játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5440
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2519

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2185
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Magunkról 2003.02.19 06:03









Tartalom:


- Az oldalról (2005 január / 2005 június)

- Keleti István

- HomeGnome

















Az oldalról


Az oldal első verziója 2003 Februárjában indult a [ www.tar.hu/jatekfejlesztes
] címen. Azért készült (és készül ma is) az oldal, hogy a magyar hobbi és
garázsfejlesztők közt kialakulhasson valami minimális kapcsolat, párbeszéd,
hogy tudjanak egymásnak segíteni. Valami ilyesmi gondolatok irányítottak,
amikor feltettem az oldal első verzióját:

"Ezt az oldalt azért hoztam létre, hogy a magyar "kezdő"
játékfejlesztők valamiféle segítséget tudjanak egymásnak nyújtani, és megismerhessék
egymás "műveit". Egy (viszonylag) nagy kódbázist szeretnék itt
létrehozni...
" 2003.02.20. [jómagam - www.tar.hu/jatekfejlesztes]

Azt hittem, hogy gyorsan ismert oldal lehet az enyém, mert olyan nagy magyar
"játékfejlesztős" oldalt én még nem találtam mint amilyet elképzeltem,
és létre szerettem volna (létre szeretnék) hozni. Mára azonban nyílvánvalóvá
vált előttem, hogy bizony ez nem "így" működik...

Az oldal első verziója csak html formátumú volt. Pár hónap alatt annyi aloldalt
kellett létrehoznom, hogy napi 2órás munka lett a lap frissítése, csinosítgatása,
rendbe tétele. Így rájöttem, hogy ez egyre kevésbé járható út. Majd 2003
Júniusában ráleltem a TextPortal-ra [ www.textportal.hu ], és innentől kezdve
lett PHP-s az oldal. Azonban az átállás csöppet sem volt zökkenőmentes...
Sok magyar szerveren nem lehetett (és talán ma sem lehet) rendesen bekonfiguráli,
belőni az oldalt. Valami technikai probléma mindig volt: vagy a fórum nem
működött, vagy egy modul, vagy be sem lehetett lépni az oldalra... Így kötöttem
ki ezen a szerveren, ahol most egészen szépen muzsikál az oldal. A sok ide-oda
pakolásból adódóan persze maradtak vissza problémák, melyekkel még ma is
meg kell küzdeni. De milyen oldal lenne ha nem lenne semmi baja?? :) ;)

A jatekfejlesztes.hu domaint 2003 Decemberében vettem meg, míg e cím 2004
Januárjától kezdve lett tökéletesen reklámmentes.



Továbbra is az az oldal célja, hogy amennyire csak lehet a magyar hobbi
és garázsfejlesztőket segítse. Azonban nem szolgálhatok komlett, feltört
másfél-milliós progikkal, mint pl.: a 3DSMAX6 vagy társai. Egyrészt nem
szeretnék börtönbe kerülni, másrészt ide másmilyen segítség kell...

Össze szeretném gyűjteni a magyar hobbi és garázsfejlesztők munkáit, hogy
aztán itt mindenki meg tudja nézni, ki hol tart. Ennek nem csak az a célja,
hogy a nagyközönség is megtalálja egy helyen azt, ami a neten szét van szórva,
el van rejtve egy átlagfelhasználó elől, hanem az is, hogy egymással szóba
álljanak a fejlesztők, tanácsokat adjanak egymásnak, vagy éppen összefoghassanak
egy nagyobb cél érdekében... :) Ezenkívül nem titkolt cél, hogy minél nagyobb
reklámot csináljon az oldal a fejlesztőknek. Magam is tudom, hogy mekkora
hatással van az emberre, amikor 3-6 hónapi fejlesztés után egyszer csak
kap az ember egy olyan mailt, hogy valakinek tetszik az a játék, amin dolgozunk.
Ez az, amiért szerintem érdemes játékot fejleszteni. :) Az ember, a csapat
teljesen új erőre kap... :) Ha egy játék nagyobb nyílvánosságot kap, nagyobb
hatással lehet az emberekre és a többi fejlesztőre. Kialakulhat valamiféle
versenyhelyzet, egymás közti versengés: "jó az ő játékuk, de a mienk
jobb kell hogy legyen!" Így talán kicsit nagyobb elszántsággal fognak
fejleszteni a csapatok.

