játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5455
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2189
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
I. Villámverseny 2011.04.08 15:21



Mindenek előtt szeretnénk minden indulónak gratulálni a teljesítményéért, illetve köszönjük a türelmeteket! A pályaművek jól sikerültek, és egyáltalán nem volt könnyű dolgunk az értékelésekkel és főleg a sorrenddel. Azért reméljük, hogy a résztvevők számára kellemes élmény és pozitív tapasztalat volt ez az esemény, illetve ők és mindenki más is kellemes perceket töltött az elkészült pályaművekkel. A legkomolyabb probléma talán az volt, hogy a 15 játékból talán 5nek sikerült a verseny logóját becsempészni a játékba, vagy akár megemlíteni, hogy milyen célból készült. Az az igazság, ha ilyen hatékonysággal tudna mindenki játékot csinálni kicsit hosszabb időn át, akkor igazán nagyszerű játékok árasztanák el a portált. Reméljük a tapasztalatokat felhasználva így is lesz! :D
Elég is a szájtépésből, következzen az értékelés!




Király: Ide hallgass! Az egész királyság az én művem. Amikor neki kezdtem, mindenütt csak mocsár volt. Mondta is a többi király, a bolond épít ide várat. Mégis felépítettem, hogy megmutassam nekik. De elnyelte a mocsár. Tehát építettem újat. Az is elsüllyedt. Építettem egy harmadikat. Az leégett, összedőlt aztán süllyedt el.

A játékot kipróbálva egyből a Gyalog galopp emlékezetes jelenete jutott eszembe, ugyanis az első néhány kört úgy veszítettem el, hogy azt sem tudtam, hogy már játszom. Látszólag statikus terepen sok fa és szikla, meg két vár. Végül némi szenvedés után sikerült rájönni, hogy hogyan is működnek a dolgok, de ez legalább egy kiírást megért volna. Szóval kell építeni fűrészmalmot az erdő mellé, bányát a szikla mellé, meg sok farmot, közben vigyázva, hogy ne zárjuk el a saját utunkat. Utána gyárthatunk katonákat is, akiket még mozgatni is lehet. Persze a fő várnak csak adott közelébe lehet építkezni, így arra is ügyelni kell. Az ellenfélnek látszólag sokkal kevesebb szükséglete van, mert építeni szinte csak katonákat épített nálam, mondjuk azt se sokat. Szóval annak ellenére, hogy az ember csak kipróbálás útján tudja kitapasztalni a szabályokat, és hogy a felhasználói felület totálisan játékos ellenes - gondolok itt arra, hogy az erőforrásokat csak a várban lehet megnézni, és ott sem számokkal van jelezve, számolja meg magának a játékos - nekem azért tetszett. Kicsit úgy éreztem magam, mint annak idején Heroes 1 közben, nulla angol tudással, amikor próbáltam kitalálni, hogy mi mire lehet jó. Ha ezen túlteszi magát az ember, akkor még meg kell birkóznia a nem túl aktív ellenféllel, és az egészen érdekes tereppel, ami vagy szerencsésen áll, vagy nem.

(Teljesen egyetértek, gyerekkoromat idézi, hogy ki kell találni mi mire jó, lehet pont ezért, de nagyon élveztem a játékot, többször újra neki estem. Ez az egyik olyan nevezés, ami szerintem megérdemelné, hogy komolyabban foglalkozzanak vele. Ideális casual cucc, egy okosabb mi-vel és némi csiszolgatással nagyon rendbe lehetne tenni... Esetleg flash-be átoltani, mert így mindig sikerült kijelölnöm kattintás helyett a kockákat, ami elég frusztráló. - Bacce)



Egyszerűsége ellenére nagyszerű kis játékról van szó, ahol a két kis pixelninja verheti egymást laposra. Alapvetően a kivitelezés a verseny szűkös idejét tekintve megfelelő, jól kezelhető, még a figurák mozgása is rendben van. Bár elsőre nem volt teljesen egyértelmű, hogy kardokkal, vagy valami puskával csépelik-e egymást. (én már-már kezdtem örülni, hogy láncfűrész, aztán hirtelen mégsem. :-/ - Kuz)

