játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5444
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Minigame Mobil: Eredményhirdetés 2013.04.02 14:01




Már bevett szokásként alkalmazzuk, hogy a nevezők is értékelik egymás játékait. Ez kiválóan működött most is, egy két apróságot leszámítva mindenki maradéktalanul eleget tett ennek, így egyrészt már mindenki olvashatott a maga játékáról egy pár szót, illetve az értékelésben is nagy súllyal került beszámításra. Ez azért fontos, mert így elsősorban a ti véleményeteket tükrözi a végeredmény. Ezen kívül fontos megemlíteni, hogy az értékelésekben nagy munkát végzett a Gameloft budapesti csapata, akikkel közösen végignéztünk minden nevezőt, és az ő értékelésükkel lett teljes a sorrend.
Végül 17 értékelhető nevezés érkezett, ezekről írunk pár szót, és a végén a végső sorrendet is elolvashatjátok. Ez egyébként rekord számú induló! Legyetek magatokra büszkék! ;)

A nyeremények felajánlását köszönjük a Gameloftnak, akik nélkül ez a verseny ebben a formában biztos nem jöhetett volna létre.

Az értékelés nem volt könnyű, mert nagyon sok, és nagyon jó játékok érkeztek. Egy kettő sajnos nem futott úgy, ahogy értékelni tudtuk volna, de a többség meglepően simán vette az akadályokat.

Most már bizonyára nagyon érdekel titeket az értékelés, így hát íme!





8bit Dunegon
Szemlátomást ez a játék nem tudott teljesen elkészülni határidőre, sajnálatos módon. Értékelni is nehéz egy ilyen pályaművet csak úgy, mint játszani vele. Még akár valami érdekes is kisülhetett volna ebből a retró-jellegű szellemölős hexás ötletből, csak még idő kellene neki.
"Bármi is ez, halálra izgultam magam."









Alien bartender
Egy klasszikus új köntösben. A kivitelezés, ha nem is tökéletes, azért tetszetős a maga egyszerűségében, és egészen játszható. Apróbb hibák ugyan akadtak benne, még néhány nagyobb is, de egy játszható, ha nem is túl izgalmas endless game. Néha egymásra csúsznak a vendégek, így csak találgatni lehet, hogy mit kérnek, és néha a menü is furán viselkedik. Az dicséretes, hogy mobilon futó játékról van szó, még ha nem is volt elvárás. Egy ujjal ugyan irányítható, de ezt senkinek nem ajánljuk, mert kissé nehézkes. Néhány extra még hiányozna belőle, hogy ne érezze azt az ember nagyon rövid idő után, hogy mennyire repetitív. A kivitelezés egész jó, a játékélmény kissé még nyers. Reméljük, lesz ebből még új verzió!
"Jók a zenék, csak kicsit bugos."



Ascend
Ismét egy feldolgozás, vagy legalábbis az alapötletet tekintve. Minél magasabbra kell eljutni a repülő platformokon, miközben repülő tüskés izék akadályoznak. Elég absztrakt a játék kinézete, mondhatni programmer art, annak legnemesebb értelmében. A szürke éggel és a szürke négyzettel nehéz érzelmileg azonosulni, de mázli, hogy semmi szükség rá. Az idővisszatekerés fifikás, de sajnos cseppet sem könnyíti meg az irányítást, és így a játékot is alig. Legalábbis a zsűri személyes tapasztalata, hogy az ember könnyebben keveri bele magát, mint amennyit segít. Az sem a legjobb megoldás, hogy ha leesik a játékos oldalra, akkor lepereg a három élet, és lehet újra indulni. Ettől függetlenül működő, és játszható, csak "némi" polish hiányzik róla. Meg rendes grafika, érthető tutorial, stb...
"Jó alapötlet, érdemes kidolgozni."



