játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5457
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2521

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2190
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1625
syam:    1491
REASON 3.0 - 6. rész - Kötési módok 2006.05.07 14:32


6. rész: KÖTÉSI MÓDOK (néhány ötlet a sokból)

A Reason egyik igen nagy erőssége a kábelezhetőség. Most ebbe szeretnélek titetket valamennyire bevezetni. Bár a Reason a legevidensebb kötéseket magától megcsinálja, mégis sokszor lesz szükségünk saját kábelezésre. A mixerre minden egyes hangszer automatikusan a legközelebbi csatornára csatlakozik, így ezzel nem lesz problémánk. (Bocsássátok meg, hogy a Matrix Sequencerről itt nem írok részletesebben, de összefügg az Editorral, ezért ezt a következő epizódra hagyom)

Send Effektek

 
A Send effekteket mixerre kötjük, mégpedig oly módon, hogy az effekt bal csatornájának bemenetét (L-in) felkötjük a mixer Aux Send Out bal kimenetére. Majd visszacsatoljuk (Return) a mixer szereo csatornáit az effekt kimenetére.
Hangszerek megszólaltatása Matrix Sequencerrel.

 
A Matrix mindenféle kontroll funkciót lát el a Reasonben. Egyik leghasznosabb funkciója, a hangszerek matrixon való megszólaltatása. Bekötése igen egyszerű (a Reason alapból elvégzi) A Matrix Note CV-jét a hangszer CV csatijához, a Gate CV-t pedig a Gate csatira kötjük.
Bármilyen funkció szabályozása Matrix Sequencerrel
A Matrix erőssége itt ütközik ki igazán. A Curve CV csati bekötésével bármilyen hangszer bármelyik tulajdonsága szabályozható. Ehhez azonban a Matrix előlapján a Keys/Curve kapcsolót Curve módra kell állítanunk és ilyen állapotban szerkesztenünk.
ReDrum Csatornánkénti effektezése
 
Nagyon egyszerű kötés, a Redrum effektezendő csatornáját lekötjük az effektre, majd az effektet fel a mixerre. Ez esetben most az első 2 csatorna van külön effektezve, de ha szeretnénk hogy a többi hangunk is szóljon, természetesen a redrum Audio kimeneteit egy külön Mixercsatornára fel kell kötnünk (ezt én nem tettem meg, a képen nincs felkötve)
Malström kotroll
 
A Malströmöt használhatjuk konrollerként is, ha rákötjük egy másik hangszerre. Kötése ugyancsak egyszerű, A szabályozni kívánt hangszert rákötjük a Malström Audio Input-jára és az Outját egyszerően felkötjük a mixer egy szabad csatornájára.
Spider Audiomerger

 
Az audiomergert audiocsatornák összegszésére vagy szétágaztatására tudjuk használni, fő funkciója ilyenkor a több hangszer egyszeri effektezése (már ha egy effektet akarunk rakni mindre), vagy egy hangszer több csatornán való megszólaltatása, esetleg ugyanazon hangszer külön külön effektezése (lent). Ilyenkor nincs szükség ugyanazt a hangszert újra és újra beraknunk, csak egyszerűen elágaztatjuk akárhány csatornán (mivel több Spider is egymás után köthető). Íme egy hangszer 4 felé ágaztatása:
 
 
Itt a Dr. Rex-ünk az első 4 csatornán meg fogf szólalni. Ezeket külön külön feleffektezhetjük a feljebb látott módon, annyi különbséggel, hogy a spider kimenetét kötjük az effekt bemenetére, és az effektet kötjük vissza a mixerre.
Spider CV merger
 

Egy string megszólaltatásánál szükség lehet arra, hogy egy hang egyszerre több hangon (akkordokon) szólaljon meg. Ez megoldható így 2 Spider CV mergerrel is, bár ezt jobban ajánlom ha Editorban rakja majd össze a felhasználó. A CV merger azon kívül (ugyanúgy mint az Audiomerger) Több hangszer egyszeri vezérlésére, vagy más tulajdonság egyszeri változtatására is képes.

