játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
IV.Villámverseny: Védekezés - Eredményhírdetés 2012.05.26 16:08


IV.Villámverseny: Védekezés - Eredményhirdetés




Elérkeztünk apró villámversenyünk végéhez. Talán a közelgő strandszezon, de sokkal inkább az érettségi időszak lehetett az oka annak, hogy elég kevés mű érkezett be hozzánk, szerencsénkre a dobogót azért sikerült megtölteni, de jobban örültünk volna, ha több pályaműből tudjuk kiválasztani a legjobbakat. Személy szerint úgy gondolom, hogy a zsűrinek ilyen kis nevezés mellett sincs könnyű dolga, sőt, több nevezés között könnyebb kiemelkedőt találni a dobogóra, és csupán a teljes sorrend felállítása gördít elénk akadályt, jelen helyzetben viszont elég nehéz eldönteni a nevezések sorrendjét. Nem is szaporítanám tovább a szót, nézzük a nevezéseket.

Akybron - A zöld trutyik és a kék csészealjak támadása
letöltés

Viszonylag kevés időt fordított rá a készítő, igaz az eredeti versenykiírás sem volt épp bőkezű, ami a rászánható időt illeti (Ezen a játékon látszik, hogy nagyon kevés időt fordítottak rá. -Matzi-) ( Nagyon jó, figyelemfelhívó címválasztás, jól alkalmazott nehézségdinamikai játékmenet. -Percsich.hu-) ( Nem tudom, Akybronban milyen emberke lakozik, az látszik, hogy nem egy grafikus, ennek ellenére ismét szórakoztató játékot alkotott. Pláne ennyi idő alatt. -krees-). A leírás, ami indításnál elénk tárul igazán részletes, de a szerkezetén meglátszik a kevés idő, és vázlatszerűen hat. A zenével nekem nem volt bajom, megfelelően pörgős, amilyen a játékmenet is.( A zenékre soha nincs panasz, a jó öreg autotune megadja a kellő lendületet az idővel pörgőssé váló játékmenethez. -Bacce-) A hangok rendben vannak, semmi számottevő hiányosság ( Zene: ptyű ptyű ptyű és mellé egy tetszetős dallam, ami feszültséget keltett bennem, emelte a játékot. -krees-). A grafika elég minimalista, de ez nem is feltétlen baj, engem a régi atari időkre emlékeztet. (Grafikailag Akybron hozza a tőle megszokott minimalista designt. -Bacce-)( a grafika programmer art a javából (vagy a c++-ból? hehe...) -Matzi-)
A játékmenet engem igazán lekötött, igaz nekem sokakkal ellentétben nem volt gondom az irányítással, talán csak annyi, hogy a lövés ideje alatt az irányítás le van tiltva, így lassabban reagál a játék, mint azt szeretném, jobb lenne, ha a lövés közben kiadott utasítás a lövés után érvényre jutna (nem is kimondottan könnyen irányítható, sőt, még csak nem is túl izgalmas -Matzi-) ( Gyorsabb játékmenetnél a piros színű lézer poziciója nehezen észrevehető a szürke háttéren. -Percsich.hu-) ( Irányítás: Egy kissé szokatlan, eltartott egy ideig, mire rájöttem, hogy működik,de tűrhető -krees-). Az egyre gyorsuló játékmenet rendesen fel tudja lökni az adrenalin szintet, ami kellően növeli a játék élvezeti értékét, és hamar meg lehet feledkezni arról, hogy viszonylag kevés időt fordítottak rá.(A játékmenet engem leginkább az Orosz csodára, a nu pogodi quartzjátékra (http://pica-pic.com/#/nu_pogodi/) emlékeztet, egyszerű, mint egy szög, de mégis szórakoztató. A rövid fejlesztési idő ellenére sem érzi az ember azt, hogy félkész alkotással lenne dolga. -Bacce-) ( Pörgős, kellő öniróniával elkészített, jó hangulatú program. -Percsich.hu-) ( Egy kicsit több időt kellett volna szánni rá, és akkor valószínűleg lényegesen jobb lenne a helyzet - Matzi-) ( Bár kinézetre gyengébb és nekem kissé kényelmetlenebb is volt a kezelése, mint az Escape esetében, a játékélmény itt jobb és a növekvő kihívás tovább fenntartja az érdeklődést. -krees-)
PowerUp-okkal sokat lehetne dobni a játék élvezeti értékén. A Pause egy magamfajta, "egy kicsit játszok, aztán beesik egy ügyeleti hívás" embernek hasznos fícsőr tudna lenni. Ami kicsit zavaró volt, hogy a gyors lövés iránya megegyezik a csészealj irányával, ezért előfordul, hogy nem éri utol a sugárnyaláb, mielőtt célba érne.