Tekintve hogy nem nagyon van verekedős játék az oldalon, a versenyen túli fejlesztés sem lenne baj, sőt, szerintem kimondottan kiált egy multiplayer változatért. Ami azt illeti az ellenfél is egészen jó játékos, ügyesen taktikázik, de nem megverhetetlen, egy komoly hibája, hogy be lehet szorítani a sarokba, és ott gond nélkül elverhető. Picit ugyan rövid a játékmenet, de azért néhány körre így is leköti az embert.
(Számomra hiányzott a F.A.T.A.L.I.T.Y., hogy apró pixelekre szaggathassam az ellenfelet, de inkább megyek és beveszem az esti nyugtatómat. :D - Kuz)

Néhány kombóval és spéci mozgással azért még meg lehetne spékelni az egészet, hogy ne legyen túl egysíkú.



Mielőtt bármibe belekezdenénk, szeretném pozitívumként kiemelni, hogy Asylum közzétette a forráskódot! Ez sajnos nagyon ritka, köszönjük!
Hogy Matzi eredeti szövegét szó-szerint idézzem (mert nem akarom agyonszínezni az értékelést :D): "A verseny kiírásakor három játék volt, amire biztosan számítottunk: snake, tetris és breakout. Ez a játék a legutóbbi, nagy sikerű játék karakteres képernyőre való megvalósítása. Sok indokot ugyan nem láttam arra, hogy miért a karakteres ábrázolás, azonban látszik, hogy félkész kissé a játék."
És, hogy egy kis színt vigyünk bele:
(Érdekes elképzelés, valószínűleg a 90-es évek elején a számítógéptermek egyik sztárja lett volna. A szöveges mód sok mindenre jó, de erre semmiképpen, esetleg meg lehetett volna próbálni egy nagyobb felbontású szöveges móddal, de nem hiszem, hogy sokat javított volna rajta. A golyó ugrálása engem nagyon zavart, az ütközések pedig néha nagyon nem e világira sikerültek. Ettől függetlenül mindenképpen szép próbálkozás, nem éppen szokványos nevezés! - Bacce)
Mivel én szeretem az extrém ötleteket, nekem ez a játék bejött. Azt mondjuk nem tudom, hogy miért egy Ú betűt kell pattogtatni, szerintem egy O sokkal labdásabb. Természetesen első próbálkozásra sikerült a labdát a falhoz szorítanom. :) Továbbá, ha középen elengeded a labdát, fel-alá pattog. Faltörő jellege miatt nem sok újdonságot lehet elmondani, bár tény, hogy a második pályától a falak jó ötletnek bizonyultak, csak ugye ember legyen a talpán, aki be tudja lőni oda a labdát. A három napot egy kicsit kevésnek érzem jelen esetben, a logó hiány pedig úgy látszik ennek a versenynek a mumusa, mert innen is hiányzik.



Agresszív bűnözők rakétákat építettek - kezdi a játék, amolyan CNN-be oltott Call of Duty módon. A hír igaz, valóban épült pár rakéta és épület teljesen véletlenszerű elrendezésben, hogy az agyafogyott bombázó pilóták dolgát megnehezítse, ugyanis itt nem szőnyeg-bombázni kéne, hanem valami precíziós manővert elkövetni, de hát az nem lenne amerikai.

Szóval adott a feladat, a néhány pilótánk közül (akik épp ügyeletben vannak) ki kell választani a megfelelőket, mert mindegyik csak egy irányban tud repülni, mert a kiképzésre szánt pénzt bombákra költötték. Ha már ott vannak, néhány tilosban parkoló járművet is megbüntetnek. Az épületeknek nem eshet baja, mert ott adófizető polgárok töltik békés napjaikat, és nagy kár lenne, ha a bombázásokban nem csak a hallásuk, a környékbeli utak, és a véletlenül kint tébláboló civilek, de az otthonaikban szunyókálók is odavesznének. A feladat könnyűnek indul, de a pályák előrehaladtával egyre durvul. Egy idő után már scrollozni is kell a pályán, ami szerintem nem a legszerencsésebb, mert így elég nehéz tudni, hogy mit is fogunk letarolni. A megvalósítás kellemes 8bites, bár az árnyékok táján valami nem stimmel, de hát ez a legkevesebb.

