játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5448
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2520

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2188
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
Steven Woodcock: A játékodnak nagy valószínûséggel befellegzett, ha… 2005.04.17 03:21


- Jézus tûnik föl a textúrákban
- valaki azt kérdezi: "Ez most egy robbanás vagy egy fa?"
- a licenc több helyet foglal mint a kód
- a menedzser örömmel újságolja hogy épp most licencelték a Quake 3 motorját… … de a játékotok 2D-s!
- a honosító csapat úgy dönt, hogy a Babelfish egy hatékony, költségkímélõ megoldás
- a válaszfal mögül hallod az egyik grafikust: "A pályaszerkesztõben benne van ez a funkció?! Ezzel hónapokat spórolhattunk volna!"
- minden programozó tudja hogyan kell 3D motort írni, de fogalmuk sincsen hogy, hogy kell cheat kódokat berakni.
- az elõzõ játékot úgy adták ki hogy a neved nem volt a fejlesztõk között… … és még mindig ugyanott dolgozol!
- a játék szuperhõsökrõl szól
- textúraként egy hangfile-t használsz, és úgy jobban néz ki
- lejátszasz egy textúrát és jobban szól
- a vezetõ fejlesztõ megkérdezi hogy mi a különbség a függvény és a makró között
- amikor megkérdezed a producert az MI felõl, azt válaszolja hogy "Azokkal a véletlengenerátorokkal bármit meg lehet csinálni!"
- a vezetõ programozó megkérdezi hogy mi az a vector
- találkozol a vezetõ programozóval a könyvesboltban hóna alatt a " A Visual C++ 6.0 alapjai" címû könyvvel.
- azt mondod a fejvadásznak hogy nem érdekel az állás és õ azt feleli hogy jó, majd akkor újra megkérdez a pénteki értekezlet után.
- a nyitóképernyõ több kódsort tartalmaz mint az egész játék
- a játékot reklámozó weboldal emészti föl a költségvetés 95%-át
- a marketing osztály nagyszabású partit rendez az elsõ béta elkészültének tiszteletére és ez az egész fejlesztõcsapatot meglepi
- amikor a játék weboldalát reklámozó GIF animáció jobb mint a játék nyitóképernyõje
- a fõ programozó 13 éves (bocsi!)
- a játék motorját író emberke elmegy a vállalattól, az egész ipartól, el az államból és titkos telefonszámot kap
- végre befejezed a játék tervezését… …egy héttel a kiadás elõtt!
- a fõnököd azt mondja: "Megtaláltam a módját hogyan csökkenthetnénk a fejlesztés költségeit." és a kezében a "Klick & Play " egy példányát szorongatja
- a fejlesztõcsapat inkább játszik az aknakeresõvel mint a játékkal
- több idõt töltesz a hibakeresõ kód debuggolásával mint a tulajdonképpeni kódolással
- több idõt töltesz azzal hogy megnézed jött-e új e-mailed mint a kódolással
- úgy gondolod hogy a játék jobban eladható lenne, ha képernyõkímélõként hirdetnék.
- kezded azt kívánni hogy bárcsak tudnál annyit assemblyben, hogy vissza tudd fejteni a konkurens cég motorját
- a könyvesboltokban a "Hogyan készítsünk [a játékod neve] játékot - teljes forráskóddal" címû könyvet keresed.
- a grafikák kézhezvétele után kénytelen vagy közölni a grafikussal hogy nem 16 bitre, hanem 16 színre gondoltál.
- a számítógéprõl minden, a játékkal kapcsolatos kód és dokumentáció végelegesen és visszavonhatatlanul elveszik… …és mindenki megkönnyebbül
- még az MI sem akar a játékkal játszani - inkább törli magát
- 3 hét után a programod még csak 100 sor hosszú - és az is fõleg megjegyzés és TODO