DMG, Bacce, Matzi, Percsich.hu, krees

Értékelés: 78/100

Cogwhell Games - Elementals
letöltés

Meglátszik rajta, hogy ezen a játékon dolgoztak a legtöbbet ( Az Elementals egy vérprofi benyomást keltő játék. -Akybron-), ennek viszont sajnos két éle van, több helyen elmerült a készítő a részletekben, és nem figyelt eléggé a játék élvezeti értékére (Tetszetős a grafika minden szempontból, ahogy azt már láthattuk a fejlesztők korábbi játékainál is, ez esetünkben egy komplex játékmenettel társul amit elsőre nekem nem is sikerült átlátnom -Bacce-)(Kellemes kis játék, és ahhoz képest, hogy mennyi idő volt a versenyre, elég kidolgozott. A grafikai elemek nem harmonizálnak egymással, ami ugyan elnézhető, szerintem a külcsínre áldozott idő egy része mehetett volna a játékmenet fejlesztésére is. A textúrák nélkül meg lettem volna, de mondjuk némileg összetettebb feladatok szerintem sokat javítottak volna rajta. -Matzi-) ( A játék hangulata egyedi, a felhasznált zenei betét rendkívül sokat ad az élményhez. A cím képernyőn alkalmazott lebegő háttér nagyon jól kivitelezett effekt. -Percsich.hu-) ( A játékélményt egy kerettörténet is színesíti (ráadásul magyar, így az én lelkem is nyugodt :)). Már csak azért is játszik vele az ember, hogy megtudja mi, miért történik. -Akybron-). A remekül összerakott történet, a kellemes zene és a jól megrajzolt grafika, egy kihívásokban sajnos nem éppen gazdag vontatott játékmenettel párosul, ahol java részt csak a manna megfelelő beosztása nehezíti a játékost, amíg rá nem jön (vagy véletlenül, vagy készítői segítséggel), hogy ezt is könnyedén ki lehet játszani (Jelenleg az az érzésem, hogy a lassú tempó mellett némi odafigyeléssel könnyen végig lehet vinni, ha az embernek van türelme, de ha egyszer rosszul jön ki a lépés (túl sok elementálunk fordul ellenünk), akkor az ember bizony kifut a manából -Matzi-).
A menüből elérhető leírás sajnos (persze lehet, csak nekem) nem egyértelmű. Ha az ember nem látja az elemek párosításában a logikát, akkor könnyen félre értelmezheti a sorrendet. Mert nézőpont kérdése, hogy a sorrendben az első elem oltja ki a másikat vagy fordítva. (Első pár: tűz, szél A tűz oltja ki a szelet, vagy a tüzet oltja ki a szél.) (ahogy a fejlesztő írta, egy egyszerű kő-papír-olló logikát valósította meg több opcióval, (stone-paper-scissor-lizard-spock? :) ), ennek egy felvezetés lehet jót tett volna, hirtelen túl sok az opció és az ember nem tudja mit mivel hogy -Bacce-)
Az említett manna kinyerés is bele kerülhetett volna a leírásba (persze nem a trükk, amivel gyorsan mannához juthatunk, hanem maga az esemény, ami kiváltja a mannaszerzést)
Az elemek párosításával meggyűlt néha a bajom, de ez apró hiba, elhanyagolható.
Alapjában véve a játék egy nagyon jó alapja egy ígéretes GarázsProjectnek, nem lenne szerencsés veszni hagyni az ötlet (a már sokszor látott zuma egy újragondolt változatával van dolgunk. Hangok/zenék illenek a játékhoz, határozottan hozzáadnak az élményhez. -Bacce-)(Összességében tehát szép, de elég monoton a játék. -Matzi-) (Egy jó alaptörténet után egy remekül kivitelezett, egyre növekvő dinamikájú játék. -Percsich.hu-) ( Extraként egy blog is készült, melyből nem csak azt tudjuk meg hogyan készült a játék, de egyfajta használati útmutatóul is szolgál. -Akybron-)

