játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5448
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2520

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
A stratégiai játékokról 2005.03.06 05:36


Kelt: 1998.12.05 (Ez sem új, de talán elgondolkodtató.)

Miután megjelent a DUNE 2000, a "stratégák", közülük is a real-time-ot kedvelõk, két táborra oszlottak. Az egyik fél lehordta a játékot, a másiknak viszont meglehetõsen elnyerte tetszését. Azok, akiknek nem tetszett, többnyire azt hozták fel ellenérvként, hogy egyszínû, unalmas a játéktér, szinte semmi újdonság nincs a DUNE II-höz képest, és a grafika sem valami szép, valamint a filmbetétek sem sikerültek jól, és még sorolhatnám. Akiknek viszont tetszett, azok a játék hangulatára, a megújult ismerõsre hivatkoztak, és élvezték a C&C engine elõnyeit.

Mielõtt elmondanám, hogy szerintem milyennek kellene lennie egy real-time stratégiai játéknak ma, engedtessék meg nekem, hogy elmondjam a saját, teljesen szubjektív véleményem a DUNE 2000-rõl:

Már akkor felvillanyozott a dolog, mikor az elõzeteseket böngésztem a magazinokban vagy a Neten. Nagy hévvel töltöttem le a képeket és néhány .wav állományt, hogy némi képet kapjak a leendõ hangulatról. Késõbb izgalomtól remegõ kézzel raktam a CD-t a meghajtóba, és kezdtem el installálni. Elégedett voltam a látvánnyal, s már éreztem a játék hangulatát. A bevezetõ anim szerintem igen jól sikerült, bár sajnos ugyanarra a sémára épül, mint a DUNE II-é. Kiválasztottam a kívánt házat (Atreides Rulez!), megtekintettem a filmbetétet, és meg kell mondjam, már nem a gép elõtt ültem, hanem az Arrakis homoksivatagának leendõ meghódítója, az Atreidesek dicsõségének és becsületének visszaszerzõje voltam...és végre elkezdtem játszani.

Azt hiszem, ebbõl kitûnik, hogy tetszik a játék, még akkor is, ha egynémely modern csoda jóval túlszárnyalja ezt a színvonalat. Éspedig azért, mert ennek hangulata, háttere van, nem úgy, mint a sok sekélyes háttérrel (ha van egyáltalán) rendelkezõ szuperenginere épülõ csodagaménak. Ennek a játéknak a zenéje és a háttere olyan fantasztikus hangulatot áraszt, hogy szinte képtelenség abbahagyni. Amikor az ember már majd lefordul a székrõl (kiesik a fotelbõl) éhségében és/vagy fáradtságában, akkor ugyan észbekap, és feleszmél, hogy több, mint tizenkét órája nyomul, a nasi is elfogyott, meg a kólásdobozban is már csak levegõ van. Már az elõdjénél is hasonló szindróma lépett fel, de ugyanezt elmondhatnám a DOOM II-re is. Nagyon klassz, nosztalgikus érzés egy ilyen játékkal játszani. Sajnálom azokat, akik elvesztek a játékrengetegben, és fontosabbnak tartják a kényelmi funkciókat és a szuper grafikát, animot és filmeket, mint a hangulatot és összhatást.

Itt valahol pedig már meg is van fogalmazva, vagy legalábbis körvonalazva, hogy háttér nélkül nem sokat ér egy játék sem. Szóval szerintem egy STRATÉGIAI játéknak a következõkkel kell, kellene rendelkeznie:

- Jó háttér, háttérinformációk (akár adatbázisban is).
- Normális kerettörténet.
- Logikus, követhetõ történet, egészen a játék végéig.
- Igényes grafika, amibõl kiderül, mi micsoda.
- Ha az elõbbi nehézkes vagy idegen, bármikor elérhetõ képes adatbázis (DUNE II - Mentat).
- Érthetõ, logikus küldetések.
- Tovább lehessen menni, ha nem úgy sikerül egy küldetés, ahogy kérték, de járjon esetleg lefokozzással, eszközök megvonásával, és következménnyel a játék menetére.
- Ne a gyakás legyen a lényeg, lehessen csellel is gyõzni.
- Ha van lehetõség diplomáciára, azt lehessen normálisan használni, szövetségeseinket akár ellenséggé tenni, ellenségeinket pedig akár szövetségessé.
- Kémek használata, akik az ellenség soraiba épülve tájékoztatnak bennünket az általuk észlelt dolgokról, és néha lebuknak.

Úgy gondolom ezek nem túl összetett, komplex dolgok, és meg lehet õket valósítani. Némi MI programozási ismeret kell csak hozzá, amit valószínûleg birtokolnak a nagy játékcégeknél dolgozó programozók, de szerintem lusták valami normális dolgot kihozni, és ez is az amatõrökre marad, akik nagyon lelkesek, és nem a profitra mennek.

Értékelés: 5.32

Új hozzászólás
Nincs megjegyzés