Ezen kívül a végső álom is megvalósulhat: egy-egy kiadó erre tévedvén (ezt
az oldalt könnyebb megtalálni, mint egy kiszolgálónév/név/alnév/vmi.html-t),
megláthatja a fejlesztők munkáit, és időről-időre leszerződtethet egy-egy
csapatot. Erre már példa is volt...! :)



És most az oldal jövőjéről:

Még nem tudom, hogy ez a portálmag marad-e a végleges rendszer, vagy majd
le lesz-e cserélve egy másikra. Majd idővel kiderül. Sajnos még manapság
is adódnak nagyon kellemetlen, rossz hibák, melyek hol sikeresen, hol sikertelenül
tudok - tudunk helyrehozni.

Az oldalba folyamatosan egyre több pénzt fektetek, és fektetünk.

Hála HomeGnome-nak. Köszönöm segítségét! :)

Most az első verseny lebonyolításán dolgozunk. Ez még csak egy felmérő jellegű
verseny, és ha sikeresen zárul majd, akkor talán még idén egy újabb, és
remélhetőleg nagyobb kaliberű versenyt is ki tudunk majd hirdetni!

2004 Január





Eljött az ideje, hogy aktualizáljam ezt az aloldalt.



2005 Júniusát írjuk, és rengeteg minden történt az elmúlt
pár hónapban.! Az oldal februárban megkapta a már rég hiányolt GarázsProject
modult. Február végén- március elején meg lett hírdetve az első JátékFejlesztés
verseny. Ettől a ponttól kezdve az oldal látogatottsága drasztikusan megugrott.!
A napi átlag 50-80-as látogatottság már a múlté, a verseny kiírása óta a
lap 150-250-es átlaglátogatottsággal büszkélkedhet.



A versenyről:
már rég megvolt az ötlet, hogy legyen egy játékfejlesztős
verseny. Azonban nem volt meg rá a lehetőség, anyagi keret, a minimális
felkészültség. Most, februárban mindez összejött. Az oldal elérte a két
éves kort, ami szerintem már egy szép kis idő. Sokat változott, sokat fejlődött.
De, hogy méltó képpen meg lehessen ünnepelni ezt a születés napot, megrendeztük
HomeGnomemmal az első versenyt. Nem tudtuk mire számíthatunk, reméltük,
hogy sokan fognak nevezni, és izgalmas verseny lesz ez.

A versenyfelhívás itt olvasható.

A két és fél hónapos fejlesztési idő elegendőnek bizonyult, és a leadási
határidőkor 7 nevezés érkezett be. Ebből sajnos 3 játékot ki kellett zárnunk,
mert nem feleltek meg maradéktalanul a szabályoknak. Leszögezem, hogy mindegyik
beérkezett pályamű remek kis játék.!

Az eredményhírdetést itt lehet olvasni.

A verseny tehát összességében igen jól sikerült.!

Természetesen nem volt minden zökkenőmentes, de ez így van jól, hisz most
már tudjuk, hogy mikre kell majd jobban odafigyelnünk a következő versenynél.



Március, de főleg április óta az oldalt látogatók közül sokan küldenek be
cikkeket, leírsáokat, segédleteket, így a cikk, segédlet gyűjtemény is folyamatosan
növekszik, hála a kedves felhasználóknak. Ezúton is köszönjük szépen a segítségüket!