 
 
Ezzel a kötéssel pl. a mixer első 3 csatornájának panorámája egyszerre változtatható egyetlen Matrixal (természeresen ugyanúgy), de megmutatom, hogyan lehet 3 teljesen eltérő hangszert egyszerre vezérelni.(inkább csak 2-őt mert könnyebb kifényképeznem, és nem foglal el egy fél oldalt, de a 3 is ugyanez, csak + 1 hangszerrel) :D Íme:
 
 
Itt a Matrix Gate és Note CV-jét osztjuk le 2-2 felé. Egészen egyszerű. (ne tévesszen meg senkit hogy nálam nincsenek a hangszerek felkötve a mixerre, ezt azért kötöm ki, hogy ne legyen zavaró. Persze a hangszereknek csatlakozniuk kell a mixerre)
Vocoder kötés
 

A vokoderezni kívánt hangunk ebben az esetben egy NN-19-es (amire egy női vokált hívtam rá) Ezt szeretnénk átereszteni egy Malströmön (igen, jól gondoljátok, a nő az általam Malströmben kreált hangon fog énekelni :D). Tehát az NN-19-est rákötjük egy Vocoderre (automatikusan megcsinálja a Reason) Ezután a Malströmünket tegyük alá és kössük ki a Mixerről, majd az Main Output bal csatornáját kössük fel a Vocoder Modulation csatijára, majd egyszerűen a Vocoder kimenetét küldjük vissza a mixer egy üres sávjára.

FONTOS!!! A vocoder csak úgy fog szólni, ha mindkét hangszert megszólaltatjuk. Ha csak magában szól az egyik úgy nem fog szólni!!!!

Combinator
 
A Combinatort direkt arra találták ki, hogy komolyabb hangszereket hozzunk részre több hangszer és effekt kombinálásával. Használata baromi egyszerű. A Combinatorba berakunk egy Line Mixert (ha nem kell több csatorna nekünk) és egyszerűen összekötjük a kívánt hangunkat, és egyszerűen a Combinator kimenetét egyetlen csatornára a Mixerre / effektekre / Vocoderre, vagy bármi másra kötjük.
   
 
A legfontosabb, legalapabb kötéseket elmagyaráztam, ezeket a végletekig lehet cifrázni. De az alapokkal már bárki elindulhat. Azért érdekesség képpen megmutatom egy teljes zene kábelezését. (itt minden hangszer össze lesz csukva, mert 2 km hosszú képet kéne bevágnom :D
 
 
Íme. De ez ne rettentsen el senkit!!! Sokkal egyszerűbb ha már megtanuljátok, mintsem azt gondoltátok.
 
A következő részben az Editor és a Matrix kerül terítékre, az egyik legkomplikáltabb része a Reasonnak...
   
 
szeki ● SilentVertigo Team
A cikksorozat további részei:
REASON 3.0 - 1. rész - A RACK (alapok, és a MIXER)
REASON 3.0 - 2. rész - Dobszekvenszerek (ReDrum és Dr.Rex)
REASON 3.0 - 3. rész - Analóg Szintik (Subtractor és Malström)
REASON 3.0 - 4. rész - SAMPLEREK (NN-19 és NN-XT)
REASON 3.0 - 5. rész - Effektek (Alap, Advanced és M Class)
REASON 3.0 - 6. rész - Kötési módok
REASON 3.0 - 7. rész - Editor
REASON 3.0 - 8. rész - Egy zene készítése

Értékelés: 10.00

Új hozzászólás
antoarel          2015.02.16 10:30
You can get the best body building tips and techniques from internet. There are several sites that bring you the best in body building tips and techniques, body building supplements, body building diets and body building store. So tips and techniques that drive your body building process in the right path are never away from you. It is just at a distance of few clicks. With exclusive and valuable information of body building this site enjoy countless clicks from the body builders round the globe.
http://www.strongmenmuscle.com/maximum-shred/
KergeDelfin          2006.05.12 11:00
Nem azt írtam hogy a kottát tartom emberközelibbnek, hanem ezt az elkészítési módot Tehát komponálás hangszeren, aztán esetleg felvétel is, de az nálam még odébbvan Addig marad a kotta Amúgy tényleg jó cikk, le is húzom mindjárt, megnézem magamnak a reasont is
szeki          2006.05.12 06:57
Hát a Reson nem igazán a GM-ről szól.
Igaz jó ha rendelkezünk MIDI ismeretekkel, mert ugye a reason is MIDI információk felhangszerelésére szolgál, de én sohasem tartottam emberközelibbnek egy kottát, mint magát a zenét
KergeDelfin          2006.05.12 06:37
"FZoli: Az a baj, hogy ott ugye megmutatom hogy épül fel egy ene, de a hátterét, és a fontosabb tulajdonságokat már nemfogom említeni. (nem ismétlem magam). De énis attól félek hogy mindenki ott fogja kezdeni"
Teljesen jogosan Már csak azért is, mert sokkal gyorsabban lehet úgy tanulni a dolgokat, hogyha látod az eredményt is. Én mondjuk sequencerrel nem nagyon dolgozok, jobb szeretem a billentyűzést, kottaírást -> szerkesztést (sok sok meló, de talán egy picit emberközelibb ). GM-ből két hangszer van amit nagyon bírok: Grand Piano () és String Ensemble 1. A többit nem minősíteném.
szeki          2006.05.11 06:05
tőlem offoljatok nyugodtan. Már megszoktam hogy nem a témáról folyik a diskurzus
FZoli          2006.05.11 05:52
Hát ha ki nem is adjuk, referenciának jó....
(bocs szeki h szétoffolunk mindent... - ha gond, egy szavadba kerül és törlök)

