játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5470
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2524

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2193
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
3ds Max: Egyszerû textúra és bump használata 2005.08.10 23:54


Nos a dolog elkészítéséhez szükségünk lesz valamire, aminek szép, hegyes völgyes domborzata van, ezt fogjuk a bumppal ábrázolni. Legyen ez a valami a mi Földünk.

Ehhez, gondolom kitaláltátok, szükség lesz egy gömbre (sphere), a nagysága teljesen mindegy (én egy Radius 505 / segments: 40 adatokkal rendelkezo~t használtam).


A folytatáshoz kell egy textúrára, amely 'kiterítve' ábrázolja anyabolygónkat (a Föld kiterített textúrája). Ezt material ('M' forrógomb) editorban rendeljük hozzá a gömbünkhöz. Az így kapott golyóval nem is kell sokat foglalkozni, a textúra tökéletesen ráillik. Na most jöjjön a bump. Na most kell egy map, ami szó szerint feketén-fehéren ábrázolja Földdünk magassági értékeit (minél sötétebb annál magasabb, a Föld bump mapja). Ha ez megvan nyissuk meg a material editort, és a golyónkra helyezett textúrát válasszuk. Ennek a tulajdonságai között találunk egy 'Maps' fület, ezen belül pedig egy 'Bump'-ot. Elo~ször pipáljuk ki a bump mellet levo~ keretet, majd a 'None' feliratra kattintva rendeljük hozzá a fekete fehér bumpunkat. Ezután mennyünk vissza a textúra fo~ beállításaihoz (Go to Parent ) és a bump értékét állítsuk 200-ra.


Persze még hiányoznak apróságok, mint pl. a légkör (ezt glow effektel hozzuk létre) és a felho~k. A felho~ket a bumphoz hasonló módszerrel helyezzük a Földre, tehát szükségünk lesz egy képre ahol a Föld feletti felho~k fehérek, a maradék pedig fekete (a felho~k Opacity mapja). Hozzunk létre egy a Földünknél kicsivel nagyobb gömböt (másoljuk a mostanit, majd scaleval növeljük megfelelo~ méretu^re) és erre tegyünk egy egyszeru^ szürke textúrát. Ezt követo~en ugyanúgy mint az elo~bb a bumpot tegyük rá a felho~ket, de a Mapoknál ne bumpot hanem Opacityt válasszunk (értéke 100 azaz a maximális legyen). Ezzel a lépéssel a felho~s képünkbo~l eltüntettük a fekete részt, ennek a helyére átlátszó került (ez a módszer azért is jó, mert a felho~ket bármilyen pozícióban elforgathatjuk a föld felett).


Így kész is van a Földünk. Rendernél háttérnek (Environment Map) betehetünk egy szép, csillagos hátteret a hatás kedvéért (a csillagos Environment).


Aztán rendereljük a képet (F10) itt a funkciókat állítgassuk kedvünkre és gyönyörködjünk az eredményben


(Kattints a képre a nagyobb változathoz)

by -=Lord PXL=-

Értékelés: 5.50

Új hozzászólás
mb.matrix.neo          2010.06.29 14:12
Már nem található a kép.
szeki          2006.04.17 15:30
Játékoknál kissé bonyolultabb a bumpmap, de sima render vagy animáció esetében ennél egyszerűbb leírás nincs. És jó a példa is. Énis ezt választottam volna. Hacsak nem valami rozsdás felületet.
Asszem hasonló cikkeket fogok írni énis. Bár megcélzom a haladó (középhaladó) brigádot.