játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5468
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2524

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2193
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
Kicsi Mesh kicsi Unwrap UWV 2006.07.08 08:28


Elöször rakjunk le egy box-ot 3,3,3 segmessel.



És a perspektiv nézeten (amikor az aktiv) állítsuk be hogy lássuk az éleket. Ezt a következö képpen csinálhatjuk:



Jobb kilkk bármelyik ikonon ezek közül, majd a rendering methodnál pipáljuk ki a edged face-t.



Konvertáljuk Editable Mesh-é a box-ot. Jobb klikk a testen majd az elöugró menüben a Convert to-nál megtaláljuk. Mogzassuk a vertexeket a következö képpen:







Most polygonokat fogunk extrudálni, hogy a doboz külső pereme nagyobb legyen. Jelöljünk ki két szemközti oldalt (elsözör az egyiket majt CTRL lenyomása mellett ki tudjuk jelölni a másikat is) és jobb klikk után válasszuk az Extrude Polygons-t.



Valahogy igy:



Csináljuk ezt meg mindegyik oldalnál. Ezzel kész is van a doboz. :)



Jöhet a texturázás!! A modifier List-nél addjuk hozzá az Unwrap UVW modosítót! (ne felejtsd el elötte a polygon ikont kikapcsolni!!)
Most nyargaljunk át egy kicsit a PS világába, és csináljunk megy egy ilyen texturát. (vagy szedd le innen. :) )



Itt még meg kell említeni hogy általában 512x512 vagy 1024x1024 (és igy tovább) felbontású texturákat érdemes használni.

A Material Editorban (fent Rendering -> Material editor, vagy csak egyszerüen nyomsz egy "M" betüt) csináljuk meg a materialt. A Diffuse-nál rakjuk be az elöbb elkészitett textet. (diffuse -> bitmap -> majd a text)



Rakjuk rá a dobozunkra (Assing Material):



Nyissuk le a Unwrap modósítót és válasszuk a Select Face-t.



Ismét a két szemközti oladalt jelöljük ki majd a dimenziónak megfelelően (nálam a Z), csináljunk egy Planar Map-ot.





Utána Edit :



Ha esetleg nincs a texturánk a háttérben akkor a Pick Texture-nél meg tudjuk adni. Amikor beléptünk hogy editáljunk akkor az elöbb kijelölt face-k aktívak, kicsinyítsük és helyezzük a megfelelö helyre öket. Csináljuk ezt meg minden oldallal amit fára szeretnénk texturázni (figyeljünk a dimenziókra!!).



Jellenleg itt tartunk. :)



És ismét két szemközti oldalt jelöljünk ki, de most a perem résznél, valahogy így :



Az elöbbi módszerrel texturázzuk. A belsö peremeken látható hibákat is korrigáljuk és teljessen kész is a ládánk.





Forrás file : Boxtutorial.max
Fájl : Kicsi Mesh kicsi Unwrap UWV
Méret: 0,02 Mb - Letöltve : 832

Értékelés: 8.24

Új hozzászólás
yohoo          2006.11.25 14:39
Nekem tetszett a tutor, régebben már meg is csináltam meg azóta már Unvarpoltam sokszor, de nem tom miért, de egy ideje nem működik az Unwarp UVW -m , most ezt sem tudtam újra megcsinálni, de nem tudom miért nem működik, bárhogy is mozgatom bent az oblyektumok vonalait semmit sem változnak, nem tudjátok miért lehet ez?
szeki          2006.07.09 04:54
okés, csak legyél kicsit alaposabb. Én azért joban belemegyek picit
Vincent3d          2006.07.09 04:18
Oké! Teljesen egyetértek a hozzászólásodal, de szerettem volna egyszerűen felvezetni a dolgokat, nem kell mindjárt egy teljes karakter feltextezni.
A szöveggel valóban nem engedtem el magam, de szerintem a lényeg benne van a többit meg mindenki maga hozzáteszi.
Igazából egy teljesen szimpla tutorialt akratam, csak hogy a logikáját nyomon tudja követni aki megnézi.
A jövőben szeretnék még tutorokat csinálni, és szeretném leszögezni hogy hasonló szinvonalon fogom művelni.
Most szóljon aki nem kér belőle.
(Azért megpróbálok egy kicsit jobban rámutatni a lényegre szeki).
szeki          2006.07.08 12:02
bocsánat a sok hsz-ért, írhattam volna egybe is. Még egy meglátás: Nem vagy eléggé alapos:
A Box sarkainál jópár trianglet megspórolhatnál
szeki          2006.07.08 12:01
Ja és bocsi de az előzetesben leírt "mumus" az nem egy doboz kiterítéséből fakad
Szóval ahoz már kicsit komolyabb objektumokat kell normálisan UV-zni.
szeki          2006.07.08 11:20
szöveggel nem engedted nagyon el maga De alapból érthető. Azért énis írok majd egyet, kicsit realisztikusabb textúrázással..