FZoli.
warlock          2006.05.11 03:27
Zoinkon én marha nagyot pörögtem annak idején. Abból a projectből akár hivatársos project is lehetne. Mondjuk sztem ezt már le is írtam annak idején
FZoli          2006.05.10 20:40
hát a zoink 1-et megtalálod a jf1-en, a Zoink 2 még be sincs jelentve hivatalosan...
De egy sör mellett már eldöntöttük a társulat többi tagjával, h lesz folytatás, mégpedig a versenyre...

FZoli.
szeki          2006.05.10 14:31
és ahoz neked zene kell, vagy mi?
mert talántlálok a süllyesztőmben zenét, de nem láttam ilyen projektet. Vagy csak vaksi vagyok.
FZoli          2006.05.10 14:28
Persze persze...
De nekem júl1-ig le kell adnom a Zoink 2-t...

FZoli.
szeki          2006.05.10 10:25
Majd előbb jól átnézem a képeket.
DE AZÉRT ÍRTAM A TUTORIÁLOKAT, HOGY OKULJATOK
warlock          2006.05.10 10:13
Bár a dnp-t önmagában nem komálom, de a játékon sokat segítene. Xal jöhet
szeki          2006.05.10 10:11
Sohasem írok midi hangszerelésű zenét Legalábis general MIDI-t nem. A tiedhez ilyen tört ritmusú DnB zenét tudnék elképzelni, ami megpörgeti még jobban a játékot...
warlock          2006.05.10 10:06
stipi-stopi az enyém
ha lesz időd majd összedobsz vmit.
Elvárásom és elképzelésem nem nagyon van.
Csak annyi hogy ne üssön el a játéktól és lehetőség szerint ne legyen midi hangulata (nekem nem nagyon jön be).
Előre is köszi majd jelzed ha van vmi.
FZoli          2006.05.10 09:41
nah a zenekészítésre felkéréssel elkéstem.....
majd legközelebb....

FZoli.
szeki          2006.05.10 06:21
nincs akadálya megoldható...
warlock          2006.05.10 05:28
Szeki te tudnál nekem majd faxa zenét csinálni a SpaceGladiatorshoz?
Nem kell elsietni majd ha egyszer a hangrendszerhez érnék akkor volna rá szükség...
szeki          2006.05.08 06:00
VT - ezek csak az alapok, de milliónyi kábelezési lehetőség van. Énis csináltam már elég durvákat.

FZoli: Az a baj, hogy ott ugye megmutatom hogy épül fel egy ene, de a hátterét, és a fontosabb tulajdonságokat már nemfogom említeni. (nem ismétlem magam). De énis attól félek hogy mindenki ott fogja kezdeni
VT          2006.05.08 05:52
Állat ez a kábelezés!!!!
FZoli          2006.05.08 05:47
Az uccsó fejezet jól hangzik
Asszem én onnan fogom kezdeni a tanulást...

FZoli.
szeki          2006.05.08 05:16
a következő részeket tervezem még:
7. rész - Editor és Matrix
8. rész - Hogy készül a zene Reason-nel?

Tehát még 2. Csak az utolsó fejezetre nem tudom milyen stílusú zenét fabrikáljak, de valami egyszerű, de jó hangzású dolgot fogok összehozni csakis a Factory és az Orkester Bankokból, hogy bárki utánam tudja csinálni.
VT          2006.05.08 05:08
Hány részes lesz a sorozat?