játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5448
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2520

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Ogre3D 101 2010.05.29 10:22


Már egy ideje írogatom ezt az összefoglalót, de még fogom is, így nem ide publikáltam, hanem GoogleDocs megosztott weblapként.

A lényege: tippek illetve olyan dolgok, amiket érdemes észben tartani ha Ogre3D-vel foglalkozol. Néhány eléggé kezdőknek szól, de sok olyan van, amiket saját hibákból tanultam.

Legjobb igazából egy Wiki oldal lenne ehhez, hogy ne csak én szerkeszthessem, de egyelőre olyat nem birtoklok, úgyhogy ide kommentbe, illetve e-mailben jöhetnek a további tanácsok, ha valakinek van és nem kellően lusta ahhoz, hogy megossza.

A link: http://docs.google.com/View?id=dcp7pm2x_31dfkg3jgc

Értékelés: 10.00

Új hozzászólás
luorax          2010.10.10 14:11
Nemrég kezdtem el C++-ozni, és mostanság böngészgetem az oldalt... Nekem is megvan az Ogre, most nézeget milyen játékok készültek vele (csak hogy lássam mire képes... mivel nekem még egyenlőre nincs elég tapasztalatom, hogy eldöntsem magam, hogy jó-e) és látom: "zárt forráskódúak: Torchlight"
A torchlight tényleg ezt a motort használja? Meglepő. Akkor nem is lehet annyira rossz.
Azt hiszem már tudom, hogy mit fogok használni kezdésként, ha lesz elég tapasztalatom elkészíteni az első saját gamém (azt hiszem, hogy hallgatok arra, amit egy másik topicban írtak, és csak kicsiben kezdem: tetris-mario, és majd tovább)
ShAdeVampirE          2010.07.13 16:36
Nem igazán sikerült rájönnöm, hogy szerkesszem a cikket (segédletet), úgyhogy egyelőre csak ide írom (amit már az Ogre topicba is írtam):

Hála elasten-nek elkészült az első (?) magyar (!) Ogre-wiki. Erre tessék: http://ogre.elasten.eu

Egyelőre nem sokkal van rajta több mint egy link az itt (JFHU-n) is közreadott általam összerakosgatott Ogre 101 -ra, de később határozottan tervezem bővítgetni (főleg kódfordítgatások alatt melóhelyen stb.). De ez nem ígéret, remélem lesz rá időm, szeretném, de ahogy a dolgok állnak nem biztos, hogy rengeteg időm lesz rá.

Ez inkább egy lehetőség, aki érez magában motivációt nyugodtan szerkesztgesse, jelenleg bárki szerkeszthet rajta, semmi titkos információ nincs rajta csak esetleg segítség lehet, ha bővül. Remélem lesz 1-2 lelkes jelentkező, a lehetőség adott, meglátjuk mi lesz (én azért reménykedek, egyébként is optimista vagyok alapjábanvéve )

U.I.: A wiki hivatalos fóruma továbbra is a JFHU fórum (ahogy nézem, főleg ez a topic), ez csak tudásbázis, nem vitahely.
ShAdeVampirE          2010.05.30 16:56
XNA: nem folytatom, mert már nem foglalkozok vele. Munka miatt átálltam Ogre-ra, úgy pedig nem akarok cikket írni semmiről. hogy nem vagyok benne komolyabban, azaz nem kísérem napi szinten, hogy mi történik a projecttel, mik változnak, stb. Később még lehet, hogy XNA is előjön, mert ugyebár híresztelések szerint Windows Mobile 7-en XNA a 3D-s megoldás, de ez még nagyon a jövő zenéje.
ShAdeVampirE          2010.05.30 16:54
Igen, lesz folytatás, általában akkor írok bele, ha valami hibába futok fejlesztés közben és sikerül megoldani és van időm összefoglalni, hogy mi is volt a gond, mit kellett volna máshogy, és mire kell magamat illetve másokat figyelmeztetni a témában.

A cél ezzel egyértelműen Ogre promotálása, mivel így lassan 2,5 év munkában használat után azt hiszem nyugodt szívvel jelentem ki, hogy működik, az eddigi legjobban összerakott OpenSource 3D engine amivel dolgom volt és nem nagyon találni másik olyan lelkes fejlesztő/fórumozó csapatot/közösséget mint Ogre-nál.

A végső cél az lenne, hogy ha már kellő mennyiségű anyag összegyűlt a GDocs dokumentumban és lesz rá időm akkor cikkekké szedném szét: mindenképp akarok kezdőknek szóló cikkeket írni Ogre-ról, ezt minél hamarabb, illetve a hibákra/tippekre is lenne szerintem igény, de ezt pedig lehet, hogy nem egy statikus cikkben kéne összefoglalnom, hanem tényleg egy külön Wiki (szerű oldalt nyitni hozzá.
fpeti          2010.05.29 21:15
Hasznos ez a cikk, induláshoz nem árt egy kis reklám, hátha többen rákattannak.
Kapitany          2010.05.29 18:36
Ez nem reklám akar lenni, ne értsétek félre, csak egy tippet szeretnék adni az érdeklődőknek. Ha már az XNA szóba került, akkor felhívnám a figyelmet arra, hogy az ITFactory június végére egy XNA-val kapcsolatos tanfolyamot hirdetett. Én már jelentkeztem :-)
MaximumViolence          2010.05.29 18:24
Nah,vegre valaki Nem nagyon van magyar 'manual' ,lesz folytatas?
kooow          2010.05.29 11:32
Gondolom az XNA tutorialokat nem fogod folytatni. Csak azért kérdem, mert időről-időre felbukkan néhány fiatal, aki igényelné, és senki sem vállalta azóta ezt a hálátlan szerepet a magyar weben. Bocs az OFFért