ami az alábbi lenne:





   Ezúton is szeretnénk gratulálni nem csak a győzteseknek, hanem mindenkinek aki részt vett a versenyen! Sok jó alkotás érkezett, nagyon szoros volt a mezőny, legalább a játékok fele megérdemelte volna a dobogós helyet, de sajnos csak hárman férhettek fel rá... ;)


Nyeremények


   A versenykiírás szerint eredetileg az első 3 helyezett kapott volna (a dicsőségen felül ;)) tárgynyereményt (HomeGnome és Carlos felajánlása), de mivel a meghirdetett időponthoz képest 1 hetet csúszott az eredményhirdetés (köszönhetően az örömtelien nagy számú nevezésnek :)) ezért felajánlunk +1 díjat, így végül a verseny első 4 helyezettje részesül tárgynyereményben!

   Mindez a következőképpen fog lezajlani: először is a győztes választ (egyet) az alábbi ajándékok közül:


   * King Arthur PC-s játék (teljes magyar verzió)
   * 8 GB Pendrive USB 2.0
   * Nyisztor Károly - "Shaderprogramozás - Grafika és játékfejlesztés DirectX-szel" című könyve
   * Nagyi futam (2 felhúzható műanyag nagyi figura)

   Ezután a második helyezett a fennmaradó 3 nyereményből választhat (szintén egyet), majd harmadik helyezett választhat a maradék 2 ajándék közül, és végül a negyedik helyezett nyereménye pedig ami megmarad. (A választás lehetősége neki is megadatik: kéri vagy nem kéri. ;))

   Végül pedig lerántjuk a leplet az egyedi tervezésű és kivitelezésű JF.hu relikviáról, amelyet Fzoli készített fáradságos munkával, és némi alapanyagból. A szerencsés első helyezett nyereménye a választott díjon felül nem más, mint az alábbi műalkotás!

(Kép hamarosan!)


   A nyereményváltozás jogát fenntartjuk, a nyeremények készpénzre nem válthatóak! A verseny győzteseit pm-ben (utána email-en) is értesítjük, a nyeremények postaköltségét a szervezők állják.

Értékelés: 8.75

Új hozzászólás
Akybron          2010.06.30 20:42
1.
Végül pedig lerántjuk a leplet az egyedi tervezésű és kivitelezésű JF.hu relikviáról, amelyet Fzoli készített fáradságos munkával, és némi alapanyagból. A szerencsés első helyezett nyereménye a választott díjon felül nem más, mint az alábbi műalkotás!

(Kép hamarosan!)

Kiváncsi lennék mi az 1. helyezett különdíja?

2.
Mindenki megkapta már a nyereményét?
Az enyémet szerintem elnyelte a Posta
zitek          2010.06.02 23:36
oké gáz egy poén volt,mostmár belátom
zitek          2010.05.28 20:54
" hé sziwi kérsz pizzát?"

Sztem csak ezt lehet pizzával kapcsolatban félreérteni
HomeGnome          2010.05.28 09:39
Hát igen, nekem mindig sikerül félreérthetően fogalmaznom.. Volt pl. még egy vicces kis párbeszédünk a buli előtt a pizzáról, de azt inkább nem írom le ide..
Asylum          2010.05.28 08:15
Idézet

Határozottan, és minden kétséget kizáróan kijelentem, hogy semmi ilyen nem történt. A srácok valóban eljöttek és teszteltük a játékokat, de senki nem jött össze senkivel! Mondom senki és senkivel!



Már késő, ezt már sosem mossátok le
HomeGnome          2010.05.27 17:46
levi1224: csak azt tudom mondani, amit lentebb is: még semmi biztosat nem tudunk, de valószínűleg lesz még egy verseny az idén... Egy téma-ötlet legalábbis már van..
levi1224          2010.05.27 15:16
Hali, mikor lesz a következő verseny?
Mort          2010.05.26 14:24
Üdv!
Mind a saját, mind a Rapid Cher csapat nevében gratulálunk a győzteseknek! (és ha Budán jártok, a vendégeink vagytok egy korsó sörre is )

Sajnáljuk, hogy mi nem tudtunk időben elkészülni, pedig szerettünk volna megmérkőzni veletek. Emiatt élve az alkalommal, szeretnénk meghívni benneteket az Indiepub [http://www.indiepubgames.com/contest.php -ide is volt postolva.] portál versenyére, hogy összemérhessük az erőnket veletek is!

Tisztelettel, Rapid Cher játékfejlesztői és sör(whisky)ivó csapat!
Murphy          2010.05.25 23:53
Nagyon komoly mezőny, gratulálok az indulóknak!
Pretender          2010.05.25 14:44
"Pretender: ugye mondtam, hogy a +1 nyeremény egészen véletlenül meg van említve az értékelésetekben? " -
HomeGnome          2010.05.25 11:17
Felraktam néhány fényképet a találkozóról, de szigorúan csak kis méretben..
Kuz          2010.05.25 11:04
"A beküldési határidő lejárta utáni hétvégén összejöttünk Kuz-nál..."