DMG, Bacce, Matzi, Percsich.hu, Akybron

Értékelés: 72/100

Percsich.hu - Escape
letöltés

Ötletes játék, igazán jó taperolós telefon játék lesz belőle.(kiált a játék egy érintőkijelzőért -Bacce-) (Aranyos kis játék, tényleg tapifonos megvalósításért kiált -Matzi-) ( Az Escape hosszasabban is olyan, mint röviden. Egyszerű, sok mindenre nem kell figyelni, még is jól elvan vele az ember . -Akybron-) A játékmenet kicsit monotonra sikerült, nem érzem rajta a fokozatosan nehezedő, adrenalint megmozgató játékmenetet (Tulajdonképp először fogalmam sem volt, mit kell csinálni, kilőni a golyókat az éterbe. Aztán rájöttem a lényegére, és egész jól szórakozik az ember vele. -krees-). Ugyan akkor kellően képes fejleszteni a játékos reakció idejét, ami pozitív irányba billenti a mérleget, igazán nagy koncentrációt igényel, folyamatos jelenlétet követel meg a játékostól. (Egyértelműen nem a grafikájával tűnik ki a mezőnyből ez a játék, mert az inkább funkcionális mint szép, ennek ellenére szórakoztató, ami játékoknál szerintem egy elég fontos dolog. A játékmenet egyszerű, ahogy azt láthattuk a casual sikerjátékoknál manapság -Bacce-) (A játékmenet végtelenül egyszerű, a minimális grafika pedig pont passzol hozzá, semmi felesleges nincs benne, ami elvonja a figyelmünket -Matzi-). A lövés folyamán felcsendülő vicces hangeffekt a humor irányába mozdítja el a játékot, amit véleményem szerint a többi elemnek is követnie kéne, többek közt a zenének is, ami jelen formájában túl monoton és egyhangú, és hamar elaltatja a játékos figyelmét ( A vicces "csúzlihang", határozottan tetszik. Az ingame egy másodperces végtelen ciklus "zene" viszont kevésbé. A menüé sem túl hosszú loop, de az kellemes. -Akybron-) ( A zene nekem kissé monoton, de a hangeffektekért megéri. -krees-). (A hangokra a telitalálatot tudom használni mint jellemzőt -Bacce-)(egy idő után elég monoton, néhány extra elemmel fel lehetett volna még dobni, hogy hosszabb legyen a játékkal tölthető idő. Néhány percre így is leköti az embert, még ha nagy kihívást nem is támaszt. -Matzi-)
A játékmenetet PowerUp-ok tehetnék változatossá, és jó volna valami dzsóker a játékosnak, hogy egy vesztett helyzetből még fel tudjon állni kellő reakcióidő meglétekor, hogy ne érezze magát tehetetlennek egy kilátástalan szituációnál, mert könnyen kedvét szegi.(Villámversenyre nevezve elnézzük, de még egy kis csavarás a játékmeneten, néhány aranyos állat és rajzfilmszerű grafika kéne ennek a játéknak, meg persze egy kiadó -Bacce-) (Szórakoztató, akad néhány hibája, de az idő rövidsége miatt megbocsájthatók. Mobilon ráncfelvarrásokkal egész jó játék lehetne. -krees-) ( A játék használati útmutatója a cím alatti egyetlen mondat, jól elmondja a lényeget. (Bár magyarul jobban örülnék neki, de itt a játékélményt nem befolyásolja) -Akybron-)