- a grafikus kizárólag a Windows Paint-et használja a grafikák elkészítéséhez
- a grafikusok a láncolt listák helyes használatáról beszélgetnek.
- az adminisztrációban dolgozók száma a fejlesztõkét 3:1 arányban múlja felül.
- a vezetõ programozó minden 5. másodpercben azt mondja "De hisz ez triviális"
- a játék elkészül a tervezett hónapban - csak nem a tervezett évben
- több üres kólásüveg van az irodában mint kódsor
- a fejlesztõk több idõt töltenek azzal hogy kitalálják hogy milyen funkciókat tudnak lemásolni a konkurens játékból mint amennyi idõt a saját funkciók megvalósítására fordítanak (a "hogy is csinálhatták" szindróma)
- azon kapod magad, hogy a kiadás elõtti estén egy hotelszobában ülsz, szmokingban, és éppen az audio kicsomagoló rutint írod újra
- a fejlesztõi szerveren rejtélyes "Most kíván regisztrálni, vagy késõbb?" üzenetek jelennek meg.
- egy barátod biztosít, hogy a grafika kiváló - egy rádióadáshoz
- a nap, amikor csatlakozol a csapathoz egybeesik azzal a nappal amikor a fõnök szakít a barátnõjével.
- egy év után a marketingesek vezetõje azt mondja "Rakjunk egy kis szexet a játékba - a szex növeli az eladásokat"… …és a játék egy repülõszimulátor…
- a vezetõ animátor eltûnik és senki nem tud róla két hétig.
- a vezetõ grafikus az értekezlet közepén megkérdezi, hogy „Miért nem csinálunk egy olyan játékot amiben senki sem hal meg?” és az egész szobára csönd borul.
- belenézve az útkeresõ kódba, a következõ sorra bukkansz: direction=Random(4);
- „A játékodnak nagy valószínûséggel befellegzett” listát hasznos útmutatónak találod.
- Megkapod a játék elsõ promo CD-jét és észreveszed hogy a regisztrációs kód utolsó 2 karakterét elfelejtették kinyomtatni
- Még a vezetõ programozó sem tud 12%-nál jobb eredményt elérni egyik pályán sem.
- A vezetõ programozó megkérdezi „Nem lehetne kompatibilis a DOS 3.2-vel?”
- A marketingesek arra kérnek hogy helyezz el meglepetéseket… …a manual-ban!
- A vezetõ programozó megkérdi tõled hogy „Mi ez a rejtélyes ’class’ amirõl mostanság annyit hallani?”
- A vezetõ fejlesztõ megkérdezi tõled, hogy nem tudsz-e egy jó weboldalt forráskóddal – amit kimásolhatna.
- Bárki a fejlesztõk közül összejön egy lánnyal
- A tervezõk a játékotok elõzetesét olvasgatják hogy „ötleteket nyerjenek”
- 30 naponként vissza kell állítanod a BIOS óráját, hogy a fejlesztõeszközeidet továbbra is használhasd.
- A fõnököd azt akarja, hogy õ legyen a játék fõhõse.
- A kiadás határideje dec. 25
- A másolásvédelem olyan jól sikerül hogy még a gyárban sem tudják lemásolni a CD-t
- A beadás elõtti utolsó éjszakán rájössz, hogy a játék 659MB… …egy 650 megás CD-n!
- A játék legújabb funkcióiról a cég weboldaláról értesülsz
- Az autóversenyzõs játék vezetõ programozója egy kisteherautót vezet
- A „Csak adjuk ki” a projekt nem hivatalos mottójává válik
- Rájössz hogy a játék egy körökre bontott FPS
- A vezetõ programozó megkérdezi hogy „Mi az a header file?”
- A játékhoz felhasznált könyvtárak az '#ifdef SEPT_19TH' sorral kezdõdnek
- a fejlesztõk a csomagolás hátulját böngészve megkérdik: „Ezt vajon mikor raktuk bele?”
- a tesztelõk minden más játékkal játszanak, csak a tieddel nem
- a grafikus többet tud a program felépítésérõl mint te
- a fõnököd reméli, hogy az egyik ex-alkalmazott ellopott egy CD-t a játék forráskódjával, mert már senkinek nincs meg