Június közepén HomeGnome kollégra "rászabadult" a portál motorra,
és rövid idő alatt majdhogynem átformálta a lapot: új designt kapott a lap,
a főlap és még sok más is át lett rendezve, új blokkok jelentek (jelennek)
meg, és várhatóan új modulok is. A portál motorjába is több ponton belenyúlt,
és szebbé, jobbá varázsolta az oldalt. A fejlesztésnek pedig még nincs vége!!...
:)

Köszönjük Home! :)



A jövőről most:

Az oldal szinte perc-ről percre szebbé és jobbá válik HomeGnome keze/billentyűzete
által. Lezajlott az első verseny, mindenki sok tapasztalatot szerzett általa.

Hogyan is látom a jövőt? Derűsen. Egyre többen járnak az oldalra, egyre
népszerűbb, egyre több cikket kapunk, egyre jobb az oldal.

Jelenleg a portál tovább csiszolgatása az egyik fontos feladat, míg egy
másik igen fontos feladat, hogy találjunk az oldalnak, de főleg a következő
versenyeknek külső szponzorokat, forrásokat.

Szeretnénk, ha az oldal tényleg országos ismertségre tenne szert, és a következő
versenyen, versenyeken még többen neveznének.

Egy most még távolinak tűnő cél, hogy a portál legalább angolul is elérhető
legyen, a garázsproject modullal együtt, benne a magyar garázsprojectekkel.!
Így nemzetközi szinten is ismertté válhatnának a magyar fejlesztők által
készített játékok. A verseny szeretnénk, ha egyre nagyobb figyelmet kapna
hazánkban, majd nem kizárt, hogy ez is nemzetközi versennyé fogja kinőni
magát. Természetesen idővel.! Idővel, munkával, kitartással!

A jövő tehát elég bíztató, mindenféle szempontból.!!...

2005.06.17.

















Keleti István



Keleti István vagyok, 1985-ben születtem Budapesten, jelenleg is
itt élek. Számítógépet először kb. 1996-ban láttam testközelből a szomszédomnál.
Majd 1997-ben kaptunk egy 486-ost. 1998-ban vettünk egy új gépet: Celeron
333MHz-es procival rendelkező szupergyors PC-t. Akkoriban ez volt a csúcs.
Persze megállás nélkül ment a StarCraft. Majd megismerkedtem a Visual
Basiccel, csak alapszinten. Ekkor határoztam el: "na majd én megmutatom
milyen egy igaz stratégiai játék!!"... A kezdeti lelkesedés hatalmas
kérdőjelekbe csapott át: "nem is olyan egyszerű játékot fejleszteni??!"
Így aztán hol ebbe, hol abba a nyelve kóstoltam bele... (Pascal, VB, Delphi)
Természetesen nem csak a nyelvek érdekeltek: gépemen volt Win 95-98-ME-SuSE6.4-7.0-7.2)
Majd (kb. 2002tavasz) a ComputerAktívban (mely már rég megszűnt) találtam
egy piciny cikket, hogy megjelent az új DarkBasic, amit kifejezetten játékfejlesztésre
terveztek. Nosza, nekiláttam DBt tanulni. Kevesebb mint egy év múltán
a teljes verzióra is beruháztam (9900Ft). A fórumon elég sokan voltak,
így idővel lehetett csapatokat is alapítani... :) Így alakult meg a KVS
(Keleti-Várkonyi Studio), mely 4 főből állt. Ez kb. fél év múltán (2003Márc)
felbomlott, az elkészült fél RTS demo fejlesztése megállt. Ezt követően
csatlakoztam a másik nagy csapathoz (akkor még BORZgames, majd dieDESIGN,
most pedig TrisPlay), melynek Kőhegyi Gergő volt már akkor is a feje.
Azóta is ebben a csapatban tevékenykedem, mint 3D-s, "reklámfelelős"
és újabban mint honlap felelős.