DMG, Bacce, Matzi, krees, Akybron

Értékelés: 67/100

Helyezések

Most pedig következzen a végeredmény, egyik szemem sír, a másik nevet, hogy kizárólag dobogós helyeket tudunk kiosztani a versenyzők között:


1. Akybron - A zöld trutyik és a kék csészealjak támadása
2. Cogwhell Games - Elementals
3. Percsich.hu - Escape



Hát ez a verseny is lezárult, és úgy gondolom, hogy szégyenkeznie egyik indulónak sincs oka. (Főleg, hogy mindenki dobogós helyen végzett. :)) Nagyobb indulószám mellett is nyugodt szívvel szállhatott volna ringbe ez a három játék az első helyért. A verseny igen kiélezett volt, igen széles skálán osztotta meg a zsűrit a három alkotás. Az alacsony játékszám pozitívuma, hogy elég idő jutott a játékok tesztelésére és értékelésére, de személy szerint jobb szeretném, ha legközelebb jóval több nevezést kellene értékelni, még ha ez több időt is vesz igénybe.

Végezetül, tudom, hogy nagy eséllyel egyik induló sem lesz jelen a 26-ai találkozón, azért bízom benne, hogy sikerül hagyományt teremteni egy ünnepélyes eredményhirdetés formájában. A jövőben igyekszünk minél jobban motiválni az embereket arra, hogy részt vegyenek egy ilyen versenyen, ami véleményem szerint nem a csábító tárgynyereményekben merül ki, sokkal inkább a fejlesztő kollégák, és a portál elismerése által érhető el leginkább.

További jó játékfejlesztést mindenkinek!

Értékelés: 0

Új hozzászólás
Akybron          2012.05.29 04:59
Köszönöm szépen.
:k�sz
Erre nem számítottam.
Kellemes meglepetés számomra. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen 80-as években megrekedt low-cost játékkal valaha is versenyt tudok nyerni
4Bit          2012.05.27 17:07
Gratulálok a nevezőknek!
percsich.hu          2012.05.27 16:14
Én is gratulálok az első és második helyezettnek, és köszönjük a részletes eredeményhírdetést!

Várom a következő versenyt!
DMG          2012.05.27 11:21
Gratutálok minden indulónak.

És ha már nem voltatok jelen az eredmény hírdetésen akkor egy rövid rendhagyó monológ:

Szóval arra gondoltam, hogy mivel egyre kevésbé motiváltak a tagok, és hát tárgy nyereményeket egy nonprofit társaságtól nem mindig lehet ugye elvárni, így jött az ötlet, hogy az elismerést, nem csak virtuális kupával hanem valami kézzel foghatóval is nyomatékosítjuk. Nem tudom mennyire lesz belőle rendszer, vagy, hogy egyáltalán értékelitek-e eme erőfeszítésünket azzal kapcsolatban, hogy meghozzuk a versenyeken való résztvételi kedvet, de remélem, hogy nem nyúltunk nagyon mellé, az alábbi díjakka, amik a dobogós helyezeteknek járnak, és ezúton is mégegysezr gratulálok:





És mivel átvenni nem tudtátok őket, egy PM-ben megbeszélhetnénk a részeleteket, vagy póstázzuk őket, vagy átveszitek tőlem személyesen, esetleg a Keleti Pályaudvaron meló után.
krees          2012.05.26 18:16
Teljesen jogos Egyébként igaz, igyekeztem kissé mást előhozni, mint a megszokott hasonló stílusú játékok, csak ugye ilyen rövid idő alatt túl sok funkcióra nem futotta.

Akybronnak és Percsich-nek pedig szintén gratulálok, tényleg jó kis cuccokat alkottatok. Jó verseny volt, köszönöm.