játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Prototípus Verseny: Eredményhirdetés 2012.12.10 14:46




Egy újabb sikeres versenyt zárhatunk még idén, a világvége előtt. Bár eredetileg karácsonyi ajándéknak szántuk az értékelést, nem kockáztathattunk, hogy esetleg sosem kerül rá sor, így némileg előbb tárjuk elétek a fejleményeket. :) Köszönjük türelmeteket, és megértéseteket.

Aki lemaradt volna a verseny kiírásáról, itt megtekintheti.

Már bevett szokásként alkalmazzuk, hogy a nevezők is értékelik egymás játékait. Ez kiválóan működött most is, egy két apróságot leszámítva mindenki maradéktalanul eleget tett ennek, így egyrészt már mindenki olvashatott a maga játékáról egy pár szót, illetve az értékelésben is nagy súllyal került beszámításra. Ez azért fontos, mert így elsősorban a ti véleményeteket tükrözi a végeredmény. Ezen kívül fontos megemlíteni, hogy az értékelésekben nagy munkát végzett a THX Games csapatából Tamás, neki köszönhetően nem csak a végső állapotról, de a félidőben előállít helyzetről is olvashattok pár szót. Végül 8 értékelhető nevezés érkezett, ezekről írunk pár szót, és a végén a végső sorrendet is elolvashatjátok.

A nyeremények felajánlását köszönjük a THX Games-nek, akik nélkül ez a verseny ebben a formában biztos nem jöhetett volna létre.




Chess Diner

A verseny lezárása előtt két héttel
Sajnos csak egy screenshot elérhető, meg a rövid leírás, de az ötlet nagyszerű. A sztori maga is “vicces”, de hogy a sakk van kombinálva a partiszervízes témával az zseniális.

Végső vélemény
A hátralévő időben már kikerült egy próbaverzió, ami biztató volt, a végére pedig le tudott rakni egy késznek mondható, működő verziót. Van menü, zene, pályák, kiértékelés, még a szabályokat is elmagyarázza, illetve van segítség menet közben. Pár apróbb bug akad, de nem is bugmentes alkotása leadás volt a cél. Például nehezen olvasható szövegek, elakadások a játékban, néha még a pálya vége is furcsán elmarad. Ettől eltekintve egy elég jó prototípus, amelyik egy tetszetős ötletre épít és a kivitelezés is elfogadható. Prototípusnak mindenképpen.

Jövő héten forradalom

A verseny lezárása előtt két héttel
A NMC mellett a másik legjobban kidolgozott munka. A sztori módról most még csak foszlányokat tudunk, de a survival már most is működik és meggyőző. Tetszik, hogy még tovább vitte az ötletet és belevette a vizes fizikát. :) Nagyon pörgős és addiktív a játékmenet. Ügyesen kitalálta az egységeket, meg van progress a nehézségben. Finomítani még lehetne pár dolgon, de meglepően kész a cucc. A kommentekből és a fejlesztési napló frissítéséből is látszik, hogy nagyon komolyan vette a feladatot és mindenképp működőképes verziót akart lerakni a határidő lejártáig.

Végső vélemény
Mindenképpen a verseny egyik favoritja. Kezdettől fogva nyílt fejlesztés folyt, és figyelembe is vette a kritikákat, sőt kifejezetten kérte azokat. Úgy tűnik tényleg van értelme minél hamarabb demó változatot elérhetővé tenni. Már a félkész változat is meglepően kész volt, de az utolsó, extra egy hétben további csinosítgatások történtek. Menü, zene, tutorial(!) - gyakorlatilag már-már kész produktumot sejtetnek. A Történet illetve Diktátor módok ugyan kimaradtak, de a többi alapján profi munka. Néhány apróbb hiba itt is előfordul, de ezek bőven megbocsájthatóak, a prototípus követelményeit bőven túlteljesíti. Mindent összevetve; szép munka!

Kuglibár

A verseny lezárása előtt két héttel
Nehéz értékelni. Habár van játszható verzió, egyelőre nem sokat mutat, inkább csak a grafikai oldalt - tulajdonképp egy tech. demo (de sajnos abból semmi különös). Leírás nincs hozzá és alapból nem is futott, kellett hozzá dll-eket vadászni a neten. Sajnos a fejlesztés menetéről se sokat árult el a készítő, így arról végképp nem lehet nyilatkozni.