Ami szerintem probléma, hogy minden pálya elején elmondja, hogy mit kell elpusztítani és megvédeni, a második pálya után kb felesleges, illetve hogy ha kiválasztottunk egy repülőt, akkor azt nem lehet békésen letenni, akkor sem, ha egy másik gépre kattintok, amit fogtam, az elindul. A feladványok alapvetően megoldhatóak, bár egy idő után már inkább centizés, mint logika szükséges hozzá. A mentési opció külön kellemes, egy ilyen rövid versenyen azt hiszem plusz pont, hogy nem kell előröl kezdeni mindig.



Ha röviden akarnám jellemezni a játékot, akkor azt mondanám, hogy Bejeweled light. Vannak nagy színes pixeleink, amiket cserélgetni kell, de lényegében bármit cserélhetünk bármivel, ami jelentős egyszerűsítésnek tűnik az eredetihez képest.

Néha elvesztettem a fonalat, amikor az újonnan bejövő elemek kombót csináltak, illetve nem tudom, hogy szándékos-e, de ahogy kerekednek ki az elemek, egyre nehezebben átlátható a pálya, mert a színük megváltozik, és az ember szeme nehezebben igazodik ki rajta. A profibbak elég messzire el tudnak jutni, lévén minden csere ad egy kis plusz időt, de ahogy látom, egyre kevesebbet, egy idő után szinte nem is érezhető egy-egy csere hatása. Továbbá játék közben az escape nem a menübe visz vissza, hanem egyszerűen kilép a program, illetve a többi felületen is lehetne az escape helyett inkább enterrel továbblépni. Sajnos sehol sem jelenik meg a verseny logója, vagy hogy erre készült a program, ezt sajnáljuk.
(Az msn hang kicsit azért meglepett. - Bacce)



Alapvetően egy facsipesz bonyolultságával vetélkedő játék ez, amelyben egy labirintusban kell összeszedni pár pöttyöt, és közben nem nekiütközni a falnak. Apró nehezítés, hogy az űrhajónk kissé lendületesen mozog, és a falnak ütközve visszapattan, ami szűk járatban az azonnali végső megsemmisüléssel egyenértékű. Ezt leszámítva egészen játszható a játék, és a feladatok is megoldhatóak (mind a hat pálya), nem is volt kimondottan nehéz egyik sem. A hátterek is jók, csak az űrhajós témához nem passzol mindegyik.
(Szerintem nagyon szépen egyben van, bár néhol a háttér miatt nehezen észrevehetőek a felszedni valók, akár még úgy is el tudnám képzelni hogy nem is lassul a játékos pixele csak ha ellenkező irányú erő hat rá. A pattogás gonosz dolog de ha nem lenne hiányozna. Logó innen is lemaradt. - Bacce)



Nem igazán tudtam megfogni a játék lényegét első egy-két nekifutásra, kicsit gyorsan jöttek az új funkciók miközben még a régieket sem nagyon szoktam meg, ezért kicsit össze is voltam zavarodva az elején. Miután letisztult a kép és minden magatartása nagyjából a helyére került, már nem volt annyira frusztráló de még mindig akadtak érdekes pillanatok, mint amikor minden ok nélkül beszorultam vagy az üres pályára sárga csíkot húzott a saját kockám amit utána el is tudtam pusztítani... az ilyesmi fölött még laza vállrándítással elnézek az idő rövidsége miatt, de mivel gyorsan sorozatban bejöttek az új lehetőségek majd unalomig ismételteti a már megszokott rutint a játék így gyorsan elvesztettem az érdeklődésem.
Hanghatások... még éppen a menekülök határ alatt vannak de inkább zavaróak mint funkcionálisak, egy kicsit lágyabbra lehetett volna venni a dolgot.
...és az unalomig ismételt logóhiány itt is jelen van.
Végeredményben egy kis szájbarágás és az újdonságok jobb elosztása sokat javíthatna rajta, az alap ötlet nem feltétlenül rossz irány.