Cheers!
Érdekes koncepció mobil ivós játékkal indulni. Már csak azért is, mert két ember minimum két ujjal játszik rajta, jó esetben. Ettől eltekintve sem feltétlenül a legjobb koncepció, bár ki tudja, talán ennek is megvan a célközönsége. Józanul értékelni elég nehéz, mivel a hangulat hiányzik. Bár én azt is megnézném, ahogy ezt valaki előveszi egy buliban, illetve a leírást is áttanulmányozzák, mielőtt nekiállnának kulturáltan mértéktelenül vedelni. Mindenesetre legalább jól működött, és mobilon!






Cook or Burn
Az utolsó pillanatban érkezett nevezés, de volt értelme bevárni. Félig nyers, de nem sótlan, ízlésesen tálalva, bár a terítéket még lehetne fejleszteni. Műfajra talán a konyhaszimulátor a legjobb szó, és bár elég monoton, azért el lehet vele játszadozni. Mondjuk elsősorban kompetitív játékosoknak ajánlott, akik élvezik az egymással való versengést a rekordért, mert hosszú távon más érdekességet nem nyújt a játék. Ugyan nem végleges, de látványos hibát nem sikerült találni benne. Talán csak egy részletesebb tutorial, meg némi menürendszer hiányzott hozzá. A unity jó választás volt, mert mindent tud, ami kell, és teljesen jól kiszolgálta a játékot. A jövőre nézve némi bonyolítás azért nem ártana a játékmenetbe.
"Krumpli főzés!"





Escape
A portal játék 2D-be gondolása, egy ujjra átírva. Apró pályákkal, gondolkodj-majd-cselekedj játékmenettel, és nehéz irányíthatósággal. A portálok nyitogatása nem intuitív, gyakran maga a feladvány sem. Így történt, hogy az egyik első pályán, ha az ember rossz portált lő ki, akkor elzárja maga elől a továbbjutás minden módját, és még az öngyilkosságét is. Ezek mondjuk apróbb, könnyen javítható problémák, az irányítás kissé húzósabb. Érzésem szerint ennek nem tett jót az egy ujjas megkötés, mert így elég felemás lett a végeredmény. Talán megérne egy pörgősebb változatot, ahol intuitívebb irányítás is használható. Viszont a kivitelezés, a maga egyszerűségében egész jó, talán a portálokon való áthaladás lehetne kissé látványosabb.
"Szép, portal clone, konnyű elrontani."




Graf
Egy ujjal kell egy gráfon végigmenni időre, minden pontot egyszer érintve. Az elgondolás jó, csak sajnos a kivitelezés hibás, két telefonból egyen sem sikerült játszani vele. A kezdeti érintést még ugyan érzékelte, de onnan a húzást már nem, és itt vége is volt. Így egyetlen pálya, és nulla játék megismerése után elég nehéz reális véleményt alkotni. Az ötlet akár jó is lehet, lehet ezt bonyolítani mozgó pontokkal, akadályokkal, de elsősorban egy kitesztelt változatot kellene létrehozni.
"Nem hülyeség, csak a megvalósítás nem az igazi."





Gunk Bump
Sajátos kis játék ez, nem vitás. Van benne történet, jó hosszan, bár szerencsére teljesen kihagyható, mert a zöld betűk elég olvashatatlanná tették, és a vicces bevezető sem csattan nagyot, ha az ember 15 éves elmúlt. A játék ettől függetlenül működőképes, és leszámítva az őrült és kiszámíthatatlan pattogást, még játszható is. Már ha a játékos nem epilepsziás, mert akkor jobb, ha el sem indítja. A fizika néha csinál érdekes dolgokat, ami nem baj, az esetek nagy részében nincs vele gond, bár az irányítás így eléggé esetleges. A kidolgozás elégséges, bár ezen még bőven lehetne mit fejleszteni. Ebből a játékból még lehet valami, csak foglalkozni kell vele. Szóval hajrá!
"Epilepszia veszély! Kidolgozott ugyan, de mint játék, MÉG nem jó."