Végső vélemény
A hajrában ebből is lett konkrét, játszható változat. Kissé még kusza volt, de jó tett ennek is a publikálás, mert az utolsó héten rengeteg csinosítgatás, fejlesztés került be, részben a kritikáknak köszönhetően. Az alapkoncepció azonban nem változott, ami viszont meglehetősen jó. Inkább az ügyességi oldal domborodik ki benne, egyfajta Tapper klón - villámgyorsan kell pattognunk a vendégek és igényeit között. A kidolgozás teljesen rendben van, játékszerű a végeredmény, viszont nem ártott volna egy kis magyarázat a teljesen új játékosoknak, hogy hogyan működik a játék (pl. elsőre nekem sem volt egyértelmű, hogy a pontokat csak az elégedetten távozott vendég után kapjuk meg, addig nem.) Sajnos az a hiányzó dll eléggé megkeserítette sokak dolgát, valószínűleg ez az apróság sok értékes szavazatot elvett, mint az a verseny topicjában is olvasható. Remek pályamunka, a talán kicsivel egyszerűbb játékmenet miatt kapott csak kevesebb pontot.

No More Cordons

A verseny lezárása előtt két héttel
Az egyik legjobban kidolgozott projekt szinte minden tekintetben. Bár az alapötlet nem forradalmi (hogy stílszerű legyek - direkt PvZ klón) és a grafika sem (csak) saját elemeket használ sejtésem szerint. Viszont ez az egyik olyan pályamunka, ahol azt érzem, hogy a határidő lejártáig be is akarja fejezni a projektet a készítő, illetve be is fogja. Legalábbis a megtekinthető demó erről árulkodik, nagyon is játszható formában van és abszolút felhasználóbarát.
Az alapötletet azért sikerült saját ötletekkel felturbózni (ha már nyúlás) és csak ismételni tudom önmagam, hogy eléggé előrehaladott állapotban van és érteni is lehet a koncepciót, illetve hogy mit kell csinálni. Látszik, hogy már konkrétan, a játékosok visszajelzéseit követő finomhangoláson is dolgozott. Gyakorlatilag majdnem kész a teljes egyjátékos kampány is, vagyis a pályadesign is elkészült. Rengeteget lehetne még rajta csiszolni, ötletelni, de messze az egyik legkidolgozottabb pályamű.

Végső vélemény
A másik kiemelendő project. Már a kezdeti stádiumban is remekül játszhatónak bizonyult, menet közben rengeteg ötlet és javítás került bele. Csiszolgatni még lehetne itt-ott, de alapvetően egy teljesen játszható programmal állunk szemben. Van sztori, kidolgozott, balance-olt pályák, különféle ellenfelek, bossok. Kellemes a sokféle játékmód, ellenfél, és így bőven van benne elég újdonság, hogy ne legyen tényleg klónnak nevezhető. A végeredmény meggyőző, kész játék benyomását kelti és látszik, hogy ez is volt a készítő célja.

RevoTable

A verseny lezárása előtt két héttel
Érdekes megvalósítása a Forradalmas ötletnek. Az is ötletes, hogy browserből tolható. Az ikonok grafikája stílusos (sajnos a grafikai design többi eleme már nem :) ).
A játékmenet viszont számomra nem volt egyértelmű (pláne a húzás fázis), utána kellett olvasnom. Vizuálisan is lehetne egyértelműbb a játék (rendben, hogy még prototípus, de nehéz megérteni, mit is kell csinálni). Ha már nincs az adott körben lehetőségünk csinálni semmit, szerintem magától mehetne a következő körre, esetleg jelezhetné, felajánlhatná.
Az alapötlet amúgy jó, talán az eredeti kiíráshoz ez hasonlít a legjobban ebben a típusban. Jópofa a hotseat megoldása is (fordul a képernyő). A kipróbált hotseat módban viszont ugyanúgy történtek az események a két játékos számára. Ebben lehetne némi variáció, pláne az előző lépéseket figyelembevéve, vagy pedig random faktor módon.

Végső vélemény
Mindenképp értékelendő, hogy kevésbé rugaszkodott el az alapötlettől, mint a többiek, illetve a browseres megvalósítás is ötletes. A design mondjuk nem túl szép, igaz nem is ez volt a lényeg. A megvalósítás viszont kicsit körülményes. Azon felül, hogy körökre osztott, lehetne kicsit rugalmasabb (pl. én a húzási fázis tök feleslegesnek érzem, lehetne automata). Mindezeken túl viszont van egy- és többjátékos lehetőség is, szabálymagyarázat és tutorial is. Szóval befejezésre ő is nagyon törekedett. Prototípusnak egyébként bőven megfelelő minden szempontból, a játékmenet apróbb hibáit kiküszöbölve egészen remek játék teljes lehetne belőle.