Sajnos a játék szemlátomást nem készült el teljesen, azonban érdekes elgondolásnak tűnik. Teszem hozzá így is megizzasztotta a gépemet, ami azért nem könnyű manőver, de a flash már csak ilyen, nem erre tervezték. Őszintén szólva engem érdekelt volna, hogy mi pluszt adott volna ez a fajta fizika a hagyományos játékélményhez, mert poénnak jó, de a teljes játékot nem tudnám elképzelni.
(Öcsémmel is teszteltettem, ő nagyon élvezte hogy szétcsapja a teknősök arcát. A sebesség kritikán aluli, így gyakorlatilag semmi szórakozást nem produkál, lehet hogy az árnyékokat fel lehetett volna áldozni a használhatóság oltárán. A logó pedig itt is hiánycikk. - Bacce)



Megszámolni nem tudom, hogy anno nővérem régi telefonján mennyit játszottam a snakkel. Csak tudnám, hogy ezen bevezető mondatomat hogyan fogom összekötni az értékeléssel...
Na jó, csapjunk bele! Snake. Ezt gondolom senkinek nem kell bemutatni. A PixelSnake igazából abban különbözik ősétől, hogy ha bizonyos nagy pixeleknek nekimegyünk, akkor mi magunk (nem konkrétan, hanem a játékbeli kígyónk...) olyan szélesek leszünk, mint aminek nekimentünk.
Az irányítás kivitelezésével nincs probléma, bár amikor igazán beindul a kígyónk (rossz az, aki rosszra gondol...), már nagyon figyelni kell, mert a játéktér nem valami nagy (a harmadik pályán 25 pont a rekordom, az jó?).
Ami belerondít a kígyózásunkba, hogy alig lehet megkülönböztetni az objektumokat a háttértől, ezért a felhasznált képi elemek kidolgozására még rá lehetett volna szánni egy kis időt (simán el tudnék amúgy képzelni egy nagyon egyszerűen animált kígyófejet, ami felvett elemenként egyre hosszabb testtel növekedne). Tény, hogy az indítóképernyőn lévő, durván IQ-mentes kígyón én iszonyat nagyot röhögtem, ezért külön köszönet, betalált.
Mint snake, hozza azt a játékélményt, amit egy alap snaketől elvárunk, de sajnos többet nem ad hozzá. Játszottam régebben olyan kígyós játékkal, amiben különböző falak nehezítették a mozgást, azt hiszen nem lenne nagyon nehéz valami hasonlót itt is megcsinálni, illetve volt olyan játék is, ahol ketten lehetett egyszerre játszani, és nem volt szabad egymás kígyóiba sem belemenni. Apróságok, de ilyen apróságoktól lesz egy játék jó játék.
Ja és hol a verseny logója?



A klasszikus életjáték kicsit más szemszögből, összegyúrva egy másik klasszikusnak számító játékkal, az asteroids-al egy furcsa elegyet alkot, vártam már hogy mikor pattan be a pong labda, mellé a komolyzene már csak hab a torkán.
Férfiasan bevallva elsőre nem sikerült legyőzni az inorganikus életet, ez valahol igazolása is annak életképességéről, persze utána a felsőbb intelligencia mégis diadalmaskodott, de csak mert kivártam amíg stabilizálódik minden ellenfél kis kockákba. Persze így nevetséges pontal zártam a csatát. A pajzs sem a megszokott star trekes módszerrel működik, ez keményen merül minden ütközés után, ha egy kicsit nem figyelünk oda könnyen otthagyhatjuk a fogunkat, mivel más fegyverünk nincs így ennek folyamatos újratöltődése miatt kell időnként kényszerpihenőre menni, közben lehet szemlélni hogyan burjánzik az ellen. Egy fegyver nem ártott volna. Meg egy logó sem, az innen is lemaradt.