Magic of Spelling
Színes betűk, angol szavak, és valamiféle pontozás. Nos, kicsit kaotikus, és olyan színkavalkád van benne, hogy egy-egy szivárvány is megirigyelné. Ezért is érdemes egy hozzá nem értő felhasználóval is kipróbáltatni, mert sajnos az első benyomás is az, hogy az ember nem tudja hol jár, és mit kéne csinálnia. Sajnos, a szótár elég hiányos, nagyon alapszavakat sem ismer, pedig ez még az internetről is könnyen beszerezhető mindenféle listák formájában. A szabályok sem teljesen tiszták, és így az egésznek nagyon kavalkád jellege van. A közönség szavazataiból is érződik, hogy az ember nem nagyon érez késztetést a huzamosabb játékra. Talán érdemes lenne letisztítani, és kevesebb szabályt és színt alkalmazni.
"Kevesebb szín, több szó."




Monster master
Sokadik próbálkozásra sem indult el. A videó alapján érdekes játék lehet, ha nem is világrengető. Kár, hogy nem sikerült működésre bírni.











Pixi
Ágyúból lövöldözött macskák és bedrogozott felhők. Szó mi szó, ilyet sem látni minden nap. A grafika teljesen stílusos, ezzel a retró kvarcjáték utánérzettel, némi Marioba oltott Break-out. És macskák. Mi kell még? Az irányítás rendben van, a játék azt kell, hogy mondjam, a legkidolgozottabb, gyakorlatilag kiadható minőségű. A zene is jó, bár ugye elég ismerős, meg a grafikák egy része is, de ez nem nagyon von le az értékéből. A halacskás értékelés is jópofa, bár ha már macskákról van szó, akkor lehetne kilenc élettel dolgozni. Egyike azoknak a játékoknak, amit szívesen megmutat az ember másoknak is, és a verseny után is előveszi. Szép munka.
"Aranyos. Végre mindent elmond."




Posseidon
Szerintem érdemes előre leszögezni, hogy a játék felhasználói felülete egy game design öngyilkosság, miközben a játékmenet egész jó. Érdekes kettősség. A képernyő közepén virító, félreérthető "Befejezés" felirat azonnal véget vet a játéknak, a becsukható tekercsen nem jelöli semmi a becsukhatóságát, és a hajóknak való segítség elég bajos, mert sosem tudom biztosra, merre mennek. Ezen a kétsoros alig látható tutorial sem segít sokat. Túllépve a rossz dolgokon, azért nem veszett ügy ez teljesen. A hajók mókásak, ahogy úszkálnak, és mindig jóérzés nekicsapni őket egy pusztuló magaspartnak. A grafika minimalista, de stílusos, voltaképpen teljesen megfelelő lenne, ha a felhasználói felület rendben lenne. Ha az ember veszi a fáradságot, és kitapasztalja, akkor egész mókás kis játék. Sajnos, mindenki mást valószínűleg hamar elriaszt. Érdemes lenne dolgozni még egy kicsit ezen.
"Térképen valaki csinál valamit valamiért"



Quizz
A nevéből is sejthető módon, ez egy kvízjáték mobilra. Alapvetően nem lenne rossz, mert igényes a kivitelezés, csak pár dolog kissé problémás. Például az, hogy nagyon kevés kérdést ismer, de azok nehézsége rendkívül változó. Persze, ez utóbbin nehéz lenne változtatni, de az jó lenne, ha az újrajátszások során nem ugyanabba futna bele mindig az ember. Ráadásul, egy idő után fogytán a motiváció is, hogy nekiessen az ember újra. A segítségek is érdekesek, a kiválasztás előtt tapasztalható késlekedés pedig rendkívül idegesítő. Néhány apróbb hibát leszámítva, egészen jól ki van dolgozva, és stabil. Talán megérné kissé komolyabb formában megvalósítva újra nekiülni. Alapvetően erős középmezőny, de semmi felejthetetlen.
"600 pontból nem is olyan rossz az az 1938 pont. Hát szerintem sem!"