Tavern

A verseny lezárása előtt két héttel
A kocsmás játékok közül az egyetlen, amelyik konkrét játszható verzióig jutott (legalábbis idáig). Kár hogy dokumentálva nincs nagyon, így a designról, szabályrendszerről és a többi belső dologról nem sokat tudunk. Érdekes, hogy ez is fantasy alapú lett, bár lehet véletlen. Jó pont, hogy lehet állítgatni a felbontást és az irányítást, de ez alighanem a Unity Engine érdeme. A menü ötletes (3D megvalósítás), de az GUI gyakorlatilag hiányzik (ellenben legalább konkrét menürendszer van, szóval működés szempontjából rendben van).
Maga a játék viszont egyáltalán nem felhasználóbarát. Megmondom őszintén, fogalmam sem volt mit csinálok, gyakorlatilag placeholder szinten van megvalósítva és semmilyen segítség nincs a usernek. Lehet, hogy ő remekül elboldogul vele, de külső szemlélőnek ez szinte játszhatatlan. A grafikai elemek / megvalósítás sem segítenek a játékosnak, a kijelölések (mind a figuráknál, mind a menükben) lehetnének egyértelműbbek.

Végső vélemény
Korrekt, játszható verziót tett készített el, látszott már korábban is az erre való törekvés. Az elkészült mű viszont kicsit nehézkesen kezelhető, ami egyrészt a grafikai design hiányának tudható be. A játékmenet kissé monoton, nem annyira ösztönöz a folytatásra. Ellenben a kitűzött feladathoz hű volt, nem rugaszkodott el tulságosan. A kért célokat igyekezett teljesíteni, van két játékos opció is például, ami több másik esetben viszont nincs. Nekem viszont mégsem annyira tetszett, mert maga a játékélmény nem annyira magával ragadó, s habár van most már help is, hogy mi micsoda, így is nehézkes a kezelése. A pályák közt nem volt túl nagy változatosság, kissé repetitív lett a játék íve.

Tavern Chaos

A verseny lezárása előtt két héttel
Írja is, hogy nem programoz, így érthető, hogy nincs játszható változat. A képek alapján a figurák kidolgozása kifejezetten jónak mondható, amennyiben saját munka, a többi elnagyolt. Csakúgy, mint a The Tavernnél, rendkívül kidolgozott a tervezet (sokkal jobban, érezni a koncepciót), de jó volna látni a gyakorlatban megáll-e a képzeletben felépített mű. Az imént említett pályamunkával tényleg sok hasonlóság van, ami talán lehet véletlen is, de nem feltétlen. Pár dolog jobban tetszett itt, például hogy a játékmező felosztásában (ülőhelyek tulajdonságai közt) van átmenet. De összességében látszik, hogy többet és részletesebben foglalkozott a desginnal, mivel nem kódol mellé.

Végső vélemény
Lett ugyan játszható változat is a végére, de nagyon kezdetleges. Idő (és kóder) hiányában egy pálya van csak, az sem teljesértékűen játszható, legalábbis a tervekben vázolthoz képest. A demo ráadásul még kissé bugos is, nekem nagyon nehezen sikerült csak kilépnem belőle, és az elején “összeveszett” a mögöttes Windows tartalommal. Mivel elsősorban a kódoláson és kész produkción volt a hangsúly, nehéz értékelni.

The Tavern

A verseny lezárása előtt két héttel
Sajnos nincs demója, így csak a tervekről lehet nyilatkozni. Látszik, hogy sokat foglalkozott vele, de jó volna látni, mennyire sikerült mindezt átültetni a gyakorlatba, nem vész-e el a részletekben túlságosan. A leírtakat olvasva kicsit ötlethalmaz érzésem volt, sem mint konkrét koncepció. Az egyik legnehezebb feladatot választotta, mert szerintem a bonyolult feltételrendszer kialakítása nem egyszerű, pláne hogy mindezt a játékos számára is nyilvánvalóvá kell tenni, hogy mi miért történik, hiszen különben oda a játékélmény.

Végső vélemény
Elkészült egy játszható változat az utolsó két hétben, de az extra fejlesztési (plusz egy hét) időt nem sikerült kihasználnia és nem tudott friss verziót feltölteni. Sajnos a játékon érződik kissé a félkész hangulat, noha látszik a teljességre való törekvés: van kétjákos mód, single kampány, sztori és játszható is, igaz több pályára már nem futott az időből. A design itt is lehetne kissé átgondoltabb, gondolok itt például az átültetés kissé körülményes mivoltára (szerintem nem kapcsolóként kéne működnie, hanem ahogy a free mealnek is - egyszeri alkalom). Összességében elmondható, hogy van benne potenciál, de a még távol van a befejezéstől, ennek megfelelően az értékelés is kicsit szolidabb.




Mint látható, elég jól teljesítettek a játékok, és a legtöbb esetben sokat számított a korán felkerült demó verzió, és a közönség építő kritikája és észrevételei. Az eredeti három témából csak kettő került feldolgozásra, de hozzávetőlegesen elég jó elosztásban, némileg a vendéglős ötlet népszerűbbnek bizonyult, azon belül is meglepő módon a fantasy vonal. Az előre definiált játékmenettől szinte mindenki eltávolodott valamennyire, némelyik kimondottan messzire esett, de ez sem rontott semmit sem a játék megítélésén, sem a zsűri véleményén.