- miután 6 CD-re kiírtad a kész programot, besétál a producer és megkérdezi hogy „Milyen nehéz lenne…”
- a vezetõ fejlesztõ gépén a „Hello, World!” feliratot látod
- nem másolod mások kódját, csak meggyõzõdsz róla hogy a tiéd jobb
- megkérdezed a tervezõcsapat vezetõjét, hogy hol van a specifikáció, és azt válaszolja, hogy „a fejemben”
- néhányan bejönnek, és elkezdik leltározni az irodabútorokat
- egy hétvégén be akarsz jönni dolgozni, és rádöbbensz, hogy nem mûködik a belépõkártyád
- az Interneten játszva gyorsabb a játék, mint az irodai LAN-on
- olyan sok értekezleten kell részt venned, hogy elfelejted, hogy min is dolgoztál
- a PC Gamer magazin nem válaszol a hívásaidra
- a fõnököd ilyeneket mond: „Tudjuk, hogy a játék meg fog bukni, de már túl késõ hogy változtassunk rajta…”
- az egyik grafikus átjön a szoftverfejlesztõkhöz és megkérdezik hogy „Hová tûntek a … textúrái?”
- hallod amint a producer azt mondja: „Valósidejû árnyékolás egy 386-oson? Nem probléma…”
- a fejlesztõk listájára vadidegeneket kell felvenned hogy a marketingesek száma ne múlja fölül a fejlesztõcsapat maradékáét
- állandóan 59 FPS-t mérsz, és nem tudod hogy miért
- a marketingesek megkérdezik hogy „Tulajdonképpen most mi is a célközönség?”
- az MI-nek jobb állást ajánlanak mint neked
- a videocodecet szállító cég képviselõje megjegyzi hogy „Nem is hittem volna hogy ez mûködik…”
- az emberek rendszeresen elfelejtik hogy min dolgozol
- azt kívánod bárcsak te felejtenéd el hogy min dolgozol
- a játék másik fejlesztõje összecsomagol és elmegy kelta papnak
- 23 évesen a nyugdíjról álmodozol
- a kódban több a //FIXME mint a typedef
- a kódban több globális változó van mint függvény
- a segédprogramozó mindent Pacalban ír, majd egy ingyenes C-Pascal fordítót használ
- a fõ programozó 2 héttel a befejezési határidõ elõtt úgy dönt, hogy kidobja azt amit eddig írt és kezdi elölrõl az egészet
- éjjel az ágyban abban reménykedsz, hogy azok a törpék tudják, hol dolgozol, és nemcsak cipõt készíteni tudnak, hanem C++-ban programozni is...
- megpróbálod optimalizálni az FPS-számoló függvényt, hogy magasabb legyen az FPS...és kétszer olyan magas lesz!
- az MI hûvösen így szól: attól tartok, ezt nem engedhetem meg...
- miután megmondod a grafikusnak, hogy a lehetõ legkevesebb színt használja, fekete-fehérben adja be a tervet.
- egy bétatesztelõ összekeveri az pre-alfa elõtti verziót a legújabbal - és az elõbbit választja.
- 2 héttel a határidõ elõtt a fõnök úgy gondolja, hogy az autó-szimulátorból ki kéne venni az autókat, hogy "eredetibb legyen".
- a játékod kritikája így kezdõdik: „ez is egy olyan játék, amely megmutatja, hogy milyen jó is volt valójában a Tresspasser…”
- a megbeszélésen a menedzserek megkérdezik: "Nem lehetne megcsinálni, hogy a golyó megálljon, mielõtt eltalálja?" (Mitõl van olyan déja vu érzésem?)
- az összes hangeffektet egyetlen ember csinálta úgy, hogy különbözõ tárgyakhoz ütögette a mikrofont.
- a többiek úgy gondolják, hogy nagyon okosak, mert bevezettek egy "eger" nevû int változót...


A játékod bajban van
Szerzõ: Steven Woodcock gyûjtése, 1996-2004
Eredeti cím: You know your game is in trouble when...
Eredeti cikk: http://www.gameai.com/youknow.html
Forrás: http://www.gameai.com/

Értékelés: 9.75

Új hozzászólás
ati_x          2006.08.14 14:50
nagyon jóók