Simple Run
Egyszerűnek egyszerű, bár kissé nehézkes kis játék ez. A figura, ami nem tudni, mi, nyolc irány valamelyikében haladva tud rettentő (és kevésbé rettentő) sebességgel távolodni. Mondjuk a 3D megjelenítés ebben az esetben teljesen felesleges volt, de az igyekezet értékelendő. Az, hogy a gyémántokat nem kell összeszedni, mégis teljesíthető a pálya, dicséretes. Az már kevésbé, hogy ki lehet menni a képernyőről, és akkor vakon tapogatózhatunk, hogy vajon merre kell menni. Aranyos és egész jól működő kis játék, egy ujjal irányítható is, csak kicsit talán túl "simple". Néhány extra elem, hasonlóan a láncos buzogányokhoz, még nem ártana bele, hogy mozgalmasabb legyen a játék. Viszont egyáltalán nem reménytelen, megérne egy második nekifutást.
"Egyszerű, csak kicsit unalmas."



Sir Mók
Aranyos játékról van szó, ami ékes példája annak, hogy egy jól eltalált játékelem mennyire meg tudja változtatni az emberek véleményét. Konkrétan a főhős "karakterekre" gondolunk, akik ugyan nem saját grafika, de a játék értékelése szempontjából rendkívül pozitív hatást gyakoroltak mind a közönség, mind a zsűri részéről. A fizikai fejtörők is jópofák, elég jól elvonják az ember figyelmét a kidolgozatlan játéktérről. Jó pont, hogy legalább nincsenek zavaró tényezők sem. A játékmenet azért nem tökéletes, a függőlegesen mászva préselős részek nehézsége annyival nagyobb, hogy szerintem bármilyen kellően nem kitartó játékost néhány próbálkozás után eltántorít a játéktól. Javasolt lett volna fokozatosan beépíteni a játékmenetbe, mert így az első ilyen pálya az emberek többségét elvágta a továbbiaktól. Mindenesetre a játék kellemes, ha nem is tökéletes, a legjobbak között a helye.
"Profi! Lehetne szebb, de a karakter jó."



Space Rescue
Bizonyára volt oka az irányítás ilyen formában való megoldásának, de akkor is furcsa. Egy űrhajóval kell navigálni az űrben, de különös logika mentén forog, mozog és áll meg a hajó, és ha nincs szerencséje az embernek, akkor nem jön ki a vonónyaláb. Legalábbis ez az első benyomás az egészről, és könnyen lehet, hogy egy átlagos játékos nem is jut tovább ezen. Van benne néhány hiba is, és összességében nem túl mozgalmas játék. A grafika szintén aranyos retró, és lenne benne lehetőség, de a nehézkes részeit előbb ki kéne küszöbölni.
"Ennek van egy gyorsulása, de mihez képest?!"






Stickman Comic 2
Bár a végére maradt, hála a nevének, de mindenképpen a legjobbak közül való. Kidolgozott, stílusos, kicsit Shift klón, de játszható kis játék. Dicséretes, hogy van benne rendes tutorial is a játék közben, és különben is jó a kivitelezés. Azért vannak apróbb problémák, például a pályaválasztó menü az elején nem a legegyértelműbb, és a betűtípus sem a legszerencsésebb választás. A Mario figura mi célt szolgálhat a menüben? Az elcsúszott arányokról nem is beszélve, nekem a pályaválasztó menü a telefon képernyőjének jó kétharmadát, ha lefedi, a többit feketeség takarja. Nem sikerült rájönni, hogy ennek mi az oka. Apróbb hibái ellenére, ez egy egész jól kivitelezett kis játék, és el lehet vele játszogatni, ám a bosszantó apróságokat nem ártana kijavítani.
"Mire jó a nagyító? Ja, hogy nagyít..."




De mindez mit érne, ha nem sorrendeznénk a játékokat. A zsűrinek, csakúgy mint a közönségnek, nem volt könnyű dolga. A legjobbak pontjai alig térnek el egymástól, míg a középmezőny némileg lemaradva, de szintén eléggé egyben követi a dobogós helyezetteket. Reméljük mostantól minden verseny legalább ilyen színvonallal tud lezajlani.