Mindig tanácstalan vagyok, amikor nem tudok igazán jót szólni egy alkotásról, és ez a PIX-szel (értitek, pixel) kapcsolatban is így van. Nem ez az első játék, ahol kicsit változtatnék a terven. Kissé erőltetettnek érzem az ötletet, miszerint egy bizonyos pixel király udvarát öntik el hibás pixelek. Persze három nap alatt kitalálni egy jó ötletet és meg is valósítani, az nem könnyű feladat. Dicséretes, hogy a játék 3D-s. A kinézet amúgy stílusos, bár úgy gondolom, hogy ha már egy király udvarában vagyunk, akkor az udvar elemeit felismerhetőbbre kellene elkészíteni (pl. a négy sarokba 1-1 bástya, várkapu, és hasonló dolgok). Némi zenei aláfestést is elviseltem volna, stílusosan valami lovagkori művet. A kameramozgás és a karakterünk irányítása szintén megérne némi finomhangolást.

(A képek alapján elsőre a minecraft ugrott be, de hamar kiderült, hogy ez téves feltételezés. A környezettel nekem nem volt semmi gondom, szerintem megfelelő, de az irányítás és a kamera kezelés finoman szólva is problémás. Konkrétan szegény kocka úgy mozog, mintha másnapos lenne, a kamera kezelés meg segít átérezni a dezorientációját. Figyelembe véve ezt kimondottan pikáns feladat a fa tetejéről és a falakról lehalászni a piros kockákat, akik szerintem szintén ugyanabban a buliban itták ájultra magukat, ahol a főhős. Sajnos kissé céltalan a játék, pár nap még kellett volna a befejezéshez, meg egy kevés még az ötlet kitalálásához. - Matzi)

Összességében azt éreztem, hogy itt a 3 nap kevés volt, hogy minden megfelelően legyen elkészítve. Reméljük egy későbbi verzióban azért a fenti hiányosságok pótolva lesznek, bekerül valami visszajelzés, hogy eddig hány hibás pixelt vettünk fel, avagy hol tartunk, és mi a célunk, szóval minden olyan, amitől egy játék igazi játék lesz.



Besírós tili-toli, ahogyan egyik haveromnak jellemeztem. Nem tudom végig lehet-e vinni, én a 7. pályán már az arcomat kapartam. Amúgy nagyon jó gamma, már amennyiben az ember szereti a gondolkodós, logikai játékokat. A feladat rendkívül egyszerű(nek hangzik): egy kis raktár-szerű területen elhelyezett ládákat kell a helyükre tolni. Egyszerre egy láda mozgatható, és a következő pályára lépünk, ha minden láda egy zöld területre kerül. Az első öt szinten nincs is gond 70-es IQ fölött. A hatodik pálya már gondolkodtatóbb, de gyorsan teljesíthető, a hetediknél viszont már úgy gondoltam, hogy a hetedik napon Isten is pihent, inkább én is így teszek. Legalább hatszor kezdtem újra, de ez is csak azt bizonyítja, hogy nekem inkább a CoD való.
Ami a tartalmat illeti, egy három napos versenyre ennél nem kell több, és ami volt, az is egységesen van összerakva.
(Annyi apróság azért szerintem még megoldható lett volna, hogy a ládák mozgása folyamatos is lehetne, ahogy az amúgy természetellenesen széles vállú dokkmunkás kolléga esetében is van. - Matzi)
Szerintem nagyon passzolt a zene, a kiírásnak teljes mértékben megfelelt a grafika, és az összkép is egy jól átgondolt és megvalósított játékot mutatott, bár tény, hogy tili-toli lévén nem az ötleten volt a hangsúly, hiszen nem sokkal ad többet egy egyszerű tili-tolinál. A lépések számához talán az eltelt időt adtam volna még hozzá, mert ilyen jellegű játéknál ez is fontos információ lehet.
Ami külön megdobogtatta a szívemet, az a mentés/visszatöltés lehetősége volt. Apróság, de sokat számít.
Az elhangzottaknál viszont sokkal többet jellegéből adódóan nem lehet elmondani a játékról. Igényesen és jól elkészített alkotás, de sajnos egy sima tili-tolinál nem sokkal több.