Határozottan, és minden kétséget kizáróan kijelentem, hogy semmi ilyen nem történt. A srácok valóban eljöttek és teszteltük a játékokat, de senki nem jött össze senkivel! Mondom senki és senkivel!
HomeGnome          2010.05.25 09:36
Még1x gratula mindenkinek! Örülök, hogy tetszenek az értékelések, tényleg igyekeztünk építő jellegű javaslatokat írni, és nem csak oltani..
A beküldési határidő lejárta utáni hétvégén összejöttünk Kuz-nál, (Kuz, FZoli, HG + Latka és Orphy) és együtt teszteltük a játékokat, hatalmas élmény volt, mindjárt bele is írom a cikkbe.
A kérdésre, hogy mikor lesz a következő megmérettetés még nem tudunk semmi biztosat, de úgy gondolom, idén nem ez volt az utolsó verseny..
Ebből a versenyből is rengeteget tanultunk, levontuk a tanulságokat, hogy a legközelebbi minigame versenyt még gördülékenyebben tudjuk lebonyolítani..
Pretender: ugye mondtam, hogy a +1 nyeremény egészen véletlenül meg van említve az értékelésetekben?
zitek          2010.05.25 09:13
Üdv
Ice football szerkesztője vagyok,és örömmel olvastam,hogy találtatok(ha nem is sokat),de néhány pozitivumot a játékban.Megfogadom a tanácsokat,habár már ezt a jáátékot sztem nem érdemes tovább fejleszteni,de a következő versenyre biztosan nevezek vmi új dologgal.Köszönöm h nagyon nem hurrogtatok le,amit írtatok az jogos volt,egyépként a labda az egyetlen ami jl pattog,kivéve az esős pályán megy el össze vissza singlében,mert ott ugye esik és sár lesz(bár a sár nem látszik).Mégegyszer köszönöm és grat a versenyzőknek.Next ütközet mikor lex?
pisti72          2010.05.25 07:51
Köszönöm szépen dícsérő sorokat! Nagyon jól esett olvasni, hogy nektek is kellemes perceket (esetleg órákat ) szerzett a játék. Akárcsak nekem a megírása. Külön köszönöm HomeGnome-nak a fejlesztés közben nyújtott segítséget és építő hozzászólásait. Elkészítettem a játék angol nyelvű változatát is. Itt már lehetőség van a gép ellen is játszani a két játékos tíz pályás módban. Valamint a jobb oldali játékos irányítása átállítható egérre is. Link: http://istvanszalontai.atw.hu/pongextra.html
Remélem sikerül majd felnyomnom egy-két flash játékos oldalra
Ja igen! Gratulálok a nyerteseknek!
Ashkandi          2010.05.24 12:10
Köszönjük szépen. Öröm volt olvasni ezeket a szép hosszú objektív értékeléseket, mindenkinek szépen leírtátok mit érdemes kijavítani, mi hiányzik. Szóval a modiknak is grat a verseny szervezéséhez.

( olyan pizzériát azért ne nyissatok, ahol ti fizetitek a pizzát ha egy órát késik )
Pretender          2010.05.24 11:09
koszi @MaximumViolence
MaximumViolence          2010.05.24 08:11
Gratulalok Ashkandinak es Pretendernek
HomeGnome          2010.05.24 00:56
Pretender: még nem száradt meg rajta a festék. várjál türelmesen, ami késik nem múlik.

Akybron: ez így szokott lenni, ha valamit előre meghirdetünk, akkor tuti karbantartás lesz pont akkor...
Wolfee          2010.05.24 00:45
grtz mindenkinek, és extra grtz szalontai istvánnak a multipongért
Pretender          2010.05.24 00:31
Igen, tenyleg jo lett az ertekeles is
Es mi a relikvia?
HomeGnome          2010.05.23 23:27
Thanx fpeti, a többiek nevében is!
Igyekeztünk építő jellegű kritikákat írni, és azt hiszem akad jónéhány humoros rész is..
fpeti          2010.05.23 23:07
Én is gratulálok mindenkinek!
Nagyon jó az értékelő cikk, modik is kitettek magukért!
Akybron          2010.05.23 22:39
Pedig gondoltam rá, hogy kéne billentyűállítást csinálni, de aztán elmaradt.
De így is pozitív csalódás ért, nem gondoltam, hogy 4. leszek.

(játékfejlesztés.hu-ként a galád freeweb miatt meg nem lehetettt ide jönni, karbantartanak)
Swinkx          2010.05.23 22:38
Gratulálok mindenkinek!
Orphy          2010.05.23 22:08
Én is gratulálok mindenkinek!
Külön öröm számomra, hogy versenyről-versenyre egyre több, és színvonalasabb nevezés érkezik.
Ügyesek voltatok, jó kis verseny volt! :kiraly
lezli01          2010.05.23 22:06
Grat a nyerteseknek
Clonix          2010.05.23 22:03
Majd legközelebb...
Asylum          2010.05.23 21:38
Grat mindenkinek Éreztem, hogy a hülyegyerekek fog nyerni, bár a verseny elején még másra számitottam (neutron).
HomeGnome          2010.05.23 21:30
Gratulálok minden versenyzőnek!
A cikk végéről még lemaradt pár dolog (nyeremények), de már gondolom türelmetlenül vártátok a végeredményt, ezért inkább kiraktam így, a végét később is ráérek pótolni..
Remélem tetszett a verseny, és legközelebbin is velünk tartotok!
Pretender          2010.05.23 21:28
Grat mindenkinek^^
hcs89          2010.05.23 21:22
Idézet
(Megjegyzem, magyar billentyűzeten a "Z" nem az "X" mellett van..)

Húbazz.. Erre nem is gondoltam. Nekem angol billenyűzetem van, és a magyar is úgy van beállítva rajta, hogy Z megegyezik az angol billenyűzeten levő Z helyével.

Gratulálok a nyerteseknek
Izgalmas volt