I. Pixi
II. Stickman Comic 2
III. Sir. Mók

IV. Cook or Burn
V. Alien Bartender
VI. Posseidon
VII. Escape
VIII. Simple Run
IX. Quizz
X. Ascend
XI. Gunk Bump
XII. Space Resque
XIII. Magic of Spelling
XIV. Cheers!
XV. Graph
XVI. 8bit Dungeon
XVII. Monster Master


A győztes játék elkészítőjének a jutalma egy Galaxy Tab II 7.0! A második és harmadik helyezett számára pedig egy-egy Gameloft pólót osztunk ki.

A díjazottakkal rövidesen felvesszük a kapcsolatot.

Még egyszer szeretnénk megköszönni a részvételt, és reméljük a következő versenyünk is ilyen eredményes lesz. Külön köszönet az egymásnak nyújtott építő kritikákért és támogatásért. Jó volt látni, hogy a közösség egymást segítette a verseny folyamán. Addig is jó játékfejlesztést mindenkinek!
JF.hu Team

Értékelés: 10.00

Új hozzászólás
Pinklady          2013.04.19 12:50
ITT egy pár kép a tegnapi díjátadóról.
kt96          2013.04.09 15:35
Gratulálok a győzteseknek
És köszönöm az értékelést !
1. versenyen 7. hely nem is rossz
mandyedi          2013.04.09 10:45
Gratulálok mindenkinek és köszönöm szépen az értékeléseket!
DMG          2013.04.06 19:34
Gratulálok minden indulónak! Szépen összegyűltetek.
Amint lesz időm bepótolom a művek végigjátszását.
Thrall          2013.04.05 21:29
Gratulálok mindenkinek, ez egy tanulságos verseny volt,különösen számomra...
misi          2013.04.04 18:14
Grat mindenkinek, és tényleg sokat javult a mezőny. Az első minigameben született játékok színvonala most nagyon a hátsó mezőnybe kullogna . Az meg külön öröm hogy külsősök (szponzor) is tesztelték
kaszapatrik          2013.04.03 23:18
Remek verseny volt. Legközelebbre már lesz rendes fizika a játékban. Gratulálok az indulóknak!
Vidra          2013.04.03 23:04
Köszönöm az értékelést mindenkinek! Szeretnék gratulálni minden nevezőnek, jó kis verseny volt

Ami Pixi befejezettségét illeti, maradtak még benne bőven bugok és egyéb problémák, a hajrában az utolsó világot úgy érzem csak összecsaptam. Továbbiakban majd lassan kiteljesítem
Akybron          2013.04.03 17:20
Gratula Pixinek. Valahol éreztem, hogy Ő lesz a nyerő. Végül is tényleg a legkidolgozottabb játék, azonnal ki lehetne adni.
krees          2013.04.03 15:11
Részemről is gratula mindenkinek Kissé hülye ötlet volt új platformon indulni, de nem bánom, így is tanultam rengeteget, legközelebb meg nekivágok teljes gőzzel
kosinaz          2013.04.03 15:06
Köszönöm az értékelést! Életem első versenye volt, és nagyon örülök a kedvező helyezésnek!
Ez indított el engem a játékfejlesztővé válás útján, és máris készül a következő játékom egy egészen más, némiképp szokványosabb műfajban.
És persze várom a következő versenyt, ahol meg sem állok az első helyig!
Asylum          2013.04.03 14:50
Bar en diszno modon egyiket se probaltam ki, azert gratulalok
BlueDeath          2013.04.03 13:55
Én is gratulálok mindenkinek. 17ből lettem 5ik, ami az első versenyemen talán nem olyan rossz. A játék meg halad tovább a maga útján a store-ok felé
FZoli          2013.04.03 13:53
Gratulálok minden nevezőnek, jó verseny volt, a győztesnek pedig külön elismerésem!

Ami a Cook or Burn -t illeti, szándékos volt az egyszerű, kompetitív jelleg, nem terveztem karrier módot, vagy fokozatosan kiteljesedő játékmenetet. Ami a választékot illeti, nos ebben tényleg van hova bővülni, ez meg is lesz, ha máshol nem, hát a 2. részben

Mindezek mellett büszke vagyok a 4. helyemre, számítottam jó helyezésre és örülök, hogy végül sikerült is.