Egy egyszerű kirakós játékkal van dolgunk, Japán rajzfilmekkel kapcsolatot mutató képek összerakása a feladatunk. Ebben bár nem nagyon lehet korszakalkotót alkotni, a kötelező köröket szépen teljesíti, enyhén mozgolódnak is a pixelek ami valószínűleg egy bonyolult ábrán, jobban szétvagdosva már komoly zavaró tényező lehet. Ami kontra oldalon áll, hogy miután kiraktunk egy képet azt nézhetjük örökkévalóságig, egyedül az esc-re reagál ilyenkor, amikor várná az ember a következő, nehezebb pályát, lehet újra indítani, esetleg átállítani a beállításokban a nehézség fokot, így nincs az embernek az az érzése hogy egy egész játékkal játszik. Kicsit talán lassan mozogtak a kockák, ami hosszú távon már zavaró tud lenni.

Az internetes kép forrás egy érdekes megoldás de komoly hibaforrás is lehet, valószínűleg ezért sokunknak nem is jutott túl a szürke képernyőn, és mivel nem böngészős játékról van szó, célszerű lenne gondolni azokra a kevesekre akik offline is használják a számítógépet.
Dicséretes hogy az összes elterjedtebb operációs rendszerre elő van készítve, sőt még forráskód is mellékelve van.
Végeredményben néhány apró hiányosságtól eltekintve egy jó iparosmunkával van dolgunk, amit kell azt csinálja de itt meg is elégszik, pedig egy játéknál a körítés is fontos tényező. ...és már meg sem lepődünk hogy a logó innen is lemaradt.



Ha nem tudnám, hogy 4Bit csinálta, igazából akkor is tudnám (csak vicceltem). Versenyre, de főleg ilyen villámversenyre ajánlott nem új technológiát tanulni, hanem valamilyen bejáratott programot használni. A játékban elejétől a végéig az volt az érzésem, hogy sok időt elvitt annak kitalálása, hogy mi-hogyan működik, emiatt már az ötletelésre nem maradt idő, pedig ha nem is valami merőben újféle játékot csinálunk, azért aminek nekikezdünk, azt illene kicsit egységesíteni, és erre fél órát megéri rászánni. Repülő vírusok, amik lőnek, repülő cukrok, hamburger, alma, körte, és mi (nem specifikált, hogy mik vagyunk), továbbá statikus fehér háttér: ez sok minden, csak nem egységes design. Én már akkor inkább egy default űrhajós lövöldét csináltam volna, hadd zúzzon a nép. Az, hogy a képek nincsenek alphasítva, a lövés annál gyorsabb, minél közelebb van az egérmutató a karakterünkhöz és hogy könnyen ki lehet menni a játéktérről megint csak azt támasztja alá, hogy ne ilyen versenyen akarjunk új technológiát tanulni.
Értékelendő természetesen, hogy egyáltalán foglakozott a játékkal, csak ez egy versenyre egy picit még kevés.
(Aranyos, hogy a játék egyik fő motívuma (az értelmetlen lövöldözésen túl) a játékos egészséges életmódra nevelése. A hamburger rossz, egyél körtét! - Matzi)
Legközelebb reméljük egy sokkal összeszedettebb alkotást fogunk viszontlátni (itt elsősorban a nem háromnapos versenyre gondolunk, mert kétség sem fér hozzá, hogy 4Bit szívét-lelkét bele fogja tenni egy minigamebe, ugye? :) ). Rosszul persze nem kell érezni magunkat, sokan még eddig sem jutnak el! Fejlődni pedig mindenki fejlődhet.