2003 nyarán egy cégnél dolgoztam (ETV Erőterv Finn-Magyar vállalat) mint
rendszergazda kisegítő. Főként számítógépek javítása, leltározása volt
a feladatom, valamint konferenciatermek felkészítése az értekezletekre
(számítógépeket bevinni, összekötni, beüzemelni, beállítani mindent, kivetítőt
beállítani stb, majd ezt visszafelé). Valamint itt ismerkedtem meg a Win
NT-vel és a 2000-el alaposabban. Ezen a nyáron vettem az új gépem, melyet
ma is nyúzok: Abit KX7 333, AMD A. XP 1600+, Samsung 256MB 266MHz DDR,
ATI Rad 9000Pro VIVO, LG 8160 CDRW, LG 4160B DVDRW, össz 106GB HDD stb.

2003 Augusztásban írtam mailt Hevesi Zsoltnak, a CodeX alapítójának (www.codexonline.hu),
hogy lesz-e a közeljövőben játékfejlesztés rovat a CodeXben?. Mondta,
hogy már sokan ígérték, hogy megcsinálják a rovatot, de aztán el is tűntek.
Megkérdezte, én meg akarom-e próbálni a rovatot elindítani. Igent mondtam.
Így jelent meg 2 számban JátékFejlesztés Rovat. A papír alapú CodeXben
is megjelent a JátékFejlesztés rovat, ám a CodeX sajnos nem talált szponzort,
így az a dolog most áll.

Ma már egyre kevésbé érdekel a programozás, inkább a 3D felé húzok, valamint
a PHP-t szeretném alaposan megismerni, melyre jó lehetőséget biztosít
eme honlap... ;)



Most az ELTE infó-matek tanári szakán gyűröm az első évet... Vagy talán
helyesebb lenne azt mondani, hogy az gyűr engem... :)

Jelenleg a Magyar Kung-fu Egyetemen tanulok Hsing-i stílust, most már
lassan egy éve. (www.magyarkungfuegyetem.hu)



2004. Májusa óta teljesen amatőr - hobbi szinten gyűjtögetem a borokat.
Már van 1-2 érdekesebb, értékesebb is a tulajdonomban.

Pár példa:

Kovács Zoltán féle Szent György-hegyi Olasz Rizling 2001 száraz fehér,
no.:45000/40960

Kovács Zoltán féle Szent György-hegyi Olasz Rizling 2001 száraz fehér,
no.:45000/18509

Bezerics - Németh -- Szentgyörgyvári Salla Cuvée 2001 száraz fehér

Hilltop - Neszmély -- Cserszegi fűszeres 2002 száraz fehér

Oremus - Tokaji 5 puttonyos aszú 1983 fehér

Tokaj Kereskedőház - Tokaji 6 puttonyos aszú 1993 fehér

Evinor Pincészet - Tokaji 5 puttnyos aszú 1988 fehér

Sas Pincészet - Tokaji 3 puttonyos aszú 2000 fehér

Pauleczki pincészet - Muscat Lunel Aszúesszencia 1994 fehér

Pannonhalmi Apátsági - Tricollis Cuvee 2003 Száraz fehér

F. Brucke (Francia) - Gewurtztraminer 1985 Fehér (muzeális értékű!)





Magyar emberek - mentalitások

JátékFejlesztés Portál:

Amikor elkezdett érdekelni a játékfejlesztés téma, bizony nem találtam
valami sok irományt. Már magyarul. Ezért hoztam létre a JátékFejlesztés
Portált. Össze akartam gyűjteni mindent amit csak találok ezzel a témával
kapcsolatban, de elsősorban a magyar nyelvű oldalakat, leírásokat, és
a kis csapatokat. Azt hittem sok segítőm lesz majd, akik segítenek az
oldalt fejlesztgetni, feltölteni tartalommal, de tévedtem. Néhány (kb.
6-8) emberen kívül senki sem segített eddig (2 év alatt). Ez szerintem
elkeserítő, pláne, hogy többször is kértem segítséget mindenféle fórumon...
Az a vélemény kezd kialakulni bennem, hogy akik tudnának segíteni (mert
megvan pl. a tudásuk és idejük vagy más egyéb), azok nem segítenek, mert
lusták, vagy csak várják a sült galambot. Minden esetre kellemes meglepetés
volt, hogy a tavalyi szavazáshoz képest idén év elején jobb eredményt
(értékelést) ért el a lapom, azaz értem el a felhasználók körében: míg
tavaly csak a szavazók kb. egyharmada gondolta úgy, hogy elmegy az oldal,
netalántán jónak is minősíthető, addig idén már megfordult az arány, és
most már többen gondolják úgy, hogy jó az oldal, minthogy kukába való...
Ez reményre ad okot, és örömmel tölt el, így folytatom az oldal csiszolgatását,
remélve, hogy egyszer majd egy igazi PORTÁL lesz belőle... :)

Játékfejlesztés:

Sajnos a fejlesztés "eredménye" (screenshotok, demo) nem mindig
olyan reakciót vált ki az emberekből, mint amilyet szeretnénk, vagy remélünk...
Sajnos elég sok ember csak "kritizálni" tudja a fejlesztők munkáit,
dícsérni, még egy parányit sem. A kritizálás szó helyett én inkább a "fikázás"
szót használnám, mert sokan tényleg ezt csinálják: bármilyen legyen is
a játék, csak negatív jelzőkkel illetik, és semmilyen építő jellegű hasznos
kritikát vagy tanácsot nem képesek adni. Szerencsére, vagy inkább hála
az égnek, nem csak ilyen emberekből áll a világ! Mostanában több olyan
mailt kapunk, melyeket kúltúrált emberek írnak, és hasznos tanácsokkal,
ötletekkel látnak el minket. Így aztán: NAGYON KÖSZÖNJÜK EME MAILEKET!!



Félreértés ne essék: nem panaszkodni akarok megállás nélkül, csak leírni
véleményem a mai helyzetről.

(2004)





És akkor a mai helyzet: az oldalon egyre többen fórumoznak, beszélgetek,
egyre többen küldenek be cikkeket, leírásokat. Ezt fentebb már írtam is.
Nagyon szépen köszönjük őket.! Úgy tűnik, ahogy alakulgat az oldal, úgy
jönnek szépen lassan a segítőkész emberek is. :) Lassan, de biztosan!
:) És ez a fontos! :)

Kiemelném HomeGnome kollegát, aki nagyon sokat tett és tesz az oldalért,
az oldal jövőjéért. Köszönjük, köszönöm!

2005.06.17.



Elérhetőség: [email]jatekfejlesztes@jatekfejlesztes.hu
[/email]
Vagy Skype-on kistiiii néven
















HomeGnome



Akkor én is bemutatkoznék röviden: a rendes nevem Vizváry Lajos,
és Tatabányán születtem 1977-ben. Az első számítógépem egy Commodore-16 -os volt még 1986 körül, majd a rengeteg csere után
mostanra jutottam el oda, hogy végre meg vagyok elégedve a gépem teljesítményével. :) Először természetesen BASIC -ben
kezdtem el programozni, aztán következett az Assembly, majd csak jóval később a Pascal, és rögtön utána a nagy kedvenc,
a C programozási nyelv. 1996-tól Györött tanultam szoftverfejlesztőnek a Széchenyi (akkor még) Főiskolán, jelenleg pedig
Komáromban dolgozom a Nokia gyárban. Mindig is szerettem játékokkal játszani, és készítettem is néhány logikai játékocskát
(a Malom című le is tölthető a honlapomról).
A jatekfejlesztes.hu -ra 2004 végén találtam rá, és ez év januárjától segítek Istvánnak szebbé és tartalmasabbá varázsolni
a portált. Én pozitívan látom az oldal jövőjét, mindig azt szokom mondani: a java még hátravan! ;)


Értékelés: 0

Új hozzászólás
Nincs megjegyzés