További örömhír, hogy a THX Games nem titkolt célja volt, hogy a versenyben jól helytálló indulókat megkeresse, és további együttműködési lehetőséges kínáljon nekik. Így történt, mint Ramoryan blogjából megtudtuk, hogy régi álma teljesült, miszerint ezentúl hivatásos játékfejlesztőként tevékenykedhet. Ez úton is gratulálunk neki! ;)

Most pedig következzen a várva várt sorrend!

I. Jövő héten forradalom
II. Chess Diner
III. RevoTable
IV. No More Cordons

V. Tavern
VI. The Tavern
VII. Kuglibár
VIII. Tavern Chaos


Nézzük a jutalmakat:

Az első helyezett nyereménye számítógépes játék illetve hardver eszköz legfeljebb 40 000 forint értékben.
A második helyezett nyereménye számítógépes játék illetve hardver eszköz legfeljebb 30 000 forint értékben.
A harmadik helyezett nyereménye számítógépes játék illetve hardver eszköz legfeljebb 20 000 forint értékben.
A negyedik helyezett nyereménye számítógépes játék illetve hardver eszköz legfeljebb 10 000 forint értékben.

A díjazottakkal rövidesen felvesszük a kapcsolatot.

Még egyszer szeretnénk megköszönni a részvételt, és reméljük a következő versenyünk is ilyen eredményes lesz, remélhetőleg valamikor az újév elején. Addig is jó játékfejlesztést mindenkinek!
JF.hu Team

Értékelés: 9.00

Új hozzászólás
kooow          2013.01.08 18:13
Egyébként a szójátékos játékra aztán pár héttel később lett ihletem, szóval ha majd újra előveszitek vmilyen formában annak örülnék.
Vagy majd egyszer nekiállok, ha végzek a RevoTable csiszolásával.
HomeGnome          2012.12.23 10:08
Én is gratulálok minden indulónak!
Mostanában eléggé időhiányban szenvedek, így kevés időm volt kipróbálni a műveket, de nagyon örülök, hogy ilyen sok és ilyen ötletes játékok születtek!!
Sajnos a Tavern Chaos projektbe is túl későn szálltam be, (2 és fél nap alatt) csak a prototípus prototípusát sikerült lekódolnom, elnézést, theeye..
Na majd legközelebb.
THXGames          2012.12.17 13:39
Köszönjük Mindenkinek a résztvételt, jó kis verseny volt, gratulálunk.

A nyerteseket privátban megkeressük!

Biha
THX Games
Webomanti          2012.12.11 09:01
Gratula mindenkinek!

Kár hogy így magára hagytam szegény Kuglibárt a lezárás után.. biztos jobb erédmenyem lett volna ha mindnkinek elindul

gz ramoryan!
DMG          2012.12.11 06:59
Gratulálok mindenkinek! Kicsit inaktív voltam a verseny alatt, így csak a kész műveket sikerült kipróbálnom, restellem is nagyon, de szép munka mind.
ramoryan          2012.12.11 06:02
Hát srácok, mint írtam a blogban, még decemberben itt dolgozom a boltban, de most hogy olvastam ezt az egészet, mindjárt lerágom a falról a tapétát. :����

Gratulálok én is mindenkinek és a köv. versenyen találkozunk. :kir�ly
krees          2012.12.10 20:28
No, mint induló, én először is szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget Tudom, nem a legegyedibb, de igyekeztem kicsit elrugaszkodni, és semmi okom sincs panaszra, nagyon örülök, hogy végül itt zárt

Másodsorban, és ez a lényegesebb, mindenkinek gratulálok, jó kis verseny volt, sok nevezővel, és érdekes játékokkal, remélem a legközelebbin is legalább ennyien lesznek. A taliban nem vagyok biztos, a múltkorin úgyis kibeszéltük a témát alaposan,de hátha

Ramy, Neked pedig külön gratu, már beszélgettünk róla,de megérdemled
Jascor          2012.12.10 19:17
Én is gratulálok minden résztvevőnek, főleg Ramoryan-nak, akinek még további sikeres játékfejlesztést kívánok a THX-nél.
kooow          2012.12.10 17:50
Gratulálok a résztvevőknek, jó verseny volt. Ramoryan-nek meg különösen, hogy felhagyhat a bolti melóval.
Azt már tudjátok a THX-nél, hogy mely játékokat használtok fel a későbbiekben?
Pretender          2012.12.10 17:44
Grat mindenkinek!
LugaidVandroiy          2012.12.10 16:09
Gratulálok mindenkinek, A legközelebbi jfhu talin az összes nevezőt meghívom egy sörre (vagy kettőre )