Egy újabb játék, aminek indításakor nem láttuk, hogy a versenyre készült. Ez még nem kizáró ok, de mindenképpen rossz pont. Ami szintén rossz pont, hogy a játékról semmilyen információt nem kapunk, kivéve, ha a beállításokban vagyunk, mert ott van egy lábjegyzet, hogy keressük meg a királylányt, és legyünk ügyesek. Két egyszerű indítóképernyő, és ez a bekezdés nem születik meg...
Elindítván a játékot elfogott a deja vu, mintha ilyet már láttam volna. Nem is ilyet, hanem ezt. Visszakeresvén a régebbi versenyek résztvevőit, rátaláltam a Torony nevezetű játékra, aminek textúrái, effectjei és modelljei köszöntek vissza rám ezen játékból is. Ezek alapján nem lepődtem meg a játékmeneten, hiszen itt is egy ugrálós alkotással van dolgunk.

Hogy ténylegesen mi a játék vége, azt egyikőnknek sem sikerült kitalálnia, mert nem jutottunk el a végéig. Nem is maga a játék nehéz, hanem a karakterünk nagyon lassú, cserébe nem ugrik valami nagyot (viszont kárpótol minket a lehajolás kissé komikus mivolta, ami olyan, mintha épp urológusnál lennénk :D). A sebességén legalább 20-30%-nyit kellene gyorsítani, hogy kicsit pörgősebb legyen az egész (és ha már mozgás: a labda pörgését és elmozdulását tessék összhangba hozni).
Akadályokból nincs túl sok, de azok legalább tényleg nagyon eltérőek. Nem mondom, hogy a lego katonák, illetve a balra-jobbra mozgó szállító szerkezet designbeli összhangban van a többi játékelemmel, de a funkciójukat jól ellátják. Külön tetszett, hogy a felhők mozogtak, ez nálam pozitív apróság. Az esc-re előjövő menü, illetve hogy ilyenkor megáll a játék szintén jól működik, a nehézségi fok dinamikus állításáról nem is beszélve, ami azért elég nagy segítség!

Összességében sajnáljuk, hogy a contentek nagy része nem saját, illetve nem most készült, avagy designban nagyon elütnek egymástól. Némi átgondolás, kiegészítés és ráncba szedés után egy élvezetes játék is kisülhet belőle.
Végső jótanács: a leírásnál az angolt addig nem erőltetném, amíg nem megy hibátlanul. :)


Tényleg nem volt egyszerű sorrendet felállítani, valószínűleg erősen szubjektív szempontokat tükröz a sorrend, de még az utolsók se csüggedjenek, mert tényleg nem kis eredmény, amit létrehoztak. A közönség szavazás hozzávetőlegesen egyharmados súllyal esett a latba, tehát erősen befolyásolta a végső sorrendet.


1. Bitboy - KÉT KIRÁLYSÁG
2. Kristof - Pixel Hunter
3. Dvorgaz - Shitty Looking Ninjas Fighting
4. Zanda Games - Életjátékjáték
5. Glezmen - FillTheGap
5. Krees - PixelBan
5. Winoxish - PIX
6. Frogbone Games - Air Attacks
7. Asylum - ASCIISquash
7. TomX - Megalo Mario
8. barack1 - Hunch Back
9. 4Bit - Pixor
9. Bálint - PixelSnake
9. Molbal&gTx - Grid
10. M4 - AnimeSlider



A beérkezett pályaművek nagy számát, és a szűk időkeret ellenére nyújtott minőségüket figyelembe véve kimondottan örülünk, hogy elindítottuk a versenyt. Érdekes, hogy három nap alatt több játék készült el (többé kevésbé legalábbis), mint amennyi egy átlagos évben versenyen kívül szokott. Ez számunkra azt jelzi, hogy van igény ilyen záros határidővel rendelkező versenyekre, még ha adott esetben ez a stábnak kicsit több munkát is ad, de úgy gondolom, hogy megéri. A közeljövőben mindenképpen jó lenne, egy némileg nagyobb lélegzetvételű megmérettetést is elindítani, de remélhetőleg még ilyen kis versenyt is indíthatunk az év folyamán újra.
Addig is jó fejlesztést mindenkinek!

Értékelés: 0

Új hozzászólás
Nincs megjegyzés